eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.4هزار دنبال‌کننده
232 عکس
10 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
• تحلیل • استاد مطهری : «شمر بن ذى الجوشن انسان ضد انسان است‏» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مویۀ شغال 3 6. در این نوشتۀ شوم چند اتفاق افتاده است : ـ فتنۀ 88 را برای همراهی با بهار عربی خوانده است؛ ـ «بیداری اسلامی» را انکار کرده است؛ ـ همۀ مشکلات جهان اسلام را به دیدگاه «بیداری اسلامی» رهبر انقلاب نسبت داده است؛ ـ ادعای ستم‌شاهی و شکل‌گیری حکومت موروثی کرده است؛ ـ بر مواضع باطل پیشین خود اصرار نموده است؛ یک نکتۀ همیشه مهم «همراهی یا ناهمراهی جریانهای فکری و سیاسی» با خواسته‌های راهبردی نظام سلطه است. این نشانه را نباید ناچیز شمرد. حضرت آقا در سال 77 در جمع بسیجیان به تعریف «نفاق» در قرآن پرداختند و آن را بحث مهمی خواندند. «هم اين مفهوم نفاق و منافق و ديگر چيزهايى كه به اين مربوط مى‏شود، در سرتاسر قرآن، در سوره‏ى متعددى منتشر است و فهميدن اين معنا به فهم بسيارى از آيات، كمك مى‏كند؛ اين از يك طرف، از طرف ديگر فهم مسأله‏ى نفاق و آنچه را كه منافقين دنبال مى‏كردند و مى‏خواستند و مى‏كردند، اگر اين‏ها را در پرتو آيات قرآن بفهميم، به فهم تاريخ اسلام كمك مى‏كند؛ يعنى انسان مى‏تواند صدر اسلام و دوره‏ى نبى اكرم و دوره‏هاى بعد از نبى اكرم را با بصيرت بيشترى بشناسد. اين جهت دوم. جهت سوم هم اين است كه قضاياى تاريخى از اين قبيل، قضاياى يك بُرهه‏ى خاص از تاريخ نيست. رگ رگ است اين آب شيرين و آب شور / بر خلايق مى‏رود تا نفخ صور»(26/ 07/ 1377) منافق را این معرفی کردند که هرچند ظاهر اسلامی دارد ولی در باطن گونه‌ای دیگر است و خواسته‌های او با خواست دشمنان اسلام و مردم مساوی است و به همین جهت حرفهای دشمن را آشکار یا پنهان می‌زند. افزودند در گذشته شناخت منافق سخت بود، ولی اگر این علامت را بپذیریم امروزه شناختن آن سخت نیست؛ زیرا خیلی سریع به خواسته‌ها و مواضع دشمن اسلام و بشریّت می‌توان پی‌برد؛ این نوشته از جهات متعدد منطبق بر خواستۀ دشمنان قسم خوردۀ اسلام و بشریت است : ـ مشی انقلابی ایران مورد بغض دشمنان بشریت است، صاحب این قلم نیز؛ ـ نظام سلطه از حادثۀ «بیداری اسلامی» وحشت دارد و حتی سایۀ فکر آن را هم به گلوله می‌بندد، صاحب این قلم نیز؛ ـ حضور منطقه‌ای ایران و دلسوزی در حق ملتهای مظلوم، «به وضوح» خار چشم، بلکه خنجر کوفته بر قلب سفاکان تاریخ معاصر است، گویا بر قلب صاحب این قلم نیز؛ ـ دشمنی ایران با اسرائیل و زنده نگهداشتن آرمان فلسطین و شکل‌دهی به جبهۀ مقاومت و حفظ امید ملت مظلوم مسلمان و کاستن از امید اسرائیل و تلاش جهت بیرون راندن آمریکا از منطقه درد بزرگ طواغیت عالم است، گویا ... ؛ ـ کل جهان ظلم و نظام سلطه از صمیم قلب ناپاکشان با «ولایت فقیه» دشمن‌اند و هر کاری برای تضعیف آن نموده‌اند، صاحب این قلم نیز بر آن نام ستم‌شاهی می‌گذارد و بغض خود را نسبت به آن ابراز می‌کند؛ ـ نظام سلطه آشکارا از فتنۀ 88 راضی بود و سران فتنه را عزیز می‌داشت و قلبش از آن «ظلم به نظام» خشنود بود، صاحب این قلم نیز باقی بودن بر آن کج‌روی را باز هم ابراز نموده است. «خَتَمَ اَللّٰهُ عَلىٰ قُلُوبِهِمْ وَ عَلىٰ سَمْعِهِمْ وَ عَلىٰ أَبْصٰارِهِمْ غِشٰاوَةٌ»﴿البقرة، 7﴾ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید سردار همدانی رضوان الله تعالی علیه ☘️@faslefarhang
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ در رواق چشم ابد بین «فضای مجازی» پر است از موضوعی که برای ما آماده کرده بوده اند. ما کمین خورده ایم، ولی این ضربه موضوعات متعددی برای اندیشیدن به ما نشان داد و هر چند اصل موضوع یک دام بلکه یک نقشۀ کمی وسیع بود، ولی در همۀ این تلخیها مایه هایی برای رشد هست. «إنّ «مع» العسر یسراً». به این موضوعات باید پرداخت و رنجی که جبهه از این بررسیها و دور موضوع چرخیدنها و عیب یابی ها و فرصت شناسیها و امور متعدد اینچنین می کشد، دارد او را با جان کندن از یک خامی به مرحله ای از پختگی می کشد. واقعاً راه دیگری هم نیست. جبهۀ جوان عزیز و آینده ساز انقلاب همیشه در بسیاری از امور کلان جامعه به این و آن و از جمله قدیمیهای خودش تکیه کرده و اگر این کار را نکرده مثل اپوزوسیون به این و آن اعتراض کرده و حالا دارد ضربه ها به سینۀ خودش می خورد و علاقه دارد اینچنین نباشد. رشد در همین درگیریها است و آینده از آن هیچ کس جز حزب اللهی های بصیر و صبور نیست. ولی این روزها موضوعات مهمی برای اندیشیدن داریم. مراسم اربعین را مطابق توضیحی که تقدیم می شود نمی شود رها کرد. موضوع پایدار ما این ظرفیّت عظیم شیعی است. این یادداشت برای توجه دادن به یک موضوع در این سرمایۀ عظیم است. به یک نکته مدقانه توجه کنیم : اجتماع اربعینی طراحی معصومین علیهم السلام است؛ یعنی یک طراحی قدسی و غیرعادی، طراحی یک چشم ابد بین. این نکته باید از صافی «ادراک هشیار» ما بگذرد. ما همان طور که عظمت، عمق و سودمندی ذوابعاد و شگفتی ساز قرائت «بسم الله» در آغاز هر کار، عظمت نماز بلکه تک تک اجزای آن، عظمت سنّت سلام و عظمت صدها تشریع اسلامی را درک نمی کنیم و به خود مجال نمی دهیم تا برای فهمیدن آن و ارتباط گرفتن با ژرفای این راهیابیهای قدسی درنگ کنیم، سنت اربعین حسینی و تشویق به زیارت مزار آن حضرت را هم ممکن است عملاً ساده بپنداریم، مگر به شکل امروزی ظرفیت خود را به ما نشان بدهد و همگی از تعجب هوش از سرمان بپرد. اتصال به راهیابیهای معصومین اتصال به یک عقلانیّت عمیق و متعالی و دقیقاً انسانی است. سخن قرآن یا اهل بیت علیهم السلام هوشمندانه یا نبوغ آمیز نیست، خود واقعیت است، اصل اصل جنس است و شفای دردهای بشر در همین رهنمودها، بلکه «دستهای یاری» و حبل آویختۀ هدایت است. تا کنون دعاوی ما در باب درک انسان و درک دنیا و درک زندگی و درک هستی، دعاوی پوچ و پرخسارتی بوده است. اسلام البته طرفدار و مشوّق عقل ورزی و تجربه و خلق دانش است و آن را نیز تن دادن به سنّت الهی می شمرد، ولی سررشته داری را از وحی و عقلانیّت قدسی دین خواسته است. باید در حقیقت مراسم اربعین غرق شویم تا متوجه جایگاه آن شویم. این مراسم همان سفینۀ نجات است. ما از این پویش تغذیه می کنیم و انشاءالله معجزه می کنیم و دمار از روزگار پرخباثت طواغیت عالم در می آوریم و حتی مشکلاتی چون جنگ بی شرمانه و بی رحمانۀ نرم در فضای مجازی یا حقیقی را نیز با همین واقعیّت بزرگ از نفس می اندازیم. و جالب این که این کار را امام حسین ع، یعنی یک انسان شایسته، یعنی یک انسان کامل می کند! این درست است. این منطقی است و مطابق عقلانیت است. در این باب باید اندیشید. آیا این مراسم به همین زمان محدود می شود و مثل مسجد که باید در مسجد باشی تا برکات خود را به شما بدهد، است یا حقیقتی دارد که در کل سال می توان و می باید با آن ارتباط گرفت و از آن غنا و استواری دریافت کرد؟ بسط آن چگونه است، بسط زمانی و بسط معنایی و کشیدن آن به همۀ عرصه های زندگی؟ این ایده را عزیزانی مثل حجت الاسلام آقای محمدی مطرح فرمودند و باید از آن استقبال شود. انسانها به نام حسین ع از نفسانیّت می رهند و به مرز بروز شگفتیهای انسان بودن می رسند. این معجزه را، این اقتدار و ظرفیت را «نمی شود» فراموش کرد. این توان «حسین ع» است. این بهشت انسان است. در زمانۀ ما که زمان پژمردن انسانیّت و زمان یأس و سرخوردگی او پس از سالها و سده ها تلاش است، هیچ کانونی و هیچ دست مقتدری چنین ادعایی دربارۀ بشر ندارد. حتی اگر شده باید «یک روز» «یک روز» و «یک جلوه» «یک جلوه» به حقیقت ایام با حسین ع و در مراسم حسین بودن اضافه کرد. این مطلوب عزیز، شدنی است. از آب در آوردن آن نیاز به باور و دانایی و عاشقی و ایده و ابتکار و تمرکز و تلاش و اجتهاد دارد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد و صلوات، هدیه به روح بلند حضرت زینب کبری راوی و معناگستر بزرگ کربلا سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مرد میدان پیشرفت 1 هیاهوی امروز سر حجاب و گشت ارشاد و بحث‌هایی از این قبیل نه به اندازۀ حربۀ «تحریم» وزن اجتماعی دارد و نه می‌تواند فشار چندانی به جامعه وارد کند. البته انتخاب یک موضوع چندوجهی در یک زمان بسیار بسیار سنجیده پیام‌آور این نکته است که دشمن خوابیده و خموش نیست و از روی مطالعه و با تمهیدات فراوان به عملیات می‌پردازد. ولی در عین حال اگر خوب به موضوع نگاه شود معلوم می‌شود دشمن فکور و چالاک و جدی ما خیلی دستش خالی شده که به این موضوع دست چندم و دارای برد پایین، این طور چسبیده است. ما در تجربۀ انقلاب و نظام اسلامی در موضوع زن و حجاب دست پایین و منطق ضعیفی نداریم و این طبعاً برای دشمن امر پنهانی نیست. این هجمۀ پرتکلف و این هماهنگی گسترده نشان می‌دهد که دشمن نگران فرداهای گام‌هایی است که دولت انقلابی و ایران اسلامی پیش روی خود دارد. همان طور که حضرت آقا نیز توجه دادند، تحریم دارد از نفس می‌افتد و دولت عاقل سیزدهم توجه خود را به واقعیت‌ها معطوف کرده و مسیرهایی را در پیش گرفته که طعمه را از دام دشمن فراری خواهد داد. دکترین دفع تحریم رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله‌تعالی در دولتهای 11 و 12 به‌خوبی دیده نشد، بلکه نادیده گرفته شد. این نظریّۀ هوشمندانه از گزاره‌های عاقلانۀ چندی تشکیل می‌شد که یکی از آنها این بود : «تحریم آخرین حربۀ دشمن است و انسان عاقل میداند که باید آخرین حربه را از دست دشمن خارج کند نه آن که در برابر آن منفعل شود» همچنین این که : «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی، اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است» (26/9/99) حضرت آقا مبالغه در تأثیر تحریم را سفیهانه بلکه خائنانه می‌شمرد، «تحریف» و ندیدن و نگفتن واقعیات را عامل بقای تحریم می‌دید، حتی ندیدن نقش سازندۀ تحریم‌های ظالمانۀ دشمن را سطحی‌نگری می‌خواند، افول توان تحریم دشمن و شل شدن همراهی جهانی در این زمینه را نیز واقعیتی قابل روایت می‌شمرد و مهمترین پیشنهاد او تکیه به توان درون‌زای داخلی بود و «مردم‌گرایی را راه غلبه بر تحریم» می‌دانست. اکنون با تغییر رویکرد دولت سیزدهم در بسیاری از زمینه‌ها از جمله در حوزۀ اقتصادی به این دکترین نیز عطف توجهی شده است و نتیجۀ آن برون رفت ایران از مضیقه‌های اقتصادی خواهد بود. این برای دشمن خسته و رو به افول یک تصویر دهشت‌آور است. طبعاً تمام تلاش خود را میکند که این حرکتها را کُند کند یا به تعویق بیاندازد. دشمن هم به خوبی میداند که با چند آشوب خیابانی ـ بخصوص در این دولت که عاقل است و انقلابی است و آیندۀ خوبی پیش روی خود دارد ـ نمیتواند اقتدار ایران را به هم بریزد، ولی در ضمن میداند که نباید بیکار بنشیند و اجازۀ پژواک یافتن توفیقات دولت انقلابی را بدهد. جنگ نرم البته همیشه در صدر میدانهای نبرد دشمن با ملت برخاستۀ ایران اسلامی بوده است. حضرت آقا در 12، مهر، 1397 در اوج فشارهای تبلیغی دولت آمریکا و اذناب داخلی و حرکتهای مشکوک دولت عبرت روحانی، «عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران» را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و فرمودند : «اینها رجزخوانی نیست، واقعیاتی است که دشمنان آرزو می کنند ملت ایران آنها را نداند یا مورد غفلت قرار دهد تا درباره اوضاع کشور و توانایی‌های خود، دچار گمان غلط شود» حتی به واقعیت عمیق‌تری اشاره کردند : «به استثنای ۲۰۰ سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی (یعنی از اواسط دوران قاجار تا پایان پهلوی) ایران عزیز ما در عرصه‌های مختلف سرآمد ملتهای مسلمان و در برهه‌هایی حتی سرآمد همه ملتها بوده است» هرچند تذکر می‌دادند که «مغرور شدن، ما را به بی‌عملی، بی‌ابتکاری و نداشتن طرح و نقشه می‌کشاند و موجب پیروزی دشمن می‌شود» لذا خطاب به جوانان می‌فرمودند «جوانان عزیز! بدانید که شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید، شما باید راه را باز کنید. پیران مجرب هم اگر خسته و بی‌حال و از کار افتاده نباشند، می‌توانند شما را راهنمایی کنند اما موتور پیش‌برنده این قطار شما جوانان هستید» و افزودند : «عده‌ای تصور می کنند که من از انحرافات برخی جوانان مطلع نیستم اما اینگونه جوانان جزو ریزشها هستند که رویش‌ها بر آنان غلبه دارد و تمجید و تحسین من از جوانان، با اطلاع کافی از اینگونه مسائل صورت می گیرد» «اینگونه افراد می خواهند جوانان را مشکل کشور وانمود کنند و یا آنها را به مشکل کشور تبدیل کنند اما اینجانب با اعتقاد تأکید می کنم که جوانان راه حل کشورند نه مشکل کشور» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند سردار شهید همدانی که با قلب رؤوف و مسؤول و عقلی چاره‌اندیش در برابر فتنه‌ها چون کوه محکم می‌ایستاد ☘️@faslefarhang
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مرد میدان پیشرفت 2 حضرت آقا در سخنرانی روز 12، مهر، 1397 که در همایش بزرگ بسیجیان ادا می‌شد، ضمن آن که «عظمت ایران»، «اقتدار جمهوری اسلامی» و «شکست‌ناپذیری ملت ایران» را سه واقعیت انکارناپذیر برشمردند و به جوانان گفتند «شما نوک پیکان حرکت عظیم ملی هستید، شما باید راه را باز کنید»، و ضمن این که می‌فرمودند : «هنوز در اوایل راه هستیم و باید با تلاش و مجاهدت و راه‌بلدی، شجاعت و تدبیر و استفاده صحیح از امکانات، مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و به قله مورد نظر ملت و انقلاب برسیم» شروطی را برای پیشرفت مطرح فرمودند : • شرط اول «پیمودن مسیر پیشرفت و برداشتن موانع این مسیر شرایطی دارد که گام اول آن، «درک و احساس وجود و حضور دشمن» است زیرا تا انسان حضور دشمن را حس نکند، سنگر و حفاظ و سلاح لازم تهیه نمی‌کند» «البته آن روشنفکر نمای راحت طلب و منافق و ریاکار که اساساً دشمنیِ امریکا را انکار می کند و برای دولت و ملت ایران، نسخه تسلیم در مقابل امریکا می نویسد، اگر عامل امریکا نباشد، «مرد میدانِ پیشرفت» کشور نیست» • شرط دوم شرط دوم برای پیمودن مسیر پرفراز و نشیب پیشرفت نیز از نظر ایشان «اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی» است : «انسانهای بی روحیه، ترسو، مأیوس، تنبل، فرصت‌طلب و خود‌کم‌بین، در این میدان اگر خود مانعی برای دیگران نشوند، نمی‌توانند هیچ هنری از خود نشان دهند» • شرط سوم «فهم صحیح واقعیت‌های ایران و جهان و گرفتار نشدن در تصویرسازی‌های غلط» «بدخواهان و کینه‌توزان ملت ایران، تلاش دارند با استفاده از ابزارهای رسانه ای بویژه رسانه‌های نوپدید، تصویرسازی غلطی از ایران، منطقه و همچنین از خودشان، انجام دهند و افکار عمومی ایران را از واقعیات منحرف کنند» «با وجود قدرت سخت افزاری امریکایی‌ها، واقعیت آن است که آنها در موضع قدرت نیستند زیرا عامل اصلی و تعیین کننده قدرت در تقابل های جهانی، «قدرت نرم افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که امریکا در این موارد بشدت ضعیف است و بدلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می گوید» «به همین دلیل است که امریکا با وجود قدرت اتمی و تکنولوژی پیشرفته و توانایی های مالی فراوان، در بسیاری از مناطق، همچون عراق، سوریه، لبنان، پاکستان و افغانستان شکست خورد و شکست های دیگری هم در انتظار امریکا است» «البته ما مشکلات اقتصادی و عیوبی همچون «اقتصاد نفتی»، «ضعیف بودن فرهنگ صرفه جویی» و «اسراف» در جامعه داریم اما این موارد عیب واقعی نیستند، عیب واقعی «بن بست» است که البته در کشور بن بست وجود ندارد» «اقتصاد ملی کشور می تواند تحریم را شکست دهد و به حول و قوه الهی، تحریم ها را شکست خواهیم داد و شکست تحریم به معنای شکست آمریکا است و آمریکا باید با این شکست، یک سیلی دیگر از ملت ایران بخورد» «باید با حضور قدرتمندانه ملت و بویژه جوانان مؤمن در وسط میدان، هم جهتی و هم سخنی مسئولان، و همدلی مردم و مسئولان، به دشمن پیام قدرت داد چرا که اگر دشمن در حرف و رفتار و منش زندگی مردم، خود را با مجموعه ای مقتدر روبرو نبیند، گستاخ و جری می شود» «واقعیات کشور نشان می دهد ملت و نسل جوانش تصمیم گرفته دیگر تحقیر نشود، دنباله رو قدرتهای بیگانه و دشمن نگردد و ایران عزیز را به اوج عزت و افتخار برساند که به فضل الهی، عزم و توانایی این کار را دارد» • شرط چهارم شرط دیگری که برای پیشرفت به آن محتاجیم «فهم درست از تهدید دشمن و شناخت صحیح از عرصه نبرد» است. «اولین عرصه نبرد، «اسلام و ایمان اسلامی» است زیرا امریکا از اسلام و انقلاب اسلامی سیلی خورده است و انقلاب دست آنها را که همه‌کاره کشور بودند، از ایران کوتاه کرد» به طور خلاصه شروط پیشرفت موارد زیر برشمرده شده است : ـ «درک و احساس وجود و حضور دشمن» ـ «اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی» ـ «فهم صحیح واقعیت‌های ایران و جهان و گرفتار نشدن در تصویرسازی‌های غلط» ـ «فهم درست از تهدید دشمن و شناخت صحیح از عرصه نبرد» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند سردار شهید همدانی که با قلب رؤوف و مسؤول و عقلی چاره‌اندیش در برابر فتنه‌ها چون کوه محکم می‌ایستاد ☘️@faslefarhang
• اندیشه • «قُلْ مٰا يَعْبَؤُا بِكُمْ رَبِّي لَوْ لاٰ دُعٰاؤُكُمْ»﴿الفرقان‏، 77﴾ «بگو اگر خدا را نخوانید به شما اعتنا نمی‌کند» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️چقدر او را خواندیم؟! فتنه یعنی گرفتاری، یعنی بروز نقص و تجلی حاجت، یعنی هدر رفت عمر و سرمایه، یعنی رکود و تعویق یا پسرفت. نمی‌شود با فتنه کنار آمد. همه حوادث زندگی مؤمن برای آن است که حقیقت را بفهمد، و آن این آموزه طلایی است : «وَ مٰا لَكُمْ مِنْ دُونِ اَللّٰهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لاٰ نَصِيرٍ»﴿البقرة، 107﴾ در این فتنه چقدر دعا کردیم؟ چقدر سر به مهر گذاشتیم و مدتها به زاری در سجده ماندیم؟ چرا مدتهاست چنین نمی‌کنیم؟ چرا اینطوری شده‌ایم؟ چرا این‌طوری مبارزه میکنیم؟ البته دعا می‌کنیم، در مراسم اربعین هم از دعا برای انقلاب غافل نبودیم، ولی این مهم است که دعا حاشیه است یا متن کار. این حادثه پیش آمد تا دلهایی که با حسين ع صفا یافته بود، خیلی شیرین و بی‌تکبر خدا را بخواند و انقلاب را برای ماه‌ها بیمه کند. و «مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اَللّٰهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اَللّٰهَ بٰالِغُ أَمْرِهِ»﴿الطلاق‏، 3﴾ «کسی که کار خود را به خدا بسپارد پس او برایش کافی است. خدا کار خود را به آخر می رساند» چرا کار را به خدا نمی سپاریم، این کار و همۀ کارها را؟ چرا نالۀ «تَرَحَّمْ علی عَجزِنا» سر نمی دهیم؟ حتی دعاهای خدایا خدایای بعد نمازهایمان هم کمی شل شده است. بنا داریم کدام کار را به خدا بسپاریم و در پیشگاه او اظهار عجز کنیم؟ به خوبی می دانیم، خدا بندۀ مؤمن را به «انواع» گرفتاریها مبتلا می کند تا چشمهایش به نور توحید باز شود و متوجه خدا شود و «لا حول و لا قوة الا بالله» بگوید و کار را به او بسپارد. هرچند «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتّٰى نَعْلَمَ اَلْمُجٰاهِدِينَ مِنْكُمْ وَ اَلصّٰابِرِينَ وَ نَبْلُوَا أَخْبٰارَكُمْ»﴿محمد، 31﴾ و آنها که در این حادثه کوشیدند درخشیدند. ولی «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوٰالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرٰاتِ وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ»﴿البقرة، 155﴾ شاید بالاترین مقام صبر این است که انسان در دل این حادثه ها باورهای عمیق توحیدی را مرور کند و بگوید «ما همه از خداییم و به سوی او باز می گردیم». دارد این فرصت حیف می‌شود. ┄┅••؛••┅┄ این سؤال‌ها بجا است چون روشی که امام برای مبارزه به ما آموخت این طوری نبود. امام خود زاری‌کننده نمره یک این کشور بود، رهبر عزیز و بی‌نظیرمان هم. یعنی الگوهای زاویه‌دار با این منش جواب نمی‌دهد. داریم می آموزیم، داریم جرعه جرعه شراب آگاهی مینوشیم. حادثه ها رسولان الهی اند تا بشکفیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به ارواح نورانی مجاهدان در طول تاریخ، رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
• تسلیت • «كَذَّبُوا بِآيٰاتِنٰا كُلِّهٰا فَأَخَذْنٰاهُمْ أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ»﴿القمر، 42﴾ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ تندی و شدت از سر رحمت امروز روز دو کوچ، دو خسارت، دو زخم بی التیام است. امام علی ع می فرمود اگر ضربه ای که از رحلت رسول خدا خوردم روی کوههای زمین تقسیم کنند همه متلاشی می شوند. و امام حسین ع که حتی راه رفتن پرهیبتش شهرۀ اهل مدینه بود در سوگ برادر مظلومش خود را غارت زده می دید و ناله های جانسوز می کرد. این روز غمبار را خدمت همۀ دلدادگان این سروران بشریّت تسلیت عرض می کنیم. هر دو بزرگوار که یکی به رحمت شهره است و دیگری به صلح، اهل جهاد با کافران و منافقان بدتر از کفار بودند و تمثال و تفسیر مجسد سورۀ شدادٌ غلاظ «توبه»، فرهنگ معتدل جمالی و جلالی ایشان که «أَشِدّٰاءُ عَلَى اَلْكُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَيْنَهُمْ»﴿الفتح‏، 29﴾ بودند، از بیانات و همچنین ادعیۀ ایشان بر می آید؛ دعاهای پر اصرار در حق مؤمنان و نفرین در حق کافران و منافقان. «بسم الله الرحمن الرحیم» که شعار امامان است، می گوید که این شدّتها هم از سر رحمت است. رهبر معظم انقلاب ـ که خدا قلب نورانیش را نشیط و سرزنده نگهدارد ـ بسیار اهل دعا است و یکی از دعاهایی که ایشان دوست دارد و پیشتر که تهران توفیق و سعادت اقتدا به نمازهای جمعۀ ایشان را داشت همه یا بخشهایی از آن را در قنوتهای نماز جمعه ایشان می شنید، این دعا بود : «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُمَّ شَتِّتْ شَمْلَهُمْ وَ فَرِّقْ جَمْعَهُمْ وَ قَلِّبْ‏ تَدْبِيرَهُمْ‏ وَ بَدِّلْ أَحْوَالَهُمْ وَ قَرِّبْ آجَالَهُمْ وَ اشْغَلْهُمْ بِأَبْدَانِهِمْ وَ خَرِّبْ بُنْيَانَهُمْ وَ سَوِّدْ وُجُوهَهُمْ وَ بَيِّضْ عُيُونَهُمْ وَ نَكِّسْ أَعْلَامَهُمْ وَ أَغْرِقْهُمْ كَإِغْرَاقِ فِرْعَوْنَ وَ أَهْلِكْهُمْ كَإِهْلَاكِ شَدَّادٍ وَ خُذْهُمْ بِأَفْوَاهِهِمْ أَخْذَ عَزِيزٍ مُقْتَدِرٍ يَا جَبَّارُ جَبِّرْ عَلَيْهِمْ يَخَافُونَ فِي عَهْدِي يَخَافُونَ كُلَّ كَلَامِكَ وَ عَقَدْتُكُمْ وَ قَيَّدْتُكُمْ وَ بِكُلِّ كِتَابٍ أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ» ┄┅••؛••┅┄ این حال و هوا و این گونه در گره رفیق اعلی بودن چه زیبا است! چه خواستنی است! «یا من یعطی من سأله، و یا من یعطی من لم یسأله و من لم یعرفه، تحنناً منه و رحمة!» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به ارواح مجاهدان نجواگر(مناجاتی) رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
• تحلیل و توصیه راهبردی • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ وظائف پساگندزدایی 1 اغتشاش شهریور 1401 چند ویژگی بزرگ داشت و آن : 1. ضعیف بودن استدلال و بهانۀ شکل گیری آن بود، 2. مشکل دیگرش این بود که دشمنان ایران و اسلام «به سرعت» و در سطح وسیع با آن هماهنگ شدند و در حجم وسیع و حیرت انگیزی محتوا برای آن تولید شد، 3. مشکل دیگرش این بود که کارهای خطای بسیاری هنگام عملیات به ظاهر اعتراضی شکل گرفت که موضع معترضان را «به شدت» و به صورت «مفتضحی» تضعیف کرد. اما اتفاقاتی که افتاد : ـ دروغ پراکنی و اتهام زنی بسیار وسیع که دانه به دانه قابل پیگیری و افشاگری است؛ ـ همکاری بخش مؤثری از اغتشاشگران با دشمنان خارجی که یک جرم بزرگ و نابخشودنی است؛ ـ تخریب گسترده و ضرر زدن به بیت المال و اموال مردم که هیچ توجیه ملی و قانونی ندارد؛ ـ ساختارشکنیها و وحشیگریهای وسیع که در هیچ فرهنگی قابل دفاع نیست؛ ـ تعرض به نوامیس که قطعاً یک مقبوحیّت ملی دارد و روشن نمودن حقایق آن باعث نفرت ماندگار و فراگیر ملی می شود؛ ـ آسیب جسمی به نیروهای مردمی و افراد بی ارتباط با ماجرا که بسیار وقیحانه است و در امتداد روشهای خطا در اعتراضات، به شدت محکوم است؛ ـ به شهادت رساندن تعداد زیادی از جوانان که تلاش داشتند از سلاح گرم برای خاموش کردن اغتشاشات استفاده نکنند. ما هزینۀ بزرگی دادیم، حالا وقت چند کار حرفه ای است و باید اموری در این کشور برای همیشه تقبیح شود و مذموم شمرده شود و در برابر آن سدهای بزرگی قرار بگیرد : 1. باید به طور کامل و در سطح وسیع و کاملاً حرفه ای دروغ بودن همۀ ادعاها اثبات شود؛ هم با برنامه های کارشناسی هم با فیلم و سریال و کارهای هنری. روی این موضوع باید آنچنان کار شود که این الگوی سخن گفتن با مردم و اتهام زدن به نظام به یک امر کاملاً مشکوک نزد مردم تبدیل شود. توجه بشود که این مسأله یک امر مقطعی نیست که مسؤولین امر بگویند دیگر جمع شد و تمام شد، بلکه یک ضعف اجتماعی است که باید رفو شود و باید درمان شود. نباید منتظر شویم تا مثل همیشه روایت صحنه را با کارهای سنگین فکری و فرهنگی و هنری به دست بگیرند و یک داغ ماندگار دیگر برای انقلاب درست بشود. کما این که حضرت آقا نگذاشتند روایت جبهه و جنگ به دست روشنفکرها بیافتد و الآن سر سفرۀ این برخورد مسؤولانه و هشیارانه نشسته ایم و کما این که به قول حضرت آقا «تسخیر لانۀ جاسوسی را روایت نکردیم و آنها روایت کردند و دیگر خسارت را خورده ایم». 2. باید زشتیهای کارهای کسانی که آتش بیار معرکه بودند و کسانی که برخورد آشوبگرانه داشتند به وضوح معلوم شود و از همۀ نخبگان و عموم مردم اعتراف گرفته شود که این رویه خطا بوده است؛ پس از کار تبلیغی وسیع و مستدل و حتی احساسی، انواع دادخواستهای قانونی علیه این حضور و این سفاهت و این وقاحت تشکیل شود و انفعال «شدید»ی برای ایشان درست شود. به نکته توجه شود که به خاطر زشتی کار و ضعیف بودن موضع اغتشاشگران و حامیان آنها، بسیاری از بوقهای اصلاحات و ... نمی توانند در این صحنه به میدان بیایند و با صحنۀ فتنۀ 88 تفاوتهای زیادی دارد. 3. باید مدافعان بی عفتی به عنوان یک عده وحشی و نامتعادل و هنجارشکن و ... معرفی شوند و این تبدیل به یک مارک و آرم پایدار شود و بر پیشانی همۀ ایشان بخورد؛ باید از خروش مردم علیه این رفتار زشت به عنوان بزرگترین انرژی برای سربریدن این دریدگی و بی ناموسی و بی شرفی استفادۀ کاملی برد. 4. باید دفاع از امنیت و جانبازی در این راه به یک ارزش بزرگ و مقدس تبدیل شود؛ حضرت آقا در صحبت با جانباز شهید «خوش لفظ» می فرمودند شما جانبازان ترددتان در خیابان و در میان مردم تبلیغ اسلام و انقلاب است. و بعد افزودند حتی نفس کشیدن شما هم کار فرهنگی محسوب می شود. باید با کارهای مقدماتی فرهنگی که صورت می گیرد، به جایی برسیم که تنفس این جانبازان بسیار بسیار عزیز هم به یک کار تبلیغی علیه بی عفتی و تزویر و توحش ضدانقلاب تبدیل شود. ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح طاهر شهدای فتنه های سبز و بنفش و ... رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
• تحلیل و توصیه راهبردی • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ وظائف پساگندزدایی 2 5. باید به خوبی از «پلیس امنیت» اعادۀ حیثیت اجتماعی شود؛ اینجا باید هزینه های بسیار بدهیم و باید نخبگان به صورت کامل به کار کشیده شوند تا پلیس امنیّت به جایگاه شایسته ای دست پیدا کند. این دقیقاً ضد کارهایی است که دشمنان دارند دنبال می کنند. به ویژه باید تا مدتها موضوع «گشت ارشاد» تعویق بررسی بخورد تا به دور از فضای احساسی و هیجانی مورد بررسی قرار بگیرد و همۀ طرحهای مربوط به آن به یک جریان کارشناسی کامل سپرده شود. 6. باید «شهدای مدافع امنیّت و عفت» تبدیل به یک قشر شناخته شده و پرعزّت و خانواده های آنها به یک گروه «صاحب رسالت» و مطالبه گر و پرحضور در همۀ میدانهای فرهنگی مربوط به مقابله با تزویر و ریا بشوند. باید برای شهدای مدافع امنیّت و عفت یادواره ای تأسیس شود و پس از کار فرهنگی سنگین و ایجاد یک گفتمان امنیت و عفت، یک روز به آن اختصاص داده شود. 7. باید ولنگاری فضای مجازی شدیداً مورد تهاجم و تقبیح قرار بگیرد و آنقدر هجمه و ضربه به آن وارد شود که مخالفتها در برابر صیانت از فضای مجازی «کاملاً» از نفس بیافتد و به امر زشت و مذمومی بدل شود. باید همۀ گروههایی که موافق صیانت از فضای مجازی هستند را برای شوریدن فرهنگی علیه ولنگاری و جمع آوری و نشان دادن شواهد آن و انجام تحلیلهای متراکم در این باب برانگیخت و حجم انبوهی از محتوا در این باب تولید و پخش کرد و وقتی که صحنه به خوبی به بلوغ رسید بحثهای حقوقی آن به تدریج مطرح شود. ┄┅••؛••┅┄ بعد از این همه هزینه از بیت المال و آبروی سیاسی کشور و آبروی داخلی نظام و ضایع کردن فرصتهای بزرگ کشور و ... صورت نگرفتن این نوع کارها شانه به شانۀ سفاهت می زند و تدبیر خطای فرهنگی و نوعی عقب ماندگی شدید است. توصیه های مطرح شده و ضرورتهای شناسایی شده عمدتاً در حوزۀ حکمرانی قرار می گیرد و با توجه به این که دولت دست انقلابیون است صورت نگرفتن حتی یکی از این فهرست هم نشانۀ ناتوانی شدید جبهۀ انقلاب در حکمرانی عاقلانه و مسؤولانۀ کشور است. برآوردن این مطلوبها نیازمند کارهای مطالعاتی متعدد است که باید از رهگذر تعریف پروژه های پژوهشی متعدد کوتاه و میان مدت و حتی تعریف پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی صورت بگیرد. همچنین نیازمند تولید محصولات هنری فراوان است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخه گل صلوات، هدیه به ارواح طاهر شهدای فتنه های سبز و بنفش و ... رحمة الله علیهم ☘️@faslefarhang
• تحلیل راهبردی رهبری • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ ابتکار عمل حضرت آقا در 18 آذر سال 76 در مراسم گشايش هشتمين اجلاس سران كشورهاى اسلامى بیاناتی داشتند که بخشی از آن را ذیل عنوان «امت اسلامی» ارائه فرمودند : • ثمره ای شگفت «نخستين فرآوردۀ سياسى ـ انسانىِ اسلام، «امّت اسلامى» است كه از مدينة النّبى آغاز شد و به صورتى حيرت‏آور و افسانه‏وار، قدم در راه رشد كمّى و كيفى نهاد. هنوز نيم قرن از ولادت اين پديدۀ مبارك نگذشته بود كه نزديك به نيمى از تمامى قلمرو سه تمدّن بزرگ باستانىِ همسايۀ خود، يعنى ايران، رم و مصر را درنورديد و يك قرن پس از آن، تمدّنى درخشان و حكومتى عزيز و مقتدر در مركز جهان پديد آورد كه از شرق به ديوار چين و از سوى ديگر به سواحل اقيانوس اطلس و از شمال تا استپهاى سيبرى و از جنوب تا جنوب اقيانوس هند مى‏رسيد. قرنهاى سوم و چهارم هجرى و پس از آن، مزيّن به تمدّنى آن‏چنان مشعشع است كه پس از هزار سال، هنوز بركات علمى و فرهنگى آن را در مدنيّت كنونى جهان، مى‏توان به‏وضوح ديد. • تبانی شرم آور مورّخان غربی اگرچه مورّخان غربى به هنگام حكايت تاريخ علم و تمدّن، اين رستاخيز عظيم و بى‏سابقۀ علم و فرهنگ و تمدّن را يكسره در بوتۀ اجمال و اهمال مى‏نهند و سرگذشت علم را از يونان و رم باستان، يكسره به رنسانس متصل مى‏كنند! گويى علم و تمدّن، هزار سال مرده بود و يكباره در رنسانس تولّد يافت! ليكن حقيقت آن است كه قرون وسطى، فقط براى غرب و اروپا دوران تاريكى و جهالت و وحشت بود، ولى براى دنياى اسلام با گستره‏اى چندين برابر اروپا يعنى از اندلس تا چين دوران تشعشع و بيدارى و عروج علمى شمرده مى‏شد. • اثبات ظرفیّت اسلامی غرض از اين يادآورى، تفاخر به گذشته نيست. غرضِ يادآورى اين حقيقت است كه آنچه آن تمدّن را پديد آورد يعنى اسلام و معارف زندگى‏ساز آن هم‏اكنون نيز در اختيار ماست و به ما هشدار مى‏دهد: كه‏ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْيِيكُمْ». اسلام ثابت كرده است ظرفيت آن را دارد كه امّت خود را به اعتلاى مدنى و علمى و عزّت و قدرت سياسى برساند. • شروط اعتلای امت اسلامی ايمان و مجاهدت و پرهيز از تفرقه، تنها شرطهاى تحقّقِ اين هدف بزرگ است و قرآن به ما مى‏آموزد: «وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ». و مى‏آموزد: «وَ الَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ». و مى‏آموزد: «وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ». ضعف اين سه عامل، امت اسلامى را امروز در وضع تأسّف‏بارى قرار داده است. حداقل در دو قرن گذشته، دشمنان پيگير و با تدبير و برخى حكومتهاى مسلمان بى‏كفايت، در كنار عوامل و شرايط گوناگون تاريخى و سياسى، در پديد آوردن اين وضع، به شدت مؤثّر بوده‏اند و ما امروز وارث گذشتگانيم. برادران! بياييد ما براى آيندگان، ميراثى از اين افتخارآميزتر به ارث بگذاريم! • مؤثرترین عامل بیرونی در بررسى عوامل بيرونى وضع كنونى، من تهاجم جبهۀ استكبار را، از همه مؤثّرتر مى‏يابم. ... قدرتهاى غربى در اين تهاجم مؤثّر، از پيشرفت علم و تكنولوژى و از برخى خصال ملى و بومى خود بهره برده‏اند. ما دشمن را ملامت نمى‏كنيم. كسانى سزاوار ملامتند كه با كوته‏بينى و راحت‏طلبى و خودخواهى، زمينۀ پيروزى دشمن و زوال خويش را فراهم ساختند. غرب در تهاجم همه‏جانبۀ خود، ايمان و خصال اسلامى ما را نيز هدف قرار داد و در سايۀ متاع دانش خود كه همه بدان احساس نياز مى‏كردند، فرهنگ اباحيگرى و بى‏مبالاتى در دين و اخلاق را كه خود دچار آن است مصرّانه به جوامع ما صادر كرد. بى‏شك اين لجنزار اخلاقى، روزى كه چندان دور نيست، تمدّن كنونى غرب را در خود فروخواهد برد و محو خواهد كرد. • وضع مصیبت بار امروز جهان اسلام دنياى اسلام، امروز بر اثر آن تهاجم خصمانه، به اضافۀ عوامل درونى نسلهاى گذشته، در وضعى مصيبت‏بار است. فقر و جهل و عقب‏ماندگى علمى و ضعف اخلاقى و از همه بدتر تسلّط فرهنگى و بعضاً سياسى دشمنانش بر آن، از يك‏سو و گرفتاريهاى بزرگى از قبيل مسألۀ فلسطين و مسائل افغانستان، لبنان، عراق، كشمير، بوسنى و هرزگوين، قفقاز و غير آن از سوى ديگر، فهرست بلندى از مسئوليتهاى الهى و انسانى را در برابر حكومتها و شخصيتهاى سياسى و رهبران جهان اسلام قرار داده است. • وظیفۀ ما ما امروز بايد «ابتكار عمل» را به دست گيريم. تا كنون همواره دشمن ابتكار عمل را در دست داشته و ما حدّ اكثر شكوه و گله كرده‏ايم. فلسطين در يك فرايند تاريخىِ متشكّل از دهها ابتكار عمل از سوى دشمن، به ملك طلقِ صهيونيستها بدل شده است» ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ تسلیت بابت شهادت امام رؤوف که قبلۀ دلهای مردم ایران است و زندگی همۀ ما به گونه ای به او وصل است. تسلیت به فرزندان معنوی ایشان در ایران و غیر ایران! ┄┅••؛••┅┄ ▫️چه کسی پاسخگو است؟ قطعاً در این تظاهرات خیابانی نسبتاً گسترده که تنها جوانها به صحنه آمده بودند، بخش عمده ای از ایشان کسانی بودند که بدون هماهنگی سازمانی حاضر می شدند. همین نکته می طلبد که این بروزات اجتماعی به عنوان یک پدیدۀ اجتماعی و نه امنیتی مورد مطالعه قرار بگیرد. درصد بالایی از معترضان جوانانی جویای هیجان و بی خبر از واقعیتها بودند ولی علاقه داشتند که در این بروزات معترضانه شرکت کنند. موجه ترین نکتۀ صحنه این بود که این جوانها مجروحان جنگ فرهنگی انقلاب اسلامی ایران با نظام سلطه بودند و این رفتارها شبیه ناله های سوزناک زخم خورده های این منازعه بود. گذشته از این خود همین اعتراضات هم بیشتر از یک منازعۀ میدانی و رو در رو، همان طور که استاد میرباقری بزرگوار می فرمایند، یک منازعۀ رسانه ای بود. ما در حالی که در میدانهای متعددی در حال عقب راندن دشمن هستیم داریم در این میدان شکست می خوریم و لطمه ها و جراحتها بر جگر گوشه هایمان می خورد که با خشم تمام بر سر ما فریاد می زنند. این صحنه مثل صدها صحنۀ دیگر حیات اجتماعی ما امکان ویرایش و اصلاح دارد. چه موقع در این میدان هم اخبار خوش خواهیم شنید؟ چه کسی پاسخگو است؟ چه کسی باید مثل فرماندۀ میدان اخبار این منازعه را به گوش جامعۀ عزیز ایران که دارند از این صحنۀ جانکاه نزاع اذیت می شوند، برساند؟ چه کسی باید دربارۀ خرمشهرها با مردم سخن بگوید و پیشرفتها را گزارش بدهد؟ این شخص دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است؟ وزیر ارشاد است؟ معاون فرهنگی نهاد ریاست جمهوری است؟ مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی است؟ رئیس صدا و سیما است؟ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است(که حضرت آقا امامت جمعه را قرارگاه فرهنگی میدانی خوانده است)؟ حلقۀ تدبیر فرهنگی بیت رهبری است؟ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است؟ معاونت تبلیغ حوزه علمیه است؟ چه کسی مسؤول فرهنگ کشور است؟ ما باید از که بخواهیم که به معنای راهبردی با هوشمندی و تلاش روشن شبانه روزی «ابتکار عمل» را در این صحنه با دستان شایستۀ عاقلان و دلسوزان ژرف اندیش جامعه و مخلصان واقعی مردم، به دست بگیرد؟ این سردرگمی و این امکان فرار و این تواکل قطعی در صحنه، دارد دمار از روزگار یک فرصت بزرگ که از قضا ماهیتا فرهنگی است در می آورد. انقلاب اسلامی ایران به عنوان سخن نو در همۀ حوزه های حیات انسان، از ماهیّت و حقیقت عمیقاً فرهنگی برخوردار است، ولی رهاترین صحنه و بی تدبیرترین و ولنگارترین صحنه حیات اجتماعی ما نیز همین صحنه است. تا کی بنا است این وضع ادامه پیدا کند؟ چرا فضای مجازی ولنگار این طور تحمل می شود؟ چرا بیماری «کرونا» مسؤول داشت، حتی برای آن ستادی تشکیل شد و درست و نادرست تحلیلهایی می کردند و تدبیرهایی می‌کردند و پروتکلهای روشنی از آنها صادر می شد و باید و نبایدها معلوم بود و رهبری هم روی آن تأکید می نمودند. ولی هیچ کس پاسخگو نیست که «چرا حتی یک روز دارد این ولنگاری تحمل می شود؟». چه موقعی می‌خواهیم قبول کنیم که اوضاع افتضاحی داریم؟ «بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور» در رتبۀ اولِ اولِ اول و قبل از همۀ بازیهای فکری به عنوان طراحی ساختارهای نوین فرهنگی، یعنی این که یک نفر به عنوان مسؤول فرهنگ این کشور به جامعه معرفی بشود، و او واقعاً مسؤول باشد و اگر میدان و اختیار به او ندادند فریاد بزند و این و آن را رسوا کند و اگر واقعاً مسؤول است با ما مرتباً سخن بگوید و ما هم بتوانیم بر سر او فریاد بزنیم و اینهمه سفاهت گسترده در حوزۀ فرهنگ را پیش روی او قی کنیم و از این افتضاح بزرگ در دل این فرصت بی‌نظیر تاریخی بپرسیم. واقعاً تا این حد صحنه بی ارزش است که از معمولی‌ترین و بدیهی‌ترین آرایش ضروری صحنه محروم هستیم؟ نبودن این شخص باعث می شود به صورت ملی «خیز اصلاح» در این حوزه شکل نگیرد. برای پدید آوردن «عزم ملی» برای تعالی فرهنگ نجیب ایرانی باید این شخص باشد و با جامعه سخن بگوید و همۀ ظرفیتها و همۀ عناصر فرهنگی را به هیجان بهروزی بیاندازد. ┄┅••؛••┅┄ افزوده : ما البته دژخیمان اقتصادی و کل شبکه های فساد مالی را که خون مردم را در شیشه کرده اند و لطمه های فراوان به پیر و جوان این کشور و به حیثیت این انقلاب زده اند و پایه گذار بسیاری از کج رویها در کشور شده اند، فراموش نمی کنیم و غضبناکتر و مطالعه شده تر و سنجیده تر و قوی پنجه تر از همیشه سراغ ایشان خواهیم رفت و همۀ این بغضها و حسرتها را چون تیرهای کینه متوجه قلبهای کثیف و بی رحم ایشان خواهیم کرد. ☘️@faslefarhang