eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.4هزار دنبال‌کننده
238 عکس
10 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 6▫️شکوه ستایش (2) / دغدغۀ هدایت «به نام خداوند مهربان و مهر پیشه، هر ستایشی برای خدا است، پرورندۀ هر آنچه هست، مهربان و مهرپیشه، صاحب روز جزا. تنها تو را بندگی می کنیم، و تنها از تو کمک می گیریم. ما را به «راه راست» رهنمون کن! راه آنان که به آنها نعمت بخشیدی، نه آنها که غضب تو را برانگیختند، نه آنها که سرگردانند.» (سورۀ ستایش، اولین سورۀ قرآن کریم، مکی، دارای هفت آیه) ┄┅••؛••┅┄ ما در هر روز حداقل 10 بار سورۀ حمد را می خوانیم، باید بخوانیم. قرائت و حتی تکرار بخش مشخصی از قرآن به صورت روزانه واجب و به اجبار وارد زندگی ما شده است؛ یعنی اسلام از این بخش از پیام الهی نگذشته است. این نکته مهم و توجه ساز است. هرچند این سورۀ مبارک را بی توجه می خوانیم ولی روشن است که شارع مقدس اسلام شریعه و جاده ای پر از گل و سبزۀ معارف معنوی و روح بخش و زندگی پرور فراهم نموده تا با تفرّج «انسانی/الهی» در آن گام زنیم و طبعاً منتظر است بالاخره به معنی توجه کنیم و «بار معرفتی واجب»ی برای زندگی روزمرۀ خود برداریم. هرچند سورۀ حمد را برای شفای بیماران و شادی روح درگذشتگان و فوایدی از این دست نیز می خوانند، ولی سورۀ حمد امّ الکتاب(مادر قرآن) و واجد لبّ معانی قرآن خوانده شده است؛ چرا ؟ بالاخره باید پاسخ را در این فرازها جست : ▫️بسم الله، ▫️حمد، ▫️بندگی خالص خدا، ▫️طلب هدایت به صراط، ▫️سه گروه هدایتی؛ به نعمت الهی متنعّم، سرگردان و طرد شده. به نظر می رسد سه اتفاق در این سوره می افتد : 1. ستایش و سخنی دربارۀ ستایش (این که مخصوص خدا است) 2. اعلام بندگی و استعانت محض و انحصاری از خدا 3. استعانت در بندگی : طلب هدایت و تفصیل مختصری دربارۀ آن در روایت بود که بخشی برای خدا و بخشی برای بندگان؛ یعنی دو قسمت کرده بود، ولی این سوره بیشتر معروف به ستایش شده است و ستایش نیز بیشتر به چشم می آید. بندگی و استعانت انحصاری خدا نیز طوری طرح شده که باز هم جنبۀ ستایش پیدا کرده است. و به خاطر این مقدمه و چتر معنایی عملاً «طلب هدایت» نیز هویّت حمدی و ستایشی پیدا کرده است. ولی جالب این است که با آهنگ «ستایش حق تعالی» به طرح مطالبۀ بندگان رسیده ایم؛ به خدا عرض می کنیم : «خدایا تنها از تو کمک می خواهیم». این ادبی توحیدی است، که بدون تعارف «نجات بخش بشر» و تنها عاملی است که او را تفسیر می کند و به او شرافت می بخشد و کرامتهایی را که با صد اشتیاق و درماندگی دنبال آن است به او می بخشد. این ادب ستایش و حمد الهی است. در ادامه حتی می آموزد که با ستایش به مسألت بپرداز، مثلاً بگو : خدایا تو دارا و بخشنده ای، من چیز زیادی نمی خواهم «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ قَلِيلا مِنْ كَثِيرٍ مَعَ حَاجَةٍ بِي إِلَيْهِ عَظِيمَةٍ وَ غِنَاكَ عَنْهُ قَدِيمٌ وَ هُوَ عِنْدِي كَثِيرٌ وَ هُوَ عَلَيْكَ سَهْلٌ يَسِيرٌ» به من عشق را عطا کن یا مال دنیا بده! با این آهنگ، طلب نیز از درب ستایش وارد شد و حتی جنبۀ ستایش یافت. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «انقلاب پُرشکوه ملّت ایران ... بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang
• تبریک • ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ▫️ سرور زهرایی میلاد پرمهر شکوفۀ همیشگی جهان هستی، دلیل آفرینش، مادر پیامبری و رحمت، همسر شیدایی و ایثار، چشمۀ عصمت و فرزانگی، بر آنها که او را می شناسند، به او احترام می گذارند و از او حاجت می خواهند مبارک باد! و میلاد فرزند برومند ایشان حضرت روح الله اعلی الله مقامه الشریف بر همۀ دلسوزان بشریّت مبارک باد! ▫️سرور شکوفایی همچنین سالگشت شکفتن جامعۀ ایرانی مسلمان و بر پای خویش ایستادن و ارادۀ پیشرفت را فریاد کردن و از ظلمتهای فراوان گریختن، سالگشت ایام دهۀ فجر انقلاب مبارک اسلامی مبارک باد! ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ «انقلاب ما متكى به معنويات و خداست و آنهايى كه با ما موافقند كسانى هستند كه با خط توحيدى موافقند. ما بايد خط معنويتى را كه براى آن انقلاب كرديم فراموش نكنيم؛ همان خط معنويتى كه با تمام بى‏ عرضگى‏ هايى كه در تبليغ نموديم، باز مردم دنيا متوجه انقلابمان شدند. و اين خط معنويت است كه زورگويان با آن مخالفند. ... ما در جهت تبليغات تقريباً صفر بوده‏ ايم» (صحيفه امام، ج‏15، ص308) ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به ارواح بلند حضرت زهرا و فرزند عزیزش حضرت روح الله سلام الله علیهما 🇮🇷@faslefarhang
• اندیشه • 1 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ قلۀ توفیق حضرت امام ظهور جوانان مؤمن و انقلابی را «فتح الفتوح» انقلاب اسلامی؛ یعنی بالاترین دست آورد آن و چه بسا دست آورد بی نظیر آن، می دانستند. حضرت آقا این دیدگاه امام را مطرح می کنند و چیزی بر آن می افزایند و می گویند اگر جوان انقلابی برای کشور خود آینده ای فرض کند(عزم کند و تصمیمی بگیرد) و آن را ابراز کند و پای آن بایستد و برایش هزینه بدهد این «فتح الفتوح» انقلاب اسلامی و پیشرفت واقعی است. وقتی عزم را در دیدگاه امام و رهبری دنبال می‌کنیم می‌بینیم از جایگاه ویژه‌ای برخودار است؛ عزم از دیدگاه امام و استاد امام «جوهرۀ انسانیّت» است و از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عزم ملی عامل شکل‌گیری «معجزه‌های بزرگ الهی» به ارادۀ حق تعالی است؛ به همین جهت می‌فرمایند «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم انقلاب) ▫️تعهد عزم عزم چه چیز؟ بلند همّت بودن و دلمشغولی‌های بزرگ داشتن در فرهنگ اهل بیت ع ممدوح است. «کُن بعید الهمم اذا طلبت»(امام علی) «وقتی نوبت به خواستن رسید همّت‌های دور و دراز داشته باش» بلندی همّت بلندی جوهره و شخصیّت را رقم می‌زند، و شخصیّت متعالی، همۀ حوادث باشکوه را در زندگی انسان باعث می‌شود. همۀ این تعلیمات بلند و نورانی شعار بود تا حضرت امام ره به لطف الهی در زندگی جامعۀ ایران پای گذاشت و به خاطر خدا همه را وادار به «اراده و قیام» کرد و ایران اسلامی را که غرق در بی‌هدفی بود دارای اهداف بلندی کرد. ایران اکنون اندیشه های بلندی دارد و این جای افتخار دارد. درد بشر را داشتن نه دیوانگی و نه خودشیفتگی است، انسان بودن است؛ همچنان که به خدا در راهنمایی زندگی و پیشبرد خواسته‌های مؤمنانه، اعتماد داشتن نیز سفاهت نیست؛ «ثُمَّ نُنَجِّي رُسُلَنٰا وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا كَذٰلِكَ حَقًّا عَلَيْنٰا نُنْجِ اَلْمُؤْمِنِينَ» ﴿يونس‏، 103﴾ «وَ كٰانَ حَقًّا عَلَيْنٰا نَصْرُ اَلْمُؤْمِنِينَ»﴿الروم‏، 47﴾ به نام خدا و برای مردم، همچون امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در برابر طاغوت ایستادن نیز خلاف اسلامیّت نیست، بلکه نشانۀ طراوت توحید است؛ به همین خاطر است که حزب اللهی خود را متکفل ویرایش جهان بشری موجود می‌داند؛ حزب اللهی معتقد است باید نسبت به انفعال جامعۀ بشری و تحقیر انسانها حساس باشد؛ حزب اللهی باید آزاداندیش و طرفدار واقعی آزاداندیشی و آزادی بیان و احترام به آرای دیگران باشد؛ حزب اللهی باید بنای خود را بر این بگذارد که عطر سخن اسلام را با بیان‌های زیبا در کل دنیا بگستراند و مردم را با آگاهی به سمت مطلوبهای واقعی‌اش بخواند؛ حزب الله باید برای حکمرانی طاغوت که در هر برهه‌ای شکلی دارد، فکری بردارد؛ انفعال در برابر کرونا شایستۀ ایران اسلامی نیست، حزب الله باید فکری درست برای آن داشته باشد؛ حزب الله باید برای اسناد بین المللی که در واقع رقیّت جدید و خلاف توحید است، فکری بردارد؛ حزب الله باید برای اقتصاد فسادزا فکری بردارد؛ اینها همه پاره‌های پیکر نحس طاغوت است و حزب الله ناگزیر در برابر آن قرار می‌گیرد. و این عزمها از آن حزب‌اللهی‌ها است. ▫️مانع استکباری طاغوت یک موجود زنده است و حتماً از کانونهای انرژی و چاکراهایی برخوردار است. قلب نظام کفر و طاغوت کجاست تا آن را بکوبیم و جهانی را از آنها آسوده کنیم؟ طاغوت موجودیّت نحسش در استضعاف و استخفاف است. طاغوت قطعاً نوعی عدم تعادل است و این عدم تعادل تنها در صورت استضعاف دیگران و تحریف واقعیّت، میدان تکوین و تحقق پیدا می کند. طاغوت از قبول استکبار تغذیه می‌کند. استکبار گونه‌های مختلفی دارد و برخی از آنها ممکن است از طرف عمامه‌به‌سرها اعمال شود. جهان کفر با ترهیب و انواع ارعاب زنده است و به این استخفاف تن دادن، فسق و پا روی حق گذاشتن است. «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطٰاعُوهُ إِنَّهُمْ كٰانُوا قَوْماً فٰاسِقِينَ»﴿الزخرف‏، 54﴾ کفر و طاغوت در دل مردم جایی ندارد. کدام بیچاره ای است که تحقیر، تضعیف، فقر، تنگنا و ... این فشارها را دوست داشته باشد. استکبار یعنی در پیش گرفتن همۀ اینها در حق دیگران. به همین جهت استکبار از عنصر دیگری برای حفظ جایگاه خود استفاده می کند و آن ترهیب است. آنچه مانع این کار است استحکام شخصیّت انسان‌ها است. به همین جهت راه نجات انسان‌ها شخصیّت دادن به آنها است. شخصیّت به آرمان، عشق و حماسه است و اینها وابسته است به فلسفۀ مستقل حیات و سرمایه‌هایی برای بالیدن و احساس ارزشمندی داشتن است. مردم‌سالاری یعنی همین. حزب الله خود عزم‌های بلند می‌کند و به شخصیّت‌های متعالی می‌رسد و به مردم هم شخصیّت می‌دهد و آنها را از چنگال استکبار نجات می‌دهد. پروژۀ امروز حزب الله چیست و چگونه به مردم شخصیّت خواهد داد؟ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
• اندیشه • 2 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ مکانیزم دفاعی انکار فشارهای روحی، یک واقعیّت در زندگی انسان است و گاه چنان سنگین است که «خود» را به مرز متلاشی شدن نزدیک می کند. روان تحلیلگران معتقدند انسان برای فرار از فشارهای روحی انواع مکانیزمهای دفاعی را ابتکار کرده است و یکی از آنها مکانیزم انکار است. وقتی انسان با مصیبت تلخی مواجه می شود ممکن است تلاش کند آن را نبیند تا دچار متلاشی شدن خود نشود. گویا در فضای سیاسی نیز گاهی به این مکانیزم پناه می بریم تا خود را از رنج بی پایان نجات دهیم. جریان فرصت طلب، ضدانقلاب، وابسته، نفوذپذیر و غربگرایی که فتنۀ 88 را پدید آورد و فاجعۀ برجام را رقم زده است و تا توانسته تیغ حرکتهای انقلابی را کند کرده است و حرکتهای او دشمن شادکن بوده و مؤثرترین اقدامات برای بزک کردن چهرۀ خبیث دشمنان بشریت و آبروبخشی و فرصت سازی برای آنها بوده است، منطقاً باید چه نوع نگاهی به انتخابات داشته باشد و اگر بداند که با این انتخابات جداً ممکن است از صحنۀ فعال جامعه حذف شود و جبهۀ انقلاب بتواند چهرۀ سازنده و پیشرفتساز خود را به جامعۀ ایرانی نشان بدهد، چه تدبیری برای آن خواهد کرد؟ تعجب نکنیم اگر متوجه شدیم که این جریان فاسد ممکن است بروز انتخاباتی(؟!) کثیفی را طراحی کرده باشند، کثیفتر از آنچه در سال 88 رقم زدند و کثیفتر از آنچه در این 8 سال از ایشان دیدیم. اگر کسانی فکر می کنند چیزی مانع و رادع این طائفه است معلوم است می خواهند با چشم بسته در محیطی که مدام واقعیّتهای گزنده ای بر سر و صورتمان می خورد زندگی کنند. جبهۀ انقلاب برای چنین انتخاباتی که قطعاً یک مخاطرۀ جدی برای انقلاب است چه تدبیری دارد؟ این که کسانی در این کشور هستند که مثل رهبری و مثل جبهۀ انقلاب فکر نمی کنند و ممکن است نگاهشان حائز امتیازاتی نیز نسبت به نگاه جبهه باشد و راه حلهای قابل توجهی نیز داشته باشند، یک چیز است و این که یک طائفۀ شرور جهول و طماع نقشه های بدی برای کشور کشیده اند چیز دیگری است. نگاههای واگرا ـ به تعبیر رهبری وجود دو دیدگاه در ادارۀ کشور ـ یک واقعیّت تلخ در ایران امروز است، ولی اصلاً نوبت به تضارب این دو نگاه و تعاملهای اخلاق مدار این دو با هم نمی رسد. اگر کسانی این دو طائفه(دگراندیشان و اصحاب فتنه) را یکی می کنند نیز معلوم است بنا ندارند از ساده اندیشی در تحلیل واقعیتهای جامعه دست بکشند. طائفه ای که تصمیمات و اقداماتشان با هیچ نظریۀ کارشناسی قابل دفاعی همراه نیست و تنها می توان برای آن توجیهات سیاسی طُغث و چاله میدانی درست کرد، واقعاً صاحبان نگاه کارشناسی ای محسوب می شوند که به گونه ای دیگر می اندیشند؟ «متأسفانه گروهی به‌دنبال سیاست‌زدگی و گروهی به‌دنبال سیاست‌زدائی، دائماً تبدیل فضای فرهنگی کشور را به سکوت مرداب‌گونه یا تلاطم گرداب‌وار، می‌خواهند تا در این بلبشو، فقط صاحبان قدرت و ثروت و تریبون، بتوانند تأثیرگذار و جریان‌ساز باشند و سطح تفکر اجتماعی را پائین آورده و همه فرصت ملی را هدر دهند و اعصاب ملت را بفرسایند و درگیری‌های غلط و منحط قبیله‌ای یا فرهنگ فاسد بیگانه را رواج دهند و در نتیجه صاحبان خرد و احساس، ساکت و مسکوت بمانند و صاحبدلان و خردمندان، برکنار و در حاشیه مانده و منزوی، خسته و فراموش شوند. در چنین فضائی، جامعه به جلو نخواهد رفت و دعواها، تکراری و ثابت و سطحی و نازل می‌گردد، هیچ فکری تولید و حرف تازه‌ای گفته نمی‌شود، عده‌ای مدام خود را تکرار می‌کنند و عده‌ای دیگر تنها غرب را ترجمه می‌کنند و جامعه و حکومت نیز که تابع نخبگان خویش‌اند، دچار انفعال و عقبگرد می‌شوند.» (16/11/81) الگوی خوبهای جامعۀ انقلابی این است : «ما مثلاً فرهیخته و اتوکشیده مشغول فعالیتهای پاکیزه، لوس، هیجانی، بی کلاس و منفعل سیاسی(از قضا مطابق با الگوی تباه جریان لیبرال) می شویم و می ایستیم تا آنها بر اساس همین باطن آلوده برای مردم بیچاره هزینه درست کنند و بعد با استفاده از قدرت سپاه و فرزندان بسیجی مقام معظم رهبری(قدرت پای کار و منسجم دیگری هم که نداریم) گندشان را جمع می کنیم و با زخمهایی بسیار بیش از گذشته به زندگی پرامید خود ادامه می دهیم». در برابر جریانهای شرور و حیله گر الگوی دیگری هم داریم؟ هنوز جبهه نمی خواهد با این سؤال مواجه شود. به همین جهت همۀ همّ خود را مشغول بازی انتخابات ـ آنچه ما را به سمت آن می کشند ـ کرده است. اینها همه در حالی است که ایران انقلابی در بهترین موقعیتهای «حرکت انقلابی» خویش است و تمام هزینه هایی که داده شده باعث شده در واقع تمام ایده های امام و رهبری و جبهۀ فرهیختۀ انقلاب اثبات شود و وقت حاصلخیزی برای بهره برداری انقلابی فرا رسیده است. حیف از فرصتهایی که به خاطر دید محدود و الگوهای فرتوت و فسیل شده از دست می رود. بحث ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
• تبریک • ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ▫️ مهمترین کسان ما با واقعیّت‌های زیادی در زندگی خویش رو به رو هستیم؛ حوادث زندگی، اطرافیانمان یا کسانی که آنها را به عنوان مؤثرترین افراد جامعۀ خود یا حیات بشری امروز می‌شناسیم. شهید باهنر به والدین و مربیان توصیه می‌کردند طوری با فرزندان خود برخورد کنید که خدا را در دایرۀ واقعیّت‌های زندگی خود وارد کنند، او را به صورت یک واقعیّت ملموس ببینند و تعاملهای طبیعی و درستی با او برقرار کنند. اگر بر مدار باورهای عزیز اسلامی خویش بپیمائیم، ما امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را چنین می‌شناسیم و او را مهمترین کسی می‌دانیم که در زندگی خویش داریم و نکاتی را دربارۀ او قائل هستیم که هیچ‌کدام ساده و معمولی نیست و نتایج آن هم شگفت‌انگیز است و زندگی یک مؤمن را دچار تغییرات زیادی می‌کند؛ ما او را مظهر همۀ کمالات حق تعالی می‌دانیم، که به برکت او زمین و آسمان روزی می‌خورند، از بدن زمینی برخوردار است و در میان ما مشغول گذران عمر است، گذشته از ارتباطی که حقیقت وجود او با همۀ ما دارد و هرآنچه می‌کنیم و می‌گوییم می‌بیند و می‌شنود، کسان بسیاری از نزدیک او را می‌بینند و با او در تعاملند. از پدر و مادر نسبت به ما مهربان‌تر است، بیش از همه، دقیق‌تر و درست‌تر از همگان و نافذتر از بقیه دغدغۀ هدایت و به‌روزی بشر را دارد و مشغول تعاملهای پنهان و پیدا با ایشان است تا بشر مسیر سعادت خویش را بیابد و بپوید و جذابتر از همه این که منتظر است تا شرایط برای حضور مؤثر او در جامعۀ انسانی فراهم شود و از نزدیک به هدایت مهمترین حوادث تعالی‌بخش جامعۀ بشری بپردازد. ما به این جملات عادت کرده‌ایم. متوجه نیستیم که این باورها عادی نیست و ویرایشهایی جدی به زندگی ما می زند. این باورها انسانهای بسیاری را به سعادتهای معنوی و مادی و دنیوی و اخروی رسانده است. کسان بسیاری با او عاشقانه زیسته‌اند و برکات بسیاری در زندگی خویش دیده‌اند. در زیارت شکوهمند «امین الله» پس از فراز اول عرض می کنیم : «اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ، رَاضِيَةً بِقَضَائِكَ، مُولَعَةً بِذِكْرِكَ وَ دُعَائِكَ، مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ أَوْلِيَائِك‏» «خدایا من را به تقدیر خود مطمئن بگردان، و به قضای خود راضی کن، و در من ولع نسبت به یاد خود و خواندن خود ایجاد کن، و من را دوستدار دوستان برگزیدۀ خود قرار ده» برای زیستن با او اندیشه‌ها، آداب و برنامه‌های متعددی توصیه شده است که یکی از آنها قرائت دعای عهد است. حضرت امام ره معتقد بودند هر که بر خواندن دعای عهد مداومت داشته باشد سرنوشتش تغییر می‌کند. عروس ایشان می‌گوید امام توصیه می‌کرد : «سعی کن صبح ها این دعا را بخوانی که در سرنوشت دخالت دارد» (برداشت هایی از سیره امام خمینی، جلد اول) از امام صادق علیه السلام نیز نقل شده است : «هرکس چهل صبحگاه خدا را با این عهد بخواند از یاوران قائم ما عج خواهد بود و اگر پیش از ظهور آن حضرت از دنیا برود خدای تعالی او را زنده خواهد کرد و به شماره هر کلمه از آن هزار حسنه برایش نوشته می‌شود و هزار گناه از او محو می‌گردد» (مجلسی، بحار الانوار، ج۸۳، ص۲۸۴) در پیام بعدی ترجمۀ دعا آمده است. حتماً با تأنّی مطالعه بفرمایید. روز میلاد با سعادت سرور بزرگوارمان بقیةالله فی الارضین را به محضر همۀ مشتاقان حقیقت تبریک عرض می کنیم. ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ «دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید» (بیانیه گام دوم) ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند حضرت نرگس خاتون سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
• تبریک • ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ▫️ یار نزدیک ما • ای خدا! ای تدبیر کننده و پرورش دهندۀ آن نور سترگ! و ای صاحب اختیار جایگاه چیره و بلندمرتبه! و ای تدبیرگر دریای موّاج و خروشان! و ای فروفرستانندۀ تورات و انجیل و زبور! و ای پرورندۀ سایه و حرارت سخت! و ای فروفرستانندۀ قرآن بزرگ! و ای پروردگار فرشتگان مقرّب و پیامبران صاحب رسالت! • ای خدا! من از تو می‌خواهم به چهرۀ‌ بزرگوارت و به نور پرفروغ و تابندۀ سیمایت و پادشاهی دیردورانت؛ ای زنده! ای تکیه‌گاه! از تو می‌خواهم به نامت که آسمانها و زمین به آن نورانی شده است، و به آن نامت که پیشینیان و پسینیان به آن صلح و صفا یافته و می‌یابند، ای زنده پیش از هر زنده‌ای! و ای زنده پس از تمام زندگان! و ای زنده هنگامی که زنده‌ای نیست! ای زندگی‌بخش مردگان! و ای جان‌ستان زندگان! ای زنده‌ای که جز تو کسی شایستۀ پرستش نیست! • ای خدا! برسان به سرپرستمان و پیشوا و هدایتگرمان،‌ مهدی، ‌برخیزنده به دستور تو ـ که درودهای خدا بر او و پدران پاک نهادش باد ـ از جانب همۀ مؤمنین، مردان و زنان، در شرق زمین و غرب آن، سینۀ بیابانش و دامن کوهسارانش،‌ خشکی و دریایش و از جانب من و پدر و مادرم؛ درودهایی به سنگینی عرش الهی و کشیدگی صف موجوداتش و آنچه علمش آن را شمرده و کتابش بر آن احاطه دارد! • ای خدا! من در صبحگاه این روز و تمام روزهای زندگیم با او عهد و پیمان و بیعتی تازه می‌کنم که هیچگاه از آن برنگردم و رهایش نکنم. • ای خدا! مرا از یاران و کمک‌‌‌کاران او و سرسختانه دفاع‌کنندگان از او و شتابندگان به سوی او در بر‌آوردن احتیاجاتش و اطاعت‌کنندگان دستوراتش و حامیانش و سبقت‌گیرندگان به سوی خواسته‌اش و شهادت طلبان در پیشگاهش، قرار بده! • ای خدا! اگر بین من و او مرگ که برای بندگانت سرنوشت حتمی قرارش داده‌ای فاصله انداخت، پس مرا از قبرم کفن‌پوش، شمشیربرکشیده، نیزه‌به‌دست و بله‌گویان به فراخوانی آن منادی در شهر و روستا؛ خارج نما! • ای خدا! آن زیباروی بلند قامت و مایۀ چشم روشنی‌ای که ستوده است به من بنمایان، و چشم مرا به شرف دیداری از او سرمه بکش، و در گشایش کارش تعجیل بفرما، و راه خارج شدن از این مضیقه را برایش آسان بنما و راهش را وسیع کن، و مرا دقیقاً‌ در وسط مسیر او بران، و فرمانش را نافذ، و پشتش را محکم بگردان. • ای خدا! به واسطۀ او شهرهایت را آباد کن، و بندگانت را حیات حقیقی ببخش؛ چرا که تو گفتی ـ و گفتۀ‌ تو نیز حقّ است ـ که فساد و تباهی در خشکی و دریا ظاهر شده است به واسطۀ آنچه مردم با دستان خود انجام داده‌اند. • پس ای خدا! ولی خود را و فرزند دخت پیامبرت که با نام رسولت نامیده می‌شود برای ما آشکار نما،‌ تا به باطلی نرسد مگر آن که آن را درهم بپیچد و حقّ را کاملاً تثبیت نموده محقّق نماید. • ای خدا! او را فریادرس بندگان ستم‌دیده‌ات، و یاری‌رسان کسانی که یاری‌رسانی جز تو برایشان پیدا نمی‌شود، و نوکُنندۀ آن دسته از احکام کتابت که تعطیل شده است، و تقویت کنندۀ آنچه از پرچمها و نشانه‌های دینت و سنّتهای پیامبرت ـ که درود خدا بر او و خاندانش ـ رسیده است، قرار ده! • ای خدا! او را از آن کسانی قرار ده که ایشان را از بدی انسانهای سرکش حفظ نموده‌ای. • ای خدا! محمد ـ درود خدا بر او و خاندانش ـ ، پیامبرت را با دیدن او و یارانی که به دعوت او پیروی‌اش می‌کنند مسرور کن، و به حال بی‌چارگی ما پس از غبیت او رحم کن. • ای خدا! با حضورش این غم خاص را از این قوم بر طرف نما و در ظهورش برای ما تعجیل نما؛ چرا که دشمنان آن واقعه را بعید می‌دانند در حالی که ما آن را نزیک می‌بینیم. بشتاب! بشتاب! ای سرپرست من! ای صاحب زمان! بشتاب! بشتاب! ای سرپرست من! ای صاحب زمان! بشتاب! بشتاب! ای سرپرست من! ای صاحب زمان! ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ «دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید» (بیانیه گام دوم) ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند حضرت نرگس خاتون سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به بهانه پخش فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری، از شبکه 3 صدا و سیمای جمهوری اسلامی ┄┅••؛••┅┄ چرا این ستاره ها نزد ما شناخته شده نیستند؟ آیا این بی خبریها ـ که شمارۀ آنها کم نیست ـ برای نسل جدید ما نارسائی هویّتی به بار نمی آورد و خود ما را به تلقیهای اشتباه و خودانگاره های ضعیفی نمی رساند؟ باید امثال این مرد بزرگ آنچنان با سر و صدا و پرحجم و با دقت زیاد به جوان امروز معرفی شود که تمام سموم تزریق شده در جانشان را بشورد و از پیکرشان خارج کند. امثال این بزرگوار این توان را دارند. ☘️@faslefarhang
عبدالرسول زرین که برخی او را برترین تک تیرانداز تاریخ جنگ‌های معاصر می‌دانند، لباس‌فروشی بود که به عشق اسلام، انقلاب و امام خمینی به جبهه‌های جنگ رفت و چنان شکفت که همه را به حیرت انداخته بود. او در سال ۱۳۲۰ در یکی از روستاهای توابع استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد. در ۴ سالگی پدر و در ۶ سالگی مادرش را از دست داد و پیش دایی‌اش بزرگ شد و در حالی که پدر ۷ فرزند شده بود در جنگ شرکت می‌کرد. پس از سالها نبرد حرفه‌ای و عارفانه در جنگ تحمیلی در اسفند ماه ۱۳۶۲ در عملیات غرورآمیز خیبر بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن به شهادت رسید. شهید خرازی می‌گفت : «انگار که ایشان جنگی به دنیا آمده بود.» در جای دیگر هم او را «گردان تک نفره» خطاب کرده بود، چون در اوایل جنگ سه تپه را به تنهایی به تصرف در آورده بود. او نزد دشمنان به «صیاد خمینی» معروف شده بود. شهید زرین بسیار ساده و صمیمی بود تواضع و فروتنی عجیبی تمام وجودش را فرا گرفته بود حتی ذره‌ای تکبر از او دیده نشد. با نگاه به قامت خاکی و ظاهر بسیار ساده‌اش هیچکس نمی‌توانست باور کند که این همان تک تیرانداز بزرگ است. هر شلیک موفقی که داشت در دفترچه خود ثبت می‌کرد و آمار آن به صورت حیرت‌آوری بالا بود. سایت دفاعی پاکستان درباره عبدالرسول زرین می‌نویسد: "جزء بهترین نظامیان ایرانی در جنگ ایران و عراق بوده که با ۷۰۰ شلیک موفق منجر به نتیجه موفق‌ترین اسنایپر است" در حالی که ۷ ماه قبل شهادت از او پرسیده بودند چند نفر را زده‌ای؟ گفته بود : "تا الان بالای ۲ هزار نفر در ذهنم هست و در دفترچه‌ام ثبت کرده‌ام" ☘️@faslefarhang
• اندیشه • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ دو امامت، دو «12» تاریخی 12 بهمن به نام امام خمینی ـ یعنی اولین ولی فقیه این انقلاب ـ ثبت شده است. ورود قاطع حضرت امام به این کشور و رقم زدن زندگی جدید ایران اسلامی عملاً از او یک رهبر بلامنازع در این اقلیم ساخت و از همان روز معلوم بود که حکم آنچه است که او خواهد فرمود؛ یعنی امام شده بود. 12 فروردین نیز به نام مردم ایران ثبت شده است، روزی که مردم ایران برای اولین بار و در اوج آگاهی رأی داد و قاطعانه «نظام اسلامی» را تعیین کرد، روزی که حضرت امام در پیام تاریخی خویش آن را آغاز «امامت امت» خواند و به مردم گفت «قدمهای بعدی را هم بردارید». مطابق دیدگاه حضرت امام این آرایش و این آهنگ اگر با دقت و کمال ادامه می یافت طومار هر چه ظلم را در کشور ما و منطقه و جهان به خوبی بر می چید. این نظر متفاوت دربارۀ نقش و مقام مردم ـ نظریّۀ مردمسالاری دینی ـ با چند نظریّۀ پایۀ دیگر تقویت می شد، از جمله این که «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه جانبه و حقیقی است»(بیانیۀ گام دوم). جبهۀ انقلاب به این باور نرسیده است. در نتیجه در افق تراز انقلاب اسلامی ایران پرواز نمی کند. این یعنی از دست دادن فرصت، این یعنی تعویق از تقدیر زمانه. ما جامعه را و حتی رهبری معظم انقلاب را معطل فهمهای ناقص خود کرده ایم. نتیجه هم انفعال است، انفعالی بسیار بسیار بی جا و البته خسارتبار. این بیماری تنها یک درمان دارد : «درک امام و ایمان به آن» حضرت امام در روز 12 فروردین پیامی خطاب به مردم ایران صادر فرمود که ابتهاج خود را بابت مشارکت بالای مردم و انتخاب جمهوری خود ابراز کرد و جملاتی پرمعرفت در پیام تبریک خود آورد که هیچگاه نباید فراموش شود. در ضمن از مردم خواست که این روز را فراموش نکنند و دائماً جشن بگیرند. هنوز جبهۀ انقلاب نمی داند با وجود 22 بهمن با این روز باید چه بکند. در فصل و گام جدید که فصل فرهنگ است، باید منتظر سؤالهای بی حد و حصر جوانان دربارۀ همۀ بنیادهای فکری انقلاب اسلامی و تصمیمات راهبردی آن باشیم و هیچ سؤالی را با تکدّر یا تجبّر به ضعف نکشیم و خاموش یا بی جان نکنیم. ما باید تبیین کاملی از امکان جمع شدن «ولایت فقیه» و «جمهوری اسلامی» یا «مردمسالاری دینی» ارائه نماییم. اگر به مردم اجازۀ قد کشیدن بدهیم حتماً یکی از سؤالاتشان این خواهد بود، برای آن آماده شویم. شرح مختصری از پیام تبریک حضرت امام در پیام بعدی آمده است. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند حضرت حجر ابن عدی رضوان الله تعالی علیه ☘️@faslefarhang