eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.4هزار دنبال‌کننده
228 عکس
10 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
• تحلیل • 6 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ سودمندی شعار سال (3) یک جریان شل‌مذهب و سطحی پس از رحلت امام، انقلاب اسلامی را به اندیشه‌های لیبرالی بستند کما این که پیش از آن به اندیشه‌های ناسیونالیستی گرایش داشتند. «در محيط انقلاب فهميدم كه با همۀ نياز شديد و مبرم و عطش‏ گونه‏ اى كه انقلاب نسبت به يك حركت هنرى دارد ـ كه اعتقاد و باور قلبى من اين است كه بدون اين، تفكر انقلاب نمي‌تواند به آن‏جايى كه ممكن است برود ـ فضا، گرفته است. در يك برهه از زمان، در آن اوايل پيروزى انقلاب، همه چيز در اين كشور در جهت حزب توده بود؛ يعنى در داخل جمهورى اسلامى، زير حكومت جمهورى اسلامى، زير قدرت ظاهرى پاسدار و كميته و سپاه و جبهۀ جنگ و رزمندگان و هياهوى سياسى و ديپلماسى و از اين حرفها ـ كه همۀ ظواهر متعلق به اسلام بود ـ زير جوى آب را كه نگاه مي‌كرديم، مي‌ديديم حركت و جريانى، علي‌‏رغم جريان ظاهر، به يك سمت‏ ديگر مي‌رود! ـ اروندرود ما همين‏طور است؛ اروندرود در بسيارى از اوقات يك جريان ظاهرى دارد و جريانى هم در آن زير دارد، گاهى قطر اين جريان ظاهرى شش، هفت متر است، لكن آن جريان واقعى، يك چيز ديگر است؛ يعنى از يك طرف به يك طرف ديگر مى‏رود! آن از طرف دريا مي‌‏آيد، اين به طرف دريا مي‌رود! ـ چنين حالتى را در آن زمان حس كردم، و هركس، در اوايل انقلاب چنين چيزى را حس مي‌‏كرد. توده‏ ای‏ها و جريان چپ‏، بر همۀ كارها، تقريباً مسلط بودند و حركت انقلاب را به سمت مورد نظر خودشان مي‌بردند»(04/ 11/ 1371) به همین جهت حضرت آقا می‌گوید پس از راست‌گرا شدن برخی از کسانی که تحت تأثیر جریان چپ بودند به آنها می‌گفتم خیلی موضعتان را تغییر داده‌اید(!؟) : «عده‏ اى در اول انقلاب خيلى تند و داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه فكر دينى آن‏ها عمق نداشت؛ با اولين باد سردى كه از طرف تبليغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابيشان ريخت و جوشش انقلابيشان تمام شد! بعضي‌ها صد و هشتاد درجه اين طرف غلتيدند. من يك‏وقت به يكى از اين آقايان گفتم كه شماها اوايل انقلاب در زمينۀ مسائل اقتصادى چپِ چپ بوديد و ما از تندروی‏هاى چپ‏گرايى شما را منع مي‌كرديم؛ اما الآن شما رفته‏ ايد منتهااليه‏ جهت مقابل، و شده ‏ايد راستِ راست! ما همان جايى كه قبلًا بوديم، ايستاده‏ ايم و باز شما را از تندرویهاى راست‏گرايانه منع مي‌كنيم! اين به ‏خاطرِ نداشتن عمق است؛ به اين دليل است كه ريشۀ اعتقادى و فكرى وجود ندارد»(05/ 03/ 1384) وقتی تفکر و تصمیم لیبرالی با انتخاب مردم ـ انتخابی که بیشتر انتخاب فرد بود نه گفتمان، به گمان پیروخط امام بودن آن افراد ـ و در شرایط سخت پس از امام و با آرایشی مثل آرایش کارگزاران که عمدتاً در زمان امام هم جریان مسلطی بودند، بر کشور حاکم شد، کار حضرت آقا برای حفظ «گفتمان مکتب امام» بسیار سخت شد. باید جداگانه دربارۀ این دوران تلخ توضیح داده شود که چه فضای تیره و تاری برای مکتب امام ایجاد شده بود و تلقی بسیاری این بود که گفتمان مکتب امام به طور کلی فراموش خواهد شد! چیزی که جای مطالعه دارد این است که مقام معظم رهبری حفظه‌الله‌تعالی در این مسلخ فرهنگی و تمدنی، با کدام طرح و اقدامات راهبردی «گفتمان انقلاب» را زنده نگهداشتند. اگر علاقه داریم از واقعیّات دوران انقلاب باخبر شویم، به «هیچ وجه» و به «هیچ وجه» نباید این معرکه را ساده بپنداریم که واقعیت‌ها برایمان وارونه جلوه خواهد کرد و آینده در معرض مخاطرات ناشناخته‌ای قرار خواهد گرفت. این شاه‌کار بزرگ و تاریخی و شدیداً فرهیختگانی را عمدتاً به «فهم عمیق» و متعادل و مشی پیچیده و صادقانه و هوشمندانه و پیگیر و امیدوار و از سر آگاهی و درک صحنه و درک حمله و شناخت همۀ عناصر اصلی دخیل در مخاطره و ظرفیت‌شناسی و فرایندشناسی و شناخت قواعد تغییر و روح توکل و اعتماد به خدا و شجاعت و نترسیدن از صحنه‌های سخت و نترسیدن از تنها ماندن و روحیۀ انصاف و حق‌بینی و بنای بر تواضع و مثبت‌نگری(حتی) و مداراپیشه‌گی و دلسوزی و دلسوزی و دلسوزی و برادری و پدری و انواع و اصنافی از کمالات محیّرالعقول بشری از طرف ایشان باید دانست. با حکومت این جریان یأجوج و مأجوج، قطعاً و بتّاً مکتب امام رفته بود که رفته بود. این موضوع را ساده نگیریم که اگر چنین کنیم دیگر هیچ حقیقتی را در دل این جامعه درست نخواهیم فهمید. و این چیزی نیست که چند عنصر هیجانی با برزبان جاری کردن شعارهای مثلاً اسلامی و انقلابی توان درک آن را داشته باشند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید آوینی که حقیقتاً مفسّر ارجمندی بر ارزش انسان و پاسدار روشن‌بینی و ژرفکاوی در حیات اسلامی بود. ☘️@faslefarhang
• تحلیل • 7 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ سودمندی شعار سال (4) واقعاً صمیمانه و خاضعانه درخواست باید کرد که این حراست و هدایت و رهبری داهیانۀ حضرت آقا را مورد مطالعه قرار بدهیم که یکی از اتفاقات طلایی پس از انقلاب است. اتفاقی که جلوی تحریف انقلاب توسط آن گرفته شد و نقش افسانه‌ای و بی‌بدیل «ولایت فقیه» و درستی و سودمندی «نظریۀ ولایت فقیه» در حفظ حقیقت انقلاب و نجات تاریخ و حرکت رو به پیش یک ملّت مظلوم در آن به نمایش در آمده است. در این شرایط «یک گوشه» از طرح هوشمندانۀ رهبری این بود که مرتب بلندگوهایی پیدا کند یا درست کند و سخن درست را در آنها بچرخاند و در مقابل زمزمه‌های شوم و منحرف موجود این صدا را نیز زنده نگهدارد. او معتقد بود : «هرجا كه اسلام واقعى آشكار شد، اگرچه قدرتهاى خبيث و پليد در مقابل آن صف ‏آرايى كردند، اما انسانهاى پاك و دلهاى مطهر و روحهاى صاف و فطرتهاى‏ پاك‏ و ناآلوده، با همۀ توان و وجود از آن حمايت كردند. »(21/ 4/ 1368) راه آن را تبیین می‌دانست : «بلاغ، رساندن، بیان، آشکار کردن و تبیین کردن، اساس برنامۀ راهبردیِ اسلام است. آن مواقعِ ضرورت است که انسان می‌بیند غیر از مسألۀ بیان و تبیین، روش‌های دیگری هم وارد می‌شود، ولی اساس بر بیان است.»(26/ 6/ 1380) و سهم خود را نیز جدی می‌دید : «خود امام در سنین بالاى عمر ـ با حال پیرمردى ـ از هر فرصتى استفاده كرد براى اینكه حقایق را براى مردم بیان كند. در دستگاه‏هاى تبلیغاتى جهانى، نقش تحریف و گمراه سازى، نقش فوق ‏العاده خطرناكى است كه امام به آن توجّه داشت. وسایل ارتباطىِ فكرىِ نامطمئن و وابستۀ به دشمنان كشور و ملت، امام را وادار می‌‏كرد كه هم خود او به طور دائم در موضع تبیین و ارشاد و هدایت مردم قرار گیرد و هم به دیگران دائماً توصیه كند كه حقایق را به مردم بگویند و افكار آن‏ها را نسبت به حقایقى كه دشمن سعى می‌‏كند آن‏ها را مكتوم نگه دارد، آشنا كنند. اینكه ما دائماً به صاحبان بیان و قلم و تریبون‏هاى مختلف توصیه می‌‏كنیم كه هدف و همّت خود را بر تبیین صحیحِ حقایق قرار دهند، براى این است.» (14/ 3/ 80) البته به همه نیز توصیه می‌کرد : «امروز همۀ افراد ـ چه كسانى كه بياناتشان در حوزه ‏هاى وسيع كاربُرد دارد، چه كسانى كه در حوزه ‏هاى كوچك‏تر سخنانشان مؤثّر واقع می‌‏شود؛ مثل مدرسه و كلاس و دانشگاه و محيطهاى كارگرى و غيره ـ مسؤولند و اگر ديدند حقايق و محكمات اسلام و انقلاب مورد تحريف قرار می‌‏گيرد، وظيفه دارند تبيين كنند؛ نبايد سكوت كنند. امام به اين نكته بسيار توجه می‌‏كرد. و اين يكى از چيزهايى است كه راز استحكام و ماندگارى و پايدارى نظام در آن مندرج است.»(14/ 3/ 1380) ما به خاطر داریم که این کار ایشان واقعاً سودمند بود و اثر خود را داشت و اثر خود را به‌خوبی گذاشت و کسانی را زنده و بیدار نگهداشت تا جامعه را از دست عده‌ای بی خیال یا نادان یا رهزن دین و اعتقاد و فردا و عزت و رفاه و ... در بیاورند و هزاران امید در ایران و بیرون ایران خلق کنند. «شعار سال» در کنار آثار سودمند مختلفی که دارد یکی از آثارش همین زنده نگهداشت یک زمزمۀ درست است. به همین خاطر همۀ آنها که پس از شنیدن شعار سال حتی به ظاهر پولهای بی خودی خرج می کنند و آثار بی‌خودی نیز تولید می‌کنند تا این صدا فقط شنیده شود در این ثواب شریکند. اگر نگوییم نجوای «مکتب امام» مظلوم است، اگر نگوییم سمت و سوی اکثر تبلیغات حتی تلاشهای انتقادی جبهۀ انقلاب هم برجسته کردن نگاه زلال مکتب امامی نیست، دست‌کم آنقدر ولنگاری فرهنگی زیاد است که اگر دلمان برای چیزی می‌سوزد باید آن را پرچم کنیم. فراموش نکنیم که اقدام رهبری، «اقدام رهبری» است و بنا بوده یک اقدام آغازگر باشد. وقتی ما همه در خلسۀ تحسین یا نقد رهبری هستیم معلوم نمی‌شود که این اقدام رهبرانه چه می‌توانسته به بار بیاورد. حضرت آقا در اندیشۀ اجتماعی اسلامی خود یک نظریّۀ پایه دارد و آن «ارادۀ ملی جانمایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است»(بیانیه گام دوم). کسی که چنین می‌اندیشد معلوم است که از هر فرصتی برای خلق ارادۀ فراگیر ملی استفاده می‌کند. در این اوضاع بلبشو و تصمیم‌های ضعیف یا غلط باید یک نکتۀ درست را هر میزان که می‌تواند در چشم «مردم ایران» بزرگ کند تا روی اقشار مختلف اثر بگذارد و زمینه‌های ایجاد یک گرایش عمومی را فراهم کند و از این طریق روی تصمیم‌های کارگزاران حتی بخشی از بدنۀ دولت تأثیر بگذارد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند شهید آوینی که حقیقتاً مفسّر ارجمندی بر ارزش انسان و پاسدار روشن‌بینی و ژرفکاوی در حیات اسلامی بود. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ دربارۀ حجاب به خوبی باید اندیشید و گفت و تدبیر کرد و عمل کرد. جامعۀ انقلابی تحرک خوبی دارد از خود نشان می دهد. همۀ سطوح فکری و عملی باید گامهایی برای این موضوع بردارند. دارد به فضل الهی چنین می شود. یکی از بهترین مطالبی که در این روزها در فضای رسانه به اشتراک گذاشته شد پیامی از حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود. این خیز و این ورود یکی از ورودهای جامع و جمع کننده و سمت و سو بخش است. حضرت ایشان ماهها است که دلسوزانه و معتقدانه و با هشیاری بالا پیگیر این امر بوده اند و ذهنهای بسیاری را ارتقا بخشیده اند. امید که کارهای دیگر هم به همین سطح برسند. ▫️ پیام حجة الاسلام مرتضی آقا تهرانی به نام او 🔸دیدم که رسانه‌ای نوشته چهار ماه از وعده و وعید آقاتهرانی گذشته و خبری نیست؛ بله، حق با شماست ولی: ۱. تا قبل از عید، روزی بر ما در مجلس نگذشت مگر اینکه با نمایندگان مجلس در امر حجاب بحث و گفتگو داشته‌ایم. ۲. هیچگاه از صراحت و بیان شفاف ضرر نکرده‌ایم، در دولت قرار گاه امر به معرف و عفاف و حجاب فعال شده است. ۳. با سران سه قوا، بزرگان خبرگان، دبیر محترم شورای انقلاب فرهنگی و... در این باره نشست جدی و گفتمانی داشته‌ام تا که همه به مواضع مشترک و روشنی دست یافته و به شکل همگانی ورود کنیم که این امر الهی نه تنها متوقف نشود، که فعال‌تر از همیشه بروز و ظهور داشته باشد. ۴. کمیسیون فرهنگی با پیگیری به عنوان ناظر ورود کرد و از ۳۲ دستگاه مسئول در این امر درخواست گزارش کرد. ۵. در نتیجه، یک هفته به عید مانده بود که گزارش کمیسیون فرهنگی در صحن علنی مجلس، در ۱۵ دقیقه قرائت شد. ۶. به صراحت در تریبون مجلس گزارش قرائت شد و دیدگاه مجلس شفاف بیان شد. ۷. شش نفر از نمایندگان، بنده و آقایان حاج دلیگانی، نوباوه، خانم لاجوردی و... در این باره داغ صحبت کردند. ۸. ناگفته نماند که طبق قانون کمیسیون میتوانست پس از گزارش طرحی داشته باشد که آن را نیز به دنباله این گزارش ارائه دهد، ولی چه کنم، که رئیس مجلس با طرح آن در صحن علنی موافقت نکرد. ۹. به نظر بنده آن طرح کامل و جامع و عملیاتی و به روزی است که حدود ۴۰۰ نفر ساعت وقت برده اگر بیشتر نه، کمتر نه. ۱۰. ولی رئیس مجلس به بنده قول داده‌اند که اگر دولت و یا قوه قضاییه لایحه‌ای بدهد، هفتاد ساعته کارش را تمام میکنند، تا ببینیم و ببینید، انشاءالله. ۱۱. از برکت پیگیری‌ها، دولت و قوه قضائیه نظرات روشن خود را بیان کرده‌اند. ۱۲. تا اینکه وزارت کشور که همیشه از همه دولتی‌ها پاکارتر بوده و بنده به‌ ویژه از دلسوزی، شهامت و شجاعت سردار وحیدی تشکر میکنم، پریروز بیانیه صریح و روشنی از مواضع دولت رسما اعلان کرد. ۱۳. دیروز هم امام جمعه‌های عزیز و محترم ما در سراسر کشور به صحنه آمده و هر کدام درباره حجاب بحثی ارائه دادند. 🔸اما پیشنهادات این کوچک‌ترین: ۱. بی‌جهت نق نزنیم و همدیگر را تضعیف نکنیم. ۲. دیگر زمان سکوت‌ نیست. ای برادر و ای خواهر! نقش ارزنده‌ات را در فضای حقیقی و مجازی ایفا کن! ۳. پس از تشکر از مواضع حقیقت‌مدارانه حضرت آیت‌الله اراکی دامت‌برکاته، آیت‌الله شب‌زنده‌دار، کعبی، اعرافی و... ۴. از مراجع محترم تقلید حفظهم‌الله درخواست دارم چون همیشه برای تقویت روحیه پاسداران دین و روشنگری مردم، در عرصه تبیین ورود کنند، تا که اهل دین و دیانت به صراحت حکم خدا را دانسته و به موقع به وظیفه عمل کنند. روشن است که سکوت در این باب در این زمان جایز نیست. ۵. حوزه‌های علمیه به ویژه طلاب جوان، عزیزان دانشجو و دانشگاهی خود وسط میدان آمده و میدان‌داری کنند، تا که از نظر علمی بر کسی ابهامی نماند. ۶. بنده در تعطیلات عید با مطالبه‌گران، سیاسیون و عزیزان دانشگاهی جلسات عدیده‌ای در امر به معروف، عفاف و حجاب داشته‌ام. این جلسات گرچه لازم است ولی کافی نیست. نشست‌های علمی بیشتر از همه از فرهیختگان توقع است. ۷. اقایان علما، وعاظ اهل سخن، مداحان و مرثیه‌خوانان عزیز در مساجد، حسینیه‌ها، و هر جای ممکن از نظر علمی در این جهت با مردم عزیز صحبت کنند. ۸. توقع است که هیچ کس در احیای این امر الهی کوتاهی نکند و مطالبه‌گری از خود و مسئولین را در این امر بر خود واجب ببینیم. ۹. قانون‌مداری اصل دیگری است که همه باید مقررات کشور اسلامی را پاس داشته و با خطاکار و مجرم، طبق ضوابط قاطعانه برخورد شود. بی‌بندوباری و پلشت‌گرایی زیبنده این مردم وفادار به انقلاب و این کشور اسلامی ولائی و این مرز و بوم و قوانین ارزشمندش نبوده و نیست. ۱۰. رسانه‌های خبری، و به ویژه صدا و سیما نیز ایفای نقش کنند. و الحمد لله اولا و آخرا مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل صلوات، هدیه به روح بلند حضرت خدیجه سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
• تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️پرچین شکسته این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت. وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود. اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت. ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود. نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا می‌آورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایین‌ترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایین‌ترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان) این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است. ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم! اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم. نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم. ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است. باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم! جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند. در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند. جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی یا راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ... ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم. جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود. طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند. ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم. ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم. دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد. اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا