💠 دعـــــــــــای فـــــــــــرج 💠
🔸بسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیم🔸
💚اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کلمح الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.💚
💠دعــای ســـلامتی امــام زمــــان(عج)💠
💠"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ، فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً، حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"💠
اللّٰهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج🌹
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
@fatamae
صفحه ۴۹۱مصحف شریف
سوره مبارکه زخرف
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
@fatamae
قرآن ترجمه المیزان
سوره 43
سوره مبارکه الزخرف
صفحه 491
وَكَذَٰلِكَ مَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِكَ فِي قَرْيَةٍ مِنْ نَذِيرٍ إِلَّا قَالَ مُتْرَفُوهَا إِنَّا وَجَدْنَا آبَاءَنَا عَلَىٰ أُمَّةٍ وَإِنَّا عَلَىٰ آثَارِهِمْ مُقْتَدُونَ (23)
و بدين گونه هيچ پيامبر اخطارکننده اى را پيش از تو در شهرى نفرستاديم، مگر اين که اشراف خوشگذران آن گفتند: همانا ما پدرانمان را بر آيينى يافته ايم و حتماً از آثار آنان پيروى مى کنيم. (23)
۞ قَالَ أَوَلَوْ جِئْتُكُمْ بِأَهْدَىٰ مِمَّا وَجَدْتُمْ عَلَيْهِ آبَاءَكُمْ ۖ قَالُوا إِنَّا بِمَا أُرْسِلْتُمْ بِهِ كَافِرُونَ (24)
[پيامبرشان] گفت: هر چند من آيينى هدايت کننده تر از آنچه پدرانتان را بر آن يافته ايد براى شما بياورم؟ گفتند: همانا ما آنچه را شما به آن فرستاده شده ايد منکريم. (24)
فَانْتَقَمْنَا مِنْهُمْ ۖ فَانْظُرْ كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (25)
پس [در پى اين سرکشى] از آنان انتقام گرفتيم، پس بنگر که عاقبت تکذيب کنندگان چگونه بود؟ (25)
وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ إِنَّنِي بَرَاءٌ مِمَّا تَعْبُدُونَ (26)
و [ياد کن] وقتى را که ابراهيم به پدر و قوم خود گفت: همانا من از آنچه شما مى پرستيد بيزارم. (26)
إِلَّا الَّذِي فَطَرَنِي فَإِنَّهُ سَيَهْدِينِ (27)
ليکن آن کسى را [مى پرستم] که مرا آفريده است که حتماً او هدايتم خواهد کرد. (27)
وَجَعَلَهَا كَلِمَةً بَاقِيَةً فِي عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (28)
و [ابراهيم] آن کلمه توحيد را در ميان نسل خود کلمه اى ماندنى قرار داد، باشد که آنان به [توحيد ]بازگردند. (28)
بَلْ مَتَّعْتُ هَٰؤُلَاءِ وَآبَاءَهُمْ حَتَّىٰ جَاءَهُمُ الْحَقُّ وَرَسُولٌ مُبِينٌ (29)
[ولى مشرکانشان باز نگشتند و من نه تنها آنها را هلاک نکردم] بلکه اينان (کفّار مکّه) و پدرانشان را بهره مند ساختم تا اين که حق (قرآن) و رسولى نمايان برايشان آمد. (29)
وَلَمَّا جَاءَهُمُ الْحَقُّ قَالُوا هَٰذَا سِحْرٌ وَإِنَّا بِهِ كَافِرُونَ (30)
و آن گاه که حقّ براى آنان آمد گفتند: اين سحر است و ما حتماً منکر آن هستيم. (30)
وَقَالُوا لَوْلَا نُزِّلَ هَٰذَا الْقُرْآنُ عَلَىٰ رَجُلٍ مِنَ الْقَرْيَتَيْنِ عَظِيمٍ (31)
و گفتند: چرا اين قرآن بر مرد بزرگى از اين دو شهر (مکّه و طائف) نازل نشده است. (31)
أَهُمْ يَقْسِمُونَ رَحْمَتَ رَبِّكَ ۚ نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُمْ مَعِيشَتَهُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۚ وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا سُخْرِيًّا ۗ وَرَحْمَتُ رَبِّكَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ (32)
آيا آنانند که رحمت پروردگارت (نبوّت) را تقسيم مى کنند؟ ماييم که معيشت آنان را در زندگى دنيا ميانشان تقسيم کرده ايم و برخى از آنان را به درجاتى بر بعضى ديگر برترى داديم تا برخى از آنان بعضى ديگر را به خدمت بگيرند و رحمت پروردگارت بهتر است از آنچه مى اندوزند. (32)
وَلَوْلَا أَنْ يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَنْ يَكْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِنْ فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ (33)
و اگر نه اين بود که همه مردم يک امت [کافر ]مى شدند براى خانه هاى کسانى که به خداى رحمان کفر مىورزند، سقف هايى از نقره قرار مى داديم و نيز نردبان هايى که بر آنها بالا روند. (33)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
@fatamae
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۹۱🌷
بی ارزشی تجمّلات دنیا در برابر نعمت های آخرت:
دوران پیش از اسلام ـ که به جاهلیّت معروف است ـ ، دوران حکومت ارزش های دروغین بود. شخصیّت افراد در آن روزگار، به شمار شتران و درهم و دینار و غلامان و کنیزان و خانه ها و وسایل آنها سنجیده می شد، و فقر و ثروتِ کم، نشانگر پستی و بی ارزشی انسان بود. این بیماریِ فکری چنان شدید شده بود که به فرموده ی قرآن در سوره ی تکاثر، برخی از قبایل عرب که بر سر زیاد بودن افراد و اموال و ثروت خود با یکدیگر رقابت داشتند، به گورستان ها رفتند و مردگان خود را نیز شمردند و بدین آمار تفاخر کردند! در چنین اوضاعی، حضـرت محمّد بن عبدالله ـ که از قشر متوسّط جامعه بود و زندگی ساده ای داشت ـ به پا خاست و خود را پیام آور خدای جهان معرّفی کرد. بسیاری از مردم فقیر و مستضعف که به راستیِ گفتار او پی بردند، دعوتش را پذیرفتند و مسلمان شدند. همین باعث شد که سران شرک و بت پرستی، در موضع مخالف اسلام ایستادند و ایراد گرفتند که چرا پیامبر از قشـر توانمند جامعه نیست، و چرا بیشتر پیروانش، افراد فقیر و پایین دست جامعه هستند . اسلام نیز در برابر این تفکّرِ نادرست ایستاد و آن را به شدّت محکوم کرد؛ چراکه از نظر قرآن، مال و ثروت، فقط ابزاری برای زندگی و رسیدن به سعادت است، نه هدف زندگی و خودِ سعادت.
قرآن، بارها مردم را از علاقه ی افراطی به مال و ثروت نهی کرده و پیامبر را از بی توجّهی به فقرا باز داشته و به آن حضرت توصیه کرده که همواره مسلمانانِ فقیر، و در عین حال، مخلص و فداکار را مورد لطف و توجّه خود قرار دهد . قرآن برای اعلام بی ارزش بودن مال و ثروت دنیا در برابر آخرت، در آیات مورد بحث اعلام می کند که اگر این احتمال نبود که افراد سست ایمان از دین خود دست بردارند، خدا نعمت های مادّی را از آسمان و زمین بر دشمنان خود سرازیر می کرد و قصرهایی باشکوه با سقف ها، پلکان ها، درها و تخت های نقره ای در اختیارشان قرار می داد. سپس قرآن کریم در یک جمله ی کوتاه و پرمعنا بیان می کند که «همه ی این ها فقط وسایل بهره مندی در زندگی دنیاست و آخرت نزد پروردگارت برای پرهیزکاران است». آری، چه بسیار فرعون هایی که بر مرکب غرور سوار بودند و در میان امواج آب غرق شدند، و چه بسیار قارون هایی که از مال و ثروت خویش سرمست بودند و در میان خاک مدفون شدند و دیگر از قدرت و شوکت و برج و بارویشان خبری نیست؛ و چه بسیار پیامبران و مؤمنانی که در دنیا با سختی و تنگ دستی به سر بردند و اکنون از نعمت های خاص الهی بهره مندند. پیشوای ششم ما شیعیان در این باره فرموده است:
«اگر [زرق و برق و تجمّلات] دنیا نزد خدا به اندازه ی بال مگسی ارزش داشت، به دشمنانش اجازه ی نوشیدن جرعه ی آبی [در دنیا] نمی داد.»
پس مبادا ما که پیرو چنین مکتبی هستیم، خود را در برابر ثروتمندان مغرور ببازیم و پول و ثروت، بزرگ ترین هدف زندگی مان شود.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
@fatamae
AUD-20210506-WA0011.mp3
7.8M
🍃🌹دعای هفتم #صحیفه_سجادیه
✨به نیت شفای تمام بیماران ✨
🌱🌸الهـم عجـل لولیـک الفـرج🌸🌱
@fatamae
#شهید_حامد_کوچکزاده:
دارد تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم رخ میدهد، مراقب باشید و اجازه ندهید داستان کربلا دوباره تکرار گردد...
#اللهم_ارزقنا_کربلا_به_حق_الحسین_ع
🕊🌹لحظهای با شهدا
#شهیدانه
@fatamae