eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
153 ویدیو
63 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 | مدرسه اقتصاد 👤 دکتر مسعود درخشان 🔸اقتصاد اسلامی چیست؟ 🔹در حال حاضر در چه مختصاتی قرار دارد؟ 🔸راه های رسیدن به این اقتصاد کدام است؟ 🔹مطلب ارائه شده در دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) توسط دکتر مسعود درخشان می باشد. 🔸دکتر درخشان پیش درآمدی از اقتصاد اسلامی ارائه می نماید و به سوالات دانشجویان در باب اقتصاد اسلامی پاسخ می گوید. 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/41 🆔 @fatehan
📶 کارگاه آنلاین | بر مبنای دیدگاه‌های علمی و سپس دیدگاه‌های دینی 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 🌸ویژه اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره🌸 سرفصل های کارگاه: ۱. ادله طبیعی انگاری خودارضایی ۲. ادله طبیعی‌ انگاری همجنس‌گرایی ۳. معیار احساس سلامت و یا دیسترس(رنج) ۴. معیارهای معلولیت و اختلال در عملکرد ۵. معیار نقض هنجارهای اجتماعی ۶. معیار آماری ۷. معیار سبب شناسی(اتیولوژی) ۸. معیار مشاهده در حیوانات ۹. تحول دیدگاه ها در مورد بهنجار یا نابهنجار بودن خودارضایی ۱۰. نقد و بررسی دیدگاه‌های انجمن روان‌پزشکی آمریکا در خصوص معیارهای بهنجاری در خودارضایی و همجنس‌گرایی ۱۱. معیار لاعلاج بودن ۱۲. نقد مهم نهایی ۱۳. مرور کوتاهی بر نقدهای وارده ۱۴. دیدگاه قرآن درباره خودارضایی ۱۵. خودارضایی در روایات ۱۶. دیدگاه قرآن درباره همجنس‌گرایی ۱۷. همجنس‌گرایی در روایات ۱۸. گزارش‌های موردی از درمان خودارضایی و همجنس‌گرایی 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 📲 09059752600 🆔 @moshaver1 با ما همراه باشید ... 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 شهدا اين قدرها هم نازنين نبودند! 🔹تلاش کردند تا به قول خودشان، ارزش‌های دفاع مقدس را تبیین کنند؛ نشستیم و دل سپردیم. تلاش کردند تا به قول خودشان، دستاوردهای دفاع مقدس را تشریح کنند؛ نشستیم و گوش کردیم. انگشت‌هایشان را تاآنجاکه می‌توانستند باز کردند و افتخار کردند که خاک ایران را حتی به اندازه یک وجب هم از دست نداده‌اند؛ نشستیم و نگاه کردیم. 🔸ما نشسته بودیم و ارزش‌های دفاع مقدس درحال تحقیق و تشریح و ترویج و تبلیغ و تبیین و تثبیت بودند. ما نشسته بودیم و خیلی‌ها دوست داشتند که ما بنشینیم و به خاطرات گوش کنیم. «بنشینیم» و از روی مین رفتن هاي داوطلبانه، از نماز شب‌های زیر منوّر، از وصیت نامه نوشتن‌های کنار اروند، از به خط زدن و به خدا رسیدن، از یخ زدن روی قله ماووت، از سوختن در سه‌راه شهادت، از قطعه قطعه شدن پشت خاک‌ریز و ... بشنویم. 🔹کارمان شده بود نشستن و شنیدن ... و چه شیرین بود و چه حالی داشت! درست مثل نشستن در خیمه های عزاداری و شنیدن مصائب و فضائل اهل‌بیت علیهم‌السلام. ثمره جهاد نسل ایستاده فریادگر، شده بود نسل نشسته یادآور. 🔸و در تمام آن سال‌ها که ما داشتیم عکس حاج همت و متوسلیان و بروجردی و باکری و خرازی را پشت کلاسورهايمان یا روی کمد‌هایمان می‌چسباندیم و صبح‌های سه‌شنبه می‌رفتیم «زیارت عاشورا با ساندیس»؛ یک نفر داشت فریاد می‌زد: «بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.» 🔹وسط میدان ما شده بود کُنج عافیتی تزیین شده با یاد و عکس‌ها و خاطرات شهدا که روزبه‌روز هم لطیف‌تر می‌شد و لطیف‌تر. این‌که چطور عاشق می‌شدند؛ چطور خواستگاری می‌کردند؛ چطور دل خانم‌هایشان را بدست می‌آوردند؛ چطور به نوزادانشان نگاه می‌کردند؛ چطور شوخی می‌کردند و ... . عجب شهدای نازنین بی‌آزاری! شهیدانی که حتی شهرام جزایری هم حاضر بود زکات اختلاس‌هایش را بدهد تا برایشان کنگره بزرگداشت برگزار شود. 🔸گفته بود: «می‌بینی این را برای حجله ام گرفته‌ام؟ قشنگه؟» اصغر شهید که شاید ۲۲ را هم پر نکرده بود و دست‌هایش، دست‌های زمخت پینه بسته‌اش، به شصت ساله‌ها می‌مانست. اصغر که شهید شد، می‌دانست روزی خواهد رسید که فقط شهدای نازنین را یاد خواهند کرد؟ آن‌ها که نه فرزندان پابرهنه جنوب شهری خمینی اند؛ نه بغض به قربانگاه آمده‌ی تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها؛ نه شمشیر برهنه عدالت علی در برهوت ظلم و تحجر. شهدایی که به نشستن فرامی‌خوانند و گریستن و حال، نه به قیام و مبارزه و قیل و قال. شهدای نازنین؛ شهدایی که می شود عکسشان را چسباند به داشبورد زانتیا و گاز داد تا جمکران! 🔹تاآنجاکه یادم می‌آید، شهدا این‌قدرها هم که حالا می گویند نازنین نبودند. همیشه هم لبخند روی لبشان نبود. آن‌قدر مست خدا نبودند که فقر و فساد و تبعیض از یادشان برود و آن‌چنان از خوف خدا غش نکرده بودند که هیچ خوفی بر دل هیچ کس نیندازند. تاآنجاکه یادم هست ... 🔸راستی چند هزار سال پیش بود؟ تجمل‌پرست ها از بسیجی‌ها می‌ترسیدند. مفسدها و مال مردم خورها و رانت‌خوارها از بسیجی‌ها می‌ترسیدند. شهدا آدم‌های ترسناکی بودند. باور کنید به خدا این‌قدر دوست‌داشتنی بودن هم خوب نیست. باور کنید به خدا امام حسین عليه السلام هم این‌قدر دوست‌داشتنی نبود. اگر نمی‌ترسیدند از او که قطعه قطعه‌اش نمی‌کردند و اسب بر پیکرش نمی‌دواندند و آب بر قبرش نمی‌بستند و در «خیمه‌ها» محصورش نمی‌کردند. 🔹به روضه‌اش رسیدیم. حالا چه حالی دارد زیارت خواندن برای شهدایی که بعد از رفتن هم شبیه شده‌اند به عشقشان. به حسین عليه السلام که آن بزرگ گفت: «دو بار شهید شد.» «السلام علیکم یا اولیاءالله و احبّائه، السلام علیکم یا اصفیاءالله و اودّائه.» ✂️ : شهدا براي چه افقي جنگيدند؟، ص ۲۱ 👤 استاد وحيد جليلي 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 استاد وحيد جليلي | تهديد محوري يا فرصت محوري؟! 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 اصل قضیه، عشق است! 🔹اگر در زندگی محبت وجود داشت، سختی‌های بیرون خانه آسان خواهد شد. برای زن هم سختی‌های داخل خانه آسان خواهد شد. 🔸در ازدواج اصل قضیه محبت است. دخترها و پسرها این را بدانند این محبتی را که خدا در دل شما قرار داده حفظ کنید. این رابطه انسانی براساس محبت و رابطه عاطفی استوار است. یعنی زن و شوهر باید به هم محبت داشته باشند و همین محبت همزیستی آن‌ها را آسان خواهند کرد. عامل محبت هم به پول و تشریفات و این چیزها بستگی ندارد. 🔹محبت خانواده را پایدار می‌کند. محبت مایه آبادی زندگی است. کارهای سخت به برکت محبت برای انسان آسان می‌شود. در راه خدا هم اگر انسان با محبت وارد شود همه کارها آسان خواهد شد. مشکلات آسان خواهد شد. 🔸دختر و پسر عروس و داماد به هم محبت بورزند چون محبت آن ملاتی است که این‌ها را برای هم حفظ می‌کند. در کنار هم نگه می‌دارد و نمی‌گذارد از هم جدا شوند. محبت خیلی چیز خوبی است. محبت که بود وفاداری هم هست. بی‌وفایی و بی‌صفایی و خیانت به یکدیگر دیگر نخواهد بود. محبت که بود فضا فضای انس می شود، فضای قابل تحمل و مورد استفاده و شیرین ایجاد می‌گردد. ✂️ : مطلع عشق، ص ۱۱۸ 👤 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🌀 سایت فتح به روز رسانی شد ... 🎙 | نوروسایکولوژی وضو 👤 دکتر سيد علي مرعشي 🔸حس هر بخشی از بدن به قسمت خاصی از قشر حسی ارسال می شود. در قشر حسی بخش های متناظری با اعضای بدن وجود دارند و اگر نقشه آنها را طراحی کنیم شکل آدمکی بدست می آید که آن را "آدمک حسی" می نامند. تناسب اندام های آدمک حسی شبیه به یک انسان واقعی نیست. در آدمک حسی اعضایی که بزرگتر هستند، حساسیت بیشتری دارند. هر قدر بخش بزرگتری از آدمک حسی تحریک شود، هوشیاری بیشتری بدست آمده و قدرت تمرکز و توجه بیشتر می شود. 🔹حال اگر ما به نقشه آدمک حسی توجه کنیم در می یابیم که رابطه جالبی بین آن و اعضای وضو وجود دارد. در این نشست دکتر سید علی مرعشی (پزشک و روانشناس) تبیین جالبی از رابطه اعضای وضو با آدمک حسی ارائه می دهند. 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/165 🆔 @fatehan
📖 آرمان‌گرایی وسواس‌گونه 🔸آرمان‌گرایی و تعیین هدفِ والا کاری پسندیده و ستودنی است. اما باید میان توانایی‌های شخص و هدف، رابطه‌ای منطقی تنظیم کرد. تناسب میان هدف و توانایی راه درست رسیدن به هدف است. صعود به قله دماوند لذّت‌بخش است اما برای کسی که حدّاقل چند بار به دربند و درکه صعود کرده باشد، اما برای کسی که هرگز کوه‌پیمایی نکرده باشد بی‌تردید شکست را در پی می‌آورد. امیرمؤمنان علیه‌السلام در سخن زیبایی فرمودند: "مَن سَاَلَ فَوقَ قَدرِهِ اِستحقّ الحِرمان"؛ هر که بیش از توانایی‌اش را بخواهد سزاوار محرومیت است. 🔹کسی که بدون در نظر گرفتن توانایی‌اش تنها به آرمان خود می‌اندیشد تلاش‌های خود را نادیده می‌گیرد و همواره ضعف‌های خود را بیش از توانایی‌هایش می‌بیند و پس از مدتی اراده خود را برای به انجام رسانیدن اهدافش از دست می‌دهد. ✂️ : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص۴۳ 👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 استاد رائفي پور | تسلط کفر بر ساختارهاي تربيتي 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 تقید به آداب دینی 🔸آداب دینی زمان‌بندی ویژه‌ای دارند، از این روی برای پدید آوردن روحیه زمان‌شناسی بسیار مؤثر است. برای نمونه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام برای تعقیبات نمازهای واجب سفارش شده است. تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام افزون بر پاداش معنوی دو ویژگی مهم دارند که برای درمان ضعف اراده مؤثرند: نخست وقت آن ویژه است که هر روز ۵ نوبت تکرار می‌شود و ویژگی دیگر تعداد معین و مقید آن است که ۳۴ بار «الله‌اکبر»، ۳۳ بار «الحمدلله»، و ۳۳ بار «سبحان الله» است. دقت در انجام تسبیحات که با اراده انسان انجام شود، اراده ضعیف را تقویت می‌کند. 🔹از یکی از بزرگان پرسیدم، اگر ذکر تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را کم یا زیاد کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟ ایشان در پاسخ فرمودند: مثل این است که به شما بگویند اگر از فلان نقطه ۳۴ قدم به سمت راست، بعد ۳۳ قدم به سمت جلو و بعد ۳۳ قدم به سمت چپ بروی و آن‌جا را حفر کنی، به گنجی ارزشمند می‌رسی! روشن است که اگر در هرکدام از مراحل، یک قدم اشتباه کنی و یا به عمد کم و یا زیاد کنی، هرگز به آن گنج نخواهی رسید. 🔸تعبد در اسلام جایگاه خاصی دارد و برای تنظیم ساختار ارادی انسان بسیار مؤثر است، زیرا فرد با آنکه می تواند کلمه‌ای را کم و یا زیاد کند، با اراده خود به آنچه از دين رسیده است پای‌بند می شود و ذکر را همانگونه که در دین رسیده است، به جای می‌آورد. 🔹پیشوایان دین نیز شاگردان خود را در فراگیری اذکار و اوراد آن‌چنان تربیت می‌کردند که بدون هر گونه افزونی و کاستی به ذکری که فرامی‌گیرند، پای‌بند باشند. برای نمونه شخصی از امام صادق علیه‌السلام پرسید در دوره آخرالزمان چه ذکری بگوییم؟ امام فرمود: «یا مقلّبَ القلوب! ثَبِّت قلبی علی دینِک»؛ او در حضور امام گفت: «یا مقلب القلوب! و الاَبصار ثَبِّت قَلبی علی دینِک» امام فرمود: خداوند مقلب القلوب و الأبصار هست ولی همان ذکری را که گفتم بگو! این ذکر اثر دیگری دارد. 🔸ادعیه و اذکار و بویژه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام در تقویت اراده بسیار مؤثرند و تقید به قرائت قرآن هر روز نیز برای بهره‌مندی از زمان مؤثر خواهد بود. ✂️ : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص ۵۷ 👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙 | از خودتحریمی در اقتصاد متکی به نفت تا مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی 👤 دکتر محمد حسن قدیری ابیانه 🔸بسیاری از مردم در خصوص میزان درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و توقعاتشان را از دولت بر اساس این تصورات اشتباه تنظیم می‌کنند و نه واقعیات، بنابراین انتظارات مردم از دولت بسیار فراتر از امکانات موجود است و در معیشت، مسکن، درمان و غیره منتظر کمک‌های دولت هستند. 🔹نتیجه چنین توهمی از درآمد بالای نفتی بروز تنبلی اجتماعی و نارضایتی است. ساعات کار مفید روزانه در کشور‌های اروپایی شش تا هفت ساعت و کره 9 ساعت و نیم است اما در ایران ساعت مفید کار در ادارات در سال 90، حدود ... 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/59 🆔 @fatehan
📖 درآمدی بر مفهوم تقوا 🔸هرچند معنای کلمه «تقوا» روشن است، اما اگر بخواهیم برای منتقل شدن بهتر معنا معادل فارسی آن را بکار ببریم، می توان کلمه «مراقبت» را جایگزین آن کرد. در قرآن بیشترین تعداد «امر» به تقواست و حدود ۸۰ بار در آن به تقوای خدا امر شده است که در این صورت معنای آن می‌شود: مراقب خدا بودن، مراقب اوامر او بودن، مراقب رضایت خدا بودن و ... 🔹«پرهیزکاری» معنای ناقصی از کلمه تقواست. نمود بیرونی تقوا به همان صورت که گاهی پرهیز کردن از بدی‌ها و معاصی است، عمل کردن و به انجام رساندن نیکی‌ها و خوبی‌ها نیز هست. اقدام به کار خوب، همان قدر می تواند به دلیل تقوا باشد که دوری کردن و ترک کار بد. مهم آنست که وجهی از «مراقبت» در آن وجود داشته باشد. 🔸در قرآن کریم ایمان به خدا و روز قیامت و پیامبران، انفاق مال به خویشان و یتیمان و فقرا، اقامه نماز، زکات دادن، وفای به عهد، صبر در سختی‌ها و ... همگی از صفات اهل تقوا به شمار آمده است. این یعنی تمام خوبی‌ها، اعم از انجام خوبی و ترک بدی نمود و مصداقی از تقوا است و نباید آن را منحصر در دوری کردن از بدی‌ها دانست. همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « إتَّقِ اللهَ فَاِنَّهُ جِماعُ الخَیر؛ تقوای خدا را پیشه کنید که جمع همه خوبی‌ها است.» ✂️ : تقوا طرحي براي اداره جامعه؛ ص ۱۳ 👤 استاد عليرضا پناهيان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan