📖 آرمانگرایی وسواسگونه
🔸آرمانگرایی و تعیین هدفِ والا کاری پسندیده و ستودنی است. اما باید میان تواناییهای شخص و هدف، رابطهای منطقی تنظیم کرد. تناسب میان هدف و توانایی راه درست رسیدن به هدف است. صعود به قله دماوند لذّتبخش است اما برای کسی که حدّاقل چند بار به دربند و درکه صعود کرده باشد، اما برای کسی که هرگز کوهپیمایی نکرده باشد بیتردید شکست را در پی میآورد. امیرمؤمنان علیهالسلام در سخن زیبایی فرمودند: "مَن سَاَلَ فَوقَ قَدرِهِ اِستحقّ الحِرمان"؛ هر که بیش از تواناییاش را بخواهد سزاوار محرومیت است.
🔹کسی که بدون در نظر گرفتن تواناییاش تنها به آرمان خود میاندیشد تلاشهای خود را نادیده میگیرد و همواره ضعفهای خود را بیش از تواناییهایش میبیند و پس از مدتی اراده خود را برای به انجام رسانیدن اهدافش از دست میدهد.
✂️ #برشی_از_کتاب : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص۴۳
👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 تقید به آداب دینی
🔸آداب دینی زمانبندی ویژهای دارند، از این روی برای پدید آوردن روحیه زمانشناسی بسیار مؤثر است. برای نمونه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام برای تعقیبات نمازهای واجب سفارش شده است. تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام افزون بر پاداش معنوی دو ویژگی مهم دارند که برای درمان ضعف اراده مؤثرند: نخست وقت آن ویژه است که هر روز ۵ نوبت تکرار میشود و ویژگی دیگر تعداد معین و مقید آن است که ۳۴ بار «اللهاکبر»، ۳۳ بار «الحمدلله»، و ۳۳ بار «سبحان الله» است. دقت در انجام تسبیحات که با اراده انسان انجام شود، اراده ضعیف را تقویت میکند.
🔹از یکی از بزرگان پرسیدم، اگر ذکر تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را کم یا زیاد کنیم چه اتفاقی میافتد؟ ایشان در پاسخ فرمودند: مثل این است که به شما بگویند اگر از فلان نقطه ۳۴ قدم به سمت راست، بعد ۳۳ قدم به سمت جلو و بعد ۳۳ قدم به سمت چپ بروی و آنجا را حفر کنی، به گنجی ارزشمند میرسی! روشن است که اگر در هرکدام از مراحل، یک قدم اشتباه کنی و یا به عمد کم و یا زیاد کنی، هرگز به آن گنج نخواهی رسید.
🔸تعبد در اسلام جایگاه خاصی دارد و برای تنظیم ساختار ارادی انسان بسیار مؤثر است، زیرا فرد با آنکه می تواند کلمهای را کم و یا زیاد کند، با اراده خود به آنچه از دين رسیده است پایبند می شود و ذکر را همانگونه که در دین رسیده است، به جای میآورد.
🔹پیشوایان دین نیز شاگردان خود را در فراگیری اذکار و اوراد آنچنان تربیت میکردند که بدون هر گونه افزونی و کاستی به ذکری که فرامیگیرند، پایبند باشند. برای نمونه شخصی از امام صادق علیهالسلام پرسید در دوره آخرالزمان چه ذکری بگوییم؟ امام فرمود: «یا مقلّبَ القلوب! ثَبِّت قلبی علی دینِک»؛ او در حضور امام گفت: «یا مقلب القلوب! و الاَبصار ثَبِّت قَلبی علی دینِک» امام فرمود: خداوند مقلب القلوب و الأبصار هست ولی همان ذکری را که گفتم بگو! این ذکر اثر دیگری دارد.
🔸ادعیه و اذکار و بویژه تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام در تقویت اراده بسیار مؤثرند و تقید به قرائت قرآن هر روز نیز برای بهرهمندی از زمان مؤثر خواهد بود.
✂️ #برشی_از_کتاب : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص ۵۷
👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | از خودتحریمی در اقتصاد متکی به نفت تا مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی
👤 دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
🔸بسیاری از مردم در خصوص میزان درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و توقعاتشان را از دولت بر اساس این تصورات اشتباه تنظیم میکنند و نه واقعیات، بنابراین انتظارات مردم از دولت بسیار فراتر از امکانات موجود است و در معیشت، مسکن، درمان و غیره منتظر کمکهای دولت هستند.
🔹نتیجه چنین توهمی از درآمد بالای نفتی بروز تنبلی اجتماعی و نارضایتی است. ساعات کار مفید روزانه در کشورهای اروپایی شش تا هفت ساعت و کره 9 ساعت و نیم است اما در ایران ساعت مفید کار در ادارات در سال 90، حدود ...
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/59
🆔 @fatehan
📖 درآمدی بر مفهوم تقوا
🔸هرچند معنای کلمه «تقوا» روشن است، اما اگر بخواهیم برای منتقل شدن بهتر معنا معادل فارسی آن را بکار ببریم، می توان کلمه «مراقبت» را جایگزین آن کرد. در قرآن بیشترین تعداد «امر» به تقواست و حدود ۸۰ بار در آن به تقوای خدا امر شده است که در این صورت معنای آن میشود: مراقب خدا بودن، مراقب اوامر او بودن، مراقب رضایت خدا بودن و ...
🔹«پرهیزکاری» معنای ناقصی از کلمه تقواست. نمود بیرونی تقوا به همان صورت که گاهی پرهیز کردن از بدیها و معاصی است، عمل کردن و به انجام رساندن نیکیها و خوبیها نیز هست. اقدام به کار خوب، همان قدر می تواند به دلیل تقوا باشد که دوری کردن و ترک کار بد. مهم آنست که وجهی از «مراقبت» در آن وجود داشته باشد.
🔸در قرآن کریم ایمان به خدا و روز قیامت و پیامبران، انفاق مال به خویشان و یتیمان و فقرا، اقامه نماز، زکات دادن، وفای به عهد، صبر در سختیها و ... همگی از صفات اهل تقوا به شمار آمده است. این یعنی تمام خوبیها، اعم از انجام خوبی و ترک بدی نمود و مصداقی از تقوا است و نباید آن را منحصر در دوری کردن از بدیها دانست. همانگونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: « إتَّقِ اللهَ فَاِنَّهُ جِماعُ الخَیر؛ تقوای خدا را پیشه کنید که جمع همه خوبیها است.»
✂️ #برشی_از_کتاب : تقوا طرحي براي اداره جامعه؛ ص ۱۳
👤 استاد عليرضا پناهيان
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📶 کارگاه آنلاین #نقد_حذف_همجنسگرایی_و_خودارضایی_از_فهرست_اختلالات_جنسی_در_DSM ، هماکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
👈 نقد بر مبنای دیدگاههای علمی و سپس دیدگاههای دینی
با ما همراه باشید ...
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 ریشههای تربیتی تفکر
🔸اینکه ما یک مقدار کم فکر میکنیم و این شده سنت ما، ریشه در تربیت ما دارد؛ همان تربیتِ ابتدای بچگی. بیگانگان در ابتدای بچگی مایههایی میگذارند. دیدهاید که بچههای هشت نه ماه یا یکساله وقتی مینشینند سر سفره، وقتی یک لیوان آب به دستشان می آید، چه کارش می کنند؟ یک لیوان آب را میگیرند و با آن بازی میکنند و ریختوپاش میکنند.
🔹برخورد با بچهای که به سمت لیوان آب میآید، در فرهنگهای مختلف متفاوت است. آنهایی که طبقات پایین یا طبقات کمرنگ جامعه هستند، روی دست بچه با سوزن یا چیزی فشار میدهند و تنبیهاش میکنند؛ آنهایی که یک خُرده از اینها پیشرفته ترند، نگاه تندی میکنند؛ آنهایی که یک خُرده باسوادترند و اهل تربیت هستند، لیوان را از جلوی بچه برمیدارند یا بچه را از جلوی لیوان برمیدارند، شما اگر راه دیگری دارید بگویید! به نظر شما میشود کار دیگری کرد؟ اگر رهایش کنی، لیوان آب را یا روی قالی میریزد، یا روی خودش میریزد و خسارت به بار میآورد.
🔸عروس من اتریشی است. بچهاش امین حدوداً یکساله بود، یک لیوان روی سفره بود که داخلش آب بود. امین آمد بردارد، عروس ما وقتی دید امین به لیوان نزدیک شد، نه لیوان را برداشت و نه بچه را. هیچ تذکری هم به او نداد و چیزی نگفت؛ بلکه یک لیوان خالی گذاشت بغل دستش. امین هم از این لیوان ریخت درون آن یکی و از آن یکی ریخت درون دیگری. زمین را کثیف نکرد و آببازی خودش را هم انجام داد.
🔹این، فکر کردن است؛ اما وقتی بچه را برمیداری، معنای آن این است که قدّ تو به این نمیرسد، تو کوچکتر از این هستی، تو توانایی نداری و هزار القا و تحقیر در متن انجام این کار نسبت به طرف مقابل وارد میشود. بعد این بچه که بزرگ شد استعمارپذیر میشود؛ اما آن دیگری که بزرگ شد، اگر بدذات باشد استعمارگر میشود و اگر روی دنده عقل راه برود و خوش ذات باشد، بُتشکن میشود.
✂️ #برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص ۷۲
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | طب اسلامی
👤 دکتر رضا منتظر
🔸بسیاری از مردم ما نمیدانند که تاریخ غربزدگی ما ایرانیان ارتباط وثیقی با ورود طب غربی و پزشکان اروپایی به ایران دارد.
🔹ورود توطئه آمیزی که به قول امام راحل (رضوان الله علیه) به براندازی خائنانۀ طب سنتی انجامید، و بزرگترین عامل جهت نفوذ فرهنگ غربی و تغییر نگاه نسل جدید ایرانیان نسبت به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامیشان شد.
🔸محقق ارجمند، دکتر رضا منتظر در این سخنرانی به بررسی تاریخ مبارزه با طب اسلامی ایرانی و براندازی آن در ایران میپردازند و سپس با معرفی وجوه استعماری طب رایج و نقاط ضعف و آفات آن، اثرات مخرب بکارگیری این طب وارداتی در ایران را مورد بررسی قرار خواهند داد و سپس به معرفی طب اسلامی و اصول اساسی آن خواهند پرداخت.
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/68
🆔 @fatehan
🚩 السلام علیک یا صدیقهالشهیده
🚩 مهدے_جان❤️
✼بیا بیا گل زهرا، #عزاےمادر توست
✻صفاے #فاطمیه از، صفاےمادرتوست
✼بیاکه باتن خونین💔هنوزمنتظراست
✻که #انتقام تو تنها، دواے مادر توست.
🏴 آجرک الله یا صاحبالزمان (روحی وارواح العالمین لک الفدا)
🖤 شهادت حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها تسلیت باد.
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 زن و مرد دو دنیای متفاوت دارند!
🔸یک دوستی داشتیم میگفت من میخواهم ازدواج کنم، بعد با هم بیاییم بنشینیم نوار فلانی را گوش کنیم! خب او که نمیخواهد نوار گوش کند چه؟
🔹او هنوز به بازیچههایش رو می آورد. اینجاست که آدمی باید یاد بگیرد. باید بچههای کوچک، یا همسری که هنوز در سن دورتری است، چگونه او را آمادگی بدهد. در او انگیزه ایجاد کند، زمینه فراهم کند. تحمیل نکنیم، سختگیری نکنیم، چون این تحمیلها باعث میشود که او از مقاصد فاصله بگیرد، راه را کنار بگذارد. و این نکته، نکته خیلی مهمی است.
🔸پس کلیت قضایا این است. دونفر که با هم ارتباطی برقرار کردهاند، دو دنیا هستند. این دو دنیا در ارتباط با همدیگر شاید تفاوتهایی داشته باشند.
🔹اگر ما بخواهیم هر دنیا را بر دنیای دیگر تحمیل کنیم، میبازیم مخصوصاً در سنین بالا. من در سن خودم که تجربههایم شکل گرفته با کسی که او هم تجربههایش شکل گرفته بخواهم پیوندی داشته باشم، طبیعتاً مشکلات زیادی را خواهم داشت. مگر اینکه بیاموزم، انعطاف را پیدا کنم، دقت را پیدا کنم، شرایط و ضعفها و قدرتهای او را در نظر بگیرم.
✂️ #برشی_از_کتاب : روابط متکامل زن و مرد، ص ۶۸
👤 استاد صفایی حائری
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🌀 سایت فتح به روز رسانی شد ...
🎙 #بشنو | طلسم و جادو
👤 حجت الاسلام والمسلمين استاد وکيلي
🔹وجود جن، طلسم و جادو از واقعیات اسرارآمیز عالم است و نمی توان وجود آنها را به کلی انکار کرد. البته مردم مشکلات متعددی را به آنها نسبت می دهند، اما حقیقت آن است که ریشه بسیاری از این مسائل به رفتارهای غلط خود انسان بازمی گردد!
🔸همواره سوالات متعددی در مورد جن ها و تاثیرات آنها بر زندگی انسانها وجود داشته است.
🔹اینکه آیا واقعا جن می تواند بخت انسان را ببندد؟
🔸چه آیات و دعاهایی برای دفع آنها می توان خواند؟
🔹در این صوت حجت الاسلام وکیلی ضمن پاسخ به سوالاتی از این دست، به بیان علت هایی می پردازند که موجب می شود شیاطین به سراغ انسان بیایند و راهکاری قطعی برای مقابله با شیاطین جنی ارائه می دهند.
📥 لینک دریافت صوت
🌐 fatehan.net/post/166
🆔 @fatehan
📖 فرهنگ شهادت حافظ "ماهیت" نظام
🔸"شهدا فقط رفتند که اصل وجود نظام بماند. آنها با ماهیت آن کاری نداشتند!"
باید در مقابل این تصویر قلابی که دارد از شهادت و فرهنگ ایثارگری ارائه میشود، ایستاد. نهضتی باید ایجاد بشود که ما بدانیم شهدا چه کسانی بودند. شهدا در زندگیشان شهید بودند. هفده سال از جنگ گذشته است. من این جمله را در همه شهرها دیدهام که: "به خاطر خون شهدا برادرم نگاهت؛ خواهرم حجابت". دیدهاید سالی یکی دو بار مثلاً میروند سر مزار شهدا. دهه فجر و هفته دفاع مقدس، خبرنگار می رود مصاحبه می کند با مردم که به نظر شما پیام شهدا چه بود؟ جواب می دهند شهدا پیامشان این بود که ما انشاءالله همه پشتیبان ولایتفقیه باشیم. حالا پشتیبان ولایت فقیه باشیم یعنی چه؟ میگوید یعنی حجابمان را حفظ کنیم. بعد، آخرش هم مجری میایستد و با سوز دل متنی را میخواند. تمام شد و رفت.
🔹پشتیبان ولایت فقیه بودن یعنی چه؟ یعنی حجاب را حفظ کنیم و با بیحجابها دشمن باشیم. این شد پیام خون شهدا. تمام شد.
🔸آیا تابحال یک تابلو نوشته شده که به خاطر خون شهدا رشوه نگیرید؟ به خاطر خون شهدا کار مردم را راه بیندازید؟ میگویند آقای اصلاً این ربطی به شهدا ندارد.
🔹پارسال بچههای مسجدی در خمین، یادوارهای برای هفتاد شهید مسجدشان برگزار کرده بودند. به آنها گفتم شما کلی زحمت کشیدهاید. شهر را از عطر شهدا پُر کردید. یک هفته فضای شهر را متأثر کردید. بعد از یک هفته هیچ اتفاق عینی عملیای در زندگی مردم و فضای شهر آغاز نشد. یعنی مردم قبل از برگزاری نمایشگاه هم در باب عدالت همین طور عمل میکردند؛ بعدش هم همین طور. این دارد پیام پنهانی به جامعه میدهد که آی مردم بدانید و آگاه باشید که ترویج یاد شهدا هیچ ربطی به مسائل زندگی شما ندارد. دقیقاً همان بلایی که سر عاشورا آمد.
🔸کتاب تحریفات عاشورای آقای مطهری را بخوانید. یا خودِ نقدهایی که حضرت امام درباره بحث عاشورا میکردند. میگفتند بله ما باید یاد امام حسین علیهالسلام را زنده نگه داریم. خُب یاد امام حسین علیهالسلام را زنده نگه داریم ثُمَّ ماذا؟ بعد، از او تبعیت کنیم؟ نه، دیگر قرار نیست عاشورا به زبان روز ترجمه بشود.
🔹همان نگاه دوگانهای که در زمان جنگ هشت ساله درباره عاشورا وجود داشت. یک طرف بسیجیها بودند که وقتی به عاشورا نگاه میکردند، بعدش میگفتند خیلی خوب، زیارت عاشورا من را میفرستد جبهه. عدهای هم زیارت عاشورا و دعای ندبه و ... می خواندند؛ گریه میکردند؛ غش میکردند؛ عزاداری میکردند؛ سینهزنی راه میانداختند و ...؛ اما یک روز هم در هشت سال، جبهه نرفتند. حتی خون از دماغ هیچکدامشان نیامد. مستحبات را هم انجام میدادند. آخرش هم بعضیهایشان به امام (ره) ناسزا میگفتند. فحش به انقلاب میدادند. میگفتند مذهبیهای غیرانقلابی یا ضد انقلاب.
✂️ #برشی_از_کتاب : شهدا براي چه افقي جنگيدند؟، ص ۵۳
👤 استاد وحيد جليلي
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 برنامههای تربیتی اسلام بر پایه واقعگرایی
🔸شایسته است که انسان برای تقویت اراده، تعهدهای کوتاه و بلند را برای خود برگزیند و با پایبندی به آنها، ارادهاش را قوی گرداند. نکته مهم در این مرحله، ایجاد تعهدی است که انسان بتواند آن را به انجام برساند و اگر تعهد بیش از توانایی انسان باشد، زیانش بیشتر است و اراده را ضعیف میگرداند و فرد متعهد را دلسرد میکند.
🔹مولوی داستان زاهدی را نقل میکند که با خود نذر کرده بود که تنها از میوه های گلابی که بر زمین میافتد، بخورد و میوهای از درخت نچیند و از کسی هم به تصریح و کنایه میوه نخواهد. اما امتحانات الهی آغاز میشود و پنج روز هیچ میوهای از درخت نمیافتد و سرانجام زاهد اراده را از کف میدهد.
جوع و ضعف و قوّت جذبِ غذا
کرد زاهد را ز نذرش بیوفا
هم در آن دم گوشمال حقّ رسید
چشم او بگشاد و گوش او کشید
مخلصان باشند دائم در خطر
امتحانها هست در راه ای پسر
یا مکن نذری که نتوانی وفا
بر خطر منشین و بیرون جِه هلا
🔸برنامههای تربیتی اسلام نیز بر پایه واقعگرایی بنا شده است و هرگز انسانها را به "نخوردن" وا نمیدارد بلکه کمخوردن و یا محدود خوردن را تشویق می کند. روزه تمرین خوبی برای تقویت اراده است زیرا آدمی را وادار میکند تا ساعاتی از روز از خوردن و آشامیدن پرهیز کند.
✂️ #برشی_از_کتاب : اراده (بازبینی و درمان ضعف آن؛ تلاش بر بازیابی و قوت آن)، ص ۸۲
👤 استاد دکتر مرتضی آقاتهرانی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | مبانی قرآنی استکبارستیزی
👤 حجت الاسلام و المسلمین مستشاری
🔸سه دیدگاه مختلف در مورد استکبار جهانی وجود دارد.
🔹در کشور ما بعضی بر این عقیدهاند که ما قویتر از اروپاییان نیستیم و چارهای جز تسلیم شدن در برابر آمریکا نداریم.
🔸گروه دیگر بر این باورند که ما میتوانیم ۵۰ درصدی عمل کنیم یعنی برای جلوگیری از محاصره اقتصادی و تنشها، هم آمریکا و هم دین و اعتقاداتمان را داشته باشیم، این افراد همان کسانی هستند که معتقدند جامعه بینالملل گروه ۱+۵ است.
🔹دسته سوم معتقدند که باید راه خود را مشخص کنید اگر میخواهید زندگی قرآنی داشته باشید، باید طبق آیات قرآن عمل کنید که در این زمینه قرآن هم زیر بار سلطه رفتن را نفی میکند.
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/66
🆔 @fatehan
📖 تفکر؛ عامل حفظ هویت ملی
🔸من تکههای افتاده از شناسنامه شماها را به شما نشان می دهم. هر کشوری، مثلاً چین، هم طب ملی دارد و هم طب بینالمللی. در هند هم طب ملی و هم طب بینالمللی وجود دارد. در کشور شما طب ملی وجود ندارد. شما در صد سال قبل طب ملی داشتید. دانشگاه را برای انقراض طب ملی و انحصار طب بینالمللی ایجاد کردند. در تمام علوم همین طور است. در مهندسی هم همین طور است. تمام دنیا برای خودشان مهندسی ملی و بینالمللی دارند و در تمام رشتهها، هم به بُعد ملی و هم به بُعد بینالمللی توجه دارند.
🔹واضحتر صحبت کنم: هندیها برای خودشان لباس دارند، ژاپنیها و چینیها هم برای خودشان لباس دارند. لباس شما چیست؟ اینکه شما میپوشید لباس بینالمللی است، نه ملی. این کت و شلوار که شما میپوشید لباس ملی است یا لباس بینالمللی؟
🔸بازتر صحبت کنم: شما صد سال قبل واحدهایی به نام مقیاس داشتید: در وزن، در طول، در حجم، در مایعات. همه اینها اسم و اندازه داشتند. الان همه آنها منقرض شده است. حتی شما برای محاسبات خط داشتید: خط "سیاق" که منقرض شد. در عوض به جای اینها سیستم متریک آمد. سیستم متریک برای مسائل بین دو ملت است. اینها بینالمللی است.
🔹اما در انگلستان که شما میروید، خودشان مخترع و پیشاهنگ سیستم متریک هستند؛ اما برای استفاده در بین ملتها. وقتی ملتی با یک ملت دیگر معامله می کند، از متر استفاده میکنند؛ اما در داخل انگلستان، سانت معنا ندارد؛ از فوت، یارد و اینچ استفاده می کنند. کیلو در آنجا معنا ندارد، از پوند و اونس استفاده میکنند. لیتر معنا ندارد، به جای آن از گالن استفاده میکنند. چرا؟ چون جزو هویت است، جزو شناسنامه است.
🔸در تمام دنیا ماشینها فرمانشان دست چپ است (جای راننده)، شاگرد راننده دست راست است، در انگلستان فرمان ها دست راست است و حرکت در خیابانها هم همینطور است. انگلستان فکر کرده و به این نتیجه رسیده است؛ نه اینکه دُگم است. چون خودش برنامهی استعمار نو را پایهگذاری کرده، خطراتش را میداند. اینکه این ماشین فرمانش دست راست باشد به خاطر این است که به همه دنیا بگوید که این، معرف ماست، شناسنامه ماست، همدیگر را گم نمیکنیم، خودمان را شناسایی میکنیم.
🔹یک ساعت برای خودش به عنوان شناسنامه حفظ میکند: Beeg Ben. صدایش را می گوید مثل صدای ضربان قلب است. هر کس هر جا صدای تِکتِک آن را میشنود، صدای قلبش را میشنود. اینها فکر کردند. مصیبت ما این بوده که استعمارگر ما بافکر بوده است.
✂️ #برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص ۵۹
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 بزرگترین ظلم در تربیت فرزند!
🔸اگر به بچه غذا ندهید ستمی به او رفته اما نه ستمی بزرگ. اما اگر فضای آزاد زیستن را از او گرفتید بزرگترین ستم را به او کردهاید، چراکه انسانیت او را در معرض خطر قرار دادهاید.
🔹بزرگترین ویژگی انسان از دیدگاه اسلام این است که جانداری است آگاه اندیشمند و مختار. اینکه آدم بچه را طوری بار بیاورد که با یک تشر با یک «گم شو» حساب خودش را بکند، خیلی مشکل نیست! ولی اینکه انسان بخواهد بچه را طوری بار بیاورد که «گم شو» در او خیلی اثر نکند اما محاسبه نفس در او اثر بکند و از بچگی شروع به حسابکشی از خویشتن کند خیلی دشوار است!
🔸خیلی صرف وقت میخواهد، خیلی مهارت میخواهد. ممکن است کسانی بگویند: «کو وقت این حرفها!؟ کو حوصله این حرفها!؟»
🔹درست میفرمایید! ولی اگر چنین نکنیم بعد باید بپرسیم؛ «کو آن جوانان رشید آزاد و آزاده که بتوانند پاسدار حق و حقیقت باشند!».
✂️ #برشی_از_کتاب : نقش آزادی در تربیت کودکان، ص ۱۹
👤 شهید آیت الله دکتر بهشتی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🎙 #بشنو | مکتب اهل بیت، انسان ساز، تمدن ساز
👤 استاد میرباقری
🔸جامعه پردازی و تمدن سازی حول محور پرستش است و این پرستش میتواند الهی یا غیر الهی باشد.
🔹امام معصوم(ع) به عنوان محور پرستش و تأمین کننده نیازهای فردی و اجتماعی است.
🔸اگر حیات اجتماعی تجلی روح امام(ع) باشد، جامعه با همفکری، همدلی و همکاری میتواند نیازهایش را حول محور امام معصوم(ع) برطرف کند.
📥 لینک دریافت صوت #همايش
🌐 fatehan.net/post/72
🆔 @fatehan
📶 کارگاه آفلاین #نقد_حذف_همجنسگرایی_و_خودارضایی_از_فهرست_اختلالات_جنسی_در_DSM | بر مبنای دیدگاههای علمی و سپس دیدگاههای دینی
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز
🌷ویژه اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره🌷
سرفصل های کارگاه:
۱. ادله طبیعی انگاری خودارضایی
۲. ادله طبیعی انگاری همجنسگرایی
۳. معیار احساس سلامت و یا دیسترس(رنج)
۴. معیارهای معلولیت و اختلال در عملکرد
۵. معیار نقض هنجارهای اجتماعی
۶. معیار آماری
۷. معیار سبب شناسی(اتیولوژی)
۸. معیار مشاهده در حیوانات
۹. تحول دیدگاه ها در مورد بهنجار یا نابهنجار بودن خودارضایی
۱۰. نقد و بررسی دیدگاههای انجمن روانپزشکی آمریکا در خصوص معیارهای بهنجاری در خودارضایی و همجنسگرایی
۱۱. معیار لاعلاج بودن
۱۲. نقد مهم نهایی
۱۳. مرور کوتاهی بر نقدهای وارده
۱۴. دیدگاه قرآن درباره خودارضایی
۱۵. خودارضایی در روایات
۱۶. دیدگاه قرآن درباره همجنسگرایی
۱۷. همجنسگرایی در روایات
۱۸. گزارشهای موردی از درمان خودارضایی و همجنسگرایی
📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇
📲 09363732094
🆔 @moshaver1
با ما همراه باشید ...
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 تفکیک جنسیتی در آمریکا
🔹وزارت آموزش ایالات متحده آمریکا بررسی جامعی را در مورد آموزش تک جنسیتی انجام داده است. این پژوهش شامل ۲۲۲۱ مطالعه درباره تأثیرات آموزش تک جنسیتی است؛ در این پژوهش ذکر شده است که اثرات آموزش تک جنسیتی دوپهلو است بااینحال میگوید دلایل خاصی برای مؤثر بودن آموزش تک جنسیتی وجود دارد.
🔸بار دیگر در سال ۲۰۰۸ دولت آمریکا پژوهش دیگری را نیز شروع کرد؛ در این تحقیق، اثرات آموزش تک جنسیتی به این صورت ذکر شده است:
۱. کاهش اتفاقات جنسی بین معلمین و دانش آموزان
۲. ایجاد نوعی آموزش متناسب برای دختران و پسران
۳. کاهش اذیت و آزار جنسی در بین دانش آموزان
۴. افزایش اعتمادبهنفس در بین دانش آموزان
۵. کاهش اختلالات رفتاری دانش آموزان
۶. کاهش حواسپرتی در زمان یادگیری
۷. ایجاد آزادی انتخاب در نوع آموزش
به گزارش برخی منابع، دستکم ۱۲۰ دانشگاه تک جنسیتی در آمریکا مشغول فعالیتاند.
🔹آنوقت زمانی که در ایرانِ ما، حرف از تفکیک جنسیتی زده می شود، برخی میگویند شما به شعور دانش آموزان توهین می کنید. نه! این توهین نیست، این کمک به دانشجوست تا فکرش آزاد شده و به قلههای عظیم علمی برسد، به جای اینکه سر کلاس و درس حواسش پرت همه چیز باشد الاّ درس. خُب! این حرفی که امروز اروپاییان به آن رسیدهاند و براساس تحقیقاتشان تصمیم گرفتهاند که دانشگاهها را تک جنسیتی کنند، سخنی است که اسلامِ ما ۱۴۰۰ سال پیش گفته بود. پس وقتی فکر آزاد شد، درنتیجه افراد خیلی بهتر می توانند روی علم و تحصیل تمرکز کنند و آنچنان که درخور آنهاست پیشرفت کنند.
✂️ #برشی_از_کتاب : ترگل (بيست دليل عقلي و روانشناسي براي حجاب) ؛ ص ۱۷
👤 عماد داوري دولت آبادي
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 اسلام انقلابی؛ شاخص شهدا
🔸امام (ره) اواخر عمر پیامی دادند به روحانیت. آنجا به یکسری ابهاماتی که درباره جنگ وجود داشت، پاسخ دادند. امام (ره) میگویند: "ما در جنگ دوست و دشمنهایمان را شناختیم. ما در جنگ فهمیدیم روی پای خودمان باید بایستیم. ما در جنگ ابهّت ابرقدرتها را شکستیم... . از همه اینها مهمتر، استمرار روح انقلابی در پرتو جنگ محقق شد." یعنی امام (ره) بزرگترین دستاورد و برکت دفاع مقدس را "استمرار روح اسلام انقلابی" میدانند.
🔹حالا این اسلام انقلابی چیست؟ اسلام من و شماست؟ اسلام صرفاً زیارت عاشورا و نماز شب است؟ فقط این بود؟ شهدا عَلَمدار نوع خاصی از اسلام بودند: اسلام مسئول؛ اسلام تکلیف؛ اسلام مسئولیت آور. شما میدیدی طرف زنش، بچه اش، خانواده اش، همه را رها میکرد. میگفت آقا امروز وظیفه من این است که بروم جبهه از جان خودم بگذرم. چرا؟ چون ما یک انقلابی کردیم و اهدافی داریم. برای اینکه به آن اهداف برسیم، نظامی تشکیل دادیم. این نظام به خاطر اینکه حفظ شود، جا دارد و ارزش دارد که جانمان را هم برایش فدا کنیم. ویژگیهای اسلام انقلابی چه بود؟ اسلام انقلابی، اسلام زهد بود. اسلام انقلابی، اسلام عمل بود؛ نه فقط حرف. اسلام انقلابی، اسلام احساس مسئولیت بود. اسلام صبر بود.
🔸الان وضعیت جامعه طوری شده که فرهنگ شهادت کاملاً با تجملگرایی جمع شدنی است. حتی قابل جمع است با غارت بیتالمال. میبینی شهرام جزایری هم کمک می کند.
- آقا ما داریم یادواره شهدا برگزار می کنیم.
- بارک الله! آفرین! از این، مبارزه با مفاسد اقتصادی که درنمیآید؟
- نه! خاطرت جمع باشد! فقط بچهها آنجا یک سینه بزنند و گریه بکنند و تخلیه بشوند.
- خوبه خوبه. چقدر خرج تان می شود آقا؟
- یک میلیون بده به اینها.
🔹یکی از کارهای جزائری همین بود؛ کمک به مساجد برای کارهای فرهنگی! یعنی فعالیتهای فرهنگیای که مفسدان و ظالمان در جامعه از آن حمایت میکردند. هرچه قالتاق ترند، بیشتر طرفدار حرکتهای فرهنگی اند! چرا؟ چون میداند که این حرکت فرهنگی، حرکت فرهنگی واقعی نیست. حرکت فرهنگی دینی نیست. دینی که جهتگیریاش "لِیَقُومَ الناسُ بِالقِسط" باشد، نیست. میخواهند بچهها بنشینند درباره شهدا تحقیق کنند. سرشان گرم بشود. بعد هم در انتخابات بیایند ما بهشان میگوییم به کی رای بدهند. در فلان مسئله سیاسی هم دخالت نمیکنند. نه به جامعه کار دارند؛ نه به سیاست؛ نه به اقتصاد؛ نه به عدالت؛ و فقط مُمحضاند در کار فرهنگی!
🔸پس اگر بخواهیم در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، باید ببینیم روح دفاع مقدس و قصد دفاع مقدس چه بود. باید بدانیم اسلامی که در جنگ بود، اسلامی که مال شهدا بود، با تجملگرایی جمع نمیشود. با پولپرستی جمع نمیشود. اینها عین تعبیر امام (ره) است. با رفاهطلبی و فرصتطلبی و ریاکاری جمع نمیشود. اینها را باید گفت. با این دید وقتی نگاه میکنی، میفهمی که خیلی کار روی زمین مانده است. الان تا دلتان بخواهد کار زینبی وجود دارد. پیام خون شهدا باید به جامعه ابلاغ شود. کَاَنَّه باید حرکتی جدّی در این زمینه صورت بگیرد.
✂️ #برشی_از_کتاب : شهدا براي چه افقي جنگيدند؟، ص ۵۶
👤 استاد وحيد جليلي
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🌀 سایت فتح به روز رسانی شد ...
🎙 #بشنو | ابعاد شخصیتی آیت الله مصباح یزدی (ره)
👤 حجت الاسلام و المسلمين دکتر خسروپناه
👤 حجت الاسلام و المسلمين استاد پناهیان
👤 حجت الاسلام و المسلمين فلاح شیروانی
🔸ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویایی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. (بخشی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی)
🔹در خصوص این عالم ربانی اصحاب اندیشه باید سخن ها بگویند. گفتگو و کنکاش در سیره این حکیم مجاهد راه را برای تربیت مصباح های آینده انقلاب هموار می کند.
🔸حجت الاسلام دکتر خسروپناه در این سخنرانی که در جمع اساتید دانشگاه علامه طباطبایی ایراد شده است ضمن تاکید بر فعالیت های علمی آیت الله مصباح و نظریه علم دینی ایشان، اشاراتی به سیره رفتاری و اخلاقی این عالم بزرگوار دارند و سیری مطالعاتی برای پیگیری اندیشه های ایشان ارائه می دهند.
🔹در سخنرانی حجت الاسلام پناهیان به شخصیت مهربان و مظلوم آیت الله مصباح یزدی و نقش بی بدیل ایشان در عرصه علوم انسانی اسلامی و تلاش دشمن برای ناشناخته ماندن شان نزد حوزویان و دانشگاهیان اشاره می شود و ضمن بیان خاطراتی شنیدنی جایگاه تشکیلات در سیره ایشان را تشریح می کنند.
🔸حجت الاسلام فلاح شیروانی با برشمردن مولفه های علمی، اخلاقی، تربیتی، تشکیلاتی این عالم بزرگوار در عرصه های مختلف حوزوی و دانشگاهی، شخصیت کم نظیر ایشان را در مقیاس انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می دهند.
📥 لینک دریافت صوت #سخنراني
🌐 fatehan.net/post/169
🆔 @fatehan