↩ *سایت فتح به روز رسانی شد:
📚بخوان: معرفی کتاب
💠ماجرای فکر آوینی*
سید مرتضی آوینی، حکیم هنرمندی بود که بیشک مقام او، "مقام معلم" است. معلم اندیشه ها و سلوک فکری و فرهنگی کسانی که در ساحت انقلاب اسلامی را می پیمایند. مخاطبان اصلی درسگفتارهای مندرج در این کتاب جوانانی هستند که در آغاز راه مطالعات فرهنگی و تمدنی هستند و غالباً دغدغه این را دارند که فهم و تحلیل رخدادها و تحولات سیاسی تاریخی و تمدنی را از چه نقطهای باید آغاز کنند. منظومه فکر آوینی چه در بعد تفکر انتقادی قدرتمندش و چه افق گشایی هوشمندانه اش از آینده، همیشه یکی از بهترین پیشنهادها برای پویندگان این راه است. نویسنده این کتاب تفکرات شهید آوینی را در هفت مبحث با موضوعاتی چون( آوینی در مواجهه با تاریخ جدید، مبانی حکمی و عرفانی تفکر آوینی، ماهیت تفکر و فرهنگ در غرب مدرن، روشنفکران سکولار و ادعای های علم جدید، جدال با توسعه و سبک زندگی مدرن، به سوی تمدن اسلامی و اضطرار بشر امروز، مقدمه ظهور منجی) مورد بررسی قرار داده است.
با فتح همراه باشید:
لینک مطالب:
fatehan.net/post/142
@fatehan
May 11
💻 *سایت فتح به روز رسانی شد:
🎧 #بشنو
🎤 #سخنرانی
💠نشست تخصصی خاستگاه فلسفی مشاوره و روان درمانی*
باتوجه به ضرورت آشنایی با فلسفه و جایگاه آن در ارتباط با رشته های علوم انسانی و رشته های مشاوره و روان درمانی، پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی سازمان سمت با همکاری انجمن مشاوره ایران، نشست تخصصی در خصوص خاستگاه های فلسفی مشاوره و روان درمانی در راستای همین هدف و ایجاد دغدغه و تلنگر در فعالان این حوزه از جمله اساتید و دانشجویان، با حضور نویسنده کتاب فلسفه برای مشاوره و روان درمانی، خانم دکتر معصومه اسمعیلی و همراهی آقایان دکتر مهدی زارع بهرام آبادی، دکتر فریبرز باقری و دکتر سعید ضرغامی برگزار نمودند که صوت نشست برای استفاده علاقه مندان در دسترس بزرگواران قرار داده می شود.
📥 *لینک دانلود صوت جلسه:
fatehan.net/post/143
@fatehan*
May 11
تاثیر فضای مجازی بر فرهنگ.mp3
1.88M
🎧〰〰〰〰〰〰〰〰〰🎧
📣#با_هم_بشنویم
🔴تاثیر فضای مجازی برفرهنگ
🔹〰〰〰🔹〰〰〰🔹
🔥درسال 1994 در آمریکا قانونی تصویب شد که بر اساس آن هر کالایی که بخواهد از آمریکا به کشور دیگه صادر بشود یا از کشور دیگری وارد آمریکا بشود باید #توجیه_فرهنگی و #امنیتی داشته باشد!!!
🎤 استاد روح الله مومن نسب
🔹〰〰〰🔹〰〰〰🔹
با#فتح همراه باشید:
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
کارگاه_حدیث_در_روانشناسی_بخش_اول.wma
2.08M
↩ #فایل_صوتی_اول_کارگاه
💠کارکردهای حدیث در روانشناسی اسلامی
✳با #فتح همراه باشید
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
کارگاه_کارکردهای_حدیث_در_روانشناسی.wma
14.4M
↩ #فایل_صوتی_دوم_کارگاه
💠کارکردهای حدیث در روانشناسی اسلامی
✳با #فتح همراه باشید
◀️کانال ایتا
eitaa.com/fatehan
◀️کانال بله
http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
◀️کانال سروش
Sapp.ir/fatehan.net
گروه علمی فرهنگی فتح
↩ *سایت فتح به روز رسانی شد: 📚بخوان: معرفی کتاب 💠ماجرای فکر آوینی* سید مرتضی آوینی، حکیم هنرمندی ب
☝☝☝☝☝☝
👓 #بخوان
📚 #قرارکتاب_ماه
🤔ماجرای فکر آوینی
〰〰〰〰〰〰〰
*نیهیلیسم درواقع پوچ انگاشتن حقایق باطنی عالم است.* این به آن معنا نیست که ضرورتا نیهیلیستها ملحدند و خدا را باور ندارند. *آوینی* معتقد است روح دنیایی که ما در آن تنفس میکنیم، نیهیلیستی است؛ یعنی در آن التفاتی به حقایق تغییرناپذیر الهی و ارزش های اخلاقی وجود ندارد. البته نیهیلیسم دو صورت فعال و منفعل دارد.
آوینی هنر جدید را هم هنرنیهیلیستی می داند. شاید بهترین ترجمه ای که از نیهیلیسم کرده اند، *نیست انگاری باشد: چیزی نیست. هرچه هست، ناسوت است. پشت پرده این عالم چیزی نیست که انسان از آن ادراکی داشته باشد و کنشهایش با آن معنادار شود...*
👈مبانی حکمی و نظری تفکر آوینی ص۶۵
💠 *بافتح همراه باشید:
Www.fatehan.net
@fatehan*
گروه علمی فرهنگی فتح
رسانه باشید....📩 خبری جدید...📩 توجه توجه نسخه الکترونیکی شاکله منتشر شد یادداشت سردبیر نشریه شاکله
☝ ☝ ☝ ☝
🔰 *سایت فتح به روز رسانی شد:
📜 نشریات دانشجویی روانشناسی اسلامی
📩 نسخه الکترونیکی نشریه شاکله(کانون روانشناسی اسلامی دانشگاه تهران/سال هفتم، فصل پاییز ۹۸)
👈شماره اول
👈شماره دوم
👈شماره سوم
👈شماره چهارم
📥لینک دریافت:
Www.fatehan.net/post/134
@fatehan
May 11
گروه علمی فرهنگی فتح
↩ *سایت فتح به روز رسانی شد: 📚بخوان: معرفی کتاب 💠ماجرای فکر آوینی* سید مرتضی آوینی، حکیم هنرمندی ب
☝☝☝☝
👓 *بخوان
📚قرار کتابه ماه
🤔ماجرای فکر آوینی
〰〰〰〰〰〰
ما معتقدیم که هر فعلی در عالم حقیقتی دارد. هر چیزی درعالم یا *حق است یا باطل* اگر انسان با حق نباشد ضرورتا در جبهه باطل است. چنین نگاهی به عالم سیاست بسیار دشوار است. جرأت نمیکنیم که خود را در جبهه حقّ بدانیم وگرنه باب گفتوگو بسته میشود. اعتراض میکنند که فلانی چقدر حق به جانب حرف می زند. این ظاهراً به عنوان دستوری اخلاقی درست است اما اصل مد نظر را نفی میکند. بالاخره حق و باطل وجود دارد، وقتی که همه چیز نسبی انگاشته شود، همه حق دارند که این حرف را بزند یا آن کار را بکنند. *نسبیگرایی* مسئلهای بسیار جدی است که در دوره اصلاحات تا حدودی در روزنامهها مطرح میشد حتی درباره ماجرای حضرت امام حسین نوشتند که یزید تا حدودی حق داشته است، اشعار ار عرفانی مستندش میکنند منظورشان این است که حق از زوایای مختلف متفاوت می شود و از این منظر قصه، قصه موسی و فرعون نیست، قصه موسی و موسیداست،قصه علی و معاویه نیست، قصه علی و علی است، قصه حسین و یزیدنیست، قصه حسین و حسین است.
بسیار خطرناک است که نگاه تمدنی انسان معطوف به تفکیک حق و باطل نباشد در این صورت سریع به ورطه *نسبی گرایی* میافتد. در معرفت شناسی مدرن اصلا نمی توان حق و باطلی به عالم نگاه کرد.حق بودن یا باطل بودن هیچ فعلی معلوم نیست!!! کانت به صراحت گفته است که تشخیص حق و باطل برای بشر ناممکن است. علم هم در معنای مدرن کشف واقع نیست، *دانشی کارآمد است* دانشی که فعلاً کار بشر را راه میاندازد....
👈ماهیت تفکر و فرهنگ در غرب مدرن
ص۷۱/۷۲
💠 *با فتح همراه باشید:
Www.fatehan.net
@fatehan*