eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
157 ویدیو
63 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
📶کارگاه آنلاین 🔰مهارت های فرزند پروری در دنیای امروز 👤مدرس:سرکار خانم دکتر سید موسوی دکتری تخصصی روانشناسی، درمانگر کودک و نوجوان سرفصل های کارگاه : 🔖خطاهای رایج رفتاری والدین در فرزند پروری 🔖درک احساسات کودکان توسط والدین 🔖 درک احساسات والدین توسط کودکان 🔖روش های صحیح بروز خشم 🔖روش های صحیح تمجید و انتقاد 🔖پرورش استقلال و مسولیت پذیری 🔖روش های صحیح مقابله با لجبازی 🔖تشویق و تنبیه صحیح 🔖روش های آگاهانه تربیت فرزند ثبت نام و اطلاعات بیشتر 👇 📱 09359138011 🆔 @fatehan_sabtenam با ما همراه باشید... ⭕️ @fatehan
📖 مولفه‌های تربیت (ابعاد وجودی انسان) 🔸درمجموع، از ادبیاتِ موجود در کتاب‌های تربیتی می‌توان ابعاد وجودی انسان را در هفت حوزه تبیین کرد. این هفت حوزه عبارتند از: استعداد، دانش، بینش، گرایش، مهارت، رفتار و سبک زندگی. 🔹استعدادها قابلیت‌های ذاتی در وجود انسان هستند که در فرایند تربیت آدمی دائماً از طریق به فعلیت رسیدن، پرورش می‌یابند. 🔸آنچه از آن به‌عنوان مهارت یاد می‌شود، ناظر به جوارح انسان است که عموماً اکتسابی است و با تمرین و ممارست کسب می‌شود. مهارت‌های ابزاری همچون کار با کامپیوتر، فن بیان، مهارت نویسندگی و... از این دست هستند. 🔹رفتار نیز نسبتی است که بین انسان و‌ دیگران به سبب دانش و بینش و گرایش‌هایش برقرار می‌شود. گرایش ناظر به جنبه‌ی روانی انسان در ایجاد کشش نسبت به رفتار و شیء خاصی است. دانش، اطلاعاتِ مربوط به محیط و رفتارها و انسان است و بینش، دید و جهان‌بینی انسان است. بینش آدمی معمولاً مبتنی بر دانش‌های او شکل می‌گیرد. 🔸در نهایت نیز سبک زندگی، مولفه‌ی نهایی تربیت است که شیوه و نوع خاصی از ثبات رفتار در موقعیت‌های مختلف در انسان است که از آن تحت عنوان سیره یا به تعبیر استاد شهید مطهری منطق عملی ثابت یاد می‌شود. 🔹بدیهی است بین این مولفه‌ها تاثیر و تاثر وجود دارد و در طراحی نظام تربیتی باید به این روابط، حداکثر توجه صورت گیرد. ✂️ :‌ خودت رو جمع کن! (مروری بر بایسته‌های تربیت تشکیلاتی) 👤 حسین عرب اسدی، حمیدرضا محمدی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖توضیحات دکتر سید موسوی پیرامون کارگاه آنلاین آیدی ثبت نام : 🆔 @fatehan_sabtenam با ما همراه باشید 👇 ⭕️ @fatehan
| نظرات ارسالی شرکت کنندگان در دوره قبلی کارگاه ⭕️سرفصل ها و نحوه ی ثبت نام در دوره جدید 👇 https://eitaa.com/fatehan/1969 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📶کارگاه آنلاین 🔰مهارت های فرزند پروری در دنیای امروز 👤مدرس:سرکار خانم دکتر سید موسوی دکتری تخصصی روانشناسی، درمانگر کودک و نوجوان سرفصل های کارگاه : 🔖خطاهای رایج رفتاری والدین در فرزند پروری 🔖درک احساسات کودکان توسط والدین 🔖 درک احساسات والدین توسط کودکان 🔖روش های صحیح بروز خشم 🔖روش های صحیح تمجید و انتقاد 🔖پرورش استقلال و مسولیت پذیری 🔖روش های صحیح مقابله با لجبازی 🔖تشویق و تنبیه صحیح 🔖روش های آگاهانه تربیت فرزند ثبت نام و اطلاعات بیشتر 👇 📱 09359138011 🆔 @fatehan_sabtenam با ما همراه باشید... ⭕️ @fatehan
📖 گام اول برای استفاده از روح و حقیقت نماز 🔸برای نزدیک شدن به روح نماز و بهره‌مند شدن از حقیقت آن، اولین گام این است که در حین نماز «توجه» به نماز داشته‌باشیم. شاید بسیاری از اوقات اتفاق می‌افتد که انسان سوره حمد را تمام می‌کند و مشغول خواندن سوره توحید می‌شود؛ درحالی‌که اصلاً یادش نمی‌آید که سوره حمد را چگونه خواند و تمام کرد. و حتی گاهی پیش می‌آید که وقتی «السلام ‌علیکم و رحمت‌الله و برکاته» را می‌گوید تازه یادش می‌آید که نماز می‌خوانده‌ است. 🔹این نشان‌دهنده آنست که هیچ توجه آگاهانه به نماز و آن چه انجام می‌داده، نداشته‌ است. البته در انجام فعل اختیاری و ارادی، حتماً نوعی توجه وجود دارد و محال است بدون توجه، فعل اختیاری از او صادر شود؛ اما برای حصول این شرط، وجود مرتبه‌ای ضعیف از توجه نیز کافی است. 🔸در مورد نماز هم منظور این است که گاه توجه آن‌چنان ضعیف است که اگر انسان، مثلاً، در رکعت سوم بازگردد و بخواهد به یاد بیاورد که تشهد رکعت دومش را چگونه خوانده، به خاطر نمی‌آورد! این همان نمازی است که روح ندارد و برای انسان تعالی ایجاد نمی‌کند. 🔹بنابراین، اولین گام برای نائل شدن به‌حقیقت و روح نماز این است که «توجه داشته‌باشیم که چه می‌کنیم». از همان ابتدا که برای تکبیرةالاحرام می‌ایستیم و قبل‌از آن که «الله‌اکبر» بگوییم، باید توجه کنیم که برای چه این‌جا ایستاده‌ایم و می‌خواهیم چه بکنیم. حتی جلوتر از آن، از همان اولین کلمه و جمله‌ای که شروع به اذان و اقامه می‌کنیم، توجه داشته‌باشیم که این جملات برای چیست. 🔸لااقل در این حد باشد که گویی متنی را حفظ کرده و می‌خواهیم برای کسی بخوانيم؛ دراین‌حال مراقبیم که حروف و کلمات را درست ادا کنیم و جمله‌ها و عبارت‌ها را پست و پیش نخوانیم. البته در اثر تکرار، به‌مرور زمان، قرائت نماز برای انسان به‌صورت «ملکه» درمی‌آید و انسان با توجهی ضعیف و نیمه‌آگاهانه نیز قرائت را به‌درستی انجام خواهد داد؛ و اشاره کردیم که این مقدار از توجه کافی نیست. ✂️ : به سوي او، ص۳۱۳ 👤 استاد علامه مصباح یزدی (ره) 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙 | اقتصاد مقاومتی و الگوی متقابل تحریم‌های داخلی 👤 دکتر حجت‌الله عبدالملکی 🔸همانطور که امروزه میدانیم، یکی از مسائل مهم و اساسی کشور، مسئله اقتصاد ومعیشت مردم است و این که اقتصاد کشور ما وابسته به منابع طبیعی، مانند نفت می‌باشد و با کم و زیاد شدن قیمت آن شرایط اقتصاد و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار میدهد. 🔹این درحالیست که ما به دنبال اقتصادی هستیم تا بتواند در شرایط دشوار  و وجود تحریم‌های داخلی و خارجی، و با وجود موانع متفاوت، به اهداف خود برسد، و این همان تعریف اقتصاد مقاومتی‌ است که پذیرش جهان شمول دارد. 🔸با وجود گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی کشور ما هنوز به سطح اقتصادی خود نرسیده ... 👈 چرا با وجود مذاکره کردن با صاحبان تحریم های خارجی بعد از گذشت ۴ سال مسائل اقتصادی کشور حل نشد؟ 👈 آیا مشکل اصلی کشور ما در مسئله اقتصاد، وجود تحریم‌های خارجی است؟ 👈 منظور از تحریم‌های داخلی چیست و حل آن چه قدر از مشکلات اقتصادی کشور را حل خواهد کرد؟ 👈 در اقتصاد مقاومتی چه اهدافی پیگیری می‌شود؟ 👈 آیا با وجود اقتصاد مقاومتی و پیاده کردن آن در عرصه اقتصاد به رفاه عمومی و استقلال اقتصادی در سطح جهان خواهیم رسید؟ 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/114 🆔 @fatehan
📶سومین جلسه هم اکنون در حال برگزاری است. 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز) 👈 منزل دوم: از چیستی روانشناسی اسلامی تا روان‌درمانی با رویکرد اسلامی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
| نظرات ارسالی شرکت کنندگان در دوره قبلی کارگاه ⭕️سرفصل ها و نحوه ی ثبت نام در دوره جدید 👇 https://eitaa.com/fatehan/1969 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 اسوه‌شناسی 🔸"دلیل اهمیت زیاد اُسوه‌ها در این است که در جریان تربیتی، وقتی فرد سست می‌شود و کم می‌آورد، می‌تواند به اُسوه‌ها تکیه کند؛ مثلا بگوید: شهید باقری در موقعیتی شبیه به موقعیت من، این‌گونه عمل کرد، پس من هم باید پُرانرژی به کارم ادامه دهم." 🔹"افراد تشکیلاتی باید بتوانند انگیزه‌ی لازم را در بدنه‌ی تشکیلات خود ایجاد کنند تا بتوانند نیروهای خود را تربیت کنند. بهترین راه ایجاد انگیزه در نیروها در جهت تربیت آن‌ها، معرفی اُسوه به آن‌هاست. مبنای قرآنی این صحبت، معرفی رسول اکرم به عنوان اُسوه است." 🔸"شهدای دفاع مقدس، افرادی با ویژگی‌های مختلف هستند که همه‌ی اقشار مردم، متناسب با علایق و سلایق خود، می‌توانند فردی را به‌عنوان اُسوه انتخاب کنند. به تعبیر دیگر، هرکس با هر سلیقه و هر عقیده‌ای باشد، می‌تواند شهیدی را به‌عنوان اُسوه‌ی خود شناسایی کند و در سیره‌ی او دقیق شود؛ بنابراین مطالعه‌ی کتب سیره‌ی شهدا یکی از منابع دانش اُسوه‌شناسی محسوب می‌شود." ✂️ : خودت رو جمع کن! (مروری بر بایسته‌های تربیت تشکیلاتی) 👤حسین عرب اسدی، حمیدرضا محمدی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
🎙 | شریعت، عقل و آزادی در سبک زندگی 👤 استاد رحیم‌پور ازغدی 🔸سبک زندگی چیست؟ تفاوت آن با سبک زندگی غربی در چه چیزهایی است؟ 🔹در فرهنگ دینی و دیدگاه های دیگر، تمایلات چه جایگاهی دارند؟ 🔸آیا در فرهنگ دینی حق انتخاب، سلیقه و... نادیده گرفته شده است؟ 🔹دین در کلیت جهت ها و نقشه راه به ما کمک می کند یا اینکه در هر موردی از جزئیات زندگی باید منتظر یک حکم دینی باشیم؟ 🔸در بحث افراط ها و تفریط ها، آیا دین همه حدود و مرزها را مشخص کرده است؟ نقش اراده و انتخاب در آنها چیست؟ 🔹آیا تعارضی بین عقل و وحی وجود دارد؟ 🔸آیا انجام دادن و سر سپردن به این احکام که عقل ما آنها را نمی‌فهمد، ضدعقل است یا فراعقل ماست؟ 🔹چه تقلیدی معقول و چه تقلیدی غیرمعقول است؟ 🔸پاسخ به این سوالات و سوالات کاربردی دیگر در حوزه‌ی سبک زندگی را از زبان استاد رحیم پور ازغدی بشنوید... 📥 لینک دریافت صوت 🌐 fatehan.net/post/112 🆔 @fatehan
📖 نتیجه‌گرا نباش؛ فرایندگرا باش! 🔸امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: «عقل انسان کامل نمی‌شود مگر ده خصلت داشته باشد، دهمین خصلت -که عجب خصلتی است - آنست که هیچ‌کسی را نبیند مگر آنکه بگوید: او از من بهتر و باتقواتر است!» سپس می‌فرمایند: «مردم دو دسته هستند: برخی بهتر و باتقواتر اند و برخی بدتر و پست‌تر. انسان باید وقتی بدتر از خود را می‌بیند بگوید: شاید خوبی او پنهان باشد که دراین‌صورت برایش بهتر است و خوبی من پیدا باشد که برای من بد است. و وقتی بهتر و باتقواتر از خود را دید در برابر او فروتنی کند تا به او بپیوندد.» تقوا چنین فرهنگی را در جامعه گسترش می‌دهد. 🔹همان‌طور که قبلاً بیان شد، در مدل مبتنی بر تقوا «نتیجه‌گرا» نیستیم؛ چون نتیجه‌ها مشخص نبوده و مخفی است. زیرا نتیجه حقیقی عمل زمانی بدست می‌آید که خداوند عمل را بپذیرد و این مسئله به‌راحتی قابل‌تشخیص و اطمینان نیست. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اِنَّما الاَعمالُ بِالنِیّاتِ وَ لِکُلِ امرِي ما نَوَي؛ حقیقت کارها نیت آن‌هاست و برای هر کس چیزی خواهد بود که نیت آن را کرده‌است.» 🔸تقوا می‌گوید: نتیجه‌گرا نباش؛ فرایندگرا باش! در ارزش‌گذاری هاي خودت، نتیجه را نبین! اگر در مقام نتیجه هم خواستی قضاوت کنی، علیه خودت و به نفع دیگری قضاوت کن! مهم‌تر از انجام یک کار، نیت و انگیزه انجام آن است و این‌که انسان آن کار را «چگونه» انجام دهد. ما نمی‌دانیم شاید نیت دیگران خالص‌تر و بهتر از ما باشد؛ لذا علی‌رغم ظاهر و کمیت عمل، عاقبت از آن کسی است که کارش باطن و کیفیت بهتری دارد. ✂️ : تقوا طرحي براي اداره جامعه؛ ص ۱۱۰ 👤 استاد عليرضا پناهيان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 استاد صفايي حائري (ره) | ما همه فرعونیم! 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 خدا نقشه راه و برنامه دارد 🔸تمام توانایی‌هایی که به ابلیس داده‌اند از روی برنامه و هدفمند است. خدا نقشه راه و برنامه دارد. شیطان هم در این برنامه خدا قرار دارد. به دلیل آن نافرمانی‌اش، چوب می‌خورد؛ اما خدا بهره لازم را از شیطان برای مؤمنان می‌گیرد. خداوند در روز قیامت به شیطان می‌گوید: «این‌همه کار کردی، فهمیدی چه خدمتی کردی؟!» 🔹سلطانی برنج فراوانی در انبارش داشت. موشی در گونی‌های برنج فضله گذاشته بود. این برنج‌ها را که نمی‌شد دور ریخت؛ نعمت خدا بود. نمی‌شد در دیگ هم‌ریخت؛ زيرا که یک فضله‌اش همه دیگ را نجس می‌کرد. خیلی باید دقیق می‌بودند تا بتوانند این فضله‌ها را از برنج‌ها جدا کنند. 🔸حالا دزدی آمده با یک دستگاه فضلهِ‌یاب دقیق، همه فضله‌ها را برداشته و سرقت کرده و رفته! به دلیل دزدی و حریم‌شکنی و کار خلافش، چوب می‌خورد؛ اما بزرگ‌ترین خدمت را هم به سلطان کرده است. فضله‌های موش را بیرون کشیده! 🔹شیطان هم همین‌طور است. آن کسانی که شیطان گمراه شان می‌کند، فضله‌های موشي هستند که بیرون کشیده‌شده و به سرقت رفته‌اند! 🔸خدا به وسیله شیطان، گروه خالص ها را از ناخالص ها تفکیک می‌کند. ازاین‌جهت، خداوند برای مردم فضله یابی خلق کرده که یک فضله هم از دستش در نمی‌رود! اگر داخل يک گونی ۳۹ فضله موش باشد، محال است ۳۸ فضله دربیاورد؛ دقیقاً ۳۹ فضله درمی‌آورد. شیطان هر ناخالصی اي را که درون انسان باشد، بیرون می‌کشد! «هُوَ يَجري مِن اِبنِ آدَمَ مَجرَي الدَّم»؛ شيطان در آدم مي گردد، همان طور که خون در رگ ها مي گردد. 🔹تمام توانایی‌هایی که به ابلیس داده‌اند، از روی برنامه داده‌اند. عالم حساب کتاب دارد و از روی برنامه اي مدیریت‌شده و کاملاً هدفمند ساخته‌شده است. چشم دل می‌بیند که همه‌چیز به خدا برمی‌گردد؛ اما چشم سر در این کثرت حیران می‌شود. ✂️ : حکومت جهاني خدا؛ ص۴۷ 👤 استاد آيت‌الله حائري‌ شيرازي(ره) 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
موسی شدی كِه معجزه‌ای دست و پا كنی راهی برای رد شدن قوم، وا كنی زنجير‌های زير گلويـت مزاحم‌اند فرصت نمی‌دهند خودت را دعا كنی... 🖤شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد🖤 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 درخواست امام کاظم (ع) از خداوند در لحظات آخر 🖤شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد🖤 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 يا باب الحوائج يا موسي بن جعفر... 🖤شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد🖤 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 غريبونه تنهاي تنها ... 🖤شهادت باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه‌السلام تسلیت باد🖤 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 محدود بودن دنيا و بي نهايت بودن آخرت 🔸قرآن کریم در آیات متعددی به این مطلب اشاره دارد که انسان به حسب طبع مادی خود به زندگی دنیای مادی گرایش دارد و آن را بر آخرت ترجیح می‌دهد. سپس متذکر می‌شود که این کار اشتباه است و این زندگی آخرت است که بر زندگی دنیا ترجیح دارد: «بل توثرون الحياه الدنيا و الاخره خير و ابقي؛ ليکن شما زندگي دنيا را بر مي گزينيد، با آنکه جهان آخرت نيکوتر و پايدارتر است. در این آیه شریفه اشاره‌شده به این‌که زندگی آخرت «ابقي: پایدارتر» است. این مطلب یکی از تفاوت‌های مهم و اساسی زندگی دنیا و زندگی آخرت است. 🔹برای تشریح این مطلب ذکر مثالی مناسب است: اگر انسانی را فرض کنیم که در طول یکصد سال از ابتدا تا انتهای عمرش مشغول نوشتن عددی باشد. برای این‌که آن عدد، بزرگ‌ترین عدد ممکن هم باشد، فرض می‌کنیم تمامی رقم‌هایی که کنار هم می‌نویسد، ۹ باشد: ...۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹. طبیعی است چنین عددی بسیار بزرگ خواهد بود. به‌حدی که خواندن آن و حتی تصور ذهنی آن عدد برای ما ناممکن است. اما این عدد با همه بزرگی‌اش، بازهم برای بیان طول زندگی آخرت، کافی نیست؛ چراکه طول زندگی آخرت «بی‌نهایت» است و این عدد هرچه هم بزرگ باشد عددی محدود است و نشانه محدودیتش هم این است که می‌توان نه ‌های فراوان دیگری به آن اضافه کرد. 🔸حتی اگر عمر این انسان را هزار یا ده‌هزار سال هم فرض کنیم که در تمام طول عمر مشغول نوشتن چنین عددی باشد، باز همان آن عدد نمی‌تواند بیانگر طول زندگی آخرت باشد! چراکه آن هم محدود است. همچنین اگر این اعدادی را که مثلاً در طول عمر ده هزارساله یا یک انسان نوشته‌شده، صد برابر، هزار برابر، یک میلیون برابر، یک میلیارد برابر و حتی میلیاردها برابر کنیم و بگوییم اندازه طول زندگی آخرت به‌اندازه این عدد است، بازهم ادعای درستی نیست؛ چراکه آن عدد نیز با همه بزرگی‌اش - که حتی از تصور ما بیرون است - عددی است محدود و حال‌آنکه زندگی آخرت از نظر زمانی نامحدود است! 🔹آیا به‌راستی اگر انسان را بین زندگی صدساله دنیا و این زندگی بی‌نهایت مخیر کنند عقل حکم می‌کند که کدام را برگزیند؟! اگر ما را مخیر کنند که یک سال با تمام وسایل و امکانات رفاهی در محلی زندگی کنیم یا این‌که دو سال در جایی دیگر کاملاً مساوی و با همان امکانات زندگی کنیم، ما قطعا دو سال را انتخاب می‌کنیم. آنگاه چگونه است که ما را بین زندگی صدساله پرمرارت دنیا و زندگی بی‌نهایت و در کمال آسایش و آرامش و ناز و نعمت آخرت مخیر می‌کنند و ما زندگی دنیا را انتخاب می‌کنیم؟! اگر در این کار خود نیک بیندیشیم شاید در تصمیم و رأی خود تجدیدنظر کنیم. ✂️ : به سوي او، ص۱۶۹ 👤 استاد علامه مصباح یزدی (ره) 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 👤 استاد شجاعي | اثرات گناه زبان 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📖 نماز اول وقت 🔸در عملیات «علی اشمر» فرض شده بود که کاروان صهیونیست‌ها قبل از اذان ظهر رد می‌شود؛ اما کاروان تأخیر می‌کند و وقت اذان ظهر می‌‌رسد. در حالی که او منتظر بود که کاروان سر برسد و خودش را منفجر کند و به شهادت برسد، برای نماز برمی‌خیزد، و کاروان می‌‌رسد و می‌گذرد! برادران با دستگاه بی‌سیم با او تماس می‌گیرند، او پاسخ نمی‌دهد. گمان می‌کنند که نظرش برگشته یا اتفاق بدی برایش رخ داده است. اندکی بعد او با بی‌سیم تماس می‌گیرد. از او می‌پرسند که چرا گذاشتی کاروان رد شود؟! می‌گوید: «داشتم نماز می‌خواندم. منتظر می‌مانم تا کاروان برگردد.» و کاروان برگشت و عملیات موفقیت‌آمیز انجام شد. 🔹این حادثه، ما را به یاد جریان امیر مؤمنان علیه السلام در «لیله الحریر» می‌اندازد؛ شب معروفی در جنگ صفین که از دشوارترین شب‌های جنگ بود و امیر مؤمنان علیه السلام در حال خواندن نماز بود که کسی نزد او آمد و گفت: «یا امیر المؤمنین، چه وقت نماز است؟» ایشان فرمود: «ما برای این نماز با آن‌ها می‌جنگیم!» ✂️ : سید عزیز (زندگی نامه خود گفته ی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان) 👤 حمید داودآبادی 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
📶اولین جلسه هم اکنون در حال برگزاری است. 👤 مدرس: دکتر سید موسوی (روانشناس ، استاد دانشگاه، درمانگر کودک و نوجوان ) 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
👈 مقام معظم رهبری: 🔹عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنج‌های بشر است؛ بنابراین حقیقتاً عید است. رنج‌های عمده‌ی بشر که در طول تاریخ ادامه داشته است و امروز هم این رنج‌ها به شکل‌های گوناگون ادامه دارد؛ بندگی غیر خدا، استقرار ظلم و بی‌عدالتی، شکاف میان طبقات مردم، رنج‌های فرودستان و زورگویی زورگویان است؛ این‌ها رنج‌های همیشه‌ی بشر است. این چیزها با انگیزه‌های فاسد و مفسد قدرتمندانِ زورگو همواره بر بشر تحمیل شده است؛ بعثت برای زدودن این رنج‌ها است. (۱۳۹۵/۰۲/۱۶) 🌸عید مبعث مبارک🌸 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
👈 اعمال شب و روز بیست و هفتم ماه رجب (مبعث) 🔹غسل و شب زنده‌داری 🔸روزه [یکی از چهار روز مهم در سال] 🔹بسیار صلوات فرستادن 🔸زیارت حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امیرالمومنین (علیه‌السلام) 🔹خواندن دعاهایی که در مفاتیح الجنان آمده است. 🌸عید مبعث مبارک🌸 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 مقام معظم رهبری: 🔹یقیناً روز مبعث عظیم‌ترین و مهم‌ترین همه روزهای سال است. 🌸عید مبعث مبارک🌸 🌐 fatehan.net 🆔 @fatehan