📖 محدود بودن دنيا و بي نهايت بودن آخرت
🔸قرآن کریم در آیات متعددی به این مطلب اشاره دارد که انسان به حسب طبع مادی خود به زندگی دنیای مادی گرایش دارد و آن را بر آخرت ترجیح میدهد. سپس متذکر میشود که این کار اشتباه است و این زندگی آخرت است که بر زندگی دنیا ترجیح دارد: «بل توثرون الحياه الدنيا و الاخره خير و ابقي؛ ليکن شما زندگي دنيا را بر مي گزينيد، با آنکه جهان آخرت نيکوتر و پايدارتر است. در این آیه شریفه اشارهشده به اینکه زندگی آخرت «ابقي: پایدارتر» است. این مطلب یکی از تفاوتهای مهم و اساسی زندگی دنیا و زندگی آخرت است.
🔹برای تشریح این مطلب ذکر مثالی مناسب است: اگر انسانی را فرض کنیم که در طول یکصد سال از ابتدا تا انتهای عمرش مشغول نوشتن عددی باشد. برای اینکه آن عدد، بزرگترین عدد ممکن هم باشد، فرض میکنیم تمامی رقمهایی که کنار هم مینویسد، ۹ باشد: ...۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹. طبیعی است چنین عددی بسیار بزرگ خواهد بود. بهحدی که خواندن آن و حتی تصور ذهنی آن عدد برای ما ناممکن است. اما این عدد با همه بزرگیاش، بازهم برای بیان طول زندگی آخرت، کافی نیست؛ چراکه طول زندگی آخرت «بینهایت» است و این عدد هرچه هم بزرگ باشد عددی محدود است و نشانه محدودیتش هم این است که میتوان نه های فراوان دیگری به آن اضافه کرد.
🔸حتی اگر عمر این انسان را هزار یا دههزار سال هم فرض کنیم که در تمام طول عمر مشغول نوشتن چنین عددی باشد، باز همان آن عدد نمیتواند بیانگر طول زندگی آخرت باشد! چراکه آن هم محدود است. همچنین اگر این اعدادی را که مثلاً در طول عمر ده هزارساله یا یک انسان نوشتهشده، صد برابر، هزار برابر، یک میلیون برابر، یک میلیارد برابر و حتی میلیاردها برابر کنیم و بگوییم اندازه طول زندگی آخرت بهاندازه این عدد است، بازهم ادعای درستی نیست؛ چراکه آن عدد نیز با همه بزرگیاش - که حتی از تصور ما بیرون است - عددی است محدود و حالآنکه زندگی آخرت از نظر زمانی نامحدود است!
🔹آیا بهراستی اگر انسان را بین زندگی صدساله دنیا و این زندگی بینهایت مخیر کنند عقل حکم میکند که کدام را برگزیند؟! اگر ما را مخیر کنند که یک سال با تمام وسایل و امکانات رفاهی در محلی زندگی کنیم یا اینکه دو سال در جایی دیگر کاملاً مساوی و با همان امکانات زندگی کنیم، ما قطعا دو سال را انتخاب میکنیم. آنگاه چگونه است که ما را بین زندگی صدساله پرمرارت دنیا و زندگی بینهایت و در کمال آسایش و آرامش و ناز و نعمت آخرت مخیر میکنند و ما زندگی دنیا را انتخاب میکنیم؟! اگر در این کار خود نیک بیندیشیم شاید در تصمیم و رأی خود تجدیدنظر کنیم.
✂️ #برشی_از_کتاب : به سوي او، ص۱۶۹
👤 استاد علامه مصباح یزدی (ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 نماز اول وقت
🔸در عملیات «علی اشمر» فرض شده بود که کاروان صهیونیستها قبل از اذان ظهر رد میشود؛ اما کاروان تأخیر میکند و وقت اذان ظهر میرسد. در حالی که او منتظر بود که کاروان سر برسد و خودش را منفجر کند و به شهادت برسد، برای نماز برمیخیزد، و کاروان میرسد و میگذرد! برادران با دستگاه بیسیم با او تماس میگیرند، او پاسخ نمیدهد. گمان میکنند که نظرش برگشته یا اتفاق بدی برایش رخ داده است. اندکی بعد او با بیسیم تماس میگیرد. از او میپرسند که چرا گذاشتی کاروان رد شود؟! میگوید: «داشتم نماز میخواندم. منتظر میمانم تا کاروان برگردد.» و کاروان برگشت و عملیات موفقیتآمیز انجام شد.
🔹این حادثه، ما را به یاد جریان امیر مؤمنان علیه السلام در «لیله الحریر» میاندازد؛ شب معروفی در جنگ صفین که از دشوارترین شبهای جنگ بود و امیر مؤمنان علیه السلام در حال خواندن نماز بود که کسی نزد او آمد و گفت: «یا امیر المؤمنین، چه وقت نماز است؟» ایشان فرمود: «ما برای این نماز با آنها میجنگیم!»
✂️ #برشی_از_کتاب : سید عزیز (زندگی نامه خود گفته ی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان)
👤 حمید داودآبادی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📶اولین جلسه
#کارگاه_تربیت_شیرین هم اکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سید موسوی (روانشناس ، استاد دانشگاه، درمانگر کودک و نوجوان )
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
#بسته_ویژه
👈 مقام معظم رهبری:
🔹عید مبعث عید برانگیختگی برای زدودن رنجهای بشر است؛ بنابراین حقیقتاً عید است. رنجهای عمدهی بشر که در طول تاریخ ادامه داشته است و امروز هم این رنجها به شکلهای گوناگون ادامه دارد؛ بندگی غیر خدا، استقرار ظلم و بیعدالتی، شکاف میان طبقات مردم، رنجهای فرودستان و زورگویی زورگویان است؛ اینها رنجهای همیشهی بشر است. این چیزها با انگیزههای فاسد و مفسد قدرتمندانِ زورگو همواره بر بشر تحمیل شده است؛ بعثت برای زدودن این رنجها است. (۱۳۹۵/۰۲/۱۶)
🌸عید مبعث مبارک🌸
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
#بسته_ویژه
👈 اعمال شب و روز بیست و هفتم ماه رجب (مبعث)
🔹غسل و شب زندهداری
🔸روزه [یکی از چهار روز مهم در سال]
🔹بسیار صلوات فرستادن
🔸زیارت حضرت رسول اکرم (صلیاللهعلیهوآله) و امیرالمومنین (علیهالسلام)
🔹خواندن دعاهایی که در مفاتیح الجنان آمده است.
🌸عید مبعث مبارک🌸
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسته_ویژه
👈 مقام معظم رهبری:
🔹یقیناً روز مبعث عظیمترین و مهمترین همه روزهای سال است.
🌸عید مبعث مبارک🌸
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
#بسته_ویژه
🔻 رهبرانقلاب راه مقابله با دشمنان و محافظت از مومنان را تبیین کردند:
👈 تواصی به صبر و بصیرت
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
#بسته_ویژه
👈 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) ۹۹/۱۲/۲۱
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 دو هدف پیامبر؛ ایجاد انقلاب در یک جامعهی منحرف و ایجاد جامعهای نو
🔸پیغمبر در یک مواقع خاصی در اجتماع ظهور میکند. وقتیکه ضرورت ظهور پیغمبر به وجود میآید، پیغمبری مبعوث و برانگیخته میشود و آن دورانی است که اجتماع بشری و این کاروان تاریخ انسانیت احتیاج دارد به یک نقطه عطف، احتیاج دارد به یک انقلاب.
🔹قرنها دستهای تحریف کار خودشان را کردهاند، قدرتهای ضدانسانی و ضدبشری فعالیتها و تلاشهای خود را انجام دادهاند و جوامع انسانی را به قواره نامطلوبی درآوردهاند و شکل نظام جوامع بشری را به شکل موذی و مضرّ برای انسانیت تبدیل کردهاند؛ اینجا است که نبی میآید. نبی میآید انقلاب میکند؛ یعنی میآید بنیان جامعه را برهم میریزد و اصول جامعه را ویران میکند و قواره جامعه را عوض میکند و اصول دیگری بهجای اصول کهن، اصول ارتجاعی و اصول غلط وضع میکند - و اینها اصول انقلابی اسلام است، اصول انقلابی دین است - اینها را میگذارد و جامعهای به شکل نو تشکیل میدهد.
🔸پس اگر دقت کنید، در وظیفه پیغمبر دو چیز وجود داشت: یکی عبارت بود از ارائهی یک اصول انقلابی و ایجاد انقلاب بر مبنای این اصول، و دوم ساختن و بنیانگذاری یک اجتماع نو.
🔹البته نبی که عرض میکنم، منظورم انبیای بزرگ، انبیای انقلاب آفرین و به تعبیر مصطلح اسلامی: انبیای اولوالعزم است. اگر نبیِّ بزرگ بیاید در اجتماعی و اصولی را هم ارائه بدهد، اما یک اجتماعی برمبنای این اصول بنیان نگذارد، یک جامعهای را به شکل مطلوب خود نسازد، رسالت او ناقص است.
🔸توجه کردید؟ فرض کنید مثلاً موسای پیغمبر علیهالسلام بیاید در جوامع فرعونی، هایوهویی هم راه بیندازد، فرعون را هم متوجه بکند که ما آمدیم، یک اصول صحیحی را هم به مردم ارائه بدهد، احیاناً شورشی هم برپا کند و فرعون را هم از بین ببرد و از تخت فرعونی واژگون کند و اصلا وضع اجتماع را در هم بپاشد، اما یک اجتماع درستی بر طبق پیشنهاد خود نسازد و تحویل انسانیت ندهد و خود در راس آن اجتماع قرار نگیرد و برنامه حرکت آن اجتماع و پیشرفت و تکامل آن را در اختیار این اجتماع و زیر بغل آن نگذارد، این موسی علیهالسلام رسالت خود را انجام نداده؛ و میدانید که همه انبیای الهی جامعه تشکیل دادهاند؛ اقلاً در یک محیط و محدوده کوچکی، یک جایی به قواره مطلوب خود به وجود آوردند، یک جامعهای درست کردند، مبانی جامعه را بنیانگذاری کردند، کار گذاشتهاند؛ حالا بعد باقی ماند یا نماند، آن مسئلهی دیگری است؛ اما این را به وجود آوردند، اسلام هم همینطور.
✂️ #برشی_از_کتاب : همرزمان حسین علیهالسلام؛ ص۶۷
👤 آيتاللهالعظمی خامنهای (مدظلّه)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📶چهارمین جلسه #کارگاه_جامع_روانشناسی_اسلامی هم اکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی (پزشک، روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز)
👈 منزل دوم: از چیستی روانشناسی اسلامی تا رواندرمانی با رویکرد اسلامی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 ببینید علت اصلی آن چیست...
🔸یک میخ از درِ اتاق مرحوم آقای شاهآبادی بیرون آمده بود. ایشان گفت این میخ به عبای کسی گیر میکند و آن را پاره میکند. به شاگردش گفت چکش بیاور و این میخ را بکوب. شاگرد گفت: اگر از روز اول مقدر شده که عبای کسی را بگیرد که پاره شود، پاره خواهد شد و اگر از اول مقدر نشده که ... استاد او را با لفظ خاصی مخاطب قرارداد و گفت فلانی، تنبلی مُوَحِّدت کرده؟ باید دید آدم را چه چیزی مُوَحِّد کرده است!
🔹دقت کنید، اگر میبینید داعشیها ایثارگرند، میبینید جان بر کفاند، میبینید بمب به خودشان میبندند و منفجر می کنند، چه چیزی ایثارگرشان کرده؟ خشم زیاد؛ هی آمدند گفتند این شیعیان مهدورالدم هستند، این شیعیان مانع اسلاماند، اینان فلاناند و فلاناند؛ لذا بیبصیرتی ایثارگرشان کرده. وقتی آقای شاهآبادی گفت تنبلی موحدت کرده، بعضیها را هم خَریَّت ایثارگر میکند. ببینید علت اصلی آن چیست. ایثارگر داریم تا ایثارگر. تا چه چیزی ایثارگرش کرده باشد. گاهی دنیا ایثارگرش میکند و گاهی آخرت ایثارگرش میکند، هرکدام یک جور.
✂️ #برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص ۳۹
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🌀 سایت فتح به روز رسانی شد ...
🎙 #بشنو | ازدواج اسلامی
👤 استاد نیلچی زاده
🔸یکی از گناهان کبیره تمدن غرب نسبت به بشریت این است که ازدواج را در چشم مردم سبک کرد. تشکیل خانواده را کوچک کرد.(رهبر معظم انقلاب اسلامی)
🔹خانواده هسته مرکزی شکل گیری و تداوم همه جوامع بشری است و مسائل آن را در مقیاس تمدنی باید مورد توجه قرار داد.
🔸در این صوت سرکار خانم دکتر نیلچیزاده پس از تبیین جایگاه خانواده از منظر اسلام و بیان نقشههای دشمن برای تنزل این جایگاه در ذهن بشریت، به تشریح ملاکهای اساسی مورد نظر اسلام در ازدواج و خواستگاری میپردازند و در پایان نکاتی در مورد عوامل سازگاری زوجین ذکر میکنند.
📥 لینک دریافت صوت #سخنراني
🌐 fatehan.net/post/172
🆔 @fatehan
📖 شبکه بزرگ مردمی
🔸الان تیراژ کتابهایی که در کشور منتشر میشود، نهایتاً هزار نسخه است. همین هزار نسخه، البته به دست مخاطب نمیرسد. خیلیها اصلا مطلع نمیشوند که فلان کتاب منتشر شده.
🔹اگر بخواهیم به نفع این وضعیت حرف بزنیم و توجیه کنیم، خواهیم گفت: "مردم دیگر از کتاب خوششان نمیآید، اینترنت باعث شده مردم از کتاب بینیاز شوند، کتاب خوب نداریم و..."!
🔸اصلاً فرض کنیم این ادعا درست است. بیایید سرِ استثناها بحث کنیم. آیا اصلاً هیچ کتاب خوبی در این کشور پیدا نمیشود که هزار نفر مخاطب داشته باشد؟ قطعاً پیدا میشود. خب؛ با این استثناها چه میکنیم؟ چرا همین کتابهای خوبِ انگشتشمار را نمیتوانیم دست مردم برسانیم؟چون شبکه مردمی توزیع کتاب، نداریم.
🔹کافی است بدانیم که در سراسر کشور، دهها هزار پایگاه بسیج وجود دارد. اگر به هر یک از این پایگاهها، فقط یک جلد کتاب برسد و در هر پایگاه، فقط یک نفر این کتاب را بخرد، تیراژ کتابهایمان سر به فلک میکشد! خیلی سخت است؟ باور کنید نه. کافیست ایمان بیاوریم که کتابخوانی، واجب است و کتاب خوب را باید خواند. آنوقت راهش را هم پیدا میکنیم.
🔸در وانفسای سینمای ایران، گاهی فیلمهای خوب هم ساخته میشود. اما سوال اینجاست که این فیلمهای خوبِ انگشتشمار را چند نفر میبینند؟ خیلی کم. آنچنان که خیلی وقتها، هزینه تولید این فیلمها هم از فروش تامین نمیشود. مثالش فیلم مهم "یتیمخانه ایران" ساخته ابوالقاسم طالبی. اگر از هر پایگاه بسیج ما ۵ نفر میرفتند سینما و این فیلم را میدیدند، چه میشد؟
🔹بههمینترتیب، همه محصولات خوب دیگر را هم میتوانیم مثال بزنیم که در صورت شناخت درست شبکه بزرگ مردمی، به دست مردم میرسد و برکات اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بهدنبال میآورد.
✂️ #برشی_از_کتاب : به اضافه مردم (ده اصل اساسی برای کار فرهنگی)؛ ص۳۰
👤 روحالله رشیدی
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
🌺 سلام بر شعبان و اعیادش
🌸 سلام بر حسین و عباسش
🌺 سلام بر سجاد و سجودش
🌸 سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش
🌙حلول ماه شعبان، ماه رسول خدا مبارک باد.
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
دو قصه در مورد تاريخ تمدن قسمت اول.mp3
12.42M
🎧 #با_هم_بشنویم
👤 استاد رحيم پور ازغدي | دو قصه در مورد تاريخ تمدن (قسمت اول)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📶سومین جلسه
#کارگاه_تربیت_شیرین هم اکنون در حال برگزاری است.
👤 مدرس: دکتر سید موسوی (روانشناس ، استاد دانشگاه، درمانگر کودک و نوجوان )
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 مسئله نامگذاری
🔸یکی دیگر از شعارهای ما که متأسفانه جامعه ما تحت تاثیر غربزدگی دارد از دست میدهد مسئله نامگذاری است. هر ملتی اسمهایی که روی بچههای خودش میگذارد اسمهایی مخصوص به خود است. رابرت اسم ما نیست، اسم دنیای مسیحیت است. ما مسلمانیم، خودش اسم دارد و اساساً دستور دارد. دستور است که نگذارید این اسمها فراموش بشود.
🔹با کمال تاسف یکی از مظاهر تجدد ما این است که یک حسی در میان بعضی طبقات ما و خصوصا در میان بعضی از خانمها پیدا شده که خیال میکنند اسمهای اسلامی دیگر کهنهشده است و به شخصیت آنها ضربه میزند که بعد از این اسم بچهاش را حسن یا حسین بگذارد (بااینکه ایمان به امام حسن و امام حسین دارد)، اسم بچهاش را علی، احمد، مصطفی، مرتضی، ابوالقاسم، رضا، کاظم، صادق، باقر و اسمهای انبیاء: ابراهیم، اسماعیل، اسحاق، موسی و عیسی بگذارد. مثل اینکه خیال میکنیم که اینها دیگر کهنه شده و مانعی هم ندارد، مسلمانی که به این حرفها نیست، حالا من بهجای این اسمها میآیم اسمی مثلاً از گبرهای سه هزار و چهار هزار سال پیش میگذارم.
🔸خیر، مسلمانی شوخیبردار نیست. اسلام هم به ما نیاز ندارد که بخواهد با ما صلح و مصالحه کند که حالا از این یکی گذاشتم. یا ما باید مسلمان باشیم و شعارهای اسلامی را که اعلام وابستگی ما به اسلام است حفظ و نگهداری کنیم و یا باید از اسلام استعفا بدهیم. از دست دادن تدریجی شعارها باعث میشود که بعد خود محتوا را از دست بدهیم.
🔹من هم قبول دارم ماهیت و واقعیت اسلام هرگز به این مطلب نیست که من اسمم حسن باشد یا کامران. اینقدر اشخاصی بودهاند که اسمشان حسن و حسین و احمد بوده که کمر اسلام را شکستهاند. ممکن است اسم من یک اسم غیراسلامی باشد ولی عملاً من مسلمان واقعی باشم. من منکر این مطلب نیستم؛ نمیگویم هر کسی با اسم مسلمان میشود و هر کسی با اسم از اسلام خارج میشود؛ ولی عرض میکنم که این خودش یک حسابی است در دنیای اسلام که ما این اسمها را بهعنوان ظرفها باید حفظ کنیم تا محتوا و مظروف را از دست ندهیم.
✂️ #برشی_از_کتاب : پانزده گفتار؛ ص۱۶۵
👤 استاد شهيد آيتالله مطهری (ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
دو قصه در مورد تاريخ تمدن قسمت دوم.mp3
11M
🎧 #با_هم_بشنویم
👤 استاد رحيم پور ازغدي | دو قصه در مورد تاريخ تمدن (قسمت دوم)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
📖 نام «بابک»
🔸اگر ما اسم فردی را که در طول تاریخ از او جزء دشمنی و کینه نسبت به اسلام چیز دیگری سراغ نداریم و هیچ فضیلتی در او نمیبینیم جز اینکه با مسلمین میجنگیده، روی بچهمان بگذاریم، مثلاً اسم او را بابک بگذاریم، بچهمان فردا بزرگ میشود، با خود میگوید اسم دوستانم را حسن، حسین، عباس، علی و مرتضی گذاشتهاند، اسم من هم بابک است؛ من هم بروم سراغ هماسم خودم ببینم او کیست.
🔹وقتی میرود سراغ او، میبیند در زندگی آن آدم از نظر انسانی چیزی نیست و جز جنایت و مبارزه با اسلام چیز دیگری وجود ندارد. به دروغ از او تعریف میکنند. میگویند بابک با اعراب میجنگید. کجا بابک با اعراب میجنگید؟! بابک با ایرانیها میجنگید نه با اعراب. بابک را ایرانیها کشتند و دویست و پنجاه هزار کشته دادند. عرب که اصلا یک نژاد کوچکی بود و افراد زیادی نداشت. سردارشان یک ایرانی بنام افشین بود که با بابک میجنگید، نفراتش هم همه ایرانی بودند. تاریخ را شما بخوانید! میبینید شعارها ایرانی است، اسمها همه ایرانی است. ایرانیهایی که با بابک میجنگیدند گُرزی داشتند اسمش را گذاشته بودند کافر کوب. بابک با اسلام و مسلمین میجنگید، با عرب نمیجنگید، عربی در کار نبود. معتصَم خلیفه بود ولی او که با معتصم نمیجنگید. اگر ایرانیهای مسلمان بابک را یک عنصر ضد اسلامی تشخیص نمیدادند که با او به نفع معتصم نمیجنگیدند. ایرانیها از معتصم نهایت تنفر را داشتند ولی حاضر نبودند به قیمت جنگیدن با معتصمها بیایند بابکها را تایید کنند. میدیدند اگر امر دائر بشود میان بابک و معتصم، باز معتصم از بابک بهتر است.
🔸بچهای بزرگ میشود درحالیکه میبیند اسمش بابک است. طبعاً در او یک احساس علاقهای نسبت به هماسمش پیدا میشود و بسا هست که بعد، همین اسمگذاری این بچه را منحرف کند. یا میبیند اسمش اسم یک گبر آتشپرستی است که در چهار هزار سال پیش وجود داشتهاست. شوخیبردار نیست. اسلام است. ما باید شعارهای اسلامی را حفظ کنیم. اگر اسلام را میخواهیم باید شعارهایش را هم حفظ کنیم، اگر نمیخواهیم حساب دیگری است. من با کسانی دارم حرف میزنم که مسلماناند و از روی غفلت چنین کارهایی را میکنند. میخواهم از غفلتشان خارج بشوند. حال اگر کسی مسلمان نیست و با اسلام ضدیتی دارد ما با آنها منطق و سخن دیگری داریم.
✂️ #برشی_از_کتاب : پانزده گفتار؛ ص۱۶۶
👤 استاد شهيد آيتالله مطهری (ره)
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بسته_ويژه
میلاد حسین نوگل زهراشده امروز❤
گیتى ز رخش طور تجلا شده امروز ❤
ده مژدهى جانبخش بعالم ز قدومش❤
زیرا که درِ رحمت حق واشده امروز ❤
🌸میلاد عزیز دل زهرا مبارک🌸
🌐 fatehan.net
🆔 @fatehan