eitaa logo
گروه علمی فرهنگی فتح
8.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
164 ویدیو
64 فایل
به یاد پیرجماران که فرمود: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. #تمدن_نوین_اسلامی #سبک_زندگی_اسلامی 🔸سایت fatehan.net 🔸برادران @moshaver1 🔸خواهران @fatehan_admin2 🔸خانه مشاوره فاتحان @fatehan_moshavere تبلیغ و تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5881703299484222347.pdf
519K
✔باشگاه نویسندگان 🤔مشکلات اقتصادی ما کی حل میشود؟! 〰〰〰〰〰 ✔1. خب چرا وضع اقتصادی خراب است ؟ چرا ما و این همه مشکلات اقتصادی ؟ میتوان شعار داد که بله آقا همه اش تقصیر احمدی نژاد است و کلی حرف های عوامانه پسند مخابره کرد تا مشکل حل شود .اما مشکل از منظر عمیق تری قابل بررسی است ، (کمی بجای کنش های اقتصادی دولت ها قصد بررسی بینش ها را در این مجمل داریم )  ✔2. سیطره ی امپریالیسم و استعمار شامل چند شاخه است . یکی از این شاخه ها بحث اقتصاد است . هر کجا که رفته سعی در مدرن کردن سیستم اقتصادی جامعه ی هدف داشته است . (مارا به خیر تو امید نیست شر مرسان)  ✔3. حاکمیت رضا خان سفاک به عنوان عامل انگلیس جهت اجرایی کردن فرامین و دستورات کفتار پیر (بخوانید انگلیس) توسط چند عامل کلید میخورد و از آن میتوان به تاسیس دانشگاه تهران و مدرنیزاسیون سیستم آموزشی (بخوانید نابود کردن سیستم سنتی آموزش ما که خروجی اش شیخ بهایی ها بوده) فعالیت های ضد مذهب او (هنوز کشتار 4000نفر در یک شب در صحن گوهرشاد از یادمان نرفته) و ایجاد شبکه ی مدرن اقتصادی در بحث معصیت .  به قلم سید محمد آل عمران ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده ‼️4⃣ 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر  دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم کارکرد دین و اخلاقیات در مهار و کنترل خشم نکته دیگری است که در اینجا حائز اهمیت است. در واقع در راهکار چهارم کنترل خشم، دین و اخلاق است که نقش پیدا می‌کند. به عبارتی در این مرحله می‌توان به سراغ دین رفت که چه راهکارهای جایگزینی برای مدیریت موفقیت‌آمیز خشم  پیشنهاد می‌کند. به طور خلاصه راهکارهای دینی در دو دسته کلان و خرد جای داده می‌شوند. راهکارهای کلان یک سری اصول و برنامه کلی در سبک زندگی به ما می‌دهد اما راهکارهای خرد اختصاصاً در رفتارهای سطحی خشم به کار می‌آید. راهکارهای کلان دینی 1.  از جمله راهکارهای کلان اینکه دین به ما یاد می‌دهد که از ابتدا مراقب شکل‌گیری آرزوهای غیر‌عقلانی باشیم تا به ناکامی و نتیجتاً به خشم منجر نشود. 2. اسلام به ما یاد می‌دهد مراقب شکل‌گیری دلبستگی‌های دم دستی، کم ارزش و بی ارزش دنیایی باشیم؛ از جمله دلبستگی به موقعیت شغلی، اجتماعی و موارد دنیایی که با از دست دادن آنها فرایند ناکامی-خشم-پرخاشگری فعال می‌شود. 3. اسلام یاد می‌دهد که در برخی امور ارزنده‌سازی و در برخی دیگر ناارزنده‌سازی داشته باشیم. به این صورت که در مسائل اخروی ارزش گذاری‌ کنیم. آن وقت اگر در این دست مسائل ناکام شویم، خشمگین شدن در آن هم با ارزش خواهد بود. مثلاً وقتی توسط عده‌ای، اعتقاداتمان پایمال می‌شود، شاید خشمگین شویم و این همان خشم مثبت و مقدس است. در مقابل، به مسائلی که به آخرت کمکی نمی‌کند ارزش ندهیم. مثلاً اگر برای فردی خسارت ناشی از تصادف خودرو بی‌ارزش باشد، خشمی رخ نخواهد داد، اما اگر در این موضوع ارزنده‌سازی کرده باشد، درگیری، یقه گیری و ضرب و شتم به همراه خواهد داشت. 4.  در نهایت اسلام به ما یاد می‌دهد شخصیت و بزرگی را در امور معنوی ببینید. به عبارتی آدم‌هایی عصبانی می‌شوند که احساس بی ارزشی می‌کنند، احساس می‌کنند شخصیتشان زیر سوال رفت. این جا این موضوع که کدام شخصیتِ خود را لحاظ کنیم اهمیت دارد. یعنی فردی که احساس توهین شدن دارد باید ببیند به کدام شخصیت اش توهین شده است، شخصیت با ارزشی که اسلام تعریف کرده یا شخصیتی که خودمان برای خودمان ساخته‌ایم؟ گاهی ما با نقاب‌های پوشالی و خودساخته وارد جامعه می‌شویم، نقاب‌هایی که ممکن است مرتب در حال تغییر باشد. از خودمان بپرسیم آیا این نقابها زیر سوال رفتند یا شخصیت واقعی؟. ادامه دارد.... با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
مدیریت روابط دختر و پسر2.mp3
2.42M
💥مدیریت روابط دختر و پسر۲ 👈ورود و و شرایط در این روابط 💥〰💥〰💥 🎤دکتر حمید حبشی ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📚📚 📙۲۵۰_ساله۱ 〰〰〰〰〰〰〰 ✔️ _چیست ؟ یک عده ای اسلام را فقط مسئله فردى دانستند وسياست رااز اسلام گرفتنددر حالی که نبی مکرم اسلام در آغاز هجرت،در اولی که توانست خود رااز دشواری های مکه نجات دهد اولین کاری که کرد سیاست بود بنای جامعه اسلامی ،تشکیل جامعه اسلامی ،تشکیل نظام جامعه اسلامی ،تشکیل قشون اسلامی ،نامه به سیاست مداران بزرگ عالم ،ورود در عرصه سیاسی عظیم بشری آن روز ،سیاست است. چطور می شود اسلام را از سیاست جدا کرد ؟!چطور می شود سیاست را با دست هدایتی غیر از دست هدایت اسلام ،معناو تفسیر کرد و شکل داد ؟!بعضی قرآن را تکه پاره می کنند. به عبادت قرآن ایمان می آوردند؛ امابه سیاست قرآن ایمان نمی آورند. قسط چیست؟ ✔️ یعنی استقرار عدالت اجتماعی در جامعه ،چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟تشکیل یک جامعه همراه باعدالت وقسط یک کار سیاسی است ؛کار مدیران یک کشور است . این ،هدف انبیاست.نه فقط پیغمبر ما،بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل نظام اسلامی آمدند. ◀️صفحه۳۴و۳۵ 〰〰〰〰〰〰 💥بیانات مقام معظم رهبری ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ ‍ 🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧🔹🎧 🎧بشنو 🎤همایش 🔵فلسفه سیاسی اسلام 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین واسطی معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، فلسفه سیاسی اسلام و ساختار اعمال قدرت براساس نگرش اسلام را تبیین کردند. بحث پیرامون محورهای فلسفه سیاسی اسلام است؛ در مباحث فلسفه سیاسی در سه محور؛ هویت سیاست، سازههای سیاست، فرآیندهای سیاست بحث و گفتگو صورت می‌پذیرد. هویت سیاست: سیاست یعنی: برنامهریزی برای مدیریت کلان اجتماعی. اگر کسی بگوید من با سیاست کاری ندارم، یعنی برایم مهم نیست که جامعه ی من چگونه باشد، رسانه من چگونه باشد، نظام آموزشی من چگونه باشد و ... . آنهایی که خود را از سیاست کنار می کشند، غالبا از بداخلاقیهای سیاسی نفرت دارند. مسلمان نمی تواند خود را از سیاست به معنای تلاش برای بهینه‌سازی برنامه‌ها و مدیریت کلان اجتماع کنار بکشد. سازههای سیاست: عقل بشر به جایی رسیده که در مورد ضرورت تشکیل حکومت بحثی ندارد. بحث در مورد این است که چه کسی و با چه برنامهای میخواهد بر آنها حکومت کند. هر جامعهای به دنبال پاسخ این سؤالات است: مشروعیت حاکم، منبع قانون و حیطه اختیارات حاکم. اگر سیاست مدیریت کلان است، عناصر و متغیرهای اصلی آن چیست؟  چهار عنصرِ «سرزمین، جمعیت، قانون و دولت» عناصر اصلی در فرآیندهای سیاسی هستند. نوع سیاست تابعی است از ... 🎤سخنران حجه الاسلام و المسلمین شیخ واعظی لینک دریافت فایل صوتی📥 🔹 fatehan.net/post/69 🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵🔹🎵 کانال های فتح🔽 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
خشمت را قورت بده‼️ 5⃣ قسمت آخر 📝حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر روانشناس و درمانگر 🔰راهکار های خرد از منابع دینی می‌توانیم برخی از راهکارهای خُرد را نیز استنباط کنیم که در قالب موارد ذیل به ما سفارش شده است: 1. اذکار و دعاها، 2. تغییر موقعیت، 3. سکوت 4. عاقبت اندیشی بنابراین هرچقدر جامعه به سمت اخلاق‌مداری و دین‌داری حرکت کند و پایبندی واقعی به مباحث اعتقادی داشته باشد قطعاً بروز عصبانیت و پرخاشگری در جامعه و خانواده کم‌رنگ خواهد شد و آمار ناهنجاری‌های ناشی از خشم و پرخاشگری کاهش می‌یابد. تحقیقات انجام شده در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که آمار پرخاشگری و جرم در زمان‌هایی از سال به خصوص ماه مبارک رمضان کاهش داشته است. این آمار به خویشتن‌داری افراد در جامعه بر‌می‌گردد که یک نوع آن، در خویشتنداری خشم تجلی پیدا می‌کند و در نتیجه این نوع کنترل، آثار مثبت مدیریت خشم در جامعه اسلامی پدیدار می‌گردد. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
jalase-6.mp3
6.25M
🔷🔹※ فایل صوتی خلاصه ۱ [ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن] ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r با فتح همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
جلسه ششم، نویدهای ۱.pdf
133.3K
| فایل pdf ۱ "انسانی که عادت به داد و ستد کرده است، با مبادله زندگی را گذرانیده است؛ دوست می‌دارد ببیند مبادله او با خدا به چه صورت است؟.." ◤ ※∵ [※] ∴ ※ ◢ @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
✅با سلام و احترام و عرض خوش آمد به دوستانی که به تازگی به جمع ما پیوستند. در کانال به مباحث کاربردی روانشناسی با نگاه بومی اختصاص دارد. سری اول این یادداشت ها در 5 قسمت با محوریت تقدیم شما شد. پیشنهادهایی که تا الان برای ادامه مطرح شده مواردی شامل تربیت فرزند، ازدواج و... بوده است. پیشنهاد شما برای موضوع بعدی این یادداشت ها چیست ؟ یپشنهادات و انتقادات ⏬ @moshaver1
⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده از دغدغه هاي اساسي متدينان، تربيت ديني بوده و هست. به راستي تربيت ديني چيست؟ و جوان با ايمان كيست؟ پرسشي ساده، اما پاسخي دشوار!!؟؟ واقعيت اين است كه آنچه بيش و پيش از هر چيزي اهميت دارد، معناي تربيت ديني است. از گلوگاه هاي اساسي تربيت ديني، داشتن تعريف دقيق از آن است. ما بيش از آن كه به مغز تربيت ديني بپردازيم، به پوسته آن پرداخته و فقط شعار داده ايم. تا ندانيم ماهيت تربيت ديني چيست و شاخصه هاي فرزند با ايمان كدام است، چگونه مي توانيم موقعيت فعلي خود را ارزيابي و براي آينده برنامه ريزي كنيم و درجه ايمان و ديانت آنان و موفقيت خودمان را اندازه گيري كنيم؟ فقدان تعريف مشخص، از عوامل ناكامي در تربيت ديني است. به خواست خداوند متعال، از این هفته در چند یادداشت به بررسی این موضوع می پردازیم. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm لینک دسترسی به سایر یادداشت های تربیت فرزند 👇 🆔https://eitaa.com/fatehan/775 🆔https://eitaa.com/fatehan/786 🆔https://eitaa.com/fatehan/793 🆔https://eitaa.com/fatehan/819
مدیریت روابط دختر و پسر3.mp3
1.93M
💥مدیریت روابط دختر و پسر۳ 🔸〰🔸〰🔸 آیا از لحاظ غرائز انسان موقتی هستند یا همیشگی؟ 🎤دکتر حمیدحبشی 🔸〰🔸〰🔸 بافتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 یا رشد در زبان قرآن خیلی پربارتر و عمیق‌تر از تکامل است. البته می‌توان هر کلمه‌ای را در برابر هر معنایی قرار داد و وضعی جدید به وجود آورد ولی این قرار داد و وضع جدید نباید ما را فریب بدهد. رشد در برابر خسر است و کمال در برابر نقص. آنچه که به اوج خویش رسید؛ مثلاً قدرت بازوها، قدرت فکری، قدرت عقلی، قدرت روحی و... هنگامی که به اوج خود رسیدند و از نقص‌ها رها شدند، تازه همین‌ها همراه یکی از دو حالت رشد و یا خسر هستند. اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی‌تر کار کنم رشد کرده‌ام وگرنه خسارت دیده ام و باخته‌ام. و همین طور در قسمست فکری و عقلی و روحی. ما خیال می کنیم که اگر بعد معنوی این قرن به اندازهٔ بعد صنعت و قدرت مادی پیشرفت کند، کار انسان به سامان می‌رسد و این است که نهضت اخلاقی راه می‌اندازیم ... در حالی که این انسان به تکامل رسیدهٔ در این دو بعد، بیشتر و عمیق تر بن‌بست و پوچی و عبث را احساس می‌کند... ادامه دارد... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
⃣ 📝حجت الاسلام دکتر پسندیده تربیت به سبک امامان جعفر بن محمد صادق(ع) در جواني به شدت عبادت مي كرد. روزي پدرشان ايشان را در حال طواف ديد كه از عبادت، به شدت عرق كرده است. لذا رو به وي نموده و ميفرمايد: «يا بني! دون ما اراك تصنع؛ فان الله عزوجل اذا احب عبداً رضي عنه باليسير؛ فرزندم! كمتر از آنچه ميبينم عبادت كن. اگر خداوند متعال بندهاي را دوست داشته باشد، به عبادت اندك او نيز خشنود ميشود. سپس چنين ادامه ميدهد: «بردباري بر مشكلات از گنجهاي ايمان است!» (تنبيه الخواطر: ج 2 ص 187؛ ر. ك: كافي: ج 2 ص 87 ح 4 و 5) امام علي(ع) نيز به فرزندشان امام حسين(ع) همين توصيه اعتدال را دارند.(تحف العقول: ص90) امام حسين و امام صادق(عليهماالسلام) هر دو امامان بعدي خواهند بود و تربيت كنندگان آنان نيز خود امام هستند. امامي كه مي خواهد امام بعدي را تربيت كند، فقط به مناسك توجه نمي كند و بلكه به اعتدال در عبادت و برخورداري از ديگر عناصر دين (مانند صبر) دعوت مي كند. امام علي(ع) تربيت شده رسول خدا(ص) است. جالب اين كه رسول خدا(ص) نيز امام علي(ع) را به رفق در عبادت فرامي خواند. (كافي، ج 2 ص 214 ح 8) اين كه حضرات معصومان(ع) تربيت شدگان خود را از افراط در عبادت نهي كرده و آنان را - كه امام پس از خودشان مي باشند - به اعتدال در عبادت فرامي خواند، مهم است؛ اما مهم تر از آن اين است كه صبر و بردباري را از كنزهاي ايمان مي دانند! اگر از بردباري به عنوان كاري مهم – و نه ديني – ياد مي كردند، باز هم چندان مهم نمي بود. مهم اين است كه بين بردباري و ايمان، پيوند برقرار كرده اند! اين، فضاي جديدي را در تعريف تربيت ديني و قلمرو آن باز مي كند و پرسش مهمي را مطرح مي كند كه اساساً تربيت ديني چيست؟ معنای تربیت دینی به راستي تربيت ديني چيست؟ و فرزند با ايمان كيست؟ پرسشي ساده، اما پاسخي دشوار دارد. واقعيت اين است كه آنچه بيش و پيش از هر چيزي اهميت دارد، معناي تربيت ديني است. از گلوگاه هاي اساسي تربيت ديني، داشتن تعريف دقيق از آن است. ما بيش از آن كه به مغز تربيت ديني بپردازيم، به پوسته آن پرداخته و فقط شعار داده ايم. تا ندانيم ماهيت تربيت ديني چيست و شاخص هاي فرزند با ايمان كدام است، چگونه ميتوانيم موقعيت فعلي خود را ارزيابي و براي آينده برنامه ريزي كنيم و درجه ايمان و ديانت فرزندان و موفقيت متربیان را اندازه گيري كنيم؟ فقدان تعريف مشخص، از عوامل ناكامي در تربيت ديني است. ادامه دارد.... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
رویکردها در باره تربيت ديني، دو رويكرد وجود دارد: رويكرد مناسكي و رويكرد معرفتي – اخلاقي. در رويكرد نخست، تربيت ديني يعني انتقال مناسك دين به فرزند. در اين رويكرد، فرزند با ايمان يعني کسی كه نماز مي­ خواند، روزه مي­ گيرد، در نماز جمعه و جماعت حضور مي­ يابد، در مراسم عزاداري شركت مي­ كند، به مجلس دعا و قرآن اهميت مي­ دهد، به سخنراني­ هاي مذهبي گوش مي­ دهد، ظاهر مناسبي دارد، تسبيح و انگشتر عقيق در دست و ذكر و دعا بر لب دارد، يقه پيراهن خود را مي­ بندد و يا دست كم آن را باز نمي­ كند، سر به زير دارد، به نامحرم نگاه نمي­ كند، پوشش و حجاب مناسب دارد و... در ديني بودن اين امور ترديدي نيست؛ همه اين امور جزء تربيت ديني به شمار مي­روند، اما سؤال اين است كه آيا مي­توان اين امور را محور اساسي تربيت ديني قرار داد؟ واقعیت این است که (همه اینها تربیت دینی هستند، اما همه تربیت دینی نیستند). سخن بر سر جايگاه اين امور در جورچين تربيت ديني است. و اما در رويكرد دوم، تربيت ديني يعني شكل دهي معرفت و اخلاق فرزند. در اين رويكرد، فرزند با ايمان كسي است كه از پايه­ هاي معرفتي و اخلاقي مناسبي برخوردار باشد. در اين رويكرد، مناسك و ظواهر دين معيار و اصل قرار نمي­ گيرد، بلكه بر بنيان­ هاي معرفتي واخلاقي تكيه مي­ شود. جالب اين كه معرفت و اخلاق، پايه­ هاي شكل گيري رفتارند و رفتار هر دانش آموز، متأثر از شناخت و اخلاق اوست. قرآن كريم مي­ فرمايد: «قل كل يعمل علي شاكله؛ بگو هر كس بر اساس شاكله دروني­اش عمل مي­ كند.» (سوره اسراء، آيه 84) معرفت و اخلاق صحيح، رفتار صحيح را به وجود مي­ آورد، و معرفت و اخلاق نادرست، رفتار نادرست را. بنابر اين، موفقيت تربيت مناسكي نيز در گرو تربيت معرفتي – اخلاقي است. اگر رفتارهاي ديني بر پايه معرفت و اخلاق صحيح شكل نگيرد، «پايدار» نخواهد بود. به تعبير حضرت آيت الله جوادي، «ايماني كه با عصاي موسي بيايد، با گوساله سامري مي­ رود!» به همين جهت است كه در منابع اسلامي، بر بنيان­ هاي معرفتي و اخلاقي، بيش از مناسك و رفتارها تأكيد شده است. در روايات تأكيد شده است كه به كثرت نماز، روزه، حج، مناجات­ هاي شبانه و مانند آن نگاه نكنيد؛ چرا كه شايد عادت فرد شده باشد به گونه­ اي كه اگر آنها را ترك كند، دچار اضطراب گردد. سپس تأكيد مي­ كنند كه به «صداقت» و «امانتداري» فرد توجه كنيد (عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2 ص 51 ح 197). در اين احاديث، بر دو مؤلفه تأكيد شده است. در بحث عبادت شديد امام صادق(ع) و جرياني كه با پدرشان داشتند نيز بر مؤلفه «بردباري» تأكيد شده بود. اكنون بحث در شمردن مؤلفه­ هاي تربيت ديني نيست، به خواست خداوند در آينده به آن خواهيم پرداخت. آنچه اينجا مطرح است گشودن اين فضا است كه تربيت ديني منحصر در مناسك نيست و بلكه بنيان آن معرفت و اخلاق است. بنا بر اين بايد در تلقي خود از تربيت ديني تجديد نظر كنيم و آن را بر اساس منطق قرآن و حديث، تنظيم نماييم. بیایید قدری بیندیشیم که ما بیشتر بر مناسک تأکید کرده ایم، یا فضایل و مکارم؟؟!! ادامه دارد.... با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
🎵 💠تنها دلیل شادی انسان 📎حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان لینک دریافت فایل صوتی: fatehan.net/post/113 با همراه باشید... ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
پیوندتان مبارک.mp3
4.09M
‍ ‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📣 ♦پیوندتان مبارک 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠به عزت وجلال خودم سوگند امیدبنده خودم را به هرکسی و هرچیزی قطع می کنم تا به جز به من به کسی دل نبندد... 🎤استاد پناهیان 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: 👇👇 👇👇 👇👇 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 یا انسان هنگامی که در اوج رفاه موعود سوسیالیسم قرار بگیرد و در بعد معنوی به عرفان عمیق هند هم دست بیابد و روح تشنه اش را در زیر شبنم جنگل های مبهم هتل به سیراب کند. و به طراوت برساند، این انسان سرشار در دو بعد، رنجش عمیق‌تر و جانکاه‌تر خواهد شد و بن‌بست سخت‌تری خواهد داشت. اگر در جوامع سرمایه داری پس از رسیدن یک عده به رفاه عالی، برای همین ها بن‌بست مطرح شد، در جوامع سوسیالیست پس از رسیدن به اوج رفاه عمومی، همه هیپی می شوند و به عصیان چنگ می‌زنند و به عرفان شرق پناه می آورند... تا آن روز که در این بن‌بست هم بمانند و راهی دیگر بخواهند. انسان حتی پس از فرار از برون و هجرت از بپرون و رسیدن به پناهگاه درونی خویش، در این زندان هم نمی‌تواند بماند و در این آزادی هرز هم نمی‌تواند دوام بیاورد، که در این وسعت تبخیر هم مجبور است خویشتن را از هرزگی و ولنگاری برهاند و خود را در جهتی عالی‌تر رهبری کند و از آزادی خویشتن هم آزاد گردد. این جهت اگر جهت برتر باشد، مطرح می‌شود و باروری وگرنه خسر و زیان، آن هم در بطن تکامل. این مفهوم رشد است که در برابر خسر آمده و این مفهوم با تکامل تفاوت‌ها دارد. 📝رشد، زیاد شدن انسانی است که به استعدادهای تکامل یافته‌اش جهت می‌دهد و آن‌ها را از بن‌بست می‌رهاند و به دنبال روش حرکت و صراط و رهبری می‌افتد و ضرورت «مذهب» را می‌یابد. ادامه دارد... ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 💠🔹〰〰〰〰〰〰〰🔹💠 💥تمدن اسلامی شعاری ✒سیدمحمدآل عمران 💠〰〰〰〰💠 مشکل بعدی در تحول در علوم و شکل گیری تمدن اسلامی این است که بنا داریم با عقل مدرن به دنبال تمدن اسلامی باشیم. بدین معنا که عقل مدرن و انسان جدید در ساحت خود عالَم و جهان را به گونه ی خاصی دیده است و عالَمی شکل گرفته است و متناسب با آن عالَم نیازهایی را برای انسان شکل داده است و وقتی ما می خواهیم در مورد تمدن دینی صحبت کنیم نیازها را اصل گرفته و برای آن ها می خواهیم چاره بیاندیشیم!!! در حالیکه باید گفت برای تمدن اسلامی باید علم اسلامی شکل بگیرد و برای علم اسلامی باید عالَم دینی و قدسی شکل بگیرد. به زبان ساده تر چه بسا در عالم دینی و قدسی که باید شکل بگیرد بسیاری از نیازهایی که اکنون انسان مدرن نیاز می انگارد، کنار برود. نکته پایانی اینکه هر گاه در باب روش و راه نیل به تمدن اسلامی مطلبی مطرح می شود، همه آن را در قالب علم و روش حصولی می انگارند در حالیکه باید گفت اگر بخواهیم از طریق علم و روش حصولی به تمدن اسلامی دست پیدا کنیم دیگر  این تمدنی که درباره اش صحبت می کنند با تمدن مدرن تفاوتی نخواهد داشت. زیرا این تمدن نیز بر اساس عقل غیر قدسی شکل گرفته است. تمدن اسلامی فقط با ارتباط با وجود و فقط وجود می تواند شکل بگیرد و اگر جامعه به سمت توجه و ارتباط با وجود سوق داده شود، آنگاه می توان نسبت به شکل گیری تمدن اسلامی خوش بین بود... اگر اینگونه نشد آنگاه مدام شعار می دهیم تمدن اسلامی... تمدن اسلامی.... تمدن اسلامی... 📥لینک دریافت کامل یادداشت fatehan.net/post/92
📝حجت الاسلام دکتر پسندیده 🔰مناسبات تربیت دینی و تربیت برای زندگی برخی تصور می کنند تربیت یا باید برای دین باشد یا برای زندگی. در این تصور، تربیت دینی ارتباطی با زندگی افراد ندارد و تنها به بعد آخرتی انسان می پردازد و تربیت برای زندگی به دنیای انسان میپردازد و ارتباطی با آخرت فرد ندارد. هر کدام از این دو تصور نیز طرفدارانی دارد. برخی میپندارند بعد معنوی و آخرتی انسان مهم است و لذا باید تربیت دینی به معنی خاص و محدود آن را محور قرار داد و برخی که به موفقیت زندگی دنیا میاندیشند، معتقدند تربیت برای زندگی را باید محور قرار داد. سخن گروه اول این است که اگر به تربیت برای زندگی بپردازیم، آخرت فرزندمان تباه می شود و سخن گروه دوم این است که اگر به تربیت دینی بپردازیم، پس زندگی او چه می شود؟ شاید این گروه دوم، همان کسانی باشند که رسول خدا(ص) در باره آناه فرمود: وَيلٌ لِأَولادِ آخِرِ الزَّمانِ مِن آبائِهِم. فَقيلَ: يا رَسولَ اللَّهِ، مِن آبائِهِمُ المُشرِكينَ؟ فَقالَ: لا، مِن آبائِهِمُ المُؤمِنينَ؛ لا يُعَلِّمونَهُم شَيئاً مِنَ الفَرائِضِ، و إذا تَعلَّموا أولادُهُم مَنَعوهُم، و رَضوا عَنهُم بِعَرَضٍ يَسيرٍ مِنَ الدُّنيا، فَأنا مِنهُم بَرِيٌ، و هُم مِنِّي بُرآءٌ. واى بر كودكان آخر زمان از دست پدرانشان!». گفته شد: اى پيامبر خدا! از پدران مشركشان؟ فرمود: نه. از پدران مؤمنشان كه چيزى از واجبات را به آنان نمى آموزند و چون فرزندانشان، خود بياموزند، آنان را باز مىدارند و نسبت به آنان از [داشتن] چيز اندكى از دنيا راضى مىشوند. من، از آنان بيزارم و آنان، از من بيزارند. پیش از این که به داوری در باره این دو بپردازیم، اجازه بدهید خاطرهای را عرض کنم. حدود سه سال پیش در مراسم دعای ندبة ماهیانه یکی از شخصیتهای علمی – دانشگاهی کشور (که الان شخصیت سیاسی هم شده است) به عنوان سخنران شرکت می کردم. عنوان بحث من عوامل موفقیت زندگی در اسلام (قرآن و حدیث) بود. دوره اول آن که تمام شد، پس از وقفه ماه مبارک رمضان یا تعطیلات عید، دوباره به مراسم دعوت شدم. این بار صاحب بیت درخواست کرد که بیشتر در باره مسایل اخلاقی سخن بگویم. من به ایشان گفتم در سری قبل، من چیزی جز اخلاق نگفتم! و ایشان تعجب کرد. من آنجا از صبر، زهد، توکل، حج و ... صحبت کرده بودم، اما در قالب نقش و کارکرد آنها در موفقیت زندگی. اجازه بدهید به آن تقابل برگردیم. در این باره باید ببینیم اساساً تقابل تصور شده میان این تربیت دینی و تربیت برای زندگی، صحیح است یا نه؟ آیا این یک تناقض واقعی است یا یک پارادوکس و تناقض نما است؟ واقعیت این است که میان این دو تضاد و تقابلی وجود ندارد. ابعاد مختلف تربیت دینی، عواملی برای موفقیت در زندگی بشمار میروند. اساساً دستورات دینی سبکی از زندگی را ارائه می کنند که هم دنیا و هم آخرت فرد را آباد و اصلاح می کند. اصلاح آخرت و زندگی جاویدان انسان از ره گذر اصلاح دنیا تأمین می شود. در آینده خواهید دید که به طور مشخص هر کدام از مؤلفه های تربیت دینی چه نقشی در زندگی دارد، آنچه اینجا به طور کلی مهم است این که همه فضایل اخلاقی و باورهای اعتقادی و رفتارهای عبادی در پیچ و خم زندگی دنیا معنا می یابند و کارایی پیدا می کنند. بنا بر این تربیت دینی نه تنها تضادی با موفقیت در زندگی ندارد، بلکه تنها راه و بهترین عامل تأمین موفقیت زندگی است. دین، از آنجا که از منبع اطمینان بخش وحی سرچشمه می گیرد، بهترین راه موفقیت انسان است. از این رو میتوان گفت که موفقیت فرزندان جز از راه تربیت دینی تأمین نمی گردد و تربیت دینی ره آوردی جز موفقیت آنان ندارد.
اجازه دهید برای روشن ­تر شدن بحث، به نتایج یکی از بررسی­ های علمی و اسلامی اشاره کنم. در تیرماه سال 1387 همایش اسلام و آسیب­های اجتماعی به همت سازمان بهزیستی کشور برگزار گردید. پژوهش بخش اسلامی این همایش بر عهده پژوهشکده علوم حدیث بود که اینجانب نیز به جهت مسئولیتم، مستقیماً در همه موضوعات همایش درگیر بودم. همایش 9 آسیب اجتماعی را محور بررسی قرار داده بود که عبارت بودند از: 1) اعتیاد، 2) خودکشی، 3) فرار از خانه، 4) کودکان خیابانی، 5) کودک آزاری، 6) دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، 7) همسرآزاری، 8) طلاق و 9) آسیب­های نو پدید(مثل اینترنت، ماهواره و...). به راستی چرا خشونت خانوادگی زیاد شده است؟ چرا زن و شوهرهای جوان با اندک مشکلی، راه دادگاه طلاق را در پیش می گیرند؟ چرا خشونت های خیابانی افزایش یافته است؟ نتایج بررسی­ های اسلامی نشان داد که این 9 موضوع به چند محور کلی در مطالعات اسلامی برمی­ گردند که عبارتند از: سبک فرزندپروزی، سبک ازدواج و زندگی زناشویی و سبک تربیت جنسی؛ و در نهایت همه اینها به سبک زندگی دینی بازمی­ گردد. آنچه به موضوع بحث ما مربوط می شود، سبک فرزند پروری و رابطه آن با آسیب­ های اجتماعی است. نابردباری در برابر مشکلات و ناتوانی در تحمل و یافتن راه حل مناسب برای آنها، از عللی است که می­تواند فرزند را به اعتیاد، خودکشی و یا فرار از خانه بکشاند. فرزندی که توانمندی تحمل و حل مشکلات را نداشته باشد، برای فرار از وضعیت موجود یا به سمت اعتیاد می­رود تا وی را از هشیاری و درک سختی های زندگی رها کند و یا دست به خودکشی می­ زند تا به رنج خود پایان دهد و یا با کوچک ترین مشکلی از خانه فرار می­ کند و همین امور می تواند زمینه آسیبهای جنسی و بزهکاری های دیگر را فراهم سازد. طبق نظریه مرتون لذت گرایی و تأکید بیش از اندازه بر دستاورد از علل گرایش به اعتیاد است؛ زیرا این افراد هنگام دست نیافتن به هدف، برای تسکین خود به سمت مواد مخدر روی می­آورند(در این باره می توانید به کتاب «پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اسلامی»/ انتشارات دارالحدیث مراجعه کنید). همین امر ممکن است به خودکشی منجر شود و یا فرد را برای یافتن زندگی بهتر از خانه فرار کند که می تواند زمینه فسادهای بعدی را فراهم کند. فقدان توان بازداری و خویشتنداری (یا همان تقوا)، مقاومت افراد را در برابر محرک های جنسی کاهش می دهد و موجبات آلودگیهای جنسی را فراهم می کند. این امر می تواند در دنیای واقعی و یا مجازی رخ دهد و.... من ریشه اصلی ( یا یکی از اساسی ترین عوامل) بی عفتی، بدحجابی، اعتیاد و اموری از این دست را خطا در تربیت فرزند می دانم. اینها در اساس یک مشکل تربیتی اند، نه جنسی (از هر دو نوع آن). همان گونه که می بینید فقدان مؤلفه ­های دینی و وجود عناصر غیر دینی در شخصیت افراد، موجب بروز ناکامی در زندگی و همچنین آسیب های اجتماعی می گردد. لذت گرایی افراطی و فقدان توان صبر در برابر مشکلات، وجود حرص و فقدان عنصر قناعت، نارضایتی و زیاده خواهی، فقدان تقوا و توان خویشتنداری و اموری از این دست، همگی از عناصر غیر دینی هستند که علت بروز این نابهنجاری ها می باشند و موجبات ناکامی و شکست را در زندگی فرزندان به وجود می آورند. در حقیقت، بیشتر آسیب های اجتماعی به آسیب های فردی بر می گردد که آن هم به خاطر آسیب های اخلاقی و اعتقادی و رفتاری است. در طرف مقابل، تربیت فرزند با مؤلفه های صبر، قناعت، شکر، رضامندی، تقوا و اموری از این دست، می تواند فرزندان را در برابر واقعیتها و آسیب ها واکسینه کرده و مصونیت می بخشد و در نتیجه کامیابی و بهروزی را برای آنان به ارمغان می آورد. این، اکنون تنها سخن دین نیست، بشر غربی نیز با آزمون و خطا به همین نتیجه رسیه است. ملیکه بوربا کتابی در باب تربیت فرزند دارد به نام پرورش هوش اخلاقی که در سال 2001 چاپ و سال 1390 توسط انتشارات رشد ترجمه و در ایران به چاپ رسیده است. وی در این کتاب از اموری مانند: همدلی(دل رحمی)، وجدان، خویشتنداری(تقوا و صبر)، احترام، مهربانی(محبت)، بردباری(حلم و کظم غیظ) و انصاف، به عنوان هفت فضیلت اساسی یاد می کند که برای درست رفتار کردن، به فرزندان باید آموخت. بنا بر این، نه تنها تربیت دینی منافاتی با تربیت برای زندگی ندارد، بلکه راه موفقیت در زندگی، تربیت دینی است. رویگردانی از تربیت دینی رابطه مستقیمی با ناکامی دارد و رویکرد به تربیت دینی، رابطه مستقیم و تنگاتنگ با کامیابی و بهروزی افراد در زندگی فرزندان دارد. آنچه مهم است اين كه بايد نگاه به تربيت ديني را تغيير داد و از تربيت مناسكي به يك تربيت جامع نگر، روي آورد كه شامل مؤلفه­ هاي مختلف دينداري گردد. چنين تربيتي موجبات موفقيت فرزندان در زندگي آينده را به وجود مي­ آورد. ادامه دارد.... کانال فتح ⏬ @fatehan
نیروهای_انقلابی_چرا_دبستان_نمیزنند؟.mp3
2.56M
‍ 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 📣 ♦نیروهای انقلابی چرا دبستان نمی زنند؟! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔴اهمیت تربیت آنجا مشخص میشود که پیامبر اکرم اسلام،تربیت حضرت علی علیه السلام را از دوران کودکی بر عهده میگیرند.... 🔴بزرگترین سرمایه انسانی ما با عدم وجود یک نظام آموزشی درست دارد از دست میرود.... 🔥بعد اسرائیل می آید برای ما سند 2030 طراحی میکند....!!! 🎤استاد پناهیان 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 با همراه باشید: 👇👇 👇👇 👇👇 ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 🔍نیازها🔍 انسان سرمایه هایی دارد. در فاصلهٔ تولد و مرگ بر روی این سرمایه‌ها تجارت‌هایی انجام می‌دهد. این سرمایه را در بازارها و تیمچه‌هایی به جریان می‌اندازند. ناچار باید بهترین بازار و بهترین خریدار را بشناسد و بهترین میدان سودآفرین را جولانگاه خود بسازد و از تجارت‌های خسارت بار بگریزد «تا سرمایه هایش رشد کنند و توشهٔ بی‌نهایت راهی را که در پیش دارد فراهم سازد.» ما از استعدادهای عظیم انسان می یابیم که انسان بیشتر از این محدودهٔ هفتاد ساله است. انسان برای این زندگی محدود به این همه استعداد نیاز نداشت، همان غرایز فردی و اجتماعی برای رفاه و نظم و عدالت زندگی هفتاد ساله کافی بودند. ما از عظمت استعدادهای انسان، ادامهٔ او را می‌یابیم و جون انسان بی‌نهایت سرمایه برخوردار است، پس بی‌نهایت ادامه خواهد داشت و برای این بی‌نهایت راه باید استعدادهایش را بارور کند و پاهای نیرومندی پرورش دهد و مرکب‌هایی تهیه نمود و راه‌هایی را پشت سر گذاشت. ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
‍ 💥〰〰〰〰〰〰〰〰〰💥 🎵 📣 همایش 🔹تبلیغ موثر به چه دانش هایی نیازمند است؟ 💥〰〰〰〰〰💥 🔷تبلیغ دین چه مولفه هایی دارد؟ 🔷آیا برای یک تبلیغ موثر باید تکنیک هایی فرا گرفته شوند؟ این تکنیک ها چقدر موثر است؟ 🔷یک مبلغ خوب ، چه دانش هایی را باید فرا گیرد؟ استاد پناهیان در این صوت تکنیک ها را تنها 10 درصد موثر می دانند . ایشان دانش هایی را بعنوان دانش های اساسی مطرح می کنند که نه می توان آنها را در دانشگاه یافت و نه در حوزه . انسان شناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ ، نگرش سیستمی ، روانشناسی دین برخی از این دانش هاست . ایشان بصورت عملیاتی راهکارهای دستیابی به این دانش ها را ذکر می کنند . جهت استفاده حداکثری از صوت آن را با گوشی استماع نمایید. 🎤سخنران استاد پناهیان لینک دریافت فایل صوتی📥 🔷 fatehan.net/post/94 با فتح همراه باشید: ⭕️کانال ایتا 🔺eitaa.com/fatehan ⏺کانال بله 🔺️https://ble.im/fatehan
📝یوسف شیخی دانش آموخته ی روانشناسی عمومی 🔹 "یک عامـل استرس زا و راه حل آن" -هرگاه انسان هدفـی را تعیین میـکند،ولــی به خاطر وجود موانعی به آن نـرسد،احساس ناکامی میکند و این وضعیت به استرس می انجامد. این تاثیرات هیجانی جانبی ناکـامی همــراه با حسرت در یک فرد حالـت بسیار ناخوشایـندی را ایجاد میـکند. -در این بین لازم به ذکر است که هر چه قدر آرزو های فرد بیشـتر باشد دچار استـرس بیشتـری خواهد شد. 'راه حل این مسأله این است که از آرزو های دور و دراز دست برداریم' حضرت علی«ع»همواره به واقع بینی،نظم و برنامه ریزی(نامه۳۱)و پرهیز از آرزوهای دور و دراز که معمولا دست نیافتنی هستند،توصیه کرده است.(قصار،۲۱۹). پس بیش از اینکه به رویاپردازی اهمیت بدهیم واقع بین باشیم و بیش از آرزو کردن تلاشگر در عرصه ی زندگی باشیم. -فراموش نکنیم که صرف آرزو هیچ سرانجامی برای ما نخواهد داشت بلکه حرکت و کوشش ماست که سرانجام درستی برای ما رقم خواهد زد. با ما همراه باشید ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm
📝حجت الاسلام دکتر نامخواه 🔸باید شکست این هاون ها را 🔻هر طور حساب کنیم نسبت به گذشته، مناسبات سرمایه‌داری بیش از گذشته در ایران بسط پیدا کرده است. کافی است تنها به دو قلم بانک خصوصی و خصوصی‌سازی نگاهی بیاندازیم. (در «درباره مصافِ انقلاب اسلامی با سرمایه‌داری ایرانی» درباره «هفت شهر سرمایه‌داری در ایران» کمی بیشتر نوشته‌ام http://tabagheh3.ir/1397/12/24) 🔻بانک‌های خصوصی با انبوهی از تبعیض‌های عجیب، مانندِ پدیده بانک بی‌مجوز، آن‌هم در جامعه‌ای که تأسیس بقالی در آن نیازمند مجوزهاست، از جیب ملت خلق اعتبار می‌کند؛ با ابزار تسهیلات طبقه‌سازی می‌کند و اگر جایی کم آورد، هزاران میلیارد از جیب دولت، نقدینگی روی دست جامعه می‌گذارد. 🔻قصه فرایند موسوم به خصوصی‌سازی که یکی داستانست پر آب چشم. واگذاری‌هایی که نتایج آن یک‌سره ضد تولید بوده و اسیرکننده انبوهی از کارگران. نیم‌چه سرمایه‌دارانی که با سرمایه‌ای یک چندم ارزش واقعی، بنگاهی را می‌خرند تا نشان دهند در معادلات عینی کار، عنصر سرمایه به چه میزان بر سهم کارگر تفوق دارد. 🔻کار از کار گذشته و سرمایه‌داری ایرانی، بانک خصوصی باشد یا غیر آن، ده‌ها گام بل بیشتر در جامعه‌سازی به پیش آمده: فیلم و سریال می‌سازد، جشنواره دارد و به سبک زندگی‌ها و نیز مصوبات مجلس و تصمیمات دولت و اقدامات و عدم اقدام‌های قضایی جهت می‌دهد. هر طور حساب کنیم مناسبات سرمایه‌داری در ایران ما، نسبت به پیشتر بسط بیشتری پیدا کرده است ... چرا؟ حرف بسیار است اما یکی از این دلایل این است که در تمام این سال‌ها با زیرساخت‌های فکریِ یک اسلامِ ظاهراً همراه با امام و انقلاب اما تهی از معنا، گمان کردیم سرمایه‌داری مسئله نیست و با نصیحت می‌شود. 🔻هم الآن از هر کدام از آحاد حزب‌الله (نیروی اجتماعی انقلاب اسلامی) که بپرسی با سرمایه‌داری مخالف است اما وقتی می‌پرسی «چه باید کرد؟»؛ این‌جاست که سر و کله استدلال‌های اصولگرایانه با پس زمینه‌ای از باورهای این اسلامِ ظاهراً همراه با انقلاب ولی تهی از معنا، ظاهر می‌شود. آن‌قدر اما و اگر و شاید می‌چینند که اصلا فراموش کنیم اماممان برای‌مان نوشته بود: «آنهایی ‌هم ‌که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند.»؛ اصلاً فراموش می‌کرده‌ایم یکی از مصادیق اتم اسلام آمریکایی‌ای که امام می‌گفت، اسلام سرمایه‌داری (صحیفه امام، ج 21: 240،145،11) بود. 🔻هر طور حساب کنیم مناسبات سرمایه‌داری در ایران ما، نسبت به پیشتر بسط بیشتری پیدا کرده است؛ چرا؟ چون نیروی اجتماعی انقلاب اسلامی(حزب‌الله)، با دست فرمان قبیله‌ی موسوم اصولگرایی و مستظهر به برداشت‌های فوق‌الذکر از اسلام، در همه این‌سال‌ها در برابر سرمایه‌داری آب در هاون می‌کوفته است. 🔻فرموده‌اند: «سرمایه گذاران[داران] پول را در کشور خرج کنند. امام عصر می بیند و برایشان ثواب دنیا و آخرت دارد.». نه این که این رویه فقط مربوط به ایشان باشد؛ حضرت ایشان فقط کمی تیپ ایده‌آل نصیحت سرمایه‌داران هستند. 🔻«آب در هاون کوفتن» یا ناکنشگری در مسائل اصلی، کنشگریِ غیرمؤثر و تزیینی و نیز کنشگری در مسائل فرعی و پیرامونی، ارمغانی است که سال‌هاست محافظه‌کاری از سفر به دیار تحجر و تقدس‌مآبی، برای نیروی اجتماعی انقلاب به ارمغان آورده است؛ آب در هاون کوفتنی که امروز به آن دچاریم؛ چه در برابر سرمایه‌داری و چه در برابر دیگر غیر‌های انقلاب اسلامی محصول این وضعیت فکری و اجتماعی است. «محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب است». کانال فتح ⏬ http://eitaa.com/joinchat/1944846336C1ad9e574d5 کانال بله ⏬ http://ble.im/join/ODU1M2Y4Mm