یکشنبه عید فطر است
🔹با رصد کارشناسان، هلال ماه در عصر شنبه سوم خرداد رویت شد، بنابراین یکشنبه ۴ خرداد ماه اول ماه شوال و عید سعید فطر است.
🌸🌸🌸
عید است و دلم خانۀ ویرانه بیا
این خانه تکاندیم ز بیگانه بیا
یک ماه تمام میهمانت بودیم
یک روز به مهمانی این خانه بیا
🌺فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک🌺
#اللهمعجلالولیکالفرج
🌱@fatemehzahra86
🌱@fatemehzahra86
این عیدرو#فطرمیگن
شایدبه #فطرت برگشته باشیم...
همونطور #خالص
#بیریا
#فقطبراخدا
♥️🌱♥️🌱♥️
🛑🛑🛑🛑🛑🛑
📚1⃣ مقام معظم رهبری ، آیات عظام خوئی، تبریزی، سید صادق روحانی، محمد سعید حکیم، محمد اسحاق فیاض، صافی گلپایگانی، فاضل لنکرانی:
یکشنبه 4 خرداد 1399 روز عید فطر می باشد.
‼️ مؤمنین محترمی که مقلد یکی از مراجع فوق هستند دقت نمایند که "یکشنبه روزه بر آنها حرام است
: 📚2⃣ حضرت امام خمینی (ره) ، آیات عظام سیستانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی و بسیاری از فقهاء معظم تقلید:
دوشنبه 5 خرداد 1399 روز عید فطر می باشد.
‼️ مؤمنین محترمی که مقلد یکی از مراجع فوق هستند دقت نمایند که "یکشنبه روزه بر آنها واجب و روز دوشنبه روزه بر آنها حرام می باشد" .
🛑🛑🛑🛑🛑🛑🛑
#هر_روز_قرائت_میکنیم
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
دعا عهد
بسم الله الرحمن الرحیم
اَللّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِىِّ الرَّفیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ، وَ مُنْزِلَ التَّوْراةِ وَالْإِنْجیلِ وَالزَّبُورِ، وَ رَبَّ الظِّلِّ وَالْحَرُورِ، وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ الْعَظیمِ، وَ رَبَّ الْمَلائِکَةِ الْمُقَرَّبینَ، وَالْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ اَللّهُمَّ إِنّى أَسْأَلُکَ بوَجْهِکَ الْکَریمِ، وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیرِ، وَ مُلْکِکَ الْقَدیمِ، یا حَىُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذى أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَالْأَرَضُونَ، وَ بِاسْمِکَ الَّذى یَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخِرُونَ، یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَىٍّ، وَ یا حَیّاً حینَ لا حَىَّ، یا مُحْیِىَ الْمَوْتى، وَ مُمیتَ الْأَحْیاءِ، یا حَىُّ لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ.
اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلانَا الْإِمامَ الْهادِىَ الْمَهْدِىَّ الْقائِمَ بِأَمْرِکَ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ الطّاهِرینَ، عَنْ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ فى مَشارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغارِبِها، سَهْلِها وَ جَبَلِها، وَ بَرِّها وَ بَحْرِها، وَ عَنّى وَ عَنْ والِدَىَّ مِنَ الصَّلَواتِ زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ مِدادَ کَلِماتِهِ، وَ ما أَحْصاهُ عِلْمُهُ، وَ أَحاطَ بِهِ کِتابُهُ. أَللّهُمِّ إِنّى أُجَدِّدُ لَهُ فى صَبیحَةِ یَوْمى هذا، وَ ما عِشْتُ مِنْ أَیّامى عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیْعَةً لَهُ فى عُنُقى، لا أَحُولُ عَنْها، وَ لا أَزُولُ أَبَداً. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى مِنْ أَنْصارِهِ وَ أَعَوانِهِ، وَالذّابّینَ عَنْهُ، وَالْمُسارِعینَ إِلَیْهِ فى قَضاءِ حَوائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلینَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامینَ عَنْهُ، وَالسّابِقینَ إِلى إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
اَللّهُمَّ إِنْ حالَ بَیْنى وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذى جَعَلْتَهُ عَلى عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً، فَأَخْرِجْنى مِنْ قَبْرى مُؤْتَزِراً کَفَنى، شاهِراً سَیْفى، مُجَرِّداً قَناتى، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعى فِى الْحاضِرِ وَالْبادى. اَللّهُمَّ أَرِنِى الطَّلْعَةَ الرَّشیدَةَ وَالْغُرَّةَ الْحَمیدَةَ، وَاکْحَُلْ ناظِرى بِنَظْرَةٍ مِنّى إِلَیْهِ، وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ، وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ، وَاسْلُکْ بى مَحَجَّتَهُ، وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ، وَاشْدُدْ أَزْرَهُ، وَاعْمُرِ اللّهُمَّ بِهِ بِلادَکَ ، وَ أَحْىِ بِهِ عِبادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ: ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ أَیْدِى النّاسِ، فَأَظْهِرِ اللّهُمَّ لَنا وَلِیَّکَ وَابْنَ بِنْتِ نَبِیِّکَ الْمُسَمّى بِاسْمِ رَسُولِکَ
حَتّى لا یَظْفَرَ بِشَىْءٍ مِنَ الْباطِلِ إِلّا مَزَّقَهُ، وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِکَ وَ ناصِراً لِمَنْ لا یَجِدُ لَهُ ناصِراً غَیْرَکَ، وَ مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ، وَ مُشَیِّداً لِما وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دینِکَ، وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اللّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدینَ، اَللّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیَّکَ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْیَتِهِ، وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلى دَعْوَتِهِ، وَارْحَمِ اسْتِکانَتَنا بَعْدَهُ ، اللّهُمَّ اکْشِفْ هذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَ عَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً، بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمانِ
اَلْعَجَلَ، اَلْعَجَلَ؛ یا مَولای یا صاحِبَ الزَّمان.
ِ
#التماس_دعا
╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮
🔘@fatemehzahra86
╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلامامام،زمانم♥️
ای صـــاحــــب دلـــهـــا..آقـــاجـــانــم
ســـرت ســـلامـــت....
آقــــا جـــان '''کــــاش بــیـــای کــه دلـــتنـــگ دیـــدارتــــم...
عـــــیدی مـــــا بــــچــه شیـــعه هـــا بـــالــــیدن بـــه شـــماس...کـــه بـــیای کـــه جـــهــان دلـــهایــمان بــه ظــهورت آبـــاد بـــشهــ
✍️ چند نکته در باب عید فطر
◻️ اختلاف در فقه مانند هر علم دیگری وجود دارد؛ کما اینکه در مراجعه به پزشکان میبینیم یکی دارو تجویز میکند و دیگری راه درمان را در عمل جراحی میبیند و مردم هیچ گاه از آن تعبیر به دعوا بین اطبا نمیکنند.
◻️ اختلاف در تعیین روز عید فطر اختلاف اساسی و در اصول دین نیست تا از آن برداشت به اختلاف میان فقها شود. بله اصل روزه داری امری اساسی و از اصول اسلام است و همه مراجع در این زمینه نظر یکسانی دارند.
◻️ این اختلاف نه بر اساس عدم اعتماد مراجع به یکدیگر بلکه بر اساس اختلاف در #مبنایفقهی است؛ که یکی #شبمشترک یا #چشممسلح را قبول دارد و دیگری نه.
◻️ اینکه علت این اختلافِ مبنا چیست بحث مفصلی میطلبد اما اگر کسی اندک اطلاعات و معلوماتی در فقه داشته باشد میداند دلایل و استدلالهای طرفین متقن، قوی و بر اساس اصول و مبانی مشخص و معین است.
◻️ روزه دو بُعد دارد؛
یکی فردی و دیگری اجتماعی.
در بعد فردی هرکسی به فتوای مرجع تقلید خود عمل میکند و فردا (یکشنبه) را روزه می گیرد یا نمی گیرد
اما در بعد اجتماعی طبیعی است که باید یک نظر در جامعه و کشور حاکم شود و چه مبنایی بهتر از مبنای ولی فقیه در هر زمان.
◻️ بر خلاف آنچه برخی می خواهند القا کنند که این اختلافات در ایران است در حوزه نجف هم این تفاوت مبنا وجود دارد. آیت الله سیستانی و آیت الله مدرسی فردا را سیام رمضان و آیت الله بشیر نجفی فردا را عید اعلام کرده اند.
❗️نکته آخر اینکه اثبات اول ماه امری #تقلیدینیست؛
بله در #مبانی باید طبق نظر مرجع تقلید عمل کرد مثل این که رؤیت با ابزار را قبول داشته باشد یا نه؟
مرتضی سعیدینجفی/ طلبه درس خارج و عضو ستاد استهلال
https://hawzahnews.com/news/902426
#الهی_نامه
الهی!
تو خود گواهی كه در عصر سلخ شهرالله مبارك ۱۳۹۰ هـ.ق، چنان حسرتی بر این بنده مستولی شد كه گوشههای چشمم با ناودان بهاری برابری میكرد و آههای آتشینم، جهنم سوز بود؛ كه بیداران در این ماه رستگار شدند و این خفته زیانكار!
این حسرت یك ماه بود، با حسرت یك عمر چه باید كرد!
#علامه_حسن_زاده