تفاوت رفتار امام خمینی(ره) با مخالفان
از اول انقلاب در بین همین گروههائی كه در دوران پیش از انقلاب و در حوادث سالهای مبارزات، همه در كنار هم بودیم، اختلافهائی به وجود آمد. امام (رضوان اللَّه تعالی علیه) با همهی این اختلافات یك جور برخورد نكرد. همین طور كه در روش امیرالمؤمنین عرض كردیم، روش امام (رضوان اللَّه علیه) هم همین جور بود؛ یعنی اول با مدارا، با نصیحت؛ لیكن آن وقتی كه اقتضاء كرد، برخورد كرد. یك گروه مربوط به دولت موقت بودند و مشكلات آنها بود، یك گروه آن كسانی بودند كه علیه لایحهی قصاص آن حركت را انجام دادند، یك گروه حتّی كار را به ترور و درگیریهای خیابانی كشیدند؛ با هر كدام از اینها امام یك نحوی برخورد كرد. در سطوح بالای حكومت هم بود؛ نخستوزیر بود، رئیس جمهور بود، حتّی بعدها در اواخر عمر امام (رضوان اللَّه علیه) در سطوح بالاتر از رئیس جمهور هم بود. امام با كسانی كه احساس كردند نمیشود با اینها بیش از آن مدارا كرد، برخورد كردند. همه هم سوابق انقلابی داشتند، سوابق مذهبی داشتند، خیلیشان هم در سطوح بالا بودند؛ لیكن خوب، اینجور شد دیگر؛ این انشعابها پیش آمد. بعضی واقعاً با امام درافتادند؛ بعضی نه، اختلاف نظری هم بود، اما به درگیری و دعوا و انشعاب و انشقاق نینجامید. بعضی با امام درافتادند و مدارای امام را ندیده گرفتند. امام به همین گروهك منافقین كه خواسته بودند بیایند با ایشان ملاقات كنند، پیغام دادند كه اگر شما به حق عمل كنید، من میآیم سراغ شما؛ اگر دست از این كارهای خلاف بردارید، خود من میآیم سراغ شما. یعنی امام تا این حد با اینها مدارا كردند و حرف زدند. خوب، وقتی احساس خطر شد؛ بخصوص آن وقتی كه مسئله، مسئلهی رسوخ دادن مبانی غلط در كالبد نظام و انقلاب است، این دیگر مثل سمِ مهلك است. آن وقت امام رعایت نكردند، مدارا نكردند؛ برخورد كردند. این در مورد آن چیزهائی است كه در اختلافات بنیانی است.۱۳۸۸/۰۶/۲۰
رفتار امیرالمومنین(ع) با مخالفان؛ مبنای عملکرد امام خمینی(ره) و نظام اسلامی
یك نكتهی اساسی دیگر در مورد خط امام و راه امام این است كه امام بارها فرمود قضاوت در مورد اشخاص باید با معیار حال كنونی اشخاص باشد. گذشتهی اشخاص، مورد توجه نیست. گذشته مال آن وقتی است كه حال فعلی معلوم نباشد. انسان به آن گذشته تمسك كند و بگوید: خوب، قبلاً اینجوری بوده، حالا هم لابد همان جور است. اگر حال فعلی اشخاص در نقطهی مقابل آن گذشته بود، آن گذشته دیگر كارائی ندارد. این همان قضاوتی بود كه امام امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) با جناب طلحه و جناب زبیر كرد. شما باید بدانید طلحه و زبیر مردمان كوچكی نبودند. جناب زبیر سوابقی درخشان دارد كه نظیر آن را كمتر كسی از اصحاب امیرالمؤمنین داشت. بعد از به خلافت رسیدن جناب ابیبكر، در همان روزهای اول، پای منبر ابیبكر چند نفر از صحابه بلند شدند، اظهار مخالفت كردند، گفتند: حق با شما نیست؛ حق با علیبنابیطالب است. اسم این اشخاص در تاریخ ثبت است. اینها چیزهائی نیست كه شیعه نقل كرده باشد؛ نه، این در همهی كتب تواریخ ذكر شده است. یكی از آن اشخاصی كه پای منبر جناب ابیبكر بلند شد و از حق امیرالمؤمنین دفاع كرد، زبیر است. این سابقهی زبیر است. مابین آن روز و روزی كه زبیر روی امیرالمؤمنین شمشیر كشید، فاصله بیست و پنج سال است. حالا برادران اهل سنت از طرف طلحه و زبیر اعتذار میكنند، میگویند آنها اجتهادشان به اینجا منتهی شد؛ خیلی خوب، حالا هر چی. ما راجع به اینكه آنها در مقابل خدای متعال چه وضعی دارند، الان در مقام آن نیستیم؛ اما امیرالمؤمنین با اینها چه كرد؟ جنگید. امیرالمؤمنین از مدینه لشكر كشید، رفت طرف كوفه و بصره، برای جنگ با طلحه و زبیر. یعنی آن سوابق محو شد، تمام شد. امام ملاكش این بود، معیارش این بود.
بعضیها با امام از پاریس تو هواپیما بودند و آمدند ایران؛ اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند! بعضیها از دورانی كه امام در نجف بود و بعد كه به پاریس رفت، با ایشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اینها، موضعگیریهای اینها موجب شد كه امام اینها را طرد كرد، از خودش دور كرد. میزان، وضعی است كه امروز بنده دارم. اگر خدای نكرده نفس اماره و شیطان، راه را در مقابل من منحرف كردند، قضاوت چیز دیگری خواهد بود. مبنای نظام اسلامی این است و امام اینجوری عمل كرد.۱۳۸۹/۰۳/۱۴
خطبههای نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)
رفتار امیرالمؤمنین (علیه السلام) با مخالفان, رفتار امام خمینی, تاریخ دوران حکومت حضرت علی بن ابیطالب (علیهالسلام, زبیر, خط امام, اندیشه سیاسی امام خمینی, توجه به گذشته افراد, تاریخ رهبری امام خمینی(ره) بعد از انقلاب اسلامی
مصادیق اعتماد نکردن امام(ره) به مستکبرین
اتّکال به قدرت پروردگار و اعتماد به او، موجب میشد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد. امام با صراحت صحبت میکرد؛ آنچه را مورد اعتقاد او بود صریح بیان میکرد، چون اتّکاء به خدا داشت، نه اینکه نمیدانست قدرتها بدشان میآید، نه اینکه نمیدانست آنها عصبانی میشوند، میدانست امّا به قدرت الهی، به کمک الهی، به نصرت الهی باور داشت. در برابر حوادث، دچار رودربایستی نشد؛ به یکی از نامهها - امام شاید به دو نامه از نامههای سران مستکبر دنیا یا وابستگان به مستکبر، - که به او نوشته بودند جواب داد، امام به آن نامه، با صراحت تمام، مطلب را جواب داد که همانوقت در صداوسیمای جمهوریاسلامی پخش شد. البتّه امام مؤدّبانه حرف میزد امّا مواضع قاطع و روشن خود را در آن نامهها بیان کرد و این توکّل خود را امام مثل خونی در شریان ملّت جاری کرد؛ ملّت هم اهل توکّل به خدای متعال شد، به نصرت الهی معتقد شد، و در این راه وارد شد. اینکه امام به مستکبرین هیچ اعتمادی و هیچ اعتقادی نداشت، موجب میشد که به وعدههای آنها اعتنائی نکند. رئیسجمهور آمریکا - ریگان، که رئیسجمهور مقتدری هم بود - به امام نامه نوشت و پیغام فرستاد و آدم فرستاد، امام به او اعتنائی نکرد، پاسخی به او نداد و اعتنائی نکرد و وعدهای را که او داده بود، امام به هیچ گرفت.
در یک مورد دیگر، یک وعدهای در مورد پایان جنگ تحمیلی، یکی از دولتهای وابستهی به آمریکا داده بود، بحث صدها میلیارد یا هزار میلیارد در میان بود، امام اعتنائی به آن نکردند، اعتماد نکردند. ما حالا در قضایای گوناگون جاری خودمان داریم همین معنا را لمس میکنیم، میبینیم که چطور نمیشود به وعدهی مستکبرین اعتماد کرد، به حرفهایی که در جلسهی خصوصی میزنند نمیشود اعتماد کرد، این را داریم لمس میکنیم. امام آن را جزوِ خطوط اصلیِ کار خود قرار داد، اعتماد به خدا، بیاعتمادی به مستکبران. این البتّه به معنای قطع رابطهی با دنیا نبود، [چون] سران کشورها به مناسبتهای مختلف برای امام پیام تبریک میفرستادند، امام هم به پیام تبریک آنها جواب میداد. ارتباط اینجوری، در حدّ معمول، مؤدّبانه و محترمانه وجود داشت امّا هیچگونه اعتمادی به مستکبرین و قلدران و تبعه و دنبالهروان آنها وجود نداشت.۱۳۹۴/۰۳/۱۴
رعایت امام(ره) نسبت به قضاوت در مورد اشخاص
یکی از چیزهائی که در همین زمینه [مسئله ی محاسبات معنوی و الهی در خط امام] وجود داشت، رعایت تقوای عجیب امام در همهی امور بود. تقوا در مسائل شخصی یک حرف است؛ تقوا در مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی و عمومی خیلی مشکلتر است، خیلی مهمتر است، خیلی اثرگذارتر است. ما نسبت به دوستانمان، نسبت به دشمنانمان چه میگوئیم؟ اینجا تقوا اثر میگذارد. ممکن است ما با یکی مخالف باشیم، دشمن باشیم؛ دربارهی او چگونه قضاوت میکنید؟ اگر قضاوت شما دربارهی آن کسی که با او مخالفید و با او دشمنید، غیر از آن چیزی باشد که در واقع وجود دارد، این تعدی از جادهی تقواست. آیهی شریفهای که اول عرض کردم، تکرار میکنم: «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سدیدا». قول سدید، یعنی استوار و درست؛ اینجوری حرف بزنیم. من میخواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوانهای انقلابی و مؤمن و عاشق امام، که حرف میزنند، مینویسند، اقدام میکنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسی، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جادهی حق تعدی کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.
من یک خاطره از امام نقل کنم. ما یک شب در خدمت امام بودیم. من از ایشان پرسیدم نظر شما نسبت به فلان کس چیست - نمیخواهم اسم بیاورم؛ یکی از چهرههای معروف دنیای اسلام در دوران نزدیک به ما، که همه نام او را شنیدند، همه میشناسند - امام یک تأملی کردند، گفتند: نمیشناسم. بعد هم یک جملهی مذمتآمیزی راجع به آن شخص گفتند. این تمام شد. من فردای آن روز یا پسفردا - درست یادم نیست - صبح با امام کاری داشتم، رفتم خدمت ایشان. بمجردی که وارد اتاق شدم و نشستم، قبل از اینکه من کاری را که داشتم، مطرح کنم، ایشان گفتند که راجع به آن کسی که شما دیشب یا پریشب سؤال کردید، «همین، نمیشناسم». یعنی آن جملهی مذمتآمیزی را که بعد از «نمیشناسم» گفته بودند، پاک کردند. ببینید، این خیلی مهم است. آن جملهی مذمتآمیز نه فحش بود، نه دشنام بود، نه تهمت بود؛ خوشبختانه من هم بکلی از یادم رفته که آن جمله چه بود؛ یعنی یا تصرف معنوی ایشان بود، یا کمحافظگی من بود؛ نمیدانم چه بود، اما اینقدر یادم هست که یک جملهی مذمتآمیزی بود. همین را ایشان آن شب گفتند، دو روز بعدش یا یک روز بعدش آن را پاک کردند؛ گفتند: نه، همان نمیشناسم. ببینید، اینها اسوه است؛ «لقد کان لکم فی رسولاللَّه اسوة حسنة».
دربارهی زیدی که شما او را قبول ندارید، دو جور میشود حرف زد: یک جور آنچنانی که درست منطبق با حق است، یک جور هم آنچنانی که در آن آمیزهای از ظلم وجود دارد. این دومی بد است، باید از آن پرهیز کرد. درست همانی که حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهی میتوانید راجع به آن توضیح دهید، بگوئید، نه بیشتر. این یکی از خطوط اصلی حرکت امام و خط امام است که ماها باید به یاد داشته باشیم.۱۳۸۹/۰۳/۱۴
⛔️به بهانه سالگرد ارتحال / آیا امام می ترسید؟!
🔻 کلیدواژه ی اصلی فرمایشات رهبر انقلاب در سخرانی ۱۴ خرداد سال گذشته #منطق مقاومت در اندیشه ی سیاسی امام راحل بود.
🔹 با اطمینان میتوان گفت ترس از تهدیدات آمریکا در ادراک و سیستم محاسباتی امام راحل اصلاً یافت نمیشد. اما این سخن بدین معنا نیست که امام با مفهوم ترس هیچ میانه ای نداشت. امام می ترسید اما نمی ترسید! ؛
🔹امام میترسید اما از خدا و نه از کدخدا! ؛ امام می ترسید از روزی که انقلاب به دست نااهلان بیفتد و مستضعفین به پای مانور اشرافیت قربانی شوند. امام میترسید که در قاموس سیاست خارجی ج.ا.ایران کدخداخوانی و کدخداباوری جایگزین خداوباوری و توکل برخدا شود.
🔻اما ترس امام مختصات الهی داشت:
1️⃣ هیچگاه بخاطر منافع مادی، شخصی و حزبی هراسی به دل نداشت. نگران او از خطر ارتجاع و انحراف انقلاب بود.
2️⃣ ترس او از قدرت ها نبود بلکه از استحاله انقلابیون فرسوده و موج سواری نفوذی ها بود.
3️⃣ از تهدیدات نظامی و ناو های جنگی آمریکا نمی ترسید؛ ترس او از مرعوبین و ساده لوحان داخلی بود که مبادا با راهبرد فشار و جنگ روانی تسلیم تاکتیک مذاکره با شیطان بزرگ شوند و توئیت بزنند که بایست " #سواری " بدهیم!
🔻 اما خمینی نمی ترسید ؟ چرا که پرچمدار رسالت الهی بود " الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّه " ؛ آن حکیم الهی با منطق قرآنی، توکل برخدا و اعتماد به ملت اهل #منطق_مقاومت بود. کلید واژه شخصیتی امام #عزت بود ولی از تحقیر و بدگویی علیه خودش، تبعید به نجف و نوفل لوشاتو ، تحریم ، تهدید غرب و شرق با فانتوم و آواکس و میراژ ابایی نداشت..
🔻 نترسیدن امام ریشه در #منطق_مقاومت داشت؛ منطقی با مختصات زیر:
1️⃣ فقط باید از خدا ترسید: لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّه
2️⃣ پیروزی نهایی با جبهه حق است: وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
3️⃣ استقامت و #مقاومت شرط یاری خداوند است: إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا
4️⃣ عهد الهی بر نصرت مومنان است: وَكانَ حَقًّا عَلَينا نَصرُ المُؤمِنينَ
✍️فرهاد مهدوی
هدایت شده از مفام
امام خمینی (ره) و متحجرین مقدس نما.pdf
1.93M
🔻"امام خمینی ره و متحجرین مقدس نما" عنوانِ نشریه مفام به مناسبت 14خرداد و سالروز رحلت حضرت #امام_خمینی ره است.
🔻این ویژه نامه به بخش های از سخنان حضرت روح الله ره درباره #انجمن_حجتیه و #متحجرین_مقدس_نما اشاره می کند.
🔻انتشار بلامانع است.
🍃🍃🍃🌼🍃🍃🍃
🌹هفت نكته درباره گفتگو با نامحرم🌹
💠۱. صحبت كردن با نامحرم به غير ضرورت مكروه است، خصوصاً اگر مخاطب جوان باشد.
💠۲. صحبت كردن با هر كسى درباره هر چيزى از روى شهوت و لذت جايز نيست (مگر با همسر).
💠۳. گفتگو با نامحرم با شرايط ذيل جايز است:
💥الف) به قصد لذت و ريبه نباشد.
💥ب) با صحبت كردن به گناه آلوده نشوند.
💥ج) خوف افتنان (به فساد افتادن) نباشد.
💥د) خانم ها هنگام صحب كردن صداى خود را نازك و لطيف نكنند.
♻ قرآن مى فرمايد:♻
👈«فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيطْمَعَ الَّذى فى قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا»
⏪پس به گونه اى هوس انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد.
💠۴. اگر مردى بداند چنانچه با نامحرمى صحبت كند به گناه خواهد افتاد نبايد با او صحبت كند خواه زن به گونه اى صحبت كند كه مرد را به گناه بيندازد يا درباره مطلبى صحبت كند كه مرد به گناه بيفتد.
💠۵. اگر مردى به قصد به حرام انداختن نامحرمى، با او صحبت كند حرام است.
💠۶. رد و بدل كردن سخنان محرّك از طريق تلفن، موبايل، بلوتوث، اينترنت و ... به هر انگيزه اى حرام است.
💠۷. سلام كردن مرد و زن نامحرم به يكديگر اگر به قصد لذت نباشد و ترس افتادن به گناه وجود نداشته باشد، اشكال ندارد.
.......................................
📚تحريرالوسيله، ج ۲، نكاح، ص ۲۴۵، م؛ عروة الوثقى، نكاح، م ۳۹.تحريرالوسيله، نكاح، م ۲۹.عروة الوثقى، ج ۲، نكاح، م ۳.
، م ۳۹ و ۴۱.
🍃🌷@harrozbaqoran🌷🍃
✍ توهمِ خود برتربینی
✅ دارایی و #نعمت، نشونه این نیست که خدا بین ما و بقیه فرق گذاشته!!! 🙄
🔻هر چی که داریم؛↶
#خانواده خوب، #شغل خوب، #همسر خوب، #چهرهی خوب، #ماشین خوب، #استعداد خوب و..... 👨👩👧👧 🏠💰
👆همه اینها #نعمت های خداست، که باهاشون #امتحان میشیم.
⛔️یه وقت با این نعمتهایی که خدا به ما داده، پیش خودمون فکر نکنیم که حالا دیگه کی هستیم و چه کسی شدیم!!! 🤨
👇👇👇
🕋فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ....فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ(فجر/۱۵)
✨امّا انسان، هرگاه پروردگارش او را #بيازمايد.... مىگويد: پروردگارم مرا #گرامى داشته است.
👆اگر اینطوری فکر کنیم و هِی تو دلمون به خودمون بَهبَه و چَهچَه👏 بگیم؛↶
⛔️ یادمون میره که این نعمتهایی که داریم فقط برای #آزمایش ماست.
اونوقت ممکنه دچار #غرور و #تکبر بشیم🤨
و با رفتارمون کاری کنیم که دلِ دیگران رو برنجونیم💔🙇♂
✅ تو اینجور مواقع این نصیحت حضرت لقمان رو فراموش نکنیم که فرمود:↶
🕋 لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَ لَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ (لقمان/۱۸)
😒 پسرم! با بیاعتنایی از مردم روی مگردان،
🚶 و مغرورانه بر زمین راه مرو،
❌ زیرا خداوند هیچ متکبّرِ مغروری را دوست ندارد.
@talangoremazhabi
✍ روزهای به یادماندنی با رفقا
✅ روزها و لحظههایی که با دوستهامون میگذرونیم و اینکه با چه دوستهایی میگذرونیم خیلی مهم هستن👇
🕋 یوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَی یَدَیْهِ یَقُولُ یَلَیْتَنى اتخَذْت مَعَ الرَّسولِ سبِیلاً
🕋 یا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا (فرقان/۲۷و۲۸)
✨ به خاطر بیاور روزی را که، ظالم دست خود را از شدّت حسرت به دندان میگزد، و میگوید: اى کاش راه پیامبر را انتخاب کرده بودم.
✨ای وای بر من، کاش فلانی را بعنوان دوست خود انتخاب نکرده بودم
✔️☝️خوب به این آیه دقت کنید
❌ قرآن نمیگه؛ #انسان دستهای خودش رو گاز میگیره...
👌میگه؛ #ظالم دستهای خودش رو گاز میگیره.
🔔یعنی اینکه ،حواسمون باشه گرفتن دوستِ بد #ظلم است.
✅ يعض👈 یعنی دائماً دستش رو گاز ميگيره.
❌نه یکبار، دوبار و.....
👈بلکه دائماً.......
🔚 #ظالم حسرت ميخوره و میگه؛
🔸با رفیقم؛👇
☜چی گفتم؟ 🗣
☜چی دیدم؟ 👀
☜کجا رفتم؟ 👣
☜چی پوشیدم؟ 💃
☜چیکار کردم؟ 🤦♂
☜از چه راهی پول درآوردم؟ 😱
☜چجوری پولم رو خرج کردم؟ 💵
🔚ای کاش با فلانی رفیق نشده بودم😭😭
✨✨✨
✅ یه بار دیگه آیه رو با دقت بخونیم؛
🔸خدا میگه؛
❌چنین روزی نباید فراموش بشه❌
‼️چون تمام بدبختى در👇
✔️#ترک راهِ پیامبر
✔️و قبول رابطه با #دوست_گمراه است.
🔔پس با انتخاب #دوست_بد، به خودمون #ظلم نکنیم❌
✨✨✨
✅ امام علی(ع) فرمودند؛
👈 #دوست_بد کسی است که معصیت خدا را برای تو زیبا جلوه دهد.
👈و #بهترین_دوست تو کسی است که تو را شیفته آخرت کند ، و نسبت به دنیا بی رغبت کند و تو را در فرمانبرداری از خدا کمک کند.
📚بحارالانوار ج۷۴ ص ۱۹۰
📚غررالحکم ج۳ ص ۴۳۶
@talangoremazhabi
✍ دزدِ ثواب
حتی وقتیکه داری ثواب میکنی هم باید به خدا پناه ببری.
👇👇👇
🕋فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطانِ الرَّجِيمِ(نحل/۹۸)
✨از شر شيطان رانده شده به خداوند پناه ببر.
👿چون #شیطان وقتی میبینه که اهل نماز و قران و...هستی و نمیتونه فریبت بده...
😈 فریب و اغوای خودش رو با، بهبه و چهچه، شروع میکنه❗️
👏 باریک الله، چه آدم خوبی!
👏 بهبه چقدر دست بخیری!
⚠️با همین تعریف کردنها و احسنت، احسنت کردنها #شیطان ضربه خودش رو میتونه بزنه❗️
🔻مثلا؛↶
☑️ به دوست یا فامیلمون کمک میکنیم بعدش فکر میکنیم کار خیلی خوبی کردیم😊
حالا حتما باید ازمون تشکر کنه.
😳 ولی میبینیم طرف هیچی نمیگه.
🔚 اونوقت میریم خونه میگیم فلانی چه آدم بیخودیه، این همه بهش کمک کردم اصلا به روی خودشم نیاورد😡
☝️اینطوری هم #آبروی اون طرف رو میبریم هم #غیبت میکنیم.
🔚 با این کارا، #شیطان همه کارهای خیری که کردیم ازمون میدُزده، دیگه کار خیر نداریم❗️🔔
❌چون روز قیامت نمیگن چه کار خیری کردی؟
میگن؛ چی آوردی⁉️
🕋 من جَاءَ بِالْحَسَنَةِ......
🕋وَ مَن جَاءَ بِالسَّیِّئَةِ .....(انعام،۱۶۰ )
👈هر کس کار نیکی با خود بیاورد...
👈و هر کس کار بدی با خود بیاورد...
@talangoremazhabi
🍁🌾🌻🍂
🌾🌻🍂
🌻🍂
🍂
#دلنوشته
⛵️وقتی کشتی را میساخت هر روز عدهای به او میخندیدند و میگفتند:
این پیرمرد چند صد ساله را ببینید؟
در این سرزمین خشک که دریایی در این نزدیکی نیست چه کار بیهودهای میکند!
💥آن روز رسید و آب از زمین جوشید،
او به پیروانش گفت سوار کشتی شوند، آن عده هنوز مسخره میکردند...
موج به بزرگی کوهها بود،
نوح به پسرش گفت:
👈يَابُنىَّ ارْكَب مَّعَنَا؛
پسرکم! بیا با ما سوار کشتی شو!
پسر گفت: میروم بالای کوه تا از موجها در امان باشم.
✨نوح گفت:
(قَالَ لَا عَاصِمَ الْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِلَّا مَن رَّحِم)
👈امروز هيچ نگهدارندهای در برابر فرمان خدا نيست، مگر آن كس را كه او رحم كند!
موج بین آن دو فاصله انداخت ...
⚡️و پسر غرق شد.....
💠امروز که دنیا را امواج کوبنده و درهم شکنندهی مشکلات فراگرفته،
گویی صدای رسول خدا (صلی الله علیه واله) را میشنویم که میفرمایند:
👈مَثَل اهل بیتم، مَثَل کشتی نوح است هر کس سوار شد نجات یافت.
هر که تخلف ورزید غرق شد."
💥و ما را به کشتی فرزندش صاحب الزمان دعوت میکند...
و بانگ دلسوزانهی امام عصر عجل الله فرجه را که جا ماندگان را میخوانند:
✅ فرزندانم! با من همراه شوید!
خطر نابودکنندهای در کمین است؛
👌یادمان باشد!
لَاعَاصِمَ الْيَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِلَّا مَن رَّحِم
✔️ ما را جز امام عصر پناهگاهی نیست.
❣الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج❣
@talangoremazhabi
🍂
🌻🍂
🌾🌻🍂
🍁🌾🌻🍂