eitaa logo
جامعه فاطمیه
663 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
144 فایل
@fatemieeh ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/fatemeeyeh آدرس سایت جامعه فاطمیه http://fatemieeh.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🏴🏴🏴🏴 آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) فرمودند: 🔹از وجود مبارک امام رضا(ع) روایتی به ما رسیده است که فرمودند: "اگر کسی خواهرم کریمه اهل‌بیت فاطمهٴ معصومه را "عارفاً بحقّها" زیارت کند بهشت برای او ثابت است". 🔹معلوم می‌‌شود کریمهٴ اهل‌بیت فاطمهٴ معصومه(س) حقّی دارد که بعضی از زائران به حقّش عارف هستند و برخی عارف نیستند و آن حضرت را تنها به عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می‌‌شناسند و زیارت می‌‌کنند که اینها بخشی از فضیلت و ثواب را دریافت می‌دارند، اما به ثواب کامل راه نمی‌یابند. لیکن برخی دیگر از زائرین ان حضرت حقّ این کریمه را می‌‌شناسند که امام هشتم فرمود: هر کس خواهرم را "عارفاً بحقّها" زیارت کند بهشت برای او است. 🔹معمولاً در مستحبّات، مطلوب متعدد است؛ یعنی اگر کسی عارف به حق وجود مبارک فاطمهٴ معصومه(س) نبود و یک زیارت عادی و عامی انجام داد، این‌چنین نیست که از فضیلت محروم باشد، بلکه به اندازهٴ کار خود و درک خود ثواب می ‌برد، ولی آن ثواب کامل برای کسی است که عارف به حقّ کریمه اهل ‌بیت باشد و او را زیارت کند. @fatemieeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 اینکه راه جمکران از قم می‌گذرد برای آن است که همه، معلم مکتب انتظار را بشناسند؛ باید پای درس حضرت معصومه سلام الله علیها نشسته باشی تا بتوانی جمکرانی شوی. گرچه پایان قصّه انتظار او وصال نبود، اما تا دنیا دنیاست او آموزگار منتظران است.✋ 📖 السلام عليكِ يا بنتَ رسول‌الله السلام عليكِ يا بنتَ فاطمةَ و خديجةَ السلام عليكِ يا بنتَ أميرالمؤمنين السلام عليكِ يا بنت‌الحسن و الحسينِ السلام عليكِ يا بنتَ وليِّ اللهِ السلام عليكِ يا أختَ وليِّ‌اللهِ السلام عليكِ يا عَمَّةَ وليِّ اللهِ السلام عليكِ يا بنتَ موسي بن جعفرٍ و رحمةُ اللهِ و بركاته. @fatemieeh 🌷
🔰ادامه سخنان استاد مصلح‌کیا در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۰🔰 👇👇👇
❇️ در همان زیارت عاشورا گفته می‌شود « السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک» روح‌های دیگر اصلاً در حد تو نبودند، ولی چون با تو جمع بسته شدند، حلت بفنائک💕 در آستان تو ذوب شدند، حل شدند، در واقع با تو جمع بسته شدند. عین شکری که در آب ریخته می‌شود. شکر، شکر است. آب، آب است. البته آب کجا، شکر کجا ... ! توصیف هر کدام از اینها، توصیف خودش است، در عین حال، شکر را در آب بریزی، در آن حل می‌شود؛ دیگر نمی‌توانی آن را به عنوان شکر، در آب جستجو کنی. بله، اگر با نگاه دقیق شیمیایی بخواهی ببینی، می‌شود اینها را تجزیه کرد، دوباره شکر می‌شود شکر؛ آب می‌شود آب. ولی دیگر تجزیه‌ای از طرف خدا اتفاق نمی‌افتد💚 تا ابد این شکر، ملحق شده‌ی به این آب حساب خواهد شد. 2⃣6⃣ @fatemieeh 🌷
❇️ فقط ببینید می‌توانید تصور کنید کسانی که در رکاب اباعبدالله جنگیدند، با تمام سوابقی که داشتند، اینها که معصوم نبودند، ولی به واسطه حضور در این لشکر، از ابوالفضل عباس بگیر تا آن جون و اسلم، غلام‌هایی که در این لشگر بودند، کارشان فقط  این بود که نیزه‌ای تیز کنند، برای بچه‌های اباعبدالله قصه بگویند، و آنجایی که نیاز می‌شود، در لشکر هم حاضر شوند و یک شمشیری هم بزنند. اینها مرد جنگ که نبودند، دست و پای خیلی چیزها را نداشتند، ولی در آن لشکر بودند، همه آنچه که می‌توانستند به این لشکر آوردند. این مهم است، وفادارانه، همه آنچه که می‌توانستند به این لشگر آوردند. اینها حلت بفنائک شدند، این‌ها را با حسین حل کردند، یکی کردند، در دایره وسعت وجودی اباعبدالله اینها قرار گرفتند. ✴️ هم خوشا به حال آن یارانی که مخلصانه در رکاب امام حسین وفاداری خودشان را اثبات کردند؛ و هم خوش به حال کسانی که باز هم فراتر از آن زمان به این لشگر ملحق می‌شوند. 2⃣7⃣ @fatemieeh 🌷
❇️ همانطور که در مورد جهنمی‌ها زمان بر نمی‌دارد، مُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتَالِكُم، زمان برنمی دارد، شخص و شخصیت برنمی دارد، بعد از جهاد اباعبدالله، آن کسانی که در آن زمان نبودند، ولی اگر بودند همان کار را می‌کردند، همان یاری را می‌کردند، در هر زمان دیگری به هر شکلی که از دستشان برمی‌آید در جهت تعالی مکتب قدم برمی‌دارند، قلم می‌زنند گروه تقویت می‌کنند همراهی می‌کنند وقت می‌گذارند فکر می‌گذارند ایده پردازی می‌کنند حرف می‌زنند حرف می‌شنوند دفاع می‌کنند همراهی می‌کنند یا یک جاهایی لازم است سکوت می‌کنند و همه و همه... خدا هیچ چیز را از قلم نمی‌اندازد. همه اینها باعث می‌شود انسان به نوعی به این لشگر نزدیک بشود، و اگر بتواند همان اخلاص و وفاداری و همان مایه گذاشتن را با تمام وجود اثبات کند، اصلاً جزو این لشکر می‌شود✅ 2⃣8⃣ @fatemieeh 🌷
مردم یک چیزهایی را واقعاً ساده می‌گیرند، ولی اگر در آن کار، اخلاص و مایه گذاشتن باشد، گاهی همانقدر باعث می‌شود کسی جزو لشکر حساب بشود. مثلاً با همان لباس سیاهی که می‌پوشد؛ با همان سیاهی‌ای که به در و دیوار خانه می‌زند، در یک شرایطی که فضا، فضای نیازمند به تغییر است، جو حسینی ایجاد می‌کند و در این راه استقامت می‌کند، خنده‌ها، تمسخرها و آزار و اذیت‌ها، او را باز نمی‌دارد، او هم به این لشگر ملحق می‌شود✨ پایان 2⃣9⃣ @fatemieeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مباحث مهدویت با رویکرد کتاب نگین آفرینش در کانال جامعه فاطمیه💠 ❇️ به نظر شما در دنیای پیشرفته امروزکه انواع ابداعات و خلاقیت‌ها به عرصه انسانیت ارائه می‌شود، بحث مهدویت چه ضرورتی دارد؟ ❇️ و اصلاً قرار است چه نیازهایی از ما را برطرف نماید؟ 🔆 اگر شما هم به دنبال پاسخ صحیحی به این سوالات هستید، 👌 حتماً مباحث مهدویت را در روزهای سه شنبه در کانال جامعه فاطمیه دنبال کنید. 🔶 با بیانات شیوای سرکار خانم دکتر حسینی. @fatemieeh 🌷
انتظار ۳.mp3
8.8M
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 بحث مهدویت ؛ انتظار حقیقت انتظار ویژگی های انتظار مهدوی ابعاد انتظار وظایف منتظران پاداش منتظران 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 آدرس ما در پیام رسان ایتا👇 http://eitaa.com/fatemieeh آدرس ما در پیام رسان واتساپ👇 https://chat.whatsapp.com/ERbRZTvIRNS2zEFpgXpcHL
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا صاحب الامر و الزمان عجل الله فرجه الشریف🌷 🍃 سیصد صلوات هدیه به امام هادی (ع) 🍃دعای هفتم صحیفه سجادیه 🍃یک حزب قرآن کریم هدیه به حضرت صاحب الامر (عج) @fatemieeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سخنان استاد مصلح‌کیا در تاریخ ۱۴۰۰.۷.۱🔰 👇👇👇
🔆 در زیارت عاشورا سخن از جمعی است که دست به دست هم دادند و همه با هم جهنمی شدند: اسرجت، الجمت، تنقبت لقتاله، شایعت، بایعت، تابعت علی قتله... اللهم العنهم جمیعا عده‌ای در صف جلو حاضر شدند، اما تیری که انداختند به پشتوانه کسانی بود که در صف‌های بعدی ایستادند، به پشتوانه آنهایی بود که به سرعت اسلحه و تجهیزات و مرکب و تیر و نیزه به صف جلو می‌رساندند، زدن سم تازه به پای اسب‌ها، دمیدن قدرت و تسلط از حضور خود در قلب فرماندهان و جلوداران لشگر، بستن راه از هر طرف و جلوگیری از تردد و مواظبت از مرزها، با اینها بود؛ لذا همه با هم جمع زده شدند و مورد لعن و نفرین ابدی قرار گرفتند: لعن الله الممهدین بالتمکین من قتالکم 🔥☄ 1⃣ @fatemieeh 🌷
🌀 در قرآن چرا به ابواب جهنم اشاره شده است و به چه منظور معرفی شده است❓ آیا ورود از درهای بهشت و یا جهنم، به معنای خروج از همان در خواهد بود❓ آیا تضمینی وجود دارد که ورود و خروج‌ها از یک در باشد❓ در قرآن کریم برای ورود بهشتی‌ها در بهشت، و ورود جهنمی‌ها به جهنم، هر دو یک لفظ به کار برده شده است. لفظ "سیق". این لفظ به چه معنی است❓ آیا نحوه ورود هر دو یکی است❓ اگر نحوه ورود متفاوت است، پس چرا یک لفظ به کار برده شده است❓ بهشتی‌ها چه جوری وارد می‌شوند❓ جهنمی‌ها چه جوری وارد می‌شوند❓ 2⃣ @fatemieeh 🌷
🔆 هرچقدر طبقات جهنم پایین‌تر می‌رود، افرادِ بدتر و بدبخت‌تری در آن جای می‌گیرند. طبق برخی روایات، اولین طبقه جهنم "هاویه" و آخرین و پایین‌ترین طبقه آن "درک" است. در بعضی از روایات هم عکس آن ذکر شده است. در مواردی "سقر "را بدترین و ژرف‌ترین طبقات جهنم و جایگاه منافقین معرفی کردند. 3⃣ @fatemieeh 🌷
🌀 علامه طباطبایی رحمة الله علیه در توضیح آیه شریفه"وَمَا أَدْرَاكَ مَا سَقَرُ لا تُبْقِي وَ لاتَذَرُ" در توصیف "سقر" می‌فرماید: اینکه این وصف، نفی مطلق است، و مقید نکرده که چه چیزی را باقی نمی‌گذارد و رها نمی‌کند، این معنی سقر است، یعنی چه می‌فهمی که سقر چیست، سقر هیچ چیزی باقی نمی‌گذارد، رها نمی‌کند و دست بردار هم نیست. ایشان می‌فرماید که اقتضا دارد که مراد از آن را این بگیریم که سقر هیچ چیزی را از آنچه که به دست آورده، برایش باقی نمی‌گذارد. همه را می‌سوزاند و احدی از آنهایی را که در آن می‌افتند از قلم نمی‌اندازد و همه را شامل می‌شود. به خلاف آتش دنیا که بسیار می‌شود که بعضی از چیزهایی را که در آتش دنیا می‌افتد، نمی‌سوزاند. و مثلاً اگر انسانی در آتش دنیا بیفتد، پوست ظاهری و جسمش را می‌سوزاند، اما به روح او نمی‌رسد، در حالیکه سقر همه چیز را فرا می‌گیرد😭 زیرا خداوند فرمود: تَدْعُوا مَنْ أَدْبَرَ وَ تَوَلَّى 👈 آتش کسانی را که روی گرداندند و به فرمان خدا پشت کردند فرامی‌خواند و صدا می‌زند. و وقتی آنها را فراگرفت، چیزی از روح و جسمشان را باقی نمی‌گذارد، بلکه همه را می‌سوزاند. 👈 ممکن هست منظور این باشد که احدی را نه زنده می‌گذارد؛ و نه می‌میراند. در این صورت معنایش مشابه معنای آیه زیر خواهد بود که می‌فرماید: الَّذی یَصْلَی النَّارَ الْکُبْری‏ ثُمَّ لا یَمُوتُ فیها وَ لا یَحْیى آنکه در آتش بزرگ‌تر وارد می‌شود-آتش بزرگ‌تر آتش قیامت است- آن گاه در آن آتش نه می‌میرد و نه زنده می‌ماند. به نظر می‌آید بنا به دلایلی بیان دوم صحیح‌تر باشد. ادامه دارد ... 4⃣ @fatemieeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🍃📚🍃📚🍃📚 🔸با صد هزار جلوه برون آمدی که من با صد هزار دیده تماشا کنم تو را 🔸باید با صد هزار جلوه، کتاب را در چشم ها متجلی کنند، تا هرکسی هر طور دوست دارد، به چشمش بیاید. 🔸جوانان و پدران و مادران و به خصوص بچه ها، باید با کتاب انس پیدا کنند.... 🔸اگر پدر و مادر کتاب خوان باشند، به احتمال زیاد بچه ها کتاب خوان خواهند شد. @fatemieeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا