eitaa logo
هیأت خواهران فاطمیون تهران
2.1هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
6.7هزار ویدیو
92 فایل
هیئت خواهران فاطمیون ارتباط @fatemiioon ✅دفترشعر#گهر @daftaresher110 ✅کلیپهای کوتاه @cilip_f ✅آرشیو صوت @arshivesout ✅خانواده و تربیت @kanevadevtarbiat اخبار @fatemiioonakhbar صفحه آپارات https://www.aparat.com/fatemiioon135 فروشگاه @f_fatemiioon
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
46.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند رمزگشایی از یک اپیدمی مستندی از دکتر طالب زاده که حتی اجازه پخش از تلویزیون را نگرفت ، حتما ببینید بسیار جالب است . حتی اگر فرصت ندارید همه اش را ببینید از دقیقه ۲۷ را حتما ببینید. http://eitaa.com/fatemiioon135
۲۰۲۲۰۵۰۱۱۷۳۵۱۱.aac
2.75M
آیا به کسانیکه نیازمند هستند تعلق می‌گیرد؟ eitaa.com/fatemiioon135
جنس و مبلغ فطريه دادن جنس به عنوان فطريّه 1893. 1) آيا مى توان در صورت عدم قدرت بر زكات فطره، جنسى را به قيمت فطريه جدا كرد و كنار گذاشت؟ ج. مى تواند. 2) آيا با پول فطريه مى توان بدون اطلاع فقير، براى وى لباس خريد؟ ج. اگر راضى به خصوصيات است، در فرض اطلاع كافى است.   جواز پرداخت بيشتر از مقدار واجب 1894. مكلّفى بيش از مقدار زكات فطره را جدا مى كند و كنار مى گذارد، به گونه اى كه ضمن آن به طور مشاع، فطريه است. آيا اشكال دارد؟ ج. مانعى ندارد.   تبديل زكات فطره 1895. آيا شخص مكلف مى تواند زكات فطره اى را كه جدا كرده و كنار گذاشته است، به پول ديگر يا چيز ديگرى تبديل كند؟ ج. اگر به نحوى است كه مستحقين راضى هستند، جايز است. تبديل پول فطريّه به جنس و پرداخت به فقير 1896. اگر مكلّف پول زكات فطره را به صورت جنس ديگر ـ مثل لباس و لوازم زندگى ـ درآورده و بعد به فقير داده، در حالى كه غافل يا جاهل بوده، صحيح است يا خير؟ و اگر برائت ذمّه حاصل نشده وظيفه چيست؟ آيا راه جبران دارد؟ ج. اگر به اندازه  ى فطريه باشد اشكال ندارد.   پرداخت گندم و لوبيا به فقير 1897. با توجّه به اين كه نخود و لوبيا را مى پزند و با نان مى خورند، آيا مى توان به جاى گندم و... نخود و لوبيا به فقير داد؟ ج. در كفارات با صدق طعام مانعى ندارد و در زكات فطره، در صورتى كه قوت غالب باشد، اشكال ندارد.   محاسبه  ى زكات فطره از نان 1898. آيا در زكات فطره مى توان به جاى قيمت گندم، نان محاسبه كرد؟ با توجه به اين كه نانوايى ها نان را از آرد دولتى تهيه مى كنند كه با قيمت آزاد آن تفاوت چشمگيرى دارد. ج. مى  توان نان حساب كرد، ولى بايد به قيمت آزاد آن حساب كرد.   محاسبه ى زكات فطره به قيمت دولتى يا آزاد 1899. در زكات فطره اگر بخواهد قيمت جنس را حساب كنند، آيا به قيمت دولتى حساب كنند يا به نرخ آزاد؟ ج. بايد به نرخ آزاد محاسبه كنند. eitaa.com/fatemiioon135
سؤال اول: زکات فطره بر چه کسانی واجب است؟ کسانی که در شب عید فطر مکلف باشند و فقیر نباشند و نان‌خور دیگران هم نباشند. کسانی‌که این شرایط را داشته باشند باید زکات فطره خودشان را و کسانی‌که نان‌خور آنها هستند، تحت تکفل آنها هستند - ولو واجب‌النفقه هم نباشند - نان‌خور او به حساب بیایند باید زکات فطره‌ی آنها را هم بپردازد. اما کسی که مکلف نیست مثل بچه‌ای که هنوز بالغ نشده است، زکات و نماز بر او واجب نیست، زکات فطره‌ی او را باید سرپرست او بپردازد. کسی که فقیر است، زکات فطره بر او واجب نیست؛ بلکه میتواند زکات فطره دریافت کند و خرج کند. هر چند فرموده‌اند افراد ناتوان هم اگر مثلا خانواده پنج، شش نفره هستند حداقل به اندازه یک صاع، زکات فطره یک نفر را دست به‌دست کنند، در نهایت همان را بپردازند؛ تا از این اجر و ثواب برخوردار بشوند. و اما سؤال دوم: چه‌وقت زکات فطره بپردازیم؟ 👇👇👇 ادامه.... eitaa.com/fatemiioon135
اما سؤال دوم: چه وقت زکات فطره بپردازیم؟ وقت پرداختن زکات فطره از شب عید است- یعنی از مغرب روز قبل عید - تا ظهر روز عید. این نکته را من خدمت شما برادران و خواهران عرض کنم، زکات فطره یک واجب عبادی است؛ یعنی افزون بر اینکه یک فریضه و واجب است، یک عبادت هم هست. حتما آنچه را که میپردازیم باید به نیت زکات و به‌قصد قربت باشد؛ همانطور که نماز میخوانیم و وضو میگیریم و روزه میگیریم، زکات را بپردازیم. پس مسئله‌ی مهمی است. تأخیر هم نیاندازید. حتی فرموده‌اند، احتیاط واجب آن است که قبل از نماز عید، زکات فطره‌تان را بپردازید. مشاهده شده است که بعضی از افراد با اینکه صندوق‌هایی از طرف مؤسسات هست که زکات فطره را دریافت میکنند، پس از خواندن نماز عید و هنگام برگشت از نماز، زکات فطره را میپردازند. خب، لااقل به این احتیاط عمل بشود. مقید باشید و در وقت، زکات فطره را بپردازید. حتی فرموده‌اند که اگر کسی امکان پرداختن برایش وجود ندارد، زکات فطره را کناز بگذارد تا بعداً بپردازد. این هم زمان پرداختن زکات فطره. اگر از سالهای گذشته به کسی زکات فطره واجب بوده و نپرداخته است، این زمان ندارد ولی خوب است که در همان روز عید، فطره‌ی گذشته را هم بپردازد. اما مقدار و جنس زکات فطره. چه مقدار و چه چیزی؟ برای هر نفر یک صاع که حدود سه کیلو هست. سه کیلو گندم، جو، برنج، ذرت، خرما و امثال اینها. معمولا چون پرداخت قیمت آن هم اشکالی ندارد، قیمتی هم اعلام میشود؛ و چه خوب است که انسان، آنچه را که در ماه مبارک رمضان، قوت غالب او بوده، به فقرا هم همان را بدهد. نه اینکه خودمان بهترین غذاها را خورده باشیم و برنج بخوریم و به فقرا نان خالی بدهیم. تازه ما گندم میدهیم که هنوز نان هم نشده است. گرچه اگر همان گندم را هم - که حداقل است - بپردازید اشکالی ندارد؛ اما احتیاط مستحب است که آنچه را که بیشتر خودتان مصرف میکنید، از این حبوبات که گفته شد، بپردازید. بنابراین مثلا در یک خانواده شش نفره، سرپرست خانواده که خرج دیگران را میدهد، او باید زکات فطره‌ی خودش و پنج نفر دیگری که تحت تکفل او هست - یعنی شش ضربدر سه، که میشود هیجده کیلو یا قیمت هیجده کیلو - را بپردازد. و اما مصرف زکات فطره. مصرف زکات فطره همان مصرف زکات اموال است که در قرآن هم وارد شده است: «انما الصدقات للفقراء و المساکین ...» تا آخر آیه. اما یک احتیاط استحبابی در اینجا وجود دارد -  حتی برخی از فقها و مراجع معظم تقلید احتیاط واجب هم دارند - که حتی‌المقدور به «فقرا» داده بشود. افراد فقیر و مستمند. اگر فقرا نبودند، مصارف دیگر، مثل مسجد و امور خیر و امثال اینها که مصارف زکات هست. فقیر هم به معنای گدا نیست. ممکن است شخص گدا نباشد و فقیر باشد. ممکن است فقیر باشد و گدایی نکند. ممکن هم هست که فقیر باشد و گدایی هم بکند. فقیر کسی است که خرج او بیش از دخلش است؛ یعنی درآمد سالش را ندارد و تأمین نمیشود. به چنین شخصی فقیر میگویند و میشود به او زکات فطره را پرداخت کرد. سؤال میکنند که آیا به این نهادها و مؤسسات هم میتوانیم بپردازیم؟ بله، اگر مورد اطمینانتان هستند که به مصرف زکات فطره میرسانند اشکالی ندارد. درباره فطره میهمان که خیلی سؤال میشود - چون گفتیم کسی که نان‌خور دیگری است، زکات فطره بر خودش واجب نیست و آن میزبان یا کسی که خرجی او را میدهد زکات فطره‌اش را باید بدهد - میهمان اگر در حدی  باشد که نان‌خور به حساب بیاید (مثلا شب عید آمده و پنج شب دیگر هم میخواهد بماند یا پنج شب است که آمده و شب عید هم هست یا فردی است که گهگاه خانه شماست، کسی از فامیل که گهگاهی به خانه شما می‌آید و شب عید هم آمده است که عرفاً میگویند که او نان‌خور شماست) بله زکات فطره بر عهده شماست. اما اگر در این حد نباشد، مثلاً یک شب شما افطاری میدهید، افرادی را دعوت میکنید یا یک فردی به‌عنوان میهمان آمده است، او عرفاً و معمولاً نان‌خور به حساب نمی‌آید و زکات فطره‌اش بر عهده خودش است. نکته‌ی دیگر اینکه کسی که زکات فطره‌اش بر عهده‌ی دیگری هست، خودش همین جوری نمیتواند بپردازد. مثلاً یک شخصی است کار هم میکند، اما در خانه‌ی پدرش زندگی میکند و ازدواج هم نکرده است و خرجش هم با پدرش است. بگوید حالا که خودم پول دارم، زکات فطره‌ام را خودم میدهم. این زکات فطره بر سرپرست او واجب است، شما باید وکالت بگیری و پرداخت زکات فطره به صورت تبرعی صحیح نیست. به پدرت بگویی که زکات فطره‌ی من که بر شما واجب است، من از طرف شما میپردازم. این اشکالی ندارد. eitaa.com/fatemiioon135
فطره‌ی سربازها و کسانی که در بیمارستانها یا ادارات و امثال آن شیفت کاریشان هست، اگر خرجشان با خودشان است، زکات فطره هم با خودشان است و اگر دیگری خرجشان را میدهد، زکات فطره بر عهده اوست. زکات فطره‌ی کسی بر بیت‌المال واجب نیست. نه بیمارستان، نه اداره و نه جاهای دیگر از این قبیل. ممکن است بگویید آقا، سحری و افطاری ما را یک ماه پادگان داده است. نه، عرفاً شما نان‌خور هر کسی که هستید یا اگر خرجیتان با خودتان است زکات فطره هم با خودتان است. چند تفاوت اجمالی بین زکات فطره و کفاره هست که من به آنها اشاره میکنم: کفاره بر همه افراد واجب نمیشود، فقط بر کسانی که روزه نگرفته اند واجب میشود که تفصیلش گفته شده است؛ اما زکات فطره بر تمام افرادی که آن شرائط را داشته اند، واجب میشود؛ چه روزه گرفته باشند و چه روزه نگرفته باشند. در کفاره حتما باید طعام داده شود، یعنی یا گندم باشد یا جو باشد یا آرد، خرما یا برنج باشد و قیمت کفاره کفایت نمیکند. مگر اینکه آدمگر اینکه آدم پول را به فقیر بدهد و به او بگوید که شما با این پول نان تهیه کن یا برنج بخر. ضمنا آن پول باید به‌قدر قیمت برنج هم باشد. چون بعضی از افراد، فطره‌ی دیگران را مثلا به قیمت گندمِ سه هزار و پانصد تومان جمع‌آوری میکنند و مثلاً  سی یا چهل تا سه هزار و پانصد تومان میشود؛ بعد میروند و برنج میدهند، میشود به انداره ده نفر غذا. این کفایت نمیکند. یا از مردم نگیرید یا آن ناقصیش را خودتان جبران کنید. یا اگر میخواهید به برنج تبدیل کنید از همان اول قیمت برنج را بگیرید. به همان تعداد باید پرداخته شود.  اما در زکات فطره، پرداخت قیمت غذا هم اشکالی ندارد که گفته شد. کفاره، وقت معین ندارد، هر چه زودتر بپردازید، بهتر است؛ اما زکات فطره وقت دارد. مصرف کفاره، فقط فقرا هستند ولی در مصرف زکات فطره، غیر فقرا هم هستند ولی احتیاط مستحب است که به فقرا داده شود. مقدار کفاره متفاوت است، اما همچنانکه گفته شد، مقدار زکات فطره ثابت است: برای هر نفری سه کیلو از چیزهایی که گفته شد. کفاره به سادات هم اگر فقیر باشد، میرسد و میشود آنرا به سید فقیر داد؛ ولی زکات فطره را به سید فقیر نمیشود داد، مگر کسی که زکات میدهد، خودش هم سید باشد؛ که میتواند زکات فطره‌اش را به سید فقیر یا غیر سید بپردازد. پایان متن... eitaa.com/fatemiioon135
شب اوّل: از جمله ليالی شريفه است و در فضيلت و ثواب عبادت و احيای آن احاديث بسيار وارد شده و روايت شده است كه آنشب كمتر از شب قدر نيست و از براي آن چند عمل است: ✅اوّل: غسل است در وقتی كه غروب كرد آفتاب ✅دوّم: احياء آن شب به نماز و دعا و استغفار و سؤال از حقّ تعالی و بَيْتُوته در مسجد ✅سوم: آنكه بخواند در عقب نماز مغرب و عشاء و نماز صبح و عقب نماز عيد: اَللهُ اَكْبَرُ، اَللهُ اَكْبَرُ لا اِلـهَ اِلاّ اللهُ، وَاللهُ اَكْبَرُ، اَللهُ اَكْبَرُ، وَللهِِ الْحَمْدُ، اَلْحَمْدُ للهِِ عَلي ما هَدينا، وَلَهُ الشُّكْرُ علي ما اَوْلينا ✅چهارم: آنكه چون نماز مغرب و نافله آنرا خواند دست‌ها را به سوی آسمان بلند كند و بگويد: يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ، يا ذَاالْجُودِ، يا مُصْطَفِيَ مُحَمَّد وَناصِرَهُ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد، وَاغْفِرْ لي كُلَّ ذَنْب اَحْصَيْتَهُ، وَهُوَ عِنْدَكَ في كِتاب مُبين. پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگويد: اَتُوبُ اِلَي اللهِ پس هر حاجت كه دارد از حقّ تعالي بخواهد كه انشاء الله برآورده خواهد شد و در روايت شيخ است كه بعد از نماز مغرب به به سجده رود و بگويد: يا ذَاالْحَوْلِ يا ذَاالطَّوْلِ، يا مُصْطَفِياً مُحَمَّداً وَناصِرَهُ، صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد، وَاغْفِرْ لي كُلَّ ذَنْب اَذْنَبْتُهُ، وَنَسيتُهُ اَ نَا، وَهُوَ عِنْدَكَ في كِتاب مُبين پس بگويد صد مرتبه: اَتُوبُ اِلَي اللهِ ✅ پنجم: زيارت كند امام حسين عليه السلام را كه فضيلت بسيار دارد و زيارت مخصوصه اين شب در باب زيارات بيايد إن‌شاءألله ✅ششم: ده مرتبه بگويد ذكر يا دآئِمَ الْفَضْلِ را كه در اعمال شب جمعه گذشت. ✅هفتم: بجا آورد ده ركعت نمازی كه در شب آخر ماه رمضان گذشت. http://eitaa.com/fatemiioon135
📣📣 توجه توجه 📣📣 سلام علیکم ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رویت نشد. بنابراین فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ برابر با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ می‌باشد. http://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️با نوای مرحوم 🌸🤲«التماس دعا»🤲🌸 ا_____________________ا اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج.🤲 http://eitaa.com/fatemiioon135
✴️ دوشنبه 👈 ۱۲ اردیبهشت/ ثور ۱۴۰۱ 👈۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳👈۲ می ۲۰۲۲ 🕌 مناسبت‌های دینی و اسلامی👇 🔥مرگ عمرو بن العاص (۴۳ هجری) 🌹روز معلم. 🌙 امور دینی و اسلامی👇 ❇️ امروز روز خوبی برای امور زیر است: ✅آغاز تحصیل ✅امور زراعی و کشاورزی ✅آغاز بنایی و خشت بنا نهادن ✅ و دیدار با مسولین خوب است. 📛ولی مسافرت 📛قرض و وام 📛و مناظره خوب نیست. 🚘سفر: مسافرت خوب نیست و در صورت نیاز همراه صدقه باشد. 🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد.(منظوری مریضی است که امروز مریض شود). 👶 زایمان خوب و نوزاد محبوب و دوست داشتنی است إن‌شاءألله. ❎نماز نافله در شب‌های ماه مبارک رمضان. 🔵نماز مستحبی شب سی‌ام👇 (ده رکعت) در قالب پنج نماز دو رکعتی ‌و در هر رکعت بعد از سوره حمد ۱۰ مرتبه قل هو الله احد خوانده می‌شود. و در رکوع و سجده‌ها ده بار بخواند سبحان الله والحمد لله و لا اله الا الله والله اکبر. و چون ده رکعت تمام شد ۱۰۰۰ مرتبه استغفار کند. 🔭 احکام و اختیارات نجومی👇 🌓 امروز تا عصر قمر در برج ثور و از نظر نجومی مناسب برای امور زیر است: ✳️ امور مشارکتی و شراکت ✳️ جابجایی و نقل و انتقال ✳️ آغاز بنایی و خشت بنا نهادن ✳️ خرید املاک ✳️ نامه نگاری ✳️ارسال کالاهای تجاری ✳️ خرید جواهرات ✳️ افتتاح شغل ✳️ و دیدار با روسا نیک است. ❤️ مباشرت و مجامعت: مباشرت امشب،(شب سه‌شنبه)، فرزند چنین شبی امکان جنون دارد. 💇‍♂ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، باعث ایمنی از بلیات است. 🔴 یا در این روز از ماه قمری، حکمی ندارد. 🔵 دوشنبه برای ، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قرآن گردد. 👕 دوشنبه برای بریدن و دوختن روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت می‌شود. ✴️️ وقت در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر(وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز دوشنبه: یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه لطیف که موجب یافتن مال کثیر می‌گردد. 💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 😴تعبیر خواب شب سه‌شنبه اگر کسی خواب ببیند تعبیرش از آیه‌ی ۱ سوره مبارکه "حمد" است. بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین... و از مفهوم آن استفاده می‌شود که نامه یا حکمی به خواب بیننده برسد که باعث خوشحالی وی گردد إن‌شاءألله و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید. 🌸زندگیتون مهدوی🌸 📚 منبع مطالب ما تقویم همسران http://eitaa.com/fatemiioon135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گر چه امشب ماندی و کردی محبت حیف فردا می‌روی هر نفس تسبیح و خوابت هم عبادت حیف فردا می‌روی آیه را کردی برایم ختم قرآن دست شیطان بسته بود رفتنت نزدیک شد ساعت به ساعت حیف فردا می‌روی @daftaresher110
شکر خدا که فطر نیامد، هنوز هم با ماه عشق یک شب دیگر به سر شود ای ماه دوست یک شب دیگر نرفتی و با روضه می‌شود شب آخر به سر شود @daftaresher110
4_5829948703049255525.mp3
45.56M
☑️علت شهادت نادر را از زبان خودش بشنوید ✅ مگوی استاد نادر در جلسه ای که بعد از فوت ایشان منتشر شد! صحبتهای آتشین مرحوم طالب‌زاده درباره: 🔴خیانت وزارت بهداشت به حجاج 🔴 واکسن های وارداتی سینوفارم و تزریق آن به عنوان برکت به مردم! 🔴من روی آنتن نیستم وگرنه اینها را میگفتم،شما باید رها نکنید و مطالبه گری کنید 🔴 واکسیناسیون کووید یک اقدام تروریستی ! و یکی از آزمون های جمهوری اسلامی که باید امتحان پس دهد.. 🔴داروی امام کاظم علیه السلام را بیلبورد بزنید و تبلیغ کنید، دشمنان جلوی آنرا گرفته اند. (از دقیقه پنجاه به بعد) 🔻دفاع منطقی شهید نادر طالب‌زاده از کنار گذاشتن طب شیمیایی 🔻آتش زدن هاریسون در جواب پاسکال ( پاراسلوس ) بود که ۳۰۰ سال پیش قانون بوعلی را آتش زد و متأسفانه علیه آن جنجال بسیار کردند 🔻دفاع شهید نادر طالب زاده از اعتراضات مخالفان واکسیناسیون و کرونا هراسی 🔻دفاع شهید نادر طالب زاده از طب اسلامی و احادیث طبی http://eitaa.com/fatemiioon135