eitaa logo
فاطمیه‌ی حضرت ولی‌عصر صاحب‌الزمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه
6.5هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
591 ویدیو
11 فایل
©تنها صفحه‌ی رسمی دفتر آیت الله العظمیٰ وحیدخراسانی ☑️قم صفائیه کوی۲۳ 📞 +982537475 تلگرام T.me/Fatemyeh_ValiAsr سروش Sapp.ir/Fatemyeh_ValiAsr اینستاگرام Instagram.com/Fatemyeh_ValiAsr سایت WahidKhorasani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🏴 | شماره ۳ دسته عزای شهادت سلام‌الله‌علیه ◼️ با حضور فقیه اهل‌بیت علیهم السلام، آیت الله العظمی وحید خراسانی 📅 ۳/اردیبهشت/۱۴۰۱ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۵ ﴿...وَإِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ.﴾ [الشوری۱۲۝] ...و بی تردید برای ستمکاران عذابی دردناک خواهد بود. ------------------------------------ ☠ تمام اساس فساد به سه کلمه منتهی می‌شود: «ظلم»، «نفاق»، «کفر». 💬 طرفِ سخنِ ما اشخاصی مثل فخر رازی، بخاری، مُسلم و ائمه‌ی چهار مذهب هستند و احمد حنبل که خودِ او روایتِ سلام‌الله‌علیها را نقل می‌کند.¹ ⁉️ آیا بزرگان اهل سنت فهمیدند که به منتهی شد، غصب فدک به منتهی شد، غصب فدک به منتهی شد؟! 💠 ﴿إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ²﴾، ﴿بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِيماً³﴾، ﴿وَ بَشِّرِ الَّذِينَ كَفَرُوا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ.⁴﴾ ⁉️ آیا علمای عامه منتهای این آیه را متوجه شدند: ﴿وَ الَّذِينَ يُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ ألیم٥﴾ ؟ 🔥 قضیه‌ی فدک و محاکمه‌ی سلام‌الله‌علیها به نصِّ سنّتِ مقبوله عند الکلّ، اللّٰه است و ایذاء او به نصّ قرآن، مستلزم « » است و عذاب الیم هم باز به نصّ قرآن برای طبقات ثلاث از ظالمین، منافقین و کفار است... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. مسند احمد، ج۴، ص۳۲۸. ۲. الشوری، آیه ۲۱. ۳. منافقان را بشارت ده که عذابی دردناک برای آنان است. (النساء، آیه ۱۳۸) ۴. و كسانى را كه كفر ورزيدند از عذابى دردناک خبر ده. (التوبه، آیه ۳) ۵. و كسانى كه پيامبر خدا را آزار مى‌رسانند، عذابى پر درد [در پيش ] خواهند داشت. (التوبه، آیه ۶۱) 📚 برگرفته از کتاب فدک نحله‌ی خاتم، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‌ 📬احکام| 🖌 بر چه کسی پرداخت زکات فطره واجب است؟ 🔰 ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۶ 💠 ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾ [الحجرات۰۱۝] --------------------------------------- 🤝 عبدالله بن عمر گفت: چون صلی‌الله‌علیه‌وآله به مدينه وارد شد، بين اصحاب اخوّت و برادرى برقرار كرد؛ پس عليه‏السلام با چشم گريان آمد، گفت: «يا رسول الله! اصحابت را برادر كردى و مرا با كسى برادرنكردى.» فرمود: «يا على! انت اخى فى الدنيا و الآخرة¹»؛ يا على، تو در دنيا و آخرت من هستى. ❇️ اين اخوت آشكار مى‏كند كه مقام حضرت على عليه‏السلام هنگام نزول آيه: ﴿إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ﴾، از هر مؤمنى رفيع‏تر و بالاتر بوده است؛ زيرا بر حسب مدارک عامّه و خاصّه، حضرت رسول صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم بين اصحاب برحسب ايشان اخوت برقرار نمود؛ آنچنان كه بين ابوبكر و عمر و بين عثمان و عبدالرّحمن، بين ابى‏عبيده و سعد بن معاذ و ...اخوت قرار داد²، و حضرت على عليه‏السلام را براى اخوت با خود برگزيد؛ بنابراين چگونه او در مرتبه‌ی اشرف فرزندان آدم نباشد و حال آن كه حضرت رسول صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به اخوت با او در دنيا و آخرت تصريح نموده است. 🔆 اين اخوت و برادرى روشن مى‏سازد كه همانندى روحى، عِلمى، عَملى و اخلاقى بين عليه‏السلام و افضل اهل عالم يعنى حضرت صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به مستواى درجه آن حضرت رسيده است و از اين مقام و درجه تعبيرى نتوان كرد مگر همان كه رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله‏وسلم به آن تعبيرفرموده است: «انت اخى فى الدنيا والآخرة.» 💫 و امیرالمومنین بعد از به اين مفتخر گرديد، همانطور كه خود مى‏فرمود: «انا عبدالله واخى رسوله³»، من بنده‌ی خدا و برادر رسول خدايم و در روز شورى فرمود: «آيا در ميان شما كسى است كه رسول خدا بين او و خودش برادرى قرار داده باشد غير از من؟⁴» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. المستدرك على الصحيحين، ج ۳، ص۱۴. ۲. همان، ج۳، ص ۱۴ و۳۰۳. ۳. همان، ج۳، ص۱۱۲. ۴. لسان المیزان، ج۲، ص۱۵۷. 📚 برگرفته از کتاب مقدمه‌ی اصول دین، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
🔰 با بحارش دین و مذهب را زنده کرد. كوچک شمردن زحمات علامه مجلسی در تأليف ، نشانه‌ی جهالت است! 🎙 آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۴/ اردیبهشت/ ۱۳۹۷ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۷ 💠 ﴿الرَّحْمَنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ...﴾ [الرحمن ۱-۲] ----------------------------------------- 💞 يعنى خدايى كه رحمت او بر تمام كائنات شامل است و احاطه دارد. ❇️ هیچ امری اوسع و اشمل از نیست؛ رحمت خدا به قدری شمول دارد که از هزار و یک اسم، این اسم در «بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌» انتخاب شده است. 🔑 یکی از نکات و اسرار در انتخاب دو اسم «رحمن» و «رحیم» در «بسمله» این است که «بسمله» جمیع امور¹ و مجید است و بقیه‌ی اسماء، حساب جداگانه‌ای دارند و این اسم حساب جداگانه‌ای.² 📖 حالا در قرآن سوره ای هم به نام «الرّحمن» است؛ این سوره، سوره‌ی آلاء خداست، جمیع مواهب الهیّه بلااستثناء همه در سوره‌ی الرّحمن است؛ از بالاترین عطیّه‌ی الهیّه که «عَلَّمَ الْقُرْآن» است و نعمتی اعلی و اجلّ و اعظم از آن نیست، تا برسد به ادنی نِعَم الهیه، همه در این سوره هست. 💚 این سوره با تمامی عطایا و نعمت‌هایی که در آن بیان شده، با کلمه‌ی «الرَّحْمن» آغاز می‌شود و عظمت این سوره در آن است که به اسم «الرّحمن» مسمّی شده است و سُوَر دیگر این امتیاز را ندارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. رسول خدا فرمودند: بسم الله الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است. (مستدرک الوسائل، ج۱، ص۳۲۳) ۲. از پیامبر اکرم و امام رضا علیهماالسلام روایت شدهِ: «بسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ به اسم اعظم خدا نزديكتر از سياهى چشم است به سفيدى آن.» (تفسير عياشی، ج۱، ص۲۱؛ عيون أخبار الرضا، ج۲، ص۹) 📚 برگرفته از کتاب «فدک نحله‌ی خاتم»، آیت الله العظمی وحید خراسانی ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr
‍ ‍ ♨️ بیانات آیت الله العظمی وحیدخراسانی بر محور قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام | جزء ۲۸ ﴿سَبَّحَ لِله مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ﴾ [الحشر۱۝] --------------------------------- 📖 سْوَری در قرآن است که اسم آن است¹؛ همه ی اين سُوَر با تسبيح شروع می‌شود. آن وقت چه حقايقی در اين سور است! 🔰 تعبيرات سه قسم است: ▫️ يک قسم به صيغه‌ی ماضی است، مثل سوره‌ی حديد: ﴿سَبَّحَ لِله مَا فِي السَّمَاوَاتِ.﴾ ▫️ يک قسم صيغه‌ی مضارع است، مثل سوره‌ی جمعه: ﴿يُسَبِّحُ لِله مَا فِي السَّمَاوَاتِ.﴾ ▫️ يک قسم به صورت امر است: ﴿سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى.﴾ 🔘 هيئات سه قسم است: ماضی، مضارع، امر؛ اين ماده به هر سه هيئت آمده است و در هر يک ابوابی از حكمت است که اهلش می‌فهمند... ❇️ اوج « » است ، اين است كه در ركوع، در سجود، آنچه مقرر است، تسبيح است. ⁉️ حالا خود تسبيح چه حقيقتی است؟! 🔍 خوب دقت كنيد؛ در تسبيحات اربعه: «سُبْحَانَ‏ اللَّهِ‏ وَ الْحَمْدُ لِله وَ لَا إِلَهَ إِلَّا الله وَ الله أَكْبَر»، با اينكه اهم تمام كلمات، كلمه‌ی است و طهارت و اسلام وابسته به كلمه‌ی توحيد است، آیا فكر كرده‌ايد چرا تسبيح، اول است؟ چرا سبحان الله اول است؟ 😔 افسوس كه ما به اين حقائق، آن چنان كه بايد اقبال نكرديم و نفهميديم در اين كلمات چه جواهری است. 🤲🏻 وقتی اینها رو متوجه شدید بگذارید کنار کلام که درباره‌ی ماه مبارک رمضان فرمود: «انْفَاسُكُمْ فِيهِ تَسْبِيحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِيهِ عِبَادَة..²» ⁉️ در اين ماه چه قدرتی است كه امر غير اختياری را به اختياری مبدل مي‌كند؟! امر جبری را منقلب می‌كند، آن هم به انقلابی كه عقل را متحير می‌سازد؟! 📿 خاصیت ماه رمضان این چنین است که نَفَس‌ها را تسبيح می‌كند؛ تسبيح نگفته اما نَفَس تسبيح می‌شود؛ نفس می‌شود «لَا اِلَهَ إلَّا الله». ✌️🏻 تسبيح دو قسم است: يک وقت خود آدم تسبيح می‌گويد، یک وقت خدا نَفَس را تسبيح می‌كند. ‼️ اين را خوب درک كنيد؛ خود آدم كه تسبيح می‌كند، كار خودش می‌شود و مناسب با خود اوست، اما خداوند كه به قلب و انقلاب نَفَس را به تسبيح منقلب كرد، آن تسبيح، عقل در درک عظمتش مات می‌شود... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 ۱. سُورَةُ الْحَدِيدِ وَ الْحَشْرِ وَ الصَّفِّ وَ الْجُمُعَةِ وَ التَّغَابُن. ۲. در آن ماه نفس‌هاى شما در آن تسبيح است و خواب شما در آن عبادتست... (امالی، الشیخ الصدوق، ص۱۵۳؛ عیون اخبار الرضا، ج ۱، ص۲۶۵) 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۱۹/ مهر/ ۱۳۸۳ ◻️ ☑️ @Fatemyeh_ValiAsr