eitaa logo
قرارگـاه‌فرهنگـی‌فاطمـه‌زهرا‹سلام‌الله‌علیها›‌
617 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
2.3هزار ویدیو
39 فایل
 «مسجد می‌تواند پایگاه همه‌ی کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد.» مقام معظم رهبری 🕌 آدرس : ایلام،میدان استاندارد(چالیمار) ادمین کانال @fater0
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🌺. نهج البلاغه. 🌺🌺 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 💠 مومن بايد شبانه روز خود را به سه قسم تقسيم كند، زمانی براي نيايش و عبادت پروردگار، و زمانی برای تامين هزينه زندگی، و زمانی برای واداشتن نفس به لذتهایی كه حلال و مایه زيبایی است. خردمند را نشايد جز آنكه در پی سه چيز حركت كند، كسب حلال برای تامين زندگی، يا گام نهادن در راه آخرت، يا به دست آوردن لذتهای حلال 📒 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 💠 از حرام دنيا چشم پوش، تا خدا زشتيهای آن را به تو نماياند، و غافل مباش كه لحظه ای از تو غفلت نشود. 📒 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ @fater110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️استدلال (ع) به امامت خود 🔷 (ع) پس از شهادت پدر بزرگوار خود، در حالی‌که تنها هشت سال داشتند به رسیدند. ایشان اولین امام شیعه بودند که در سنین کودکی به امامت رسیدند. پس از ایشان، امام هادی(ع) و امام مهدی(عج) نیز در خردسالی به امامت رسیدند. 🔷همین موضوع برخی از شیعیان را به تردید انداخت و از طرف دیگر دشمنان اهل‌بیت علیهم‌ السلام هم کوشیدند تا سن حضرت را بهانه‌ای برای ایجاد شبهه در جامعه نمایند و مسئله امامت ایشان را به ابهام بکشانند و به همین علت (ع) در مواردی به اثبات امامت خود و دفع شبهات پرداختند که نوشتار حاضر به یک نمونه از آن اشاره می‌کنند. 🔷مرحوم کلینی در کتاب ارزشمند الکافی می‌ نویسد: «مدّتی پس‌از آنکه (ع) به شهادت رسید، شخصی به نام علی‌ بن‌ حسان نزد (ع) حضور یافت و خطاب به حضرت گفت: ای فرزند رسول‌خدا، مردم نسبت به مقام و موقعیت شما که در عنفوان جوانی امام و حجّت خدا بر آن‌ها می‌باشید، مشکوک هستند و ایجاد شبهه می‌کنند؟! 🔷 (ع) اظهار داشتند؛ چرا مردم چنین مطالبی را بیان می‌کنند؟ و سپس افزودند: خداوند متعال بر رسول‌ اکرم(ص) این آیه‌ شریفه قرآن را فرستاد: «قُلْ هذِهِ سَبیلی أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلی بَصیرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَنی؛ [یوسف،۱۰۸] بگو: این راه من است، من و پیروانم، با بصیرت‌ کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنم»؛ سپس (ع) فرمودند: به خدا قسم، کسی غیر از (ع) از پیغمبر خدا (ص) تبعیّت نکرد و در آن زمان تنها ۹ سال داشت و من نیز اکنون ۹ ساله هستم.[۱] 🔷در نتیجه:  (ع) در این روایت با اشاره به زندگی امیرالمومنین (ع) بیان می‌کنند که همان‌ طور که (ع) با توجه به سن اندک خود، به یاری دین خدا و پیامبر (ص) و انجام تکلیف الهی پرداخت، من نیز در این سن به انجام تکلیف الهی خود - هدایت مردم - می‌پردازم. پی‌نوشت [۱] الکافی (کلینی) ج۱ ص۳۸۴ ح۸ نویسنده: حسین۱۳۹۳ منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت @fater110
#یکشنبه های شهدایی🌸 توی فرودگاه دور و بر حاجی شلوغ بود.با همه روبوسی و حال و احوال می کرد.نگران شدم.قبل از اینکه برسیم پای هواپیما ،همراه شدیم.توی اتوبوس هردو از یک میله گرفتیم.دستش را فشار دادم و گفتم:« حاجی!مواظب باش،یه وقت خدایی نکرده یکی چاقویی داره،اتفاقی می افته براتون...» گفت:«این مردم خیلی عزیز هستن.»بعد با لحن شوخی گفت:«تو که از شهادت نمیترسیدی!»قیافه حق به جانب گرفتم و گفتم :«حاجی من نگفتم از شهادت میترسم .صد تا مثل من فدای شما بشه.شما الان امید بچه یتیم ها هستید.شما الان امید بچه های مظلوم فلسطین و سوریه و عراق و یمن هستید.» خندید و گفت:«نه، گاهی اوقات شهادت تأثیرش از موندن بیشتره.»❤️❤️ راوی:حجت الاسلام عارفی @fater110
ارتباط موفق_27.mp3
21.84M
۲۷ 🌖 محال است حال ‌و روز انسان، همیشه یکسان باشد! بالا و پایین‌های روح، برای همه، حتی اولیاء خدا وجود دارد؛ اما ☜ آنچه در ارتباطات مهم است، [ قدرت مدیریت و کنترلِ روح در تغییر حالتهای گوناگون است.] چگونه می‌توان به چنین قدرتی رسید؟ 🎤 @fater110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 🌺🌿 🌺🌿 حَقِيقٌ عَلَى أَن لاَّ أَقُولَ عَلَى اللّهِ إِلاَّ الْحَقَّ قَدْ جِئْتُكُم بِبَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّكُمْ فَأَرْسِلْ مَعِيَ بَنِي إِسْرَائِيلَ ﴿۱۰۵﴾ قَالَ إِن كُنتَ جِئْتَ بِآيَةٍ فَأْتِ بِهَا إِن كُنتَ مِنَ الصَّادِقِينَ ﴿۱۰۶﴾ فَأَلْقَى عَصَاهُ فَإِذَا هِيَ ثُعْبَانٌ مُّبِينٌ ﴿۱۰۷﴾ وَنَزَعَ يَدَهُ فَإِذَا هِيَ بَيْضَاء لِلنَّاظِرِينَ ﴿۱۰۸﴾ قَالَ الْمَلأُ مِن قَوْمِ فِرْعَوْنَ إِنَّ هَذَا لَسَاحِرٌ عَلِيمٌ ﴿۱۰۹﴾ يُرِيدُ أَن يُخْرِجَكُم مِّنْ أَرْضِكُمْ فَمَاذَا تَأْمُرُونَ ﴿۱۱۰﴾ قَالُواْ أَرْجِهْ وَأَخَاهُ وَأَرْسِلْ فِي الْمَدَآئِنِ حَاشِرِينَ ﴿۱۱۱﴾ يَأْتُوكَ بِكُلِّ سَاحِرٍ عَلِيمٍ ﴿۱۱۲﴾ وَجَاء السَّحَرَةُ فِرْعَوْنَ قَالْواْ إِنَّ لَنَا لأَجْرًا إِن كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ ﴿۱۱۳﴾ قَالَ نَعَمْ وَإَنَّكُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ ﴿۱۱۴﴾
وقالوایاا مُوسَى إِمَّا أَن تُلْقِيَ وَإِمَّا أَن نَّكُونَ نَحْنُ الْمُلْقِينَ ﴿۱۱۵﴾ قَالَ أَلْقُوْاْ فَلَمَّا أَلْقَوْاْ سَحَرُواْ أَعْيُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءوا بِسِحْرٍ عَظِيمٍ ﴿۱۱۶﴾ وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَلْقِ عَصَاكَ فَإِذَا هِيَ تَلْقَفُ مَا يَأْفِكُونَ ﴿۱۱۷﴾ فَوَقَعَ الْحَقُّ وَبَطَلَ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ﴿۱۱۸﴾ فَغُلِبُواْ هُنَالِكَ وَانقَلَبُواْ صَاغِرِينَ ﴿۱۱۹﴾ وَأُلْقِيَ السَّحَرَةُ سَاجِدِينَ ﴿۱۲۰﴾ 🦋🦋هرروز یاقرآن 🌾🌾سوره اعراف 🍃🍃صفحه 164 🌺🌿 🌺🌿 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 @fater110
نهج البلاغه ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 💠 سخن گوييد تا شناخته شويد، زيرا كه انسان در زير زبان خود پنهان است. 📒 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄ 💠 از دنيا آن مقدار كه به تو می رسد بردار، و از آنچه روی گرداند، روی گردان، و اگر نتوانی ، در جستجوی دنيا، نيكو تلاش كن. 📒 ┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁ @fater110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📇 خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: 103 🔖 آیه: ۳۵ و ۳۶ 📚 مفسر: علامه جوادی آملی ✅ آیه ۳۵ بقره: «وقلنا یا آدم اسکن انت وزوجک الجنة وکلا منها رغدا حیث شئتما ولا تقربا هذه الشجرة فتکونا من الظالمین» و گفتیم: «ای آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن؛ و از (نعمتهای) آن، از هر جا می‌خواهید، بهره ببرید؛ (اما) نزدیک این درخت نشوید؛ که از ستمگران خواهید شد. ✅ آیه ۳۶ بقره: «فازلهما الشیطان عنها فاخرجهما مما کانا فیه وقلنا اهبطوا بعضکم لبعض عدو ولکم فی الارض مستقر ومتاع الی حین» پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و آنان را از آنچه در آن بودند، بیرون کرد. و (در این هنگام) به آنها گفتیم: «همگی (به زمین) فرود آیید! در حالی که بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و برای شما در زمین، تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره برداری خواهد بود.» 🔴جنتی که خداوند به آدم و حوا گفت در آنجا از نعمتها بهره برید چیست؟ 1⃣این بهشت، بود. لذا اولاً این جنة، جنت زمینی نبود چون انسان در آن جنت نه رنج بیرونی داشته مانند گرسنگی و سرما و نه رنج درونی مانند غم و ترس و غیره. قران گوید در آن بهشت اصلا گرسنه و تشنه نمی شوید. در دنیا هر با همراه است یعنی مثلا اگر رنج گرسنگی نباشد از غذا لذت نمی برد اما در بهشت بدون وجود رنج گرسنگی، لذت خوراکی را دارد. 2⃣ثانیاً این بهشت، در قیامت نیست زیرا از آن بهشت خروجی وجود ندارد زیرا اصلا وسوسه ای از شیطان در آنجا وجود ندارد که باعث خروج انسانها باشد در حالیکه در آن بهشت مورد بحث آیه، شیطان آدم را وسوسه کرد. لذا آن بهشت نه تمام ویژگی های «بهشت خلد» را دارد و نه «باغ زمینی» بوده است پس بهشت برزخی بوده است. خداوند گوید در این بهشت شما همه جور نعمت دارید لذا نگویید که از فلان نعمتها محروم شده و مجبور شدیم که به این نزدیک شویم. 1⃣خداوند در این آیات، را اصل و را فرع بر او می داند لذا گوید ای آدم در این بهشت ساکن شو به همراه همسرت. در زمان خروج نیز باز هم به آدم گوید تو و همسرت خارج شو. دلیلش این است که آدم را می داند نه اینکه چون «مرد» بوده او را اصل دانسته است. هرکس خلوص و ایمانش بیشتر باشد فضیلتش بیشتر است. چنانکه صدیقه زهرا از آدم ابوالبشر نیز بالاتر است. 2⃣بدن ابزار است و اصل؛ لذا مرد و زن بودن در دین اهمیتی ندارد و کمالات مشروط به مرد یا زن بودن نیست بلکه مشروط به است که ایمان هم مربوط به روح است که به زن و مرد قابل تقسیم نیست. زن نمی تواند شود زیرا کاری اجرایی» است اما می تواند شود زیرا کاری اجرایی نیست و تماس مستمر با مردم ندارد که اسلام آنرا برای زن نادرست بداند. در برزخ نیز چون جسم هست لذا باز هم زن و مرد وجود دارد. 3⃣پس وسوسه، اول برای آدم (ع) بود و سپس برای حوا (س). شیطنت انسان را از دور می کند. شیطان هم در پای انسان را از پایین می کشد تا به دنیا نزول کند و هم در افرادی را که خود را بالا برده و در بهشت برزخی می بینند یعنی خود را بدون گناه می بینند می لغزاند تا بیفتند و از آن حالت دور شوند! نمی گذارد این در انسان ادامه پیدا کند. اما نمی تواند او را از بالا به سمت دنیا هل دهد زیرا در عالم بالا که آخرت باشد قدرت دخول ندارد. 📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜📜 تفسیر بزرگ تسنیم @fater110