eitaa logo
فتح قلم🖋
175 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
2 فایل
هوالبصیر (ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به‌کار نمی‌افتد»(۱۳۹۵/۰۴/۱۲) تنها شمشیر سلاح فتح نیست.قلم، سلاح حزب الله است در فتح فکرها. محتاج عنایت خدا هستم. @F_Rahjo
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔶 رئیس جمهور لیست وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس کرد + اسامی 🔻 فهرست وزرای پیشنهادی آقای رئیسی رئیس جمهور، تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و فهرست ۱۹ نفره کابینه پیشنهادی سیزدهم به این شرح است: وزارت ورزش: حمیدرضا سجادی وزارت کشور: احمد وحیدی وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب وزارت نیرو: علی اکبر محرابیان وزارت خارجه: حسین امیر عبدالهیان وزارت اقتصاد: سید احسان خاندوزی وزارت آموزش و پرورش: حسین باغگلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری: عزت الله ضرغامی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی: حجت عبدالملکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری: محمدعلی زلفی‌گل وزارت دفاع: امیر آشتیانی وزارت کشاورزی: سید جواد ساداتی نژاد وزارت بهداشت: بهرام عین اللهی وزارت ارشاد: محمد مهدی اسماعیلی وزارت صمت: سید رضا فاطمی امین وزارت نفت: جواد اوجی وزارت دادگستری: رحیمی وزارت راه: رستم قاسمی وزارت ارتباطات: عیسی زارع پور منبع: خبرگزاری صداوسیما
عین الهی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت بهداشت سوابق اجرایی و علمی: وی فوق تخصص قرنیه چشم و مبدع و مخترع بیوایمپلنت بدون بخیه چشمی است و ۳۵ کتاب؛ ۴ مقاله فارسی؛ ۹ مقاله انگلیسی را به ثبت رسانده است. دیگر سوابق اجرایی: وی عناوین مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی وزرات بهداشت و درمان، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، رئیس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی/ وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین‌المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو: هیئت ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی، شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی، شورای عالی استعداد‌های درخشان / وزارت بهداشت، هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی (LMSRC) / دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو هیئت تحریریه مجلات: بینا؛ طب و تزکیه، کوثر @fatheGhalam
باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش متولد ۵۷ و از افرادی است که با ورود حجت الاسلام دکتر رییسی در سال ۹۷ به تولیت آستان قدس وی نیز وارد آستان قدس شده و مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی بوده که مدیریت ۱۹مدرسه و پردیس توانا را به عهده داشته. تجربه او در آموزش و پرورش: از کارشناسان عضو کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده.هم چنین از اساتید دانشگاه فرهنگیان است. صرفنظر از اینکه آیا مجلس به ایشان رای می دهد یا خیر،انتخاب یک شخص با رزومه ی مرتبط با علوم تربیتی و پرورشی و از اعضای پژوهشگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از رویکرد مثبت آقای رییس جمهور در زمینه تحول تربیتی در آموزش و پرورش خبر می دهد. احتمالا ایشان از افرادی باشد که با توجه شناخت مستقیم آقای رییس جمهور از وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی می شود @fatheGhalam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاع‌نگاشت | آرایش دفاعی جدید در مقابل کرونا 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی طغیان بیماری کرونا، در پیام تلویزیونی تدابیری را برای کنترل بیماری، خطاب به مسئولین و مردم بیان کردند که در این مطلب مرور میشود. ۱۴۰۰/۵/۲۰ 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ «واقعیت از خط تولید واکسن ایرانی برکت» این نتیجه تلاش شبانه‌روزی دانشمندان جوان همین کشور است و قطعا هیچ ایرانی منصفی نمی‌تواند منکر زحمات و کوشش این جوانان شود. 👤 علیرضا وهاب‌زاده @fatheGhalam
سياه پوشي در فرهنگ شيعه طرح شبهه: يكي از اشكالاتي كه وهابيون بر شيعه وارد كرده‌اند،‌ پوشيدن لباس سياه است. آنها مدعي اند كه در منابع شيعه،‌ روايات زیادی درباره مذمت لباس سياه وارد شده كه گفتند  آن لباس لباس دوزخيان،‌ فرعونيان و عباسيان (دشمنان اهل بيت)‌ شمرده است.‌ از طرفي، طبق روايات، رسول خدا صلي الله عليه وآله و اميرالمؤمنين عليه السلام از لباس سفيد استفاده مي‌كرده‌اند و پيروانشان را به استفاده از اين رنگ دستور داده اند. اما امروز در جامعه شيعي ديده مي‌شود كه آنان برخلاف سنت رسول رفتار می کنند؛
پاسخ اجمالي به شبهه سیاه پوشی در محرم👇  1. سياه پوشي شیعیان برای همدردي با اهل بيت خصوصا حضرت صاحب الامر است. 2. سياه پوشي برگرفته از سيره ائمه اطهار است. 👈 از نگاه تاريخي، سياه پوشي زنان در شهادت دو تن از سرداران سپاه اسلام (حضرت حمزه و جعفر طيار)، سياه پوشي حضرت زهرا سلام الله عليها در سوگ پدر، امام حسن عليه السلام در شهادت اميرالمؤمنين عليه السلام و بالاخره سياه پوشي بانوان خاندان رسالت در شام و مدينه به اتفاق زنان مدينه در شهادت امام حسين عليه السلام شهرت تاريخي دارد. نكته مهم اين است كه همه اين موارد تاريخي، در منظر پيامبر صلي الله عليه وآله و امامان معصوم عليهم السلام انجام شده و حتي بعضي از موارد، (‌مانند سياه پوشي حضرت زهرا در عزاي رسول خدا و امام حسن در شهادت پدر و امام سجاد در مدينه)را خود معصوم انجام داده. ⬅️بنابراين، فرمايشاتى كه از رسول گرامى اسلام يا اميرالمؤمنين و ديگر ائمه اطهار (عليهم السلام) در كراهت لباس سياه وارد شده، شامل سياهپوشى در عزاى شهداى اهل البيت (عليهم السلام) نمى‌شود. @fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ اثر همه سبب‌ها دست خداست؛ برای رفع بیماری دعا کنید 📹 ببینید | رهبر انقلاب، روز گذشته: مسبّب‌الاسباب خداوند قادر و حکیم است، که «تَسَبَّبَت بِلُطفِکَ الاَسباب». بایستی از خدای متعال درخواست کرد. این مجالس عزاداری هم جای خوبی است، زمینه‌ی خوبی است برای تضرّع، برای توسّل، برای توجّه به پروردگار و خواستن از خدا. دعا کنیم، استغفار کنیم و از خدای متعال لطفش را طلب کنیم؛ ان‌شاءالله خدای متعال هم لطف خواهد کرد. ۱۴۰۰/۵/۲۰
18.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این روزها که اوضاع کرونا وخیم تر شده زخم زبان های جماعتی خودباخته غرب پرست هم بیشتر شده.انگار نه انگار طغیان این روزها محصول بی کفایتی آن رییس قبلی است. اما آقای ما را سرزنش می کنند که چرا قبلا اجازه ندادی واکسن رایگان ژاپن و انگلیس و آمریکایی وارد کنیم. بعضی دلسوزنماها اشک تمساح می ریزند که کجایی رهبری؟ چرا محبتهای ژاپن را نادیده گرفتی و واکسن رایگانش را تحویل نگرفتی؟ اولا خیلی از این دولتهای ترسیده از آمریکا از ما پول گرفتند و واکسن هم ندادند آنها هم که ادای خوش قلبی درآورند گذشته شان این است👆 ببینید ژاپن مهربان با پزشکان مهربانش چه بلایی سر اسرا می آوردند. قدر ولی را بدانیم. 🔞هشدار حاوی صحنه‌های دلخراش؛ آزمایشات پزشکی وحشیانه ژاپنی ها روی غیر ژاپنی ها ! @fatheGhalam
❇️از شما جدا نمی شوم پدر شمس الدین از روزگاری که جوانتر بود برایش گفته. آن روزها که از ران چپ پدر تاول بزرگی بیرون زده بود و بهار که می شد می ترکید و چرک و خون زیادی از آن می رفت؛ از درد و نجس شدن لباسش حسابی کلافه شده بود. به فکرش رسید خودش را برساند به حلّه؛برود پیش رضی الدین علی ابن طاووس تا فکری به حالش کند؛سید رضی الدین پزشکان حله را جمع می کند تا مداوایش کنند.نظر اطبا این بود که اگر دمل را برش بزنند ممکن است شاه رگش پاره شود و او بمیرد؛ روی این حساب زیر بار جراحی نمی روند.سید که بنا داشت به بغداد برود اسماعیل را هم با خودش می برد تا طبیبان بغداد چاره ای کنند.بغدادی ها هم همان حرف طبیبان حله را می زنند.سید برای اینکه غصه ی اسماعیل کمتر شود از آسان بودن احکام می گوید و او را به نماز با همان وضع دلداری می دهد.ولی اسماعیل که هنوز فکر خلاص شدن از این درد و دردسر از سرش نیفتاده به حال و هوای زیارتی که به دلش افتاده فکر می کند.با سید در میان می گذارد و به امیدی، مشرّف می شود به حرم.در سرداب مقدس همه بیچارگی اش را کف دست می گیرد ودلش را نشان می دهد به حضرت صاحب الزمان؛مولایش را شفیع می کند وبا خدا از دردهایش می گوید.نجواهایش چند ساعت طول می کشد؛ برمی گردد پیش سید .تا روز پنجشنبه مهمان سامرایی هاست؛ آن روز قبل از تشرف به حرم، خودش را به دجله می رساند وبا آب نهر، غسل می کند و لباس تمیزی می پوشد ؛برای زیارت که به شهر نزدیک می شود، از لای حصارهای شهر،چهار سوار بیرون می آیند و به اسماعیل نزدیک می شوند.اطراف حصارها گوسفندهایی در حال چریدن اند؛اسماعیل به خیالش سواران ،گلّه دارند و از اَشراف این حوالی اند. وقتی می رسند می بیند دو سوار جوان دست راست اند و زیر لباسشان شمشیر دارند ؛سوار سمت چپ هم پیرمردی است نقابدار ،که نیزه ای در دست دارد.وسط این سه نفر آقایی است با فَرَجیه ای (لباس خاص آن زمان)به تن که زیر آن شمشیری آویزان است.مردان سواره به اسماعیل سلام می کنند و اسماعیل هم جواب می دهد.صاحب فرجیه از اسماعیل می پرسد: _"فردا برمی گردی پیش خانواده ات ؟" اسماعیل :بله. اشاره می کند به اسماعیل تا جلو رود که آن دمل را ببیند. با اینکه لباس اسماعیل هنوز نم دارد و او ترجیح می دهد کسی به بدنش دست نزند ولی،بدون کلمه ای حرف ،می رود جلو؛سوار خم می شود و دوش اسماعیل را می گیرد و نگاهی به پایش می اندازد؛ دست مرد تاول را فشار می دهد و دردی به پای اسماعیل می افتد؛دستش را که برمی دارد درد تمام می شود.با اینکه او چهار سوار را نمی شناسد ولی پیرمرد نقابدار به اسم، صدایش می زند: _"اسماعیل! رستگار شدی؛: تعجبی بزرگ که حالا چشمان اسماعیل را در خودش غرق کرده ، زل می زند به سوارها؛ پیرمرد، حیرت اسماعیل را از چشمانش می خواند و می گوید: _"این بزرگوار امام عصر توست." اسماعیل ،دل می شود و با شوقی بی نهایت می افتد به پای امام؛یک بوسه می زند به پای آقایش. هنوز لبهای اسماعیل تمنای بوسیدن پای حضرت را دارند که ایشان اسبش را می رانَد و دل اسماعیل هم با قدم های اسب می دود.پاهایش تاب ندارند ومی روند تا برسند به کششی که از دلش فواره زده؛ آقا او را امر می کند که برگردد. چطور برگردد؟ با یک دنیا مِهر، صدا می زند : _" از خدمت شما جدا نمی شوم ." جواب می شنود: _"مصلحت در آن است که برگردی." رفتن آقا زنجیری شده که دل اسماعیل را سخت به خودش می کشد. اسماعیل بهانه ای ندارد برای برگشت؛حرکت موج می زند به دلش؛شوق مثل پیچک در تمام تنش می پیچد وبرای رفتن با امام بی طاقتش می کند.با کلمه هایی که پر از صدای التماس است می گوید: _"از شما جدا نمی شوم." پیرمرد بیدار باش می دهد و از شرمی می پرسد که لای شوق های اسماعیل گم شده؛ _"چطور فرمان امامت را نادیده می گیری در حالیکه ایشان دو بار تو را امر کرده که برگردی؟" حرفهای پیرمرد،پای اسماعیل را سست می کند و دلش با حسرتی ناتمام به روی خاک تنش می افتد. اسماعیل با آن گره محبتی که امام به دلش انداخت،هر سال عازم سامرا می شود.زیارت حرم نصیبش می شود ولی چهل سال مشرف شدن هایش پر است از انتظار دیدار. هرسال لباس تمیز می پوشد و چشم انتظار صدایی می ماند، شاید هم نگاهی، یا اسبی، شاید بوسه ای بر پایی ولی............... بعد از انتظاری طولانی ،چهل سال چشم به راهی اش را می پیچد لای بقچه ای و با دلی پر از حسرت،لباس ابدیت می پوشد. (اصل داستان از کتاب عبقری الحسان است که به قلم حقیر بازنویسی شده.) ✍ره جو @fatheGhalam
🏴 | شهادت عبدالله‌بن‌الحسن در راه دفاع از ابی‌عبدالله ▪️ رهبر انقلاب: عبدالله بن الحسن، وقتی فهمید عمویش در میدان روی زمین افتاده است، با شتاب آمد و رسید بالای سر ابی عبدالله علیه السلام. هنگامی که رسید، یکی از سربازان خبیث و قسیّ القلب ابن زیاد، شمشیر را بلند کرده بود که بر بدن مجروح ابی عبدالله علیه السلام فرود بیاورد. دستهای کوچک خود را بی اختیار جلوی شمشیر گرفت، دست این بچّه قطع شد. فریادش بلند شد. اینجا بود که امام حسین علیه السلام خیلی منقلب شد؛ کاری هم از او برنمی آید. دست به دعا برداشت و از ته دل مردم را نفرین کرد. صدا زد: «أللَّهُمَّ أَمْسِکْ عَنْهُمْ قَطْرَ السَّمَاءِ»؛ خدایا! باران رحمتت را بر این مردم حرام کن. ۱۳۶۴/۷/۵ ▫️ 💻 @Khamenei_ir
⚫️سوال❓ چرا در زیارت عاشورا امام حسین علیه السلام را با وصف (ثارالله)خطاب می کنیم؟ ◾️پاسخ از مقام معظم رهبری نسبت به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) سیّدالشّهداء تعبیر «ثارالله» به کار رفته است، یعنی کسی که خون‌بهای او خدا است -معنای ثارالله این است؛ عظمت خون‌بهای او به‌قدری است که جز خود خدای متعال هیچ چیز نمیتواند خون‌بهای این عزیزان باشد- عین همین تعبیر درباره‌ی امیرالمؤمنین است؛ چون شما میگویید: یا ثارَ اللهِ وَ ابنَ ثارِه؛(۱) «وَ ابنَ ثارِه» یعنی امیرالمؤمنین هم در همین رتبه‌ی عظمت از لحاظ خون‌بها است. عظمت این شهید بزرگوار، شهید در محراب، شهید در راه حق، شهید قاطعیّت، شهید استقامت، از این تعبیرات کاملاً آشکار است.۱۳۹۵/۰۴/۰۵ @gahneveshtha