هدایت شده از پلاک
تَهِ همهی عشقِ بچه بسیجیا به امام"ره" این بود که رابطهشون رابطهی خیلی نزدیکی شده بود. که آخرش امام میگه خدایا منو با بسیجیام محشور کن. امام العارفین، امام الحکیم و فرزانه میگه خدایا منو با بسیجیام محشور کن! [امام با این حرف] یا داره شعار سیاسی قبل انتخاباتی میده و یا داره به ما یه چیزی رو میفهمونه که توی این بچهها یه خبری بود...
@Pelak_channel
Instagram: Hoseinyekta46
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#انس_با_قرآن
صفحه #چهارصد_پنجاه_چهار
روزی یک صفحه باترجمه
تفسیر حجتالاسلام قرائتی
💠💠💠💠
آیه ۱۷ تا ۲۰ حضرت داوود باده کمال ستایش شده است: الگوی صبر ، بندگی خداوند، انابههای پی در پی، قدرت داشتن، تسخیر کوه و همنوایی آنها با او، عرضه پرندگان بر او، همنوایی آنها در انابه با او، حاکمیت و حکومت، حکمت الهی، داوری حق و فیصله دادن به اختلافات.
مراد از حکمت، معارف محکم، یقینی و غیر قابل تردید است بر خلاف علم که همواره در معرض خطا و تردید است.
نقش الگوها در تربیت فراموش نشود.
انسان در اثر تکامل معنوی می تواند طبیعت را با خود همراه کند.
بهترین زمان برای یاد خدا شامگاهان صبحگاهان است.
پرندگان دارای نوعی شعور نسبت به خداوند و هستی هستند.
آیه ۲۱و ۲۲ قضاوت قداست دارد.
طرفین دعوا باید خواهان اجرای حق باشند نه حفظ منافع خود.
اجرای عدالت در جامعه عامل هدایت مردم به راه مستقیم و دوری از افراط و تفریط می شود.
آیه ۲۴ و ۲۵ قضاوت نباید عجولانه و بر اساس سخن یکی از طرفین باشد.
در انتخاب همکار و شریک باید محور کار، ایمان و عمل صالح باشد و گرنه خطر کلاهبرداری و تجاوز به حقوق شرکاء در پیش است.
انبیا به خاطر ساده ترین لغزش بهترین انابه و توبه را دارند ترک اولای حضرت داوود این بود که قبل از شنیدن سخن هر دو طرف قضاوت کرد.
آیه ۲۶ حکومت بر مردم نعمت بزرگی است که شکر آن اجرای عدالت در میان مردم است
هواپرستی با انحراف مساوی است.
ایمان به معاد کافی نیست باید انسان یاد معاد باشد
یاد معاد باشیم، صلوات🌷
@fatholfotooh
هدایت شده از تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
*اطلاعیه:*
با سلام و احترام و برای *یادآوری:*
إن شاء الله تعالی *جلسه هشتم* دور یازدهم: *مفاهیم قرآن از زبان قرآن،*
امروز: *یکشنبه اول خرداد ماه* از ساعت: *۱۵* تا: *۱۶:۱۵* برگزار و به این پرسشها میپردازیم:
۱ـ « *موعظه* » یعنی چه؟
۲ـ موعظه برای « *کیست؟* »
۳ـ « *قیام* » یعنی چه؟
۴ـ « *قیام لله* » یعنی چه؟
۵ـ « *تفکّر* » یعنی چه؟
۶ـ « *ثمرات تفکّر* » کدامند؟
۷ـ ربطِ « *قیام لله* » با « *تفکّر* » چیست؟
۸ـ در « *چه چیزی* باید *تفکّر* » کرد؟
۹ـ در تفکّر، « *مجهول* » چیست؟
*نشانی* کلاس:
https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-ghoran110
ضمنا صوت و متن این کلاس علاوه بر *کانال تسبیح ۱ و۱۲* در *گروه زیر* هم بارگذاری می شود:
*ble.ir/join/MGU1MmFiMW*
#اطلاعیه
هدایت شده از ستاد مرکزی راهیان نور
📊 #اینفوگرافیک | #مسیح_کردستان
🔻۱خرداد ماه سالروز شهادت شهید محمد بروجردی(مسیح کردستان) گرامی باد.
#فرماندهان_جبهه_غرب_کشور
➕ به راهیان نور بپیوندید👇
🆔 @Rahianenoor_News
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#جهادبانفس #حدیث_دوم #ریا 🍃🍃🍃🍃 👈 از نفس خود در هر عملی حساب بکش و او را در برابر هر پیشامدی سوال و
#یکشنبه ها
#جهادبانفس
#حدیث_سوم
#عجب
حضرت موسی بن جعفر، علیه السلام، پرسیدم از عجبی که فاسد می نماید عمل را چیست؟ گفت: «عجب درجاتی دارد
👈 بنده، بدی عملش برایش زینت پیدا کند و، پس نیکو ببیند.
👈 بنده به پروردگار خود ایمان آورده ، پس بر خدا منت گذارد ،
شرح «عجب» ⏪ بزرگ شمردن عمل صالح و کثیر شمردن آن و مسرور شدن و ابتهاج نمودن به آن، و غنج و دلال کردن است به واسطه آن، و خود را از حد تقصیر خارج دانستن است.
♻️ اما مسرور شدن به آن با تواضع و فروتنی کردن از برای خدای تعالی و شکر ذات مقدس حق کردن بر این توفیق و طلب زیاده کردن عجب نیست و ممدوح است.
#مراتب_عجب🔰🔰
درجه اوّل عجب به ایمان و معارف حقه است، و در مقابل آن، عجب به کفر و شرک و عقاید باطله است.
درجه دوم عجب به ملکات فاضله و صفات حمیده است، و در مقابل آن، عجب به سیّئات اخلاق و قبایح ملکات است.
درجه سوم عجب به اعمال صالحه و افعال حسنه است، و در ازاء آن، عجب به اعمال قبیحه و افعال ناهنجار است.
ادامه دارد...
شادی روح امام خمینی ره صلوات🌷
@fatholfotooh
هدایت شده از کانال خبری معراج شهدا
🚨#خبر_فوری
وداع در معراج
مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم "صیاد خدایی" فردا (دوشنبه) ساعت ۱۷ در معراج شهدای تهران برگزار خواهد شد.
#دعوتید
🌹اینجا معراج شهداست👇
@tafahoseshohada
فتح الفتوح لحظه های یاد شهدا در راه شهدا
#انس_با_قرآن
صفحه #چهارصد_پنجاه_پنج
روزی یک صفحه باترجمه
تفسیر حجتالاسلام قرائتی
💠💠💠💠
آیه ۲۷ کفار برای اعتقادات خود دلیل ندارند بلکه تکیهگاهشان ظن و گمان است.
آیه ۲۸ تقوا، کنارهگیری و گوشهنشینی نیست بلکه به میدان آمدن و کار کردن است.
آیه ۲۹ «مبارک» به چیزی گفته میشود که فایده و خیر آن، رشد و فزونی زیاد و ثابت داشته باشد.
گرچه قرآن مبارک است اما برای تدبر است نه فقط تبرک، تدبر در قرآن باید مقدمه تذکر گردد.
آیه ۳۰ تا ۳۳ کلمه خیر در مورد اموال دنیا نیز به کار میرود. «حبالخیر» به معنای دوست داشتن چیزی است که به انسان خیر میرساند.
توجه و رجوع به خداوند باید دائمی باشد.
رهبر باید شخصاً از نیروها سان ببیند و آگاهی از کمیت و کیفیت نیروها و امکانات شرط رهبری است.
آیه ۳۴ و ۳۵ آزمایش وسیله صیقل روح و قرب به خداست.
استغفار قبل از دعا سبب اجابت دعاست.
لازمه کسب معنویت و انابه و تضرع، انزوا و گوشه گیری نیست.
آیه ۳۶ تا ۴۰ از نیروهای متمرد نیز می توان با مدیریت صحیح بهرهبرداری کرد.
حکومتی الهی است که در آن امنیت و صنعت همراه با معنویت باشد.
آیه ۴۱ و ۴۲ حضرت سلیمان و حضرت ایوب قرآن هر دو را با عبارت «نعم العبد» ستایش می کند زیرا رفاه و رنج نتوانست آنها را از مدار بندگی خدا خارج کند.
شکوه کردن از مشکلات نزد خدا مانعی ندارد.
حب الخیر داشته باشیم، صلوات🌷
@fatholfotooh