عشقم اگر علیست، سرِ دارم آرزوست
من سر گذشت میثم تمارم آرزوست
🌺 عید سعید قربان، عید عبادت و بندگی مبارک
@fazayell_amiralmomenin_Ali
❌❌❌
بزرگواران گروه های ایتا هک شده. افرادی با نام های محمد، امیر عباس، اریا، سامیار و..... وارد گروه شده و سلام میدهد
لطفا جوانب احتیاط رو در نظر بگیرید
❌❌❌
@fazayell_amiralmomenin_Ali
✅لطفا نشر دهید برای اطلاع هموطنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اومده با ذوالفقار صیقلی...! ✨
@fazayell_amiralmomenin_Ali
📸 تصویری قدیمی از رهبر انقلاب با لباس احرام در سرزمین منا
•●#یوم_العرفه / #عرفه●•
@fazayell_amiralmomenin_Ali
#منزلگاه
نخستین منزل
نام منزل: بستان ابن معمّر (ابن عامر) به بطن نخله نیز مشهور است.
وجه تسمیه: این محل متعلق به عمربن عبدالله بن معمر بوده است.
زمان ورود: هشتم ذی الحجه سال ۶۰ هجری معادل ۱۸ شهریور ماه ۵۹ شمسی.
مدت توقف: امام درنگ کوتاهی در این محل داشته است.
ویژگی ها و امکانات: این منطقه میان دو دره بوده است که به نخل یمنی و نخل شاهی
مشهور بوده اند.
رویدادها: در این منزلگاه فرزدق ابوهمام بن غالب تمیمی حنظلی که از اصحاب حضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) و حضرت امام حسن (علیه السّلام) و حضرت امام حسین (علیه السّلام) بود. در روز ترویه حضرت امام حسین (علیه السّلام) را ملاقات میکند و از ایشان علت ترک حج را بدین شتاب جویا میشود؛ حضرت سیدالشهدا (علیه السّلام) علت ترک حج را گرفتار نشدن در دست بنی امیه و یاری دین خدا و جهاد در راه او و عزت بخشیدن به شریعت محمدی و اعتلای کلمه الله بیان می فرمایند.
•••✾••••✾•🌱🌴🕌🌴🌱•✾••••✾•••
@fazayell_amiralmomenin_Ali
#منزلگاه
منزل دوم
نام منزل: تنعیم
وجه تسمیه: این نام برگرفته از کوهی است به نام «ناعم» که در سمت چپ این منطقه است.
زمان ورود: همان روز هشتم ذی الحجه، ۱۸ شهریور ماه، ۵۹ شمسی
مدت توقف: چند ساعت
ویژگی و امکانات: ۱.داشتن درختان و نخل زاران ۲. داشتن آب کافی
رویدادها: ۱. برخورد با کاروان بحیربن ریسان که کالاهایی را برای تبریک آغاز حکومت یزید به شام می فرستاد. امام دستور مصادره ی کالاها را صادر کرد. بار این شتران زعفران و حلّه و لباس بود. امام به شترداران فرمود هر کس با ما بیاید کرایه و لباس او را می پردازیم و هر کس بخواهد به یمن بازگردد به اندازه ی مسیر طی شده کرایه اش را خواهیم پرداخت. ۲. گفته اند در این منزل عبدالله بن عمر (فرزند خلیفه ی دوم) با امام ملاقات کرد و امام را از رفتن به کوفه بر حذر داشت و به امام گفت: به خدا می سپارمت، تو در این راه کشته می شوی و سه بار ناف امام را بوسید؛ احتمال است که دیدار کننده عبدالله مطیع باشد نه عبدالله عمر، در این دیدار اشاره به طومارها و نامه های همراه امام شده است.
•••✾••••✾•🌱🌴🕌🌴🌱•✾••••✾•••
@fazayell_amiralmomenin_Ali
#منزلگاه
منزل سوم
نام منزل: صفاح
وجه تسمیه: به کناره و حاشیه کوه می گویند. معلوم می شود این ناحیه در دامنه کوه است.
زمان ورود: احتمالا روز بعد یعنی نهم ذی الحجه امام به این محل وارد شده اند. (معادل ۱۹ شهریور ماه ۵۹ شمسی)
مدت توقف: توقف امام در این محل کوتاه بوده است.
ویژگی و امکانات: کنار جاده و مسیر اصلی بود. سمت چپ راه کسانی که از مُشاش وارد مکه می شدند. ویژگی مناطق کوهستانی را داشت.
رویدادها: ۱. امام را در این منزلگاه با سپر بر دوش دیده بودند و قبایی بر شانه. از زبان فرزدق است که:
لقیتُ الحسین بارض الصفاح علیه الیلامق و الدّرق
۲. عبدالله بن عمروبن عاص در این محل سراپرده ای داشت. گویا فرزدق در این محله با عبدالله دیدار داشته است. ۳. برخی ملاقات فرزدق را با اباعبدالله در این منطقه دانسته اند که دقیق به نظر نمی رسد. ۴. امام در سخنانی کوتاه تسلیم خود را در برابر قضا و اراده ی الهی بیان کرد.
•••✾••••✾•🌱🌴🕌🌴🌱•✾••••✾•••
@fazayell_amiralmomenin_Ali
🌸🌸🌸🌸🌸
با سلام و احترام ، سربلندی ابراهیم، آرامش اسماعیل، امیدواری هاجر، عطر عرفه
و برکت عید قربان را برای شما آرزومندم
زندگیتان به زیبایی گلستان ابراهیم و پاکی چشمه زمزم.
عید سعید قربان بر شما و خانواده محترم مبارک باد.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
⭕️ #پوستر | آمدهایم تا راهِ ناتَمامِ شهید رئیسی را ادامه دهیم...
#سعید_جلیلی
#جلیلی
#انتخابات
@fazayell_amiralmomenin_Ali
ذکر یونسیه برای ازدواج
و رفع مشکلات و گرفتن حاجات
برای ذکر یونسیه شمار زیادی از خواص و فواید ذکر شده است. یکی از این فواید که شهرت بیشتری هم دارد ختم ذکر یونسیه برای ازدواج است. البته گشایش بخت و ازدواج فقط یکی از آثار مترتب بعد از ذکر یونسیه است.
رسول خدا (ص) در روایتی فرمودند: آیا به شما خبر دهم از دعایی که هرگاه غم و گرفتاری پیش آمد آن دعا را بخوانید گشایش حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آریای رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعای یونس که طعمه ماهی شد: لا اله الا انت سبحانک إنّی کنت من الظالمین.
همانطور که اشاره شد ذکر یونسیه آثار فراوانی دارد بسیار مورد توجه بزرگان دین بوده است
نمونه دیگری از این توصیهها روایت است از امام صادق (ع) که فرمودند: عجب دارم از کسی که غم زده است چطور این دعا را نمیخواند:
"لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین"
چرا که خداوند به دنبال آن میفرماید:
«فاستبجنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المؤ منین»
(ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤمنان را نجات میدهیم)
ختم ذکر یونسیه برای ازدواج راههای مختلفی دارد، بزرگان در این باره فرمودهاند که ذکر یونسیه را باید به عددهای زیر ختم کرد:
۴۰۰ مرتبه
۷۰۰ مرتبه
۱۰۰۱ مرتبه
۳۰۰۰ مرتبه
۴۰۰۰ مرتبه
۷۰۰۰ مرتبه
بیشترین توصیه برای ختم ذکر یونسیه برای ازدواج و رفع گرفتاریهای دیگر به این شیوه است که بعد از نماز مغرب و عشا ۴۰۰ مرتبه و در حالت سجده گفته شود. البته در متون مختلف انواع و اقسام ختمهای دیگر برای این ذکر بیان شده است، اما نکته حائز اهمیت این است که آثار تمامی اذکار مستحبی که در اسلام توصیه شده است بیشتر از هرچیزی پیرو نیّت افراد است، پس ختم ذکر یونسیه برای ازدواج، به هر تعدادی و در هر زمان و مکانی صحیح است، زیرا تأثیر اذکار درست شبیه اعمال عبادی دیگر در اسلام متناسب با نیت شخصی است که ذکر را میگوید.
@fazayell_amiralmomenin_Ali
ختم چهل روزه ذکر یونسیه . . . . .
ارسال شده در 14ام اسفند, 1395 توسط اشرف محمدي در بدون موضوع
ختم چهل روزه (عجیب و شگفت اور)ذکر یونسیه که مرحوم کشمیری فرموده اند:
هو الرحمن الرحیم
لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ
* اول اینکه عامل(فردی که ختم را انجام میدهد) بر یگانگی خداوند ایمان داشته باشد نه در زبان بلکه با تمام وجود و با شناخت اندکی که دارد که سرلوحه همه انها یکتایی و بی همتایی خداوند در تمام صفات ثبوتی و مبر بودن او از تمام صفات سلبی است.
* توجه کامل به وجود بی همتای خداوند و این که عامل بداند خداوند در همه حال ناظر بر عمل اوست همان طور که هنگامی که با یک نفر صحبت میکنید تمام حواس شما به اوست در اینجا نیز باید حالتی مشابه داشته باشید حال انکه در هنگام گفتن این ذکر با سرچشمه وجودو هستی صحبت می کنید.
_
*پشیمانی از گذشته سرشار از کوتاهی و ناسپاسی زیرا که این ذکر طبق گفته بزرگان اهل معرفت خود نوعی توبه به درگاه باری تعالی است.
_
*نیاز نیست که تنها به معنی ایه اکتفا کنید بلکه به رابطه مضمون آیه با خودتان نیز باید اهمیت بدهید .منظور اینکه در قسمت اول آیه که در یگانگی و یکتایی و منزه بودن خداوند گواهی داده می شود به عظمت خداوند در جهان هم توجه شود به نظم و هماهنگی در کره زمین و در سیارات وستاره ها و خورشیدیا حیات در خشکیها و دریاها وسایر نشانه های عظمت حقتعالی و در قسمت بعدی ذکر گناهان و کوتاهی ها و ناسپاسی هایی که انجام شده به یاد اورده مثل کفران نعمت یا کوتاهی در انجام اعمال پسندیده و…
_
* و غرض این نیست که در هر بار خواندن ذکر تمام این مطالب دوره شود بلکه هر کدام از این دو قسمت را که باعث می شود شما بیشتر در ان لحظات قرب به حضرت دوست پیدا کنید انتخاب کنید که اکثر اوقات به هردو معنی توجه میشود.
* زمان مناسب همانطور که قبلا گفته شد بعد از عشاء است (حدودا ساعت ده به بعد)و دلیل ان هم قبلا ذکر شد.
√در مورد تعداد این ختم هم باید از 400 شروع شود و کم کم زیاد شود البته نیازی نیست حتما شما تعداد بشمارید بلکه از 20دقیقه که زمان تقریبی 400 ذکر است شروع کنید و ذره ذره (مثلا سه دقیقه یا پنج دقیقه)انرا زیاد کنید.قبلا گفته شد یکی از دوستان چگونه ختم گرفته بود او حدود20 دقیقه این ذکر را می خوانده و بعد انقدر می خوانده تا در سجده خوابش می برده است بسیاری از انها هم که این ختم را تجربه کرده اند این را توصیه می کنند اینجانب نیز همین طور. زیرا مرحوم کشمیری این را فرمودند.
_
√ شاید کمی دشوار به نظر اید اما ایا نتیجه کار انقدر ارزشمند نیست که این سختی ها را بجان خرید؟
_
√آیا نیاز نیست که انسانها بخشی از شبانه روز را به مناجات با باریتعالی بپردازند حال انکه چنین نتایج عظیمی همچون چشم برزخی.ارتباط با عالم ملکوت.و راهیابی به دنیای ارواح. و نورانی شدن قلب. و زدودن لکه های سیاه گناه از روح ادمی. و بسیار چیزهای دیگر حاصل این عمل گرانبها نزد علمای اهل معرفت و استادان و بزرگان است.
مرحوم استاد علامه طباطبائی فرمودند که مرحوم قاضی ( استاد آنجناب عارف عظیم و سالک مستقیم حضرت آیت الله حاج سید علی قاضی تبریزی ) اول دستوری که می دادند ذکر یونسی بود لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ* که در مدت یک سال در وقت خاص به حالت سجده ات بازخوانده شود.
_تذکر(از صادقی):ذکر یونسیه همان “لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین"است،ولی در این ختم،مرحوم آیة الله کشمیری،عبارت ابتدای ختم را هم برای ختم ضروری دانسته اند.
منبع:سایت مرحوم آیت الله حق شناس (ره)
@fazayell_amiralmomenin_Ali