💢 مرضیه برومند:
محدودیت، بستری برای خلاقیت است/
برپایی مجازی، مخاطبان جشنواره فیلم کودک را گستردهتر میکند/
کرونا تجربه ترسناکی است، اما دنیای جذابی برای روایت دارد
لینک:
📎https://icff.ir/5790
#جشنواره_بین_المللی_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#المپیاد_فیلمسازی_نوجوانان
#مرضیه_برومند
#جشنواره_آنلاین
#کرونا
#ماسک_بزنیم
27.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سینما به روایت فارابی-۱۰
#سینما_به_روایت_فارابی
#سازمان_سینمایی
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#جشنواره_بین_المللی_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#المپیاد_فیلمسازی_نوجوانان
#انجمن_سینمای_جوانان_ایران
#گزارش_عملکرد_مالی
#حسین_انتظامی
#سید_مهدی_سجادی
#رائد_فریدزاده
#وحید_گلستان
#عبدالله_علیمراد
#سعید_پوراسماعیلی
#جشنواره_آنلاین
#قطار_آن_شب
#حمیدرضا_قطبی
#بهروز_رشاد
#جشنواره_اشلینگل_آلمان
#روایت_جنگ_در_دل_جنگ
#شهید_سید_مرتضی_آوینی
📎https://www.aparat.com/v/3iOEk
علیرضا تابش:
خوشبختانه نسل جدید با تکنولوژیهای ارتباطی آشنا هستند / از ایدههای خوب برای بهتر برگزار شدن جشنواره حمایت میکنیم / مشارکت شهرهای خواهر خوانده اصفهان در برپایی مجازی جشنواره
لینک:
https://www.fcf.ir/news/ID/105477
#علیرضا_تابش
#جشنواره_بین_المللی_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#جشنواره_آنلاین
#رادیونمایش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#افق /۱۳۶۷
کارگردان: زنده یاد "رسول ملاقلیپور"
◾️سکانس آمادهسازی غواصان و رزمندگان بسیج و سپاه برای تصرف اسکلهالامیه درعملیات کربلای۳ با تلفیق موسیقی #محمدرضا_علیقلی ، غزل مولانا و میزانسن عاشورایی و حماسی زندهیاد #رسول_ملاقلی_پور یکی از بهیادماندنی فصلهای فیلمهای #دفاع_مقدس به شمار میرود.
◾️در این عملیات که شامگاه دهم شهریور سال ۶۵ آغاز شد، نیروهای غواص لشکر امام حسین(ع) به سمت هدف حرکت کردند و بعد از چند ساعت با محرز شدن درگیری روی اسکله، رمز عملیات (حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر) توسط فرماندهی قرارگاه قرائت شد و یکی از مهمترین فتوحات دوران دفاع مقدس با توسل به فرهنگ #عاشورا رقم خورد.
📎https://www.aparat.com/v/kd85r
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#نمای_نینوا
#محرم
📚دانلود شماره ۸۵ فصلنامه سینمایی فارابی از سایت طاقچه
💠علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سایت طاقچه به نشانی https://taaghche.com/book/78084 نسخه پیدیاف فصلنامه سینمایی فارابی را با عنوان «فنّاوریهای نوین سینمایی۴: عرضه، نمایش و بازارهای نوین سینما در عصر پسا-دیجیتال» خریداری کنند.
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#فصلنامه_سینمایی_فارابی
#طاقچه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#پاداش_سکوت /۱۳۸۵
کارگردان: #مازیار_میری
تهیهکننده: #محسن_آقا_علی_اکبری
◾️سکانسی که پدر شهید یحیی ابراهیمی (با بازی زندهیاد جعفر والی) در حال دوختن پرچمهای عاشورایی است و سردر کوچهای به اسم پسر شهیدش را برای او میآورند یکی از چند فصل ماندگار فیلم است.
◾️این فیلم بر اساس روایات واقعی دوران دفاع مقدس و با اقتباس از رمان #احمد_دهقان ساخته شد.
◾️مرتضي قرباني نخستین فرمانده لشکر ۲۵ کربلا و لشکر ۵ نصر درباره ماهیت برگرفته از واقعیت این فیلم گفته بود: زمان عمليات آزادسازي فاو، ۱۱۰۰ رزمنده مازندران و گيلان انتخاب شدند. چند روز قبل از عمليات این موضوع را با آنها در ميان گذاشتيم كه اگر كسي جلوی سنگر دشمن، تير خورد، براي لو نرفتن عمليات چه كاري بايد انجام داد؟ در اين هنگام يكی از فرماندهان گفت: اگر من تير خوردم، بغل دستی من براي جلوگيری از سر و صدا حق دارد سر من را زير آب كند. در اين هنگام جمعيت حاضر در مسجد يكصدا تكبير گفتند و حرفش را تٲييد كردند.
📎 https://www.aparat.com/v/4Ywsm
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#نمای_نینوا
#محرم
🔘 تسلیت حسین انتظامی برای درگذشت معلم بزرگ سینمای مستند
📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&newsid=699880&cat=5
🗞بخشی از جوایز و یادگاری های زنده یاد«منوچهر طیاب» در موزه سینما
🔘 موزه سینمای ایران درگذشت استاد سینمای مستند ایران ؛ «منوچهر طیاب» را به جامعه سینمایی و مخصوصا مستندسازان کشور تسلیت گفته وبرای خانواده آن مرحوم از خداوند آرزوی صبر دارد.
▪️روحش شاد و یادش گرامی
#منوچهر_طیاب
#موزه_سینمای_ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#پرواز_در_شب/ ۱۳۶۵
کارگردان و تهیه کننده: #رسول_ملاقلی_پور
◾️ویژگی مهم فیلم ایجاد ارتباط نمادین بین حماسه رزمندگان دفاع مقدس با حماسه #علمدار_کربلا حضرت ابوالفضل(ع) است.
◾️زندهیاد رسول ملاقلیپور درباره «پرواز در شب» گفته بود که: من با قهرمانان این فیلم گریه میکردم، همگام با آنها میجنگیدم و گاه حتی به آنها حسرت میخوردم.
◾️در این فیلم برای نخستین بار در سینمای ایران، روحیات رزمندگان و وجوه درونی شخصیت آنها، جایگزین زد و خوردها و انفجارهای فیلمهای جنگی شد.
◾️در «پرواز در شب» گردان کمیل به فرماندهی مهدی نریمان (با بازی مرحوم سلحشور) برای یک حرکت ایذائی به خطوط دشمن یورش میبرد. با این حال، فشار بی امان دشمن آنها را مجبور به پناه گرفتن در یک کانال میکند. در این بین، تنها وسیله ارتباطی گردان با قرارگاه مرکزی از کار میافتد و آب و آذوقه داخل کانال نیز جیره بندی میشود. سه نفر از گروه چهار نفری در مصاف با دشمن شهید میشوند و...
📎https://www.aparat.com/v/LIWuM
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#نمای_نینوا
#محرم
48.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢حضور در مجامع بینالمللی به نفع سینمای ایران است
🔹🔹رائد فریدزاده
(معاون بینالملل بنیاد سینمایی فارابی):
🔹به دلیل تحریمهای ناجوانمردانه اقتصادی، فعالیتهای بخش بینالملل سینمای ایران، دستخوش تغییرات جدی شد اما در مقایسه هزینه صورت گرفته برای حضور جهانی کارشناسان سینمای ایران در این سالها با درآمدی که بخش خصوصی ما میتواند داشته باشد، این حضور به نفع سینمای ایران است.
🔹دستیابی به تولید مشترک، گسترش تبادلات سینمایی، ایجاد #بازار_مشترک ، #اکران و نمایش جهانی، تبادلات آموزشی و عرضه تجاری فیلمهای جشنواره کودک و نوجوان از اهداف ما بوده است.
🔹تولید مشترک یعنی دو کشور از مرحله ایده تا توزیع و پخش، مشارکت داشته باشند و حق و حقوقی تعریف شود.
🔹بعضی از نقدهای تند، از روی عدم آگاهی است و برخی ممکن است با یکسری اغراض مطرح شود.
📎https://www.aparat.com/v/gPaHr
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#رائد_فریدزاده
#معاون_بین_الملل
#شفاف_سازی
#گزارش_عملکرد
#چتر_سینمای_ایران
#تفاهم_نامه
#جشنواره_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#عرضه_تجاری
#عرضه_فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️چهارمین سالمرگ زنده یاد داود رشیدی گرامی باد
📎https://www.aparat.com/v/qR6Zg
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#داود_رشیدی
#احترام_برومند
#فرهاد_رشیدی
#لیلی_رشیدی
51.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢رائد فریدزاده:
بنیاد سینمایی فارابی عملکرد مالی خود را ارائه میدهد چون تابع قانون است
امیدوارم با تغییر دولت، قانون مغفول واقع نشود و مدیران آینده سینما هم به شفافسازی تأسی کنند.
https://www.aparat.com/v/naB0M
🎤 گفتوگو: ساناز رحیمبیکی
📹 تصویر: مونا فاضلی
✂️تدوین : محمود دانشآموز
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#رائد_فریدزاده
#شفاف_سازی
#همشهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 تیزر فراخوان| به متفاوتترین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان بپیوندید
🔸دعوت از تهیهکنندگان و سازندگان فیلمهای کودک و نوجوان برای ثبتنام در سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
🔸این دوره جشنواره با توجه به شیوع جهانی بیماری کرونا، به صورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار خواهد شد.
ثبتنام: www.portal.icff.ir
کسب اطلاعات و اخبار: www.icff.ir
لینک خبر:
📎https://icff.ir/5797
لینک آپارات:
📎https://www.aparat.com/v/YwZLl
#جشنواره_بین_المللی_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#تیزر
#جشنواره_آنلاین
#کرونا
#ماسک_بزنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#دست_های_خالی / ۱۳۸۵
کارگردان: #ابوالقاسم_طالبی
تهیه کننده: #محمدرضا_تخت_کشیان
◾️«دستهای خالی» از جمله فیلمهای سینمای ایران است که به خوبی به تقابل خیر و شر، معجزه الهی و باورهای عاشورایی بر بستر یک ماجرای برگرفته از واقعیتهای جامعه روز ایران پرداخته است.
◾️سکانس مددخواهی امیرحسین (با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی) از اباعبدالله الحسین (ع) و سکانس دونفره او با سنجری (با بازی مسعود رایگان) از جمله فصلهای به یادماندنی این فیلم است. با مونولوگ معروف #خسرو_شکیبایی در این سکانس: «دیشب کریلابی شدم... انگار آقا رو دیدم. خواستم بگم اما روم نشد. خواستم بگم اسیر بودم، دیدم همه اهل بیتش به اسارت دراومدن. خواستم بگم جهاد کردم، دیدم جهاد من کجا جهاد حسین (ع) کجا... خواستم بگم بچهام... دیدم دستم خیلی خالیه...»
📎https://www.aparat.com/v/ZnkYq
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#نمای_نینوا
#محرم
💢 با پخش از رادیو سوینا
نسخه ویژه «روز واقعه» برای نابینایان فردا منتشر میشود
لینک:
📎https://www.fcf.ir/news/ID/105479
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#روز_واقعه
#شهرام_اسدی
#مرتضی_شایسته
#رادیو_سوینا
💢پرداخت بدهی فیلم ها از ۱۰ شهریور
📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&newsid=699889&cat=5
💢 به روز رسانی فهرست متقاضیان ساخت، نمایش، تهیه کنندگی و کارگردانی
📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=699890
💢صدور مجوز نمایش برای دو فیلم
📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=699891
#پروانه_نمایش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#دست_های_خالی / ۱۳۸۵
کارگردان: #ابوالقاسم_طالبی
تهیه کننده: #محمدرضا_تخت_کشیان
◾️«دستهای خالی» از جمله فیلمهای سینمای ایران است که به خوبی به تقابل خیر و شر، معجزه الهی و باورهای عاشورایی بر بستر یک ماجرای برگرفته از واقعیتهای جامعه روز ایران پرداخته است.
◾️سکانس مددخواهی امیرحسین (با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی) از اباعبدالله الحسین (ع) و سکانس دونفره او با سنجری (با بازی مسعود رایگان) از جمله فصلهای به یادماندنی این فیلم است. با مونولوگ معروف #خسرو_شکیبایی در این سکانس: «دیشب کریلابی شدم... انگار آقا رو دیدم. خواستم بگم اما روم نشد. خواستم بگم اسیر بودم، دیدم همه اهل بیتش به اسارت دراومدن. خواستم بگم جهاد کردم، دیدم جهاد من کجا جهاد حسین(ع) کجا... خواستم بگم بچهام... دیدم دستم خیلی خالیه...»
👈لینک آپارات
https://www.aparat.com/v/ZnkYq
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#نمای_نینوا
#محرم
39.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سینما به روایت فارابی-۱۱
👈 لینک آپارات
https://www.aparat.com/v/Y5ndE
#سینما_به_روایت_فارابی
#سازمان_سینمایی
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#جشنواره_بین_المللی_فیلم_های_کودکان_و_نوجوانان
#فراخوان_جشنواره_کودک
#نمای_نینوا
#عاشورا
#گزارش_عملکرد
#علیرضا_تابش
#شهرفرنگ
#جشنواره_آنلاین
#فیلم_اولی
#تنوع_ژانر
#چهل_سالگی_دفاع_مقدس
#سینمای_دفاع_مقدس
#دفاع_مقدس
#سینمای_مقاومت
#کرونا
#رادیو_نمایش
#مرضیه_برومند
#رائد_فریدزاده
#تولید_مشترک
#بازار_مشترک
#شفاف_سازی
#ایسنا
#رستاخیز
#تقی_علیقلی_زاده
💢 یادداشت علیرضا تابش در ضمیمه روزنامه ایران بهمناسبت هفته دولت؛
تلاش برای تحول و ارتقای سینما
📎https://www.fcf.ir/news/ID/105487
👈لینک یادداشت در روزنامه ایران
http://www.irannewspaper.ir/content/newspaper/Version7428/1/Page77/newspaperimgl_7428_77.jpg?width=1500&crop=0,29,1466,2041
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #نمای_نینوا
#عصر_روز_دهم /۱۳۸۷
کارگردان: #مجتبی_راعی
◾️از معدود فیلمهای تاریخ سینمای ایران که در بخشی از آن، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در ظهر #عاشورا و در بینالحرمین (با استفاده از پرده آبی) به تصویر کشیده شده است.
◾️ این فیلمنامه قرار بود توسط «رسول ملاقلیپور» ساخته شود که طبق گفتههای منوچهر محمدی (تهیهکننده) نسخه اولیه فیلمنامه هم نوشته شد ولی با درگذشت این کارگردان و ناتمام ماندن پروژه، مجتبی راعی ۲ سال بعد این فیلمنامه را ساخت که ایده و خط داستانیاش برگرفته از همان فیلمنامه زندهیاد ملاقلیپور بود.
◾️منوچهر محمدی با ذکر خاطرهای از نگارش فیلمنامه توسط زندهیاد ملاقلیپور گفته بود: «زیارت را که انجام دادیم در بینالحرمین نشستیم. به اقتضای کارمان که سینما باشد برای هم از ترسیم حادثه روز عاشورا میگفتیم و حرفهایمان کشید به سکانس پایانی فیلم. در بینالحرمین بودیم که رسول با دستانش قاب سینما درست کرد و گفت:«بیا ببین از پلان شروع میکنیم، قاب را که درست کرد، چشمانش را اشک پُر کرد. گنبد امام حسین(ع) در کادر بود.»
https://www.aparat.com/v/17APQ
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا
#روز_واقعه / ۱۳۷۳
◾️روز واقعه فیلمی سینمایی به کارگردانی #شهرام_اسدی و تهیهکنندگی #مرتضی_شایسته که در سال ۱۳۷۳ بر اساس فیلمنامهای از #بهرام_بیضایی ساخته شده است.
▪️این فیلم از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد.
#علیرضا_شجاعنوری بازیگر فیلم گفته است: افرادی را دیدهام که «روز واقعه» را بیش از صدبار دیدهاند. خود من بارها فیلم را دیدهام و هر بار که میبینم، حالم عوض میشود.
▪️عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی میشنود که او را به یاری فرا میخواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا میتازد و هنگام عصر #عاشورا به آنجا میرسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه میبیند...
https://www.aparat.com/v/P4C3O
#بنیاد_سینمایی_فارابی
#نمای_نینوا
#محرم
#تاسوعا