eitaa logo
بنیاد سینمایی فارابی
136 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
526 ویدیو
10 فایل
کانال رسمی بنیاد سینمایی فارابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا / ۱۳۸۵ کارگردان: تهیه کننده: ◾️«دستهای خالی» از جمله فیلم‌های سینمای ایران است که به خوبی به تقابل خیر و شر، معجزه الهی و باورهای عاشورایی بر بستر یک ماجرای برگرفته از واقعیت‌های جامعه روز ایران پرداخته است. ◾️سکانس مددخواهی امیرحسین (با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی) از اباعبدالله الحسین (ع) و سکانس دونفره او با سنجری (با بازی مسعود رایگان) از جمله فصل‌های به یادماندنی این فیلم است. با مونولوگ معروف در این سکانس: «دیشب کریلابی شدم... انگار آقا رو دیدم. خواستم بگم اما روم نشد. خواستم بگم اسیر بودم، دیدم همه اهل بیتش به اسارت دراومدن. خواستم بگم جهاد کردم، دیدم جهاد من کجا جهاد حسین(ع) کجا... خواستم بگم بچه‌ام... دیدم دستم خیلی خالیه...» 👈لینک آپارات https://www.aparat.com/v/ZnkYq
💢 یادداشت علیرضا تابش در ضمیمه روزنامه ایران به‌مناسبت هفته دولت؛ تلاش برای تحول و ارتقای سینما 📎https://www.fcf.ir/news/ID/105487 👈لینک یادداشت در روزنامه ایران http://www.irannewspaper.ir/content/newspaper/Version7428/1/Page77/newspaperimgl_7428_77.jpg?width=1500&crop=0,29,1466,2041
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 /۱۳۸۷ کارگردان: ◾️از معدود فیلم‌های تاریخ سینمای ایران که در بخشی از آن، مراسم سوگواری اباعبدالله ‌الحسین (ع) در ظهر و در بین‌الحرمین (با استفاده از پرده آبی) به تصویر کشیده شده است. ◾️ این فیلمنامه قرار بود توسط «رسول ملاقلی‌پور» ساخته شود که طبق گفته‌های منوچهر محمدی (تهیه‌کننده) نسخه اولیه فیلمنامه هم نوشته شد ولی با درگذشت این کارگردان و ناتمام ماندن پروژه، مجتبی راعی ۲ سال بعد این فیلمنامه را ساخت که ایده‌ و خط داستانی‌اش برگرفته از همان فیلمنامه زنده‌یاد ملاقلی‌پور بود. ◾️منوچهر محمدی با ذکر خاطره‌ای از نگارش فیلمنامه توسط زنده‌یاد ملاقلی‌پور گفته بود: «زیارت را که انجام دادیم در بین‌الحرمین نشستیم. به اقتضای کارمان که سینما باشد برای هم از ترسیم حادثه روز عاشورا می‌گفتیم و حرف‌هایمان کشید به سکانس پایانی فیلم. در بین‌الحرمین بودیم که رسول با دستانش قاب سینما درست کرد و گفت:«بیا ببین از پلان شروع می‌کنیم، قاب را که درست کرد، چشمانش را اشک پُر کرد. گنبد امام حسین(ع) در کادر بود.» https://www.aparat.com/v/17APQ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا / ۱۳۷۳ ◾️روز واقعه فیلمی سینمایی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی که در سال ۱۳۷۳ بر اساس فیلمنامه‌ای از ساخته شده است. ▪️این فیلم از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد. بازیگر فیلم گفته است: افرادی را دیده‌ام که «روز واقعه» را بیش از صدبار دیده‌اند. خود من بارها فیلم را دیده‌ام و هر بار که می‌بینم، حالم عوض می‌شود. ▪️عبدالله جوانی مسیحی است که تازه به اسلام روی آورده و دل در گرو عشق راحله دختر زید دارد. وی در جریان عروسی با راحله ندایی می‌شنود که او را به یاری فرا می‌خواند، عبدالله بیابان به بیابان، واحه به واحه به سمت کربلا می‌تازد و هنگام عصر به آنجا می‌رسد و در آن زمان «حقیقت» را بر سر نیزه می‌بیند... https://www.aparat.com/v/P4C3O
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا / ۱۳۷۹ کارگردان: تهیه کننده: ◾️مقارن با امامت دهمین پیشوای شیعه، امام هادی(ع)، یکی از شاگردان و مریدانش مغضوب دستگاه خلیفه عباسی است. پس از تخریب بارگاه (ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع)، در مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری سفر می کند. او طی این مسافرت حامل پیام (ع) به علویان ایرانی است. ▪️در بخشی از فیلم، ماموران حکومت عباسی به کربلا آمده و قصد تخریب مقبره امام حسین(ع) را دارند که با مقاومت زائرین مواجه می‌شوند. حضور حضرت عبدالعظیم(ع) و سخنرانی پرشورش، در نهایت به یک درگیری خونین ختم می‌شود. ▪️تخریب مقبره و سربرآوردن عبدالعظیم(ع) از لابلای گل و خاک ناشی از آن، علاوه بر زیبایی‌های بصری، مظلومیت شیعیان در آن سال‌ها را فریاد می‌زند. 👈 لینک آپارات https://www.aparat.com/v/VmCzb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا /۱۳۷۱ کارگردان: تهیه کنندگان: و ◾️فیلم سینمایی «شب دهم» دومین اثر بلند سینمایی جمال شورجه است که ضمن یک روایت تاریخی درباره ، در آن به و پرداخته شده است. ◾️همچنان که در تاریخ انقلاب، محرم یک عامل پیش‌برنده بوده، عاشورا در این فیلم، شروع ماجراست. عزیز سحرخیز، در شب دهم ماه محرم پس از درگیری خیابانی عزاداران با مأموران ارتش، که برای حمایت از چند آمریکایی مست به خیابان آمده‌اند، از مهلکه می‌گریزد و همسرش را تنها رها می‌کند. او تا سال‌ها بعد از حرکت خود احساس پشیمانی و حقارت می‌کند و موفق نمی‌شود فرزندش را، که شانزده ساله شده، از زیر تأثیر برادر همسرش، نایب، که عزاداران شب دهم ماه محرم را رهبری می‌کرده، خارج کند. پسر او به جبهه جنگ می‌رود و عزیز به دنبال پسر روانهٔ جبهه جنگ می‌شود، اما در راه بر اثر موج انفجار دچار فراموشی می‌شود و پس از بهبودی خود را در موقعیت متفاوتی می‌بیند. 📎 لینک آپارات https://www.aparat.com/v/XO9o4
💢 واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی درباره انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی لینک: 📎https://www.fcf.ir/news/ID/105488
◾️پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سوگ «مسعود مهرابی» لینک خبر: 📎https://www.fcf.ir/news/ID/105489
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا / ۱۳۷۰ کارگردان: تهیه کنندگان: علیرضا داودنژاد و ◾️تصویر باورهای عقیدتی و عاشورایی در سینمای ایران، در بسیاری از موارد، هویت‌بخش بوده و در شخصیت‌پردازی و تعریف ماهیت کاراکترهای فیلم، کارکرد داشته است. فیلم «نیاز» اثر برجسته «علیرضا داوودنژاد» یکی از نمونه‌های این نوع پرداخت است. ◾️در فصلی به یادماندنی از این فیلم علی (با بازی علی سوری) شخصیت اصلی فیلم را می‌بینیم که در یک کارگاه علم و کتل‌سازی عزاداری امام حسین (ع) مشغول به فعالیت است و تصویر اینگونه‌ی برخورداری از اخلاق، منش و عقیده شیعی، در طول فیلم و در شخصیت او تنینده شده و چیزی خارج از فیلم نیست. ◾️داستان فیلم «نیاز» در مورد نوجوانی به نام علی است که پس از مرگ پدر تصمیم می‌گیرد سرپرستی خانواده‌اش را به عهده بگیرد و در چاپخانه‌ای مشغول به کار می‌شود. درآنجا رقیبی دارد که کشمکش‌هایش با او زمینه بلوغ فکری و روحی‌اش را فراهم می‌آورد... 📎https://www.aparat.com/v/paEIB
🔘 تسلیت «حسین انتظامی» برای درگذشت مسعود مهرابی 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&newsid=709836&cat=5
💢 در اولین وبینار تخصصی با موضوع گاندی و سینمای آسیا صورت گرفت؛ تأکید بر زمینه‌های مشترک همکاری سینمای ایران و هند لینک: 📎https://www.fcf.ir/news/ID/105491
💢 داوران کودک و نوجوان دوره گذشته جشنواره فیلم کودک نظر دادند؛ نقش ادبیات و سینما در تغذیه فرهنگی کودک و نوجوان 🔅اثرگذاری با اقتباس و سینما 🔅توجه به اقتباس رکن مهم جشنواره است 🔅نقش ادبیات و سینما در تغذیه فرهنگی کودک و نوجوان 🔅فیلمسازان جوان از ادبیات تأثیر بگیرند 🔅ادبیات در سینما هرگز جایگاه خود را از دست نداده است منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) 👈 لینک خبر https://icff.ir/5825
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نمای نینوا / ۱۳۹۵ کارگردان: تهیه کننده: ◾️تصویر برپایی آئینی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا در مقطعی از روایت تاریخی فیلم «نفس» به خوبی در ذهن بیننده ثبت می‌شود. ◾️بهار (با بازی ساره نورموسوی) دختر کوچکی که فیلم از زاویه نگاه او روایت می‌شود، در خلال حضور در آئین‌های عاشورایی روستای خود، اینجا هم راوی مشاهدات و خاطراتش از حضور در دسته‌های عزاداری می‌شود. ◾️بازسازی درست مراسم عزاداری با استفاده هوشمندانه از هلی‌شات و بهره‌گیری منطقی از از جمعیت هنرور توانسته است به تصویر مردمی آئین سوگواری در مقطع تاریخی فیلم، جلوه‌ای متفاوت ببخشد، عظمت این آئین را در ذهن بهار شکل دهد و آن را به خوبی به مخاطب منتقل کند. 📎https://www.aparat.com/v/zTfiO
▪️"مسعود مهرابی" همسایه کشاورز و سینایی در قطعه هنرمندان 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=709848
💢 گفت‌وگوی سینماآنلاین با سینماگران درباره برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کودک؛ بیم‌ها و امیدهای سی و سومین پرواز پروانه‌ها 👈 لینک خبر https://icff.ir/5832
💢 انتشار لیست سینماهای معرفی شده برای دریافت وام جهت تسویه با دفاتر پخش+ مبلغ بدهی به تفکیک فیلم و سینما 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=709851
💢فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اوایل هفته آینده منتشر می‌شود 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=709850
✍️تاکید حسین انتظامی بر استفاده جشنواره‌ها از ظرفیت برگزاری آنلاین 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&newsid=709854&cat=5
💢آخرین مجوز های دفتر جشنواره ها ی سازمان سینمایی اعلام شد 📎http://cinema-org.ir/?p=newsdet&cat=5&newsid=709856