3.21.pdf
431.9K
#تقریر خارج فقه جلسه ۱۱۱
فصل فی الشک فی الرکعات
بحث : المساله الخامسه
۱۴۰۲/۳/۲۱
3.21.pdf
424.7K
#تقریر خارج اصول جلسه ۱۱۱
مطلق و مقید
بحث : مقدمات حکمت
۱۴۰۲/۳/۲۱
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1403/2/111403/2/101403/2/9┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄•✾
📖 #قسم_الفقه
⏹ 🌟♦️فصل فی الشک فی الرکعات
🔹 المساله السادسه الشک فی الرکعه مع الشک فی السجده
♦️ملاحظه مقتضی قاعده التجاوز فی البحث
🗒الجلسة ۱۱۲
⏱ 32:20
📆۱۴۰۳/۳/۲۲
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1403/2/111403/2/101403/2/9✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄•✾
📖 #قسم_الاصول
🌟♦️ المطلق والمقید
♦️اصاله کون المتکلم فی مقام البیان
♦️ حمل المطلق علی المقید واقسامه
🗒الجلسه ۱۱۲
⏱26:05
📅۱۴۰۳/۳/۲۲
✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
3.22.pdf
396K
#تقریر خارج فقه جلسه ۱۱۲
فصل فی الشک فی الرکعات
بحث : المساله السادسه
۱۴۰۲/۳/۲۲
3.22.pdf
310.3K
#تقریر خارج اصول جلسه ۱۱۲
مطلق و مقید
بحث : مقدمات حکمت
۱۴۰۲/۳/۲۲
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1403/2/111403/2/101403/2/9┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄•✾
📖 #قسم_الفقه
⏹ 🌟♦️فصل فی الشک فی الرکعات
🔹 المساله السادسه الشک فی الرکعه مع الشک فی السجده
♦️ملاحظه مقتضی قاعده التجاوز فی البحث
♦️المساله السابعه
🗒الجلسة ۱۱۳ 🌟الجلسه الاخیره
⏱ 32:20
📆۱۴۰۳/۳/۲۳
✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1403/2/111403/2/101403/2/9✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ┄═❁✨❈[﷽]❈✨❁═┄•✾
📖 #قسم_الاصول
🌟♦️ المطلق والمقید
♦️ حمل المطلق علی المقید واقسامه
♦️المجمل والمبین
🗒الجلسه ۱۱۳ 🌟 الجلسه الاخیره
واتمام الدوره الاولی من الاصول
⏱26:05
📅۱۴۰۳/۳/۲۳
✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
3.23.pdf
332.3K
#تقریر خارج فقه جلسه ۱۱۳
فصل فی الشک فی الرکعات
بحث : المساله السادسه
۱۴۰۲/۳/۲۳
3.23.pdf
383.8K
#تقریر خارج اصول جلسه ۱۱۳
مطلق و مقید
مجمل و مبین
۱۴۰۲/۳/۲۳
.
🔸 قال الامام الحسین علیه السلام:
[اَللّهُمَّ ] كَمْ مِنْ هَمٍّ يَضْعُفُ فيهِ الْفُؤادُ وَ تَقِلُّ فيهِ الْحيلَةُ، وَ يُخْذَلُ فيهِ الصَّديقُ وَ يُشْمِتُ فيهِ الْعَدُوُّ، أَنْزَلْتُهُ بِكَ وَ شَكَوْتُهُ إِلَيْكَ، رَغْبَةً مِنِّي إِلَيْكَ عَمَّنْ سِواكَ، فَفَرَّجْتَهُ عَنّي وَ كَشَفْتَهُ، فَأَنْتَ وَلِىُّ كُلِّ نِعْمَة، وَ صاحِبُ كُلِّ حَسَنَة وَ مُنْتَهى كُلِّ رَغْبَة
ترجمه
🔹 امام حسین (علیه السلام) فرمودند:
[خداوندا] چه بسا اندوهى كه قلب، در آن ناتوان و چاره در آن اندك و دوست در آن خوار مى شد و دشمن شماتت مى كرد و من همه آنها را به پيشگاه تو آوردم و شِكوه نمودم، تا از همگان بريده و تنها به تو رو آورده باشم و تو مرا از آن گرفتاري ها نجات بخشيدى، تو ولىّ هر نعمت، و صاحب هر كار نيك و خير و منتهاى هر مقصودى.
📗 احقاق الحق ، جزء ۱۱ ، صفحه ۴۲ .
@jawaher_kalam
.
مرحوم آیت اللّه سید محمدحسن نجفی قوچانی (صاحب کتاب سیاحت شرق و غرب):
.
در عالم ماده هر چقدر خودتان را در برابر حضرت ٲباعبدالله الحسین (سلام الله علیه) حقیر کنید، نوکری کنید، حمّالی کنید، خدمتگزاری کنید تا در عالم آخرت عزیز و بزرگ و صاحب مراتب مقرب می شوید.
اختیار عالم مرگ در یدبَیضاء حضرتش است.
.
📗 سیاحت شرق ، فصل زیارت کربلا .
.
#سیدالشهدا علیهالسلام
#امام_حسین علیهالسلام
#ماه_محرم
#سیاحت_شرق
#نجفی_قوچانی
@jawaher_kalam
.
👌سالها جام جم به دست تو بود...
☘ مرجع عالیقدر شیعه
حضرت آیت الله وحید خراسانی :
🔹 یکی از بزرگان، اعلام امت، خودش برای من نقل کرد، گفت: کسی مرده بود، جنازه او را برداشتند، یک کسی که چشم برزخی داشت - البته خود او بوده، منتها نگفت، چون ما خبر داشتیم او همچو مقامی دارد - گفت: کسی که چشم برزخی داشت نگاه کرد و دید آن روح بالای تابوت می رود و این شعر را می خواند:
سالها جام جم به دست تو بود
چون تو نشناختی کسی چه کند
برده بودی و نقشت آمده بود
چون که کج باختی کسی چه کند
🔸 گفت : روح بالای جنازه این شعر را می خواند. این شعر تفسیر این جمله است؛ وَ أَنْذِرهُمْ يَوْمَ الْحَسرَةِ إِذْ قُضِيَ الْأَمْرُ. (۲۶ ذی الحجّة ۱۴۳۵)
🍃 @jawaher_kalam
.
توسل به حضرت اباعبدالله(عليه السلام)
✅ آیت الله سید علی آقا قاضی(ره):
«اکثر افرادی که موفق به نفی خواطر شده و توانستهاند ذهن خود را پاک و صاف نموده و از خواطر مصفا کنند و بالاخره سلطان معرفت بر آنها طلوع کرده است، در یکی از این دو حال بوده است:
➕ اول: در حین تلاوت قرآن مجید...
➕ دوم: از راه توسل به حضرت اباعبداللّه الحسین علیهالسلام.
زیرا آن حضرت را برای رفع حجاب و موانع طریق نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم است.»
📗 *رساله لب اللباب، تقریرات درس اخلاق علامه طباطبایى، صفحه 50.
@jawaher_kalam
.
🌷 آیتالله بهاءالدینی (ره):
🔸سعی کنید پایتان را از کشتی حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) بیرون نگدارید و دائما به امری از امور دستگاه امام حسین(علیه السلام) مشغول باشید. آشپزی، چای دادن، سینه زدن، کفش جفت کردن و ...
🔹تا بواسطه آن، از همه شیعیان دستگیری شود و إلا حساب و کتاب آن طرف، دقیق تر از این حرفهاست.
@jawaher_kalam
شخصی طی مرقومهای از مرحوم محقق نائینی (۱۲۷۶_۱۳۵۵ هـ.ق) رضوان الله علیه سؤال نمود که برای رفع حوائج به ادعیه و اذکار از کتب ادعیه و یا از افراد صاحب تجربه از متدینین رجوع میکند ولی گاهی حاجتش روا میشود و گاهی ظاهرا اثری نمیبیند. لذا از مرحوم نائینی تقاضا میکند تا دعایی به او توصیه کنند.
محقق نائینی در پاسخ میفرمایند:
من به تو اجازه میدهم تا به آنچه در «کتابهای مکارم الاخلاق» و «مصباح» آمده عمل کنی، اما دربارهی آنچه از ادعیه که در السنهی مردم است، چون نمیدانم از کجا نشأت گرفته، نظری ندارم، اما اینکه گفتی گاهی اوقات ادعیه اثر دارد و گاهی ندارد، این از اموری است که جز خدا و راسخان در علم (اهل بیت) کسی از آن آگاه نیست و من در همهی حاجات دنیوی و اخروی بالاتر از زیارت عاشورا سراغ ندارم.
…وأمّا ما ذكرته من ترتّب الأثر تارة وعدمه أخرى فذلك ممّا لا يعلم سرّه إلا الله والراسخون في العلم وإنّي لا أرى أفضل من زيارة عاشوراء لأيّ حاجة دنيوية أو أخروية. والله العالم
@varesoon
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
علمدار نیامد. علمدار نیامد
سقای حسین سید و سالار نیامد
علمدار نیامد. علمدار نیامد
از خیمه رسد واعطشا از لب طفلان
در علقمه شد کشته عمو با لب عطشان
دستی که زده بوسه بر آن ساقی کوثر
با نیزه و شمشیر جدا گشته ز پیکر
رخصت بده از داغ شقایق بنویسم
از بغض گلوگیر دقایق بنویسم
می خواهم از آن ساقی عاشق بنویسم
نم نم به خروش آیم و هق هق بنویسم
دل خون شد و از معرکه دلدار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
در هر قدمت هر نفست جلوۀ ذات است
وصف تو فراتر ز شعور کلمات است
در حسرت لبهای تو لبهای فرات است
عالم همه از این همه ایثار تو مات است
از علقمه با دیدۀ خونبار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
سقا تویی و اهل حرم چشم به راهت
دلها همه مست رجزگاه به گاهت
هرچند تو بودی و عطش بود و جراحت
دلواپس طفلان حرم بود نگاهت
سقای ادب جلوۀ ایثار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
افتاد نگاه تو به مهتاب دلش ریخت
وقتی به دل آب زدی آب دلش ریخت
فرق تو شکوفا شد و ارباب دلش ریخت
با سجدۀ خونین تو محراب دلش ریخت
صد حیف که آن یار وفادار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
انگار که در علقمه غوغا شده آری
خونبارترین واقعه برپا شده آری
در بزم جنون نوبت سقا شده آری
دیگر پسر فاطمه تنها شده آری
این قافله را قافله سالار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
ای علقمه از عطر تو لبریز برادر
ای قصهی دست تو غمانگیز برادر
بعد از تو بهارم شده پاییز برادر
برخیز حسین آمده برخیز برادر
عباسترین حیدر کرار نیامد
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
«حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِيَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَذَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنِ ابْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ ثَابِتِ بْنِ أَبِي صَفِيَّةَ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (ع): رَحِمَ اللَّهُ الْعَبَّاسَ يَعْنِي ابْنَ عَلِيٍّ فَلَقَدْ آثَرَ وَ أَبْلَى وَ فَدَى أَخَاهُ بِنَفْسِهِ حَتَّى قُطِعَتْ يَدَاهُ فَأَبْدَلَهُ اللَّهُ بِهِمَا جَنَاحَيْنِ يَطِيرُ بِهِمَا مَعَ الْمَلَائِكَةِ فِي الْجَنَّةِ كَمَا جَعَلَ لِجَعْفَرِ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ.»