eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
575 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدگاه اساتید دانشگاه سوربن فرانسه در خصوص توهین به پیامبر اکرم(ص)، انحراف انقلاب فرانسه، حاکمیت صهیونیزم براروپا و غربگرایی در دولت ایران ، مفاد سومین یادداشت حسن در صفحه شخصی اوست. https://twitter.com/rahimpourazqadi ١) سال گذشته چند استاد دانشگاه سوربن میهمان بنده بودند. از تولد یک نسل روشنفکر فرانسوی سخن گفتند که کتمان و سرکوب می‌شود؛ گلیست، کاتولیک، ضدآمریکایی، آنتی صهیونیزم، طرفدار انقلاب ایران و گرایش به شرق، منتقد وجه ماسونی اخلاق گریز و دین ستیز انقلاب فرانسه که هایجک شد. ٢) به نقش ولتر، کندورسه، میرابو، دانتون و... در انقلاب فرانسه و نقش فرانکلین و پل جونز و...در تدوین قانون اساسی آمریکا توجه می‌دادند که همه فراماسون بودند. و کارکرد لژ فرانسه و انگلیس در انحراف انقلاب مشروطه و تشکیل رژیم پهلوی. ٣) گفتند در اتاق پشتی دمکراسی، لایه اول و دوم حکومت فرانسه در قبضه ماسون‌ها و صهیونیست‌هاست و اسلام ستیزی کنونی، ریشه‌های صلیبی و قرون وسطایی دارد. ماکرون تنها یکی از میوه‌های آن است. سرکوب و سانسور تظاهرات ملیونی پاریس علیه همجنس‌بازان تا جلیقه زردها، برای پیشگیری از انقلاب دوم فرانسه است. ۴) پرسیدند چرا جمهوری اسلامی، دشمنان خود را نمی‌شناسد؟ آیا نمی‌دانید شبکه ایرانی ماسون‌ها هنوز فعال است؟ تعجب می‌کردند که شارلی ابدو با حمایت دولت فرانسه به پیامبرتان فحش می‌دهد و دولتمردان ایران در ملاقات با آنان از خنده ریسه می‌روند! ۵) براستی چرا در اروپا، منطق به طِقطِق افتاد؟ آزادی بیان اعتراض به صهیونیزم، بد و آزادی فحاشی به اسلام، خوب است. عمل داعشی ضد شرق، خوب و ضد غرب، بد است. گویا مدرنیته، سخت افزار دارد و نرم افزار ،کم آورده. پس غرب باوران حکومت ایران، دیر رسیده‌اند، سهمشان، ازدواج با یک جسد! 🆔 t.me/seraaj24t.me/Islamicphilosophy_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
⭕️ آیا این همه دستاورد مثبت در حکومت دینی نباید دیده شود؟ بسم الله الرحمن الرحیم حدود سه دهه است که جناب عبدالکریم سروش نقدهایی بر اسلام و شیعه و حکومت اسلامی در ایران وارد میکند؛ حکومتی که خود ایشان در آغازش مسئولیتهایی داشت و با چندین محافظ نظامی به امور دانشگاهی می پرداخت و استادان با گرایش به چپ و مخالف با اندیشه اش را اخراج می کرد و برخوردهای خشونت آمیز دوست دیرین و همراهش اکبر گنجی نسبت به بانوان را می دید و هیچ اعتراضی نمی‌کرد؛ اینک چه شده است که سروش مرتب به حکومت اسلامی خرده می گیرد که حکومت دینی کارنامه مثبتی در ایجاد ایمان و عشق و تعهد در دل مومنان نداشته است؛ حال از ایشان و مریدانش سوال می کنم آیا حکومت های سکولار در دنیایی ظلمانی امروز عشق و ایمانی در دل انسانها ایجاد کرده اند؟ آیا این همه جنایت ها نسبت به سیاهپوستان و مردم مظلوم در آمریکا، اروپا، آفریقا، افغانستان، عراق، لیبی و غیره را سروش نمی بیند؟ آیا این همه خرید و فروش اسلحه و بمب های شیمیایی و کشتار جمعی و قتل عام انسان های بی گناه در دولت های سکولار را نمی بیند یا اینکه اینها را مصداقی از ایمان و تعهد و عشق به انسانها می داند؟ پس چرا این همه سکوت؟ از چه هراس دارد آیا می ترسد از واشنگتن اخراجش کنند؟ من برای ارزیابی حکومت اسلامی ایران نسبت به مقوله ایمان و عشق فقط به یک مثال بسنده می کنم: وقتی مقام معظم رهبری طرح مواسات و کمک به نیازمندان را در خصوص پدیده کرونا مطرح کرد؛ همه مجموعه های ستاد فرمان اجرایی امام و بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در سه ماهه اول، حدود ۵ میلیون بسته غذایی برای محرومان توزیع کردند؛ اما از سوی مردم متدین ایران اسلامی ۲۵ میلیون بسته غذایی به نیازمندان اعطا شد. کجای دنیا چنین پدیده مبارکی تحقق یافت؟ امروز در ایران هزاران گروه جهادی ولایی و معتقد به حکومت اسلامی به صورت خودجوش و با هزینه های شخصی در مناطق محروم کشور مشغول خدمت رسانی هستند؛ پزشکان جهادی هر هفته به صورت رایگان بیماران در مناطق محروم را طبابت می‌کنند. معماران جهادی به طراحی ساختمان هایی برای افراد بی سرپناه می پردازند. طلاب و روحانیت جهادی در کنار فعالیتهای فرهنگی به ساختمان سازی و توزیع غذا اشتغال دارند و ده ها گروه و افراد خیرخواه دیگر که همگی انقلابی و ولایی و معتقد به حکومت اسلامی هستند. آیا سروش تاکنون از خود پرسیده است که وقتی سیل و زلزله و هر بلای طبیعی و یا جنگی در این سال های انقلاب اسلامی اتفاق می افتاد؛ به چه دلیل میلیون ها نفر بسیج میشدند و عاشقانه و مومنانه و متعهدانه از کشور دفاع می کردند؛ آیا معلول ولایت مداری مردم نیست؟ آیا این همه دستاورد مثبت در حکومت دینی نباید دیده شود؟ حکومت های قبل از انقلاب اسلامی بخش های عظیمی از سرزمین ایران را از دست دادند؛ بحرین، بخشی از بلوچستان، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و غیره در حکومت های سکولار از دست رفت؛ اما آیا حکومت اسلامی با وجود جنگ های جهانی علیه او، یک وجب از خاکش را از دست داد؟ آیا مردم مومن و معتقد به حکومت اسلامی و عاشق به یکدیگر اجازه دادند آسیبی به این مملکت وارد شود؟ اینها دستاوردهای حکومت اسلامی و ولایت مداری است که نتیجه پیوند ناگسستنی بین مردم و رهبری است و این همان معنای ولایت در اسلام است. آری مردم ایران، مومن و متعهد و عاشق اند اما این اوصاف ارزشمند در پرتو حکومت ولایی و دینی ظهور می کند؛ نه در حکومت سکولار. توصیه این مسکین به حق طلبان این است که تاریخ معاصر ایران و جهان را بخوانند تا دستاوردهای مثبت حکومت اسلامی در برابر این همه عنادها و دشمنی های جهانی را بهتر بدانند. والسلام علی من اتبع الهدی ✍ عبدالحسین خسروپناه ۲۸مهر ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
⭕️ شبهه دیگری از جناب عبدالکریم سروش درباره دین و روحانیت بسم الله الرحمن الرحیم ان الذین یکفرون بالله و رسله و یریدون ان یفرقوا بین الله و رسله و یقولون نؤمن ببعض و نکفر ببعض و یریدون ان یتخذوا بین ذلک سبیلا اولئک هم الکافرون حقا و اعتدنا للکافرون عذابا مهینا شبهه دیگری که جناب عبدالکریم سروش مطرح می‌کند؛ درباره دین و روحانیت است و میگوید: «روحانیت فقه پوسیده را ابزار قدرت قرار داده و دین را از نقش آفرینی اصلی خود باز داشته است تنها الهامی که از دین گرفته‌اند این است که احکام جزایی (قصاص، دست بریدن، سنگسار و...) را وسط جامعه بیاورد.» ایشان در این عبارت چهار ادعا را مطرح کرده است: اول اینکه فقه پوسیده است و دوم اینکه روحانیت با فقه پوسیده ابزار قدرت ساخته است سوم اینکه روحانیت دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است و چهارم اینکه تنها الهامی که روحانیت از دین گرفته آوردن احکام جزایی در جامعه است؛ هر چهار ادعای سروش محل تأمل است: ادعای اول اینکه فقه پوسیده است پاسخ این است که به چه دلیل فقه پوسیده است آیا منصفانه است که پشت سر هم ادعاهای بی دلیل ارایه کنند. فقه شیعه مبتنی بر اجتهاد در قرآن و سنت است اجتهاد به تعبیر اقبال‌لاهوری موتور محرک تشیع است. اجتهاد اجازه نمیدهد که فقه پوسیده شود. فقیهان در طول تاریخ با روش اجتهاد، مرتب مسائل جدید را با قواعد اصولی و قواعد فقهی پاسخ می‌دهند این که می بینیم امروز فقه پزشکی، فقه بانکداری، فقه مالیات، فقه سیاسی، فقه فرهنگ و سایر فقه های تخصصی در حوزه علمیه شکل گرفته، نشان از فقه اجتهادی پویا دارد و به هیچ وجه پوسیده نیست. ادعای دوم اینکه فقه، ابزار قدرت سیاسی قرار گرفته است؛ پاسخ این است که این مطلب چه اشکالی دارد وقتی قوام حکومت سیاسی به قوانین اجتماعی آن است؛ قوانین اجتماعی در حکومت اسلامی نیز برگرفته از احکام فقهی و مبتنی بر اجتهاد است. پس همانگونه که قوانین هر حاکمیتی، ابزار قدرت آنها است؛ قوانین اجتهادی نیر ابزار قدرت حکومت اسلامی در ایران است. ادعای سوم این بود که روحانیت، دین را از نقش آفرینی اصلیش بازداشته است. این سخن هم ناتمام است چون حقیقت اسلام عبارت است از عقائد و احکام شرعی و اخلاق اسلامی؛ به هیچ وجه روحانیت تنها بر احکام شرعی بسنده نکرده و بر عقائد و اخلاق اسلامی نیز تاکید دارند. پیش فرض جناب سروش از ادعایش این است که احکام شرعی بخشی از حقیقت دین نیست لذا این گونه درباره روحانیت و نقش آفرینی دین سخن می گوید. حال از ایشان سوال می‌کنیم که نقش‌آفرینی اصلی دین چیست؟ پاسخش طبق سخنان دیگرش، این است که نقش آفرینی دین در تجربه دینی یعنی احساس دینی است این ادعا قطعاً باطل است چون نقش‌آفرینی اصلی دین، موحد شدن و تقرب به خدا از طریق عقاید و احکام شرعی و اخلاق شرعی است علاوه بر اینکه گسترش مناسک حسینی در تقویت تجربه دینی مومنان بسیار موثر است و اما عجیب این است که جناب سروش با همین هم مخالفت می کند. ادعای چهارم این بود که روحانیت تنها احکام جزایی مانند قصاص و دست بریدن و سنگسار و غیره را از دین الهام گرفتند؛ این هم نسبت ناروایی است که به روحانیت می دهد. روحانیت تاکید بر جریان سه ساحت دین اسلام یعنی عقائد و احکام و اخلاق در جامعه است و احکام جزایی هم بخشی از دین به شمار می آید. اگر سروش این مطلب را قبول نداشته باشد مصداق نؤمن ببعض و نکفر ببعض می‌شود و مشمول آیات سوره نساء می گردد که خداوند سبحان ایمان به بعض دین و کفر به بعض دین را مصداق کفر می شمارد. و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍ عبدالحسین خسروپناه حوزه علمیه قم چهار آبان ۱۳۹۹ 🆔 @khosropanah_ir
انقلاب: مغزهایی در این حوزه‌ی علمیه هستند که اگر هر کدام از مراکز تحقیقاتی دنیا این آدم ها را در آن رشته خودشان تربیت کرده بودند، امروز نابغه هایی داشتند این هم، یکی از بدبختی های ماست!! امروز ذهن‌هایی در حوزه ی علمیه هستند که اگر در فلان موسسه تحقیقاتی دنیا، در فن ریاضیات یا فیزیک یا علوم طبیعی یا نجوم مشغول بودند، امروز در دنیا، مثل خورشیدی می درخشیدند! و هر روز، یکی از کارهایشان در دنیا، به ثبت می رسید!! اما این طور مغزها در حوزه ی علمیه ی ما، آدم های معمولی و عادی هستند!! 🍃 ۳۰ بهمن ۱۳۷۰ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
علما و مدیران حوزه نسبت به لوث شدن کم حجابی و بی حجابی در قم، اقدام کنند ... باید قانون‌هایی برای قم وضع بشود (مانند ممنوعیت فروش مانتوهای کوتاه و ...) وگرنه صرف سخنرانی تاثیری ندارد ... همین یک سنگر را از دست ندهیم. سنگر وسیع علوم انسانی را عمدتا از دست داده‌اید (سالانه ملیون‌ها فارغ التحصیل علوم انسانی غربی دانشگاهی روانه جامعه می‌شود)، اقلا این سنگرِ محدودِ مکانی [حجاب در قم] را از دست ندهید. ✅ @feghheakbar
◀️دومین شماره فصلنامه خبری حکمت اسلامی Islamic Philosophy Monitor به زبان انگلیسی و به صورت الکترونیکی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شد. 🔹مخاطب اصلی فصلنامه خبری حکمت اسلامی Islamic Philosophy Monitor اساتید، نخبگان و فرهیختگان علوم عقلی و مراکز مرتبط با علوم عقلی در خارج از کشور می باشند. 🔸در دومین شماره از این نشریه خبری معرفی بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، بررسی ظرفیت های بین المللی حکمت اسلامی در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی عباسی ریاست جامعه لمصطفی العالیمه، معرفی کتاب و فصلنامه، گزارش نشست و جلسات علمی، معرفی مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم و … منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 🔹فصلنامه خبری حکمت اسلامی Islamic Philosophy Monitor به صاحب امتیازی مجمع عالی حکمت اسلامی و با مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن قمی معاون بین الملل مجمع عالی حکمت اسلامی و زیر نظر شورای سیاستگذاری هر سه ماه یکبار و به زبان انگلیسی منتشر و گزارشی از اخبار و ظرفیت های حکمت اسلامی را در سطح بین الملل منتشر و اطلاع رسانی خواهد کرد. گرچه زبان اصلی فصلنامه انگلیسی می باشد اما قرار است بزودی به زبان عربی نیز ترجمه و منتشر شود. ✅http://hekmateislami.com/?p=11100 @hekmateislami
🍃 💢 «جستارهای فلسفی»، اثر مهدی عباس زاده ‌ کتاب جستارهای فلسفی جدیدترین کتاب دکتر مهدی عباس‌زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه است و در پژوهش آن انجمن علمی فلسفه دین ایران با پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همکاری داشته است که در قالب مجموعه‌ای از جستارها سامان یافته است ... _ معرفی کتاب: 👇👇👇 https://www.instagram.com/p/CGk_bi2neMX/?igshid=h7g5eq22wgu0 🌐 Poiict.ir/16243 🆔 @PoiictNewst.me/Islamicphilosophy_ir
هدایت شده از قاسم روانبخش
💢 و حالا نوبت امر به منکر و نهی از معروف شده است❗️❗️❗️ 🔹پروفسور رفیع پور در کتاب دریغا که ایران ویران شود نوشته است قبل از آنکه ناهنجاری به هنجار تبدیل شود، جلوی آن را بگیرید و گرنه کار سخت می شود. 🔹او می نویسد در سال ۸۱ برای اولین بار با پدیده سگ بازی در شهرک غرب مواجه شدم و به مسئولان فرهنگی آن زمان گفتم جلوی آن را بگیرید. نگاه عاقل اندر سفیه به من کرد و گفت مملکت این قدر مشکل دارد، تو حالا چه تذکری می دهی! مردم مسلمانند و سگ را نجس می دانند. گفتم طولی نخواهد کشید که این مساله فراگیر خواهد شد. حالا که از آن تاریخ بیش از ۱۰ سال می گذرد، شاهد گسترش آن در شهرهایی مانند رشت هستیم که سگ گردان ها این گونه بی حیایی می کنند!! 🔹وی در تشریح این حادثه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های محلی گفت: من به بوستان کشاورز واقع در خیابان رسالت، نزدیک منزل خودم برای پیاده‌روی رفته بودم، آن روز خانمی که چند باری در پارک او را دیده بودم با سگ‌های خود در پارک نشسته بود. هنگامی که دیدم سگ‌ها به طرف من می‌آیند، مسیرم را تغییر دادم و سمت دیگری رفتم، چون از سگ می‌ترسم. 🔹بعد از یک دور پیاده‌روی روی نیمکتی نشستم و دیدم که این خانم با آقایانی در رابطه با اینکه چطور به سگ‌ها غذا می‌دهد یا رسیدگی می‌کند در حال صحبت است، من نیز با گوشی کار می‌کردم که ناگهان متوجه شدم زیر پایم سگ است که خیلی ترسیدم و به صاحبش گفتم: «اگر نمی‌توانید این سگ‌ها را نگه دارید بیرون نیاورید، مگر پارک جای سگ است؟» که این خانم به من گفت: «نه! این پارک جای سگ‌هایی مثل شماست!» 🔹وی ادامه داد: به سمت آن خانم رفتم و گفتم با منی؟ سگ‌های آن خانم که به طرف من دویدند، این خانم هم به من حمله کرد! دستم را محافظ خود کردم اما او مرا داخل حوضچه پارک هول داد و نمی‌گذاشت بیرون بیایم و گلوی من را فشار می‌داد. ناگهان همه چیز را سیاه دیدم و فقط صداهایی می‌شنیدم که می‌گفتند: «تکون نمی‌خوره! بذار بیاد بیرون». وقتی از آب بیرون آمدم دیدم چند نفر آقایی که آنجا بودند به آن خانم گفتند: «سگ‌هایت را بردار و برو!» گفتم: «برای چه می‌گویید برو؟ مگر من را نزده؟ نگهش دارید تا پلیس بیاید». 🔹 با موبایلم که کاملا خیس شده بود توانستم ۲ عکس خیلی بی‌کیفیت بگیرم. وقتی این خانم متوجه شد که من عکس گرفتم، دوباره به سمت من پرید و سرم را چندین بار به میله زد که دیگر گیج شدم، بعد مرا به زمین انداخت و گوشه دیوار شروع به لگد زدن کرد! تنها چیزی که می‌شنیدم این بود که می‌گفتند: نکن! هیچ کس او را از من جدا نکرد و هیچ کس دست مرا نگرفت، فقط چند خانم بازنشسته‌ای که مدت‌هاست یکدیگر را در پارک می‌بینیم و می‌شناسیم رسیدند که در آن زمان دیگر آن دختر فرار کرده بود! ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 و حالا نوبت امر به منکر و نهی از معروف شده است❗️❗️❗️ 🔹پروفسور رفیع پور در کتاب دریغا که ایران ویر
علما و مدیران حوزه نسبت به لوث و عادی شدن کم حجابی و بی حجابی در قم، اقدام جدّی کنند ... باید قانون‌هایی برای قم وضع بشود (مانند ممنوعیت فروش مانتوهای کوتاه و ...) وگرنه صرف سخنرانی تاثیری ندارد ... همین یک سنگر را از دست ندهیم. سنگر وسیع علوم انسانی را عمدتا در دست ندارید (سالانه ملیون‌ها فارغ التحصیل علوم انسانی غربی دانشگاهی روانه جامعه می‌شود)، اقلا این سنگرِ محدودِ مکانی [حجاب در قم] را از دست ندهید. ✅ @feghheakbar
🔴 قیام حوزه علمیه 🔴 ✳️ همایش مجازی فانبذ إليهم ✳️ شنبه ١٠ آبان مسجد سلماسی ساعت ۱۰۳۰ ⭕️ با سخنرانی: فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی * حضور مسئولین کانال‌های حوزوی مجازی و رسانه‌ها با ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلا مانع است . پخش زنده در آپارات: https://www.aparat.com/Seyfi.ir/live ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
انقلاب: آن روز يك طلبه اى مى آمد نجف درس ميخواند، فقه و اصول مى خواند، رجال مى خواند و بعضى چيزهاى ديگر مى خواند، ملا مى شد، فاضل مى شد؛ اگر در نجف مى ماند، مى شد بحرالعلوم و كاشف الغطاء؛ اگر از نجف خارج مى شد، مى شد ميرزاى قمى آن وقت عوامل گمراه كننده و لغزاننده ى مردم زياد نبود؛ ... آن روز ديگر تلويزيون نبود، اينترنت نبود، اين همه كتاب و مجله و افکار جدید نبود، شبكه.ى فيلمهاى خانگى نبود، ماهواره نبود. آن روز وقتى عالم وارد يك شهرى مى شد از همه ى مردم آن شهر فاضل تر بود. در مقام برخورد و زورآزمائى علمى، كسى از عهده ى آنها برنمى آمد؛ اما امروز اين جورى نيست. امروز ما فقه و اصول كه مى خوانيم، اگر توى يك شهرى برويم، اينجور نيست كه از همه زورمان بيشتر باشد؛ در رشته هاى مختلف، در افكار مختلف كسانى هستند كه مسلطند، فنّانند، متبحرند! امروز فقه و اصول كافى نيست براى اينكه انسان بتواند تبليغ دين را بكند! 🍃 ۲ آبان ۸۹ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar