May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 آجرشدن نان اپراتورها...!
👤 محمد کهوند؛
عضو پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت
📍مهمترین مسالهای که بعد از فیلترینگ اتفاق افتاد، پایینآمدن میزان پهنای باند بینالمللی و رسیدن پهنای باند داخلی به آن بود. این مساله قطعا آوردههای اقتصادی اپراتورهایی که متولی فروش پهنای باند خارجی هستند را کم میکند و صدایش در میآید.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
در برابر افول ایده علم مسأله ایستادگی و سرنوشت در آموزش علمی.mp3
13.47M
👤استاد علیرضا شفاه
🎙سمپوزیوم پداگوژی صلح؛
بر اساس ایده مقاومت
▫16 آبان 1403- دانشگاه فردوسی
#علم | #مقاومت
📼 رادیو فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
@radiofekrat
@fekrat_net
#یادداشت| #هویت_نوجوان
🔰لایک در انزوا...!
🖇بررسی تاثیرات شبکههای اجتماعی بر شکلگیری هویت نوجوان
✍🏻فائزه سادات حسینی؛
پژوهشگر علوم اجتماعی
📍اگر روزی در آمریکا سلبریتیها و سبک زندگیشان برای نوجوانان یک الگو بود دیگر امروز به لطف رسانههای دیجیتالی، آن در خط شبکههای اجتماعی حرکت میکند. مسالهای که در سال 2018 موسسه پیو از رده سنی 13 تا 17سال سوال کرد و فهمید آثار منفی رسانههای اجتماعی خیلی بیشتر از فواید آن است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
🔸در این زمینه پیو ریسرچ نوشت نوجوانان مخالف تاثیرگذاریهای مثبت معتقدند فضای مجازی فرصتی برای گسترش مطالب جعلی و رفتارهای نابههنجار است. بهاین خاطر فرد بیشتر دچار افسردگی و سرخوردگی میشود که البته گاهی اوقات با تبلیغ مستقیم خودکشی روبهرو هستیم. علاوه بر این، آنان به روابط خانوادگی ما آسیب میزنند و با تبلیغ یک سبک زندگی ثروتمندانه نوجوانان را به پذیرش الگوگیری از آنان یا سکوت در برابرشان وادار میکند. پس، نوجوانان آمریکایی خودشان نسبت به تاثیر منفی شبکههای اجتماعی بر هویتشان آگاهی داشتند.
🔹اما این مساله مجدد بهصورت مشارکت والدین با فرزندانشان مورد سوالات کارشناسانه موسسه پیو قرار گرفت. نتیجه گزارش هم در سال گذشته منتشر شد و گفت دیگر برای نیمی از نوجوانان آمریکایی ترک استفاده از رسانههای اجتماعی دشوار است. همین موضوع موجب نگرانی عمیق والدین به هویت نوجوانان شد چراکه بنابر تازهترین آمارها سکوهای یوتیوب، تیکتاک و اینستاگرام محبوبترین شبکههای اجتماعی برای آنان بودند.
🔸این رسانهها بهدلیل قدرت انتشار تصاویر و فیلترهای خاص در آن اهمیت زیادی برای نوجوانان آمریکایی داشتند، طوریکه سه چهارم آنان روزانه از یوتیوب استفاده میکردند. روانشناسان این موضوع را از اثر تائید گروه همسالان ناشی میدیدند که سبب شادی یا ناراحتی مضاف بر آنان میشد. بنابر اعلان موسسه پیو در سال گذشته نوجوانان آمریکایی خود نیز بر این موضوع اعتراف داشتند.
🔹آمار میگفت 38 درصد افراد از آنچه در رسانههای اجتماعی میبینند احساس غمگینی میکنند. همین عاملی برای نگرانی والدین بود چراکه جدا از ضربه به روحیه اجتماعی فرزندان و منزوی کردن آنان عمر نوجوانان را تباه میکرد. چنانکه چهل و شش درصد از پدر و مادرها دغدغه وقت تلف کردن نوجوانانشان در شهر فرنگ شبکههای اجتماعی داشتند. همین از نظر والدین آسیبی به مغز فرزندان و شکلگیری هویت آنان بود.
🔸در اوایل ژانویه 2023 گزارشی درباره اسکن مغزی نوجوانان دوازده ساله در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد که ارتباط بین بررسیهای مداوم شبکههای اجتماعی با تغییرات مغزی را نشان میداد. به این ترتیب که گروهی از محققان به بررسی رفتاری دانشآموزان راهنمایی در منطقه کارولینای شمالی آمریکا پرداختند و به تعداد دفعات بازدید آنان در صفحات شخصیشان در فیسبوک، اینستاگرام و اسنپچت طی یکسال متمرکز شدند. سپس از مغزشان طی یک بازه زمانی مشخص سه بار اسکن گرفتند. عکسها نشان میداد که ارتباطی بین بازدیدهای مداوم نوجوانان دوازده ساله از پستهایشان با سه ناحیه در مغز است.
🔹بهعبارتیدیگر این نواحی فعالیتهایشان بیشتر میشود که شامل مدارهای پردازش، برجستهسازی و قشر جلوی مغز هستند. مدارهای پردازش همان واکنشهای احساسی هستند که در ارتباط با دیدن تعداد لایکها یا مشاهده نوع استیکرها، شاد و غمگین میشوند. برجستهسازی هم مربوط به اشیا یا افرادی که در پیرامون ما مهم هستند، در مغز ما جهت یادآوری برجسته میشوند و قشر جلوی مغز هم کمک به تنظیم و کنترل اطلاعات دریافتی میکند.
💢نوجوانان با فعال شدن این نواحی به تبع از قدرت احساسی بیشتر برخوردار میشدند و این باعث میشد که نسبت به برخی از همسنهای خود نوجوان عصبی و یا افسرده معرفی شوند. زیرا آن دسته از دوستانشان به بررسیهای مداوم پیامها یا بازخوردها درشبکههای اجتماعی نمیپرداختند و اصلا برایشان اهمیت نداشت؛ پس در نتیجه مضطرب هم نبودند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 سیاست را ذبح نکنیم...!
👤محمد محمدینیا؛
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📍هر نوع ارائه راه حل برای مسائل مختلف مثل پیامرسانها، اسمش سیاستگذاری نیست؛ سیاست در شهر با فلسفه عجین است لذا باید طرحی برای انسانبودن در آن زمان و مکان ارائه دهد.
➕بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#گزارش_تصویری
📸 نشست علمی با موضوع ارزیابی وضعیت کتابخوانی در ایران با عنوان «کتاب در گوشه تنهایی» و با حضور آقایان محمد حسنی، مهدی فقیهینژاد و سیدعلیرضا صالحی در کتابفروشی باران رضوی قم برگزار شد.
➕ صوت و کلیپهای تصویری این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
#گزارش
💎 طعم خوش گفت وگو
📌روایتی از اولین جلسه از جمعخوانی اقتصاد سیاسی
🔸یکی از برنامههای جدی رسانه فکرت در دوره اخیر فعالیتش، زمینهسازی برای تقویت ارتباط میان اهالی فکر و اندیشه بهخصوص با محوریت کتاب و کتابخوانی بوده و در همین راستا نخستین نشست متن خوانی اقتصاد سیاسی با محوریت نگاهی به محتوای کتاب «۲۳ چیزی که در مورد سرمایهداری که به شما نمیگویند» نوشته «ها جون چانگ» در خانه مصلحان قم با حضور برخی از علاقه مندان به این حوزه و پژوهشگران و صاحب نظران برگزار شد.
🔹رسول لطفی، سردبیر فکرت در آغاز این جلسه با اشاره به اهمیت شکل گیری و قوام چنین جلساتی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران رشتههای مختلف علوم انسانی بیان داشت: برای شروع این جلسه نیز بهدنبال این بودیم که کتاب ساده و روان و در عین حال خوبی انتخاب شود که بتوان در یک سیر مشخصی کار را جلو برد اما قطعاً در جلسات آینده سعی میکنیم از کتابهای عمیق تری در رشتههای علمی مختلف استفاده کنیم.
🔸ها جون چانگ در این کتاب درباره بزرگترین اشتباهات ما در مورد جریان اصلی اقتصاد سخن گفته و تأکید میکند که چطور، برخلاف باور اکثر اقتصاددانها، نظریه بازار آزاد مشکلات بسیاری را پدید میآورد. البته نویسنده کتاب قائل به سرمایه داری است اما با این حال به جریان نئولیبرال هم انتقاداتی دارد. باید توجه داشت که این کتاب با وجود روانی و سادگی، فاقد ارائه درک کاملی از ساختار اقتصاد سیاسی بهلحاظ مبنایی است.
🔹با توجه به شمولیت مباحث اقتصاد سیاسی نیاز داریم که در ورود به مباحث از دیدگاهها و آرای دیگران نیز مطلع شویم بهنحوی که بهعنوان مثال ارجاعات به دیگر کتب مرتبط با کتابی که در حال بازخوانی آن هستیم، داده شود. یکی از برکات همین جمع خوانیها این است که شاید تا حدی جبران کتابنخوانیهای ما باشد و از سویی در این فرآیند فکری و فرهنگی شرایطی پیش میآید که ما با نظرات و دیدگاههای همدیگر بیشتر و بهتر آشنا شویم.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 توهم آزادی و برابری
👤احسان فرزانه؛
پژوهشگر کارگروه سایبرپژوهی موسسه شناخت
📍زمانی که ما وارد یکی از شبکههای اجتماعی میشویم، به بازیگر و قطعهای از پازل صاحبان و مالکین این شبکه تبدیل میشویم؛ لذا توهم آزادی در این فضا و همچنین برابری بین افراد مختلف، کاملا بیاساس است.
➕بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#پادکست| #نشست_علمی
🔸نشست علمی نصر مقاومت
جامعهشناسی مقاومت از نگاه اصحاب علوم اجتماعی
با حضور:
👤علیرضا شجاعی زند
⏰ ۲۱ آبان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.08.21 دانشکده علوم اجتماعی.شجاعی زند.mp3
14.65M
🔶نشست علمی نصر مقاومت
👤علیرضا شجاعیزند
تعابیر رهبری از شهید نصرالله 01:30
اقبال به رهبران دینی 03:30
بحث امت و امام 05:50
فلسطین، نشانه بازگشت به دین 08:00
رهبران تاثیرگزار دینی جهان 10:55
افول مناسبات کاریزماتیک در عصر حاضر 12:30
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
#سخنرانی| #همایش
🔰 اسرائیل، مانع استقلال ایران
🎙علی علیزاده؛
🔸نگاه امام خمینی به تغییر نظم در جهان بود و نهفقط محتوای نظم جهانی، بلکه فرم نظم جهانی چون وقتی شما محتوا را تغییر میدهید، آمریکا را برمیداری و چین را به جای آن میگذاری و این چیزی را تغییر نمیدهد. این نظم نیازمند بیرون کردن نظمساز غریبه که آمریکاست؛ آن نظمساز خارجی و مهمترین پادگان نظمساز خارجی در این منطقه که کارش اخلال در ایجاد نظم خودانگیخته و بومی و ارگانیک منطقه است
🔹شما یا نباید میگفتید استقلال آزادی جمهوری اسلامی، یا وقتی گفتی استقلال، دعوا با اسرائیل شروع میشود؛ چون اسرائیل نه بهخاطر یهودی بودنش نه بهخاطر دعواهای توراتی ـ قرآنی؛ اسرائیل را آمریکا اینجا نصب کرده، که مانع از این شود که این منطقه نظم خودانگیخته داشته باشد. من معتقدم ایران توان سختافزاری ورود به عرصه برای ابتدا مهار و بعد اجازه دادن به فروپاشی اسرائیل، تسریع فروپاشی اسرائیل را دارد.
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 کربلای حسینی بدون زینب
👤حبیب رحیمپور ازغدی؛
استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی
📍در این صحنه جنگ، خون به اندازه کافی وجود دارد؛ آنچه مفقود است، کلمات و زبان گویا برای روایت وقایع است. ما در یک صحنه حسینی بدون زینب ماندهایم.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
فکرت
رسانه فکرت با همکاری انجمن علوم اجتماعی اسلامی دانشگاه تهران برگزار میکند؛ 🔶نصر مقاومت؛ 🖇جامعهشنا
#روایت_نشست
💎نصر مقاومت
📌روایتی از دورهمی اساتید جامعهشناسی با موضوع مقاومت
🔸دکتر مهدی حسین زاده: من دقیقا جامعهشناسی مقاومت را متوجه نمیشوم. این یک مفهوم پارادوکسیکال است. مثل این است که بخواهید با تلسکوپ جبرئیل را ببینید! جامعهشناسی ابزار جامعهپژوهی را ندارد. شما در دانشکده پزشکی یک تحلیل میبینید اما اگر همان پدیده را در دانشکده علوم اجتماعی بیان کنید، به تعداد اساتید و دانشجویان تفسیر و تحلیل وجود دارد. امروز جامعهشناسی دیگر سوسیالوژی نیست، لوژی و لوگوس در آن معنایی ندارد بلکه تبدیل به میتوس شده است.
🔹دکتر سید مهدی اعتمادیفر: مسئله ما در جامعهشناسی واقعیت است. آیا آنچه که بر جامعه مسلط است، واقعیت است؟ پس جایگاه اخلاق چیست؟ آیا همهچیز قابلیت پرابلماتیکشدن را دارد؟ تنها تعدادی از رخدادها شانیت مسئلگی را دارند. حتی با دیتا هم میتوان ثابت کرد که فلسطین مسئله است؛ اما چه میشود که عدهای نسبت به آن بیتفاوت هستند و آن را اخلاقی توجیه میکنند. به نظر من دلیل این مهم، جامعهشناسی آگزیوماتیک است.در این جامعهشناسی یک گزارههایی به عنوان پیشفرض گرفته شده و بر اساس آنها همه چیز تحلیل میشود. مثلا میگویند همه انسانها حق دارند و اسرائیلیها هم حق دارند از خودشان دفاع کنند و اینها تبدیل میشود به یک سری توهمات بنیادین، در حالی که می دانیم مسئله فلسطین کاغذ تورنسل انسانی است.
🔸دکتر علیرضا شجاعیزند: سید حسن نصرالله آدم ویژه ای بود و تعابیری که حضرت آقا راجع به ایشان به کار بردند، بسیار خاص و ویژه است؛ برادرم، عزیزم، مایه افتخارم، سیدنا، رهبر مدبر سیاسی، مروارید ،یک شخص نبود بلکه یک مکتب بود و ...باید تاملی بکنیم در اینکه خاستگاه ایشان کجا بوده است؟ چرا در 60 سال گذشته بیشترین رهبران دینی از غرب آسیا و خاورمیانه، برخاستهاند و بسیاری از کسانی که ظرفیت رهبری هم داشتند را دشمن ترور کرد. در ایران، شهید بهشتی و در پاکستان، شهید عارف حسینی و در لبنان، امام موسی صدر و در عراق، شهید سید محمد باقر صدر را داشتیم که توسط دشمن ترور شدند. صرف نظر از تحولات منطقه باید به این موضوع که گستردگی رهبران دینی در دهههای اخیر در مطظقه است، بپردازیم.
🔹دکتر سیدجواد میری: زمانی می توانید مقاومت مستدام کنید که مجتمع و جامعه تشکیل دهید. متاسفانه مقاومت را امری جمعی نمیفهمیم. جامعه مقاوم نیاز به آموزش و پرورش مقاوم و دانشگاه مقاوم دارد. من دو مشکل در دانشگاه امروز میبینم. مشکل اول این است که ساختار دانشگاه فیلدمحور نیست و مشکل دوم این است که تصورات ما اشتباه است. مثلا یک کتاب جامعهشناسی ادبیات در غرب بیرون میآید و همه میروند و عین آن کار میکنند در صورتی که جامعهشناسی ادبیات در غرب بیشتر روی رمان است و در فرهنگ ما آنچه ریشه تاریخی دارد و اکثر مردم ما با آن مانوس هستند، شعر است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
#پادکست| #نشست_علمی
🔸نشست علمی نصر مقاومت
جامعهشناسی مقاومت از نگاه اصحاب علوم اجتماعی
با حضور:
👤سید جواد میری
⏰ ۲۱ آبان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.08.21 دانشکده علوم اجتماعی.میری.mp3
12.21M
🔶نشست علمی نصر مقاومت
👤سید جواد میری
خاطره دانشگاه آمریکایی بیروت 01:50
عقبه سنت فکری مقاومت 03:40
استمرار مقاومت در جامعه مقاوم 06:00
فهم ضعیف ما از لبنان 08:10
ادبیات جامعهشناسی 10:30
حقیقت محور مقاومت 12:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ|#گفتگو
🎞 مرغ همسایه را در نیابیم...!!
👤 محمد کهوند؛
عضو پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت
📍اکوسیستم اقتصادی طوری بسته شده که سود در حمایت از پلتفرمهای خارجی است نه داخلی و لذا طبیعی است که اساسا فیلترینگ در این فضا، نامسئله و ناموزون است.
بخشهای کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
📌هوش مصنوعی و آینده کتاب
✍🏻رامونا میرحاجیانمقدم
🔸امروزه بهکارگیری هوشمصنوعی همه صنایع را تحتتأثیر قرار داده است و صنعت نشر نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ صنعتی که محصول آن در قالب کتاب کاغذی و الکترونیک عرضه میشود، ماحصل آن آشکار است، اما آینده آن با ابهام روبهرو است و با ورود به دنیای هوش مصنوعی نمیتوان دورنمایی واضحی از آن پیش چشم آورد.
🔹صنعت نشر نقش ویژهای در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشورها دارد و علاوه بر این، صنعتی فرایندمحور است و جنبههای اقتصادی ویژهای نیز دارد. در کشور ما بحث تأمین مواد اولیه و وارداتی، تغییر جمعیتی و سبک زندگی، افزایش توجه به مسائل زیستمحیطی، نپیوستن به کنوانسیونهای جهانی مالکیت ادبی و... چالشهای این صنعت را بیشتر کرده است.
🔸با توجه به امکانات هوشمصنوعی و کاربردهای آن در تصمیمگیریهای چندمعیاره، نخستین پیشنهاد به مدیران نشر استفاده از کاربردهای هوشمصنوعی در تصمیمگیریهاست. برای مثال در بحث تجدیدچاپ که شاهرگ اقتصادی ناشر است، میتوان با مدلسازی هوشمصنوعی، آینده فروش انتشارات را ترسیم و برنامه منظم تجدیدچاپ را ارائه داد. این تخمین که کمک بزرگی به پیشبینی میزان مواد اولیه مورد نیاز ناشر است، بهکمک هوشمصنوعی میسر میشود.
🔹هوشمصنوعی نوعی فناوری است که قابلیت تفکر و یادگیری دارد. این فناوری در قالب ابزاری کارا میتواند به هنرمندان و نویسندگان کمک کند. بر کسی پوشیده نیست که خلق آثار هنری در گرو خلاقیت هنرمند و توانایی تکنیکی اوست، اما هوشمصنوعی میتواند مانند یک ابزار در دسترس نویسنده و طراح قرار گیرد.
🔸ابزارهای هوشمصنوعی میتوانند برای جستوجوی سریع و کامل اطلاعات و کارهای دیگر به هنرمندان کمک کنند. برای مثال میتوان از آن در شخصیتپردازی داستانی استفاده کرد. وقتی نویسندهای چند شخصیت را ترسیم کرده است که ویژگیهای خاصی دارند، بهکمک ابزارهای هوشمصنوعی میتواند توصیف شخصیت را به نرمافزار بدهد و چهره و آناتومی او را طلب کند؛ در این حالت، نویسنده شخصی را که خلق کرده است از دیدگاه هوش دیگری میبیند و میتواند درباره جزئیات آن تصمیم بگیرد. در انواع طراحیهای هنری کتاب نیز میتوان از این ابزارها استفاده کرد.
🔹همچنین هوشمصنوعی میتواند در شیوه عرضه کتاب نیز کاربرد داشته باشد. تبدیل کتاب کاغذی به کتاب الکترونیک و استفاده از انواع «ایآر»، «ویآر» و... برای بهتصویرکشیدن کتاب از کاربردهای مهم و در دسترس هوشمصنوعی است. امروزه همراهی صوتوتصویر در قالب نرمافزارهای موبایل و تبلت و زندگی مجازی با شخصیتهای کتاب به امری آسان مبدل شده است. کاربردهای هوشمصنوعی در مدیریت ارتباط با مشتریان (سیآرام) نیز کارآمد هستند.
🔸بنابراین ظهور فناوریهای نوظهور دیجیتال مانند هوشمصنوعی کاربردهای مهمی در فرایند انتشار کتابهای کاغذی و الکترونیکی دارد که به برخی از آنها اشاره شد. هرچند باید تأکید کرد برای بهکارگیری دقیق و هدفمند هوشمصنوعی در صنعت نشر، در گام نخست نیازمند فراگیری دقیق آن و سپس ایجاد و تقویت زیرساختهای آن هستیم.
🔎#بازتاباندیشه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
#بازتاب
🎞 رونمایی از دوره ویدئویی مدینةالمیزان (١)
📌 آشنایی با جایگاه مکتب فکری علامه طباطبایی در فضای تولید علوم انسانی
📺 در قالب ۹ جلسه فیلم همایشی و ۱۲ جلسه فیلم آموزشی
👤با حضور اساتیدی همچون محمدرضا عابدینی، امین اسدپور، زهیر انصاریان، جعفری هُرستانی و حسین قاسمی.
🌐 پیش ثبتنام خرید دوره با ۴۰ درصد تخفیف
💬 کسب اطلاعات بیشتر
۰۹۱۰۴۰۵۵۰۴۶
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
رویای روم جدید
یا هذیانگویی امپراطوری محتضر؟
به بهانه فیلم «مگالوپولیس»
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۹ آبان ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حاشیه_نگاری| #ویژه
✅ نشست علمی با موضوع ارزیابی وضعیت کتابخوانی در ایران با عنوان «کتاب در گوشه تنهایی» در کتابفروشی باران رضوی؛
➕فایل صوتی و تصویری این نشست بهزودی منتشر خواهد شد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
#پادکست| #نشست_علمی
🔸نشست علمی نصر مقاومت
جامعهشناسی مقاومت از نگاه اصحاب علوم اجتماعی
با حضور:
👤تقی آزاد ارمکی
⏰ ۲۱ آبان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
1403.08.21 دانشکده علوم اجتماعی.آزاد ارمکی.mp3
5.41M
🔶نشست علمی نصر مقاومت
👤تقی آزاد ارمکی
دوگانه غرب معاصر و شرق کلاسیک 01:30
فلسطین در بستر روایتها 04:55
پس از انقلاب و نگاه به مقاومت 06:00
اتفاقات آینده 09:00
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام |اینستاگرام|توییتر
#گفتگو| #نشست
🔰 اربابان دولت مجازی
🎙حمیدرضا ضیاییپرور و احسان فرزانه؛
🔸دولت مجازی، آن دولتی هست که متناسب با اقتصاد سیاسی نئولیبرال، انقلاب فناوری اطلاعات، جامع شبکهای است و در بحث من همه اینها یک پک را میسازند. دولت مجازی، دولتی هست که طبق تعریف ریچارد رزکرانس، دولتی هست که بهطور روزافزون بر منابع ناملموس قدرت، اتکا میکند. یعنی پسا فوردیسم در سطح سیاسیاش. متناسب با این حاکمیت وستفالیایی، اهمیتش کمتر میشود. نه این که دولت ملغا شود، دولت الگوی مداخلهاش به شکل مؤثری تغییر میکند.
🔹هیچ کشوری در دنیا به اندازهی آمریکا راجع به فضای مجازی، قانون ندارد؛ حتی اروپاییها؛ آنها در ریزترین مسائل، قانونگذاری دارند. مثلاً همین ماجراهایی که اخیراً سر تیکتاک و پلتفرمهای چینی رخ داد مال این است که قانونگذاران آمریکایی نسبت بهش حساس هستند. از جمله قوانینشان بحث مسئولیت نداشتن پلتفرمها در قبال محتواست. به همین دلیل، همهی پلتفرمها میروند در آنجا سرمایهگذاری کنند.
➕برای مطالعه کامل این سخنرانی اینجا کلیک کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام| تویتر