eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
تولیدات مجموعه فکرت در مورد سالگرد علامه مصباح یزدی (ره): 📽 جایگاه نظام اسلامی در نظم نوین جهانی از منظر علامه مصباح یزدی 📗 «ذوالشهادتین امام» 📝«زمان شناسی» ویژگی مشترک مصباح و سلیمانی 📽 منطق علمی علامه مصباح 📝«مردم» در ساختارهای سه‌گانه حکمرانی 📝نگاهی به آثار فلسفی علامه مصباح 📝 تفکر آیت‌الله مصباح نسبت به جایگاه مردم در حکومت اسلامی چه بود؟ 🎙مردم در منطق آیت‌الله مصباح 📝پاسخ‎ به شبهات جدایی دین از سیاست (۱) 📝 پاسخ‎ به شبهات جدایی دین از سیاست (۲) 📝 پاسخ‎ به شبهات جدایی دین از سیاست (۳) 📽 ایستادگی علامه مصباح بر روی عقاید 🎙 علامه مصباح و نقد عالمانه جریان روشنفکری 🎞 خلاصۀ نظرات علامه مصباح یزدی در مورد ولایت فقیه 📽 منطق علمی علامه مصباح 🎙سکولاریزم و تعارض آن با تعالیم اسلام 📝 آقای مصباح و انتخابات زینتی 📝 اسلام، خشونت و دموکراسی؛ برشی از نظرات علامه مصباح یزدی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از فکرت
🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ⏰ چهارشنبه ۱۳دی‌، ساعت ۱۸. 🏢قم،بلوار بسیج، ساختمان رسانه فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔘 ا ☑️ تزیینی بودن نقش مردم در اندیشه و عمل مدافعان لیبرالیسم 🖊احمدحسین شریفی ▪️برخلاف تصور عموم افراد، در نظام لیبرالیسم علیرغم سخن گفتن از مردم و آزادی‌های مردم و مالکیت خصوصی و حقوق بشر، اما فی‌الواقع و در عمل، مردم و حقوق مردم و بشریت هیچ جایگاه و اهمیتی برای آنها نداشته و ندارد. نقش مردم صرفاً نقشی صوری و تزیینی است. حاکمیت و حکومت و حکمرانی حق مالکان و سرمایه‌داران بزرگ است. اراده آنها حاکم است و باید حاکم باشد. ▪️معیار اداره جامعه و معیار برخورداری از حقوق شهروندی و اجتماعی، قوانینی است که توسط «نخبگان لیبرال» يعني «مالکان عمده» و «سرمايه‌داران بزرگ» تدوين شده و می‌شود. فردریش (۱۸۹۹-۱۹۹۲)، از اندیشمندان سیاسی و اقتصادی نئولیبرال و برنده جایزه نوبل اقتصاد، مي‌نویسد: «اين ليبراليسم است که قانون‌ها و خط و نشان‌هايي را براي دموکراسي ترسيم مي‌کند، نه آنکه انتخاب مردمي بتواند ارزش‌هاي ليبراليسم را نفي يا اثبات، کم يا زياد کند.» صوری دانستن نقش مردم در اندیشه لیبرالیسم اختصاصی به اندیشمندان نئولیبرال ندارد؛ بلکه از دیرباز مورد تأکید و توجه مدافعان تفکر لیبرالیسم بوده است. به عنوان نمونه، جان وزلي (1703-1791)، به این بهانه که نقش‌آفرینی مردم در حکومت، آزادی‌های مدنی و مذهبی آنها را محدود می‌کند، با برجسته‌سازی جایگاه مردم و نقش‌آفرینی آنها در حکومت مخالف بود و می‌گفت: «هر قدر سهم مردم در حکومت بيشتر باشد، آزادي مدني و مذهبي ملت کم‌تر خواهد شد» ▪️بارون هولباخ، از اندیشمندان عصر روشنگری، می‌گفت: «مقصود از مردم، تودة عوام احمق نيست ... هر کس که بتواند به گونه‌اي قابل احترام با درآمدي که از دارايي‌اش کسب مي‌کند، امرار معاش نمايد و هر سرپرست خانواده که صاحب زمين است، بايد شهروند قلمداد گردد .. ديگران تا زماني که با کار و کوشش خود زمين به دست نياورند، شهروند محسوب نخواهند شد.» ▪️آربلاستر در کتاب مهم و مشهور «ظهور و سقوط لیبرالیسم غرب» می‌نویسد: «ولتر زماني به دالامبر مي‌گويد، آموزش به درد فرزندان کارگران نمي‌خورد: اين امر «آنها را از شخم‌زدن باز خواهد داشت»؛ دقيقاً همان ديدگاهي که ماندويل و ديگران در مقابل مدارس خيريه اتخاذ کرده بودند، ولتر در ادامه مي‌گويد: «اين کارگران نيستند که بايد تحت تعليم قرار گيرند، بلکه بورژواها و شهرنشينان‌اند» ▪️دنی دیدرو (۱۷۱۳-۱۷۸۴)، از چهره‌های مشهور عصر روشنگری و از اصحاب دائره‌المعارف، معیار «شهروندی» را «مالکیت» می‌دانست و می‌گفت: «اين مالکيت است که حق شهروندي ايجاد مي‌کند» و صرفاً مالکان می‌توانند از حق داشتن نماینده برخوردار باشند. یعنی کسی که سرمایه و ملکی نداشته باشد حتی از حق انتخاب نماینده هم محروم است. ▪️فرانک شوئل، از نظريه‌پردازان تاريخ آمريکا، دربارة انقلاب استقلال آمريکا از تحت استعمار انگلستان مي‌نويسد: «عوامل جداً محافظه‌کار ... مراقب بودند که تودة مردم نتوانند به طور افراطي در امر انتخابات نقش سازنده و سرنوشت‌ساز داشته باشند و به همين منظور شرط ثروت را براي شرکت در انتخابات برقرار ساختند. بنابراين مانند زمان‌هاي گذشته شخص براي رأي دادن مي‌بايست از حداقل ثروت برخوردار بوده و حتي براي انتخاب شدن نيز مالک حداقلي يک دارايي غير منقول باشد. در کنه ضمير تهيه‌کنندگان قانون اساسي حق انتخاب شدن و انتخاب کردن جزو حقوق طبيعي انسان به حساب نمي‌آمد.» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌نماید: |علوم انسانی و مساله فلسطین| 🖇 با حضور 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌| مجازے‌‌ 🔸 شنبه ۱۶ دی‌ماه، ساعت ۸ تا ۱۲ 🔸دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تالار امام حسین(ع) 🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید. ⚠️ برای شرکت‌کنندگان در نشست، گواهی علمی صادر خواهد شد. 📌آدرس کانال؛ 🆔 @Didebane_andisheh
🔘 ا ☑️ عجز الفاظ در‏ ‏‏تجلیل از رزمندگان‏ ▪️‏‏با کدام قلم و بیان می توان از عزیزانی که سنگرهای جنگ را به محراب‏‎ ‎‏مسجد و معراج الی الله تبدیل کردند ثنا کرد. آن بعد الهی عرفانی و آن جلوۀ معنوی ربّانی، که جانها را به‏‎ ‎‏سوی خود پرواز می دهد، و آن قلبهای ذوب شده در تجلیات الهی را با‏‎ ‎‏چه قلم و چه هنر و چه بیانی می توان ترسیم کرد. منبع: جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
31.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ♻️ اساس دین عشق است...! 🎙بیانات علامه مصباح(ره) پیرامون شخصیت شهید سردار سلیمانی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ @Fekrat_Net
فکرت
🌕 چهاردهمین #محفل گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین ان
📣 تا ساعاتی دیگر 🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ⏰ چهارشنبه ۱۳دی‌، ساعت ۱۸. 🏢قم،بلوار بسیج، ساختمان رسانه فکرت برگزار خواهد شد.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 چهاردهمین گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین اندیشه مقاومت با رویکرد جهادی حاج باحضور: 👤حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان
فکرت
🌕 چهاردهمین #محفل گفت‌وگو محور فکرت با عنوان: ☑️شهید سلیمانی؛ تجسم حرف نوی انقلاب اسلامی ✔️تبیین ان
✅ بخشی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین قنبریان در چهاردهمین محفل فکرت: ✨ وقتی پیشرفت از عدالت جدا می‌شود، صورت نوعیه‌ی دیگری پیدا می‌شود که به توسعه معروف می‌شود. ⚡️وقتی آزادی از عدالت جدا می‌شود مفهومی به نام لیبرالیزم پیدا می‌کند که برخاست انسانی صرف است و این تجزیه رشد جمعی انسان را به خطر می‌اندازد. 🔻 آن کسی که روی زمین می‌تواند این تکثرها و ضدیت‌ها را جمع بکند، مظهر اسم الحکم العدل است که همان رسولان و امامانی هستند که برپا کننده‌ی حکومت عدل هستند. 🔸در عصر ما کسی که بروز این اسم جامع بود، امام راحل بود. قیاس امام با آیت الله قاضی، قیاسی مع الفارقی است چرا که امام تاریخ را عوض کرد. ▫️ما امروز دو‌گانه‌ای که در عرصه‌ی حجاب داریم ناظر بر جمع نکردن بین حفط ارزش حجاب و اراده‌ی انسان است. این هنر انقلاب اسلامی بوده است. این حرف نو برای بروز و ظهورش به آدمی مثل حاج‌قاسم سلیمانی نیاز دارد. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت