eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 📰 📝 ♦️عقلانیت و معنویت در اندیشه (ره) 🔹انبیا با تعریف چارچوب‏هایی با عنوان حلال و حرام و واجب و مستحب و مکروه و مشروع و نامشروع سایر قوا را رام می‏کنند و به تقویت قدرت عقل همت می‏گمارند. 🔹عقل در این تبیین مؤنث و مذکر ندارد و ناقص هم نیست فقط ضعیف است و ضعف آن هم با تبعیت از تعالیم عقل بیرونی یعنی انبیای الهی برطرف می‏شود. 🔹بنابراین بدون معنویت انسان تحت تسخیر قوای حیوانی خود قرار دارد و به وادی عقلانیت پا نگذاشته است، زمانی انسان وارد سرزمین عقلانیت و معنویت می‏شود که طبق نقشه انبیای الهی حرکت کند. 🔹نمود بیرونی این حرکت، در عالم سیاست قرار گرفتن انبیا و اوصیا و علمای ربانی در رأس هرم قدرت است. ✍️نویسنده: دکتر رضا لک‌زایی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1159 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📰 📝 ♦️عقلانیت و معنویت در اندیشه (ره) 🔻(بخش اول) 🔶مسئله ما در این مجال این است که رابطه دین و عقل از منظر امام خمینی (ره) چگونه است؟ 🔶به دیگر سخن امام خمینی (ره) چه نگاهی به معنویت و عقلانیت و رابطه این دو دارد؟ 🔹ما پاسخ این پرسش را بر اساس نگاه انسان‏شناسی امام خمینی (ره) تبیین می‏کنیم. 🔹به نظر می‏رسد این بحث هم از ابتکارات و نوآوری‏های امام خمینی (ره) باشد. 🔹امام خمینی در این تبیین انسان‏شناسانه از قوای انسان نام می‏برد، اسامی این قوا را در آثار ارسطو و افلاطون هم می‏توانید ببینید، اما اولاً نباید در جزئیات متوقف شد و ثانیاً باید دقت داشت که امام خمینی (ره) ترتیب پیدایش این قوا و رابطه آنها با یکدیگر و نقش عقل و رسولان الهی را در هم در این نظریه انسان‏شناسی تبیین می‏کند و از ابعاد سیاسی آن نیز سخن می‏گوید لذا باید بحث را به هم پیوسته و یکپارچه نگاه کرد. 🔹فرمایش امام خمینی در بخش نخست، مبتنی بر مطالعه تجربی است و از مشاهده نوزاد و توضیح قوای او شروع می‏شود. 🔹ایشان می‏فرماید انسان چهار قوه دارد و این قوا به ترتیب در انسان حاصل مى‏شود؛ جلوتر از همه، قوه شهوت(که در آغاز پیدایش کار خوردن و آشامیدن را بر عهده دارد) خود را نشان می‏دهد؛ مثلًا نوزاد که متولد شد، شهوت در او جلوتر از قواى سه‏گانه دیگر است و به همین دلیل نوزاد چیزهایی را که خوراکی هم نیست به طرف دهان می‏برد. 🔹در مرتبه بعد و شاید در همین مرتبه، قوه غضب به صورت خیلى ضعیف پدید می‏آید؛ چون اگر نوزاد را از خوردن شیر مادر منع کنند، در مقام دفع برمى‏آید؛ ولو به گریه باشد، سپس قوه واهمه حاصل مى‏شود که گاهى از آن به قوه شیطنت تعبیر مى‏شود. 🔹در بخش دوم امام خمینی به فواید این قوا می‏پردازد و اینگونه بحث را پی می‏گیرد که همه این قوا، شریف و لازم هستند؛ مثلًا اگر قوه شهوت نباشد، بقاى نوع، امکان‌پذیر نیست و بلکه بقاى شخصى هم، به خطر می‏افتد. قوه واهمه هم بسیار قوه شریفى است؛ زیرا اگر انسان تدبیر نداشته باشد و در کارهاى خود بدون قوه تدبیر اقدام کند، نمى‏تواند زندگى خود را ادامه دهد و امور معاش خود را اصلاح نماید. 🔹بخش سوم این دیدگاه از آمدن عقل بدین شکل سخن می‏گوید که مشکلی در اینجا وجود دارد و آن مشکل این است که چون این قوای سه گانه قدرت تمییز و تشخیص ندارند و هر جا پای تمایلاتشان آنها را برد می‏روند و به این ترتیب در برخی موارد نظام انسانی و اجتماعی را مختل می‏کنند پس اگر این قوا، خودسر باشند و آزادى نامحدود داشته باشند و بدون قید کار کنند، به همه جا سر می‏زنند و سرک می‏کشند و فساد ایجاد می‏کنند، پس لازم است که طبق یک میزان صحیح حرکت کنند و به هر چیزى که تمایل داشتند با اجازه دست بزنند. 🔹در نتیجه، قوه دیگرى لازم است که قوه ناصحه و عاقله و ممیزه است. ✍️نویسنده: دکتر رضا لک‌زایی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1159 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📰 📝 ♦️عقلانیت و معنویت در اندیشه (ره) 🔻(بخش دوم) 🔹بخش چهارم این دیدگاه به کارکرد عقل می‏پردازد و با استفاده از ادبیات جنگی مشعل کلام را به پیش می‏برد. 🔹امام خمینی (ره) بر این باور است که این قوه در مملکت بدن، بعد از آن سه قوه حاصل ‏شده و لذا غلبه‏اش بر آن قوا سخت است، زیرا عقل باید قلعه‏گیرى کند و طورى مستقر شود که قوای سه گانه را تحت تسخیر حکومت خود بیاورد، حال آنکه آنها قبلًا مستقر شده‏اند و خودشان را در سرزمین قلب گسترده‏اند و خارج کردن ریشه‏هاى آنها از قلب، امر مشکلى است بنابراین غلبه بر آنها مشکل است، چون اینها سابقه تصرف در قلب دارند. 🔹و تسلط بر آنها بدون تضعیف آنها کار دشوارى است. امام خمینی (ره) چنین نتیجه می‏گیرد که بنابراین بنابراین قوه تمییز و عقل به تنهایى کافى نیست. 🔹بخش پنجم و پایانی دیدگاه امام خمینی (ره) این است که عقل برای تصرف قلعه و حکمرانی بر سایر قوا به کمک نیاز داد و لذا حضرت احدیت، انبیا و مرسلین و اولیاء اللَّه و علماء باللَّه را براى پشتیبانی و کمک به این قوه فرستاده تا آنها را کنترل و رام کنند و تحت فرمان عقل، بلکه عقل کل و دستور شرع درآورند. 🔹انبیا و اوصیا، جنود رحمانى را به هر نحوى که ممکن بوده، قولًا و فعلًا تقویت فرموده‏اند، البته انبیا و اوصیا بیشتر با فعل خود مردم را به خدا توجه داده‏اند و بلکه وجودشان در این معنى بیشتر از اقوال آنها دخیل بوده است که با دقت در تاریخ انبیا معلوم مى‏شود که خود افعالشان، دعوت به حقیقت و سعادت مى‏باشد و آثار انبیا و قصص و حکایات آنها در این معنى بسیار دخیل است(ر.ک: تقریرات فلسفه امام خمینی، ج‏۳، ص ۳۶۵ ـ ۳۶۶). 🔹بنابراین انبیا و اوصیا به عنوان عقل ظاهری به کمک عقل باطنی آمده‏اند تا با کنترل آنها به عقل کمک کنند تا حکمران روح و جسم انسان شود. مثلاً وقتی انسان روزه گرفت و از حلال پرهیز کرد به طریق اولی گرد حرام نمی‏گردد. 🔹انبیا با تعریف چارچوب‏هایی با عنوان حلال و حرام و واجب و مستحب و مکروه و مشروع و نامشروع سایر قوا را رام می‏کنند و به تقویت قدرت عقل همت می‏گمارند. 🔹عقل در این تبیین مؤنث و مذکر ندارد و ناقص هم نیست فقط ضعیف است و ضعف آن هم با تبعیت از تعالیم عقل بیرونی یعنی انبیای الهی برطرف می‏شود. 🔹بنابراین بدون معنویت انسان تحت تسخیر قوای حیوانی خود قرار دارد و به وادی عقلانیت پا نگذاشته است، زمانی انسان وارد سرزمین عقلانیت و معنویت می‏شود که طبق نقشه انبیای الهی حرکت کند. 🔹نمود بیرونی این حرکت، در عالم سیاست قرار گرفتن انبیا و اوصیا و علمای ربانی در رأس هرم قدرت است. ✍️نویسنده: دکتر رضا لک‌زایی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1159 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 ♦️تحلیل‌های مواجهه با جریان غرب جدید و ارکان نگاه سیاسی امام در مواجهه با کفر 🔰همایش مکتب سیاسی حضرت امام 🔹مکتب سیاسی امام مبتنی بر درگیری تمام عیار بین اسلام و کفر در مقیاس جهانی است. 🔹نظریه امام در این درگیری معنی دار می‌شود و اصلا فرق امام در نظریه ولایت مطلقه با بعضی از فقهاء گذشته هم که همین نظریه را داشتند در همین مساله است. 🔹بعضی گفته‌اند ولایت مطلقه اما موضوعش را امور حسبه می‌دانند، می‌گویند ولایت امام مطلقه است اما کارش چیست؟ 🔹قضاوت بکند و دعواها را حل بکند، اینکه شد همان ولایت مقیده! اما امام می گویند موضوع ولایت مطلقه مدیریت جامعه جهانی است در مقابل مدیریت کفر. 🔹این تفاوت اندیشه سیاسی امام است. در منشور روحانیت ایشان به صراحت می‌گویند که ما باید استراتژی های حاکم بر جهان را تعریف بکنیم نه آنها، این موضوع ولایت مطلقه است. 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1193 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 ♦️تحلیل‌های مواجهه با جریان غرب جدید و ارکان نگاه سیاسی امام در مواجهه با کفر 🔰همایش مکتب سیاسی حضرت امام 🔶در یک دوره‌ای درک از تجدّد و تمدّن غرب در حدّ محصولات غربی بیشتر دیده می‌شد یعنی بحث مثلا بر سر استفاده و یا عدم استفاده از محصولات تمدّن غرب بود و مساله مستحدثه ما اینها بودند، آیا مثلا ما از انرژی برق استفاده کنیم یا نه؟ 🔶یا فرض کنید از وسیله ای مثل میکروفون که مثلا وسیله انتقال صوت هست استفاده بکنیم یا نه؟ کمی جلوتر برویم از ساختارهای شهر مدرن استفاده بکنیم یا نه؟ از نظم خیابانی مدرن استفاده بکنیم یا نه؟ بانک حکمش چیست آیا از بانک می‌شود استفاده کرد؟ با چه شرایطی؟ 🔹این ها همه مساله مستحدثه ما بوده است؛ یعنی درک ما از غرب محدود بوده به موضوعاتی که حاصل این تمدّن هست و پاسخ همه این ها را همه می دادند. پس مواجهه با مسائل مستحدثه آن هم از جنس محصولات و موضوعاتی که حاصل تمدّن غرب است رویکرد یک دوران بوده در مواجهه با تمدّن غرب. 🔹یعنی دیگر توجه نمی‌کردند که مساله، استفاده از انرژی برق و لامپ بجای وسایل گذشته و سنتی نبوده بلکه مساله انقلاب صنعتی بوده است! 🔹یعنی وقتی می خواستند مساله را حل و فصل کنند حداکثر به این می پرداختند که مثلا استفاده از میکروفون جایز است یا نه؟ استفاده از وسیله حمل و نقل جدید و مدرن که سرعت حمل و نقل و ارتباطات را بالا می برد جایز است یا جایز نیست، اینها صورت مساله بوده است! 🔹امام نظریه سیاسی خودشان را در این فضا مطرح می کنند. لذا این هم عرض بکنم که اندیشه های سیاسی امام و مکتب و ادبیات سیاسی شان به هیچ وجه حاصل دنیای مدرن نیست، کسی این را نسبت ندهد. 🔹همینطور که ما در باب نبیّ اکرم داریم که ایشان امّی بودند البته می دانید برای امّی بودن معانی مختلفی شده است، حضرت بیسواد که نبودند! همه سواد عالم، در حضرت خاتم است، چطور بیسواد می شوند؟! 🔹این حرف زشت و خلافی است. ولی واقعا حضرت شاگرد هیچ یک از مکاتب دوران خودشان نبودند. 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1193 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 📝 ♦️شاخص‌های شناخت «شارلاتانیسم عرفانی» در اندیشه (ره) 🔹تفاوت عرفان اصیل با عرفان‌های قلابی در نسبت با شرع و شریعت است. 🔹هر نوع معنویتی که منجر به حذف شریعت یا دور زدن شرع و احکام شرعی یا مسکوت گذاشتن آن شود، عرفان قلابی است. 🔹امام در حالی که یک عرفان است، یک فقیه هم هست، یک عارف نظری و یک عارف عملی است. 🔹در مباحث سلوک معرفتی و معنوی امام دیده و شنیده نشده است که بگویند واجب و حرام شرعی متعلق به عرفانیست و به عوام و متوسطین تعلق دارد. 🔹در عرفان الهی چنین آموزه‌ای دیده نمی‌شود. 🔹در این نوع عرفان در اوج حال و مقام عرفانی التزام به شریعت وجود دارد. ✍️نویسنده: استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1196 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 📝 ♦️شاخص‌های شناخت «شارلاتانیسم عرفانی» در اندیشه (ره) 🔹براساس شاخص‌های عرفان امام که معیار تمایز عرفان الهی از شبه عرفان‌های تقلبی است، عرفان دینی مبتنی بر مفهومی به نام «تقوا» یا «کفّ نفس» است؛ یعنی هر کس به ما بشارت عرفان و رشد معنوی دهد، ولی مفهوم کف نفس و تقوا را از دستورالعمل‌هایش حذف کرده باشد، کلاهبرداری معنوی می‌کند. 🔹انواعی از عرفان‌های قدمایی، معنویت‌های مدرن و اسپریچوالیتی براساس عرفانِ منهای تقواست؛ یعنی در آن تقوا یا اساساً مطرح نیست، یا کاملاً رقیق شده و تشریفاتی است. 🔹مفهوم تقوا و کف نفس، مُخ همه عرفان‌های انبیایی و الهی است. 🔹عرفان حقیقی نوعی تقرب نظری و عملی به خداوند است. کسی که بگوید راه وصل به خداوند را نشان می‌دهم، اما در آن معرفه‌الله، تقوا و کف نفس نباشد، قطعاً یک معنویت انحرافی و قلابی است. 🔹علاوه بر اینکه اساساً معرفه‌الله و تقوای الهی در عرفان‌های قلابی از نوع شرقی و غربی یا قدیم و جدید وجود ندارد، برخی از آن‌ها اساساً آن را غیرممکن می‌دانند و مدعی‌اند معرفه‌الله کما هو اهله و حقه محال است. 🔹این ادعا که برای معنوی بودن احتیاجی به‌الله و معرفت‌الله وجود ندارد، یا باب معرفت‌الله در حوزه عمل و نظر کاملاً بسته است و نیازی به مبارزه با نفس در آن نیست، قطعاً شاخصی برای تشخیص عرفان‌های قلابی است. 🔹عرفان‌های قلابی مردم را به آسایش نفس دعوت می‌کنند و اسم عرفان را روی لذت روانی و راحتی و وادادگی دنیوی می‌گذارند. 🔹تخدیر، آرامش اعصاب و تکنیک‌های کنترل اعصاب را که امروزه به اسم عرفان ترویج می‌کنند، نباید با عرفان و معرفه‌الله یکی دانست. 🔹بسیاری از معنویت‌هایی که تحت عنوان عرفان مدرن و معنویت سکولار به خورد بشر می‌دهند، معنویت‌های دنیاگراست و تکنیک‌هایی برای کنترل اعصاب، راهی برای فرار از مشکلات نظری و معرفتی و تعطیل عقل برای توجیه مشکلات عملی هستند. 🔹این نوع معنویت‌ها دو رکن اصلی خدا و آخرت، مبداء و معاد را ندارند. 🔹هر نوع معنویتی که در آن پیرامون مبداء و معاد صحبتی نشود، معنویتی قلابی و شبه عرفان است. 🔹در حلقه‌های شبه عرفانی تخدیر را با آرامش اشتباه می‌گیرند. تخدیر محصول فلج شدن عقل است، اما آرامش محصول فلج کردن و تعطیلی عقل نیست، بلکه مبنای عقلانی دارد، هر چند که تدریجاً به مفاهیم و حقایقی فوق عقل می‌رسد. 🔹در واقع، هیچ‌ نوع آرامش معنوی بدون معرفت و بدون تضمینی برای ابدیت ممکن نیست یا دوام و ریشه ندارد. این یکی از شاخص‌های عرفان امام است. ✍️نویسنده: استاد حسن رحیم پور ازغدی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1196 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 📝 ♦️شش اصل برای ساختار شناسی تحریف امام 🔹 (ره) یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی و معنوی دوران معاصر است که نفوذ و تاثیر جهانی دارد. 🔹امام خمینی (ره) رهبری بزرگترین انقلاب قرن بیستم و شاید مهمترین واقعه این قرن را بر عهده داشت. 🔹پس از این اتفاقات برخی افرادی که به ظاهر با اندیشه‌های امام همراه بودند، همچنان رگه‌هایی از مخالفت در تفکرات آن‌ها بود؛ اما ابهت و عظمت شخص امام و هژمونی و سلطه امام بر فضای سیاسی – اجتماعی کشور به آن‌ها اجازه مخالفت نداد، چراکه مخالفت با اندیشه‌های امام به معنای طردشدن از فضای عمومی جامعه و از دست دادن مقبولیت عمومی بود که این افراد نمی‌خواستند دچار آن شوند. ✍️نویسنده: دکتر مهدی ابوطالبی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1199 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📑 📰 📝 ♦️شش اصل برای ساختار شناسی تحریف امام 🔹 (ره) یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های سیاسی و معنوی دوران معاصر است که نفوذ و تاثیر جهانی دارد. 🔹امام خمینی (ره) رهبری بزرگترین انقلاب قرن بیستم و شاید مهمترین واقعه این قرن را بر عهده داشت. 🔹پس از این اتفاقات برخی افرادی که به ظاهر با اندیشه‌های امام همراه بودند، همچنان رگه‌هایی از مخالفت در تفکرات آن‌ها بود؛ اما ابهت و عظمت شخص امام و هژمونی و سلطه امام بر فضای سیاسی – اجتماعی کشور به آن‌ها اجازه مخالفت نداد، چراکه مخالفت با اندیشه‌های امام به معنای طردشدن از فضای عمومی جامعه و از دست دادن مقبولیت عمومی بود که این افراد نمی‌خواستند دچار آن شوند. 🔹برخی از این تحریف‌ها که در این نوشتار به آن‌ها اشاره خواهیم کرد عبارتند از: 1️⃣ تحریف اندیشه امام نسبت به جایگاه رای مردم در نظام اسلامی 🔸یکی از تحریف‌های انجام شده در امام تحریف در بحث جایگاه رای مردم در نظام اسلامی است. 🔸برخی از افراد و جریان‌ها به‌دلیل دلبستگی به تفکرات لیبرالی و نظام سعی داشتند این تفکر خود را در قالب اندیشه امام خمینی در جامعه جاری و ساری سازند. 2️⃣ تحریف اندیشه امام نسبت به نحوه برخورد با 🔸یکی دیگر از تحریف‌هایی که نسبت به اندیشه امام صورت گرفت، بحث «مرگ بر آمریکا» بود. 🔸به‌گونه‌ای که برخی افراد با نقل برخی مطالب منتسب به امام، سعی کردند نشان دهند که امام نیز با مرگ بر آمریکا موافق نبودند و خواستار حذف این شعار از شعارهای موجود کشور بودند. 3️⃣ تحریف اندیشه امام در مسائل فرهنگی مثل حجاب و پوشش 🔸یکی دیگر از تحریف‌های صورت گرفته در مورد دیدگاه و سیره امام، بحث حجاب و عفاف است. برخی افرادی که نسبت خانوادگی با امام داشتند از آنجا که تمایل به حفظ حجاب با معیارهای امام و دین نداشتند و دنبال توجیه پوشش غیرمتعارف خود و تمایلات خاص خود مثل علاقه به خوانندگان موسیقی‌های حرام و… بودند. 4️⃣ تحریف اندیشه امام با غفلت از جمله «میزان‌، حال فعلی افراد است» 🔸یکی از مباحثی که امروزه مطرح است استفاده از تعابیر و تعریف و تمجیدهای امام از افراد مختلف در زمان حیات خودشان است. 🔸همچنین توجیه رفتار غلط برخی افراد، به این دلیل که ایشان از نزدیکان خانوادگی یا سیاسی امام بودند. این هم یکی از راه‌های تحریف اندیشه امام است. 5️⃣ تلاش برای تطهیر و به صحنه آوردن جریان‌های مخالف امام که توسط امام حذف شدند. 🔸یکی دیگر از نمونه‌های تحریف اندیشه امام، همکاری و همراهی و ائتلاف برخی احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب که ادعای خط امامی بودن هم داشتند، با گروهک نهضت آزادی در دوران اصلاحات و پس از آن بود. 6️⃣ طرح بحث قرائت پذیری اندیشه‌های امام 🔸یکی از موارد بسیار خطرناک در بحث تحریف اندیشه امام که یک امر مبنایی بود و دست افراد بسیاری را برای تحریف اندیشه امام و ارائه چهره‌ای متفاوت از وی باز کرد، تصریح به بحث امکان قرائت‌های مختلف امام بود. ✍️نویسنده: دکتر مهدی ابوطالبی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1199 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
31.jpg
3.6M
📑 📰 📝 🖼 ♦️شش اصل برای ساختار شناسی تحریف امام 🔷نسخه با کیفیت 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1199 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📰 📝 ♦️ابعاد مختلف تحریف امام 🔹تحریف امام در«عصر خمینی» نه تنها خسارت‌های جبران ناپذیری برای ملت ایران خواهد داشت بلکه ملت‌های آزاده جهان را هم از ظرفیت های رهبری خمینی کبیر محروم خواهد ساخت. 🔹جز اینست که در جهان، این انقلاب را بی‌نام خمینی نمی‌شناسند؟ 🔹بخش زیادی از ملت‌های مستضعف جهان بویژه در کشورهای آسیایی، شیفته سلوک عرفانی و سبک زندگی ساده امام بودند؛ زاهدی که سیاستمداری را در کلاس توحید آموخته بود و خدمت به خلق را وظیفه الهی خود می‌دانست. ✍️نویسنده: دکتر حسن محمدی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1209 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📰 📝 ♦️ابعاد مختلف تحریف امام 🔻(بخش اول) 🔹مساله تحریف امام یک مساله مهم و جدی است زیرا خط امام، صراط مستقیم ملت ایران است و تحریف خط امام برای منحرف کردن صراط مستقیم ملت است که نتیجه آن، به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی «سیلی خوردن مردم ایران» خواهد بود. 🔹خطر سیلی خوردن یک ملت، همانطور که قرآن از عذاب امت‌ها سخن می‌گوید، دارای عقبه تاریخی نیز هست. به عنوان نمونه، ظهور رضاخان و ظلم و جنایت‌کم نظیر او در حق مردم ایران، نتیجه گناه جمعی مردم ایران در دوران مشروطه وسکوت متمادی ملت در مقابل منکر و ظلم های این دوران بوده است. 🔹«ملتی که در شهر تهران ایستادند و تماشا کردند که مجتهد بزرگی مثل شیخ فضل‌الله نوری را بالای دار بکشند و دم نزدند… پنجاه سال بعد چوبش را خوردند: در همین شهر تهران مجلس مؤسسانی تشکیل شد و در آن‌جا انتقال سلطنت و حکومت به رضاشاه را تصویب کردند. 🔹آنها یک عده آدم خاص نبودند؛ این یک گناه ملی و عمومی بود.»[۱] بنابراین در ماجرای تحریف امام نیز چنین خطری متوجه ملت است و همگان باید هوشیاری خود را حفظ و ارتقا دهند. 🔹تحریف امام در«عصر خمینی» نه تنها خسارت‌های جبران ناپذیری برای ملت ایران خواهد داشت بلکه ملت‌های آزاده جهان را هم از ظرفیت های رهبری خمینی کبیر محروم خواهد ساخت. 🔹جز اینست که در جهان، این انقلاب را بی‌نام خمینی نمی‌شناسند؟ بخش زیادی از ملتهای مستضعف جهان بویژه در کشورهای آسیایی، شیفته سلوک عرفانی و سبک زندگی ساده امام بودند؛ زاهدی که سیاستمداری را در کلاس توحید آموخته بود و خدمت به خلق را وظیفه الهی خود می‌دانست. 🔶مفهوم تحریف امام 🔹رهبر معظم انقلاب در تعریف مساله تحریف می‌فرماید: « آیا شخصیّت‌ها را هم میشود تحریف کرد؟ بله. تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. 🔹امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیّت محترم تاریخی مورد توجّه قرار داد؛ بعضی این‌جور میخواهند: امام یک شخصیّت محترمی است در تاریخ این کشور که روزگاری بود، فعّال بود، مفید بود، بعد هم از میان جمعیّت رفت و روزگار او تمام شد.»[۲] 🔹علیرغم گذشت پنج سال از هشدارهای رهبر انقلاب درباره مساله تحریف امام، هنوز اتفاق در خور توجهی رخ نداده و جز برگزاری همایش «تحریف ظالمانه» در قم و انتشار تعدادی مقاله در نقد منابع تحریف‌گر امام، اقدامی صورت نگرفته است. 🔹در عین حال، دامنه تحریف امام هرروز گسترده‌تر شده و ظاهرا مراکز علمی یا مراکز منتسب به بیت امام هم چندان علاقه ای به ورود به این مساله ندارند. ✍️نویسنده: دکتر حسن محمدی 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1209 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net