eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️یک جهان روضه و یک ماه محرم داری... 🏴... و تو، ای آنکه در سال شصت و یکم هجری، هنوز در ذخایر تقدیر نهفته بوده ای و اکنون، در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه ی بشریت پای به سیاره ی زمین نهاده ای، نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه ی خون توست و انتظار می کشد تا تو زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایش هجرت کنی و به کهف حصین لازمان و لامکان ولایت ملحق شوی و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله ی سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت برسی...🏴 شهید مرتضی آوینی 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت در دانشِ مهم و جذّابِ بازاریابی (Marketing) منحنی یا چرخه بسیار معروفی در زمینه مدیریتِ محصول تا دستیابی به حدّاکثر موفقیّت در بازار وجود دارد که به منحنی یا چرخه عمرِ محصول یا خدمت یا به اختصار PLC (Product Life Cycle یاProduct life Curve ) شهرت یافته است. این منحنی علاوه بر محصول (کالا یا خدمات)، در مورد انسان‌ها نیز قابل تعمیم و تحلیل است. همان طور که انسان‌ها در طول عمر طبیعی خود مراحل مختلفِ پیش نوزادی، نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی را طی می‌کنند، محصولات و خدمات نیز از لحظه ورود و معرّفی به بازار به طور تقریبی همین روند را پشت سر می‌گذارند... 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
فکرت
📌#یادداشت در دانشِ مهم و جذّابِ بازاریابی (Marketing) منحنی یا چرخه بسیار معروفی در زمینه مدیریتِ م
‌‌‌‌✍️ مهدی حمزه پور 📌 منحنی عمر نخبگی این منحنی بیان می‌کند که هر محصول یا خدمتی که به بازار عرضه می‌شود، در یکی از چهار موقعیتِ معرّفی، رشد، بلوغ و افول قرار دارد که متناسب با جایگاه آنها در منحنیِ مذکور، راهبردهای اختصاصی و ویژه ای برای آنها بیان شده است، البته ممکن است در جریان روند توسعه محصول یا خدمت، مرحله یا مراحلی هم قبل از مرحله معرّفی نیز در نظر گرفته شود که با توجه به اینکه ایده محوریِ منحنی یا چرخه عمر محصول یا خدمت فوق، تحلیل، تفسیر، ارائه راهبرد، راهنمایی و هدایتِ روش‌های بازارسازی، بازارسنجی و بازاریابی برای محصول یا خدمت می‌باشد؛ از ذکر این مراحل خودداری می‌شود. در مرحله معرّفی(Introduction)، محصول یا خدمت، تازه به بازار معرفی می‌شود و طبیعی است که هنوز ناشناخته است و می‌بایست اقدامات ترویجی و آگاه سازانه متنوّعی نسبت به محصول یا خدمتِ جدید طرّاحی شود تا مصرف کنندگان نسبت به آن اطلاع حاصل کنند. اگر این مرحله با موفّقیت طی شود، محصول یا خدمتِ جدید سهمِ بازارِ مناسبی پیدا می‌کند و در این صورت به مرحله رشد (Growth) وارد می‌شود. در این مرحله علاوه بر فعالیت‌های ترویجیِ مرحله‌ی قبل، دامنه و تنّوعِ اقدامات آگاه سازانه و نیز کیفیت ارائه محصول یا خدمت توسعه می‌یابد و انتظار می‌رود که سهم بازار به طور چشمگیری افزایش یابد. اگر به همین منوال، رشد کمّی و کیفیِ محصول یا خدمت ادامه یابد و نیز نوآوری‌های متعدّدی در فرآیند تولید و عرضه اتّفاق بیافتد،وارد مرحله بلوغ (Maturity) می‌شویم. در این مرحله سهم عمده بازار در اختیار این محصول یا خدمت است که حفظ و نگهداری این شرایط بسیار مهم و در عین حال سخت و طاقت فرسا هست؛ به طوری که اگر در این مرحله همچنان مدیریت نوآوری در بهترین حالت اتفاق بیافتد به مرحله تعالیِ(Excellence) محصول یا خدمت می رسیم و اگر توجّه به این امر صورت نگیرد چه بسا به افول (Decline) یا مرگِ محصول یا خدمت یا برند (نما نام) خواهیم رسید. حال با توجه به منطقِ فرآیندیِ چرخه یا منحنی بالا و با یادآوری این نکته که در مورد انسان‌ها نیز می‌توان این مدل مفهومیِ مرحله‌ای را تصویر کرد، به نظر می‌رسد که در مسیر نیل به سرآمدی و نخبگی هم ما با یک منحنی یا چرخه عمر نخبگی یا به اختصار ELC Elite Life Curve مواجه هستیم. در تشریح این موضوع می‌توان بیان کرد که مرحله اول در این مسیر، استعدادشناسی در میان دانش آموزان مستعد و معرّفی آنان به جامعه نخبگانی با راهبرد تربیت و هدایت در قالب رهبری مستعدان می‌باشد. در این مرحله، طلوع و معرّفی فردِ مستعدِّ منتخب اتفاق می‌افتد که اگر در استقرار و اجرای راهبردِ این مرحله، راهبرد تربیت و هدایت، توفیق حاصل شود، به مرحله دوم یعنی رشد یا استعدادپروری با اتّخاذ راهبرد تربیت و حمایت (مادی و معنوی) با عنوان رهبری آینده سازان خواهیم رسید. در این مرحله، فردِ مستعدّ در مسیر خوبی قرار گرفته است و نیاز به درک و توجّهِ راهبردی برای رسیدن به مرحله سوم یعنی مرحله سرآمدی با راهبرد به کارگیری این سرمایه‌های انسانی در تصمیم سازی ها و تقدیر از زحمات گرانسنگ آنها در قالب سرآمدپروری یا رهبری سرآمدان هستیم. 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊فایل صوتی 🔶 پاسخ دکتر محمد حسین رجبی دوانی چرا امام حسین علیه السلام خانواده خود را به کربلا بردند؟! 🆔 @rajabidavani 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی 👇👇👇
4_6005931255676273938.mp3
2.86M
🔊فایل صوتی 🔶 پاسخ دکتر #محمد_حسین_رجبی_دوانی 🔸چرا #امام_حسین علیه السلام خانواده خود را به #کربلا بردند؟! 🔺 اما اینکه چرا حضرت خاندان خود را از مکه به سوی کربلا آوردند، خب می دانیم که امام علیه السلام توسط مردم کوفه دعوت شدند و دعوتی که هزاران نفربا بیعت خود با مسلم ابن عقیل او را رسمیت داده بودند و به امام عرضه داشته بودند که کوفه مشتاق ورود شماست و هر چه زودتر به ما ملحق شوید تا با شما مقابل یزید بایستیم، همان خطری که در مدینه امام را تهدید می کرد در مکه هم رخ می داد. حالا هم که مردم کوفه دعوت کرده اند و امام بنا دارد به کوفه برود با این استقبالی که صورت گرفته و بیعت گسترده ای که کردند و مسلم ابن عقیل هم نوشته که کوفه آماده پذیرش قدوم شما هست، العجل...العجل... امام تصمیم داشتند به کوفه نقل مکان کنند و خانواده حضرت در کوفه مقیم خواهند شد. مثل دورانی که امیرالمومنین علیه السلام مرکز خلافت را از مدینه به کوفه آورد. بعد اگر لازم باشد بایزید لعنه الله وارد جنگ شوند امام علیه السلام خانواده را در کوفه قرار خواهد داد و خود برای جنگ بیرون می روند همانگونه که امیرالمومنین علیه السلام خانواده خود را در کوفه قرار داده بود و برای مقابله با معاویه به صفین رفت. 🆔 @rajabidavani 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام عالم زاده نوری 🔶 موضوع| توسعه قلمرو اخلاق در عصر خمینی مدرسه انقلاب اسلامی ⏰ 11 تیر 1398 🆔 @fekrat_net 🆔 @madreseh57ac 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
4_6005931255676273941.mp3
17.52M
🔊 فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام #عالم_زاده_نوری 🔶 موضوع| #توسعه_قلمرو_اخلاق در #عصر_خمینی مدرسه انقلاب اسلامی 🔹ساحت حوزه اخلاق در قدیم چه بود؟! پس از انقلاب اسلامی و امام خمینی چه تغییری اتفاق افتاد؟! اتفاقی بعد از انقلاب افتاده است که امروزه به خوبی می فهمیم این تقسیم بندی پیش از انقلاب جامع نیست و پاسخگوی تبیین تمام معارف اخلاقی دین اسلام نیست. 🔹امام خمینی یک نگرش احتماعی پدید آورد متناسب با فهم عمیق نسبت به منظومه دین پدید آورد. 🔹همانگونه که نسبت به خود و خدا و آحاد مردم وظیفه داریم، نسبت به جامعه پیرامون خود همان وظیفه را داریم.جامعه حقیقتی فرای آحاد انسان است!نظام روابط، شبکه مناسبات، ساختارها، نهادها، سازمان ها، شخصیت های حقوقی، نظام مقررات، قانون، فرهنگ و.... است که همه اینها ماهیتا یکی است و این چیزهاست که جامعه را شکل می دهد. 🆔 @fekrat_net 🆔 @madreseh57ac 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار آینده ایران 🔶سخنران |دکتر فواد ایزدی موسسه آفاق حکمت 🆔 @fekrat_net 🆔 @afaghehekmat 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
4_6005931255676273945.mp3
29.37M
‍ 🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار 🔶سخنران | دکتر موسسه آفاق حکمت 🔴 تقابل ایران و آمریکا از کجا ناشی شده است؟! 🔴 در قضیه صنعت ملی شدن نفت، مصدق چگونه تفکر می کرد؟ سیاست های انگلیس و آمریکا چه بود؟! 🔴 آیا تسخیر لانه جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا قابل پیشبینی بود؟! 🔴 سیاست ها و فعالیت های پس از انقلاب اسلامی برای ارتباط گرفتن و کاهش تنش با دولت آمریکا صورت گرفته چه بوده است؟! 🔺در این صوت می شنوید: «تقابل ایران و آمریکا به انقلاب اسلامی رجوع نمی کند بلکه از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شکل گرفت. معمولا آمریکایی ها تاریخ تقابل شروع ایران و آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی قرار می دهند ولی واقعیت امر این است که قبل از آن این اتفاق نیز افتاده بود... آمریکا نتوانست انقلاب اسلامی را پیش بینی کند در حالی که سازمان cia در تهران، پایگاه مرکزی خاورمیانه داشتند و به تعبیر خودشان تهران هاب خاورمیانه بود.» 🆔 @fekrat_net 🆔 @afaghehekmat 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
📌#یادداشت «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا للّه مثنی و فرادی ثمّ تتفکروا» (سبا) ۴۵ 🔺مسئله این است که قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟ تفکری که موجب گذشتن از حجب و انگاره‌های نظری است؛ انگاره‌هایی نظیر شایعات مشرکان در صدر اسلام، که پناه بر خدا، پیامبر را دیوانه می‌خواندند. آیه، موکد به قیام لله تذکّر می‌دهد، چه انفرادی، چه دو به دو. از این تاکید برمی‌آید که تفکر حقیقی بدون تذکّر به قیام لله، برای آنان که به حجاب عادات و انگاره‌های زمانه گرفتار هستند، ممکن نیست؛ شرط تحقق این تفکر، گذشتن از ماسوی‌الله و بیداری از خواب غفلت است. اینجاست که یقظه و تذکر به عنوان لازمه تفکر حقیقی مطرح می‌شود. از این روی است که تعبیرات ذکر و فکر در تفسیر آیات، احادیث، متون و ماثورات اسلامی به کرات همراه یکدیگر آمده است و در تفاسیر مختلف بخصوص تفاسیر حکمی و عرفانی مرتب به توالی این دو معنا اشاره شده است.... 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی👇👇👇
فکرت
📌#یادداشت «قل انّما اعظکم بواحده ان تقوموا للّه مثنی و فرادی ثمّ تتفکروا» (سبا) ۴۵ 🔺مسئله این است
✍️ بهروز فرنو (مدیر بنیاد فردید) 📌 قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟! حال بحث این است که مکر زمانه و حجاب غفلت در هر عصر و دوره متناسب با سیر تفکر و حوالت تاریخی آدمی در این عالم، صورتی خواهد داشت و طبق صریح اعتقاد شیعه، رویت بی حجاب حقیقت، البته به وجه غالب، تنها در عصر ظهور امکان پذیر است. مسلم در عصر و زمان کنونی کسی به مانند مشرکان زمان ظهور اسلام، نبی‌ اکرم یا مومنان و مجاهدان را اهل جنون یا سحر و جادو به شمار نمی‌آورد؛ گر چه که ممکن است مستکبران کنونی نیز اهل مجاهدت را «دیوانه» به معنای ‌کسی که فاقد عقل کارافزا و منفعت‌طلب است، بدانند یا تفکر و حکمت را خلاف‌آمد عادت بشمارند؛ لیکن نوع این حجب و اتهامات با صدر اسلام متفاوت است. لذا لازم می‌آید که در طریق تفکر، متذکر حجاب عصر جدید و ماهیت ابتلائات و مکر زمانه در عالم کنونی باشیم. در زمانه کنونی و در بین متفکران حکمت و فلسفه و آشنایان به مبانی تفکر قدیم و جدید در مملکت ما، نخستین کسی که پرسش جدّی از ماهیت عالم جدید داشت، متفکر فقید سید احمد فردید بود که از مسئله بشرانگاری در عالم مدرن با طرح موضوع غرب و غرب‌زدگی، سخن گفت و حوالت خودبنیاد عالم کنونی را متذکر شد. چنان که در عنوان مباحث خود در سال ۶۳، که مجلد اول آن اکنون منتشر شده، آورده است: «غرب و غرب‌زدگی و بحران حوالت تاریخی آن در روزگار نیست‌انگار و مکر لیل و نهار زده آخرالزمان کنونی». حالا پرسش این است که قیام لله، یقظه و سپس تفکر در عالم کنونی به چه معنایی می‌تواند باشد و چه نسبتی با حقیقت انقلاب اسلامی دارد؟ همچنین ممکن است این سول مطرح شود که آنچه مد نظر خواجه انصاری یا حافظ در زمان گذشته بوده با بازجست موضوع در زمان کنونی در نظرگاه مرحوم فردید چه نسبتی دارد؟! بله خودبینی، خود رایی، منیت و مائیت همواره در هر عصری به صورتی بوده‌است، اما هیچ‌گاه به معنای اومانیسم و بشرانگاری در عصر جدید اصالت موضوعیت و حجّیت نداشته ومنشاء تدوین قوانین ومناسبات اجتماعی نبوده است. خود بنیادی به این معنا فصل ممیز فرهنگ تمدن جدید از اعصار گذشته است. همچنین این که در دوره‌های قدیم و میانی تاریخ، چه قرون وسطای مسیحی چه فرهنگ و تمدن اسلامی، حاکمیت و سیاست مشوب به طاغوت و استبداد بوده‌است، بحثی نیست، اما به مانند استعمار و استثمار در دنیای جدید وتحقق تام وتمام آن در امپریالیسم، طاغوت مضاعف نبودند و خود را ملاک و مبدا همه فضایل نمی‌دانستند. لفظ استعمار خود به معنای عمران و آبادی است. اما این آبادی در مستعمرات به معنای ایجاد تاسیسات برای استثمار ملل عقب مانده در ایجاد ظواهر تمدن است. تمدنی که خود بر پایه استعمار استوار است. به هر حال روشن است که حجب و ابتلائات هر دوره از تاریخ متناسب با صورت احوال و اصالت‌های فکری همان دوره تعیّن پیدا می‌کند. لذا در دوران عسرت و آخر الزمان کنونی، یعنی در فرهنگ تمدن الحادی و لائیک مدرن، استکبار، تفرعون و خدایگانی یا امپراطوری صورت مضاعف و مرکب به معنای امپریالیستی پیدا کرده‌است. حال اگر بپذیریم که پرسش حکمی از ماهیت مدرنیته و غرب و غرب‌زدگی، شرط خودآگاهی است، پس ذکر و فکر نسبت به حجاب خودبنیاد آخرالزمان، می‌تواند مصداقی از یقظه و قیام لله باشد که لازمه گذشت از حجب و تفکر به معنای حقیقی است. عنایت بفرمایید که در تحولات تاریخی معاصر، مردم ایران‌زمین چند مرحله، حجب تاریخی را پشت سر گذاشته‌اند تا در آستانه انقلاب اسلامی، کم و بیش حجب و انگاره‌ها فرو ریخت و گوش‌ها به نسبت آماده شنیدن سخن حق شد. اگر غیر از این بود با این همه ابتلائات، پیروزی انقلاب در این منطقه حساس، که روزی پایگاه استراتژیک نفوذ آمریکا و مستکبران عالم بود، میسر نمی‌شد.... 🆔 @fekrat_net 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی
🔊فایل صوتی 🔶 پاسخ دکتر محمد حسین رجبی دوانی علت عدم حضور مختار در کربلا و قیام توابین 🆔 @rajabidavani 🆔 @fekrat_net 🆑فکرت؛ گامی به سوی خودآگاهی 👇👇👇