📝#یادداشت
🔻به نام انساندوستی، به کام فمینیسم
🔸تکلیف فیلمساز تا حدی با ما مشخص است؛ بنا دارد با حربه عاطفه و انساندوستی کلاه گشادی سر مخاطب بگذارد.
🔸رسما و علنا ناجیان مردم ستمدیده از داعش در فیلم، یک گروهک مبارز چندملیتی فمینیست معرفی شدهاند.
🔸سابق بر این، وقتی صحبت از تحریف تاریخ بود، نگاهمان به چند سده قبل معطوف میشد اما در روزگاری که کوچکترین فعل و انفعالی در یک گوشه از کرهزمین در کسری از ثانیه به جهانیان مخابره میشود، پدیدهای مثل جنگ به وسعت و عظمت یک سرزمین و چند ملت به راحتی،قبل تحریف نمیشود.
🔸 از زمان تیتراژ ابتدایی که نام برخی شبکههای فرانسوی در لیست حامیان فیلم درج شد، تا خود فیلم و خردهقصههای ناموزون آن، همگی در حد یک رپرتاژ خبری-تبلیغاتی برای جریان فمینیسم هستند، نه بیشتر.
🔸 به واقع با اثر هنری قابل اعتنایی از جهت فرم، تکنیک و حتی محتوا هم مواجه نیستیم. در یک کلام فیلم به نام انساندوستی اما به کام فمینیسم است.
✍️نویسنده:عارف افشار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1990
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻میخواستیم غربشناسی انتقادی و اصالتباور را از سانسور روشنفکری بیرون بیاوریم
🔹ما با یک سیر تطور در بحث غربشناسی روبهرو هستیم.
🔹به این معنا که غربشناسیهای مختلفی داشتیم و داریم که هرکدام نیز تحولاتی داشتهاند و در مجموع نیز میتوان گفت غربشناسی ما در کل دچار تحولاتی شده است.
🔹 اما اینکه به کدام سمت رفته است، نیاز به توضیح دارد.
🎤گفت و گو با:ذبیحالله نعیمیان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2000
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻میخواستیم غربشناسی انتقادی و اصالتباور را از سانسور روشنفکری بیرون بیاوریم
🔹سیدجمال یک نگاه فلسفی داشته و چه در حوزههای علمی شیعی و چه در دروس رایج فقهی، ورودی فلسفی بهویژه با نگاه مشائی دارد.
🔹همینطور که نگاه فقهی-سیاسی هم در پشت تلقی او وجود دارد ولی وقتی به میدان تعاملات اجتماعی-سیاسی وارد شده و فعالیتهای او صبغه سیاسی-اجتماعیِ در میدان پیدا کرده، نگاه او به یک نگاه تاریخی-اجتماعی تکوین یافته و در شرف یک نوع نگاه تمدنی قرار گرفته است.
🔹سراغ دیگر افراد نیز که در خارج از فضای ما در ایران–اما نزدیک به ایران ولی دارای پشتوانه فکری ایران معاصر خاصه زبان فارسی- هم که میرویم، مشاهده میکنیم که فردی چون اقبال لاهوری هم آغازگر یک نوع غربشناسی سیاسی-فلسفی است چون در غرب فلسفه خوانده و نگاه فلسفی غرب و شرق را فیالجمله میشناسد.
🔹اما دو وجهی که توامان در رویکرد این دو فرد مذکور وجود دارد این است که اولا فیالجمله سنتگرا هستند که قابل نقد است -هرچند تمایزاتی نیز با همدیگر دارند- و ثانیا اینکه یکنوع اصالتزدایی در رویکرد غربشناسی آنها وجود دارد و یکنوع نگاه انتقادی به تمدن رقیب و مسیطر غرب هم دارند.
🎤گفت و گو با:ذبیحالله نعیمیان
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2000
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#سخنرانی
🔻لزوم معماری فضای مجازی بر اساس جامعه ایرانی
🔸چین تنها کشوری است که توانسته خود را از لوای حاکمیت مجازی آمریکاییها بیرون بکشد و با ترسیم مرزهای مجازی و اعمال حاکمیت خود بر تعامل شرکتها و پلتفرمها، از تضعیف حاکمیت خود جلوگیری کند.
🔸عنوان Multilateralism به این الگوی چین اطلاق میشود.
🔸درست است که جهان در ساحت فیزیکی به سمت چندقطبیشدن حرکت میکند و آمریکاییها در حال ضعفند و بازیگران قدرتمندی چون چین، هند، برزیل و… در حال ظهور هستند، ولی مجازیشدن عالم به دلیل توانایی آمریکاییها در عرصه مجازی و حاکمیت ایشان در این عرصه، منجر به تغییر این روند و احیای قدرت و اقتدار آمریکاییها میشود.
🔸حواسمان هم باشد که در اسناد ۱۷گانه ۲۰۳۰ زیرساخت اجراییشدن این اسناد فناوری اطلاعات و ارتباطات یا همان فضای مجازی ذکر شده است.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1993
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#سخنرانی
🔻لزوم معماری فضای مجازی بر اساس جامعه ایرانی
🔸فضای مجازی به دلیل ماهیتی که دارد نقش بازیگران عمومی و خصوصی ملی و بینالمللی بسیار پررنگتر از فضای فیزیکی است.
🔸الان آمریکاییها حاکم مطلق فضای مجازی و اینترنت جهانی هستند.
🔸این سلطه و حاکمیت در لوای موسسات و شرکتهای بزرگی چون آیکان و گوگل و فیسبوک و… انجام میشود.
🔸الگوی حکمرانی مجازی آمریکاییها با عنوان زیبای چند ذینفعی سامان مییابد؛ بدین صورت که فضای مراوده و تعامل، بین شرکتها و مستقل از دولتها تعریف میشود.
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1993
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#اختصاصی
🔊#پادکست
🔻مواجهه با رسانه های جدید
💠 دکتر رفیع الدین اسماعیلی
📍استاد دانشگاه و مدیر موسسه فرهنگی رسانهای شناخت
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔰معرفی اجمالی دوره #مجازی دین و سینما:
🔹معرفی دوره:
اکنون که بيش از صد سال از عمر #سينما ميگذرد و توجه رسانههاي جهاني، به حضور دين در زندگي بشر به نحو شگفتآوري رشد کرده است، مضامین دینی در فیلمهای ظاهراً سکولار نیز مورد تأمل و تکرار قرار گرفته است و سينماي ديني، قدسی و معناگرا، به عنوان يکي از پيشروترين و پرمخاطبترين انواع سينمايي مطرح شده است، پس ضروری است که محققین حوزوی و دانشگاهی به سمت فهم و تحلیل مدققانه آن بروند و اهالی #هنر و #رسانه نیز در مطالعات خویش این بخش مهم را بیشتر از قبل در نظر داشته باشند. در اين دوره، همت بر آن بوده است که نحوه تعامل نگرهها و مؤلفهها و عناصر ديني و شبه دینی مکاتب و آئینهای مهم جهان و سينماهای مطرح در جهان مورد بررسي قرار گيرد.
🔸سرفصلهای اصلی دوره:
1.#يهوديت در سينما
2.#مسيحيت، مکاتب وابسته و سينما
3.بررسی انواع روش های نقد و تحلیل #فیلم
🗣معرفی اساتید دوره:
– دکتر #رفیع_الدین_اسماعیلی: رئیس انجمن #سواد_رسانه – دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم – درس خارج حوزه
– استاد محمد حسین فرج نژاد: عضو هیات مدیره انجمن سواد رسانه – دکتری حکمت هنر دینی دانشگاه ادیان و مذاهب – درس خارج #حوزه
– حجت الاسلام والمسلمین سعید ارجمند فر: عضو هيئت علمي جامعه المصطفي العالميه– دکتری حکمت متعالیه موسسه علوم انساني و مطالعات فرهنگي – درس خارج حوزه
لینک دوره:
yun.ir/0mgpa6
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻درب باغِ سبز خصوصی¬سازی در اصلاحات آموزشی
🔹خصوصیسازی یک برنامه در گفتمان سرمایهداری است که با مبانی نظری خاص، رقابت در «بازار» و دغدغه «سودآوری» را به وجود آورنده کیفیت «آموزش» تلقی کرده و این برنامه را در خدمت نظام آموزشی میداند.
🔹این مفهوم دقیقاً همان مفهومی است که در سند رهنامه که حلقه واسط سند تحول بنیادین و فلسفه تعلیم و تربیت محسوب میشود، آمده است.
✍️نویسنده: رقیه فاضل
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2004
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📝 #یادداشت
🔻درب باغِ سبز خصوصی¬سازی در اصلاحات آموزشی
🔹در نگاه لیبرال سرمایهداری، بازار و سازوکارهای آن، خودنظمده و طبیعی است و نیازی به مداخله دولتها در این نظم ندارد.
🔹این اصل در نگاه نئولیبرال شدت گرفته و سازوکار بازار نه تنها در عرصه اقتصاد پذیرفته شده، بلکه به عرصه خدمات اجتماعی و فرهنگی و آموزشی نیز نفوذ کرده.
🔹 تأکید میشود که دولت نه تنها نباید در سازوکار بخش خصوصی و بازار مداخله کند، بلکه به صورت ایجابی نیز موظف به تسهیلگری برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی است.
🔹در این نگاه، آموزش و تربیت یک «کالا» است که میتواند در بازار آموزشی خرید و فروش شود.
🔹این بازار عرضه و تقاضایی دارد و قیمت این آموزشِ کالایی شده،در چانهزنیهای طبیعیِ مشتریان و عرضه کنندگان آموزش تعیین میگردد و در رقابت میان عرضهکنندگان، کیفیت آموزشی بالاتر رفته، ضعیفها نابود میشوند و اصلح باقی میماند.
✍️نویسنده: رقیه فاضل
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2004
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻راهکارهای مقابله با پدیده سلبریتی
🔸برخی معتقدند هر چقدر هم که کار کنیم چون آنها در بحث پیشرفت و توسعه تکنولوژی چون گامهای جلوتری دارند و ابزارهای بیشتری در اختیارشان هست (باز کار به جایی نمیرسد).
🔸ما دو فرهنگ داریم؛ یکی فرهنگ فعال است و یکی فرهنگ منفعل.
🔸فرهنگ فعال، فرهنگی است که یک امر یا پدیدهای را که میخواهد وارد فرهنگش بشود، در مقابلش به صورت فعالانه عمل میکند و بر اساس مبانی و دیدگاههای خودش آن را بازخوانی و باز تولید میکند.
🎤گفت و گو با :دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1954
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻راهکارهای مقابله با پدیده سلبریتی
🔸دنیای غرب از میراث فرهنگی اسلام در قرون گذشته با بازخوانی و باز تولید استفاده کرد.
🔶حتی یکسری کتابها هم در این زمینه نوشته شده است که دقیق گفته چگونه غرب از این میراث بهره برده.
🔸فرهنگ منفعل دیگر قدرت گزینش ندارد و آن قدرت خودش را از دست داده است و نسبت به آن فرهنگی که آن پدیده را تولید میکند کاملا منفعل شده و آن سلطه را پذیرفته است.
🔸در این بین فرهنگ مصرف کننده هم در موضع انفعال به گونهی تقلیدی دارد استفاده میکند و این اتفاقی است که برای خیلی از کشورهای در حال توسعه دارد میافتد و یا افتاده است.
🔸این مساله در حوزه سیاستگزاری فرهنگی و حتی در حوزه دانشگاهها خیلی نقش دارد.
🎤گفت و گو با :دکتر رفیعالدین اسماعیلی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1954
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻کرونا و ایجاد چالش در مسیر فقه حکومتی
🔹یک از اشکالاتی که به فقه می گیرند این است که تا از فقه پرسش نشود.
🔹نمیتواند پاسخی بدهد و سؤال جدیدی را طرح کند؛ یعنی فقه منطق بحث درونی ندارد، ولی میتوان گفت که در طول تاریخ با اینکه حکومت اسلامی وجود نداشته است.
🔹 فقها به بسیاری از مسائل مرتبط با حکومت پرداختهاند، بدون آنکه از آنها پرسیده شده باشد.
🔹حتی وقتی حکومت نداشتیم از درون فقه، نظریه فقهی حکومت بیرون آمده و این بهترین شاهد است که علم فقه اینگونه که برخی میگویند نیست.
🎤گفت و گو با :حجتالاسلاموالمسلمین احمد رهدار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2007
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻کرونا و ایجاد چالش در مسیر فقه حکومتی
🔹در حال حاضر شبهات ناظر به فقه بیشتر ناظر به شناسههای فقهی است؛ مثلاً آیا فقه میتواند مسائل پیچیده جامعه امروزی را درک کند؟
🔹 آیا میتواند با این قاعده که موضوعشناسی کار فقیه نیست و فقط حکم از فقیه است، جامعه را اداره کند؟
🔹افراد بسیاری جواب دادهاند که کفایت نمیکند.
🔹پیچیدگی جوامع سبب شده که پیوند وثیقی میان موضوع و حکم وجود داشته باشد؛ یعنی موضوعشناسی تبدیل به بُعد حکمشناسی شده و فقیهی که مأموریت خود را حکمشناسی میداند.
🔹 نمیتواند در برابر موضوعشناسی بیتفاوت باشد؛ اگر کسی قائل به این شد که موضوعشناسی بُعد حکمشناسی است.
🔹 رسالت دیگری بر دوش فقها خواهد بود و آن تغییرات روشی در پروسه اجتهاد و استنباط فقهی است. عمده فقها و استادانی که امروز بهصورت کلی قائل به فقه، اجتماعی، تمدنی و حکومتی و فقه نظامات هستند.
🔹انتقادی جدی به روششناسی استنباط فقهی گذشته دارند که موضوعشناسی را به کارشناس واگذار میکرد و برای فقیه قلمرویی به نام موضوعشناسی قائل نبودند.
🎤گفت و گو با :حجتالاسلاموالمسلمین احمد رهدار
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2007
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🔰دوره مجازی (مطالعات شبه قاره هند) توسط موسسه فرهنگی میراث مشترک ایرانیان و شبه قاره هند با همکاری مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با ارائه اساتید دانشمند و با تجربه حوزه شبه قاره برگزار می شود.....
✅زمان: جمعه ۲۴ مرداد ۹۹ از ۹ صبح الی۱۸ جهت ثبت نام در دوره به لینک زیر مراجعه فرمائید:
https://b2n.ir/306040
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#اختصاصی
🔊#پادکست
🔻ولایت فیلم بر ذهن
💠 دکتر حسنی
📍مدیر انتشارات مسجد مقدس جمکران
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
هدایت شده از فکرت
▫️به مناسبت عید غدیرخم
🔰فروش ویژه کتاب دین در سینمای شرق و غرب
با 20 درصد تخفیف
🔸قیمت کتاب 135000 تومان با 20 درصد تخیفیف 105000 تومان به فروش میرسد.
📞شماره تماس جهت سفارش کتاب:
09910232398
📪آدرس تحویل کتاب:
قم، میدان روحالله، جنب کوچه دفتر آیت الله سیستانی، کوچه 15، کتابفروشی طیب
📞شمار تماس جهت تحویل کتاب:
09130984350
◀️شماره کارت جهت واریز مبلغ کتاب:
6037-9918-9177-5094
ابراهیم کارگران
✅ #اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻نگاه غرب به شهرت به چه شکل است؟
🔹در فرهنگ غرب که محورش انسانمحوری است و خداپرستی نیست، طبیعتاً وقتی انسان محور و منفک از فطرت الهی شد
🔹 به یک حیوان درندهخو و طماع تبدیل میشود که برای ارضای شهوات خودش از هر وسیلهای استفاده میکند و هیچ حد یقفی برای خودش قائل نیست.
🎤گفت و گو با :حجتالاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1985
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅#اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻نگاه غرب به شهرت به چه شکل است؟
🔹مثلاً ورزشکارانی که به یک معنا اگر حواشی اخلاقی نداشته باشند از سالمترین گروه سلبریتیها محسوب میشوند را ملاحضه بفرمایید که چگونه مثل یک عروسک با آنها بازی میکنند و از آنها بهره میبرند و کمپانیهای چند ملیتی چگونه از وجاهت ظاهری که برایشان ایجاد کردهاند چندین برابر بهرهمند میشوند.
🔹البته منافعی را به جیب آن فرد شهرتیافته میریزند تا او به این تله و دامی که نظام سرمایهداری مقابل او قرار داده، تن بدهد.
🔹معمولاً هم اینها دارای تاریخمصرف هستند و هنگامی که تاریخمصرف آنها تمام شد، مثل یک تفاله آنها را کنار میاندازند و به سرعت بهفراموشی سپرده خواهند شد و افراد دیگری را عَلَم میکنند و از اینها نیز همان بهره را میبرند.
🔹جالب اینکه، این تجربه نسلها تکرار شده؛ در دنیای معاصر و کسانی که به عنوان سلبریتی محسوب میشوند، اگر به گذشتگان خود نگاه کنند، این تجربه تلخ را مشاهده میکنند.
🔹اما با این وجود، طمع و شهوت نسبت به دیدهشدن و کسب منافع مادی که نسبت به بهره صاحبان قدرت و ثروت چیزی نیست، آنها را وا میدارد تا در این مسیر حرکت کنند و نگاهی به پشتسرشان نداشته باشند.
🎤گفت و گو با :حجتالاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1985
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻سلبریتیهای بی هنر
🔸این مسئله به ارزشهایی که جامعه را درگیر خودش میکند برمیگردد.
🔸 اگر در جامعهای علم و دانش ارزش باشد، مردم به سراغ علما میروند. اگر زمانی ثروت ارزش باشد، معمولاً افرادی که ثروتمند هستند نظر جامعه را جلب میکنند.
🔸اما در دوره پست مدرن و الان فقط لذتبردن و سرگرمشدن اهمیت دارد.
🎤گفت و گو با :دکتر محسن ردادی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1908
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
✅ #اختصاصی
🎙#مصاحبه
🔻 سلبریتیهای بیهنر
🔸مهمترین جنبه یک سلبریتی این است که توان سرگرمکردن مردم را دارد و به عبارت دیگر رگ خواب مردم را در دست دارد و میداند چه چیزی بگوید که مردم دوست داشته باشند؛ چه در خصوص مسائل سیاسی و چه فرهنگی و اجتماعی.
🔸میداند که باید چه چیزی بگوید تا مردم خوششان بیاید و سرگرم شوند و از بودن آنها لذت ببرند.
🔸بنابراین آدمهای چندشآوری وجود دارند که با معیارهایی که ما میشناسیم در تضاد هستند و حرفهای رکیک و عجیب میزنند و حتی مخاطب حاضر نیست چنین کارهایی را انجام دهد، اما چون مرزها را شکستهاند و به سراغ کارهایی رفتهاند که ما حاضر نیستیم آنها را انجام بدهیم.
🔸برای مردم جذاب شدهاند و مردم به سمت اینگونه افراد جذب میشوند و برایشان جالب است که این افراد چه میگویند و چکار میکنند.
🎤گفت و گو با :دکتر محسن ردادی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/1908
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻عدم آگاهی جامعه علمی نسبت به اولویتها
🔹اساسا طبقهبندیهای علوم تاکنون یا براساس طبقات نظام آفرینش بوده.
🔹یا براساس طبقات ادراکات انسانی و روشهای برآمده از آن بوده است، یا برمبنای ارزشی و ترتیب فضایل نظری بر فضیلتهای عملی شکل گرفته است.
🔹علاوه بر این سه منطق، به نظرم میتوان منطق چهارمی را در طبقهبندی علوم مطرح کرد و آن منطق طبقات نیازهای انسانی در هر زمانه و زمینهای است.
🎤گفت و گو با :حجهالاسلاموالمسلمین حبیبالله بابایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2011
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
🎙#مصاحبه
🔻عدم آگاهی جامعه علمی نسبت به اولویتها
🔸اولویتها در شبکه نیازهای کلان انسانی، طبقهبندی علوم را سیال، متغیر و معطوف به مسالههای کلان اجتماعی میکند.
🔸در اینباره توجه داشته باشید به این معنای از تمدن که آن را «پاسخهای متراکم به نیازهای انباشته انسانی» میداند. پیوند تمدن به علوم و جایگاه تمدن و تمدنشناسی در شبکه علوم میتواند در این نقطه «نیاز» معنا پیدا بکند.
🔸 در این رویکرد، فارغ از چینش نظام هستی و به دور از نظام ادراکهای انسانی و با چشمپوشی از ملاکهای ارزشی، انواع نیازمندیهای اجتماعی در عصر حاضر مورد تاکید قرار میگیرد و پاسخهای مربوط به آن براساس منطقی متفاوت نظم و نظام مییابد.
🔸از این نظر، ملاک تقدم و تاخر علوم، اندازه و قلمرو اثرگذاری در عرصههای اجتماعی خواهد بود.
🔸چه علوم اسلامی و چه علوم انسانی در رویکرد تمدنی از نظر گستره تاثیرگذاریهای اجتماعی در این طبقهبندی قرار میگیرد و جای هرکدام نیز براساس همین معیار تعیین میشود.
🎤گفت و گو با :حجهالاسلاموالمسلمین حبیبالله بابایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐http://fekrat.net/2011
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما طرفدار حکومت وحشی ها هستیم!
روایت پرفسور رادنی شکسپیر از انگلستان در مورد جنایات امریکا و انگلستان و عربستان در یمن
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
وبینار از افول آمریکا تا افول تجدد.mp3
41.86M
...................*▫️وبینار▫️* ..................
▪️▫️" از افول آمریکا تا افول تجدد یا افول غرب"▫️▪️
_تاملی درباره تاثیر بحران های آمریکا بر مسأله غرب شناسی
▫️کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami
📌آدرس کانال؛
🆔@fekrat_net
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ بخش اول - ویژه تیرماه 1399
🔻(شماره هفتم)
🔹دیدهبان اندیشه مجله الکترونیکی رصد و تحلیل انتقادی در حوزه علوم انسانی، مطالعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است. با مرور صفحات مجازی اندیشه در ماه گذشته، شاهد مباحث مختلف در حوزه اندیشه بودهایم. تیرماه هر سال با یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) پیوند خورده و هر ساله یادآور آرمان عدالت و عدالتخواهی در ذهنهاست. به همین مناسبت، اندیشمندان و نویسندگان بسیاری در حوزه عدالت قلم فرسایی کردند.
🔹گفتگوها و نقد ونظرهای سران فکری و تئوریپرداز جریان اصلاحات، نشان از عمق چند دستهشدن و اختلافات روز افزون میان احزاب مختلف این جریان دارد. اصلاحطلبانی که در انتخابات گذشته، شکست خوردند به فکر افتاده تا بازاندیشی در گفتمان فکری خود، به احیاء این جریان بپردازند.
🔹 در ابتدا تیرماه بود که خبر نامه موسوی خوئینیها، به تیتر اول خبرگزاریها بدل شد. موسوی خوئینیها که سالها نسبت به مسائل و مشکلات عدیده جامعه سکوت را برگزیده بود، با نگارش نامهای دوباره نگاهها را به خود جلب کرد. فارغ از اصل نامه که به وخامت اوضاع جامعه هشدار داده بود، واکنشهای مختلفی را از سوی جریانات سیاسی و فرهنگی در پی داشت.
لینک دانلود از سایت:
🌐http://fekrat.net/?p=2023
لینک شماره ششم:
🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1627
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net