هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍جلوی "دینبازها" و سکولاریزم گرایشی را بگیرید| شأن پیشساخته برای روحانیت درست نکنید
◀️ حجت الاسلام قنبریان| فلسفه تاریخ
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
May 11
فکرت
🔘#گفتوگو | #معنویت_سکولار ✅ قرائت غلط از اخلاق به دینگریزی میانجامد محورهای مهم سخنان حجت الاسل
🔘#گفتوگو | #معنویت_سکولار
☑️ معنویتهای سـکولار
🖋حجتالاسلام دکتر رضا برنجکار،رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛
✔️محوریت معنویت اسلامی ارتباط با خداست که در عبودیت و بندگی تجلی مییابد... برخلاف معنویتهای سکولار، ما معتقدیم که دین، عنصر اصلی در معنویت است.
✔️کسانی که به نام اخلاق در مقابل دین ایستادگی می کنند، در واقع در مقام سوء استفاده هستند به این معنا که برپایه یک قرائت غلط از اخلاق، به اسم اخلاق و نه خودِ اخلاق، در برابر دین ایستادگی می کنند و حال آن که این اصلاً اخلاق نیست، هر چند قبول دارم گاهی نیز از دین سوءاستفاده می شود.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
✔️در نشست «علوم شناختی و رسانه» همشهری مطرح شد:
☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۱)
🔸بودریار مفهوم «فراواقعیت» را با مفهوم دیگری به نام «جامعه مصرفی» مرتبط میداند و معتقد است در زمانه انفجار اطلاعات، دیگر تولید برای نظام سرمایهداری اولویت ندارد بلکه شیوه مصرف اولویت پیدا کرده است. وظیفه رسانه آموزش الگوی مصرف به مردم است.
🔸فراواقعیت چیزی شبیه به بت است که منجر میشود دیگر حتی به ذهن انسانها خطور نکند که خدایی وجود دارد. در واقعیت هم میبینیم که رسانهها کاری میکنند که دیگر حقیقت را نبینیم.
🔸در روزهای اخیر دیدیم که عکس دو بچه که در میان سیل قرار دارند و واقعی نبود در فضای مجازی بهعنوان سیل سیستان و بلوچستان پربازدید شد. حتی ۲ نفر از استادان دانشگاه این عکس را بازنشر دادند. این دقیقاً یک نمونه از فراواقعیت است.
🔸فراواقعیت اینگونه رقم میخورد که ابتدا یک بازتابی از واقعیت ابتدایی رقم میخورد، سپس این واقعیت ابتدایی دستخوش تحریف میشود، در ادامه کاری میکنند تا واقعیت اولیه از ذهن شما پاک شود. رسانهها دارند همین کار را با ما میکنند. ما با یک دستکاری شناختی روبهرو هستیم.
🔸این روزها درباره جنگ غزه، فراواقعیت و سانسور جنایاتی که توسط صهیونیستها انجام میشود را شاهد هستیم.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💠 خوانش مصوبه اخیر شورایعالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی
🔹حجت الاسلام دکتر علیرضا طباطبایی، هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی تهران، در همایش استعمار سایبری گفت:
▪️حکمرانی به منزله شیوه حکومت کردن است اما اصطلاحی که چند دههای است در دنیا پر سروصدا شده، اصطلاح حکمرانی خوب است .
▪️سوال این است که آیا حکمرانی خوب همان حکمرانی مطلوب است؟
▪️اساسیترین شاخصههای حکمرانی خوب از این قرار است؛ حکومت قانون، شفافیت، کارآمدی و اثربخشی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی
🔸اما آنچه مهم است مبانی فکری حکمرانی خوب است که مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است که اندیشمندان ما در برابر آن حکمرانی متعالی را مطرح کردهاند.
▪️مهمترین تفاوت بین حکمرانی متعالی با حکمرانی خوب این است که حکمرانی متعالی معتقد است آنچه در حکمرانی خوب آمده است شرط لازم است اما کافی نیست.
▪️قانون اساسی ما قانونی کاملا فضیلت محور است و معیارهای حکمرانی متعالی را دارد و حتی در بخشی از قوانین، قانون اساسی ما در دنیا منحصربهفرد است.
▪️قوانینی مثل؛ دعوت به خیر، امر بعه معروف و نهی از منکر، ایمان، معنویت، امانتدرای، وفای به عهد، مبارزه با فساد، تعاون و همکاری، استقلال، امنیت، مبارزه با استکبار، سلطه پذیر نبودن و سلطهگر نبودن، فضایل اخلاقی که برای کارگزران داریم مثل عدالت و تقوا، تقویت بنیان خانواده
▪️در حقیقت قانون اساسی ما در پی تربیت شهروند فضیلتمند است.
🔻سؤال مهم این است؛ جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اولین و مهمترین وظیفهاش یعنی ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با كلیه مظاهر فساد و تباهی که در اولین بند از اصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده است؛ در خصوص مجوز دادن به پلتفرمهای خارجی چه وظیفهای دارد و چگونه باید عمل کند؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸#طنز_اندیشه ا #هابرماس ☑️ هابرماس و رینگ اسپرتی برای اهل خرد 🖋سمیه رستمی، طنزنویس و پژوهشگر حوزوی
🔸#طنز_اندیشه ا #کسینجر
☑️ کسینجر، پالانی برای همه فصول
🖋سمیه رستمی، پژوهشگر و نویسنده
🔹کسینجر استراتژیست قهار و دیپلمات نابغهای بود که بارها مأموران قبض روح را با پرسشی آچمز کرده بود؛ مثلاً میگفت: میدانید تحمیل عدالت به گروهی، بیعدالتی است؟
🔸اگر جناب عزرائیل میدانست قرار است برای قبض روح وی چه مرارتهایی تحمل کند، زمانی که در خانواده یهودی آلمانی به دنیا آمد، زبان باز نکرده، مرجوعش میکرد.
✔️کسینجر پانزدهساله بود که خانوادهاش جلوپلاس خود را جمع کردند و رفتند آمریکا. آنها میدانستند شاید بشود با ملکالموت بر سر زمان مرگ مصالحه کنند؛ اما حرف توی کَت هیتلر نمیرفت.
🔰هنری کسینجر همزمان با تحصیل در مدرسه شبانه در کارخانهی فرچهی اصلاح صورت دستبهکار شد. معلوم نیست کدام شیر پالم خوردهای به او گفته بود کارش خدمت بزرگی در جهت اصلاح بشریت است.
🔹با حمایت از نیکسون، کمکم به دنیای زدودن پشم، جهت اصلاح جهان پا گذاشت. صابونِ اصلاح کسینجر در زمان تصدی وزارت امورخارجهی نیکسون و جرالد فورد، به تن مردم ویتنام، لائوس و کامبوج خورد و الحق حسابی کف کرد.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🎞 رسانه فکرت و ساندویچ فلسفه برگزار میکنند؛ 🪑 جلسه دوم از سلسله نشستهای بـنیـان قـانـون (جریانشن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ ا #بنیان_قانون
☑️ جریانشناسی فکری قانونگذاران دورۀ مشروطه
👤حجتالاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✔️مرحوم نائینی طوری صحبت میکند که گویی عمق تحولات رنسانس را نمیبیند. یکسری فلسفههایی حدود دویست سال مطرح شد مبنی بر اینکه نگاههای اومانیستی شکل گرفت و اگر بحث آزادی مطرح شد، آنها به دنبال آزادی از دین و خروج از سلطهی کلیسا بودند.
➕فایل کامل این نشست را در «آپـارات» و «یـوتـیـوب» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #اختصاصی
🔸بهمناسبت ۸ مارس «روز جهانی زن»؛
☑️ شغل یا نقش؛ ارزش حقیقی زن کدام است؟!
▫️آیا کارکردن برای زن یک موقعیت دون انسانی تلقی میشود؟
🔹تولیت یا ولایت؛ کدام برای زنان ممکن نیست؟
✔️برگرفته از دوره بازخوانی تحلیلی کتاب «مبانی نظری قانون اساسی، شهید آیت الله دکتر بهشتی، برگزار شده در مدرسه علوم انسانی فکرت»
👤با ارائه:
حجتالاسلام محسن قنبریان
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
فکرت
✔️در نشست «علوم شناختی و رسانه» همشهری مطرح شد: ☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۱) 🔸بودری
☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۲)
🔸در اتفاقات سالهای گذشته کشورمان صدتا عکس و فیلم دستکاری شده و ساختگی را شاهد بودیم. نوعی از نقاشی وجود دارد که تصویری را چنان طبیعی نقاشی میکنند که اصلاً متوجه نمیشوید که عکس واقعی نیست و نمونهای از ساخت فراواقعیت است.
✔️وقتی یک جامعه بهصورت جامعه مصرفی بار آمد، فراواقعیت میتواند روی ذهن آن جامعه سوار شود. گاهی مصرف میکنیم که جایگاه اجتماعی خودمان و تمایز خود با دیگران را نشان دهیم. اینجاست که مرگ معنا شکل میگیرد.
🔹مرگ معنا زمانی شکل میگیرد که آنقدر در معرض محتواهای مختلف قرار بگیریم که فرصت تجزیه و تحلیل و تفکر نداشته باشیم. شبکههای اجتماعی به ابزار ایجاد فراواقعیت تبدیل شدهاند.
✔️سؤال این است که آیا واقعاً راهی برای نجات از این توهمات رسانهساخت وجود ندارد؟ اینجاست که بحث سواد رسانه اهمیت پیدا میکند. سواد رسانه بهمعنای مهارت تجزیه و تحلیل و متصلشدن به منابع اصیل است.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
❓شنبه یا پنجشنبه
💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعطیلات آخر هفته
🔸 نشست حضوری
🗓 شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
⏱ ساعت ۱۴ الی ۱۸
📍قـــــم ، بلوار نیایش
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
📌پخش از طریق:
skyroom.online/ch/pajooh/neshast
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
🔸#یادداشت ا #دموکراسی
✅ دموکراسی اسلامی!
🖊احمدحسین شریفی
🔸جناب دکتر علی پایا معتقد است:
«دموکراسی تکنولوژیی است که در غرب برساخته شده است. این تکنولوژی نظیر هر تکنولوژی دیگر دربردارنده شماری از ارزشهای عام و فراگیر است. در مورد دموکراسی برخی از این ارزشها عبارتاند از احترام به آزادی افراد، رعایت عدالت، تأکید بر حکومت قانون، و نظایر آن. این تکنولوژی یا ماشین میتواند در زیستبومهای اسلامی به کار گرفته شود. در این زیستبومها علاوه بر ارزشهای عام و فراگیری که در آن مندرج است، میتوان ارزشهای بومی و مورد اعتنای جوامع اسلامی را نیز درج کرد.»
🔻در این باره چند نکته را متذکر میشوم:
اولاً، اینکه ما یک قالبی ذهنی درست کنیم و هر چیزی که نوعی ارزشگذاری و دستورالعمل در آن بود را در آن قالب ریخته و با زدن برچست «تکنولوژی» هر حکمی که درباره تکنولوژیها گفتهایم بر آن تطبیق دهیم، کاری علمی نیست.
✔️ثانیاً، «دموکراسی» نظریه یا مدلی سیاسی است که بر پایه بنیانهای خاصی از انسانشناسی و ارزششناسی و دینشناسی استوار شده است، بدون پذیرش آن بنیانها، یک واژه بیمعنا و بیروح است.
📑ثالثاً، «دموکراسی اسلامی» چیزی شبیه «شراب اسلامی»! یا «تثلیث اسلامی» است. جز با تغییرات بنیادین در معنای دموکراسی نمیتوان آن را متصف به اسلامی بودن کرد.
🔻توجه:
معلوم است که در اینجا، دموکراسی به مثابه یک ارزش منظور است و نه دموکراسی به مثابه یک روش. و الا هیچ تنافی و تضادی میان دموکراسی به مثابه روش و اسلام وجود ندارد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#دیدگاه_نخبگان ا #کنسرت
☑️ آیا برخورد سلبی با مقولههای اجتماعی، وهن پایگاه دینداری است؟
🖊مهدی مسائلی
🔻در چند روز گذشته موضوع لغو و سپس برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان یکی از داغترین بحثهای فرهنگی اصفهان و بلکه کشور بود.
➕پشت پرده لغو این مراسم در روز اول حضور چند نوازنده زن در این کنسرت بود. بعضی از روحانیون پرنفوذ اصفهان برگزاری این کنسرت را به مخالفت با حکم خدا تفسیر کردهاند.
🔸برخورد سلبی و تقابلی با مقولههای اجتماعی در اصفهان و کنارگذاشتن موضعگیری مثبت و اصلاحی، همواره نتایجی معکوس داشته و موجب وهن پایگاه دینداری شده است.
✔️اگر علما بنای مخالفت با گسترش موسیقی را دارند باید از اصلاح مداحیها شروع کنند.
🔹نوازندگی زنان تفاوتی با نوازندگی مردان ندارد و زن یا مرد بودن نوازنده به خودیخود حکم فقهی حرمت یا جواز برای موسیقی به وجود نمیآورد.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
33.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌حجت الاسلام شریفیان | وعدهی آسمانی ارض مقدس
🎙️صوت کامل را از اینجا بشنوید
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
فکرت
✔️در نشست «علوم شناختی و رسانه» همشهری مطرح شد: ☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۱) 🔸بودری
☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۳)
🔹رسانه کاری میکند که بدن انسان اولویت پیدا کند و اهمیت روح و نفس انسان از بین برود. جامعه مصرفی و جداشدن از روح و فطرت، ما را درگیر فراواقعیت کرده است و جهان دیگری برای زیست ما را بهوجود آورده است.
✔️رسانههای امروزی، دنیایی را برای ما به تصویر میکشند که ما میخواهیم. در رسانههای اجتماعی هم با آنکه میتوانیم خودمان تولید محتوا کنیم، باز هم در دنیایی که برای ما ساخته شده است زندگی میکنیم. در دنیای پست مدرن، تصویر دارد ما را از معنا جدا میکند.
🔸مک لوهان میگوید رسانه همان پیام است و همچنین میتواند پیام هر اتفاقی را دستکاری کند. نکته دیگری که اشاره میکند این است که برخی رسانهها در امتداد حواس انسان هستند. مثلاً رادیو فقط گوش شما را درگیر میکند. به همینخاطر رادیو رسانه نخبگانی است؛ چراکه فقط گوش درگیر میشود و مغز انسان فرصت بیشتری برای تفکر دارد.
🔸رسانه برای دیدن نیست، رسانه برای ندیدن است. مثلاً در جنگ غزه میبینیم که برخی رسانهها تلاش میکنند تا جنایات صهیونیستها دیده نشود و متأسفانه موفق هم میشوند و خیلیها نمیبینند. رسانه ما را وارد دنیای ندیدنها میکند.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
📌 #دیدگاه_نخبگان؛
💠 بیرون از منطقه «انقلاب اسلامی» رهایی از تمدن غربی ممکن نیست
🖊 محمدرضا فلاح شیروانی، استاد حوزه و دانشگاه
🔸 در جهانی که دچار رکود فکری شده بود و ظاهر پر زرق و برق تمدن غرب این واقعیت را مخفی میکرد.
🔹 و در جهانی که گرفتار لیبرالیسم و کمونیسم بود و نتیجه سیطره این دو فکر بر حیات بشری، به قهقرا رفتن جامعه بشری و بیگانه شدن بشر با خود و جهان هستی بود.
🔸 انقلاب اسلامی سخنی دیگر داشت، اندیشه کاملی که همه چیز را بهگونه دیگری میدید و تعریف متفاوتی از سعادت بشر و راه و رسم کرامت و سعادتمندانه زیستن داشت.
🔹 پس از آن بود که هر انسان آزادهای که به شعار «نه شرقی و نه غربی» امام(ره) میپیوست در واقع به کاروانی از آزادفکرانی که به رهایی بشر از تاریکیهای خودساخته میاندیشیدند، گرویده بود.
🔸 اگر کسی قائل بود که «مردم صاحب اصلی کشورند» نه نظام سلطه و نه نظام استبدادی، آزاداندیش بود. اگر کسی قائل بود که «ما میتوانیم» از منطقه استعمارزده و غربزده فکر و فرهنگ ایران آن روز بیرون زده بود و آزادفکر شده بود.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🟢 اگر چنین هستی هرگز چیزی نمیشوی!
🔹 انسان در دنیا نیامده که از کنار نعمتها و از کنار بلاها و گرفتاریها بگذرد، بلکه آمده است در دریای نعمتها و در دریای گرفتاریها خودش را بیندازد و سالم بیرون بیاید. اگر کسی در عمرش اساساً خودش را در بلایا و مصائب و سختیها قرار ندهد و همیشه از آن کنار بگذرد، هرگز چیزی نمیشود.
🔹 اگر کسی هم اساساً دستش به نعمت نرسد کمالی که در این دنیا باید پیدا کند، پیدا نمیکند. کمال انسان به این است که در دنیا، هم با نعمتها و هم با شدتها هرچه بیشتر درگیر شود و از این درگیری آزاد بیرون بیاید.
📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج٧، ص٢٠٨
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘#نشست ا #مدرسه_فکرت ✅ اصول و الزامات حکمرانی تعلیم و تربیت با حضور 👤حجت الاسلام دکتر سید محمدحسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#کلیپ ا #نشست_علمی
☑️ اصول و الزامات حکمرانی تعلیم و تربیت
👤حجتالاسلام دکترمحمدحسین هاشمیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)
✔️در حوزه تعلیم و تربیت ما اندیشمندان و متفکران بزرگی چون کندی و فارابی را داشتیم ولی مباحث آنان را تا حد نظریههای خط و مشی ادامه ندادیم که بتواند مسائل امروز ما را صورتبندی کند و نتیجه آن، این آشفتگی موجود در حوزه حکمرانی تعلیم و تربیت است.
➕فایل کامل نشست را در «آپارات» فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
📣 رسانه اندیشه و آگاهی فکرت برگزار میکند:
☑️ «فصل بـرکت»
🔻چهار روایت نخبگانی ویژه رمضان۱۴۴۵
1️⃣ روایت قرآن
2️⃣ روایت اخلاق
3️⃣ روایت دین
4️⃣ روایت تاریخ
✔️اساتید و زمان برگزاری نشستها متعاقبا اعلام میشود.
⏰لینک اتاق نشست:
skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
May 11
✔️#دیدگاه_نخبگان
☑️ «دولتیکردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلک است
🔻حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در یادداشتی مطرح کرد؛
🔹حادثه بیمارستان قرآن و عترت قم و موجسواری رسانهای دشمنان داخلی و خارجی و دوستان نادان و البته پرمدعای رسانهای نشان داد که دشمنان فرهنگ و عفت و غیرت ما، نه به خواب رفتهاند و نه از اقدامات خود در جهت حرمتزدایی از مقدسات و عفتزدایی از جامعه ذرهای کوتاه آمدهاند
🔹آنان بسیار حسابشده و با برنامه توانستهاند، مدیران و کنشگران فرهنگی و تربیتی جامعه ما را به گوشه رینگ برده و از گردونه تأثیرگذاری فرهنگی خارج کنند.
🔹به عنوان یک کنشگر فرهنگی جزء معتقدم قوه عاقله فرهنگ جامعه (البته اگر اساساً چنین قوهای در حال حاضر وجود داشته باشد) بسیار معیوب و بیمار و از کار افتاده است! نیاز به یک درمان اساسی دارد.
🔹مسئولان فرهنگی ما در تولید اسناد بالادستی فرهنگی توانا و چیرهدستند! اما در عرصه عقلانیت کاربردی و کاربردیسازی اسناد تولیدی، ناتوان و ناکارآمد!
🔹راهبرد فرهنگی مجلس و دولت ما در مواجهه با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی، به ویژه گسترش بیحجابی و در تقویت بنیانهای فرهنگ اسلامی ایرانی معلوم نیست. (البته اگر اساساً چنین راهبردی وجود داشته باشد)
🔹«دولتیکردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلکی بوده است که متأسفانه در سالیان گذشته شروع شده و الان به اوج خود رسیده است و آثار مخرب آن را همگان میبینیم! باید کار را به خود مردم و نهادهای مردمی سپرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🌙#ماه_رمضان | #کتاب_خوانی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی در اندیشه اسلامی در قرآن
🔸«پخش اختصاصی در ماه مبارک رمضان»
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
✔️زمان انتشار: روزهای فرد ماه مبارک از کانال فکرت بهصورت فایل صوتی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔸#دیدگاه_نخبگان | #انقلاب_اسلامی
☑️ سوفسطائیان در جمهوری اسلامی ایران
🖋حجتالاسلام سیدمهدی موسوی؛ نویسنده وپژوهشگر علوم انسانی
✔️همچنان که علامهی طباطبایی و شهید مطهری در مقالهی دوم از کتاب شریف «اصول فلسفه و روش رئالیسم» به خوبی بنیان سوفیسم را فیلسوفانه برملا کردهاند و بدین جهت امکان مطرحشدن اندیشهی انقلاب اسلامی را فراهم کردند و الا بدون برملا شدن سوفیسم امکان انقلاب اسلامی فراهم نمیشد. چرا که سوفیطائیان قهرمان مدیریت افکار عمومی وکنترل ارادهها در جهت کسب قدرت با روشهایی کاملا جذاب وحق به جانب هستند.
✔️سوفیستها مهمترین چهرههای اجتماعی (سلبریتی) و خطیبانی از جنس همین مردمند و بیش از دیگران زبان مردم را بلدند، خود را استاد کل و عالِم همه چیزدان (بخوانید علامه، دکترینال، تئوریسین و تحلیلگر) نشان میدهند.
✔️اگر خوب بیاندیشیم هیچ خطری برای یک نظام سیاسی و جامعهی انسانی، بالاتر از سوفیسم نیست. البته هیچ پادزهری هم بالاتر از عقل و تفکر و برهان و اجتهاد نیست.
✔️رسالت ما حوزویان در این وانفسای جنگ شناختی و غلبهی سفسطه و مغلطه و جایگاه ویژهی سوفسطاییان تنها یک چیز است و آن هم احیا عقول مردمان است و این همان رسالت انبیا الهی است.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعط
دکتر مهدی سلطانی.mp3
4.91M
🎙#صوت|#نشست_علمی
☑️ تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
🔻اهمیت و نقش مقوله زمان و نسبت آن با ساحت حیات بشری
👤دکتر مهدی سلطانی
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
📣 رسانه اندیشه و آگاهی فکرت برگزار میکند: ☑️ «فصل بـرکت» 🔻چهار روایت نخبگانی ویژه رمضان۱۴۴۵ 1️⃣ ر
#پخش_زنده | فصل برکت 1️⃣
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ روایتِ قرآن
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ شاخصههای زبان قرآن تا برداشتهای متعدد با حضور استاد ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)
ساعت ۱۵
2️⃣ مفهوم شناسی دعا در قرآن با حضور استاد محمد غفورینژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب
ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ مساله عصمت انبیا در قرآن با حضور استاد سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
ساعت ۱۶
4️⃣ تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی با حضور استاد محمد عربصالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دینپژوهی
ساعت ۱۶:۳۰
⏰ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۲ رمضان ساعت ۱۵ تا ۱۷
💠 اتاق نشست:
لینک ورود به نشست
🔻جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت