eitaa logo
مدرسه‌ی علوم‌ انسانی فکرت
1.9هزار دنبال‌کننده
306 عکس
48 ویدیو
2 فایل
▪️مدرسه‌ی فکرت؛ پایگاه ترویج و فراگیری علوم انسانی 🔺درسگفتار 🔺بازخوانی آثار متفکران 🔺گعده‌های اندیشه‌ورزی
مشاهده در ایتا
دانلود
جریان شناسی فمنیسم| نقد و بررسی آن 🔰مدرسه فکرت با همکاری رسانه‌ی تخصصی عصر زنان برگزار می‌کند: 🔺شش جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 📍تدریس خانم سمیه حاجی اسماعیلی چهارشنبه‌ها | ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ | از ۲۰ دی‌ماه| فقط بصورت حضوری | با گواهی پایان‌دوره 🔹جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
توجه بعلت تداخل برنامه‌ی استاد با اولین جلسه جریان شناسی فمنیسم، این جلسه فردا برگزار نمی‌گردد. ◀️ اولین جلسه هفته‌ی آینده چهارشنبه برگزار می‌گردد. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch
🔰گزارش نقد و بررسی مستند «زن چیست؟» توسط دکتر کدخدایی 🔸ظاهر این فیلم، مستند علمی است که مشکلی وجود دارد و وجه مشکل با ادبیات عامیانه مطرح و مساله برای مخاطب عام و خاص به خوبی صورت‌بندی می‌شود؛ اما در چارچوب‌های نظری آشفتگی وجود داشت و یک رکن اساسی(فلسفی بودن مساله) و نگاه هستی شناسانه مفقود بود. 🔹اما نتیجه نهایی این مستند برای متخصصین قابل فراوری است؛ چون خلاء آن نشان داده می‌شود و سوال و وجه مسئالگی به قوت خود باقی می‌ماند، باعث می‌شود سراغ پژوهش رفت و یک جمله محتوایی که در نقد این فیلم وجود دارد؛ می‌گوید "قبل از اینکه به پرسش «زن چیست» پاسخ دهیم لازم است معنایی از بودن داشت" و باید سراغ فیلسوف رفت. 🔸اگر بر اساس چارچوب اندیشه‌ای علامه طباطبایی بخواهیم پاسخ دهیم «زن چیست» اجمالا چهار لایه را باید مورد بحث قرار داد؛ تفاوت‌های ماهوی(جوهری یا عرضی) و اعتباری(غیر محض و محض) که برا اساس رویکرد دینی یک صورت بندی به شدت قابل دفاع ارایه می‌دهد؛ اما در غرب فقط به لایه سکس(هویت زیستی) و جنسیت(هویت اجتماعی) می‌پردازد. 🔗 مطالعه گزارش کامل ◀️ بزودی صوت و فیلم کامل برنامه در سایت مدرسه فکرت قرار گرفته و اطلاع رسانی می‌گردد. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
جریان شناسی فمنیسم| نقد و بررسی آن 🔰مدرسه فکرت با همکاری رسانه‌ی تخصصی عصر زنان برگزار می‌کند: 🔺شش جلسه ۹۰ دقیقه‌ای 📍تدریس خانم سمیه حاجی اسماعیلی چهارشنبه‌ها | ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ | از ۲۷ دی‌ماه| فقط بصورت حضوری | با گواهی پایان‌دوره 🔹جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔸🔹در این دوره بررسی می‌شود: 🔺زمینه های فکری اجتماعی فرهنگی و سیاسی فمینیسم در غرب (طرح و بررسی امواج چهارگانه‌ای فمنیسم) 🔺جریان شناسی فمنیسم در ایران 🔺نقد و بررسی فمنیسم و اهداف آن. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
جلسه سوم درسگفتار نظام فکری شهید مطهری در استنباط دین 🔹با تدریس: حجت الاسلام احمد آذربایجانی 🔸امروز سه‌شنبه‌ 26 دیماه| ساعت ۱۹:۱۵ الی ۲۰:۳۰ | برگزار خواهد شد. بصورت حضوری| رایگان| خواهران و برادران 🔹جهت ثبت‌نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
جریان شناسی فمنیسم| نقد و بررسی آن 🔰آنچه در اولین جلسه درسگفتار « جریان شناسی فمینیسم » گذشت: 🖌اولین رساله‌ی مکتوب و اعتراضی نسبت به وضعیت زنان توسط خانم « ماری دوگورنه » با عنوان برابری زنان و مردان نوشته شد و البته در آن ایام اعتراضات موردی نسبت به مسائل زنان در حال رشد بود. 🖌 یکی از مباحث مهم در رویش جنبش فمینیسم عنصر « پول » بود. چرا که زنان در ازای کار برای کارفرما دستمزد و پولی مثل مردان نداشتند. پول همان ما به ازای قدرت بود که صرفا در دست مردان در جریان بود. 🖌 دوگانه‌ی سپهر عمومی و سپهر خصوصی همان دوگانه‌‌ی خانه و اجتماع که پول و قدرت را به مردان اعطا می‌کند و صرفا خانه و عاطفه را محصول آفرینش زنان معرفی می‌کند. مردان تولید کننده می‌شوند و زنان مصرف کننده که همین امور اعتراض زنان را نشان می‌داد. 🖌تاثیر انقلاب سیاسی انگلیس و انقلاب صنعتی فرانسه در شکل‌گیری فمینیسم بسیار بوده است. مخصوصا حقوق بشری که در انقلاب فرانسه مطرح شده و اینکه همه‌ی انسان‌ها در برابر قانون مساوی هستند. مشارکت زنان در این انقلاب‌ها بسیار بوده است. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔺مختصری از درس‌گفتار روش‌شناسی شهید مطهری استنباط دین با تدریس: حجت الاسلام آذربایجانی 🔹علامه‌طباطبایی قائل است دو سطح کنش در ذهن داریم: 🔸۱. یک سطح که فهمنده است و یک‌سری تصورات و تصدیقات را با آن پیدا می‌کنیم که حس کشف‌کننده واقع است، مثلا پوستری که روی دیواری نصب شده را با حس بینایی پیدا می‌کنیم. 🔸۲. اما سطح متعالی‌تری در نَفْس ما وجود دارد که قوهٔ اعتبار و خَلق است. یعنی در کنار کشف واقع و کشف خارج جَعْل می‌کند مثل مفهوم ملکیت، در خارج وجود مستقلی به نام ملکیت وجود ندارد اما نفس ما آن را جعل می‌کند. 🔹به نظر علامه بسیاری از علوم و فنون ما مثل فقه، اصول، ادبیات و به تعبیری حتی اخلاق اعتباری است. علامه حُسن و قُبح(خوبی و بدی) را اعتبار نَفْس می‌داند یعنی حسن و قبح یک واقعِ خارجی ندارد مثل زید موجود است. 🔺شهید مطهری در کتاب نقدی بر مارکسیسم اشکالی بر نظریه علامه مطرح کرده‌اند که در فرسته‌ی بعد اشاره خواهیم کرد. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
جلسه چهارم درسگفتار نظام فکری شهید مطهری در استنباط دین 🔹با تدریس: حجت الاسلام احمد آذربایجانی 🔸فردا سه‌شنبه‌ سوم بهمن| ساعت ۱۹:۱۵ الی ۲۰:۳۰ | برگزار خواهد شد. بصورت حضوری| رایگان| خواهران و برادران 🔹جهت ثبت‌نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔺جلسه دوم جریان شناسی فمنیسم امروز برگزار می‌گردد. جهت ثبت نام به آی‌ ی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔰 مختصری از درس‌گفتار روش‌شناسی شهید مطهری در استنباط دین 🔺شهید مطهری در کتاب نقدی بر مارکسیسم اشکالی بر نظریه علامه مطرح کرده‌اند. به نظر شهید اولا حرف علامه طباطبایی با حرف فیلسوف غربی، راسل، یکی است و اعتباری دانستن خوبی و بدی به نسبیت می‌انجامد و در نتیجه، دیگر اخلاق جاودانه نیست. مثلا ازدواج با همجنس در برهه‌ای اخلاقی نبوده اگر در برهه‌ای اخلاقی باشد باید آن را تایید کرد؟! 🔸شهید مطهری برای رفع شبهه ۳ دلیل می‌آورد: ۱. انسان دارای ۲ بُعد است؛ یکی حیوانی و دیگیری واقعیت و بُعد ملکوتی که به سمت کمال حرکت می‌کند. ۲. واقعیت حیوانی کاملا متفاوت و اعتبار آن نیز متفاوت است اما واقعیت ملکوتی و عقلانی انسان ثُبات دارد و تحت تاثیر عواطف و امیال و احساسات نیست. ۳. اعتبار اگر تحت تاثیر عقل باشد ثابت و همه چیز براساس مصلحت است. 🔹نگاه عمیق‌تر به نظر علامه طباطبایی با تفکیک اعتبارات ساختاری و محتوایی رفتارهای هر شخص به عنوان انسان مراحلی را طی میکند(فاعل بالقصد). 🔸هر فعل ۲ اعتبار دارد یکی خوبی و بدی و دیگری اعتبار وجوی عام(جعل باید و وجوب)، حتی فردی که دزدی می‌کند برای خودش یک اعتبار وجوب دارد مثلا رفع گرسنگی خانواده و می‌گوید در این شرایط باید دزدی کنم. به تعبیر دیگر، شخص یک‌بار فعلی را نسبت به خودش می‌سنجند و یک جعل باید میکند و یک موقع خارج از انجام فرد و خوبی و بدی فی نفسه متعلق به خود فعل است مثلا صداقت که مبتنی بر مصالح است، خوب است. بله ممکن است شخص به خاطر اهداف خودش صداقت را بد بداند و دروغ را خوب! 🔹پس ۲ نظام اعتبار داریم: ۱. افراد و ۲. افعال یک خوبی و بدی که شخص برای افعالش تولید میکند و یک خوبی و بدی که برای خود فعل است که اعتبارات محتوایی است. بعضی اخلاق‌های خوب و بد متغیّر و برخی ثابت هستند. اگر مصلحت و مفسده همیشه ثابت باشد آن فعل خوب است و اگر متغیر باشد همیشه خوب نیست و بر طبق مصالح و مفاسد. 🔹🔸از این جهت می‌توان وٍفاقی بین نظر علامه و شهید مطهری برقرار کرد. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔰مختصری از درس‌گفتار جریان‌شناسی فمنیسم 🔸انقلاب فرانسه که در سال ۱۷۸۹ بوجود آمد آنقدر مهم است که دنیا را به پیش از انقلاب سیاسی فرانسه و بعد از آن تقسیم می‌کنند و ویژگی بارز و ایده اصلی آن حقوق بشر و آزادی‌های اساسی انسان است و ادعای صدور آن را به تمام دنیا داشتند. 🔹زنان حضور اساسی، فعال و برجسته‌ای در این انقلاب داشتند ولی زمانی که اعلامیه حقوق بشر صادر شد زنان را رسما از حقوق شهروندی محروم کرده بودند و جامعه زنان با یک شوک مواجهه شدند و اعتراض آنان باعث شد که کتابی به نام اعلامیه حقوق بشر زنان نوشته شود. 🔹 انقلاب فرانسه آغاز جنبش فمینیسم در غرب است به این معنا که موج اول ایجاد شد و زنان کشورهای دیگر اخبار فرانسه را دنبال کرده و با آموزش زنان و دختران سعی بر این شد که زنان نیز در موقعیت‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.‌ 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔰 خلاصه‌ای از جلسه ششم از تدریس کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» 🔺در عصر مشروطه استبداد بلیّه بزرگی که جهان اسلام را به خود گرفتار کرده بود. تدوین قانون اساسی و تشکیل مجلس تبلور آزادی جمعی و دخالت جمهور در سرنوشت خود بود که البته بر سر مصادیق آن اختلافاتی سر گرفت. در نگاه میرزای نائینی قانون و مجلس متضمن تحقق جمهوریت هست؛ امروز نیز مساله همین است به هرمیزان که قانون و مجلس تضعیف شود به همان میزان از جمهوریت فاصله گرفته و به استبداد_در ابعادی گسترده تر و پیچیده تر از دیروز_نزدیک خواهیم شد. 💠 آزادی و بردگی در دوره نهضت مشروطه سه قرائت از مسئله آزادی وجود داشت: 1⃣_یک دسته که اصلا به آزادی سیاسی_اجتماعی توجه ای نداشت و برایش مسئله نبود. 2⃣_دسته دوم جریان روشنفکران بودند که آزادی را در دوگانه آزادی و دین طرح می کردند و به شدت قرائتی غربی و ضد ارزشهای دینی داشتند: ○ طال بوف: سه نوع آزادی داریم: آزادی هویت/آزادی عقاید و آزادی قول. از این سه چندین منابع فرعی مشتق شده اند من جمله آزادی انتخابات،آزادی مطبوعات، آزادی اجتماع و.. طال بوف بعد از طرح آزادی و مباحث پیرامون آن، انگلیس را کشوری می خواند که روح آزادی و قانون در آن دمیده شده است. ○ آخوندزاده: هر آدمی که قدم بر عالم هستی نهاد باید به حکم عقل سلیم از حریّت کامله برخوردار باشد. حریّت کامله دو قسم است: ۱_حریت جسمانیه ۲_حریت روحانیه آخوندزاده معتقد بود که: " این حریت روحانیه را اولیای دین اسلام از ما گرفتند." ⬅️بعرا افراد نامدار دیگری چون تقی زاده،ملکم خان و.. همه از جریانی بودند که آزادی را کاملا در ضدیت با شریعت دیده و مسیر آزادی را در پیروی از اصول اجنبی و فرنگ می دیدند. این نگاه نیز همچنان در بین چهره های شناخته شده کشور نیز طرفدار دارد. 3⃣_گروهی از علما نیز دین را منشا و منبع آزادی بخشی به انسان می دانستند که میرزا از این دسته است. میرزا آیات و روایات فراوان می آورد تا اثبات کند که برخلاف جریان روشنفکر، آزادی از متن دین و لازمه ایمان یک مسلمان است. 💠 آیات و روایات میرزا در این بخش آیات مختلفی را بیان می کند که خدا روی استبداد فرعون بشدت حساس بوده است: 🔸وَتِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّهَا عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرَائِيلَ تازه، این چه منّتی است که سرِ من می‌گذاری که کودک‌کشی به‌راه انداختی و مرا از پدر و مادرم جدا کردی؟!» 🔹در روایتی از رسول الله نقل شده مه فرمودند: "هرگاه بنی امیه به سی تا برسند بندگان خدا را برده خود می سازند و اموال خدا را میان خودشان دست به دست و دین خدا را بازیچه خود قرار می دهند." 🔸مسلم بن عقیل در احتجاج خود با ابن زیاد روی همین نکته دست می گذارد و می فرماید: "شما بر مردم حکومت می کنید بدون اینکه رضایتی داشته باشند." 🔹امام حسین علیه السلام نیز علی رغم همه مشکلات بسیاری در که دیانت جامعه بوجود آمده بود بر بدعتی کربلا بپا کرد که می خواست "ولایت" را تبدیل به "سلطنت" کند. در خطبه منا نیز که مانیفست انتقادی شدیدی به بزرگان اسلام بود، قعود و ساخت و پاخت علما با سلاطین جور دلیل بقای استبداد سیاسی شمرده شد که ریشه آن استبداد دینی آنان بود. 🔸آزادگی! ظلم به همراه تحقیر= ضیم، افرادی که روح بزرگی دارند ظلم را ضیم می بینند و مقابلش می ایستند (ابات الضیم) ابن ابی الحدید عالم سنی درباره امامحسین ع میگوید: سید أهل الاباء الذی علّم النّاس الحمیة و الموت تحتَ ظِلال السّیوف اختیاراً له علی الدنیة أبوعبدالحسین علیه السلام بن علی علیه السلام الّذی عُرض علیه الأمان و أصحابه فانف من الذّل» آقای کسانی که زیر بار ذلت نرفت، آن کسی که حمیت و جوانمردی و شهادت در زیر سایه های شمشیرها را بر زندگی با پستی برگزید، حسین بن علی علیه السلام است. به او و اصحابش پیشنهاد امان و تسلیم دادند و او از پذیرفتن ذلت خودداری کرد(۱) 💠 علل حرمت استبداد 🔸ظلم به نفس و محروم شدن از حقوق و نعمات خویشتن 🔹شرک و عبودیت نسبت به مستبد( سه ضلعی حاکمیت مایرید/فعالیت مایشاء و عدم مسئولیت مایفعل) 🔸سلب ولایت ائمه معصومین و نائبان ایشان 🌐 معرفی کتاب " آزادی یعنی آزادی" رهبرانقلاب و سرفصل های مختلفی از بحث آزادی؛ آزادی فلسفی، آزادی سیاسی، آزادی اقتصادی و.... ۱:شرح نهج‏البلاغه، ج 1، ص 202 🔗 محمدامین رضایی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
جلسه پنجم درسگفتار نظام فکری شهید مطهری در استنباط دین 🔹با تدریس: حجت الاسلام احمد آذربایجانی 🔸امروز سه‌شنبه‌ سوم بهمن| ساعت ۱۹:۱۵ الی ۲۰:۳۰ | برگزار خواهد شد. بصورت حضوری| رایگان| خواهران و برادران 🔹جهت ثبت‌نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانسته‌اند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیده‌اند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریه‌پردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال باید پرسید: «کدام‌ تقریر از مردم؟» این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است. 🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفته‌است تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشه‌ی ایشان را جویا شود. 🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشه‌ی علامه‌طباطبایی | یکشنبه ۱۵بهمن- ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام مهدیز‌اده؛ روایت اندیشه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه ۱۶بهمن- ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔹حجت الاسلام شبان‌نیا؛ روایت اندیشه‌ی آیت الله مصباح| دوشنبه ۱۶بهمن، ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشه‌ی امام خمینی(ره)| سه شنبه ۱۷بهمن- سه‌شنبه ۱۶ الی ۱۸ ◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی 🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 💠 @Fekrat_Sch
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ اعتباریات علامه طباطبایی و نسبت آن با الگوسازی اجتماعی 🔰اعتباریات به دو دسته ساختاری و محتوایی تقسیم می‌شود: 🔹آن دسته از اعتباراتی که مربوط به حسن و قبح ذاتی و محتوای فعل است، فارغ از اینکه معتبِر آن را خوب یا بد بداند، اعتبار محتوایی نام دارد. 🔸آن دسته از اعتباریاتی که ناظر به حسن و قبح فعل در مرحله‌ی کنش انسانی است که فرد یا جامعه فارغ از اعتبار محتوایی آن را برای خودش خوب یا بد می‌داند؛ اعتبار ساختاری نام دارد. 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
📍کدام تقریر از مردم؟ مردم‌سالاری دینی گویا چندان در فاهمه‌ی عمومی جای خود را پیدا نکرده است. برخی این دو مفهوم را از درون متناقض و غیر قابل جمع دانسته‌اند؛ برخی نیز آن را به اسلام عرفی متمایل کرده و کوشیده‌اند قرائتی عرفی از اسلام ارائه دهند و برخی هم با قرائت سومی در جمع این دو مفهوم و نظریه‌پردازی برای چگونگی تحقق آن تلاش کرده‌اند. حال باید پرسید: «کدام‌ تقریر از مردم؟» این پرسشی است که دست کم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میان عالمان سیاسی و دینی میدان مناقشه بوده است. 🔰به این منظور، مدرسه علوم انسانی فکرت سراغ چهار جریان فکری مهم در گفتمان انقلاب اسلامی رفته‌است تا روایتی شفاهی از «جایگاه مردم» در اندیشه‌ی ایشان را جویا شود. 🔹حجت الاسلام یزدانی مقدم؛ روایت اندیشه‌ی علامه‌طباطبایی | یکشنبه ۱۵بهمن- ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام مهدیز‌اده؛ روایت اندیشه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی| دوشنبه ۱۶بهمن- ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🔹حجت الاسلام شبان‌نیا؛ روایت اندیشه‌ی آیت الله مصباح| دوشنبه ۱۶بهمن، ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔸حجت الاسلام موسوی؛ روایت اندیشه‌ی امام خمینی(ره)| سه شنبه ۱۷بهمن- سه‌شنبه ۱۶ الی ۱۸ ◀️ میزبان گفتگو: علیرضا داوودی 🔅امکان حضور در نشست به تعداد محدود فراهم است؛ لطفاً جهت ثبت نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید. 💠 @Fekrat_Sch
📌 اولین گفتگوی «فصل مردم» تا ساعاتی دیگر 🔹با حضور حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم 🔰در این نشست پای یک روایت شفاهی از دیدگاه علامه طباطبایی پیرامون جایگاه مردم در نظام سیاسی و حاکمیت دینی می‌نشینیم. امروز، ۱۵ بهمن، ساعت ۱۶ 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
📍درحال برگزاری... 📌روایت شفاهی «فصل مردم» حجت الاسلام یزدانی مقدم | تقریر دیدگاه علامه طباطبایی درباره‌ی مردم‌سالاری دینی 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
📌 «فصل مردم» تا ساعاتی دیگر 🔰در نشست اول امروز، پای روایت شفاهی نظریه‌ی فرهنگستان علوم اسلامی با حضور حجت الاسلام مهدیزاده می‌نشینیم و در نشست دوم امروز، نظریه علامه مصباح با روایت حجت الاسلام شبان نیا پیرامون جایگاه مردم در نظام سیاسی و حاکمیت دینی را مرور خواهیم کرد. امروز، ۱۶ بهمن، ساعت ۱۴ و ساعت ۱۶ 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
📍درحال برگزاری... 🔰روایت شفاهی اندیشه متفکران اسلامی پیرامون جایگاه مردم 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ اعتباریات علامه طباطبایی و نسبت آن با امر به معروف و نهی از منکر 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch