هدایت شده از راز
65c10460687000114638df5e_-6974030053854531188.mp3
9.27M
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A2%D8%B0%D8%B1
زهرا بهروز آذر
معاون خانواده و زنان ریاست جمهوری ۱۴۰۳
✅کریمه یا کنیزه
✍سید هاشم فیروزی
در تراوشات کلامی ذوقی فاقد تعقل، واژه «کنیز» که گاها در مجالس ختم برای خانمها بکار برده می شود، دارای بار توهینی بزرگی است که بیش از مرحومه مغفوره بازماندگان آن را اذیت و آزار می دهد. البته اگر بمعنای آن آگاه باشند!
«کنیز» در فرهنگ اعراب و صدر اسلام، در قرآن و روایات، بصورت مستقیم و غیرمستقیم تعاریف کاملا مشخصی دارد.
از پوشش آنها گرفته تا جایگاه اجتماعیشان!
دوستدار حضرت زهرا 《س》
یا دلداده حضرت زهرا 《س》 میتواند عبارات جایگزین عبارت ناصواب و ناثواب «کنیز حضرت زهرا 《س》 برای خانمهای رحلت کرده باشد.
https://t.me/sadeghniamehrab/1127
https://t.me/kherad_jensi
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد
آری ربیع موسم باران رحـمت است
از ابر رحمتش گل تکبیر وا شدن
با بلبلان نغمه سرای بهشت گـــو:
وقت سرودن است و به گل مبتلا شدن
محمد یوسف وند
Yousefvand Group pr 360°
🌐 انتشار ضبط ویدیویی نشست تخصصی زنان و حکمرانی سازمانی
دوازدهمین نشست تخصصی کانون کارآفرینی استان تهران با عنوان «زنان و حکمرانی سازمانی» در روز هفتم شهریور ماه ۱۴۰۳ با مشارکت اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست ۴ سخنران و ۸۰ مهمان حضور داشتند. تعدادی هم بصورت آنلاین آنلاین برنامه را مشاهده کردند.
📽ضبط ویدیویی سخنرانی ها و جلسات پرسش و پاسخ این نشست در ۷ قسمت و جمع زمان ۱۵۸ دقیقه در سایت آپارات در لیست پخش زیر بارگزاری شده است:
https://www.aparat.com/playlist/11151394
فهرست سخنرانی ها:
۱- خوشامدگویی توسط خانم مهندس معصومه خیراللهی رئیس کمیسیون ارتباطات، آقای مهندس علی نقیب، رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران و آقای دکتر امیررضا بیدگلی، مدیر امور تشکل ها و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی تهران به همراه سخنرانی افتتاحیه توسط خانم سعیده قدس بنیان گذار موسسه خیریه محک (۲۴ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/bbmteuv
۲- سخنرانی خانم مهندس معصومه خیراللهی، عضو هیأت مدیره کانون کارآفرینی استان تهران با موضوع «حکمرانی زنان؛ ضرورت یا شعار؟» (۳۳ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/mejamnj
۳- سخنرانی خانم دکتر زهرا رهایی، مدیرعامل شرکت ناوک شیمی پخش و دبیر انجمن زنان کارآفرین با موضوع «مشارکت زنان بسترساز حکمرانی خوب سازمانی» (۲۸ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/hob26o0
۴- بخش اول جلسه پرسش و پاسخ با حضور خانمها مهندس معصومه خیراللهی و دکتر زهرا رهایی (۱۹ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/zyk5q16
۵- سخنرانی خانم دکتر لیلا فلاحتی، دانشیار جنسیت و توسعه و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با موضوع «زنان و پلکان سازمان: موانع و چالش ها» (۲۹ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/kyu23gy
۶- سخنرانی خانم دکتر فیروزه کرمانشاه، استاد مدعو دانشگاه های تهران و الزهرا با موضوع «حکمرانی زنان: نگاه دولتمرد، نگاه جامعه»(مدت ۲۴ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/dyhpk3x
۷- دومین بخش جلسه پرسش و پاسخ با حضور خانم ها دکتر لیلا فلاحتی و دکتر فیروزه کرمانشاه(۲۵ دقیقه)
https://www.aparat.com/v/cnj19z7
هدایت شده از طهورا | عطر، نگین و طیبات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه فیلمی از مراحل تهیه صابون شامی
🔹یکی از صابون های منحصر به فرد که از روغن زیتون و به صورت دستی تهیه می شده با نام #صابون_شامی قرن ها است که مطرح است.
🔹 این صابون سوغاتی سوریه محسوب می شود و به علت تهیه این صابون از روغن زیتون، این صابون را با نام صابون زیتون هم می شناسند. ابزارهای ساخت این صابون سبزرنگ بسیار ساده است؛ از اینرو این صابون طلای سبز حلب به شمار میرود.
کانال محصولات طبیعی و طیبات طهورا
@tahora_atr
🍎 لینک عضویت در کانال ایتا 👇
https://eitaa.com/joinchat/3019833566C45c281f312
هدایت شده از طهورا | عطر، نگین و طیبات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمونه فیلمی از مراحل تهیه صابون شامی
🔹یکی از صابون های منحصر به فرد که از روغن زیتون و به صورت دستی تهیه می شده با نام #صابون_شامی قرن ها است که مطرح است.
🔹 این صابون سوغاتی سوریه محسوب می شود و به علت تهیه این صابون از روغن زیتون، این صابون را با نام صابون زیتون هم می شناسند. ابزارهای ساخت این صابون سبزرنگ بسیار ساده است؛ از اینرو این صابون طلای سبز حلب به شمار میرود.
کانال محصولات طبیعی و طیبات طهورا
@tahora_atr
🍎 لینک عضویت در کانال ایتا 👇
https://eitaa.com/joinchat/3019833566C45c281f312
اللهم صل علی محمد و آل محمد
یادداشتی به مناسبت میلاد رحمت للعالمین
محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله وسلم؛
✍️محمد یوسف وند
*برجستهترین و نامدارترین چهرهی شعر و ادب فارسی اصفهان در سدهی ششم جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی ـ رح ـ (م۵۸۸ ه.ق.) است. یکی از بهترین سرودههای ایشان ترکیببند مشهور وی در نعت و ستایش پیامبر بزرگوار اسلام صلى الله علیه وسلم است؛ در این سروده، او با بهرهگیری از آیات و احادیث، شخصیت پیامبر اسلام صلى الله علیه وسلم را توصیف کرده است که هم از نظر زبان و بافت شعری استوار و سنجیده از کار در آمده و هم معنا و مضمون ابیات آن در اوج است و از ذوق و عاطفهی خاصی حکایت میکند. قسمتی از این ترکیببند را میخوانیم:*
ای از برِ سِدره شاهراهت
وی قبّهیِ عرش تکیه گاهت
ای طاقِ نُهم رواق بالا
بشکسته ز گوشهی کلاهت
هم عقل دویده در رکابت
هم شرع خزیده در پناهت
مه طاسکِ گردن سمندت
شب طُرّهیِ پرچم سیاهت
جبریل، مقیمِ آستانت
افلاک، حریم بارگاهت
چرخ ار چه رفیع، خاک پایت
عقل ار چه بزرگ، طفل راهت
خوردست خدا ز رویِ تعظیم
سوگند به رویِ همچو ماهت
ایزد که رقیب جان خرد کرد
نامِ تو ردیف نام خود کرد
ای آرزوی قَدَر لقایت
وی قبلهی آسمان سرایت
در عالم نطق هیچ ناطق
ناگفته سزای تو ثنایت
هر جای که خواجهای، غلامت
هر جای که خسروی، گدایت
هم تابش اختران ز رویت
هم جنبش آسمان برایت
جان داروی عاشقان حدیثت
قفل دل گمرهان دعایت
بر دیدهی آسمان قدم نِه
تا سرمه کشد ز خاک پایت
ای کرده به زیر پای کَونین
بگذشته ز حدّ قاب قوسین
🇮🇷 YOUSEFVAND GROUP
👉 PR 360° as a service 👈
🔻🔺🔻
خانواده ...
|🔹دوره آموزش اصول طراحی با رویکرد افزایش خلاقیت ویژه کودکان
در این دوره آموزشی، با تکیه بر اصول علمی پرورش خلاقیت، کودکان نه تنها مهارت های طراحی را می آموزند، بلکه قدرت تخیل و نوآوری آن ها نیز به طور هدفمند تقویت می شود. مطالعات نشان می دهد که آموزش هنر به کودکان، نقش موثری در رشد شناختی، حل مسئله و تفکر انتقادی آن ها دارد.
در این دوره، با استفاده از تمرینات خلاقانه و پروژه های جذاب، کودک ترغیب می شود تا با اعتماد به نفس بیشتر، ایده های خود را به تصویر بکشد و دنیای ذهنی خود را با رویکردهای علمی و هنری گسترش دهد.
🔸مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال
🔸تقویت مهارت های هنری و تخیل خلاق
🔸تعداد جلسات دوره : ۱۶ جلسه
🔸مهلت ثبت نام : ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳
🔹 مدرس : زهرا حسینی ـ کارشناس ارشد نقاشی و هنرهای رایانهای ـ ۱۰ سال سابقه تدریس طراحی
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلگرام با شماره ۰۹۰۱۰۳۸۱۹۴۱ در ارتباط باشید.
🔴 شماره 92 ماهنامه روانشناسی روان بنه منتشر شد!
در این شماره میخوانید:
1.چگونه زبان درمان در حال تغییر است؟
در تغییر اصطلاحات درمانی چه چیزی از دست داده یا به دست آورده ایم؟
2.مشارکت والدین در درمان بر اضطراب کودک تأثیر می گذارد.
والدین می توانند با شرکت در درمان، اضطراب فرزندان خود را کاهش دهند.
3.چرا احساسات قفل رفتار مصرف کننده را در عصر دیجیتال باز می کند؟
هوش مصنوعی با برانگیختن واکنشهای احساسی بر عادات خرید تأثیر میگذارد.
4.متعادل کردن سبک های درونگرا و برونگرا برای موفقیت تیم سکوت و صدا ها در ارتباطات محل کار.
و مطالب خواندنی دیگر
https://ravanboneh.com/magazine/%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-92-%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d9%86%d9%87/
زنانه شدن فقر در کشور
✅هدا احمدی با مشورت و راهنمایی فاطمه عزیزخانی، کارشناس مسائل حوزه کار، به این موضوع پرداخته است که معادلات بازار کار چگونه به زیان زنان عمل میکند؟
چکیده مقاله:
🔹چند مشاهده نگرانکننده درباره بازار کار زنان وجود دارد. مشاهده نگرانکننده اول، زنانه شدن فقر در کشور است. بهخصوص زنان سرپرست خانوار که براساس آمارها فقیرترین فقرا در کشور محسوب میشوند.
🔹در هر پدیدهای مثل مهاجرت، مسکن، اشتغال و جرائم و... وضعیت زنان نگرانکنندهتر است.
🔹مشاهده دوم این است که زنان کارگر نخستین قربانیان بازار کار در شرایط رکود اقتصادی هستند. به این معنی که وقتی اقتصاد گرفتار رکود میشود، زنان زودتر از مردان در مسیر خروج از بازار کار قرار میگیرند.
🔹مشاهده سوم این است که بازار کار در مشاغل سخت هم زنانه شده است. بهطور مثال این روزها سهم زنان در بازار کار کشاورزی افزایش یافته، در حالی که کشاورزی اصولاً کاری مردانه است. اما گزارشها چه میگویند؟
🔹گزارش سازمانهای دیدهبان فقر و بانک جهانی تایید میکند که حدود ۶۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی میکنند و ۵۰ درصد از آنها در فقر مطلق به سر میبرند.
🔹برای زنانی که در فقر مطلق هستند، بقا تنها اولویت است. در چنین شرایطی آمارهای رسمی گویای این است که در خانوارهای ایرانی، مصرف گوشت قرمز ۶۵ درصد و برنج ۳۴ درصد کاهش یافته و مشخص است که فقر چه چهره زشتی از خود نشان داده است.
🔹در نبود سازوکارها و نهادهای اجتماعی که برای دسترسی عموم به خدمات اجتماعی تلاش کنند فقر تنها ابعاد اقتصادی ندارد.
🔹فقر زنانه ویژه در ایران به عدم دسترسی به خدمات سلامت و تحصیل و همینطور احساس شرم و افسردگیهای طولانیمدت و معادلانگاری آن در پیوند با بزه و تخلف گره میخورد.
🔹زنانه شدن فقر به وضعیت ازدیاد روزافزون فقر میان زنان در کشورهای مختلف اطلاق میشود که به افزایش نابرابری میان سطح زندگی زن و مرد به دلیل شکاف جنسیتی میانجامد. این اصطلاح را نخستینبار دایانا پیرس در سال ۱۹۷۶ مطرح کرد.
🔹زنان کارگر نخستین قربانیان بازار کار هستند زیرا در مشاغل کمکیفیت و آسیبپذیر حضور زنان بیشتر است. یعنی سهم زنان در مشاغل و حقوق ثابت به مراتب کمتر از مردان است.
🔹بنابراین در هر شوکی که به وجود میآید، چون مشاغل آسیبپذیر زودتر با بحران مواجه میشوند و از بازار بیرون میروند، نیروی کار این نوع بنگاهها هم زودتر از بازار خارج میشود. به طوری که در زمان کرونا نیز زنان شاغل بیشتر از مردان کارشان را از دست دادند.
🔹اقتصاددانان میگویند یکی از مشکلات این است که در کشور رویکرد توسعهای وجود ندارد و سیاستگذاران زن را به عنوان نیروی کاری که دوشادوش مرد باید کار کند و از رشد اقتصاد هم سهم داشته باشد در نظر نمیگیرند بنابرین در قوانین کشور نیز مسائل زنان در اولویت قرار نمیگیرد.
🔹نگاه بدنه قدرت و کشور به زنان، رویکردی صحیح نیست. البته نمیتوان گفت که مردان قصد دارند بهطور سیستماتیک زنها را از کار حذف کنند اما گویا به این دلیل که قدرت در دست مردهاست، به نوعی اقتدار نیز دست آنهاست.
🔹در جامعهای که روزبهروز فقیرتر میشود، هستند زنانی که فقر را به صورتی خشنتر تجربه میکنند. مردان فقیر دستکم تحقیر نمیشوند و تبعیض کمتری میبینند اما زنان و بهخصوص زنان سرپرست خانوار، در معرض آسیبهای بیشتری هستند.
منبع: تجارت فردا، شماره ۵۶۴
هدایت شده از اخبار مدرسه روانشناسی
📌خودآگاهی،چشم در چشمان انتروپی
⚡رایگان
⏰ جمعه 18 آبان 1403 ساعت 16 تا 18
🔻لینک ورود🔻
https://school.ravanboneh.com/course/self-awareness-an-eye-in-the-eyes-of-entropy
کتاب «زن و جنسیت در پیش از تاریخ» بررسی میشود - ایبنا
https://www.ibna.ir/news/521509/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
هدایت شده از بانو نگار
آیا حضرت زینب (س) رجل سیاسی محسوب میشدند؟
یادداشت سکینه سادات پاد؛ دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی را اینجا بخوانید👇
http://fdn.ir/197288
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از مرکز مشاوره و روانشناسی اسلامی سماح گلستان
دیگه گذشت اون زمان که مهمترین عامل طلاق اعتیاد و بیکاری بود
بعنوان وکیل با ۱۲ سال سابقه قاطع میگم امروز مهمترین عامل طلاق شبکههای اجتماعی است!
خیانت، ایجاد توقعات لاکچری نامعقول، روابط کور، ترویج بی بند و باری، ترویج فمنیسم. فانتزیهای نامتعارف و دهها کوفت و زهر مار دیگر...
هر چند نمیتوان نقش اقتصاد نابهنجار را در فروپاشی خانواده نادیده گرفت اما: اقتصاد بیمار بیشتر از آنچه دلیل طلاق باشد دلیل کاهش ازدواج است...
»نقاد«
➺ @Twitter_eita [عضویت]
📌الهه های سایکوتیک
⚡رایگان
⏰جمعه 2 آذر 1403 ساعت 16 تا 18
🔻لینک ورود🔻
https://school.ravanboneh.com/course/psychotic-goddesses
💠 فراتحلیل تجرد قطعی دختران
🖌محبوبه زارع
در فرا تحلیل بدست آمده از مطالعه 70 مقاله و پایان نامه، عوامل تجرد قطعی در ایران در سه عامل ذیل دسته بندی گردید: 1-عوامل اجتماعی،2- عوامل اقتصادی،3-عوامل فرهنگی
♻️۱- عوامل اجتماعی
الف) عدم تعادل جمعیتی:
در بازه زمانی ۱۳۵۵ تا سال ۱۳۶۵ بیشترین نرخ رشد جمعیتی در ایران ثبت شده.که این جمعیت در بازه زمانی سال های ۷۵ تا ۸۵ به سن ازدواج می رسند ولی زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی برای ازدواج این دختران آماده نبود چون پسران آماده ازدواج نبودند.لذا شماری از دختران در سن ازدواج که متولدین دهه ۵۵ تا ۶۵ بودند نمی توانند همسر مناسبی برای خود پیدا کنند. لذا در این شرایط اجتماعی و عدم تناسب جمعیتی، طبق سنت فرهنگی ایرانی یعنی قدرت انتخاب گری مردانه و تمایل به جوان همسری در مردان
لذا این عوامل در پیوستگی با یکدیگر یک فشار اجتماعی ایجاد کرده ازدواج را برای دختران دور از دسترس کرد 👈👈بواقع وقتی پسران دیر به سن ازدواج رسیدند و دیر فرصت اشتغال پیدا کردند، بنابراین گروهی از دختران فرصت ازدواج را از دست می دهند.
ب)بی عدالتی اجتماعی:
وقتی توسعه جامعه ما نامتوازن است و به صورت مرکز - پیرامونی دنبال توسعه هستیم، این موضوع زمینه تجرد قطعی برای دختران مناطق کم برخوردار، حاشیه نشین و روستایی را فراهم می کند.
براثر مهاجرت پسران از روستاها، در دهه هشتاد خورشیدی در گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال در مقابل هر ۱۰۰ زن فقط ۸۵ مرد در مناطق روستایی وجود داشته است؛
✍👈 این نشان می دهد کاهش قابل ملاحظه ای از شانس ازدواج برای دختران در مناطق روستایی و کم برخوردار را داریم.
آمار دختران مجرد در روستاها به نسبت جمعیت دو برابر بوده است، این آمار بدان معناست که اگر برای کل کشور تجرد قطعی ۴ بود، برای جمعیت شهری ۳ بود و برای جمعیت روستایی ۵ بوده است.
♻️2-عوامل اقتصادی:
دگرگونی سن ازدواج به طور قطعی با مسائل مختلفی در ارتباط است؛ یکی از آنها مسئله اقتصاد است که ازدواج را تسهیل کند یا مشکل کند؛ در پژوهشهایی که بررسی کردیم، ۴۰ درصد پسران نداشتن شغل را مانع اصلی ازدواج می دانستند. در سال 95 آمار بیکاری دهه شصت که گروه سنی 25 تا 34 ساله هستند، 53 درصد جمعیت بیکار کشور را تشکیل می دهند. همچنین نداشتن درآمد کافی، هزینه بالای تشکیل خانواده هم از عوامل بودند که نتوانستند ازدواج کنند.
👈👈 یادمان باشد که؛ وقتی مردان نتوانند ازدواج کنند طبیعتاً باید دختران به تجرد برسند.
♻️۳- عوامل فرهنگی:
سیاست گذاریهای فرهنگی جامعه ایرانی تاخیر سن ازدواج و تجرد دختران عامل مهمی بود. با اینکه متولیان فرهنگی جامعه ما متکثر و متنوع هستند.
اما هیچ کدام برنامه واحد و منسجمی درتنظیم زیست در جنسی جامعه ندارند.
نهاد تعلیم و تربیت با مشارکت حداکثری کودک و نوجوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهاست که پیرامون نقش خود یعنی رابطه تعلیم و تربیت و تنظیم زیست جنسی جامعه هیچ برنامه منسجم و قابل ارائه ای تاکنون نداشته است.
✅ الف) عدم نوآوری در سبک زندگی ایرانی-اسلامی
نبود مطالعات بین رشته ای و دانش بنیان و نظریه پردازی پیرامون سبک زندگی ایران-اسلامی که به آموزش عمومی گذاشته شود که مردم آموزش ها را ببینند موثر است و اگر آموزش بوده در مقالات، کتاب ها بوده و به دست مردم چیزی نرسیده است.
✅ ب) تغییرات فرهنگی جامعه:
گسترش ارزش های مادی جامعه، نگرش ابزاری نسبت به ازدواج، تغییر نظام ارزشی جامعه، تضعیف ارزشهای دینی در جامعه، مدارای اجتماعی با تجرد پسران، برخی تحصیلات دختران را عامل تجرد دانستند، البته تحصیلات، رشد و شکوفایی دختران برای جامعه فرصت بود اما به رسمیت نشناختن رشد و شکوفایی و استعداد هویت جدید زنان در نظام سنتی خانواده و اینکه نتوانستیم برای این سیاست گذاری و استفاده کنیم، سبب تجرد دختران شد.
لذا تجرد قطعی بر اکثریت افراد جنبه ی تحمیلی دارد، بنظر میرسد اصلی ترین عامل ایجاد این آسیب اجتماعی به سیاستگذاری اجتماعی جامعه ی ایران بر می گرد.
که پیرامون تنظیم زیست جنسی مطالعات عمیقی چه در گذشته و چه اکنون صورت نمی گیرد در حالی که زیست جنسی یکی از عوامل اساسی ایجاد تمدن پایدار در هر جامعه ی است.با این که کشور در دو دهه ی اخیر بطور جدی با این پدیده درگیر شده است.
👈👈 این گروه از دختران که بواقع جمعیت قابل توجهی نیز هستند، با انواع مشکلات روانشناختی، اقتصادی، اجتماعی و جنسی دست و پنجه نرم می کنند.
اما تاکنون مسئولان کشور جهت حل مشکل این گروه از دختران، اقدام اجتماعی موثری انجام نداده اند و بنوعی می توان گفت که بدست فراموشی سپرده شده اند.
https://t.me/kherad_jensi