eitaa logo
فیلم کوتاه من👌 |My short film
3هزار دنبال‌کننده
30 عکس
89 ویدیو
0 فایل
در اینجا فیلم های کوتاه با مضامین اخلاقی_تربیتی گلچین شده است💐 فیلم کوتاه یعنی صرفه جویی در گذر عمر⌛️ درذيل آيه‌«فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ»🍲 امام باقر(ع)فرمودند:انسان بنگرد كه علم خود را از چه كسى مى‌گیرد👌 تماس با ادمین: @SeyedAliMashhad
مشاهده در ایتا
دانلود
.......به نام خالق زیبایی ها....... با وجود گذشت بیش از چند دهه از پایان جنگ تحمیلی ، فیلم های دفاع مقدس همچنان در اوج باقی مانده و هنوز هم طرفداران پروپا قرص و زیادی دارند. در این مطلب، لیست ماندگارترین و زیباترین فیلم های دفاع مقدس را قرار داده ایم ، با ما همراه باشید: شماره ۱ 🎞 فیلم پرواز در شب فیلم پرواز در شب یکی از بهترین فیلم های دفاع مقدس می باشد که ساخته سال ۱۳۶۵ بوده و کارگردانی و نویسندگی آن را رسول ملاقلی پور برعهده داشته است. داستان این فیلم درباره یک گردان از نیروهای ایرانی است که در محاصره قرار می‌گیرد و ارتباط آن با قرارگاه مرکزی قطع می‌شود؛ چهار نفر از رزمندگان گردان انتخاب می‌شوند تا برای درخواست کمک خود را به قرارگاه برسانند از آن میان سه تن کشته می‌شوند و یکی خود را به قرارگاه می‌رساند. فرمانده گردان نیز برای تهیه آب آشامیدنی سربازان زخمی، محاصره دشمن را می‌شکند، اما شهید می‌شود. قوای کمکی سر می‌رسد و پس از مقابله با دشمن بقیه افراد گردان را نجات می‌دهد. 🔸https://eitaa.com/filmak7
📛☝️🐭 بررسی بازی همستر کامبت ✅ آینده‌ی بازی همستر کامبت واقعاً مشخص نیست و هیچ تضمینی برای تبدیل آن به پول واقعی وجود ندارد؛ ❓آیا کسی از این بازی پول بدست آورده؟ ✅ خیر، چون هنوز در هیچ صرافی ارز دیجیتال لیست نشده. ✍دکتر موسوی 🔸https://eitaa.com/filmak7
🎬 نظر شهید مرتضی آوینی پیرامون برخی کارگردان های سینمای کشور / کتاب آینه ی جادو قسمت چهارم: 🔹ابراهیم حاتمی‌کیا: حاتمی‌كیا توانسته است كه بر تكنیك پیچیده سینما غلبه كند، حجاب‌های تصنع و تكلف و صورتگرایی و انتلكتوئلیسم را بدرد، از سطح عبور كند و به عمق برسد و با سینما همان حرفی را بزند كه «حزب الله» می‌گوید. رو دربایستی را كنار گذاشته‌ام؛ زدن این حرف‌ها شجاعتی می‌خواهد كه با عقل و عقل اندیشی و حتی ژورنالیسم جور در نمی‌آید، چرا كه حزب‌الله حتی در میان دوستان خویش غریبند، چه برسد به دشمنان. اگرچه در عین گمنامی و مظلومیت، باز هم من به یقین رسیده‌ام كه خداوند لوح و قلم تاریخ را بدینان سپرده است... ظهور حاتمی كیا در سینمای انقلاب واقعه ای است نظیر انقلاب. هر كس سینما را بشناسد و آدم مغرضی هم نباشد، قدر حاتمی‌كیا را به مثابه یك فیلمساز در خواهد یافت. اما حاتمی‌كیا فقط در این حد توقف ندارد. او در عرصه سینما مظهر انسان‌هایی است كه با انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ظهور كرده‌اند و آنان را باید «طلایه داران عصر معنویت» خواند. او یك «بسیجی» است. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، یادداشت «ای بلبل عاشق، جز برای شقایق‌ها مخوان») 🔹بهرام بیضایی: بیضایی مضامین را برای این تکنیک ثابتی که می‌شناسد برمی‌گزیند، یعنی کاری درست خلاف آنچه معمول است، و بنابراین، او قدرت نوآوری ندارد، چرا که دیگر تجربه نمی‌کند و هر بار خودش را تکرار می‌کند. و البته این هست که او از خودش تقلید می‌کند و بنابراین، کارش به زشتی آنان که از دیگران تقلید می‌کنند نیست. تکنیک سینمایی بیضایی در جایی میان تئاتر و سینما متوقف شده است و البته او بیشتر از آنکه یک سینماگر باشد، یک تئاتریسین است و به عبارت بهتر، یک تکنیسین تئاتر... بیضایی فرم و تکنیک را می‌پرستد و همه چیز را، از مضمون قصه، شخصیت‌ها و وقایع گرفته تا دکوپاژ و میزانسن ... و حتی مونتاژ را، فدای آن می‌کند... فیلم‌های بیضایی جز یک فرمالیسم بسط یافته، چیز دیگری نیستند. فیلمساز قصد بیان هیچ چیز را ندارد و فقط مهارت بسیار خود را در ساختن سینه‌تئاترهای فرمالیستی به رخ مخاطبان خاص خویش می‌کشد. (کتاب آینه جادو، جلد دوم، نقد فیلم «مسافران») 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم اول سال ۱۳۶۴ 🎞توهم کارگردان: سعید حاجی میری بازیگران: جلیل فرجاد، رضا پیام، ملیحه نظری، رضا بنفشه خواه و ابراهیم حاتمی کیا حتی عنوان فیلم هم نشانی سرراستی از قصه فیلم است و شرح حال و وضعیت همه اعضای سازمان مجاهدین خلق و گروهک منافقین را در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا لحظه اکنون نمایندگی و توهم حقانیت آن‌ها را عیان و عریان می‌کند. فیلم، ماجرای دو نفر از اعضای سازمان مجاهدین را روایت می‌کند که در یک خانه تیمی مخفی شده و پناه گرفته‌اند، اما حتی همین دو نفر هم با یکدیگر همراه و هم‌نظر نیستند. توهم موفق می‌شود این شکاف همیشگی بین اعضای سازمان و بی‌اعتقادی و شکست آن‌ها را به تصویر بکشد. این فیلم درعین حال اولین فیلمی است که چنین پررنگ، سراغ موضوع منافقان می‌رود. تیتراژ فیلم یکی از بهترین عنوان‌بندی‌های آن سال‌های سینمای ایران است و امواج آب و ظاهرشدن عنوان فیلم با اعوجاجی مدام، هماهنگی و سنخیت کاملی با اوهام و وضعیت معلق و ناپایدار منافقین دارد. توهم همچنین باوجود ارائه تصویری تراژیک از منافقین، نگاه کمیک محوی هم دارد، نمونه بارز آن وضعیت مضحکی است که شخصیت اصلی فیلم (جلیل فرجاد) گرفتار آن می‌شود. او با ذوق مشغول شنیدن خطابه‌ای شورآفرین از رادیو با کلماتی، چون «یاران، همقطاران برگیرید سلاح آتشین را» است، به خیال این‌که امواج روی رادیوی منافقین تنظیم شده، اما ناگهان با شنیدن اسم خرمشهر می‌فهمد این‌ها کلماتی در وصف رزمنده‌ها در جبهه است. 🔸https://eitaa.com/filmak7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم دوم سال ۱۳۶۵ 🎞دست نوشته‌ها کارگردان: مهرزاد مینویی بازیگران: جلیل فرجاد، امیر وطن زاد، بهنام شفیعی، شاپور بخشایی و علیرضا شجاع نوری جلیل فرجاد یک سال بعد از فیلم توهم، بار دیگر نقش اصلی فیلمی با موضوع سازمان مجاهدین خلق و منافقین را بازی می‌کند. او اینجا هم نقش یکی از اعضای این گروهک را دارد، با این تفاوت که دیگر از آن باور و اعتقاد راسخ خبری نیست و آن تردید‌های همراهش در فیلم توهم، انگار به قطعیت و یقینی در وجود حسین معتمد (نقش فرجاد) در دست‌نوشته‌ها تبدیل شده است. برای همین، خود به طعمه و مهره سوخته‌ای می‌ماند که سازمان قصد ترور او را دارد. در این میان، مسئول ترور او هم که دل خوشی از تشکیلات ندارد و از آن بریده، حاضر به حذف و کشتن معتمد نمی‌شود. دست نوشته‌ها که فیلمنامه آن را بهروز افخمی نوشته بود، جزو مهم‌ترین و بهترین فیلم‌هایی است که با موضوع تشکیلات ضدانقلاب و گروهک تروریستی منافقین ساخته شده و به‌خوبی خانه عنکبوتی و لرزان آن‌ها را به تصویر می‌کشد. دست‌نوشته‌ها به کارگردانی مهرزاد مینویی، در پنجمین جشنواره فیلم‌فجر سیمرغ بهترین تدوین را به دست آورد. اتفاق غریبی هم نبود، چون زنده‌یاد مینویی که تدوین فیلم را به عهده داشت، بیشتر به عنوان تدوینگر شناخته می‌شد و دست‌نوشته‌ها، تنها کارگردانی کارنامه‌اش بود. او بعد‌ها برای تدوین سه فیلم دیگر جنگی و دفاع‌مقدسی، پوتین، وصل نیکان و سجاده آتش هم جوایزی از جشنواره فجر دریافت کرد. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم سوم سال ۱۳۶۸ 🎞پرواز پنجم ژوئن کارگردان: علیرضا سمیع آذر بازیگران: مجید جعفری، ناصر آقایی، آتیلا پسیانی، محسن زهتاب و تانیا جوهری یکی از نمود‌های توطئه و سنگدلی گروهک منافقین و اعضای سازمان مجاهدین خلق در همین فیلم بروز می‌یابد؛ هرچند در قصه اسمی از این سازمان و گروهک برده نمی‌شود، اما سروشکل و رفتار اعضای آن در ربودن هواپیما و سوءاستفاده برای همراهی با مردم و مسافران و وارونه جلوه دادن حقیقت و این‌که آن‌ها علاقه به پناهندگی سیاسی و اجتماعی دارند، نشانی‌هایی از وابستگی آن‌ها به منافقین است. ضمن این‌که در طراحی لباس برخی شخصیت‌ها و نقش‌هایی که محسن زهتاب و تانیا جوهری بازی می‌کنند هم شکل و شمایل این گروهک نمود دارد. به‌جز این در فیلمنامه و دیالوگ‌ها هم همان واژگان شعاری و فریبنده آشنا را می‌شنویم: «هدف ما آزادی و ترقی کشوره. همیشه آزادی رو باید با فریاد به دست آورد، اما امروز در کشور ما فقط اسلحه می‌تونه این کار رو انجام بده. ما اولین شلیک یه مقاومت قهرآمیز هستیم.» به‌جز این، یکی دیگر از اعضای گروهک، رو به دوربین خبرنگاران می‌گوید: «نه! به هیچ‌وجه. مبارزه ما تروریستی نیست.» این وارونه‌گویی و وانمودکردن‌ها در پرواز پنجم ژوئن، معادل سینمایی همان دروغ‌های آشکار منافقین است، «مبارزه ما تروریستی نیست» کجا و کشتار مردم بیگناه وطن طی سال‌ها کجا؟ 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم چهارم سال ۱۳۶۹ 🎞تعقیب سایه‌ها کارگردان: علی شاه حاتمی بازیگران: غلامرضا اکبری، جعفر دهقان، سیدجواد هاشمی و حسن عباسی این فیلم به عنوان یکی از محصولات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دست روی یکی از اعمال جنایتکارانه منافقین در دهه ۶۰ می‌گذارد، یعنی بمبگذاری‌های متعدد در سطح شهر برای ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در مردم و ضربه زدن به انقلاب. اگرچه در تعقیب سایه‌ها هم اسم گروهک منافقین مطرح نمی‌شود، اما این رفتار ضدانسانی و تروریستی یکی از برنامه‌های همیشگی این گروهک برای خرابکاری و ایجاد ترس و وحشت میان مردم انقلابی بود. علی شاه‌حاتمی به‌خوبی از التهاب موضوع به نفع تعلیق و هیجان سینمایی و روایت قصه بهره می‌برد و مخاطب از ابتدا تا پایان با این داستان نفسگیر و وظیفه دشوار ماموران خنثی‌سازی بمب برای مقابله با تروریست‌ها و منافقین همراه می‌شود. این ویژگی التهاب و هیجان حتی از همان تیتراژ اول هم مشهود است و آن تصاویر نگاتیوی و فیلم‌های ظاهرنشده که جدال و کشمکش همیشگی نیرو‌های خیر و شر قصه را نشان می‌دهد، چشم‌انداز خوبی را پیش روی تماشاگر می‌گذارد. در این میان، موسیقی پرشور فریبرز لاچینی هم اکشن ماجرا را تقویت می‌کند. نکته قابل اشاره دیگر این‌که ضرباهنگ خوب این فیلم هم حاصل تدوین خوب مهرزاد مینویی است. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم پنجم سال ۱۳۷۲ 🎞پناهنده کارگردان: رسول ملاقلی‌پور بازیگران: احمد نجفی، عبدالرضا اکبری، مسعود کرامتی، شهره لرستانی و محمد کاسبی در این چند سال اخیر و هر از گاهی، عکسی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقرشان در خارج از کشور منتشر می‌شود. به‌جز لباس متحدالشکل، سرفصل مشترک همه این تصاویر، حال نزار چهره و افسردگی و خمودگی صورت و قامت اعضای این گروهک است و واقعا در این مورد خاص، رنگ رخساره خبر از سر ضمیر و درون آن‌ها می‌دهد. ندامت و پشیمانی در چهره تقریبا تمام آن‌ها موج می‌زند و قطعا خیلی‌ها و شاید همگی از موقعیت فعلی خود راضی نیستند و می‌خواهند به آغوش وطن برگردند. فیلم پناهنده، موضوع بازگشت زوجی از این جمع به نام سعید و بنفشه را روایت می‌کند که بعد از۱۰سال زندگی در خارج از کشور و فعالیت در سازمان فرار می‌کنند و به ایران می‌آیند. البته در فیلم پناهنده هم اسمی از سازمان مجاهدین خلق و گروهک منافقین برده نمی‌شود، اما نشانه‌ها و ارجاعات، تداعی‌کننده همین تشکیلات است. زنده‌یاد ملاقلی‌پور که بیشتر با فیلم‌های دفاع‌مقدسی شناخته می‌شد، در پناهنده، وجوه دیگری از انقلابیگری و پایبندی به ارزش‌های انقلابی را در قالب شخصیت بسیجی علی (عبدالرضا اکبری) به تصویر می‌کشد. 🔸https://eitaa.com/filmak7