eitaa logo
فیلم کوتاه من👌 |My short film
3هزار دنبال‌کننده
30 عکس
89 ویدیو
0 فایل
در اینجا فیلم های کوتاه با مضامین اخلاقی_تربیتی گلچین شده است💐 فیلم کوتاه یعنی صرفه جویی در گذر عمر⌛️ درذيل آيه‌«فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ»🍲 امام باقر(ع)فرمودند:انسان بنگرد كه علم خود را از چه كسى مى‌گیرد👌 تماس با ادمین: @SeyedAliMashhad
مشاهده در ایتا
دانلود
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم چهارم سال ۱۳۶۹ 🎞تعقیب سایه‌ها کارگردان: علی شاه حاتمی بازیگران: غلامرضا اکبری، جعفر دهقان، سیدجواد هاشمی و حسن عباسی این فیلم به عنوان یکی از محصولات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دست روی یکی از اعمال جنایتکارانه منافقین در دهه ۶۰ می‌گذارد، یعنی بمبگذاری‌های متعدد در سطح شهر برای ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در مردم و ضربه زدن به انقلاب. اگرچه در تعقیب سایه‌ها هم اسم گروهک منافقین مطرح نمی‌شود، اما این رفتار ضدانسانی و تروریستی یکی از برنامه‌های همیشگی این گروهک برای خرابکاری و ایجاد ترس و وحشت میان مردم انقلابی بود. علی شاه‌حاتمی به‌خوبی از التهاب موضوع به نفع تعلیق و هیجان سینمایی و روایت قصه بهره می‌برد و مخاطب از ابتدا تا پایان با این داستان نفسگیر و وظیفه دشوار ماموران خنثی‌سازی بمب برای مقابله با تروریست‌ها و منافقین همراه می‌شود. این ویژگی التهاب و هیجان حتی از همان تیتراژ اول هم مشهود است و آن تصاویر نگاتیوی و فیلم‌های ظاهرنشده که جدال و کشمکش همیشگی نیرو‌های خیر و شر قصه را نشان می‌دهد، چشم‌انداز خوبی را پیش روی تماشاگر می‌گذارد. در این میان، موسیقی پرشور فریبرز لاچینی هم اکشن ماجرا را تقویت می‌کند. نکته قابل اشاره دیگر این‌که ضرباهنگ خوب این فیلم هم حاصل تدوین خوب مهرزاد مینویی است. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم پنجم سال ۱۳۷۲ 🎞پناهنده کارگردان: رسول ملاقلی‌پور بازیگران: احمد نجفی، عبدالرضا اکبری، مسعود کرامتی، شهره لرستانی و محمد کاسبی در این چند سال اخیر و هر از گاهی، عکسی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در مقرشان در خارج از کشور منتشر می‌شود. به‌جز لباس متحدالشکل، سرفصل مشترک همه این تصاویر، حال نزار چهره و افسردگی و خمودگی صورت و قامت اعضای این گروهک است و واقعا در این مورد خاص، رنگ رخساره خبر از سر ضمیر و درون آن‌ها می‌دهد. ندامت و پشیمانی در چهره تقریبا تمام آن‌ها موج می‌زند و قطعا خیلی‌ها و شاید همگی از موقعیت فعلی خود راضی نیستند و می‌خواهند به آغوش وطن برگردند. فیلم پناهنده، موضوع بازگشت زوجی از این جمع به نام سعید و بنفشه را روایت می‌کند که بعد از۱۰سال زندگی در خارج از کشور و فعالیت در سازمان فرار می‌کنند و به ایران می‌آیند. البته در فیلم پناهنده هم اسمی از سازمان مجاهدین خلق و گروهک منافقین برده نمی‌شود، اما نشانه‌ها و ارجاعات، تداعی‌کننده همین تشکیلات است. زنده‌یاد ملاقلی‌پور که بیشتر با فیلم‌های دفاع‌مقدسی شناخته می‌شد، در پناهنده، وجوه دیگری از انقلابیگری و پایبندی به ارزش‌های انقلابی را در قالب شخصیت بسیجی علی (عبدالرضا اکبری) به تصویر می‌کشد. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم ششم سال ۱۳۷۳ 🎞روز شیطان کارگردان: بهروز افخمی بازیگران: آتیلا پسیانی، علی دهکردی، عبدالرضا اکبری، محمد فیلی، حمید طاعتی و منوچهر حامدی بهروز افخمی که فیلمنامه دست‌نوشته‌ها را با موضوع سازمان مجاهدین خلق و گروهک منافقین نوشته بود، در روز شیطان هم به خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی آن‌ها می‌پردازد. اگرچه این اشاره بدون نام است، اما نشانه‌ها به‌وضوح حکایت از جنایت‌های منافقین در سال‌های دور دارد و افخمی بعد از جنایت‌هایی، چون انفجار در حرم امام رضا (ع)، روایتگر موضوع انفجار‌ها و اقدامات ضدانسانی گروهک‌های ضدانقلاب در قصه روز شیطان می‌شود و آن را در نگاهی آینده‌نگرانه و متعهد با سنگ‌اندازی دشمنان در مقابل پیشرفت دانش هسته‌ای کشورمان پیوند می‌زند. افخمی بعد‌ها در فیلم روباه هم سراغ چنین موضوعی می‌رود، ولی با داستان و فضایی متفاوت. روباه، استایل و جذابیت و التهاب روز شیطان و البته دست‌نوشته‌ها را ندارد. نکته فرعی و بامزه و قابل اشاره دیگر این‌که افخمی درست یک سال پیش از ساخت روز شیطان و روایت وجوه شر و سیاه آدمی، فیلمی به نام روز فرشته ساخته بود که رویکردی کمدی و فانتزی داشت و ویژگی‌های بد و خاکستری آدم‌ها را با نگاهی نرم و دلپذیر و شیرین ارائه می‌کرد. 🔸https://eitaa.com/filmak7
Majid+Entezami+-+Booye+Pirahan+Yousef+(320).mp3
2.76M
🎼موسیقی متن فیلم های ایرانی ، سهم بزرگی در خاطره انگیزتر شدن آن ها داشتند. ماندگارترین موسیقی متن فیلم های ایرانی مربوط به مواردی می شوند که نه فقط فیلمنامه زیبایی داشتند، بلکه بازیگرانشان با این نقش های استثنایی در ذهنمان ماندگارتر شدند. در ادامه خاطره انگیزترین موسیقی متن فیلم های ایرانی را برای شما قرار دادیم: 🎞بوی پیراهن یوسف کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا آهنگساز: مجید انتظامی محصول: ۱۳۷۴ این فیلم به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و بازی‌های درخشان علی نصیریان و نیکی کریمی به خودی خود جایگاه مهمی در بین آثار پس از جنگ ایران دارد. مجید انتظامی به گفته‌ی خودش برای ساخت این موسیقی شب‌های زیادی را تا صبح بیداری کشید و زمان را از یاد برد. اولین چیزی که با شنیدن این موسیقی در ذهنمان نقش می‌بندد، سکانس نفسگیر دویدن دایی غفور (با بازی علی نصریان) در کنار اتوبوس‌های اسرایی است که یکی پس از دیگری از کنارش می‌گذشتند و او دوان دوان و افتان و خیزان به شوق دیدن پسرش آن‌ها را همراهی می‌کند. نقش موسیقی در تاثیرگذاری این سکانس غیر قابل وصف است. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم هفتم سال ۱۳۹۴ 🎞سیانور کارگردان: بهروز شعیبی بازیگران: مهدی هاشمی، هانیه توسلی، پدرام شریفی، آتیلا پسیانی، حامد کمیلی، بهروز شعیبی، بهنوش طباطبایی و بابک حمیدیان یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمای ایران با موضوع سازمان مجاهدین خلق و برخلاف فیلم‌های دیگر به اعمال جنایتکارانه این گروهک در سال‌های پیروزی انقلاب و در دهه۶۰ می‌پردازد، سراغ فعالیت این سازمان در سال‌های پیش از انقلاب می‌رود و اختلافات و انشعابات آن‌ها در دهه ۵۰ را به تصویر می‌کشد. از نکات تقریبا کم‌سابقه در این فیلم نسبت به آثار مشابه قبلی این بود که با تصویری که از چهره‌هایی، چون شهید مجید شریف‌واقفی و مرتضی صمدیه لباف از اعضای سازمان ارائه می‌شود، مخاطبان نسبت به آن‌ها سمپات هستند و حس همدلی و همراهی دارند و حسابشان را همچون واقعیت و فرامتن از شخصیت‌های سازمان مجاهدین خلق و بدمن‌هایی، چون تقی شهرام جدا می‌کنند که اعتقاد به مبارزه مسلحانه و ترور و کشتار داشت و نگاه و راهش از مبارزان واقعی و مومن و مسلمان علیه حکومت پهلوی دور بود. 🔸https://eitaa.com/filmak7
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم هشتم سال ۱۳۹۴ 🎞امکان مینا کارگردان: کمال تبریزی بازیگران: میلاد کی‌مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهادر مالکی و سیامک صفری کمال تبریزی که سال‌ها پیش فیلمبردار فیلم توهم با موضوع گروهک تروریستی منافقین بود، سال۹۴ فیلمی با این موضوع کارگردانی کرد، ولی اگر موافق باشید، فیلمبرداری تبریزی جای دفاع بیشتری نسبت به کارگردانی او با موضوعی مشابه دارد و حتی چاشنی‌هایی، چون عشق و شک و تردید و خیانت و به‌ویژه ایهام این کلمه آخری با خیانت حزبی و گروهی و سازمانی هم به کمک فیلم نیامد و منجر به روایت جذابی نشد. بحث عشق و دشواری و تردید میان دلبستگی و وظیفه را حتی اگر با سیانور و تم عاشقانه آن هم مقایسه کنید، امکان مینا قطعا بازنده ماجراست و دلی به دست نمی‌آورد. اگرچه همیشه گلایه‌هایی مطرح است که چرا سینمای ایران چندان سراغ ظرفیت فراوان موضوع منافقین و اقدامات جنایتکارانه و اثرات خرابکارانه آن‌ها نمی‌رود، اما پرداخت‌هایی، چون امکان مینا هم واقعا توصیه نمی‌شود. 🔸https://eitaa.com/filmak7
Farhad+Fakhredini+-+Roozi+Roozegari+(320).mp3
1.79M
🎼موسیقی متن فیلم های ایرانی ، سهم بزرگی در خاطره انگیزتر شدن آن ها داشتند. ماندگارترین موسیقی متن فیلم های ایرانی مربوط به مواردی می شوند که نه فقط فیلمنامه زیبایی داشتند، بلکه بازیگرانشان با این نقش های استثنایی در ذهنمان ماندگارتر شدند. در ادامه خاطره انگیزترین موسیقی متن فیلم های ایرانی را برای شما قرار دادیم: 🎞روزی روزگاری کارگردان: امرالله احمدجو آهنگساز: فرهاد فخرالدینی محصول: ۱۳۷۰ روزی روزگاری سریالی به کارگردانی امرالله احمدجو بود که سال ۱۳۷۰ از تلویزیون ایران پخش می‌شد. بازیگرانی مانند ژاله علو، خسرو شکیبایی و محمود پاک‌نیت در آن حضور داشتند. داستان درباره‌ی راهزنی بود که پس از جراحت به دست یک خانواده‌ی روستایی پذیرایی شد و بعد از آن تغییرات زیادی در زندگی‌اش رخ داد. موسیقی فراموش نشدنی این سریال توسط فرهاد فخرالدینی موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ملی ایران ساخته شد. فخرالدینی به مدت ۱۱ سال رهبر ارکستر ملی ایران بود. او فرزند محمدعلی فخرالدینی متخلص به «محزون» از شعرای مطرح آذربایجان است. 🔸https://eitaa.com/filmak7
موسیقی+فیلم+مادر.mp3
2.33M
🎼موسیقی متن فیلم های ایرانی ، سهم بزرگی در خاطره انگیزتر شدن آن ها داشتند. ماندگارترین موسیقی متن فیلم های ایرانی مربوط به مواردی می شوند که نه فقط فیلمنامه زیبایی داشتند، بلکه بازیگرانشان با این نقش های استثنایی در ذهنمان ماندگارتر شدند. در ادامه خاطره انگیزترین موسیقی متن فیلم های ایرانی را برای شما قرار دادیم: 🎞مادر کارگردان: علی حاتمی‌ آهنگساز: ارسلان کامکار محصول: ۱۳۶۸ فیلم مادر از ساخته‌های زیبا و ماندگار علی حاتمی است که بازیگرانی چون محمدعلی کشاورز، رقیه چهره آزاد و اکبر عبدی در آن به نقش‌آفرینی پرداختند. فیلم مادر از ابتدا تا انتها غمی نهفته در خود دارد، که موسیقی‌اش بیشتر از هرچیزی آن را منتقل می‌کند. ارسلان کامکار، عضوی از گروه کامکارها و نوازنده‌ی بربط و ویولون، ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده داشت. کامکار برای ساخت این موسیقی شاید بهترین انتخاب بود، چرا که تخصص و تسلط او بر سازهای ایرانی و سنتی توانست اثری را خلق کند که داستان غم‌انگیز خداحافظی مادری با فرزندانش را به تاثیرگذارترین شکل ممکن بیان بیان کند. 🔸https://eitaa.com/filmak7
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 عید قربان آمد و من هم شدم قربانیت گرچه من دعوت ندارم آمدم مهمانیت مفلسم آهی ندارم در بساطم ناگزیر این دل صد پاره و چشمان تر ارزانیت
به بهانه ی خبر هلاکت مریم رجوی(فارغ از اینکه شایعه باشد یا نه) نگاهی داریم به ۱۰ فیلم سینمای ایران که با موضوع گروهک تروریستی منافقین دفتر ضخیم و سنگین خیانت و جنایت این گروه تروریستی را تورقی کرده است.  فیلم نهم سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۷ 🎞ماجرای نیمروز و ماجرای نیمروز؛ رد خون کارگردان: محمدحسین مهدویان بازیگران: مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، مهدی زمین‌پرداز، حسین مهری، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی و محسن کیایی همان‌طور که ایستاده در غبار، پوست‌اندازی سینمای جنگ و دفاع‌مقدس بود، ماجرای نیمروز هم روح تازه‌ای به جان سینمای انقلاب دمید و همه کلیشه‌های قبلی سینمای ایران در این زمینه را کنار زد. نگاه رئالیستی و واقعگرای او و وفاداری و پایبندی به منابع و مستندات واقعی و بازنمایی دقیق و پرجزئیات آن‌ها در قصه، به مذاق مخاطبان سخت‌پسند و منتقدان سینمای ایران هم خوش آمد و نگاهشان را نسبت به چنین موضوعاتی تغییر داد. موضوعاتی که به خاطر پرداخت بد برخی کارگردان‌ها، شائبه سفارشی بودن آن‌ها را تقویت می‌کرد. مهدویان بعد از ماجرای نیمروز و روایت موضعگیری رسمی و علنی منافقین علیه انقلاب و مردم، در قسمت دوم فیلم یعنی ماجرای نیمروز؛ رد خون سراغ یکی از ملتهب‌ترین و حساس‌ترین مقاطع جنگ و انقلاب می‌رود و برای اولین بار در سینمای ایران به ماجرای عملیات مرصاد و شکست منافقین می‌پردازد. برخی از شبه روشنفکران و مخالفان نظام و انقلاب موقع ساخت و نمایش فیلم، به نگاه یکسویه کارگردان خرده گرفتند. سوال از این عده قلیل این است که آیا این همه وطن‌فروشی و همراهی با صدام و دشمن و جنایات متعدد علیه ملت ایران، برای این‌که فیلمساز کدام سمت بایستد، کفایت نمی‌کند؟ 🔸https://eitaa.com/filmak7