eitaa logo
فیلم بین
109 دنبال‌کننده
97 عکس
0 ویدیو
16 فایل
قراره اینجا هر هفته یک فیلم، یک نمایشنامه معرفی کنم🤩🤩🤩 اونایی که دوست دارن با من ببینن و بخونن😍😍😍 شنبه ها معرفی نمایشنامه🎭🎭 چهارشنبه ها معرفی فیلم 🎥 🎥 من اینجام @Saadatfar_fateme
مشاهده در ایتا
دانلود
مهاجمان صندوق گمشده (انگلیسی: Raiders of the Lost Ark) یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن-ماجراجویی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. نویسندگی این فیلم بر عهدهٔ لارنس کاسدان بر پایهٔ داستانی نوشتهٔ جرج لوکاس و فیلیپ کافمن بوده‌است. در این فیلم هریسون فورد، کارن آلن، پل فریمن، رونالد لیسی، جان ریس-دیویس و دنهلم الیوت ایفای نقش می‌کنند. فورد نقش ایندیانا جونز را به تصویر می‌کشد؛ یک باستان‌شناس جهان‌گرد که در سال ۱۹۳۶ با آلمان نازی برای به‌دست آوردن تابوت عهد که مدت‌ها پیش گم شده‌بود، رقابت می‌کند. گفته می‌شود این عتیقهٔ باستانی ارتش را شکست‌ناپذیر می‌کند. جونز با معشوقهٔ سابق و سرسخت خود به‌نام ماریون ریونوود (آلن) هم‌تیم می‌شود تا مانع راهنمایی باستان‌شناس رقیبش، دکتر رنه بالک (فریمن) به نازی‌ها برای به‌دست آوردن تابوت و قدرت آن شود. https://eitaa.com/filmbinim
آلبر کامو (فرانسوی: [albɛʁ kamy] (دربارهٔ این پرونده شنیدن)؛ زادهٔ ۷ نوامبر ۱۹۱۳ – درگذشتهٔ ۴ ژانویه ۱۹۶۰) نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوی برنده جایزه ادبی نوبل بود. او یکی از نویسندگان بزرگ در مکتب رئالیسم، خالق کتاب مشهور بیگانه و مقاله جریان‌ساز افسانهٔ سیزیف است. کامو در سال ۱۹۵۷ به خاطر «آثار مهم ادبی خود که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. سه اثر معروف کامو با نام‌های «بیگانه»، «کالیگولا»، «افسانه سیزیف» بیش از هر چیز سبک او را معرفی می‌کنند و موضوع محوری‌شان پوچی است. آلبر کامو پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برندهٔ جایزهٔ نوبل و همچنین نخستین نویسندهٔ زادهٔ قارهٔ آفریقا بود که این عنوان را کسب کرده بود. همچنین کامو در بین برندگان نوبل ادبیات، کمترین طول عمر را دارد و دو سال پس از بردن جایزهٔ نوبل در یک سانحهٔ تصادف درگذشت. https://eitaa.com/filmbinim
کالیگولا (به فرانسوی: Caligula) نمایش‌نامه‌ای است که آلبر کامو، نویسندهٔ الجزایری-فرانسوی، نوشتن آن را در سال ۱۹۳۹ آغاز کرد و اولین نسخه آن در ماه مه ۱۹۴۴ بدست انتشارات گلیمر به چاپ رسید. او بعدها در این نمایش‌نامه، رمان بیگانه و نیز مقاله افسانه سیزیف تغییرات و بازبینی‌های بسیاری انجام داد که خود آن را را دور باطل نامیده است. بعضی از منتقدین، این کتاب را متعلق به مکتب اگزیستانسیالیسم می‌دانند در حالیکه خود کامو همیشه تعلق خود به این مکتب را نفی می‌کرد. https://t.me/filmibebenim
این نمایش بر پایه زندگی کالیگولا، سومین امپراتور روم نوشته شده‌است که در ۲۱ سالگی بر تخت امپراتوری نشست و در سال ۴۱ میلادی کشته شد. البته آلبر کامو نیز برداشتی خاص از زندگی این امپراتور جوان داشته‌است. نمایش نشان می‌دهد که کالیگولا، امپراتور جوان رومی، با مرگ خواهرش، دروسیلا، که معشوقه‌اش نیز بود دچار پریشان‌احوالی می‌شود. در بیان حوادث از دیدگاه کامو، کالیگولا نهایتاً به‌طور عمد زمینه قتل خود را فراهم می‌کند. https://t.me/filmibebenim
نمایشنامه کالیگولا آلبرکامو پس از مرگ خواهر، کالیگولا که به حقیقت مرگ آگاه شده، حکومت وحشت را آغاز می‌کند: مرگ سایه خود را بر سر اطرافیان کالیگولا می‌گستراند. دیگر هیچ‌کس، جز تنی چند که با راستی زندگی می‌کنند بر فردای خود ایمن نیست. کالیگولا که اینک قدرت مطلق در اختیار اوست با پوچی درمی‌افتد. هربار که ابرمردی بر تخت می‌نشیند محنت و آزمون بزرگی برای خلق آغاز می‌شود. غرض آن نیست که کالیگولا با هیتلر مقایسه شود چرا که کالیگولا حتی مستبد هم نیست: «مستبد کسی‌است که ملت‌ها را فدای عقایدش یا جاه‌طلبی‌اش می‌کند.» بااین‌همه، گرچه زیر بار چندین جنگ نرفته‌است، گرچه پیروزی و فتح را به سخریه می‌گیرد، در آخر او هم کاری جز جنایت نمی‌کند. البته جنایتی «هنرمندانه». قتل که در نظر او یکی از شاخه‌های هنرهای زیباست نتیجه منطقی، و نیز حقیرانه ستیز با مطلق است. کیریلوف، قهرمان جن زدگان داستایوفسکی تنها با کشتن خود می‌تواند آزادی خود را نشان دهد و کالیگولا با کشتن دیگران. قدرت استدلال و استنتاج کالیگولا تا به حدی است که ما خوانندگان یا تماشگران، با نخستین جنایات او هم‌آواز و حتی هم‌گام می‌شویم. آنجا که برای نجات خزانه، بزرگزادگان را وادار به وصیت به نفع دولت می‌کند و سپس دستور قتل آن‌ها را می‌دهد، آنجا که سناتورهای ابله و ترسو را می‌کشد. اما طلب آزادی از راه پوچی به زودی موجب عصیان می‌شود و سرانجام لحظه‌ای می‌رسد که کالیگولا، حتی در مطلق، به خطا می‌رود. تا جایی که خود نیز به خطای خود پی می‌برد: «بیا منصفانه قضاوت کنیم: فقط حماقت نیست که بر ضد من است، راستی و دلیری کسانی هم هست که می‌خواهند خوشبخت باشند.» https://t.me/filmibebenim
یک پیشنهاد خوب برای شما کالیگولا https://fidibo.com/book/66997-کتاب-کالیگولا
یک پیشنهاد خوب برای شما کالیگولا https://fidibo.com/book/85885-کتاب-کالیگولا
ای. تی. موجود فرازمینی (به انگلیسی: E.T. the Extra Terrestrial) فیلمی سینمایی در ژانر علمی تخیلی است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده و در سال ۱۹۸۲ منتشر شده‌است.[۴] این فیلم از نگاه انجمن صنعت فیلم آمریکا یکی از ۱۰ فیلم برتر در سبک علمی-تخیلی است. فیلمنامهٔ این فیلم را ملیسا متیسن برای اسپیلبرگ نوشت. پس از انتشار این فیلم، کتابی گویا با نام ئی.تی. موجود فرازمینی توسط استیون اسپیلبرگ و به روایت مایکل جکسون منتشر شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های اسپیلبرگ است که توانست با استقبال خوبی هم از سوی تماشاگران و هم منتقدین رو به رو شده‌است و از نظر فروش با محاسبه نرخ تورم پرفروش‌ترین فیلم اسپیلبرگ با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش جهان با محاسبه نرخ تورم است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و رکورد جنگ ستارگان را شکست و تا چند سال و قبل از فیلم پارک ژوراسیک ۱ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود. این فیلم از شاهکارهای سینماست که طرفداران زیادی در جهان دارد. https://t.me/filmibebenim
سوءتفاهم، دومین نمایش‌نامهٔ آلبر کامو، در مسافرخانه‌ای در قلب چکسلواکی می‌گذرد، مسافرخانه‌ای که دو زن اداره‌اش می‌کنند؛ مادری پیر و دخترش، مارتا. در آغاز نمایش‌نامه آن دو مشغول صحبت دربارهٔ ورود مسافری تازه هستند که می‌خواهند به او دارو بخورانند و همان شب در دریاچهٔ سد غرقش کنند، درست همان‌طور که با مسافران پیش از او کرده‌اند. اگرچه هویت مسافر بر تماشاگران آشکار است، مادر پیر و دخترش او را به جا نمی‌آورند. او در اصل فرزند مادر و برادر دختر است که بیست سال پیش پسری ولنگار بوده و خانه و کاشانه‌اش را ترک کرده‌است. https://eitaa.com/filmbinim