eitaa logo
💠 فیلموسوفی 💠
2.7هزار دنبال‌کننده
347 عکس
102 ویدیو
4 فایل
🌀 لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ 🔹محلی برای نقد فیلم، سریال، انیمه و رسانه های تصویری 🔹ارتباط: @filmosophi
مشاهده در ایتا
دانلود
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠پدرکشتگی با پیروزی انقلاب! 🔹در مورد سریال سرزمین مادری قبلا هم مطالبی نوشتم (اینجا و اینجا)؛ سریال اساسا انقلاب اسلامی رو در دوفصل اول نشون نداد، یعنی «اسلامی» بودن انقلاب رو سانسور کرد، بیشتر به یه کمونیسم شورشی پرداخت، عباسِ کمونیست رو کرد و نیرویِ جانبازِ انقلابی رو، باپوچی تمام و در راه هیچی، منفجرش کرد 🔹در فصل سوم، پدر رهی و باقی انقلابی‌ها، بی‌صبرانه منتظر بازگشت امام به کشورن؛ انصافا هم باباش به امام خیلی جذابه و شخصا منتظر بودم دیدار امام رو چجوری می‌خواد دربیاره. سیلی از جمعیت و شور مردمی که نمی‌تونن امام رو از نزدیک ببینن، ولی همین که در نزدیک‌ترین نقطه بهشون باشن، براشون کافیه 🔹در قسمت بعدی، رهی رفته تلویزیون بخره تا این پیرمرد دوست‌داشتنی از تلویزیون (که خط قرمزش بوده و فقط واسه دیدن امام راضی شده که بخرش) امام رو ببینه؛ اما وقتی رهی برمی‌گرده، می‌بینه که باباش رادیو به‌دست و در انتظار امام، مرده! 🔹بعدش هم سکانس رسیدن امام تبدیل می‌شه به قبر کندن برای باباش؛ یعنی به جای نمای باز از خروج مردم، نمای بسته از شکستن قبر اومد و فیلم زمانی که قراره اوج بگیره و حماسهٔ مردمی رو نشون بده، ترجیح می‌ده شخصیت معصوم و زحمت‌کش سریال رو جایگزین بازگشت امام کنه 🔹با این وضعیت، مخاطب از ورود امام در این فیلم چی یادش می‌مونه؟ پدرکشتگی رهی با قدم رنجهٔ امام! نمی‌دونم با چه منطقی بودجه‌های کلون خرج سیاه‌نمایی از وقایع حماسی انقلاب می‌شه، ولی عجیب‌تر اینه که مسئولان صداسیما در گزارش بنویسن: «سرزمین مادری، سریال الف، راوی انقلاب!» 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠ویرآوای نقد و بررسی انیمیشن Wild Robot 2024 🔹تحلیل و بررسی فلسفی انیمیشن ربات وحشی جدیدترین انیمیشن کمپانی دریم ورکس 🔹شنبه ساعت ۱۸ 🔹لینک جلسه: https://virasty.com/Filmosophy/1731675036320723268 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سریال «هشت‌پا» نمونهٔ بسیار خوبی برای دوستان سریال‌سازه که ازش یاد بگیرن و ببینن می‌شه در تلویزیون هم سریال جذاب با ریتم مناسب ساخت که مخاطب خسته نشه 🔹این سکانس رو که به درستی بخشی از معنی عمیق از «یا من اسمه دواء و ذکره شفاء» رو توضیح می‌ده، نمونه‌ایه از اثری که به خاطر شخصیت‌پردازی و روایت خوب قصه، شعارزده نیست و البته به خاطر باسوادی و تعهّد فیلمساز، تونسته شبههٔ شرّ رو به خوبی در چند دقیقه رفع کنه 🔹مقایسه کنین با سریال «از سرنوشت» که در بحث فیلم دینی توضیح دادم چطوری سکانسش پیامی ضددینی رو منتقل می‌کنه؛ می‌شه یه اثر هنری مطابق با «حقیقت» ساخت که جذاب هم باشه، ولی زحمت و مطالعه و تمرین و خلاقیت می‌خواد 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
هدایت شده از آی نقد | inaghd.ir
نقد و بررسی ربات وحشی.mp3
31.82M
⭕️نشست نقد و بررسی انیمیشن ربات وحشی 🔸بررسی فرم فطری این انیمیشن 🔸بررسی مسئله هوش مصنوعی 🔸بررسی محتوای نمادین دینی 🔸بررسی مسئله وحدت و مقاومت 🔸بررسی تناقضات انیمیشن ربات وحشی 🔸و... 🆔@inaghd_ir 🆔@Filmosophy
هدایت شده از ...فرا فکر...
35.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
...فرافکر... ماجرا، ماجرای خانمی هستش که قصد خود کشی داشته و با دیدن برنامه زندگی پس از زندگی منصرف میشه. اما نکته مدنظر ما جمله؛ از داخل فیلم یاد گرفتیمه که این خانم می گن. رسانه چیست؟ رسانه از رساندن میاد و هر چیزی که انسان از ان پیامی دریافت کنه میشه رسانه. قدیمی باشه اون چیز یا جدید، درونی باشه یا بیرونی، فرقی نمیکنه در اصل مطلب که رساندن پیام باشه، تفاوت ها فقط در نحوه رساندن پیامه. یکی سریع یکی کند یکی جمعی یکی فردی و... . نگاه ما نسبت به تمام رسانه ها باید در این اصل(رساندن پیام) یکسان باشه. چه کتاب باشه چه فیلم و... در نتیجه باید خیلی مراقب باشیم و از اطرافیانمون هم مراقبت کنیم که چه پیام یا پیام هایی را دارن دریافت می کنن. *از چه رسانه هایی استفاده می کنن* چون قطعا این پیام های دریافت شده تاثیر مستقیم در زندگی افراد داره؛ اگر نگیم تمام زندگی انسان ها در این دریافت ها و استفاده از ان ها خلاصه میشه. و قطعا تفاوت است مابین رسانه هایی که انسان را زنده می کنند و رسانه هایی که انسان و یا انسانیتش را می کشند. : بسته جامع: بصیرت و حکمت رسانه برنامه کامل: اینجا مطلب مرتبط: اینجا | فرافکر ایتا | فرافکر تلگرام |
💠 فیلموسوفی 💠
...فرافکر... ماجرا، ماجرای خانمی هستش که قصد خود کشی داشته و با دیدن برنامه زندگی پس از زندگی منصرف
🔹این خانم یکی از میلیون‌ها ایرانیه، که چون به مخاطبین در کشورمون هیچ اهمیتی داده نمی‌شه، قربانی آثار سیاه و هیچ‌گرای داخلی شده 🔹در یادداشت «ضرورت‌ها و فوائد نقد فیلم» ده‌ها نمونه از تأثیرات عینی روان‌شناختی سینما رو، بر مخاطبین، آوردیم؛ اما مجمع تحلیل‌گران ساترا در کنار باقی منتقدین کم‌سواد و سکولار، راهکارش اینه که: فیلمسازا! فیلم بد نسازین! 🔹نقد جدی با رویکرد مرحوم دکتر فرج‌نژاد می‌تونه آثار مخرّب اثر رو تا حد زیادی خنثی کنه و با ارزیابی اثر طبق نگاهِ صحیحِ فلسفی و عرفانی، می‌شه نگاه جدیدی رو بر اساس حقائق جهان، به مخاطب معرفی کرد. روشی بسیار کارآمد و مفید که قریب به اتفاق منتقدین ازش غافلن؛ بماند که یه عده تبدیل به مروّج آثار مستهجن شدن 🖌️فیلموسوفی @Filmosophy
41.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از نِق زدن تکنسین‌ها نهراسید! 🔹آسیب‌شناسی توسط برترین مدرسین و منتقدین کشور 🔹تکنسین‌های بی‌سواد که مسئولن (مثلا ارزیابی فیلمنامه‌)، فرم‌زدگی افراطی که در تولید و حتی دچارشیم، و اساسا ورود به ایران که با هدف تقابل با فرهنگ مردم بود، از علل بی‌رمقی، بی‌خاصیتی و حتی ضدهنجار بودن سطوحی از سینما، تلویزیون و شبکه خانگیه 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy
💠آرمان‌شهر انسانی یا زندگیِ حیوانیِ جنگلی؟ 🔹انیمیشن ربات جنگلی (رام‌نشده یا وحشی هم می‌شه گفت) تمرکز ویژه‌ای روی بحث هدف زندگی و فطرت داره؛ رُز رباتی که برای اولین بار در جزیره‌ای چشماش رو باز می‌کنه و دنبال وظیفه‌ایه که بهش محول بشه 🔹اما هر چی جلوتر می‌ره، می‌بینه اون برنامه‌ریزی درونیش نمی‌تونه به سمت کمال و لذتی که دوست داره، ببرتش؛ برای همین برنامه‌نویسیش رو عوض می‌کنه و در مقابل انسان‌هایی که درستش کردن، می‌ایسته تا جنگل رو نجات بده 🔹جالبه که زندگی در جنگل، حیوونایی که اونجا هستن و طراحی محیط، بسیار جذابه؛ اما وقتی به انسانی می‌رسیم، هم طراحی یه چیز مسخره و کلیشه‌ای با رنگای سرده و هم ربات‌هایی که از این شهر میان، می‌خوان رو نابود کنن و خصلتی شرورانه دارن 🔹یعنی کلا هرچیزی که مربوط به این آرمان‌شهر انسانی باشه، بَده و هر چیزی که مربوط به زندگی بدوی حیوانات باشه، جذابه. تمام حرف اثر همینه، به قول رز: «باید از برنامه‌‌ریزیمون [یعنی چیزی که براش درست شدیم] فراتر بریم.» 🔹درواقع اثر با سوء استفاده از رابطه فرزند/مادری، داره «طغیان علیه آنچه براش درست شدیم» رو جذاب جلوه می‌ده و افق دید مطلوب رو، زندگی حیوونی اما صلح‌آمیز معرفی می‌کنه که حرف نامعقولیه. آخرش هم وقتی رز می‌ره در جزیره مشغول به انجام دادن اون چیزی که براش آفریده شده، می‌شه، ما حالمون بده چون از بچه‌ش دور افتاده 🔹نگاه اثر مثل انیمیشن اوریون و تاریکیه؛ در بعضی نماها ربات‌هایی که حامی انسان‌هان در نورن و ما ازشون بیزاریم، اما رز در تاریکیه و قلب ما باهاشه. 🖌️فیلموسوفی نقد عمیق فیلم @Filmosophy