هدایت شده از نُقلِ قول(:
#بِأیّ_ذَنْبٍ_قُتِلَت
#محسنیه_سند_حقانیت
#اولین_پرونده
⇦مطلب بسیار ساده است
اصلا جای بحث و دعوا ندارد.
اصلا اجباری در کار نیست.
عده ای مخالف عزاداری برای شهادت حضرت محسن(علیه السلام) هستند و می گویند این عزاداری ها بدعت و افراط است!!!
ما چه حقی داریم آنها را مجبور کنیم که برای حضرت محسن (علیه السلام) عزاداری کنند.؟!!
شیعه بر مبنای روایت اهل بیت(علیهم السلام)که فرموده اند:
شیعتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا
(شیعیان ما در شادی ما شاد باشند و در حزن ما غمگین)
وقتی که اهل بیت(علیهم السلام) شاد باشند شادیم و در ایام عزای آن ها عزاداریم
از دیدگاه شیعه
شهادت پیامبر اکرم
امام حسن
و
امام علی ابن موسی الرضا
(صلوات الله علیهم اجمعین)
روی زمین ماندن جنازه پیامبر (صلی الله علیه و آله)
تشکیل شورای سقیفه
غصب خلافت امیرالمومنین (علیه السلام)
سه بار حمله به خانه امیرالمومنین(علیه السلام)
آتش زدن خانه امیرالمومنین و مجروح کردن حضرت زهرا (سلام الله علیهما)
شهادت حضرت محسن (علیه السلام)
غصب باغ فدک حضرت زهرا (سلام الله علیها)
شهادت حضرت سکینه(سلام الله علیها)
و
شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام)؛
عزای اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) محسوب می شود.
بنابراین از ۲۸ صفر تا ۸ ربیع الاول در عزای اهل بیت (علیهم السلام) عزاداری میکنیم.
یا ربَّ المحسن بِحَقِّ المحسن اِشفِ صَدرِ المحسن بِظُهورِ الحُجَّةِ...
لطفا در این ایام برای فرج بسیار دعا کنید.♡
@doostekhoob313
*💠 قضیه حدیث بشارت پایان ماه آذار و مژده بهشت در اصل چه بوده؟!!*
با تمام شدن ماه صفر با کمال تأسف و به جهت کم اطلاعی برخی و شاید هم بعضی از روی عمد و عناد، پیام هایی حاوی تبریک و شادباش منتشر می شود تحت این عنوان که:
⚜ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هرکس مرا به پایان ماه صفر بشارت دهد بهشت برای اوست.
🔹 عده ای هم جاهلانه با استناد به همین حدیث می گویند که ایام عزا تمام شد و به سادگی حوادث تلخ پس از شهادت پیامبر اکرم صلّى الله عليه وآله وسلّم را که اصل و اساس و ریشه همه مصیبتهاست نادیده می گیرند.
اما...
اگر با دقت بیشتری به این حدیث توجه کنیم به این مهم می رسیم که حقیقت مضمون و معنای روایت چیز دیگری است!
اکنون با ملاحظه متن کامل روایت مطلب واضح و مبرهن می گردد:
⬇️⬇️ این حدیث در کتابهای معانی الأخبار (شیخ صدوق رضوان الله عليه)، ص 205 باب «معنى قول النبي صلى الله عليه وآله من بشرني بخروج آذار فله الجنة»، علل الشرایع (شیخ صدوق رضوان الله عليه)، ج 1، ص 175، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه (محمدتقی مجلسی رضوان الله عليه)، ج ۱۳، ص ۳ آمده است.
بدین شرح:
▫️ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ صلّى الله عليه وآله ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ. فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ؟ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ. فَقَالَ صلی الله علیه وآله قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ.
ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است.» چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد و به باقى مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى جماعتی بر شما وارد مى شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» بشارت دهد اهل بهشت است.» سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود. آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماه هاى رومى هستیم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللّه ماه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردى از اهل بهشت هستی و چگونه چنان نباشد، حال آنکه تو پس از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من دور می شوی و تنها زندگى می کنی و تنها می میری؛ و قومى که عهده دار مراسم کفن و دفنت بشوند به سبب تو سعادتمند می گردند. آنان دوستان من هستند در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده است.»
✅ ملاحظه می شود بشارت پایان ماه آذار علامتی است برای معرفی ابوذر! نه مطلق بشارت دادن! در حقیقت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چون متوجه تحرکات عده ای از اصحاب شدند این مطلب را که هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل بهشت است.
ادامه⬇️⬇️
به عنوان شرطی برای معرفی حضرت ابوذر یادآور شدند. و با بیان این جمله خواستند به اصحاب بفرمایند که ابوذر علیه السلام از اهل بهشت است.
📣 لذا خبر دادن از خروج آذار یا هر ماه دیگری موضوعیت ندارد.
⬅️ مسئله دیگر اینکه در روایت از عبارت «آذار» استفاده شده و مسلم است که ماه آذار همیشه برابر با ماه صفر نمی شود.
● عده ای گمان کرده اند «آذار» همان «صفر» است، در حالی که «آذار» از ماههای رومی است و «صفر» از ماههای قمری.
⬅️ آذار سومین ماه از ماههای رومی است. ماه های رومی به لحاظ تعداد روزهای سال مانند سالهای شمسی و میلادی 365 روزه است. پس در هر سال، هر ماه رومی با یکی از ماه های قمری مطابق می شود و اینگونه نیست که همیشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود یک هفته مانده به اول فروردین شروع می شود و تا یک هفته مانده به اردیبهشت ادامه دارد.
👌 پس با توجه به اصل حدیث هدف پیامبر اکرم صلّى الله علیه وآله نشان دادن مقام و منزلت حضرت ابوذر بوده نه اینکه هرکسی با بشارت اتمام ماه آذار - بر فرض اینکه مطابق با ماه صفر هم بوده باشد - اهل بهشت شود.!!
🔴 لطفاً جهت روشنگری هرچه بیشتر در این باره و اطلاع رسانی به سایر دوستان ، جهت حفظ حرمت هفته آغازین ماه ربیع الأول،
ایام شروع مصائب و مظلوميت و غربت اهل بیت علیهم السّلام و بنیان نهادن اساس ظلم و ستم بر آل الله عليهم صلوات الله، ایام خوشحالی ابلیس، ایام مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و پایه ریزی خلفا برای غصب فدک، ایام آغاز جسارت به بیت فاطمی و خانه وحی و غصب خلافت حقه امیرالمومنین و هتک حرمت علوی صلوات الله علیه و بنیانگذاری شهادت حضرت محسن بن علی عليهما السّلام ووو... (ایام محسنیه)
این متن را منتشر بفرمایید.
دِ؏ـبِلْ:)
*💠 قضیه حدیث بشارت پایان ماه آذار و مژده بهشت در اصل چه بوده؟!!* با تمام شدن ماه صفر با کمال تأسف
+فرمتاستوری_پست،
جهتانتشار و بدونلینک:)↯
هدایت شده از نُقلِ قول(:
.
باشد ربیع مبارکتان مردمان ولے
ما بی خیال سیلے مادر نمی شویم🖐🏼😭
.
#یامحسنبنعلی
#یازهراء
#اللهمالعنالجبتوالطاغوتوالنعثل
#محسنیه
ماه صفر تمام شد اما عزا بپاست
این هفته هفته ی غم اولاد مصطفاست
جایِ غدیر را سخن دشمنان گرفت
این بدعتی که شد خودش آغاز ماجراست
راه سخیفِ اهل سقیفه شروع شد
پایانِ کار, خانه نشینیِ مرتضاست
با مهرِ حیدر است که عالم بنا شده
دنیای بی ولای علی پوچ و بی بهاست
بیعت نکرد بیتِ علی با خلیفه ای
راه غدیر و راه سقیفه ز هم جداست
دشمن سه بار حمله بر این خانه کرده است
بیتی که داغدار غم ختم الانبیاست
یا صاحب الزمان نظری کن به پشت در
این مادر شماست که در بین شعله هاست
محسن به پشت در به چه جرمی شهید شد؟!
قلب امام عصر بر این غصه مبتلاست
ای وای از غلاف… مرا می کشد همین…
…ردی که روی بازوی ریحانه ی خداست
کوچه مقدّم است به گودال قتلگاه
زیرا مدینه نقطه ی آغاز کربلا است
ایام #محسنیه و هجوم به خانه ی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام تسلیت باد
#بشارت_ماه_ربیع_کذب_است
#شروع_ماه_ربیع_شادی_ندارد
.•°•°
#مولانا_امیر_المومنین_علی_علیه_السلام🌺🍃
#لیله_المبیت
رسید وحی تا که از بلا تو را خبر کند
خبر کند که یک نفر به جای تو خطر کند
چقدر تیغ آخته به خانۀ تو تاخته
کدام مرد حاضر است سینه را سپر کند؟
چه صولتی! عجب یلیست! مرد مردها علیست
به جان او مباد چشم تیغها نظر کند
بگو چگونه رد شدی؟ کسی ندیده برگ گل
چنین سلامت از میان خارها گذر کند
به گرد پای لیلة المبیت هم نمیرسد
هر آنکه مدعیست هر چقدر هم هنر کند
🏴 آجرك الله يابقيةالله
برخوان غم چو عالمیان را صلا زدند
اول صلا به سلسلهی انبیا زدند
نوبت به اولیا چو رسید آسمان طپید
زان ضربتی که بر سر شیر خدا زدند
آن در که جبرئیل امین بود خادمش
اهل ستم به پهلوی خیرالنسا زدند
بس آتشی ز اخگر الماس ریزهها
افروختند و در حسن مجتبی زدند
وانگه سرادقی که ملک مجرمش نبود
کندند از مدینه و در کربلا زدند
وز تیشهی ستیزه در آن دشت کوفیان
بس نخلها ز گلشن آل عبا زدند
پس ضربتی کزان جگر مصطفی درید
بر حلق تشنهی خلف مرتضی زدند
اهل حرم دریده گریبان گشوده مو
فریاد بر در حرم کبریا زدند
روحالامین نهاده به زانو سر حجاب
تاریک شد ز دیدن آن چشم آفتاب
چون خون ز حلق تشنهی او بر زمین رسید جوش از زمین بذروه عرش برین رسید
نزدیک شد که خانهی ایمان شود خراب
از بس شکستها که به ارکان دین رسید
نخل بلند او چو خسان بر زمین زدند
طوفان به آسمان ز غبار زمین رسید
باد آن غبار چون به مزار نبی رساند
گرد از مدینه بر فلک هفتمین رسید
یکباره جامه در خم گردون به نیل زد
چون این خبر به عیسی گردون نشین رسید
پر شد فلک ز غلغله چون نوبت خروش
از انبیا به حضرت روحالامین رسید
.🖤اللهم عجل لولیک الفرج🖤
التماس دعاي فرج و دعا برای تمامي محبان و شيعيان 🙏
برای امواتشان نیز صلوات و فاتحه ختم كنيد
🏴 اعظم الله اجورنا و اجورکم 🏴
#اللهمالعنالجبتوالطاغوتوالنعثل
#بحرمة_المحسن_اللهم_عجل_لولیکالفرج
‼️نفرین امام صادق علیه السلام به چشمی که در مصیبت شهادت حضرت محسن گریان نشود...!!!
🔸مفضل بن عمر می گوید:
روزی امام صادق علیه السلام حوادث بعد از شهادت رسول اکرم و ماجرای هجوم به خانه امیرالمومنین و شهادت حضرت محسن بن علی را به یاد می آوردند و برای ما شرح می دادند، و در آخر؛
«فَبَکَی الصَّادِقُ حَتَّی اخْضَلَّتْ لِحْیَتُهُ بِالدُّمُوعِ ثُمَّ قَالَ: »
امام آنقدر گریست که محاسن مبارکشان از گریه، تَر گشت. و سپس فرمودند:
«لَا قَرَّت عَیْنٌ لَا تَبْکِی عِنْدَ هَذَا الذِّکْرِ»
روشن مباد آن چشمی که در این مصیبت نگرید.
📚بحارالانوار مجلسی، ج۵۳، ص۲۳
❌دو نکته:
1️⃣مراقب باشیم که در این ایام ولو به اندازه یک قطره اشک هم شده بر این مصیبت سنگین گریه کنیم*
2️⃣اگر توفیقی شد و اشکی جاری شد این اشک هایمان را نذر تعجیل در فرج امام زمان کنیم
https://chat.whatsapp.com/EahXxUD8wDi4ltJORzZ3jb
https://chat.whatsapp.com/EVx7QWpa8wZ6L4JOC9Gyaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙️استاد معاونیان : ایام محسنیه
👈🏻لطفا نشر دهید
https://chat.whatsapp.com/KEC6ZxD2yYn2VMYDLzmhcg