eitaa logo
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
1.2هزار دنبال‌کننده
421 عکس
277 ویدیو
53 فایل
قضيه فلسطين كليد رمزآلود گشوده شدن درهاي فرج به روي امت اسلام است مسریٰ محفلی تخصصی در موضوع #فلسطین #یهود #صهیونیسم #رژیم_صهیونیستی #دشمن_شناسی_در_قران ادمین:ghods_shariif@ 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
مشاهده در ایتا
دانلود
بازتاب هلاکت سه نیروی آمریکای در پایگاه مرز اردن و سوریه توسط رزمندگان کتاب حزب الله عراق
🛑آخرين موضع گیری ها در خصوص هلاکت نظامیان امریکایی ➕رسانه‌های غربی: هدف قرار دادن پایگاه آمریکا در مرز سوریه و اردن بزرگترین حمله به مواضع آمریکایی بعد از حمله به عین الاسد بود ‏➕بایدن ایران را به انتقام تهدید کرد ➕مقاومت اسلامی عراق: ما مسئولیت حمله به پایگاه آمریکا در مرز سوریه و اردن را برعهده می‌گیریم ➕بایدن: این حمله برای ما بسیار دردناک و غمگین بود. ➕«چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست؛ چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد، پاسخ خواهیم داد. اطمینان داریم که در صورت وقوع درگیری گسترده‌تر، توان پاسخ داریم. ➕تام کاتن، سناتور آمریکایی: حمله ویرانگر به نیروهای ایرانی باید در ایران یا سراسر خاورمیانه آغاز شود. ➕سناتور لیندسی گراهام: حالا نوبت ایران است ، باید به ایران ضربه محکمی بزنیم. ➕رسانه های آمریکایی:جنگنده ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه در حالت آماده باش قرار گرفتند. ➕رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی: تعداد تلفات حمله به سربازان آمریکایی در اردن در حال افزایش است. این مقام آمریکایی تعداد سربازان زخمی شده آمریکا را 34 نفر اعلام کرد. ➕یک مقام نظامی آمریکا: پهپادی که پایگاه ما را در مرز سوریه و اردن هدف قرار داد، بزرگ بود. ➕سخنگوی کابینه اردن اعلام کرد که حمله به پایگاه نظامی آمریکا که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی شده، در سوریه رخ داده است، نه در خاک اردن ➕پهپادهای ایران در حریم خلیج فارس به پرواز درامده اند ➕تام کاتن: تنها چیزی که رژیم ایران می‌فهمد قدرت است. ➕رسانه های آمریکایی:جنگنده ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه در حالت آماده باش قرار گرفتند.
🔰یهود در قرآن وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ في ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظيمٌ و [نيز به ياد آوريد] آن زمان كه شما را از چنگال فرعونيان رهايى بخشيديم؛ كه همواره شما را به بدترين صورت آزار مى‌دادند: پسران شما را سرمى‌بريدند؛ و زنان شما را [براى كنيزى] زنده نگه‌مى‌داشتند. و در اينها، آزمايش بزرگى از طرف پروردگارتان بود. بقره/49 🔹تفاسیر 1️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ‏ يعنى أنفذناكم مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يعنى أهل مصر يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يعنى يعذبونكم شدة العذاب يعنى ذبح الأبناء و استحياء النساء لأن فرعون أمر بذبح البنين فى حجور أمهاتهم ثم بين العذاب فقال: يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ فى حجور أمهاتهم وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يعنى قتل البنين و ترك البنات قتل منهم فرعون ثمانية عشر طفلا مخافة أن يكون فيهم مولود يكون هلاكه فى سببه يقول اللّه- عز و جل-: وَ فِي ذلِكُمْ يعنى فيما يخبركم من قتل الأبناء و ترك البنات بَلاءٌ يعنى نقمة مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ- 49- فاذكروا فضله عليكم حين أنجاكم من آل فرعون‏(تفسير مقاتل بن سليمان، ج‏1، ص: 103) 2️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ- يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ إِنَّ فِرْعَوْنَ لَمَّا بَلَغَهُ أَنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ يَقُولُونَ- يُولَدُ فِينَا رَجُلٌ يَكُونُ هَلَاكُ فِرْعَوْنَ وَ أَصْحَابِهِ عَلَى يَدِهِ- كَانَ يَقْتُلُ أَوْلَادَهُمُ الذُّكُورَ وَ يَدَعُ الْإِنَاث‏( تفسير القمي، ج‏1، ص: 47) 3️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ، إنما خاطبهم و أراد به آباءهم، لأنهم يتبعون آباءهم فأضاف إليهم. و معناه و اذكروا إذ نجيناكم من قوم فرعون يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ أي يعذبونكم بأشد العذاب و أقبح العذاب. و يقال في اللغة: سامه الخسف، إذا أولاه الهوان. يعني يولونكم بأشد العذاب. ثم بيّن العذاب فقال تعالى: يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ الصغار وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ، أي و يستخدمون نساءكم. و أصله في اللغة. من الحياة، يقال: استحيا، يستحيي إذا تركه حيّا. و كانوا يذبحون الأولاد، و يتركون النساء أحياء للخدمة، و ذلك لأن فرعون قالت له كهنته: يولد في بني إسرائيل مولود ينازعك في ملكك، فأمر بأن يذبح كل مولود يولد في بني إسرائيل و تترك البنات. قوله تعالى: وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ، أي نعمة من ربكم عظيمة، و البلاء: يكون عبارة عن النعمة، و يكون أيضا عبارة عن البلية و الشدة؛ و أصله من الابتلاء و الاختيار يكون بهما جميعا. فإن أراد به النعمة، فمعناه وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ، أي اتجاه اللّه من ذبح الأولاد و استخدام النساء نعمة لكم من ربكم عظيم و إن أراد به العذاب، فمعنى وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ أن في ذبح الأبناء و استخدام النساء بلاء لكم من ربكم عظيم. ( بحر العلوم، ج‏1، ص: 51)
3️⃣علت اينكه فرعونيان فرزندان را ميكشتند اين بود كه فرعون در خواب ديده بود گويا آتشى از طرف بيت المقدس آمد تا تمام خانه‏هاى مصر را فرا گرفت و سوزاند و قبطيان را نيز هلاك نمود و تنها بنى اسرائيل مصون و محفوظ ماندند. فرعون از ديدن اين خواب نگران شد و ساحران و كاهنان را طلبيد و از آنان در باره اين خواب پرسيد. آنان گفتند در ميان بنى اسرائيل پسرى بدنيا ميآيد كه نابودى تو و سلطنت و همچنين تغيير دين تو بدست او خواهد بود. پس فرعون فرمان داد تا هر پسرى كه در بنى اسرائيل بدنيا آمد بكشند و براى اين منظور همه قابله‏هاى مملكت را جمع كرد و به آنان تأكيد نمود كه هر پسرى از بنى اسرائيل بدست شما بدنيا آيد بايد فورى كشته شود و اگر دختر بود زنده بماند. آنان نيز همين كار را كردند و در نتيجه، بنى اسرائيل رو به انقراض ميرفتند و مرگ بزرگان و كشته شدن فرزندان همه آنان را تهديد به نيستى ميكرد و عدّه‏اى از بزرگان قبط بر فرعون وارد شده گفتند مرگ در بنى اسرائيل افتاده است فرزندانشان كشته ميشوند و بزرگانشان ميميرند نزديك است كه از نبود كارگر در ميان ما، خود ما بكار وادار شويم. فرعون دستور داد كه يك سال بكشند و يك سال رها كنند هارون در آن سالى كه نمى‏كشتند و موسى در سالى كه ميكشتند بدنيا آمدند. (ترجمه تفسير مجمع البيان، ج‏1، ص: 168) 4️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ، [يعني‏]: أسلافكم و أجدادكم فاعتدها منّة عليهم، لأنهم نجوا بنجاتهم، مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ: أتباعه و أهل دينه، و فرعون هو الوليد بن مصعب بن الريان، و كان من القبط العماليق و عمّر أكثر من أربعمائة سنة، يَسُومُونَكُمْ: يكلفونكم و يذيقونكم سُوءَ الْعَذابِ: أشدّ العذاب و أسوأه، و قيل: يصرفونكم في العذاب [مرة هكذا و] مرة هكذا كالإبل السائمة في البريّة. و ذلك أن فرعون جعل بني إسرائيل خدما و خولا، و صنّفهم في الأعمال فصنف يبنون، و صنف يحرثون و يزرعون، و صنف يخدمون، و من لم يكن منهم في عمل وضع عليه الجزية. قال وهب: كانوا أصنافا في أعمال فرعون، فذو و القوة ينحتون السواري من الجبال حتى قرحت أعناقهم [و أيديهم‏] و دبرت ظهورهم من قطعها و نقلها، و طائفة ينقلون الحجارة [و الطين يبنون له القصور] و طائفة منهم يضربون اللّبن و يطبخون الآجر، و طائفة نجارون و حدادون، و الضعفة منهم يضرب عليهم الخراج، جزية «يؤدونها كل يوم فمن غربت عليه الشمس قبل أن يؤدي ضريبته غلت يمينه إلى عنقه شهرا، و النساء يغزلن الكتان و ينسجن، و قيل: تفسير قوله يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ: ما بعده و هو قوله تعالى: يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ، فهو مذكور على وجه البدل من قوله: يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ، وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يتركونهن أحياء. و ذلك أن فرعون رأى في منامه كأن نارا أقبلت من بيت المقدس و أحاطت بمصر و أحرقت كل قبطي فيها، و لم تتعرض «8» لبني إسرائيل، فهاله ذلك و سأل الكهنة عن رؤياه فقالوا يولد ولد في بني إسرائيل غلام يكون على يديه «9» هلاكك و زوال ملكك، فأمر فرعون بقتل كل غلام يولد في بني إسرائيل، و جمع القوابل قال لهن: لا يسقطن على أيديكن غلام من بني إسرائيل إلا قتل و لا جارية إلا تركت، و وكّل بالقوابل [أمناء ينظرون ما يصنع كل حامل من ذكر أو أنثى و يخبرونه‏] فكن يفعلن ذلك حتى قيل: إنه قتل في طلب موسى عليه السلام اثني عشر ألف صبي، و قال وهب: بلغني أنه ذبح في طلب موسى عليه السلام تسعين ألف وليد، [قال‏] : ثم أسرع الموت في مشيخة بني إسرائيل، فدخل رءوس القبط على فرعون و قالوا: إن الموت قد وقع في بني إسرائيل فتذبح صغارهم و يموت في أن يقع العمل علينا، فأمر فرعون أن يذبحوا سنة و يتركوا سنة فولد هارون في السنة التي‏ وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ، [يعني‏]: أسلافكم و أجدادكم فاعتدها منّة عليهم، لأنهم نجوا بنجاتهم، مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ: أتباعه و أهل دينه، و فرعون هو الوليد بن مصعب بن الريان، و كان من القبط العماليق و عمّر أكثر من أربعمائة سنة، يَسُومُونَكُمْ: يكلفونكم و يذيقونكم سُوءَ الْعَذابِ: أشدّ العذاب و أسوأه، و قيل: يصرفونكم في العذاب [مرة هكذا و] مرة هكذا كالإبل السائمة في البريّة. و ذلك أن فرعون جعل بني إسرائيل خدما و خولا، و صنّفهم في الأعمال فصنف يبنون، و صنف يحرثون و يزرعون، و صنف يخدمون، و من لم يكن منهم في عمل وضع عليه الجزية.
قال وهب: كانوا أصنافا في أعمال فرعون، فذو و القوة ينحتون السواري من الجبال حتى قرحت أعناقهم [و أيديهم‏] و دبرت ظهورهم من قطعها و نقلها، و طائفة ينقلون الحجارة [و الطين يبنون له القصور] و طائفة منهم يضربون اللّبن و يطبخون الآجر، و طائفة نجارون و حدادون، و الضعفة منهم يضرب عليهم الخراج، جزية يؤدونها كل يوم فمن غربت عليه الشمس قبل أن يؤدي ضريبته غلت يمينه إلى عنقه شهرا، و النساء يغزلن الكتان و ينسجن، و قيل: تفسير قوله يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ: ما بعده و هو قوله تعالى: يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ، فهو مذكور على وجه البدل من قوله: يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ، وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يتركونهن أحياء. و ذلك أن فرعون رأى في منامه كأن نارا أقبلت من بيت المقدس و أحاطت بمصر و أحرقت كل قبطي فيها، و لم تتعرض لبني إسرائيل، فهاله ذلك و سأل الكهنة عن رؤياه فقالوا يولد ولد في بني إسرائيل غلام يكون على يديه هلاكك و زوال ملكك، فأمر فرعون بقتل كل غلام يولد في بني إسرائيل، و جمع القوابل قال لهن: لا يسقطن على أيديكن غلام من بني إسرائيل إلا قتل و لا جارية إلا تركت، و وكّل بالقوابل [أمناء ينظرون ما يصنع كل حامل من ذكر أو أنثى و يخبرونه‏] ، فكن يفعلن ذلك حتى قيل: إنه قتل في طلب موسى عليه السلام اثني عشر ألف صبي، و قال وهب: بلغني أنه ذبح في طلب موسى عليه السلام تسعين ألف وليد، [قال‏] : ثم أسرع الموت في مشيخة بني إسرائيل، فدخل رءوس القبط على فرعون و قالوا: إن الموت قد وقع في بني إسرائيل فتذبح صغارهم و يموت في أن يقع العمل علينا، فأمر فرعون أن يذبحوا سنة و يتركوا سنة فولد هارون في السنة التي‏وَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ، [يعني‏]: أسلافكم و أجدادكم فاعتدها منّة عليهم، لأنهم نجوا بنجاتهم، مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ: أتباعه و أهل دينه، و فرعون هو الوليد بن مصعب بن الريان، و كان من القبط العماليق و عمّر أكثر من أربعمائة سنة، يَسُومُونَكُمْ: يكلفونكم و يذيقونكم سُوءَ الْعَذابِ: أشدّ العذاب و أسوأه، و قيل: يصرفونكم في العذاب [مرة هكذا و] مرة هكذا كالإبل السائمة في البريّة. و ذلك أن فرعون جعل بني إسرائيل خدما و خولا، و صنّفهم في الأعمال فصنف يبنون، و صنف يحرثون و يزرعون، و صنف يخدمون، و من لم يكن منهم في عمل وضع عليه الجزية. قال وهب: كانوا أصنافا في أعمال فرعون، فذو و القوة ينحتون السواري من الجبال حتى قرحت أعناقهم [و أيديهم‏] و دبرت ظهورهم من قطعها و نقلها، و طائفة ينقلون الحجارة [و الطين يبنون له القصور] ، و طائفة منهم يضربون اللّبن و يطبخون الآجر، و طائفة نجارون و حدادون، و الضعفة منهم يضرب عليهم الخراج، جزية يؤدونها كل يوم فمن غربت عليه الشمس قبل أن يؤدي ضريبته غلت يمينه إلى عنقه شهرا، و النساء يغزلن الكتان و ينسجن، و قيل: تفسير قوله يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ: ما بعده و هو قوله تعالى: يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ، فهو مذكور على وجه البدل من قوله: يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ، وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يتركونهن أحياء. و ذلك أن فرعون رأى في منامه كأن نارا أقبلت من بيت المقدس و أحاطت بمصر و أحرقت كل قبطي فيها، و لم تتعرض لبني إسرائيل، فهاله ذلك و سأل الكهنة عن رؤياه فقالوا يولد ولد في بني إسرائيل غلام يكون على يديه هلاكك و زوال ملكك، فأمر فرعون بقتل كل غلام يولد في بني إسرائيل، و جمع القوابل قال لهن: لا يسقطن على أيديكن غلام من بني إسرائيل إلا قتل و لا جارية إلا تركت، و وكّل بالقوابل [أمناء ينظرون ما يصنع كل حامل من ذكر أو أنثى و يخبرونه‏] ، فكن يفعلن ذلك حتى قيل: إنه قتل في طلب موسى عليه السلام اثني عشر ألف صبي، و قال وهب: بلغني أنه ذبح في طلب موسى عليه السلام تسعين ألف وليد، [قال‏] : ثم أسرع الموت في مشيخة بني إسرائيل، فدخل رءوس القبط على فرعون و قالوا: إن الموت قد وقع في بني إسرائيل فتذبح صغارهم و يموت في أن يقع العمل علينا، فأمر فرعون أن يذبحوا سنة و يتركوا سنة فولد هارون في السنة التي‏ لا يذبحون فيها و ولد موسى في السنة التي يذبحون فيها، وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ، قيل: البلاء: المحنة، أي: في سومهم إياكم سوء العذاب محنة عظيمة، و قيل: البلاء: النعمة، أي: في إنجائي إياكم منهم نعمة عظيمة، فالبلاء يكون بمعنى النعمة و بمعنى الشدة، فاللّه تعالى قد يختبر على النعمة بالشكر، و على الشدة بالصبر، قال اللّه تعالى: وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً [الأنبياء: 35]. (تفسير البغوى، ج‏1، ص: 114)
5️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ [49] قَالَ الْإِمَامُ الْعَسْكَرِيُّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ): «قَالَ اللَّهُ: وَ اذْكُرُوا، يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِذْ نَجَّيْناكُمْ أَنْجَيْنَا أَسْلَافَكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ وَ هُمُ الَّذِينَ كَانُوا يَدْنُونَ إِلَيْهِ بِقَرَابَتِهِ وَ بِدِينِهِ وَ مَذْهَبِهِ يَسُومُونَكُمْ يُعَذِّبُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ شِدَّةَ الْعَذَابِ، كَانُوا يَحْمِلُونَهُ عَلَيْكُمْ». قَالَ: «وَ كَانَ مِنْ عَذَابِهِمُ الشَّدِيدِ أَنَّهُ كَانَ فِرْعَوْنُ يُكَلِّفُهُمْ عَمَلَ الْبِنَاءِ وَ الطِّينِ، وَ يَخَافُ أَنْ يَهْرَبُوا عَنِ الْعَمَلِ، فَأَمَرَ بِتَقْيِيدِهِمْ، فَكَانُوا يَنْقُلُونَ ذَلِكَ الطِّينَ عَلَى السَّلَالِمِ إِلَى السُّطُوحِ فَرُبَّمَا سَقَطَ الْوَاحِدُ مِنْهُمْ فَمَاتَ أَوْ زَمِنَ وَ لَا يَحْفِلُونَ «2» بِهِمْ، إِلَى أَنْ أَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَى مُوسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ): قُلْ لَهُمْ: لَا يَبْتَدِئُونَ عَمَلًا إِلَّا بِالصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ لِيَخِفَّ عَلَيْهِمْ، فَكَانُوا يَفْعَلُونَ ذَلِكَ فَيُخَفِّفُ عَلَيْهِمْ. وَ أَمَرَ كُلَّ مَنْ سَقَطَ وَ زَمِنَ، مِمَّنْ نَسِيَ الصَّلَاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، بِأَنْ يَقُولَهَا عَلَى نَفْسِهِ إِنْ أَمْكَنَهُ- أَيِ الصَّلَاةَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ- أَوْ يُقَالَ عَلَيْهِ إِنْ لَمْ يُمْكِنْهُ، فَإِنَّهُ يَقُومُ وَ لَا يَضُرُّهُ ذَلِكَ، فَفَعَلُوهَا فَسَلِمُوا. يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ ذَلِكَ لَمَّا قِيلَ لِفِرْعَوْنَ: إِنَّهُ يُولَدُ فِي بَنِي إِسْرَائِيلَ مَوْلُودٌ يَكُونُ عَلَى يَدِهِ هَلَاكُكَ، وَ زَوَالُ مُلْكِكَ؛ فَأَمَرَ بِذَبْحِ أَبْنَائِهِمْ، فَكَانَتِ الْوَاحِدَةُ مِنْهُنَّ تُصَانِعُ «3» الْقَوَابِلَ عَنْ نَفْسِهَا لِئَلَّا تَنِمَّ عَلَيْهَا [وَ يَتِمَ‏] حَمْلُهَا، ثُمَّ تُلْقِي وَلَدَهَا فِي صَحْرَاءَ، أَوْ غَارِ جَبَلٍ، أَوْ مَكَانٍ غَامِضٍ، وَ تَقُولُ عَلَيْهِ عَشْرَ مَرَّاتٍ الصَّلَاةُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، فَيُقَيِّضُ اللَّهُ لَهُ مَلَكاً يُرَبِّيهِ؛ وَ يُدِرُّ مِنْ إِصْبَعٍ لَهُ لَبَناً يَمُصُّهُ، وَ مِنْ إِصْبَعٍ طَعَاماً لَيِّناً يَتَغَذَّاهُ، إِلَى أَنْ نَشَأَ بَنُو إِسْرَائِيلَ، فَكَانَ مَنْ سَلِمَ مِنْهُمْ وَ نَشَأَ أَكْثَرُ مِمَّنْ قُتِلَ. وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يُبْقُونَهُنَّ وَ يَتَّخِذُونَهُنَّ إِمَاءً، فَضَجُّوا إِلَى مُوسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، وَ قَالُوا: يَفْتَرِشُونَ بَنَاتِنَا وَ أَخَوَاتِنَا؟! فَأَمَرَ اللَّهُ الْبَنَاتِ كُلَّمَا رَابَهُنَّ رَيْبٌ مِنْ ذَلِكَ صَلَّيْنَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ، فَكَانَ اللَّهُ يَرُدُّ عَنْهُنَّ أُولَئِكَ الرِّجَالَ، إِمَّا بِشُغُلٍ أَوْ بِمَرَضٍ أَوْ زَمَانَةٍ أَوْ لُطْفٍ مِنْ أَلْطَافِهِ، فَلَمْ تُفْتَرَشْ مِنْهُنَّ امْرَأَةٌ، بَلْ دَفَعَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَنْهُنَّ بِصَلَاتِهِنَّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ. ثُمَّ قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ: وَ فِي ذلِكُمْ أَيْ فِي ذَلِكَ الْإِنْجَاءِ الَّذِي أَنْجَاكُمْ مِنْهُ رَبُّكُمْ بَلاءٌ نِعْمَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ كَبِيرٌ.(البرهان في تفسير القرآن، ج‏1، ص: 213) 6️⃣و اسم فرعون زمان موسى بنا بر نقل بعضى مصعب بن ريان بوده و بنا بر قولى وليد بن مصعب بن ريّان بوده و بنا بر قول ديگر قابوس بن مصعب بن ريّان بوده است. و مراد از آل فرعون قبطيان ميباشند يعنى بزرگان آنها كه در دربار سلطنتى فرعون بوده و از خواص او بشمار ميرفتند و اجزاء دولت و فرمانفرمايان مملكت بودند و بنى اسرائيل را تحت شكنجه و فشار قرار ميدادند و آنان را سه قسمت كرده بودند مردان آنها را باعمال شاقه مانند كناسة و بنائى و نجارى و عملگى و نحو اينها وادار ميكردند بدون اينكه اجرتى بآنها بدهند بلكه بعنوان غلامى از آنها كار ميگرفتند چنانچه در آيه شريفه از قول موسى «ع» بفرعون ميفرمايد: وَ تِلْكَ نِعْمَةٌ تَمُنُّها عَلَيَّ أَنْ عَبَّدْتَ بَنِي إِسْرائِيلَ (و آيا اين نعمتى است كه بر من منت ميگذارى كه بنى اسرائيل را بنده خود قرار داده) و ظاهرا مراد از يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ همين باشد، و اگر قدرت بر كار نداشتند از آنها جزيه ميگرفتند و پسران و اطفال آنان را سر ميبريدند براى اينكه موسى بوجود نيايد، زيرا فرعون خواب ديده بود كه آتش از طرف بيت المقدس آمد و تمام قبطيان را سوزانيد و بنى اسرائيل محفوظ ماندند و
معبرين و منجمين و كهنه گفتند كه يك نفر از بنى اسرائيل بوجود ميآيد و دستگاه سلطنتى فرعون را درهم ميكوبد يا بواسطه خبرى كه از حضرت ابراهيم براى فرعون نقل كرده بودند يا بواسطه پيش‏بينى‏هايى كه منجمين و كهنه براى فرعون نموده بودند، در هر صورت فرعونيان كوشش ميكردند كه چنين كسى بوجود نيايد و همين كه فرزند پسرى در بنى اسرائيل پيدا مى‏شد او را سر ميبريدند و از اين جهت خداوند حمل مادر موسى را مخفى نمود و موقعى كه متولد شد مأمور شد او را در صندوقى نهاده و در رود نيل بيندازد. و زنان و دختران آنها را زنده ميگذاردند و بعنوان كنيزى و خدمتگزارى از آنها استفاده مينمودند و مورد شكنجه و آزار قرار ميدادند. و بالجمله بنى اسرائيل در منتهى درجه شكنجه و فشار و سختى بودند و بزرگترين تفضل خدا بر آنها اين بود كه آنان را از چنگال دشمن رهايى بخشيد و دشمنان آنان را هلاك فرمود و البته بايد متذكر چنين نعمتى باشند. و شايد وجه اختلاف تعبير از نجات در اين آيه و آيه بعد اختلاف در نحوه نجات باشد كه اولى از آل فرعون و دومى از دريا بوده است. (طيب البيان فى تفسير القرآن، ج‏2، ص: 29) 7️⃣و إِذْ نَجَّيْناكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ فِي ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ (49) [البقرة: 49]؟! الجواب/ قال الإمام العسكري عليه السّلام: «قال اللّه: و اذكروا يا بني إسرائيل إِذْ نَجَّيْناكُمْ أنجينا أسلافكم مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ و هم الذين كانوا يدنون إليه‏ بقرابته و بدينه و مذهبه يَسُومُونَكُمْ يعذّبونكم سُوءَ الْعَذابِ شدّة العذاب، كانوا يحملونه عليكم». قال: «و كان من عذابهم الشديد أنّه كان فرعون يكلّفهم حمل البناء و الطين، و يخاف أن يهربوا عن العمل، فأمر بتقييدهم، فكانوا ينقلون ذلك الطين على السلالم إلى السطوح فربّما سقط الواحد منهم فمات أو زمن و لا يحفلون «2» بهم، إلى أن أوحى اللّه تعالى إلى موسى عليه السّلام: قل لهم: لا يبتدئون عملا إلّا بالصّلاة على محمّد و آله الطيّبين ليخفّ عليهم، فكانوا يفعلون ذلك فيخفّف عليهم. و أمر كلّ من سقط و زمن، ممّن نسي الصلاة على محمّد و آله، بأن يقولها على نفسه إن أمكنه- أي الصّلاة على محمد و آله- أو يقال عليه إن لم يمكنه، فإنه يقوم و لا يضرّه ذلك، ففعلوها فسلموا. يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ و ذلك لما قيل لفرعون: إنّه يولد في بني إسرائيل مولود يكون على يده هلاكك، و زوال ملكك، فأمر بذبح أبنائهم، فكانت الواحدة منهنّ تصانع القوابل عن نفسها لئلّا تنمّ عليها [و يتمّ‏] حملها، ثمّ تلقي ولدها في صحراء، أو غار جبل، أو مكان غامض، و تقول عليه عشر مرّات الصلاة على محمد و آله، فيقيّض اللّه له ملكا يربّيه، و يدرّ من إصبع له لبنا يمصّه، و من إصبع طعاما ليّنا يتغذّاه، إلى أن نشأ بنو إسرائيل، فكان‏ من سلم منهم و نشأ أكثر ممّن قتل. وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ يبقونهنّ و يتّخذونهنّ إماء، فضجّوا إلى موسى عليه السّلام، و قالوا: يفترشون بناتنا و أخواتنا؟! فأمر اللّه البنات كلّما رابهنّ ريب من ذلك صلّين على محمّد و آله الطيبين، فكان اللّه يردّ عنهنّ أولئك الرجال، إمّا بشغل أو بمرض أو زمانة أو لطف من ألطافه، فلم تفترش منهنّ امرأة، بل دفع اللّه عزّ و جلّ عنهنّ بصلاتهن على محمد و آله الطيّبين. ثمّ قال عزّ و جلّ: وَ فِي ذلِكُمْ أي في ذلك الإنجاء الذي أنجاكم منه ربّكم بَلاءٌ نعمة مِنْ رَبِّكُمْ عَظِيمٌ كبير. قال اللّه عزّ و جلّ: يا بَنِي إِسْرائِيلَ اذْكُرُوا إذ كان البلاء يصرف عن أسلافكم و يخفّف بالصلاة على محمّد و آله الطيّبين، أ فلا تعلمون أنّكم إذا شاهدتموهم و آمنتم بهم كان النعمة عليكم أعظم و أفضل، و فضل اللّه لديكم أكثر و أجزل» (التيسير فى التفسير للقرآن برواية أهل البيت، ج‏1، ص: 106) 8️⃣ابن‌عباس (رحمة الله علیه)- إنَّ بَنِی‌إِسْرَائِیلَ لَمَّا کَثَرُوا بِمِصْرَ اسْتَطَالُوا عَلَی النَّاسِ وَ عَمِلُوا بِالْمَعَاصِی وَ وَافَقَ خِیَارُهِمْ شِرَارَهِمْ وَ لَمْ یَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ یَنْهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ فَسَلَّطَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ الْقِبْطَ فَاسْتَضْعَفُوهُمْ وَ سَامُوهُمْ سُوءَ الْعَذابِ وَ ذَبَحُوا أَبْنَائَهُمْ. ابن‌عباس (رحمة الله علیه) وقتی نسل بنی‌اسرائیل در مصر رو به کثرت نهاد، به مردم ستم و تجاوز کرده و مرتکب گناه و معصیت شدند؛ نیکان آن‌ها نیز با افراد بدکار همراه شده و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نکردند. لذا خداوند قبطیان را بر آن‌ها مسلّط نمود تا آن‌ها را به ضعف و ناتوانی کشانده، به عذاب سخت گرفتار کرده و پسرانشان را به قتل برسانند. (تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۳۴۰)
9️⃣العسکری (علیه السلام)- یَبْغُونَهُنَّ وَ یَتَّخِذُونَهُنَّ إِمَاءً فَضَجُّوا إِلَی مُوسَی (علیه السلام) وَ قَالُوا یَفْتَرِعُونَ بَنَاتِنَا وَ أَخَوَاتِنَا فَأَمَرَ اللَّهُ تِلْکَ الْبَنَاتِ کُلَّمَا رَابَهُنَّ مِنْ ذَلِکَ رَیْبٌ صَلَّیْنَ عَلَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ (علیهم السلام) فَکَانَ اللَّهُ یَرُدُّ عَنْهُنَّ أُولَئِکَ الرِّجَالَ إِمَّا بِشُغْلٍ أَوْ مَرَضٍ أَوْ زَمَانَهًْ أَوْ لُطْفٍ مِنْ أَلْطَافِهِ فَلَمْ یَفْتَرِشْ مِنْهُنَّ امْرَأَهًْ بَلْ دَفَعَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ ذَلِکَ عَنْهُنَّ بِصَلَاتِهِنَّ عَلَی مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) وَ آلِهِ الطَّیِّبِینَ (علیهم السلام). امام عسکری (علیه السلام) [فرعونیان، زنان بنی‌اسرائیل را نمی‌کشتند] آن‌ها را زنده گذاشته و به کنیزی می‌گرفتند. پس بنی‌اسرائیل نزد موسی (علیه السلام) فریاد شکایت برآورده و گفتند: «فرعونیان با دختران و خواهران ما همبستر می‌شوند». خداوند به آن دختران فرمان داد تا هنگامی‌که گمان کردند ممکن است چنین اتّفاقی برایشان بیفتد، بر محمّد (و خاندان پاک او (علیهم السلام) درود فرستند؛ و اینگونه خداوند آن مردان را به کاری یا دردی یا مرضی مزمن و یا لطفی از لطف‌های خود مشغول می‌کرد؛ لذا آنان را از دختران دور می‌نمود. [به این ترتیب این بلا از آن‌ها دور شده و] هیچ زنی با آنان همبستر نمی‌شد. خداوند به برکت درودی که زنان بنی‌اسرائیل بر محمّد (و خاندان پاک او (علیهم السلام)] می‌فرستادند، شرّ آن مردان را از سر ایشان کم می‌کرد. (مستدرک الوسایل، ج۵، ص۳۳۸) 🔻نکات: یکی از روایت های خداوند درباره بنی اسرائیل تعداد نعماتی است که خداوند به بنی اسرائیل عطاکرده است و سختی که آنها در مصر کشیدن در این آیه وروایات ذیل آن بررسی می شود ✍🏻محمدحسین خانی ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
یتیم شدن بیش از ۲۵ هزار کودک در غزه سازمان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که بیش از ۲۵ هزار کودک در غزه والدین خود یا یکی از آن‌ها را در جنگ از دست دادند. 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ارتباط فرقه و رژیم اشغالگر قدس 🎙استاد علیرضا روزبهانی ✍🏻بهائیت آلت دست یهود برای راهبردهای خود در منطقه بهائیت بهترین عامل جاسوسی در ایران بهائیان مخفی هستند همچنین بهترین عامل برای پروژه بی بندوباری در ایران 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مورخ و پژوهشگر یهودی آمریکایی: 📍به عنوان یک آمریکایی کاملاً از اقدامات حوثی ها در دریای سرخ حمایت می‌کنم! 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رسانه +AJ بررسی می‌کند: 📍آپارتاید چیست و چرا اسرائیل یک حکومت آپارتاید است؟ 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حوادث اخیر (بمباران غزه)، یکی از حکمت‌هایش این است که ... شنبه ۲۹مهر۱۴۰۲ https://eitaa.com/OstadMoayyedi/1695 برای عضویت در کانال «استاد مؤیدی» روی اینجا بزنید. 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اظهارات طوفانی تحلیلگر سرشناس جهان عرب در استودیوی تلویزیون رژیم صهیونیستی؛ اکنون ایران قدرت مطلق منطقه است! 🔹دکتر حسن مرهج در استودیوی شبکه i24: گروه‌های مقاومت اتاق اطلاعات MOC در مرز اردن را هدف قرار دادند؛ آمریکا در این پایگاه ۱۲ سال علیه سوریه فعالیت کرد و تروریست‌ها را تامین مالی نمود؛ تروریست‌ها در سه اردوگاه در اردن توسط ایالات متحده آموزش می‌دیدند! 🔹اگر ایران نبود تمام کشورهای منطقه توسط آمریکا و متحدینش نابود می‌شدند! آمریکایی‌ها توانایی حمله به ایران را ندارند؛ آن‌ها حتی نمی‌توانند یک گنجشک را در ایران بزنند! 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
رژیم صهیونیستی از کنفرانس امنیتی مونیخ کنار گذاشته شد شبکه ۱۲ اسرائیل به نقل از سازمان‌دهندگان این رویداد گزارش داد انزجار جهانی از رژیم صهیونیستی 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
۴۰ 🇵🇸 سه‌شنبه ١٠ بهمن ١۴٠٢ ▫️ما مسؤولیم! البته این روزهای سخت می‌گذرد، و این بار مظلومین به‌پا خاسته‌اند و در حال مبارزه‌اند نه ظلم‌پذیری، و این در دستگاه الهی حسابی کاملاً جدا از سنّت مجازات ظالم دارد، به امید خدا خواهیم دید. ولی ما سراسر انباشته از شرم و احساس ناپسندی هستیم. عزیزان مسلمان و هم‌کیشمان! ما را ببخشید که برای این مصائبتان کاری نتوانستیم بکنیم! ┄┅••؛••┅┄ این عکس(چه واقعی، چه طراحی شده) نمایشگر گوشه‌ای از زندگی محنت‌بار مردم فلسطین، در این روزهای بارانی، حتی در اردوگاه پناهندگان در جنوب غزه است. ┄┅••؛••┅┄ ▪️حداقل می‌توانیم بی‌اعتنا و بی‌خیال نباشیم. طبعاً درباره این عکس ها، روز قیامت، هر کس بی‌تفاوت بود‌ به سهم خود باید پاسخگو باشد ... ✍️ محمدرضا فلاح ✓
مختصر_و_مفید_از_دنیای_یهود_+_عکس.pdf
2.46M
🔺کتابچه مختصری از معرفی یهود به صورت مصور برای علاقه‌مندان به ادیان مخصوصا یهودیت می‌تواند جذاب و مفید واقع شود. 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
✅ یک تیپ دیگر ارتش صهیونیستی از غزه خارج شد 🔸ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه)، در پی افزایش تلفات نظامی و تعمیق شکست‌های میدانی در نوار غزه، از عقب‌نشینی یک تیپ دیگر خبر داد. 🔸رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد «تیپ پنجم ارتش اسرائیل در چارچوب کاهش تعداد نیروی نظامی، از غزه خارج شد». 🔸یکشنبه گذشته نیز رسانه‌های عبری اعلام کردند «ارتش، تیپ کریاتی را که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، خارج کرده است». 🔸روند عقب‌نشینی‌ها همچنین روزهای قبل از آن نیز ادامه داشت و روز شنبه گذشته نیز تیپ‌های ۴ و ۵۵ ارتش رژیم صهیونیستی به همراه گردان ۷۱۰۷ مجبور به عقب‌نشینی و خروج از نبردهای نوار غزه شده بودند. ✍جنگ فرسایشی علیه مقاومت فلسطین و ناکامی در رسیدن به اهداف خود منجر به عقب نشینی ارتش‌ از غزه شده 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
📸 | 200 حمله با پایگاههای آمریکایی در عراق و سوریه پس از عملیات طوفان الاقصی ✍رحمت خدا بر حاج قاسم بعد از شهادت بیشتر محور مقاومت را یاری کرده حمله به پایگاه آمریکا که تا ۴سال پیش توهم بود و بعضی معتقد‌بودند اگر به کدخدا بگویی بالای چشمش ابروست با یک کلید ما را منفجر می کند حالا در ۳ماه بخشی از محور مقاومت ۲۰۰ حمله به پایگاه های شیطان بزرگ داشته و این یعنی افول آمریکا و قوی شدن محور مقاومت و تحقق وعده الهی که فرمود قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِينَ 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | حمایت از غزه به زبان انیمه های ژاپنی... 🔹روایتی زیبا و غم انگیز از 🇵🇸، توسط صنعت ژاپن🇯🇵 ✍مقاومت مردم‌ غزه فصل جدیدی برای معرفی اسلام به جهان آغاز کرد و ذات خبیث یهود و صهیونیسم را بیش از پیش به دنیا نشان داد 🌐موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
✅ تحلیل روزنامه صهیونیستی از عمق راهبردی ایران ▪️استراتژی موفق تهران، واشنگتن را خسته کرده است ▪️ ایران بازدارندگی حقیقی را از آمریکا گرفت 🔸ایران قبل از شروع جنگ غزه و پیامدهای منطقه‌ای آن، یک شبکه موازنه منسجم با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ایجاد کرد که در عمل شکستی برای آمریکا بود. 🔸 روندی که هم اکنون با اقدامات گروه‌های طرفدار ایران در منطقه تشدید شده، به این معنی که تهران اکنون در حال توسعه استراتژی موفق خود در منطقه است، درحالیکه واشنگتن به پاسخ های ضعیف بسنده می کند. 🔸دولت بایدن اکنون خود را در حال انجام یک جنگ ثانویه مداوم علیه شبه‌نظامیان طرفدار ایران می‌بیند که هیچ فایده‌ای نداشته و از نگاه متحدان واشنگتن در منطقه به قدرت بازدارندگی آمریکا آسیب رسانده است. 🔸شبکه ارتباطی ایران با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سال گذشته با از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران با عربستان و احساس احیای روابط با مصر به اوج خود رسید، یک شبکه امن فراهم کرده است که بخشی از توازن بازدارندگی ای که آمریکا در پی آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی در تلاش برای ایجاد آن بود را تشکیل می دهد. 🔸هر اقدامی که واشنگتن در نظر دارد علیه ایران انجام دهد با یک سد دفاعی از سوی شبکه کشورهای عربی برخورد خواهد کرد. 🔸شبکه روابطی که دیپلماسی ایران با کشورهای عربی ایجاد کرده است، توانایی واشنگتن برای پاسخگویی کامل و مستقیم علیه ایران را محدود می کند، از اینرو، واشنگتن تلاش می کند با تهران برای آرام کردن منطقه مذاکره نماید. متن کامل تحلیل👇👇 🌐http://qodsna.com/fa/385864 🔸ایران به روایت رژیم صهیونسیتی
🔹فلسطین روایتی ساده از سرگذشت و سرنوشت فاسطین 🔸نشر آرون ✍🏻استاد مجید صفاتاج 🔻معرفی مختصر کتاب: این اثر یک کار ساده و روان درباره سرنوشت فلسطین و جنگ های اعراب و اسرائیل است که در 9 فصل و 166 صفحه تدوین شده است نویسنده در فصل اول به موضوع ویژگی های تاریخی ودینی فلسطین می پردازد و از اهمیت آن برای سه دین الهی توضیح می دهد. در فصل دوم به موضوع تلاش های سازمان یافته برای تشکیل دولت یهودی در فلسطین و اقداماتی که صهیونیست ها برای این هدف شوم انجام دادند در فصل سوم به مبارزه فلسطینیان قبل از غصب فلسطین پرداخته شده در فصل چهارم به سرکوب و کشتار مردم فلسطن و قیمومیت انگلیس بر آنجا سخن گفته در فصل پنجم تشکیل اسرائیل تا مرحلخ تثبیت فصل ششم فعالیت گروه های مقاومت فلسطینی و جنگ های اعراب و فلسطین پرداخته فصل هفتم شکل گیری قیام های مردمی و انتفاضه اول و دوم و در فصل هشتم آزادسازی تدریجی سرزمین فلسطین و در فصل نهم شکست و فروپاشی اسرائیل به صورت کلی این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوع فلسطین کتاب مفیدی است. 🔹کاری از کارگروه آموزش موسسه مسری ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ
#معرفی_کتاب 🔹فلسطین روایتی ساده از سرگذشت و سرنوشت فاسطین 🔸نشر آرون ✍🏻استاد مجید صفاتاج 🔻معرفی مخت
🔰معرفی اساتید عرصه فلسطین 🔸استاد ارجمند دکتر مجید صفاتاج 🔹رزومه استاد: مولف ۱۱۴ جلد کتاب منتشر شده در حوزه‌های انقلاب، مقاومت، آمریکا و صهیونیسم و اسراییل، جهان اسلام، شامل: دانشنامه فلسطین(۸جلد)؛ دانشنامه صهیونیسم و اسراییل(۶جلد)؛ فرهنگ جامع فلسطين(۳ جلد)؛ معارف انقلاب، مقاومت و بیداری اسلامی(۱۷ جلد)؛ لبنان، مقاومت اسلامی و حزب الله(۲۰ جلد)؛ معارف جهان اسلام(۸جلد)؛ سوریه و فتنه تکفیری(۳جلد)؛ سلفی گری و تکفیرگرایی(۴ جلد)؛ سرّ دلبران(شهیدان شاخص مقاومت از جمله شهید حاج قاسم(۸جلد)؛ و کتابهای متفرقه امور فلسطين صهیونیسم و اسراییل(دهها جلد)؛ استاد مدعو سابق نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در دوره حاج آقا محمدیان؛ مدیر فعلی موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی آفاق روشن بیداری. ایشان را می توان یکی از تراث حی عرصه فلسطین در ایران دانست که عمر شریف خویش را در راه آرمان آزادی قدس شریف گذاشتند و با تمام سختی ها و مشکلات این مسیر در این هدف ثابت قدم ماندن امیدواریم که خداوند سایه این استاد عزیز را بر سر ما مستدام بدارد و به عمر و قلم ایشان برکت بدهد 🔹کاری از کارگروه آموزش موسسه مسری ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
فلسطین روایتی ساده از سرگذشت و سرنوشت فلسطین.pdf
763.4K
🔹 خلاصه کتاب فلسطین روایتی ساده از سرگذشت و سرنوشت فلسطین 🔸نشر آرون اثر استاد مجید صفاتاج 🔹کاری از کارگروه آموزش موسسه مسری ⭕️اختصاصی موسسه مطالعات راهبردی مسری 🌐 موسسه مطالعات راهبردی مسریٰ https://eitaa.com/flastiin
🔻سخنگوی وزارت خارجه قطر: رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش‌بس موافقت کرد