eitaa logo
فروغ؛
175 دنبال‌کننده
44 عکس
10 ویدیو
0 فایل
وقت آن است که سبز شویم از میانِ خاکِستر. _محتوا؟فی‌الحال. _کپی؟خیر. _هَرچه میخواهَد دلِ تَنگَت بگو:) https://abzarek.ir/service-p/msg/4714434
مشاهده در ایتا
دانلود
نه آرامشت را به چشمی وابسته کن، نه دستت را به گرمای دستی دلخوش، چشم‌ها بسته می‌شوند و دست‌ها مشت می‌شوند و تو می‌مانی و یک دنیا تنهایی. -فروغ فرخزاد.
آدمِ احساساتی به دردِ این دنیا نمی‌خورَد! باید بی‌احساس بود. باید نفهمید و به خاطر نسپرد و به یاد نیاورد و تحلیل نکرد و زیاد دوست نداشت و زیاد دل نبست و زیاد وابسته‌نبود و زیاد اهمیت نداد... باید بی‌دقت و بی‌توجه و بی‌احساس بود و جز در این حالت نمی‌توان رنج زیستن را تاب آورد. جز در این حالت نمی‌توان شب‌ها راحت خوابید و صبح‌ها خوشحال بیدار شد. باید بی دقت و بی‌توجه و بی‌احساس بود و به ته مانده‌های لیوان دل‌ خوش کرد و با آدم‌ها صبور بود و تعامل داشت و خود را به هر زحمتی روی سطح نگه داشت. باید عمیق نبود و حساس نشد و خویشتن را به وادی نفهمیدن سپرد و زندگی کرد.
‌«صبح تا شب به هر نحوی می‌گذشت، اما وقتی که شب می‌آمد، همه‌ی غصه‌ها و رنج‌ها می‌آمدند.» - عباس معروفی
‌«من یاد گرفته‌ام که هیچ فرقی نمی‌کند چه قدر خوب و وفادار باشم، زیرا همیشه کسانی هستند ‌که لیاقتش را ندارند.» - کریستین‌ بوبن
از هر مردی بپرسی چگونه می‌توان زن خوبی بود، متوجه می‌شوی دارد ویژگی‌های یک برده را برایت تعریف می‌کند! - نوال سعداوی
شاید خوشحالی همین باشد که احساس نکنی باید در مکانی دیگر، مشغول کاری دیگر و به‌جای شخص دیگری باشی... - اریک وینر
و من او را طوری نگاه میکردم؛ انگار آخرین گلی بود که در جهان باقی مانده بود.
و اعتراف می‌کنم که هیچ‌گاه چنین شجاع نبوده‌ام...
‌حرف زدن از جزئیات روزمره می‌تونه یکی از نشونه‌های عمیق بودن‌ِ یه رابطه‌ باشه.
نقاب زرنگی که نگذاری، کلاه حماقت سرت می‌گذارند...
‌نگو حوصله ندارم، بگو اونی كه حوصلشو دارم تو نيستی.
رها کن. بپذیر یک سری آدم ها، اتفاقات، خاطرات، تجربه بودن و اثرشو روی زندگیت گذاشتن. و تو لازم نیست اونهارو همیشه با خودت حمل کنی. نه به خاطر بی اهمیت بودنش، به خاطر ارزشی که به تو داده و رفته. بهت قول می‌دم اینجوری زندگی خیلی برات قشنگ تره.