eitaa logo
محمد فروهر | سواد رسانه🌱
4هزار دنبال‌کننده
763 عکس
337 ویدیو
18 فایل
اینجا با ده سال سابقه خیلی ساده کنارتون هستم که: مهارت آموزی کنی و یاد بگیری چگونه از رسانه ها و فضای مجازی استفاده درست کنید. "فضای مجازی هم فرصت دارد هم تهدید" اینجا یاد میگیری فرصت ها رو بیشتر و آسیب ها رو کمتر کنید😊 ارتباط با ما @Moshaver_teh
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری : بازی تولید و ترویج كنید، ما همه‌اش نباید نگاه كنیم ببینیم كه غربی‌ها از چه‌جور بازی‌ای حمایت میكنند، ما هم از همان بازی حمایت بكنیم. ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ بیانات در دیدار اعضای شورای عالی فرهنگی فرهنگی, تهاجم فرهنگی @radmiran
¶بررسی آسیب های اجتماعی #فضای مجازی #خانواده #اعتیاد #طلاق √راهکارهای مصونیت اجتماعی با کارگروه های تخصصی بنیاد مصونیت اجتماعی ردم https://eitaa.com/radmiran
🔥🔥 عوامل اثرگذار بر بزهکاری نوجوانان و جوانان براساس پژوهش های انجام شده، سه عامل در بزهکاری نوجوانان تأثیر بسزایی دارد: خانواده، مدرسه و اجتماع. 1. خانواده، با داشتن یکی از ویژگی های زیر، نقشی پررنگ در ناهنجاری اخلاقی و اعتقادی فرزندان ایفا می کند: الف) رفتاری بی ثبات والدین با فرزند؛ ب) پای بند نبودن خانواده به ارزش های اخلاقی و اعتقادی؛ ج) تبعیض و تفاوت گذاشتن میان فرزندان؛ د) درگیری ها و اختلاف های خانوادگی و رفتارهای نادرست خود والدین؛ هـ) طلاق والدین. 2. مدرسه 3. اجتماع که خود شامل این زیر مجموعه هاست: الف) شرایط محیطی و ساختار شهری نابسامان؛ ب) اقتصاد ناسالم؛ ج) رسانه های گروهی:شبکه ها.ماهواره.بازی ها. رادیو، تلویزیون، سینما، مطبوعات. @radmiran ادامه دارد....
1. خانواده الف) رفتار بی ثبات والدین با فرزند تعداد زیادی از بزهکاران در خانواده هایی بزرگ شده اند که از محبت والدین محروم بوده اند و بیشتر وقت ها میان اعضای خانواده ناسازگاری، کدورت و درگیری وجود داشته است. «به طور کلی، 91 درصد نوجوانان بزهکار از اختلافات شدید عاطفی رنج می برند. خشونت، کمبود محبت و تحقیر فرزندان از سوی والدین از وضع خانواده هایی است که بیشتر نوجوانان بزهکار در آن به سر می برند. کمبود محبت، شخص را به انتقام جویی هدایت می کند. از سویی، محبت زیاد و غیر منطقی یا دور نگه داشتن کودک و نوجوان از دیگران سبب می شود که کودک، خود را در شمار آدم های معمولی نداند و از هم سالانش کناره گیری کند و روش اجتماعی زندگی کردن را نیاموزد. در نتیجه، شخصیت منحرفی پیدا کند. برای نمونه، اگر از آغاز خردسالی، هر چه کودک بخواهد در اختیارش بگذارند، در حقیقت، به طور غیر مستقیم به او زورگویی و تجاوز را یاد می دهند و به تدریج، این حالت در وی تقویت می شود و در دوران بزرگ سالی می کوشد به حقوق دیگران تجاوز کند. چنین افرادی هستند که رفتار ضد اجتماعی پیدا می کنند و بزهکار می شوند. های اجتماعی @radmiran ادامه دارد....
🔥 ها🔥 ممتازنیوز: بر اساس آخرین آمارهای جهانی بیش از ۱۰ میلیون نفر در ۲۱۸ کشور جهان زندانی می باشند کە این مرکز اعلام کرده است آمار زندانیان در ایران از ۲۵۰ هزار به ۲۱۷ هزار نفر کاهش یافته است. بیاییم با کمک و حمایت خود در آزاد کردن برخی از زندانی ها خدمتی کرده باشیم @radmiran
🔥 ها🔥 آمار زندانیان ایران در حالی است کە رئیس سازمان زندانهای کشوردر گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: ۴۳ درصد زندانیان را مجرمان مواد مخدر و ۲۸ درصد زندانیان را سارقان تشکیل می دهند کە این آمار چند ماهی است کە ثابت است. ها @radmiran
🔥 خانم های مطلقه🔥 ✳کابوس زنان مطلقه وبیوه زناني كه به دلايل مختلف همسرانشان را از دست مي‌دهند يا از همسرانشان جدا مي‌شوند به يكباره با جهان ديگري روبه‌رو مي‌شوند، دنيايي كه بسياري از مختصات آن ناآشناست. دشواري‌هايي كه اين زنان تاب مي‌آورند عمدتا به دغدغه‌هاي معيشتي عاطفي، وسواس‌هاي فكري، حاشيه‌هاي ناخواسته از برخورد نامناسب اطرافيان و ... مربوط می شود. در هر حال اين گروه از زنان كه با عنوان زنان مطلق یا بیوه در جامعه شناخته مي‌شوند، با مسائل، مشكلات و موانع زيادي در زندگي مواجهند.  1.مشکلات اقتصادی  در پژوهشی که توسط دکتر انور صمدی راد صورت پذیرفته نشان داده شده که ازحدود ٧١ درصد زنان مطلقه و بیوه با فرزند يا فرزندان خود تنها ١٦ درصد شاغل هستند. این در حالی است که زنان غيرشاغل براي تأمين نيازمنديهاي مادي زندگي محتاج ديگران هستند و از آنجايي كه منشاء بسياري از نابساماني‌ها و ناملايمات انسانها در جوامع كنوني به وضعيت اقتصادي و فقر مادي مربوط مي‌شود و اكثر زنان مجرد نيز بيكار هستند و از وضعيت اقتصادي نامطلوبي برخوردارند برقراري سيستم‌هاي حمايتي از اين زنان و فرزندان آنها ضرورت دارد.  @radmiran
🔥مشکلات زنان مطلقه وبیوه🔥 ✳کابوس زنان مطلقه وبیوه 2.مشکلات فرزند پروری  آمارها نشان می دهدکه ٩٠ درصد زنان مطلقه داراي فرزند نسبت به آينده فرزندان خود نگراني زيادي دارند. ٣٣ درصد زنان سرپرست خانوارعنوان كردند كه فرزندانشان به خاطر جدايي از پدر به ميزان «زياد» و «بسيار زياد» احساس حقارت مي‌كنند؛ اين در حاليست كه اين مسأله مي‌تواند اين كودكان را به انسانهايي افسرده جامعه گريز و جامعه ستيز تبديل كند.  @radmiran
نسترن، 32 ساله در این ارتباط می‌گوید: «عملاً آدم‌ها وقتی دخترای مجرد و ساده یعنی اونایی كه اهل هیچ برنامه‌ای نیستن رو با من می‌بینن، ازشون می‌پرسن چطور خانوادت اجازه می‌ده با یه زن مطلقه رابطه برقرار كنی؟... انگار من ایدز دارم». @radmiran
🔥 وفساد وآسیب های اجتماعی🔥 ✳پاسخ به شبه چرا شما با فساد مبارزه میکنید؟؟؟؟ آيا درست است كه در آخرالزمان به طور كلى جهان به فساد كشيده شده و ظلم و تباهى همه جا را فرا خواهد گرفت و در آن حال، امام عصر ظهور خواهند كرد؟ در اين صورت اين سؤال مطرح مىشود كه اگر سرانجام و به طور طبيعى چنين فساد و طغيانى، جهان را فرا خواهد گرفت، پس چرا بايد به سمت اصلاح خود و جامعه حركت كنيم؟🔽 ✳پاسخ◀ اين تفكر ناشى از عدم شناخت مسئوليت انسانى و دينى و برداشت غلط از موضوع ظهور است؛ زيرا: ✳اولاً؛ هيچ يك از تكاليف شرعى مانند نماز، روزه، حج، امر به معروف، مبارزه با فساد و... مشروط به چنين شرطى نيست؛ يعنى، تكليف نماز و يا نهى از منكر تكاليفى مطلق هستند و عمل به آنها الزامى است؛ چه موجب تسريع در ظهور شود يا تأخير آن. ✳ثانياً؛ آيا معقول است كه ما در سراسر عمر خود كه چه بسا به ظهور منجر نگردد، دست روى دست بگذاريم و همه آيات و روايات را به كنارى بگذاريم؛ به اين بهانه كه ما مىخواهيم در ظهور تعجيل گردد! آيا اين عذرى خداپسندانه است؟!  ✳ثالثاً؛ در احاديثى كه وظايف منتظران مشخص شده، همه جا سخن از تقوا، ورع، عفاف، دورى از گناه و قرب به خداوند است. چنان كه امام صادق«ع» مى فرمايد:🌺 «هر كس خشنود مىشود كه از اصحاب قائم باشد، پس بايد منتظر باشد و به ورع و اخلاق نيكو عمل كند، در حالى كه منتظر است. اگر چنين شخصى، پيش از ظهور بميرد، اجر او مانند كسى است كه زمان ظهور را درك كرده است. «پس (در جهت نيكىها) بكوشيد و منتظر باشد. (اين انتظار)، گوارا باد بر شما اى گروه رحمت شده» 🌹 بحارالانوار، ج 52، ص 140.. علماى ما درباره وظايف و تكاليف منتظران در زمان غيبت، كتابهاى مستقلى نوشته يا فصلهاى از كتاب خود را بدان اختصاص دادهاند (مانند نجم الثاقب، مكيال المكارم و...). در اين كتابها و مشابه آنها - كه تنها براساس روايات معصومين نوشته شده - هيچ گاه پر كردن جهان از فساد و تباهى به عنوان وظيفه منتظران در زمان غيبت، ياد نشده است. ✳از همه اينها گذشته، ما بايد موضع و وموقعيت خود را در زمينه قيام امام مهدى(عج) مشخص كنيم. بديهى است اگر ما به گسترش فساد كمك كنيم، از كسانى خواهيم بود كه انقلاب مهدى، براى درهم كوبيدن و حذف آنان صورت مىگيرد!! اگر در صدد اصلاح جامعه باشيم، از كسانى خواهيم بود كه در زمره اصحاب فداكار عضويت خواهند داشت. بنابراين به فرض اين كه با ساكت بودن و به نظاره نشستن و يا كمك كردن به توسعه فساد، ظهور حضرت را پيش بيندازيم، وضع خود را به طور قطع به خطر انداخته ايم. مگر نه اين است كه حضرت بقية اللَّه براى كوتاه كردن دست فاسدان و برچيدن بساط محرمات الهى و فسادگرى و اصلاح انسانها و جوامع، قيام مىكند. پس چگونه مىتوانيم از قيام آن بزرگوار بهرهمند شويم. ✳گفتنى است كه بيان وضعيت فساد آلود و معصيت بار جهان در آخرالزمان، هم هشدار به جوامع انسانى است و هم علامتى خبر دهنده از نزديكى قيام و ظهور امام زمان(عج) مىباشد. اين هشدارها و پيشگويىها وظيفه ما را سنگين مىكند و ما را نسبت به عواقب شوم فساد و تباهى آگاه مىسازد. 🌹محمد بن مسلم مىگويد: به امام باقر«ع» عرض كردم: اى فرزند رسول خدا! قائم شما چه وقت ظهور خواهد كرد؟ فرمود: «هنگامى كه مردان خود را شبيه زنان كنند و زنان، شبيه مردان شوند، آن گاه مردان به مردان اكتفا كنند و زنان به زنان!!»  🌷كمال الدين، ج 1، ص 331.. استاد مطهرى در اين زمينه مىنويسد: «برداشت قشرى از مردم درباره مهدويت و قيام انقلاب مهدى موعود(عج)، اين است كه صرفاً ماهيت انفجارى دارد؛ فقط و فقط از گسترش و اشاعه و رواج ظلمها، تبعيضها، اختناقها، حق كشىها و تباهى ناشى مىشود؛ نوعى سامان يافتن است كه معلول پريشانىها است. آن گاه كه صلاح به نقطه صفر برسد، حق و حقيقت، هيچ طرفدارى نداشته باشد، باطل يكه تاز ميدان گردد، جز نيروى باطل نيرويى حكومت نكند و فرد صالحى در جهان يافت نشود، اين انفجار رخ مىدهد و دست غيب براى نجات حقيقت از آستين بيرون مىآيد. از اين رو هر اصلاحى محكوم است؛ زيرا هر اصلاح، يك نقطه روشن است و تا در صحنه اجتماع، نقطه روشنى است، دست غيب ظاهر نمىشود؛ به عكس هر گناه، هر فساد، ظلم، تبعيض، حق كشى و هر پليدى به حكم اين كه مقدمه اصلاح كلى است و انفجار را قريبالوقوع مىكند و رواست، و هدفها، وسيلههاى نامشروع را مشروع مىكنند! پس بهترين كمك به تسريع در ظهور، ترويج و اشاعه فساد است! اينجاست كه گناه، هم فال است و هم تماشا، هم لذت و كام جويى است و هم كمك به انقلاب مقدس نهايى. اين گروه به طور طبيعى به مصلحان، مجاهدان، آمران به معروف و ناهيان از منكر، با نوعى بغض و عداوت مىنگرند، زيرا آنان را از تأخيراندازان ظهور و قيام مهدى موعود مىشمارند. ✳در حالى كه آيات قرآن كريم در جهت عكس برداشت بالا است؛ ظهور مهدى موعود، حلقهاى از حلقات مبارزه
اهل حق و باطل است كه به پيروزى نهايى اهل حق منتهى مىشود. سهيم بودن يك فرد در اين سعادت، موقوف به اين است كه آن فرد اهل ايمان و عمل صالح باشد. ظهور مهدى موعود تحقق بخش وعدهاى است كه خداوند متعال از قديمترين زمانها در كتابهاى آسمانى به صالحان و متقيان داده است كه زمين از آن آنان است و پايان تنها به متقيان تعلق دارد»  قيام و انقلاب مهدى موعود، ص 56-54.. ايشان در فراز ديگرى مىنويسد: «حديث معروف كه مىفرمايد:«يملاء اللَّه به الارض قسطاً و عدلاً بعد ما ملئت ظلماً و جوراً»؛الستجاد من الارشاد (المجموعه)، علامه حسن بن مطهر الحلى، ص 263. نيز شاهد مدعاى ما است، نه بر مدعاى آن گروه. در اين حديث نيز تكيه روى ظلم شده است و سخن از گروه ظالم است كه مستلزم وجود گروه مظلوم است و مىرساند كه قيام مهدى(عج) براى حمايت از مظلومانى است كه استحقاق حمايت دارند... . شيخ صدوق روايتى از امام صادق«ع» نقل مىكند مبنى بر اين كه اين امر تحقق نمىپذيرد مگر اين كه هر يك از شقى و سعيد، به نهايت كار خود برسد. پس سخن در اين است كه گروه سعدا و گروه اشقيا، هر كدام به نهايت كار خود برسند. 🌸در روايات اسلامى، سخن از گروهى زبده است كه به محض ظهور امام به آن حضرت ملحق مىشوند. بديهى است كه اين گروه ابتدا به ساكن خلق نمىشوند. معلوم مىشود در عين اشاعه و رواج ظلم و فساد زمينههايى عالى وجود دارد كه چنين گروه زبدهاى را پرورش مىدهد. اين خود مىرساند نه تنها حق و حقيقت به صفر نرسيده است؛ بلكه اگر به فرض اصل حق از نظر كميت، قابل توجه نباشد، از نظر كيفيت، ارزندهترينِ اهل ايمانند و در رديف ياران سيدالشهداء» همان، ص 56 و 57.. @radmiran