کاش تو به جای من بودی، تا میفهمیدی که دوست داشتنت چه کارِ سخت و فرسایندهایست، کاش من به جای تو بودم ، تا طعمِ این همه دوست داشتن را میچشیدم...
حال برای خودت هرچه میگویی بگو ، اما ، روزی آید معشوقی ، فراموش کنی که بودی ؟ که هستی ؟ تمامت اوست و شاید تمامش تو ؛.
هوا را گر بیفشارند باغ غنچه خواهد شد
ز بس بوسیدهام لبهای معشوق خیالی را