🔴 بارها گفته شده است که مشکل اصلی کشور ، مجلس شورای بی کفایت و نمایندگان بی لیاقت است
🔺 عملکرد نمایندگان در چند روز اخیر ،تنها گوشه ای از بازدهی مجلس را نشان میدهد👆
🔹چرا مردم از یک سوراخ چندبار گزیده میشوند ؟ چرا انتخاب لیبرالها را بارها تکرار میکنند و هردفعه هم ضربه میخورند اما عبرت نمیگیرند؟
@Forqancybery
#خارج_بدون_روتوش
🔴 هزاران زن کره ای در اعتراض به جاسازی دوربین های مخفی در سرویس های بهداشتی به خیابانها ریختند/ ۸هزار پلیس هم مامور پیدا کردن این دوربین ها شدند
🔹حالا تو ایران هم عده ای هستند که باور دارند اگر #آزادی_جنسی در جامعه باشه ، چشم و دل مردم سیر میشود
اما واقعیتها چیز دیگری میگوید
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔶دیدگاه ها وتفاسیر درخصوص قيام امام حسين (ع)
👈 اين را سه جور ميتوان تفسير كرد:
🔹 يكي اينكه بگوييم قيام امام حسين يك قيام عادي و معمولي بود و العياذ بالله براي هدف شخصي و منفعت شخصي بود. اين تفسيری است كه نه يك نفر مسلمان به آن راضي ميشود و نه واقعيات تاريخ و مسلمات تاريخ آنرا تصديق ميكند.
🔹 تفسير دوم همان است كه در ذهن بسياري از عوام الناس وارد شده كه امام حسين كشته شد و شهيد شد براي اينكه گناه امت بخشيده شود. شهادت آن حضرت به عنوان كفاره گناهان امت واقع شد، نظير همان عقيده اي كه مسيحيان درباره حضرت مسيح پيدا كردند كه عيسي به دار رفت براي اينكه فداي گناهان امت بشود. امام حسين شهيد شد كه اثر گناهان را در قيامت خنثي كند و به مردم از اين جهت آزادي بدهد. 👈در حقيقت مطابق اين عقيده بايد گفت امام حسين عليه السلام ديد كه يزيدها و ابن زيادها و شمر و سنانها هستند اما عده شان كم است، خواست كاري بكند كه بر عده اينها افزوده شود، خواست مكتبي بسازد كه از اينها بعدا زيادتر پيدا شوند، مكتب يزيد سازي و ابن زياد سازي كرد، اين طرز فكر و اين طرز تفسير بسيار خطرناك است، براي بي اثر كردن و از بين بردن حكمت دستورهايي كه براي عزاداري امام حسين رسيده هيچ به اندازه اين طرز فكر و اين طرز تفسير مؤثر نيست. باور كنيد كه يكي از علل (گفتم يكي از علل چون ديگر هم در كار هست كه جنبه قومي و نژادي دارد) كه ما مردم ايران را اين مقدار در عمل لاقيد و لا ابالي كرده اين است كه فلسفه قيام امام حسين براي ما كج تفسير شده، طوري تفسير كرده اند كه نتيجه اش همين است كه ميبينيم. به قول جناب زيد بن علي بن الحسين درباره مرجئه (مرجئه طايفه اي بودند كه معتقد بودند ايمان اعتقاد كافي است، عمل در سعادت انسان تأثير ندارد؛ اگر عقيده درست باشد خداوند از عمل هر اندازه بد باشد ميگذرد) هؤلاء اطمعوا الفساق في عفو الله؛ يعني اينها كاري كردند كه فساق در فسق خود به طمع عفو خدا جوي شدند. اين عقيده مرجئه بود در آن وقت. و در آن وقت عقيده شيعه در مقطع مقابل عقيده مرجئه بود، اما امروز شيعه همان را ميگويد كه در قديم مرجئه ميگفتند. عقيده شيعه همان بود كه نص قرآن است: الذين آمنوا و عملوا الصالحات هم ايمان لازم است و هم عمل صالح.
🔷تفسير سوم اين است كه اوضاع و احوالي در جهان اسلام پيش آمده بود و به جايي رسيده بود كه امام حسين عليه السلام وظيفه خودش را اين ميدانست كه بايد قيام كند، حفظ اسلام را در قيام خود ميدانست. قيام او قيام در راه حق و حقيقت بود. اختلاف و نزاع او با خليفه وقت بر سر اين نبود كه تو نباشي و من باشم، آن كاري كه تو ميكني نكن بگذار من بكنم؛ اختلافي بود اصولي و اساسي. اگر كس ديگري هم به جاي يزيد و همان روش و كارها را ميداشت باز امام حسين قيام ميكرد، خواه اينكه با شخص امام حسين خوشرفتاري ميكرد يا بد رفتاري. يزيد و اعوان و انصارش هم اگر امام حسين متعرض كارهاي آنها نمي شد و روي كارهاي آنها صحه ميگذاشت حاضر بودند همه جور مساعدت را با امام حسين بكنند، هر جا را ميخواست به او ميدادند، اگر ميگفت حكومت حجاز و يمن را به من بدهيد، حكومت عراق را به من بدهيد، حكومت خراسان را به من بدهيد، ميدادند؛ اگر اختيار مطلق هم در حكومتها ميخواست و ميگفت به اختيار خودم هر چه پول وصول شد و دلم خواست بفرستم ميفرستم و هر چه دلم ميخواست خرج ميكنم كسي متعرض من نشود، باز آنها حاضر بودند. جنگ حسين، جنگ مسلكي و عقيده اي بود، پاي عقيده در كار بود، جنگ حق و باطل بود. در جنگ حق و باطل ديگر حسين از آن جهت كه شخص معين است تأثير ندارد. خود امام حسين با دو كلمه مطلب را تمام كرد:
👈در يكي از خطبههاي بين راه به اصحاب خودش ميفرمايد (ظاهرا در وقتي است كه حر و اصحابش رسيده بودند و بنابراين همه را مخاطب قرار داد): الا ترون ان الحق لا يعمل به، والباطل لا ينتاهي عنه ليرغب المؤمن في لقاء الله محقا؛ (۱) آيا نمي بينيد كه به حق رفتار نمي شود و از باطل جلوگيري نمي شود، پس مؤمن در يك چنين اوضاعي بايد تن بدهد به شهادت در راه خدا. نفرمود ليرغب الامام وظيفه امام اين است در اين موقع آماده شهادت شود. نفرمود ليرغب المؤمن وظيفه هر مومني در يك چنين اوضاعي و احوالي اين است كه مرگ را بر زندگي ترجيح دهد. يك مسلمان از آن جهت كه مسلمان است هر وقت كه قيام كند و آماده رفتار نمي شود و جلو باطل گرفته نمي شود و وظيفه اش اين است كه قيام كند و آماده شهادت گردد. (۲)
(۱) تحف العقول، ص ۲۴۵.
(۲) ده گفتار، ص ۲۴۷.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید.
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سکولاریسم
🔴 یکی از بزرگان حوزه گفته اند :
منبری های محرم مسائل سیاسی را با مباحث منبر مخلوط نکنند...
🔹امام خامنه ای : هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است....
@Forqancybery
فرقان سایبری
#فتنه_در_بصره 🔴 برادران عراقی بدانند ، هر ندایی که بوی تفرقه بدهد قطعا از گلوی دشمن است 🔺 گاهی تفرق
🔴 #انگلیس کینهها را فراموش نمیکند ولی صبر زیادی برای انتقام دارد
🔺برای یافتن دلیل حمله به #کنسولگری ایران در #بصره فقط کافیست به گزارشهای چند وقت پیش خبرنگار BBC از آنجا رجوع شود!
#فتنه_در_بصره
@Forqancybery
🔴 شرفِ زنانِ عراقی را سوژه خبرسازیهایتان نکنید ای شرففروشان!
🔺همچنان که دوسال پیش عراقیهای بیدار، به تهمتِ بوقهای نفتیِ سعودی، که گفته بودند هدفِ مردانِ ایرانی از حضور در پیادهرویِ اربعین، ارتباط با بانوان عراقی است! پاسخ قاطع دادند ، اکنون نیز در مقابل فتنه گری مزدوران اجانب ، خواهند ایستاد
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴سوال:
اینکه ما لباس مشکی میپوشیم درمراسمات عزا ، آیا ریشه مذهبی داره؟اصلا ازکجابه دین اضافه شده که لباس مشکی نماد عزا وماتمه؟؟
🔵پاسخ به سوال:
✳️اوّلاً؛
#سیاهپوشى برای عزا ، سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است.
🔸شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ #سیاه از دیر باز در میان بسیارى از #ملل و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(1)
✳️دوم، سیاهپوشى بر #مصائب_اهل_بیت(ع) تداوم سیره انسانى است.
🔸گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در #عزاى عزیزانشان سیاه پوشیده اند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) #جامه_سیاه پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(2)
✳️براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کرده اند، زنان بنى هاشم در #سوگ_اباعبدالله الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(3).
از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّتهایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نموده اند ـ استفاده میشود:
1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از #صدر_اسلام مرسوم بوده، بانوان بنیهاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند.
2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام #سیّد_الشّهدا مستحب است.
مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّه اى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(4)
برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(5)
🔴منابع:
1- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93.
2- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22
3- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890.
4-وسائل الشیعه، ج 3، ص 361.
5- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
🔴وقتی یک #سلبریتی دست چندم نقش #مزدور را بازی میکنه و تبدیل میشه به یک سرباز پیاده #رسانه ای👆
🔺این زن که تمام وجودش عقده از #اسلام هست و حتی حاضر میشه برای #قاتل دهها شهید #مرزبان امنیت ما، سینه چاک بده!
💢خانم #آناهیتا_همتی ! ۱۱ #مرزبان تکه تکه شدند و صدایی از شما سلبریتی ها بلند نشد!
چرا آن موقع #نه_به_خشونت و #نه_به_کشتار نزدید؟!
#بیشرف #مزدور #تروریست #سلبریتی_بیسواد
@Forqancybery
فرقان سایبری
🔴 فریب افکار عمومی به سبک انگلیسی👆 🔺 بی بی سی وقتی میتواند جای جلاد و شهید را براحتی عوض کند قطعا می
🔴تبلیغات سوء، كار را به جایى می رساند كه مردم:
انبیا را مجنون! یوسف(ع) را متهم! حضرت على(ع) را واجب القتل! امام حسین(ع) را شورشى و خدمت به یزید را عبادت دانستند...
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
#اطلاعیه_بنر_رایگان_برای_هیئتها
#فوری
#سلام_ایام_سوگواری_سالار_شهیدان
#تسلیت_عرض_میکنم
برای_کلیه_هیئتها_بنر_اطلاعیه
#رایگان_طراحی میشود
#وارد_کانال_طراحی_بشید👇👇
🔵 http://eitaa.com/joinchat/1675755532Ce62d0d85af
👆👆👆👆👆👆
#بشما_چه
🔴وقتی بهت میگن: "انقدر عقده ای نباش!اینقدر مال و اموالتو به رخ مردم نکش! مردم در فشارن اینقدر اشرافی نباش!چرا بچتو میبری خارج از ایران بدنیا میاری؟ جشن گودبای پمپرز یعنی چه؟!
میایی به ما میگی به شما چه؟ تو زندگی من دخالت نکنید دلم میخواد!
🔹پس ما هم میگیم به شما ربطی نداره ، ماهم دلمون میخواد مالمونو خرج عشمون بکنیم
#نذری_امام_حسین
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه :
《مزخرف گویی درمنابر》
آﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻼﻣﻪ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﻗﻤﯽ ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﺍﺕ ﺧﻮﺩﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : ﺩﺭ ﺧﺎﻃﺮﻡﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﺯﯼ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻋﯿﺎﺩﺕﺍﺯ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺻﻒ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻦﺷﺨﺼﯽ ﺟﻠﻮﯼ ﻣﻦ ﺗﻮﻗﻒ ﮐﺮﺩﻭ ﺳﺮﻧﺸﯿﻦ ﺁﻥ ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭﮔﻔﺖ : ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﺑﺎﻻ ، ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﻭﺍﻋﻆ ﻣﻌﺮﻭﻑﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﺳﺖ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻡ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﻼﻡﻭ ﺍﺣﻮﺍﻟﭙﺮﺳﯽ ، ﺍﯾﺸﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺁﻗﺎﯼ ﺑﺮﻗﻌﯽ ﮐﺠﺎﯾﯿﺪ؟ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟ﺧﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﯿﺴﺖ؟ﮔﻔﺘﻢ : ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﻋﻘﺎﯾﺪﻡ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﺸﯿﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ ﻭﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪﻡ ﭼﯿﺴﺖ ،ﺷﺎﯾﺪ ﻣﺮﺍ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﯾﺪ . ﮔﻔﺖ : ﻣﮕﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﺪ؟ﮔﻔﺘﻢ : ﻣﻦ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻧﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ، ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﻭﺿﻪﺧﻮﺍﻧﯽ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ، ﮔﻔﺖ : ﭼﺮﺍ؟ﮔﻔﺘﻢ : ﭼﻮﻥ ﺭﻭﺿﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻫﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ، ﺍﮐﺜﺮﺍ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺑﺎ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﻭ ﺍﺋﻤﻪ ﺩﺷﻤﻨﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﮔﻔﺖ : ﺣﺘﯽ ﻣﻦ؟ ! ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺁﯾﺎ ﻣﻨﺒﺮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﺭﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﺗﻮ ﻫﻢ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ ﮔﻔﺖ : ﭼﺮﺍ؟ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻔﻬﯿﻢ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﯾﺎﺩﺗﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﻪﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺒﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩﯼ؟ﮔﻔﺖ : ﺁﺭﯼ ﮔﻔﺘﻢ : ﻣﻦ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﺩ ﻣﯽﺷﺪﻡ ﺻﺪﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺭﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻢ ﻭ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻡ ﮐﻪ ﺳﺨﻨﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﻡ ، ﻭ ﺷﻨﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﻣﯽﮔﻔﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ،ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺎ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩﻣﻘﺼﻮﺩ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺗﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﻻﻟﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺮ ﻋﻠﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺗﻮﻟﺪ ، ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ،( ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺘﻮﻧﻬﺎﯼ ﻧﻮﺭ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺍﻭﺳﺖﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ )ﮔﻔﺘﻢ : ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺍﻭﻻ ﺿﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪﻭَﺍﻟﻠَّـﻪُ ﺃَﺧْﺮَﺟَﮑُﻢ ﻣِّﻦ ﺑُﻄُﻮﻥِ ﺃُﻣَّﻬَﺎﺗِﮑُﻢْ ﻟَﺎ ﺗَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺷَﯿْﺌًﺎ ﻭَﺟَﻌَﻞَ ﻟَﮑُﻢُ ﺍﻟﺴَّﻤْﻊَﻭَﺍﻟْﺄَﺑْﺼَﺎﺭَ ﻭَﺍﻟْﺄَﻓْﺌِﺪَﺓَ ۙ ﻟَﻌَﻠَّﮑُﻢْ ﺗَﺸْﮑُﺮُﻭﻥَ . ﺳﻮﺭﻩ ﺷﺮﯾﻔﻪ ﻧﺤﻞ : ﺁﯾﻪ ٧٨ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﯿﺪ ، ﺍﺯ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﺍﻧﺘﺎﻥﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮔﻮﺵ ﻭ ﭼﺸﻢ ﻭ ﺩﻝ ﺩﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪﺳﭙﺎﺳﮕﺰﺍﺭﯼ ﮐﻨﯿﺪﺛﺎﻧﯿﺎ ، ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﻣﻨﺒﺮ ﮔﺮﯾﺰ ﺑﻪ ﺻﺤﺮﺍﯼ ﮐﺮﺑﻼ ﺯﺩﯼ ﻭﮔﻔﺘﯽ :ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﮐﻮﻓﻪ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ « ﺣﺮ » ﺟﻠﻮﯼﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﻪ ﮐﻮﻓﻪ ﺑﺮﺳﺪﺍﻣﺎﻡ ﻧﺎﮔﺰﯾﺮ ﺭﺍﻩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ « ﺣﺮ » ﻧﯿﺰ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪﮐﻪ ﺍﺳﺐ ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ ) ﻗﺪﻡ ﺍﺯ ﻗﺪﻡ ﺑﺮﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﮐﺎﺏ ﺯﺩ ﻭﮐﻮﺷﯿﺪ ﻭ ﻧﻬﯿﺐ ﺯﺩ ﻭ ﻫﯽ ﮐﺮﺩﻣﺮﮐﺒﺶ ﺣﺮﮐﺖ ﻧﮑﺮﺩ ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻧﺪ ﻣﺘﺤﯿﺮ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﺳﺐ ﺣﺮﮐﺘﯽ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻋﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﯾﺎﻓﺖ ،ﺍﻣﺎﻡ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﻧﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﭼﯿﺴﺖ؟ﻋﺮﺏ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : ﻏﺎﺿﺮﯾﻪ ( ﻗﺎﺫﺭﯾﻪ ) ، ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﺳﺌﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩ :ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ﻋﺮﺏ ﮔﻔﺖ : ﺷﺎﻃﯽ ﺍﻟﻔﺮﺍﺕ ، ﺍﻣﺎﻡ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ﮔﻔﺖ : ﻧﯿﻨﻮﺍ ، ﺍﻣﺎﻡ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﮔﻔﺖ : ﮐﺮﺑﻼ ﺍﻣﺎﻡﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﻫﺎﻥ ، ﻣﻦﺍﺯ ﺟﺪﻡ ﺷﻨﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﮐﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﮐﺮﺑﻼ ﺍﺳﺖﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﻗﺎﯼ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺍﺑﺘﺪﺍﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺘﯽ ﺩﺭ ﺷﮑﻢ ﻣﺎﺩﺭﻫﻤﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ( ﭼﻄﻮﺭ ، ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﮐﻪ ﺭﺳﯿﺪ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺒﺶ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺭﺍﺷﻨﺎﺧﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ ،ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﯿﺪﻥ ﺍﺯ ﯾﮏ ﻋﺮﺏ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﻣﺤﻞ ﺭﺍ ﺷﻨﺎﺧﺖ؟ﺟﻨﺎﺏ ﻓﻠﺴﻔﯽ ﺍﯾﻦ ﭼﻪ ﺍﻣﺎﻣﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﯾﺪ؟ ﮐﻪ ﻧﻌﻮﺫﺑﺎﻟﻠﻪ ﺍﺳﺒﺶ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻄﻠﻊ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ؟ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﺣﺐ ﺍﺋﻤﻪ؟ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻡ؟ ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺩﻗﺖ ﻭ ﺗﺎﻣﻞ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟
----------------------------------
خاطره ای از آیت الله برقعی - تنها اوست که می ماند...
🔵 پاسخ شبهه :
✳️ این شبهه را باید از سه جهت بررسی کرد :
🔹۱- برقعی کیست و چه دیدگاهی داشت ؟؟؟
🔹۲-جایگاه علمی مرحوم فلسفی.
🔹۳- بررسی تاریخی این داستان.
1⃣ درابتدا باید به چندنکته درخصوص عقاید فکری آقای برقعی اشاره کرد:
🔸عقایدفکری آقای #برقعی. بعداز45 سالگی اش چنان تغییر پیداکردکه باعث شد علمای بزرگ تشیع درخصوص وی نظرات مختلفی داشته باشند وحتی عده ای براین قائل بودند که وی به #سنی گری روی آورد که البته خود وی بشدت این طرزفکربرخی رادرخصوص خودش ردمیکرد.
🔸🔸در ذیل به برخی عقاید فکری وی اشاره میکنیم:
🔻مخالف بزرگنمایی مولاعلی (ع) وسایر ائمه بود.
🔻درکتابی که نوشت به نام "" درسی درولایت""توسل به امامان معصوم رازیر سوال برد.
🔻معتقدبود نبایدقرآن راتفسیرکردبلکه فقط ترجمه کرد.
🔻کتابی درمخالفت بامفاتیح الجنان نوشت و بیشتر ادعیه مشهورتشیع رازیرسوال برد ، به نام"" تضاد مفاتیح الجنان باقرآن""
🔻اعتقادبه کرامات ومعجزات ازقبور ائمه (ع) نداشت.
🔻کتابهای محمد عبدالوهاب (بنیانگذار وهابیت) وابن تیمیه (ریشه فکری وهابیت) را به فارسی ترجمه کرد واز برخی آرای آنان حمایت کرد.
🔸بنابراین بخاطراین طرز فکر ایشان است که این مطلب ساختگی رابه ایشان نسبت میدهند تا بر عالم فرهیخته مرحوم فلسفی بتازند.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
2⃣مرحوم فلسفی زبان گویای مراجع عظام زمان خودشان ودر بسیاری از امور نماینده آ ن حضرات بودندوبه قطع یقین ازتاریخ کربلا آنقدر میدانستند که مطالب خلاف وافع نگویند.
🔸حضرت آیت الله العظمی سبحانی درخصوص ایشان فرمودند: مرحوم فلسفی به دریای قرآن و روایات و تاریخ متصل بود ، به همین دلیل، ۶۰ سالی که منبر رفتند هیچگاه منبرش کهنه نشد.
3⃣ این داستان درخصوص امام حسین (ع) اصلا سندیت تاریخی ندارد.
🔸 درکجای تاریخ آمده که اسب امام حسین(ع) موقع رسیدن به کربلا ازحرکت ایستاد وکجا گفته که امام حسین کربلا رانمیشناخت؟؟!!! درصورتی که موقع عزیمت به جنگ صفین درکنار امام علی از صحرای کربلا عبورکردند ومولا شرح وقایع آینده رادرآن سرزمین به یارانش دادند،پس امام حسین به خوبی آن سرزمین رامیشناخت،
👈 درضمن جناب حر ولشکرش، درابتدای امر ،مسیرحرکت امام رادرمنطقه ای نرسیده به کربلا به نام (عقر) که نصف روزی باکربلا فاصله داشت، بستند ومانع حرکت آنها شدند، اما امام درابتدا ازحر خواستند که آنها درغاضریه یانینوا(دو آبادی نزدیک کربلا) اتراق کنند اما وی طبق دستور ابن زیاد (که طی نامه ای درهمان روز به وی رساندند وخواسته شده بود که لشکرامام رادرمنطقه ای خشک وبی آب وعلف اسکان دهد) قبول نکرد، امام دوباره درخواست کرد که لااقل اجازه دهد درنزدیکی آب (که شعبه ای ازفرات درآن بود) اسکان یابند.که آن هم شد. این نشان دهنده تسلط و شناخت کامل حضرت ، بر موقعیت جغرافیایی منطقه است.
🔹اما اینکه امام حسین (ع) از یک شخصی نام کربلارا پرسیدند در برخی منابع تاریخی ذکر شده.
حال ، همان گونه که گفته شد امام ، منطقه رو از همان جوانی بصورت کامل میشناخت ، پس بااین وجود چرا پرسیدند؟؟؟
دلیل اصلی آن بود ، که حضرت میخواستند روی اسم کربلا تأکید کنند چون بسیاری از حاضرین درآنجا ، چه از صحابه پیامبر (ص) وچه سایرین، فرمایش پیامبر (ص) را به یاد داشتند که وعده شهادت امام حسین ع را در سرزمینی به نام کربلا داده بودند.
بنابراین ، اگر خودشان اسم کربلا را بیان میکرد شاید در دل عده ای شک ایجاد شود، لذا از شخصی عرب غریبه پرسید تا همه ی بدانند که اینجا کربلا ، سرزمین وعده داده شده ی پیامبر است ، حتی لشکر حر هم از این ماجرا آگاه شوند.
http://www.welayatnet.com/fa/news/4580
✳️ اگر ایشان درقیدحیات بودند ، میپرسدم: جناب برقعی طبق کدام برهان اثبات کردید که چون برخی روضه خوانها ومداحان حرفهای خلاف واقع میزنند لذا روضه خوانی حرام است!!!! 👈 اگر عده ای نماز را خلاف حقیقت آن میخوانند ویاحتی فرقه ای از اسلام، نماز را خلاف سنت راستین پیامبر میخوانند لذا استنباط کنیم خواندن نماز برای ماهم حرام است.
🔸مگر دعبل خزایی از امام حسین برای امام رضا مداحی نمیکرد.
و ده ها مدیحه سرا و مرثیه خوان حسینی که نزد اهل بیت (ع) ذکرمصیبت میکردند.
🔸🔻 اما کسی منکراین قضیه نیست که برخی مداحان ندانسته وازروی جهالت ، برخی سخنان بی پایه واساس را به زبان میاورند که آبروی شیعه رابه خطر می اندازند ، وبرخی نیز فریب مکر دشمنان راخورده وهمچون فرقه ضاله شیرازیها کمر به تخریب تشیع می بندند.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
🔵 روز عاشورایی، مرحوم شیخ مرتضی #انصاری (ره) جلوی در ورودی صحن مطهر امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) ایستاده بود و از دسته جات سینه زنی استقبال می کرد و در کنار او، أفندی که از طرف حکومت #عثمانی حاکم عراق بود، ایستاده بود.
🔺أفندی از شیخ انصاری پرسید ای شیخ، هم ما قبول داریم که #حسین بن علی (ع) #مظلوم #شهید شده و #یزید انسان پست و خونخواری بود و ما هم در عزای آن بزرگوار غمگین هستیم، اما پرسش من این است که این مراسم یعنی چه؟
🏴 سینه زنی، زنجیرزنی، دسته راه انداختن، گِل به سر مالیدن و ...، اینها چه هدفی را دنبال می کنند؟!
🔹مرحوم شیخ انصاری فرمودند سِرّ مطلب این است که ما شیعیان یک بار سرمان #کلاه رفت و با این مراسم تلاش می کنیم دوباره چنین نشود.
أفندی پرسید یعنی چه؟!
🔹شیخ انصاری فرمود در جریان غدیر، پیامبر (ص) در برابر صد هزار نفر، #علی (ع) را با صراحت به وصایت خود برگزید و شما انکار کردید و گفتید #غدیر نبوده یا اگر بوده چیز مهمی نبوده است، فقط سفارش به #دوستی با علی (ع) بوده است.
❌اشکال از ما بود که ما عید غدیر خم را با سر و صدا و شعار، بزرگ نداشتیم و این چنین شد.
ترسیدیم که اگر #عاشورا را هم بزرگ نشماریم و با شعار و تظاهر برگزار نکنیم، شما #انکار کنید و بگویید اصلا حسین (ع) شهید نشد یا حسین (ع) را راهزنان میان راه کشتند و یزید (لعنت الله علیه) انسان با تقوایی است و..‼️
📚 منبع : صد نکته از هزاران، آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی
@Forqancybery