نکته مهم درباره یادداشت تفاهم:
دو برگ برنده اصلی ایران که در مذاکرات و حتی درگیریهای بعدی می تواند برای ایران تولید قدرت کند در همین یادداشت تفاهم، تعیین تکلیف شده است:
۱. تنگه هرمز
باز شدن فوری تنگه هرمز، برای ۶۰ روز بدون هزینه، و اداره آینده آن نیز منوط به گفتگو با عمان و تبادل نظر با کشورهای خلیج فارس شده است!
در طول همین ۶۰روز، ذخائر نفت کشورهای بزرگ اشباع و بازار نفت حتی درصورت انسداد مجدد تنگه هرمز، برای چندین ماه قابل مدیریت خواهد بود.
درباره اهمیت موضوع این یادداشت را ملاحظه فرمایید.
۲. ذخائر اورانیوم با غنای بالا
در متن تصریح شده که ذخائر مواد غنیشده، حداقل باید در محل، رقیقسازی شود، یعنی ایران در همینجا نسبت به این ذخائر راهبردی تعهد قطعی داده است!
حال آنکه این ذخائر، مهمترین عامل بازدارنده مقابل هرگونه تهدید هستهای محسوب میشود. در اینباره یادداشت با عنوان بمب کثیف را ملاحظه فرمایید.
و اینها در حالی است که تعهدات آمریکا نسبت به مطالبات اصلی ما، نسیه و موکول به مذاکرات آتی شده است؛ از جمله آزادسازی داراییهای مسدود شده، برداشتن تحریمها، خروج نیروهای آمریکا از منطقه و دریافت غرامت!
@fraame
171.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قالیباف: هر آنچه را که میخواستیم با اقدام نظامی به دست بیاوریم، چندین برابر آن را که اصلا قابل قیاس نیست از طریق مذاکره به دست آوردیم
@fraame
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چنل های وفاقی بعد توافق (بهشون پروژه دادن)
@fraame