هدایت شده از ریحانه
🌷 رهبر انقلاب : چون انقلاب شیعه از زهرا (س) شروع شد، اول انقلابى شیعه، فاطمه زهرا دختر پیغمبر (ص) است. ۱۳۵۱/۱۱/۲۵
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
بسمه تعالی
🖊یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی
💠ریاست محترم پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام
🔰الذین قال لهم الناس ان الناس قدجعموا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء
▪️مسئله نیروهای انقلابی و به دنبال آن بخش قابل توجهی از مردم ایران انتقام سخت شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. انتقام سختی که توسط رهبر انقلاب به خروج امریکایی ها از منطقه ترجمه شد. سیلی ایران در عین الأسد اعتماد به نفس نیروهای انقلابی و مردم ایران را بالابرد اما نتوانست این عطش انتقام سخت را فرونشاند و همچنان زمینه مطالبات جدی تر در فضای نیروهای انقلابی و عمومی باقی بود. زمینه ای که در فاصله ای کوتاه می توانست موج مطالبه پاسخ کوبنده تر نظامی ایران را به دنبال داشته باشد.
▪️سقوط هواپیمای اوکراینی از همان ابتدا در حاشیه افکار عمومی بود و هیچ نیازی به رد گمانه زنی امریکایی ها در زدن آن توسط موشک های خودی نبود. پاسخ کوتاه در حد «احتمالات متعددی وجود دارد که نیاز به برررسی دارد» کافی بود. اساسا سکوت تا هنگام بررسی همه جوانب در این گونه موارد عاقلانه تر است. پذیرش زودهنگام مسوولیت توسط سپاه هم انفعالی نادرست بود چرا که هنوز گزینه احتمال حمله سایبری کاملا جدی است و بررسی دقیق همه شواهد شاید یک ماه به طول بیانجامد. انفعال مسوولین در ورود به این مسئله چه در رد و چه قبول مسوولیت زمینه جرأت پیدا کردن رسانه و به تبع هواداران حریف را فراهم کرد. حرف و حدیث استعفای مسوولین نیز می توانست به تنور داغ این جرأت بیفزاید. حضور مستقیم سفیر بریتانیا نیز در چارچوب همین جرأت دادن تحلیل می شود.
▪️دنیای انفجار اطلاعات به دنبال قضاوت در صحت و سقم یا دروغ و راست مدعیات نیست. مهم در این دنیا آن است که حرفت را محکم بزنی و تکرار کنی. بازنده در این بازی کسی است که خود را وارد درگیری در میدان حریف کند و به دنبال اثبات کذب مدعای حریف برآید. تو موج خودت را بساز و زمین بازی خودت را توسعه بده.
▪️شکی نیست که بخش قابل توجهی از بدنه نخبگانی آکادمیک ما به شبکه های اجتماعی و ماهواره های متصل به خط خبری دشمن اعتماد کرده و بر اساس آن کنش می کند. از آن طرف نیز شکی نیست که یک بدنه گسترده انقلابی نیز به شبکه اجتماعی انقلابی متصل اند که تعدادشان از هواداران حریف به مراتب بیشتر است. توده عمومی مردم نیز آمادگی چندانی برای خروج از فضای رسمی ندارد و در میانه این دو جریان فعال حرکت می کند.
▪️مشکل از آنجایی شروع می شود که بچه های حزب اللهی باور می کنند که همه مردم ضد او بسیج شده اند. این دروغ رسانه ای که ان الناس قدجمعوا لکم فاخشوهم (همه مردم علیه شما بسیج شده اند، بترسید از مردم) یک توهم بیش نیست. ما باید روی خط مستقیم شعارهای انقلابی خودمان بایستیم و سعی در ورود در بزک کردن این شعارها به زبان حریف نداشته باشیم. بدانیم که مردم اساسا با ما خواهند بود. خواهیم دید که انقلاب نعمة به فضل الهی حاصل خواهد آمد.
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
.
3️⃣1️⃣خلاصه ای از مقدمات تدریس کتاب بدایة الحکمة استاد امینی نژاد
🔺نسبت فلسفه با دین
1️⃣نگاه دین به روش فلسفی
➖منظر اول: فلسفه ی اسلامی به لحاظ مبانی معرفت شناختی، هماهنگی کاملی با مبانی معرفت شناختی اسلام و دین دارد.
➖منظر ثانی: تأیید روش عقلانی آزاد از سوی دین
➖منظر ثالث: نکته ی سوم که در نسبت دین با فلسفه به عنوان روشی باید عرض بکنیم، هدایت عقل است.
🔸یعنی دین، هدایت گری هایی هم به روش تعقل آزاد دارد. البته این هدایت گری ها دو دسته است. قبل از دین و بعد از دین با هم فرق می کند. به نحو کلی بدون اینکه این دو را از هم تفکیک بکنم، یک نکته هایی را عرض می کنم.
🔰اشاره به قوانین عام تفکر وجود دارد.
🔸اگر شما آثار صدر المتألهین را نگاه بکنید. بحث منطق در قرآن. مثلا تعبیراتی که در قرآن وجود دارد."زنو بالقسطاس المستقیم" بحث "میزان".
🔹لااقل برداشت فلاسفه ی ما این بوده است که قرآن دارد اشاره به روش تعقل به عنوان منطق می کند. بعد خود ایشان به تبع غزالی پنج گزاره عام را از قرآن استخراج می کنند.
🔸اگر تأملات بسیار گسترده تر در آموزه های دینی بشود، چه بسا منطق بسیار مترقی ای افزون بر قوانین استوار منطق ارسطویی داشته باشیم.
🔹این اشاره به فضای منطق در خود قرآن هم وجود دارد.
🔰افزون بر این، هدایت های خاص تری هم دارد.
✅مثلا نهی از تفکر در ذات باری تعالی. هم قبل از دین می تواند باشد و هم بعد از دین. این نهی تکلیفی نیست. خود روایت هم فرموده، چون در این فضا چیزی جز تحیر عادتان نمی شود. محدودیت عقل را دارد توضیح می دهد، عقل هم خودش باید قبول کند که محدود است.
🔸این اگر قبل از دین باشد، پیشنهاد دین مانند پیشنهاد دوستی به دوست دیگر هست. خود او باید به این نکته برسد و الا تعقل آزاد می گوید که چرا من باید تسلیم این باشم که در ذات پروردگار تفکر نکنم. پس کار دینی به نحو جدی تر برای عقل آزاد مطرح است.
🔹جالب هم این است که من اگر فهرست کارهایی فلاسفه کرده اند به نحو عقلانی اثبات کرده اند که ذات باری تعالی نمی تواند مورد مطالعه قرار بگیرد.
✅هدایت به طرف معرفت نفس؛
🔸چند روایت داریم که معرفت النفس، انفع المعارف است. من عرف نفسه فقد عرف ربه. چندین روایت، شاید حدود بیست روایت در این زمین وجود داشته باشد. جالب است که در فلسفه ی اسلامی ببینید که چه تحولاتی بخاطر این تأکید دین نسبت به معرفت نفس ایجاد شده است.
✅هدایت عقل در متعلقات اندیشه؛ این برای هم قبل از دین و هم بعد از دین است.
🔹عقل آزاد می تواند به هر چیزی فکر کند ولی دین به او پیشنهاد می کند که اگر شما راجع به این مقوله ها، همان تفکر آزاد را به کار ببرید، به سعادت می رسید و سعادتمند می شوید. آنها مورد نیازت نیست رها کن! این قبل از دین یک معنایی دارد و بعد از دین یک معنای دیگری دارد.
✅مراعات حال افراد به لحاظ معرفتی؛ دین این القا را کرده است. دین می گوید مواظب باش که همه ی افراد به یک منوال نیستند. سطوح افراد را باید مراقبت داشته باشید.
🔰یک زاویه ی دیگری که باید به روش فلسفی نگاه بکنید، پیشنهاد روش فلسفی است که دین دارد و اتفاقا در فلسفه ی ما مؤثر افتاده است. تمام این روندی که ما عرض کردیم در فلسفه ی اسلامی مؤثر افتاده است.
🔸روش شهودی، متروک شده بود. چه زمینه ای باعث شد که در فلسفه ی اسلام مجددا رشد کرده است.
🔹جرقه های اولیه را شیخ اشراق می زند. به نحو کاربردی شیخ اشراق بحث می کند و می گوید که دو روش بحثی و شهودی باید کنار هم پیش برود، صدرا هم این مسئله را ادامه می دهد.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_امینی_نژاد
#بدایة_الحکمة
#فلسفه_ی_فلسفه
#مقدمات_ورود_به_فلسفه
#نسبت_فلسفه_با_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
مقدماتی برای ورود به فلسفه-رابطه فلسفه و دین4.mp3
4.9M
🔲 #مقدمات_ورود_به_فلسفه #استاد_امینی_نژاد
◻️نسبت فلسفه با دین
3️⃣1️⃣نگاه دین به روش فلسلفی
🎧 #صوت #گزیده
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️
🏴 "إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ."
⚫️ رحلت #برادر مکرم #استاد_سالاری دام ظله را به محضر شریف ایشان و بازماندگان آن مرحوم #تسلیت عرض میکنیم.
خداوند آن عزیز فقید را قرین اصناف رحمت خود بگرداند و با اولیای اطهار علیهم السلام محشور نماید.
▪️ لطفا فاتحه ای به روح ایشان هدیه بفرمائید.
▪️ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
.
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 انتشار نخستینبار
📹 ببینید | سپهبد سلیمانی، خطاب به مادران شهدا: وقتی شما مادرها نبودید و بچههایتان در خون دست و پا میزدند، حضرت زهرا (س) را دیدم...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 سمینار تخصصی شهید امت (انسان تراز تمدنی)
🔹️ با حضور حضرت استاد یزدان پناه و استاد امینی نژاد
🕙 زمان: پنج شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰
📌 مکان: خیابان معلم - مرکز همایش های غدیر - سالن علامه طباطبایی (قدس سره)
#سمینار_تخصصی
#شهید_امت
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
💢 موسسه آموزشی پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
و انقلاب اسلامی همچنان استوار...
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری
#کلام_امام
💢اشاره به معارف عمیق قرآنی
🔺ياد روزى كه در ايام جوانى كتاب «فصوص الحكم» و ديگر كتب عرفانى را كه بزرگان مشايخ ارباب عرفان به يادگار گذاشته اند در خدمت بعض از مشايخ اهل عرفان -رضوان اللَّه عليه- استفاده نمودم و اكنون كه در اين سنّ كهولت و از پاى درآمدگى دختر عزيزم (فاطى) خانم فاطمه طباطبائى از اين بى بضاعت خواستند چيزى بنويسم.
🔸بايد بگويم كه كتب مذكور با همه قدر و منزلتى كه دارند و كمك هاى بسيار ارزنده اى به معرفت قرآن كريم سرچشمه فيّاض معرفة اللَّه و كتب ادعيه ائمه معصومين، صلوات اللَّه و سلامه عليهم اجمعين، كه آن ها را حقّاً قرآن صاعد بايد خواند و احاديث آن بزرگواران مى كنند، حلاوت و لطافت و جامعيت اسرار كتاب الهى را ندارند.
🔹فى المثل سوره مباركه حمد مشتمل جميع اسرار معارف الهيه است كه تحمل آن از عهده اين نويسنده دست و پا بسته خارج است، همين قدر بدان اى دختر عزيزم كه در
❇️بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ
🔸معارف و اسرار غير قابل تحمل براى ما است و اگر عارف صاحب سرى در الْحَمْدُ لِلَّهِ با قدم صاحب ولايت غور كند مىيابد كه در عالم هستى غير از اللَّه چيزى و كسى نيست كه اگر بود حمد مختصّ به ذات الوهى نبود (تو خود حديث مفصّل بخوان از اين مجمل) پس بايد قلم ها بشكنند اگر گمان شود وراى او هستند.
🔹تو نيز اى عزيز، كتب عرفا و اوليا را بخوان به قصد فهميدن يا ذوق كردن همين كلمه شريفه جامعه.
📚صحيفه امام ج21 / 238
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش اول.mp3
2.94M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش اول
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش دوم.mp3
13.34M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش دوم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش سوم.mp3
11.98M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش سوم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
شهید امت-انسان تراز تمدنی-بخش چهارم.mp3
10.5M
🔰 #سمینار_تخصصی
🔸 #شهید_امت
🔹 #شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🎧بخش چهارم
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎤 مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه
1️⃣3️⃣
🔰موضوع مصاحبه: رابطه فلسفه و دین
❇️علامه طباطبایی: «تا این فلسفه خوانده نشود، بسیاری از آیات و روایات فهمیده نمی شود». نظر شما در این باره چیست؟ آیا فهم فلاسفه، به هستی شناسی دینی تعیّن می بخشد؟
🔺این به معنای تعیّن نیست.
🔸ما تعبیر می کنیم تا کسی فقه و اصول نخواند، منظور روایات استصحاب را به خوبی نمی فهمد. این بدان معنا است که کسانی که این پختگی را پیدا می کنند، وقتی به روایات استصحاب می رسند، معنایش را می فهمند. ظهورگیری آن هم، همان روال را دارد.
🌸آیت الله حسن زاده آملی فرموده اند: «اگر می خواهید معارف دین را خوب بفهمید، باید فلسفه و عرفان بخوانید»؛
🔹زیرا ما را به فضایی هستی شناختی می برد که در آن، ملائکه، خدا، معاد و… مطرح است؛ به تعبیر دیگر فلسفه و عرفان نوعی پختگی برای انسان می آورد.
⚠️متن دینی برای ما راهنما است، نه اینکه چون من این گونه فهمیدم، آن را تعیّن می دهم.
🔸با خواندن فلسفه و عرفان اسلامی که آهسته آهسته خود را به آموزه های دینی نزدیک کرده است، وزانتی پیدا می کنیم که اگر این کارها را نمی کردیم، آن قوت را نداشتیم؛ همچنان که فقیه باید کار فقهی و اصولی کند تا آن پختگی لازم حاصل شود. به وقتش ظهورگیری هم می کند؛ یعنی نمی گوید من این متن دینی را تعیّن می دهم، بلکه می گوید من به جایی رسیده ام که متن دینی را خوب می فهمم؛ یعنی متن دینی منفعل نیست، بلکه فاعل و راهنما است، نه اینکه توده مبهمی باشد که من آن را تعیّن دهم.
🔹این را من قبول دارم، با این شرط که دین را از فاعل و راهنما بودن نیندازید. مگر ممکن است دین که ادعای اصلی آن معارف است، بگوید من حرف هایی می زنم و شما هر گونه خواستید آن را بفهمید. ما فهمِ معارف دین را به برکت عرفان و فلسفه به جایی رسانده ایم که بسیار غنی است.
✅فیلسوف مسلمان با فهمیدن آموزه های دینی و معارف دین به اسلامی کردن فلسفه می پردازد؛
🔸ولی اینکه بگوییم عنصر یونانی بودن مانده است، باید گفت اصل عنصر یونانیت، یعنی روش آن باقی مانده است. عنصر اصلی و شاکله تفکر یونان، عقلانی بودن آن است. آیا دین بر این صحه می گذارد؟ اگر دین راه عقل را ببندد و خودش هم از این راه نرود و توصیه هم نکند، آن گاه باید بگوییم هر کس به روش عقلی زحمت بکشد، هرگز در راه شریعت نیست؛
❇️مانند کسانی که برای اثبات بی فایده بودن فلسفه و اصل بودن شریعت، از بحث شکاکیت غربی استفاده می کنند و می گویند: همه چیز بی ارزش است. پس فلسفه را کنار بگذارید و دنبال شریعت بروید؛ اما باید از اینان پرسید شما چگونه شریعت را قبول کرده اید؟ وقتی راه معرفت را می بندید، شریعت هم جزو آن است. اگر به فرض بگویید متن دینی با شکاکیت می سازد، پیامدهای این امر بسیار ناگوار و ناصواب خواهد بود.
✔️بنابراین اصل عنصر یونانی بسته به عقلانیت آن است و اگر آن عنصر عقلانی را دین پذیرفته است، چرا ما نپذیریم؟ شواهد فراوانی از آیات و روایات وجود دارد و تأکیدهای عارفان ما در این زمینه بسیار است.
🔺در سنت اسلامی، عقل، دل و قرآن به هم گره خورده و اصلش هم به شریعت برمی گردد.
🔸شریعت این د رهم تنیدگی را ایجاد کرده است و این سبب شد که فیلسوف مسلمان به تدریج به این سو کشیده شود.
🔹متن دینی حس و عقل و شهود را می پذیرد؛ پس موارد توجیه پذیری را باید گسترش داد.
🔸قرار نیست هر آنچه از یونان آمده است، با شریعت نسازد.
👈این دستگاه از اسلامی بودن نمی افتد، به شرط آنکه فضای عقلانی و مفاهیمی که داریم با واقع و شریعت بسازد که اگر این شرط محقق شود، برای ما کافی است.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰پست های بارگذاری شده از مصاحبه مجله رهنامه پژوهش با استاد یزدانپناه با موضوع "رابطه فلسفه و دین"
1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1465
2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1497
3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1520
4️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1542
5️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1543
6️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1565
7️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1584
8️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1585
9️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1612
1️⃣0️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1613
1️⃣1️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1628
1️⃣2️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1629
1️⃣3️⃣
https://eitaa.com/fvtt_ir/1704
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#استاد_آیت_الله_یزدانپناه
#مصاحبه
#فلسفه_و_دین
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم
🔘 یادداشت #استاد_فلاح
🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس
https://b2n.ir/614761
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
تأملی در باب ظهور کرونا در قم1.pdf
437.5K
📝 تأملی در باب ظهور کرونا در قم
🔘 یادداشت #استاد_فلاح
🔹فایل پی دی اف
🔹لینک یادداشت در خبرگزاری فارس
https://b2n.ir/614761
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰تأملی در باب ظهور کرونا در قم
محمدرضا فلاح / 1 اسفند 98
1️⃣
🔺امروز شنیدم حوزه یکی دو همایش را به خاطر مراعات بهداشت ـ تذکرات وزارت بهداشت دربارۀ جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ـ تعطیل کرده است.
⚠️این نگران کننده بود.
🔸بخصوص وقتی که خبررسان میپرسید فلان جلسهای را که بناست در حوزه برگزار کنیم تعطیل کنیم یا خیر.
🔹پیشتر که پس از پخش حسابشدۀ کلیپ آتش زدن کتاب هاریسون توسط آیت الله تبریزیان به سرعت نامۀ «رسمی» برائت از این حادثه توسط حوزه منتشر شد و پس از آن موجی از تخریب ایشان به راه افتاد، برخی متأسف و نگران حوزه شدند
⚪️(خود نگارنده نیز متوجه عمق ماجرا نبود)،
🔹اما این بار پس از شنیدن انفعال حوزه بسیاری کسان نگران ایران اسلامی شدند که داشت بیدفاع میماند. این به جایگاه ممتاز حوزه برمیگردد، جایگاهی که هماکنون دارد.
🔸وقتی کلیپ آقای تبریزیان پخش شد خیلیها حدس زدند که توطئهای پزشکی در جریان است که ایشان را که «یکی» از نمادهای استغنای از نظام بهداشت جهانی و پارادایم و مافیای طب شیمیایی است میکوبند.
🔹سناریو کامل بود و سر و ته داشت، هرچند تنها پردههای اولیۀ آن آشکار شد. توانستند حوزه را در این بازی وارد کنند و انفعالی را از جانب آن به نمایش بگذارند.
🔸اکنون که بازی کرونا ـ آن هم از قم ـ سر برآورده است، ربط حوادث به هم آشکارتر میشود و پردههای دیگری از این سناریو به نمایش در میآید؛ نباید هیچ مقاومتی در برابر این سناریو در میان میبود، نباید هیچ کس حتی به فکر امکان مقابله آسان با کرونا و به فکر مقابله از طریق راه حلی غیر مسیر تعیین شدۀ طراحان میبود. گویا تا حد زیادی چنین هم شد.
🔹بازی کرونا ابتدا یک جنگ بیولوژیک نیست، یک جنگ سیاسی نیست، یک جنگ اقتصادی نیز نیست، بلکه بیش از همه و پیش از همه در اصل یک جنگ روانی است و شاید پس از همه یک توطئۀ راهبردی جمعیّتی است. البته این جنگ روانی ثمرات مالی و سیاسی و فرهنگی زیاد و واقعاً جذابی برای مدیران ماجرا دارد؛ ولی همۀ جنگهای دیگر بر پیشرفت مواضع جنگ روانی تکیه دارد.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
2️⃣
🔸کرونا به قم آمد چون قم در کوبیدن آقای تبریزیان ـ طب مستقل ـ سنگ تمام گذاشت و استعداد انفعالی از خود نشان داد.
▪️این طبیعت دشمنان ما است.
🔸هر جا که نقطه ضعف را ببینند از همان جا وارد میشوند و برای خود هیچ محدودیّت الهی یا اخلاقی یا حتی حقوقی هم قائل نیستند.
➖کلیپ دو سال پیش این روزها پخش میشود،
➖با سرعت کمسابقهای بیانیۀ رسمی حوزه صادر میشود،
➖جمع کثیری در قم مشغول کوبیدن طب اسلامی میشوند و ...
◼️لبخند رضایتی «عمیق» بر لبان فتنهگران مینشیند.
⚠️همان طور که باید مدارس مسجدمحور را کوبید و آنها را متهم کرد که داعشی تربیت میکنند، باید طب سنتی ـ اسلامی را هم کوبید چون استقلال میآفریند، چون به استقلال «فکر» میکند و به ما پیشنهاد میدهد از چمبرۀ «نظام سلطۀ بهداشتی» خارج شویم. این پیشنهاد از دستهای بنیادهای اعتقادی تغذیه میکند و به هیچ وجه قابل مصالحه نیست.
👈خواهش میکنم به این موضوع به طور جدی و از منظر جنگهای مسلّم تمدنی نگاه کنیم.
🔺راه حل هرج و مرج نیست، ولی راه حل انفعال هم نیست. این که سراغ برخی پزشکان بیتعهد یا بیخبر از توطئههای جهانی بهداشت برویم و بپرسیم چه باید کرد، «کمی» شبیه آن است که امام خمینی از سیاسیون حرفهای و بیخاصیت قبل انقلاب بپرسد که چه باید کرد. حوزه باید با تفکری ناب و بومی و دلیرانه نبرد تمدنی اسلام و کفر را طراحی کند و تمام لوازم آن را نیز با چشمان باز ببیند تا کشور را از انفعال راهبردیای که گرفتارش شده نجات بدهد. نظام پزشکی کشورمان اگر توانسته باشد خود را از این که امتداد ارادههای نظام بهداشت جهانی(؟) باشد حفظ کند، بیتردید نتوانسته خود را از چنگال آنها نجات بدهد و به همین جهت در بسیاری مواقع نمیتواند نبرد واقعی را طراحی و اجرا کند.
🔹کرونا در قم خواهد ماند و به کل کشور سرایت خواهد کرد اگر قم این سناریو را به خوبی تشخیص ندهد و قلب فتنه را نکوبد. باید حوزۀ علمیه عزیز جنگ نظام سلطه با اسلام و تشیع و ایران و حوزه علمیه و خصوصاً «قم» را «باور» کند.
🔸ما میدانیم که همه بنای انقلابیگری داریم، ولی هنوز مثل خیل کثیری از جبهۀ انقلاب آرایش جنگی نگرفتهایم و لَخت و خوشبینانه با مسائل پیرامون مواجه میشویم.
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac