گاه نوشت | مجید تقی زاده
⭕️ مقایسه کمکهای وزارت ارتباطات به پیامرسانهای داخلی و تلگرام ▪️قرار بود که دو پوسته ایرانی برای د
👆الا لعنة الله علی القوم الظالمین...
این عکسها از راهپیمایی گسترده چند روز پیش علیه شیعیان در پاکستان است
در این راهپیمایی یک فیلم به جمعیت نشان داده شده که شیعیان در روز عاشورا در حال لعن و توهین به بزرگان اهل سنّت هستند.
در این مراسم علامه عبید شیعیان را به بریدن سر تهدید کرد. قاری عثمان گفت ما دیگر هیچ افترایی را تحمل نخواهیم کرد.
این تظاهرات در نزدیکی مقبره محمد علی جناح بنیانگذار کشور پاکستان برگزار شد و شرکت کنندگان شیعیان را کافر خطاب کردند.
آقایون شیرازی!
خودتان خجالت بکشید. شرم کنید از این دین تحریف شدهای که نشر میدهید. این اتفاق در پاکستان نتیجهی فعالیتهای شماست.
مریدان شیرازی هم در قتل شیعیان بیگناه شریکاند. از این گناه بزرگ، تنتان نمیلرزد؟ چگونه در صحرای محشر پاسخگوی اعمالتان هستید؟ خون ریخته شدهی شیعیان مظلوم جهان پای شما نوشته شده.
منبریهای معروف که در توهین به مقدسات اهل سنّت سرآمد روزگار هستند مثل #بندانی_نیشابوری که بین هیأتیها مشروعیت زیادی دارد، هم خودش و پامنبریهایش در عالم قیامت باید پاسخگو باشند.
#تشیع_انگلیسی
#جریان_شیرازی
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
https://www.instagram
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هشدار
▪️فعالیت باشگاه و آرایشگاه های مختلط...
❓مسئولین فرهنگی و نظارتی کجا هستند؟!!
🆔@tahavol_howze
🔵 نوکری خالصانه!
ایران: هر کس شهروندی را به قتل برساند باید قصاص شود.
تاجزاده: ای قاتل
زیباکلام: ای ظالم
شرق: ای فاجر
ترامپ: هر کس یک پلیس آمریکا را بکشد باید اعدام شود.
شرق: ای عادل
اعتماد: ای مقتدر
تاجزاده: ای دموکراتیک
زیباکلام: ای مظهر آزادی، ای خوشگل، ای شیرین، ای طلا، ای عسل، ای هولوووو
#فرید_ابراهیمی
@Gah_Nevesht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اختصاصی ایرانیکTV💯
🎥 اولین گفتگو با ریحانه مبینی، سریعترین دختر ایران
♨️ وی در این گفتگو از موفقیتش می گوید و در واکنش به ادعای افرادی مثل مسیح علینژاد که مدعی هستند زنان و دختران، جایگاهی در ایران ندارند گفت:
🔺"صدها بانوی ایرانی توانسته اند در عرصه های بین المللی بدرخشند؛ همین کیمیا علیزاده توانست با همین شرایط تا المپیک راه پیدا کند"
✅ ریحانه مبینی دانشجوی دندانپزشکی و دارنده مدال نقره جهانی است که توانست چندی پیش رکورد پرش طول کشور را پس از 45 سال جابجا کند!
💢 عضو پیج ما شوید🔻
🆔 @iranictv
✔️ اینستاگرام:
📲 https://instagram.com/iranictv
💢 رسانه ای متفاوت برای شما 👆
#با_مخاطبین
سلام علیکم خدا قوت
(جدایی از نقدهای علمی بر سخنان ایشان)
دو نکته در مورد سخنان سید صادق شیرازی
۱) ادل الدلیل بر اینکه نظام اسلامی ما تحمل براندازهایی که دست به سلاح نبرده اند را دارد ، وجود خود شماست علی رغم اینکه کرارا دست به اقدام برزندازانه هم زده اید
۲)سوال ما از جنابتان این است، شما که این همه بزرگوار هستید و به عمق روایات و سیره ائمه در برخورد با مخالفین رسیده اید چرا خودتان با اهل سنت و مقدساتشان آن گونه عمل می کنید؟
👈 محمدعلی
📌 @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 صادق شیرازی بارها برای اثبات قدرت خود، مانور قدرتهایی را به نمایش گذاشته است اما این بار به دنبال خارج کردن طلاب حامی او از قم برای تربیت بهتر و ایجاد یک نسل مورد وثوقش هست که گویا مدارسی همچون اباصالح دیگر کفایت نمیکنند.
💢 مسئله براندازی نظام، بررسی ریشههای فقهی آن است و جالب این جاست که در اسلام ما ایجاد نظام نداریم اما براندازی نظام داریم، یعنی به جای بررسی ابعاد ایجاد حکومت در دوره پیامبر اسلام، حالا دست به دامان مسئله اسقاط نظام شده است و به دنبال بررسی ریشههای فقهی آن میگردد.
📌 @ponezs
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
خدمت مراجع معظم تقلید(دامت تاییداتهم الوارف)
عرض سلام و احترام
👈 همچنانکه مستحضرید اسلوب و منطق فهم دین یکی از نوامیس شیعه است که حضرات اهل بیت(علیهم السلام) بی هیچ ملاحظهای نسبت به آن حساسیت نشان داده و حتی تقیه را در آن راه ندادند.
⬅️ بر این اساس نیز هر گاه انحرافی در این ناحیه مشاهده کردند، جریانها و یا شخصیتها را آماج ردها و طردها قرار دادند. مانند آنچه که از صدر اسلام در باب قیاس مشاهده میکنیم که در زمان صادقین(علیهم السلام) به اوج میرسد.
🔸 حضرات، اجماع را به معنای مصطلح عند العامه را سخت کوبیدند و از رای و نظر با بدی یاد کردند و حتی وقتی از ایشان سوال میشد که رای و نظرتان چیست، برآشفته میشدند که ما رایی نداریم ما مخبر عن رسول الله(صلی الله علیه و آله) هستیم.
🔸انبوه روایات باب قیاس و عمل به عقول ظنی و استحسانات غیر معتبر، خود حکایتگر شدت مواجهه با این انحرافات است. بنابراین غیرت نشان دادن نسبت به "منطق فقه دین" و اصول اجتهاد مطلوب اهل بیت(ع) جزو وظایف ذاتی آقایان علماست.
❓ با این مقدمه سوالی را در کمال ادب و احترام مطرح میسازم؛ چیزی که امروز ذهن بنده و بسیاری از اساتید و طلاب فاضل را درگیر خود ساخته است و آن اینکه؛ ابوحنیفه در حوزه دینشناسی چه کرد که آقای صانعی نکرد؟ آیا جز این است که آقای صانعی به کرات تصریح کرد که من دین را مطابق عرف زمانه میفهمم. مگر او نبود که گفت اگر عالمیان بفهمند که من چه فتاوایی دارم، همه مسلمان میشوند؟ مگر او نبود که باب قیاس و استحسان را گشود و با استناد به نفی ظلم و حرج، تفاوت ارث زن و مرد را و بلکه تمام تفاوتهای اجتماعی و سیاسی و حتی برخی تفاوتهای عبادی را منکر شد؟
❓اگر امام صادق(ع) که کمترین انحراف امثال ابوحنیفه و سفیان ثوری را برنمیتافت، با رویکرد آقای صانعی مواجه میشد، چه میکرد؟ آیا دست روی دست میگذاشت و تقریر میکرد یا بنیان او را از جای برمیکند؟
❓چرا ما در این سه دهه اخیر که شاهد انحرافات متعدد از جانب آقای صانعی بودیم، هیچ حرکتی از مراجع معظم تقلید مشاهده نکردیم؟ چرا آقایان مراجع به تاسی از اهل بیت پیامبر(ص) در برابر انحرافات اظهر من الشمس آقای صانعی سکوت اختیار کردند و بدتر اینکه در وفات او پیامهای آکنده از تجلیل و تکریم از کسی را دادند که باب قیاس و استحسان و غربزدگی را در فقه شیعه گشود؟! بگذریم از انحرافات سیاسی او که هزینههای سنگینی را روی دست مردم و نظام گذاشت و تا آخر عمر نیز دست از آنها نکشید.
👈 البته افراد را نمیشود به صرف مخالفت با نظر مشهور سرزنش کرد و بنده بیش از اینکه نگران فتاوای عمدتا غلط ایشان باشم، نگران روش و منطق اجتهادی هستم که میتواند فقه شیعه را به مذبله اندیشمندان غربی و روشنفکران وطنی بدل سازد.
سلام و درود خدا بر شما
محمد تقی اکبرنژاد
26/6/1399
🆔@tahavol_howze
✍️ طی بیانیه ای اعلام شد؛
📜 مخالفت ۱۴۳ عالم دینی بحرین با #عادیسازیروابطبااسرائیل +اسامی
متن این بیانیه به شرح ذیل است:
"بسم الله الرحمن الرحیم"
" والصلاة والسلام علی خیر خلقه وخاتم رُسلِه محمَّدٍ وآله الطیبین الطاهرین"
ما امضا کنندگان این بیانیه تاکید می کنیم که از اصول و اساس دین ما و از اصول و پایه های امت اسلامی و عربی ما این است؛ که عادی سازی به هر شکلی و در هر سطحی که باشد با رژیم غاصب صهیونیستی ممنوع است .
همچنین بر موضع شرعی مان در خصوص آرمان فلسطین تاکید میکنیم و حق ملت فلسطین مظلوم در گرفتن حقوق کامل و زمینهایش بدون استثنا تاکید میکنیم؛ که قدس سرزمین اسلامی است، و ممکن نیست که حتی یک وجب از آن یهودی شود و ملتهای اسلامی با هر مذهب و عقیده ای که هستند، نباید از این اصول کوتاه بیایند و یا پا را فراتر از آن بگذارند.
"ولا حول ولا قوّة الا بالله العلیِّ العظیم وهو حسبُنا ونِعْمَ الوکیل"
https://hawzahnews.com/x9PWj
@HawzahNews| خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | صفر تا صد شبهات ماجرای نوید افکاری
@HawzahNews| خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه کپی بگیرین!
.
پی نوشت:
مغز، ریه،قلب، کبد و کلیهها از اندامهای حیاتی محسوب میشوند.
🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🆔 @pedarefetneh2 🔜 #پدرفتنه
https://www.instagram.com/pedarefetneh2
4_5987716458287728891.mp3
20.34M
فایل صوتی مناظره مهدی نصیری و حسین سوزنچی در باره حجاب الزامی در برنامه زنده زاویه شبکه چهارم سیما، چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹
@nasiri1342
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
@Fars_Plus
نکاتی که پیرامون مناظره آقایان نصیری و سوزنچی در مباحثه با دوستان نوشته ام:
چند مقدمه در کلام آقای نصیری هست:
" مقاومت مردم در مقابل حکم شرعی مساوی است با عقب نشینی از اجرای حکم شرعی" "دو قطبی شدن جامعه در تضاد با امر به معروف و نهی از منکرست" این ها جملات ایشان بود که بنظرم محل خدشه است
آیا در جامعه دو قطبی شکل گرفته و آن ناشی از قانون الزام است؟
1.جواب: می تواند دلایل دیگری داشته باشه مثلا مهمترین آن را دوگانگی که در ساحت سیاست ورزی حکومت رخ داده مهمترین دلیل می دانم. علی رغم وجود قانون و سیاست رسمی و اصولی. هم هاشمی هم خاتمی هم احمدی نژاد هم روحانی در این قضیه خلاف قانون عمل کردند و تبلیغ کردند. و البته به طبعش مقابله اصولی با بی حجابی رخ نداد و فالور و هوادار جمع کردن برای سیاستمداران اصل شد.
2.اتفاقا آمار نشان می دهد که اکثریت جامعه معتقد به حجاب شرعی هستند هر چند آمار گیری در مسائل اندیشه ای و اعتقادی کاری عبث است. و اساسا حکومت اعتقادی شکل می گیرد تا جامعه را به مطلوب و آرمانش برساند. نه آنکه با رای گیری عقب نشینی کند. این دیگر جامعه اعتقادی و ایمانی نیست. کاملا و صد در صد سکولار و عرفی است و ارزش هایش را هوای نفس جامعه می گیرد نه الهیات جامعه که مبتنی بر وحی و معارف دینی است.
3.نکته بعد درباره ماهیت حجاب است که امری اجتماعی است؛ حجاب امری اجتماعی و در نسبت با غیر است که تعریف می شود. این غیر از درون خانواده تعریف می شود تا کف خیابان. هر چند حکومت نسبت به درون خانه وظیفه ای جز ارشاد و تربیت ندارد (تعلیم معارف و احکام شرعی و اخلاقی).
4.نکته دیگر درباره تبعات وحشتناک بی قانونی و عدم الزام است؛ فرض می کنیم که اکثریت جامعه اخلاق مدار و نسبت به احکام شرعی پایبند می ماند، خب نسبت به ده درصد دیگری که اهل رعایت نیست و به دنبال هتک همه حیاها و عفاف هاست چه باید کرد؟ آیا با رای گیری باید تکلیف مشخص شود؟ محدوده پوشش چه مقدار باید باشد؟ با چه مناط و معیاری؟ عرف تعیین کند و نظر اکثریت یا شرع؟ این ها مسائلی است که در این نظریه از هم گسیخته و به فروپاشی اخلاقی جامعه منجر می شود. مسیری که جهان غرب به آن رسید.
5.برخی به امیرالمومومنین ع استناد می کنند که ایشان در برخی امور کوتاه آمده اند.اولا امیرالمومنین در این زمینه (نماز تراویح)، عبادت فردی و فرعی پیش پا افتاده و غیر ضروری اجتماعی، بر جامعه ای حکومت می کردند که فقه شان دستخوش تحولاتی در دوره های قبل شده بود. ثانیا نیروی بازدارنده اجتماعی و جمعیت همراه و قدرتی نداشتند. ثالثا در ابتدای امر حکومت بود و نیاز به فرهنگ سازی داشت تا فقه اهل بیت ع جا بیافتد. رابعا امیرالمومنین ع در موارد بسیاری که جنبه اجتماعی و حکومتی داشتند بسیار محکم و با صلابت ایستادند.
6.مثلا در مقابل معاویه. مثلا در مقابل ابوموسی در حالیکه جامعه کوفه را با خود همراه کرده بود در داستان بی طرف ماندن در جنگ جمل. که حضرت واکنش تند و محکمی داشنند. و مثالهای دیگر از اجبار و مقاومت ایشان پای نظرات و اصول. در ماجرای حکمیت هم حکم ابوموسی را رد کردند. و جنگ با نهراونی ها و از دم تیغ گذراندن آنها نشان از ایستادن پای اصول بود. امیرالمومنین در حالی به شهادت رسیدند که هنوز به جامعه خود فشار میاورد تا در النخیله جمع شوند برای پیکار با معاویه، در حالیکه جامعه کاهلی می کرد!
7.اما امروزه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام همین کار را میکند. گاه در مقابل یک حکم اولی میایستد و حکم دیگری بنابر ضرورت و مصلحت میدهد. اما این نباید ما را به این نقطه برساند که از اساس حکم اولی اشتباه بوده و الزام اولی نادرست! اینجای کارست که ما به آقای نصیری نقد داریم. بنابر ضرورات و مصالح که منجر به حکمی شود دلیل بر نادرستی احکام اولیه نیست.
8.در حالیکه ایشان ادعا میکنه که بر فرض الزامی بودن (از اساس منکر الزامی هستند)، حالا که مردم نمی خواهند (ادعای دوم)، پس از اول اشتباه کردیم که الزام کردیم(نتیجه) من میگم سلمنا که حرف شما درسته (قبول ندارم) و امروز به ضرورات و مصالح مجبور به کوتاه آمدن باشیم اما این دلیل نمیشه بر غلط بودن گزاره الزامی بودن حجاب.
9.ایشان جمهوری اسلامی را از این حیث خطاکار میداند. و در واقع امامین انقلاب را نقد میکند که در این مسیر از ابتدا اشتباه کردند. یعنی نه امروز که مردم نمی خواهند (به زعم ایشان) از سال ۵۷ اشتباه رفتیم؛ جالب اینکه ترکیه را موفق میدانند! چون مثالی دارند از نوه با حجابی که مادربزرگش بی حجاب بوده!! همچنین ادعا می کنند میگویند در ج. ا این همه احکام عمل نمیشود و فساد و ... فراوان است. حالا گیر داده اید به حجاب که از قضا پایگاه مردمی حکومت را نیز تضعیف کرده است.
10.تنبیه: نقد آقا و امام حتی ضد انقلاب نیست چه برسد به ضد دین.
#نصیری
#حجاب
#انقلاب_اسلامی
#اطراف
@atraf_man
🔴 ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همهی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همهی منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانهی خودش است، کار شخصی میکند.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همهی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد. امروز ما در داخل کشور، مفتخریم به حجاب زنانمان؛ زنان ما با چادر -که یک حجاب ایرانی است؛ چادر، حجاب ایرانی است- و با حجاب اسلامی، به بالاترین رتبههای علمی رسیدهاند، به بالاترین رتبههای هنری و فرهنگی رسیدهاند، جزو برجستهترینها شدند، در مسائل اجتماعی اثرگذاری کردند؛ درعینحال خانهداریشان را هم کردند، بچّهشان را هم تربیت کردند، شوهرداری هم کردند. اینکه ما بیاییم قوانین را همینطور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّهای این خطا را میکنند.
امام خامنه ای، ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
@Gah_nevesht
⭕️ شما از #روحانی میترسید، من از اون ۲۳ میلیونی که بهش رأی دادن!
روحانی میره ولی اون جمعیت سادهلوح میمونن و ممکنه هر ۴سال یه روحانی دیگه رو بکنن تو پاچمون 😑😑
👤 🚩 نیشــــــــــگون 🏴
@TWTenghelabi
➖➖➖➖➖➖➖
🔲بدترین سوژه ، بدترین انتخاب، بدترین روش
1️⃣قسمت اول
✍️علی ثقفی
1- سال 96 دشمن خودش را کشت تا زنان را بدون حجاب به خیابان بیاورد. زنان نیامدند و دشمن شکست خورد. همان زمان عده ای که گویا کارشان ترمیم زخم دشمن در داخل است شروع کردند به تکمیل پروژه دشمن در فضای عمومی کشور. رهبری گفتند اینها کارشان دنبال کردن خط دشمن در داخل است
2- امروز در سال 99 در حالیکه مشکلات مهمی چون کرونا، تحریم و معیشت سخت مردم و از همه وبا خیزتر یک دستگاه دیوانسالار فرسوده ی فساد پرور مردم را گرفتار کرده است، و هر روز یک سوژه مثل طبری، فتاح ، پناهیان افکار عمومی را دچار پریشانی می کند و در حالیکه در روند حجاب جامعه اتفاق خاصی نیافتاده ناگهان عواملی دست به دست هم می دهد و یک سوژه جدید دیگر در فضای مجازی و رسانه های دشمن داغ می شود: 70 درصد مردم ایران مخالف حجاب اجباری هستند!
3- این حرف از کجا درآمد؟ فردی که به دنبال تریبون و توجه برای مطرح کردن نظرات خود است، با ارتباطات قبلی روی آنتن می رود. برای کامل کردن آرایش صحنه یک فرد محترم هم جلوی او قرار داده شود تا نگویند تریبون یک طرفه به فرد جویای توجه داده شده است. ژست آزاد اندیشی و گفتگوی علمی در یک شبکه علمی هم به صحنه آرائی این کار کمک می کند تا آن فرد آمار مجعول و هدایت شده ای را روی میز بگذارد و اعلام کند 70 درصد مردم مخالف حجاب اجباری هستند.
4- از اینجا به بعد را به رسانه های وراج خارجی که توی جویهای تهران و دیگر شهرها دنبال گربه مرده می گردند تا سندی از جنایات رژیم را افشا کنند بسپرید. این جماعت حریص برای سیاه نمایی یک برنامه تلویزیونی را که می توانست یک گفتگوی معمولی علمی باشد از درون یک شبکه ی کم مخاطب بیرون آورده و در صدر برنامه های خود قرار می دهند. فضای بی در و دروازه ی مجازی هم که به مثابه سرپنجه های همان دشمن عمل می کند وارد گود شد که : رژیم بالاخره براثر مبارزه زنان قهرمان ایران مجبور به اعتراف شد، یکی از خودشان به نقل از یکی از دستگاههای حکومتی اعتراف کرد مردم ایران دیگر حجاب را نمی خواهند، ریزش درونی حکومت نمایان شد و اختلاف درونی رژیم آشکار شد و...
5- باید به طراحان و مسئولان این کار آفرین گفت. شما به موقع دشمن را در یک سوژه که از تاب و حرارت افتاده بود دوباره شارژ کردید. شما هر چه توجیه بیاورید که قصد ما تبیین حجاب بود، قصد ما پاسخ به شبهات بود، قصد ما نشان دادن آزاد اندیشی مان بود، هر چه بگویید نه از شادی و شعف دشمنان می کاهید و دل کسی از دلبستکان به انقلاب را راضی می کنید.
6- شما بدترین سوژه را انتخاب کردید. الان چه وقت مسئله ی حجاب بود. حجاب و مناسبات سیاست یعنی چه؟ بخواهید یا نخواهید فلسفه ی الزام حجاب قانونی، تداعی گر حجاب اختیاری در مقابل حجاب اختیاری است. فهرستی طولانی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی عاجل و اولویت دار برای پرداخت علمی پیش روی شما قرار داشت. اگر خودتان هم بیلانی از کارهای انجام شده دارید و می خواهید آن را جلوی ما بگذارید می گوییم خوب به همانها می پرداختید. هر چند در پرداخت شما در سایر امور هم اشکالات عدیده ای است و به همین دلیل یخ شما در میان جوانان نمی گیرد. اما هر چه هست شما حجاب اجباری را دوباره داغ کردید.
ادامه دارد...
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖
🔲بدترین سوژه ، بدترین انتخاب، بدترین روش
2️⃣قسمت دوم و پایانی
✍️علی ثقفی
7- شما بدترین انتخاب را کردید. کاش برای ترویج حجاب اختیاری یک نفر از بد نامهای سیاست و فرهنگ در داخل را که به دنبال رها سازی گله وار جامعه است انتخاب می کردید. شما برای تکمیل آرایش صحنه ی آزاد اندیشی سراغ کسی رفتید که سالهاست از شعارهای انقلاب و خط اول صحنه های درگیری فرهنگی و سیاسی انقلاب با دشمنان فاصله گرفته اما هنوز تصویری بی روح و ماکت گونه از انقلاب و ارزشها و اصول را بر چهره دارد
8- شبکه ی شما یک شبکه ی غیر جنجالی و علمی است. کار شما گفتگوی بی حاشیه علمی و آرام در خصوص ریشه های مشکلات ریز و درشت کشور است. شما می توانید در طول سال گفتگوی آرام و سالم علمی را به نخبگان آموزش دهید. شما می خواستید در باره حجاب کاری کنید؟ کاش یک برنامه مستند روشنگرانه قوی، موثر، متقن و با مدیریت صحیح در تبیین شکست پروژه دشمن در سال 96 در ترویج اباحی گری و بی عفتی و حمله به زن و خانواده ایرانی مسلمان با استفاده از کارشناسان سیاسی، رسانه ای و فرهنگی تهیه می کردید و در آن از اظهارات مخالفان حجاب و عقبه ی آنها هم استفاده می نمودید. آیا هدف طراحان این برنامه همین بود؟ اگر این بود این کار به بدترین روش یعنی مناظره موافق و مخالف حجاب اجباری(بخوانید حجاب قانونی) اجرا کردید.
9- موضوع حجاب مربوط به سبک زندگی و مرتبط با مرحله ی جامعه سازی اسلامی است. زمانی که دستگاههای مسئول آموزشی، تربیتی و فرهنگی و سیاسی نه تنها به وظایف خود درست عمل نمی کنند بلکه گاه نشانه های پنهان و پیدای نفوذ دشمن در تخریب فرهنگ اسلامی ایرانی در لابلای فعالیتهایشان دیده می شود، زمانی که دیوانسالاری فرسوده و خسته مردم را با مشکلاتشان رها کرده و از مکانی در پای کوههای شمال تهران و از پشت شیشه امن و بهداشتی تلویزیون به مردم وعده های بی مایه می دهد و آنان را می آزارد، زمانی که دستگاههای مختلف بدون نظارت درست بر اموال کشور، زمینه را برای دست اندازی دزدها و زیاده خواهان حریص و حرامخوار باز گذاشته و مرتبا با وانت بار پرونده های خلافکاران به قوه قضایه ارسال می شود و مردم را زیر بمباران تبیلغاتی دشمن به یاس فرا می خواند و زمانی که مدیریت ذهن و روان مردم در فضای مجازی به دشمنان خونریز و بدکار و وقیح سپرده شده و ملت را بی پناه به سوی دهان گرگهای درنده سوق می دهد، در چنین فضایی چه جای صحبت از ضرورت حجاب است؟ چه نوع قانونیِ آن و چه انواع دشمن خواسته ی آن. شما ملت را نمی شناسید. زنان این سرزمین خود حجاب و عفاف را از هر نوع آن انتخاب کرده اند. مطمئن باشید اگر انتخاب آنها غیر این بود کسی اگر هم می خواست نمی توانست جلوی آنها را بگیرد. اگر می بیند که حجاب هنوز با هر شکل آن هست معلوم می شود زنان خود آن را خواسته اند و با آن زندگی می کنند. حجاب اگر هم به شکل مطلوب آن نیست، در میان مسائل فراوان ما دارای اولویت و حیاتی و لازم و فوری نیست.
10- از ما کمک می خواهید؟ برای چه کاری؟ برای اینکه در یک زمین محدود با انتخاب راهبرد اشتباه نیروها را تلف کنیم و نتایج کم بگیریم یا اصلا نتیجه را قهرمانانه به دشمن واگذار کنیم؟ خیر .شما به ما کمک کنید تا بگوییم زمین اصلی نبرد کجاست و تا بگوییم راهبرد درست مبارزه با دشمن چیست. امروز مسئله ی اصلی کشور آن است که گلوگاههایی از فرهنگ و سیاست و اقتصاد در اختیار انقلاب نیست. اگر هنری دارید برای آزاد سازی این خرمشهرها فکر کنید و کرسی آزاد اندیشی و مناظره علمی بگذارید. این کار قدرت تشخیص می خواهد.
11- دیروز در فصل دفاع مقدس حصر آبادان شکست. دیروز آبادان یک جغرافیا بود اما امروز باید حصر جغرافیای آبادانی شکسته شود. خرمشهر دیروز یک جغرافیای در محاصره و اشغال بود. امروز باید جغرافیای خرمی شهرها آزاد سازی شود. اگر اقتصاد ما بیمار است و رگهایش گرفته و خون درست به اندام نمی رسد معنایش این است که نقاطی از این رگها دچار انسداد شده و باید رها سازی شود. خرمشهر اینجاست. اگر فرهنگ ما آفت زده شده است و آفاتی در فضای کشور روح و جان مردم و بخصوص جوانان را آزرده است این فرهنگ باید پاکسازی و آزاد شود. خرمشهر امروز اینجاست. اگر سیاست ما آلودگیهایی پیدا کرده است و این آلودگی ها صحنه زندگی مردم را افسرده کرده، هوای این شهر باید آزاد شود. امروز خرمشهر اینجاست. دیروز برای آزادی خرمشهر جوانان آمدند، مردم حمایت کردند و امام ایستاد و خدا یاری کرد. امروز هم رمز آزادی خرمشهرهای فعلی همین است. شما در سیما بشوید محل بحث آزاد سازی این خرمشهرها آن وقت می بینید که فاتحان خرمشهرها می جوشند و به کمک شما خواهند آمد . شما کمبود سوژه ندارید. شما دچار فقر راهبرد هستید
پایان
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سربازان داخلی ترامپ بیش از خود ترامپ حواسشان به این صحبتها باشد
🔺 فرمانده سپاه: بر همه منافع دشمنانمان مسلطیم، تمام کسانی که در شهادت حاج قاسم دخیل بودند مجازات خواهند شد .
هدایت شده از شهید سید مرتضی آوینی
🔸 حتی بهترینِ ما مؤمنان به ولایت فقیه...
بدون تردید نحوۀ عمل حکومت اسلامی در برابر دشمنان داخلی و یا خارجی، بنابر شواهد عقلی و نقلی تاریخی فراوانی که وجود دارد، می تواند متناسب با شرایط و مقتضیات تا آنجا تغییر کند که پیشوایان بهحقی چون امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام به فاصله چند سال از یکدیگر دو نحوه عمل ظاهراً متغایر - و باطناً واحد - را در برابر دشمن اختیار کنند.
ما این تجربهٔ تاریخی را در حیات حضرت امام خمینی تجدید کردیم و به راستی اگر آن بزرگوار قبل از قبول قطعنامه ۵۹۸ رَحل اقامت به حظیرة القدس میکشیدند و وصیّ بحق ایشان مصلحت را در آن مییافتند که باید این جام زهر را سرکشید، آیا حتی بهترین ما مؤمنانِ به ولایت فقیه دچار همان اشتباهی نمیشدیم که حجربن عدی در برابر صلح امام حسن [علیه السلام] مرتکب شد؟
"شهید سید مرتضی آوینی"
📔 کتاب حلزون های خانه به دوش
✅ @aviny_quote