آگاهانه آقای تحلیلگر
🏴🏴➰♣️➰🌑➰♣️➰🏴🏴
🏴 با قدم هایتان بزرگترین نیروی مبارزه با تروریسم را حمایت کنید
🔸 جا مانده ها فردا سنگ تمام بگذارند
🔸 یاران، برای جهانی کردن صدای حق آماده شوید...
#شبنامه
۱۴۰۲/۶/۱۴
🔺 در روایت آمده است "بنده ای به سوی این مرقد قدم برنمی دارد، مگر این که حسنه برایش نوشته شده و گناهی از او کنار گذاشته می شود"
با هیچ منطقی نمیشود که پیاده رفتن به سمت یک قبر ثوابی داشته باشد که حتی برای زیارت خانه خدا هم نوشته نشده باشد مگر اینکه آن پیاده رفتن به رخدادی منجر شود که بر روی سرنوشت بشریت اثر بگذارد.
به عبارت ساده تر، اینکه گام های ما به سوی کاخ سفید یا کاخ کرملین یا کاخ باکینگهام و الیزه یا کربلا برداشته شود فقط در یک صورت میتواند متفاوت باشد و آن هم این است که بتواند به تغییر سرنوشت بشر منجر شود.
🔺 سوال ویژه ای که حالا ذهن را مطرح میکند این است که مگر میشود عده ای که به لحاظ مذهبی با هم تفاوت نگاه دارند (از شیعیان تا اهل سنتی که می آیند) از نظر دینی با هم تفاوت دیدگاه دارند (از مسلمان تا مسیحی و غیر باورمند که می آیند) با این تفاوت نگاه به سمتی گام بردارند اما ضمن آنکه شامل روایت فوق بشوند، بر سرنوشت بشریت اثر بگذارند؟
واقعیت این است که فراگیر شدن مسئله اربعین میتواند به عنوان یک تصمیم جمعیِ بشریت به ارائه ی یک سبک زندگی متفاوت به انسانهای دنیای کنونی کمک کند، پس از دریچه ی این رخداد و فراگیر شدن آن، یک تغییر اساسی در سبک زندگی انسان ها میتواند به تغییر در سرنوشت بشریت منتهی شود. در نتیجه آنچه می بینیم استحقاق بهترین درجات برای کسانی که به دیده شدنش کمک میکنند را دارد...
🔺 ما سالهاست زیر پرچمی به نام محور مقاومت [که اعضایش (از ایرانی ها تا یمنی ها و شیعیان قطیف عربستان و...) بر مراکز انرژی دنیا مستقرند] گزارش کاری فرا مذهبی در مبارزه با تروریستی داعشی روی میز گذاشتهایم.
فراتر از مرزها عمل کرده ایم. مرزهای کنونی را شکسته و حرفی جدید برای گفتن ارائه داده ایم. نام خود را با کلمه ی "مقاومت" وارد ادبیات کنونی دنیای سیاست کرده ایم.
این فرهنگ، این تفکر و این حرف جدید نیاز به یک دیپلماسی عمومی و فرا قاره ای دارد.
این دیپلماسی عمومی و فرا قاره ای را اربعین برای ما رقم خواهد زد.
🔺 بخشی از این مراسم همت آنهایی است که پیاده در مسیر هستند. بخشی همت آنهایی است که از این حماسه عکس و فیلم تهیه میکنند. بخشی همت آنهایی است که به انتشار این مطالب کمک میکنند و بخشی هم متاثر از همت انسان هایی است که به شیوههای مختلف از حمایت مالی تا روش های دیگر در حال کمک به این حرکت هستند.
فردا راهپیمایی جا مانده ها در ایران بوده و یک جمعیت میلیونی در مسیر خواهند بود.
آنها که در مسیر کربلا هستند، از آنچه می بینند فیلم و عکس تهیه کنند. آنها که در تهران هستند خودشان را به این مراسم برسانند و آنها که تحت هیچ عنوان نمی توانند در مراسم حاضر باشند به انتشار محتواها کمک کنند.
ما نظم عالم را از این طریق تغییر داده و سبک زندگی متفاوتی را به دنیا تحمیل خواهیم کرد...
.🏴 صلی الله علیک یا امیرالمومنین[ع]
♣️♣️♣️♣️♣️♣️
🏴➰🏴➰🏴➰🏴
اتفاقی در عالم افتاده...
اولین سالی بود که ایران موفق شده بود راه کربلا را باز کند... خون شهدا ثمر داده بود... صدام بود... اما دیگر مانع نمیشد...
خوب خاطرم هست که اما بسیار سختگیرانه بود. مفاتیح و زیارت عاشورا در عراق یافت نمیشد! تازه در ایران مفاتیحهای جامع شیخ عباس قمی در ابعاد کوچک چاپ میشد. سنی نداشتم. اما بتازگی یکی خریده بودم و خیلی دوستش داشتم.
پدر بزرگم که آن را دید خیلی خوشش آمد. اجازه خواست که با خودش به کربلا ببرد. بحث این بود که کتاب را ورق ورق کنند یا نه. که نکند وسایل را بگردند و کتاب را بگیرند و دور بیندازند! تجربه تلخی از سفر حج داشت...
اما گفتند کوچک است و خلاصه کتابم را به امانت بردند. وقتی برگشتند خبری از کتاب نبود. پدر بزرگم گفت مردی عراقی و شیعه با گریه گفته ما از این کتب دعا نداریم. دسترسی نداریم. این کتاب را به من ببخش...
پدر بزرگم هم دو دستی تقدیم کرده. بعد که برگشتند، سعی میکرد از دل من در بیاورد... با این توضیح که نمیدانی چگونه گریه میکرد، درخواست میکرد... و من غرق خوشحالی بودم که امانتیام در کربلا مانده... یعنی الان مفاتیحم کجاست؟؟...
سالها از آن روزها گذشته و هر زمان سیل و شکوه جمعیت و فراوانی زوار از اقصا نقاط جهان و راحتی حرکت به سمت کربلا با ماشین شخصی و بدون ویزا از ایران را که میبینم یاد این داستان میافتم...
و فکر به تغییر روال تاریخ و جهت آن...
دو روز پیش هم یک کاروان از #هلند راهی کربلا شدند...
آیا هنوز معلوم نیست اتفاقی در عالم افتاده؟
معلوم نیست حماسهای شکل گرفته و واقعهای کبیر و جهانی در راه است؟ کجا و چه قدرتی هر سال توانسته بیش از سال قبلش جمعیتی میلیونی و رو به افزایش را از همه عالم یکجا جمع کند!؟
معلوم نیست از دل آلودگی و سیاهی و تباهی جهان، انفجاری از نور در حال وقوع است؟
چنین روزهایی را عراق تجربه کرده که خیلی هم از آن نگذشته.
اما امروز در کربلا و نجف چه خبر است و صدام کجاست؟
مکه، مدینه، قبرستان بقیع، فلسطین اشغالی مسجد الاقصی، اروپا، آمریکا، شرق و غرب عالم، تا انتهای افق...
اندکی صبر سحر نزدیک است...
🔴ابعاد مراقبت امام حسین و یارانش از حجاب بانوان درکربلا و روزهای اسارت
⏪بعد از خواندن این یادداشت تکلیف همه با لاک سیاه و دختران بیحجاب هیاتها مشخص میشود. بیحجابی و اهمیت ندادن به عفاف هیچ سنخیتی با فرهنگ عاشورا و سیره زندگی امام حسین و شهدای کربلا ندارد .
🔻 زمانی که کاروان در مدینه به راه افتاده امام دستور میدهد مردان دور شوند، حضرت زینب و امکلثوم، رویشان پوشیده و با کمک حضرت عباس به محمل سوار میشوند.
منبع:موسوعه کلمات امام حسین، تحقیقات باقر العلوم، قم: مؤسسه الهادی، چاپ اول، ص ۲۹۷-۲۹۸
🔻وقتی که حضرت زینب قصد پیاده شدن از کجاوه برای اتراق درکربلا داشتهاند، محارم مثل جنابان عباس وعلی اکبر ایشان را همراهی میکنند
🔻امام حسین (ع) دستوردادند خندق دور خیمههای بانوان را بکَنند که دشمن از آن طرف نتواند به خیمه حمله کند وحتی ریسمانهای خیام را به هم گره زدندکه دشمن نتواند نفوذکند.
منبع: ارشاد، ج2، ص 95-93
🔻حضرت عباس در شب عاشورا نگران وضعیت حضرت زینب در اسارت بوده وگریه کرده اند.
منبع :فاطمه زهرا شادمانی، دل پیامبر، ص ۸۶۲
🔻عصر عاشورا امام خطاب به زنان حرم میفرماید، موقع حمله دشمن چادرها را محکم به کمر گره بزنید که موقع فرار چادر از سرتان شل نشود
🔻امام حسین در عصر عاشورا به فرات میرسد و مشتی آب به دستش میگیرد،یکی ازحرامیان میگوید حسین چه میکنی که به خیمه زنان حمله کردهاند، امام تشنه آب را نمینوشد و به طرف خیمهها برمیگردد.
منبع:مناقب آل ابی طالب، ج ۴، ص ۵۸؛ علامه مجلسی، بحار الانوار، ج ۴۵، ص ۵۱
🔻جمله معروف امام که میفرمایند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، زمانیست که امام در آخرین لحظات عمر مبارکشان بوده اندو حرامیان به سمت خیمه بانوان حمله میکنند.
منبع:بحار، ج45، ص51
🔻 لحظات آخر زندگی امام، متوجه حمله دشمن به خیمهها میشوند عبارت دوم را میفرمایند: این منم که با شما میجنگم و شما هم با من مبارزه میکنید. زنان را گناهی نیست، پس متجاوزان و ستمگران و جاهلان خود را مادام که زندهام از خیمه گاه من باز میکنم.
منبع :خوارزمی، مقتل الحسین، همان، ج ۲، ص ۳۲؛ لهوف ابن طاووس، همان، ص ۱۱۹؛ بحارالانوار، همان، ج ۴۵، ص 🔻تنها جایی که امام درخواست کمک میکند برای مراقبت از اهل حرم است.میفرمایند:آیا رحمکنندهای هست که به خاندان پیامبر(ص) ترحم کند؟ آیا یاریکنندهای هستند که فرزندان پیامبر (ص) را یاری دهند؟ آیا کسی هست که به فریاد فرزندان زهرا بتول برسد؟ آیا دفاعکنندهای است که از خانواده رسول خدا (ص) دفاع کند».
منبع:حیاه الامام حسین (ع)، باقر شریف القرشی، دارالکتب العلمیه، قم، اول، ج ۳، ص ۲۷۴
🔻زمانی که امام به گودی قتلگاه می افتند وبانوان حرم سوی ایشان میآیند امام تذکر میدهند مراقب باشید که گردن هایتان را خراش ندهید
منبع: دانشنامه امام حسین (ع)، ج6، ص 57
🔻بعد از هجوم دشمن به خیمهها حضرت سکینه در اثر ضربه بیهوش میشوند،به هنگام بیداری اولین چیزی که شکایت میکنند باز شدن حجاب ایشان است
منبع:بحار، ج ۴۵، ص۶۰
🔻تنها درخواستی که بانوان حرم از عمر سعد کرده اند برگرداندن چادر و مقنعه بوده است.
منبع :ارشاد، ج2، ص112
🔻و تنها هدایا و نذوراتی که در طول اسارت از مردم قبول کرده اند لوازم حجاب بوده است.
منبع:بحار، ج45، ص108
🔻حضرت زینب در مجلس یزید بت آستین صورت خود را پوشانده بودند
خصائص زینبیه، ص ۱۵۶
🔻درخواست امام سجاد از ابن زیاد برای همراهی کاروان اسرا مرد پاکدامن بود.
منبع :تاریخ طبری، ج4، ص 350
🔻بانوان در مسیر اسارت برروی شتر، سرهایشان پایین بودو صورتشان را با لباس و آستین میپوشاندند تا هرکسی آنها را نبیند
منبع: أمالی الصدوق، ص166
🔻زمانی که کاروان اسرا به شام نزدیک شد، ام کلثوم از شمرخواست، آنها را از دری وارد شام کنند تا مردم کمتر آنها را ببینند.حضرت ام کلثوم خطاب شمر گفت: از بس ما را دیدند،خواریم.
منبع:بحار، ج ۴۵، ص۱۲۷
🔻حضرت سکینه در ورودی شام به سهل بن سعد شامی فرمود:«ای سهل! اگر ممکن است بگویم تا این سرها را از اطراف ما دور کنند تا مردم با تماشای این سرها کمتر به حرم خدا (ص) نگاه کنند
منبع :بحار، ۴۵، ص۱۲۷
🔻حضرت زینب در خطبه مجلس یزید به پوشیده بودن زنان وکنیزان یزیدو آوارگی اهل بیت پیامبر در مقابل نامحرمان اعتراض میکنند و میفرمایند:«آیا عدالت است که زنان و کنیزانت را در پس پرده مینهی و دختران پیامبر خدا (ص) را به ،پردهشان را دریده به اسارت میبرند، صورت هایشان را دور کرده، از این شهر به آن شهر میبرند، جلوی چشم اهالی آبادیها، ظاهر میشوند و...، در حالى که از مردانشان، سرپرستان آنها نیست و حمایتگرى ندارند؟!
منبع:دانشنامه امام حسین (ع)، ج ۸، ص۳۱۷)
✍عالیه سادات
___________________
#کانال_شکوه_زن_وزنانگی
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ گریه موکب داران عراقی موقع جمع کردن مواکب...
کجای دنیا چنین میزبانانی را میبینید؟
#اربعین
دشمنان چندبار برای براندازی و کودتا در ایران تلاش کرده اند؟
#تبیین_نکنیم_تحریف_می_کنند
توضیحات وزارت علوم درباره اخراج اساتید دانشگاه: ۷ نفر به دلیل رکود علمی و ۲ نفر به دلیل پاسخ منفی استعلام مراجع امنیتی در وضعیت «قطع همکاری» قرار گرفتند
وزارت علوم درباره موضوع «قطع همکاری» اساتید دانشگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه، اینفوگرافی درباره تعداد و نحوه قطع همکاری با برخی اعضای هیات علمی منتشر کرد.
در براساس این اینفو، ۷ نفر از ۵۸ عضو هیات علمی دانشگاهها به دلیل رکود علمی یا عدم تبدیل وضعیت و یا از دست دادن صلاحیت علمی و عمومی و ۲ نفر دیگر به دلیل پاسخ منفی استعلام از نهادها و مراجع امنیتی در وضعیت قطع همکاری با دانشگاهها قرار گرفتند.
7.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 یکی از بزرگترین کاروان های زائران پیاده اربعین ، پس از رسیدن به بین الحرمین ، در حرکتی نمادین ، حمایت قاطعانه ی مسلمانان از قرآن را ، به نمایش کشید.
✍ شیعه نشان داده هم حامی کلام وحی است و هم حامی قرآن ناطق
1_4725922016(2).pdf
4.91M
🛑📘کتاب مسجد داری نمونه پی دی اف
🕌ویژگی های مسجد نمونه
و امام جماعت نمونه
بهترین شیوه های جذب افراد به مسجد 🕌
بسیار مفید برای ائمه ی جمعه و جماعات و اهل مسجد
کپی و چاپ این کتاب برای امور مساجد، مجموعه های فرهنگی و تبلیغی و برای طلاب و روحانیون آزاد است
نشر به گروه ها و کانال های مذهبی و طلبگی
🔴 افشای چهره دیگری از نفوذیهای تخریبگر
♦️چگونه نفوذیها بهنام «استاد دانشگاه»، فرهنگ عمومی را تخریب و مانع رشد و پیشرفت مملکت و باعث افسردگی دانشجویان میشوند؟
۱-در رابطه با هر موضوعی، نظر میدهند و دانشجو را به سطحینگری و خودناباوری معتاد میکنند؛
۲- تعطیل کردن انتقاد از افکار انحرافی و تقلیدی خود از بیگانگان با عنوان «آزاداندیشی» و در عینحال ممنوعیت آزاداندیشی برای دانشجو؛
۳-تحریم و تنبیه دانشجویی که از رفتار نابخردانه و مستبدانه اینگونه استادان انتقاد کند؛
۴-بستن راه انتقاد دانشجو نسبت به تعارض میان گفتارها یا گفتار_رفتار خود این استادان؛
۵-بویژه ناخشنودی مطلق از انتقاد دانشجویی که نسبت به نارواگویی دغلکارانه درباره مقایسه میان «نقاط ضعف ایران» با «نقاط قوت غرب» انجام میگیرد؛
۶-تحریف واژگان اسلامی و پردازش مبالغهآمیز واژههای فریبنده غربی برای ایجاد سوءظن در هویت اسلامی_ایرانی دانشجو؛
۷-شادمانی از عدم همکاری دول غربی با دولت جمهوری اسلامی و مقصر جلوه دادن همیشگی ایران؛
۸- قضاوت کردن منفی بطور مداوم در مورد نیاتِ حکومتگران جمهوری اسلامی که منتخبان ملت ایرانند؛
۹-تصورِ اینکه دانشجو، «گذشته ایران» را نمیشناسد و خانواده او هم یا جنایات شاه خائن را فراموش کرده یا اگر خیانتهایی را بازگو کند، «حتماً غلط» است؛
۱۰-شادمانی ناخودآگاه، اما محسوس، از «تلبیس و تدلیس» همراه با مغالطه در تدریس خود برای «فریب دانشجویان»؛
۱۱-تعطیل کردن اهرمهای کنترل «تعصبات جاهلیت مدرن استادان نفوذی» در ساختار دانشگاه توسط جنگ روانی رسانهای؛
۱۲-شادمانی ناخودآگاه از ورود به حریم خصوصی انقلابیون با شایعهسازی و شایعهپراکنی؛
۱۳-القاء ناخودآگاه و گاه خودآگاه استادان نفوذی در مورد «خود درست پنداری» به دانشجو؛
۱۴-القاء موذیانه «خود حق پنداری» با تخریب حقانیت ارزشهای اخلاقی و معیارهای دینی؛
۱۵-القاء غیرمستقیم «خود بزرگ پنداری» با تحقیر هویت ملی و اصالت اسلامی دانشجو از طریق «رؤیاپردازی از غرب»؛
۱۶-تعطیل کردن سلولهای تشکیک در بخشِ آگاه ذهن خود در مورد پلشتیهای آمریکا، اروپا و صهیونیسم جهانی؛
۱۷-عادتِ ناخودآگاه استادان نفوذی به پوشاندن حقیقت؛ چه در مورد فجایع ضدانسانی در تاریخ غرب و چه در مورد امتیازات انسانی تاریخ ایران، خاصه در دوران اسلام؛
۱۸-عادتِ ناخودآگاه به دروغ گویی درباره افسانهسرایی صهیونیستها، از جمله «هولوکاست»؛
۱۹-عادتِ ناخودآگاه به دشنام دادن به هرچیز و هرکسی که در خدمت اقتدار و عظمت و امنیت و استقلال ایران باشد؛
۲۰-عادتِ ناخودآگاه غالب استادان مرعوب غرب به وارونه جلوه دادن مسایل ملی و بینالمللی؛ به نحوی که همیشه حق با گردنکشان جهانی باشد؛
۲۱-عادتِ ناخودآگاه به مبرا دانستن خود از اشتباهات و محکوم دانستن همیشگی مؤمنان انقلابی و فداکار؛
۲۲-عادتِ ناخودآگاه به استغراق در خودخواهیهای غربیهای سلطهطلب، احساس حقارت در برابر آنها و تحقیر هرگونه مقاومت و تخریب منتقدان آنها؛
۲۳-عادتِ ناخودآگاه به اغراق و چاپلوسی در مورد اندیشمندان صهیونی و نظریه پردازان سکولار غربی؛
۲۴-عادتِ ناخودآگاه به تخریبِ رقبای غرب، از جبهه آزادیبخش مقاومت (ایران، حزبالله، انصارالله، حماس، جهاد اسلامی، عراق و سوریه...) گرفته تا همکاری با چین و روسیه یا عضویت در اتحادیه شانگهای و بریکس؛
۲۵-عادتِ ناخودآگاه به جستجوی ریشۀ مشکلات جهان امروز در بیرون از غرب سلطهگر؛
۲۶-عادتِ ناخودآگاه به مخالفتِ ناآگاهانه با تغییر و تحول در جهان کنونی و بخلورزی نسبت به قدرت نوظهور جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در قطببندی جدید بینالملل با کتمان شکلگیری آرام نظام اسلامی «امت_امامت»؛
۲۷-عادتِ ناخودآگاه به مخدوش کردن معنای واژههایی مانند: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، معنویت دینی، عقلانیت وحیانی و علوم انسانی اسلامی؛
۲۸-عادتِ ناخودآگاه به لذت بردن از تبعیت محض در برابر اربابان غربی و افتخار به برتری موهوم اشرار صهیونی؛
۲۹-شیفتگی نامحدود نسبت به پول و قدرت و نیز استتارِ آگاهانۀ این شیفتگی در سنت دیرینه قوم یهود؛
۳۰-حاکمیتِ تقریباً مطلق و گاه ناخودآگاهِ زنگ زده بر افکار، رفتار و گفتار این غربباوران نسبت به نفی همهی زیباییهای جامعه ایرانی و امت اسلامی...
✍ محمدعلی رامین