eitaa logo
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
1.9هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
334 فایل
👈 موشک های تحلیلی باید نقطه زن باشد. تحلیل های کوتاه و نقطه زن. وقت تان را نخواهیم گرفت. ✅ دکترای علوم سیاسی ، تحلیلگر مسائل منطقه و بین الملل، نویسنده و پژوهشگر 📱آیدی ارتباطی و ارسال نظرات شما @tablighat1357
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🔴بررسی ریشه‌های حادثه تروریستی 🎙حجت الاسلام استاد علیرضا پناهیان 📆پنجشنبه ۵ آبان۱۴۰۱ @gam_dovvom
✍آنها که به بهانه وفات بانویی با اغتشاش، شعار " زن زندگی آزادی" می دهند؛ آیا شهادت مادران و کودکان بی گناه در حرم را محکوم می کنند!؟ ✍حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه @gam_dovvom
📝نامه کارمندان توییتر سندی بر مهندسی افکار در این شبکه اجتماعی 🔰کارمندان توییتر در واکنش به خبر اخراج ۷۵ درصد از آنها، نامه‌ای را منتشر کردند که در آن به دستکاری تایملاین این شبکه اجتماعی اشاره شده است. 🔹در بخشی از نامه آمده: «توییتر تأثیرات قابل توجهی بر جوامع مختلف در جهان دارد. پلتفرم ما به ارتقای روزنامه‌نگاری مستقل در اوکراین و ایران و همچنین قدرت بخشیدن به جنبش های اجتماعی در سراسر جهان کمک می‌کند. تهدید کارمندان توییتر تهدیدی برای آینده آن است. 🔹این تهدیدها بر ما به عنوان کارمندان تأثیر می‌گذارد و نشان دهنده قطع ارتباط اساسی با واقعیت‌های عملیاتی توییتر است». @gam_dovvom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سه راهبرد مشابه ضدانقلاب در سال ۱۴۰۱ با راهبرد منافقین در دهه ۶۰؛ ۱. جذب نوجوانان ناآگاه و هیجانی (پسر ۱۶ ساله ای که ۱۶ نفر را ترور کرد) ۲. پروپاگاندا برای خشونت طلب نشان دادن جمهوری اسلامی برای توجیه خشونت خود ۳. هدایت شعارها به سمت راس نظام 🔻بخشی از گفتگو با حسن روزی طلب؛ مورخ و تاریخ پژوه @gam_dovvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یک کلیپی در مجازی دست به دست شده باعنوان اعلام خلافت و امیرالمومنینی . ⚠️دوستان مواظبت کنید. موضع خود عبدالحمید این نیست و موضع عقلای جامعه اهل سنت این نیست. 🎞ادامه اون کلیپ رو ببینید که مولوی عبدالحمید سخنان اون شخص رو رد میکنه. مواظبت کنید. جامعه اهل سنت معتقد به رهبری و زعامت حضرت آیت الله امام خامنه‌ای است. این اختلافات و درگیری‌ها، خللی به این مسئله وارد نمی‌کند. این تبعیض و فقر و مشکلاتی که در کشور وجود دارد بستر هر اعتراضی است. برخی سعی می‌کنند این تبعیض را قومی و مذهبی بنامند. خیر. تبعیض کلی است در همه استان‌ها و مناطق است و به شیعه و سنی بودن ارتباطی ندارد. درد فراگیری است. @gam_dovvom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 🎙 استاد سیّد محمّدمهدی (۵ آبان ۱۴‌۰۱) ◽️ حوادث اخیر به‌طور کلی ناشی از انفعال دشمن در مقابل پیشرفت‌های ملی و منطقه‌ای است. امروز دشمن به نقش انقلاب اسلامی در تحولات متن که تأثیر جدی در به هم ریختن نقشۀ جهان دارد، پی برده است. و لذا ما را از بایکوت خبری به رأس اخبار آورده‌اند. 🔹این اتفاق، ناشی از آنهاست؛ چون آنها به هیچ وجه حاضر نبودند بعد از مذاکرات بگویند که ایران یک کشور فعال در حوادث جهانی است. این اولین بار است که به صراحت اذعان می‌کنند که ایران در حوادث جهانی دخالت و نقش‌آفرینی می‌کند. @gam_dovvom
📌اطلاعاتی مفید در خصوص : ✅جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود: ↩️1️⃣- ویژگی های جنگ نرم : ۱-پیچیده بودن ۲-آرام و بی صدا ۳-غافلگیر کننده ۴-پیشرفته ۵-هنرمندانه ۶-سازماندهی شده ۷-سریع و پرشتاب ۸-دقیق نبودن مرزهای خودی و غیر خودی. ↩️2️⃣- روش های اعمال جنگ : ۱-فریب مردم ۲-شایعه پراکنی ۳-شبهه افکنی در جامعه ۴-کارشکنی در برنامه ها ۵-نفوذ (نفوذ در اشخاص- نفوذ در ارکان- نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). ۶-برخی اغتشاشات صنفی ↩️3️⃣- ابزارهای جنگ نرم : ۱-رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی ۲-سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...) ↩️4️⃣- اهداف جنگ نرم : ۱-تغییر باورها و اعتقادات ۲-تغییر افکار و اندیشه ها ۳-تغییر رفتار ۴-تغییر ساختار (هدف غایی) ↩️5️⃣- پیامدهای جنگ نرم : ۱-سست کردن مقاومت ملی ۲-از بین بردن وحدت و انسجام ۳-به هم ریختن آرامش روانی جامعه ۴-ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود ۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها ۶-تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷-تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی (سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است!) ۸-ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. و... ↩️6️⃣- راههای مقابله با جنگ نرم : ۱-تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد ۲-بصیرت افزایی ۳-نیکوکاری ۴-تقویت همبستگی ۵-خدمت به مردم ۶-شایسته گزینی ۷-مبارزه با فساد ۸-صداقت با مردم ۹-حضور در مراسم ۱۰-تقویت روحیه ایثار ۱۱-تقویت امید در جامعه ۱۲-باور به نقش جوانان ۱۳-توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان ۱۴-تسهیل ازدواج ۱۵-توجه به معیشت مردم ۱۶-اعتقاد به اصل "ما می توانیم" ۱۷-ساده زیستی و پرهیز از اسراف ۱۸ -مصرف کالای داخلی ۱۹-تلاش در جهت رفع محرومیت ✍و مهم تر از همه @gam_dovvom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توماج صالحی: ببین الان سوراخ موش ارزونه، پنجاه برابر میشه ها، من شبها نمیخوابم ولتون نمیکنم/ شماها آدم های بی سواد و کم هوشی هستید 🔸توماج صالحی صبح امروز درحین فرار از مرزهای غیرقانونی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شد. @gam_dovvom
📌داستان برهنگی، فحاشی و خشونت: عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی ✍مهدی جمشیدی ۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراض‌های اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان می‌داد و هم آنها را «مردم» می‌انگاشت، ولی این بار: الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامه‌ریزی‌شده» و «غیرخودجوش» دانست. ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر. ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد. د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجان‌زدگانِ غافل» قلمداد کرد. هـ . به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نه‌فقط مواجهۀ «فرهنگی». ز. اعتراض‌ها را «حاشیه‌ای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی». ۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنان‌که از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقب‌نشینی از ارزش‌ها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست، بلکه ایشان می‌خواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّی‌تر» به خدمت «ارزش‌های انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود. این جهت‌گیری، به‌‎طور کامل در مقابل خواسته‌های ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است. ۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش می‌کند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالی‌گری» و «اباحی‌گری» فراهم سازد. «آزادی» نیز در قالب «مردم‌سالاریِ دینی» و به‌خصوص در ساحت‌های پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشه‌ورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط». ازاین‌رو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد. ۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراه‌سازی مردم با خویش ناکام ماند، نمی‌تواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند. زین پس، فضا برای روایت‌های ضدّارزشی و اخلاق‌ستیز و غرب‌گرا از زندگی و آزادی، «تنگ‌تر» و «منقبض‌تر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدم‌کردن هسته‌های اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد. جریان اغتشاش، تمام داشته‌هایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوخته‌ای ندارد. «نمایش‌های وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقت‌بار بود و کار آن را تمام کرد. @gam_dovvom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماجرای شعار مرگ بر ویکتاتور! 👌توصیه استاد به جوانان انقلابی: متعصب بی سواد خطرناک است... @gam_dovvom
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بخش اول مناظره روان بخش و قوچانی 🔹تبيين دو جريان و دو مکتب فکری مبارزه قبل و بعد از انقلاب اسلامی @gam_dovvom