eitaa logo
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
2.3هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.6هزار ویدیو
340 فایل
👈 موشک های تحلیلی باید نقطه زن باشد. تحلیل های کوتاه و نقطه زن. وقت تان را نخواهیم گرفت. ✅ دکترای علوم سیاسی ، تحلیلگر مسائل منطقه و بین الملل، نویسنده و پژوهشگر کارشناس رادیو معارف 📱آیدی ارتباطی و ارسال نظرات شما @tablighat1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید ⭕️ فرهنگ روستاها را نابود کردیم و در اداره روستاها مانده ایم! ✅ تکنوکرات ها استاد نابود کردن ظرفیت ها هستند. 💠 برنامه #گام_دوم با حضور روح الله #ايزدخواه ،خليل #موحدي 🔻 اقتصاد مقاومتی، عدالت طلبی و قوانین حاکم بر مسیر تحقق حاکمیت عدالت در #گام_دوم با نگاهی به آسیب‌ها 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
📌ضرورت بنیادین #گام_دوم_انقلاب اسلامی؛ تفسیر جامعه‌شناختی "نفاق" ✍ آقای علی #ابراهیم_پور 🔹...به عقیده‌ی #شهید_مطهری، اگر بنا باشد دوران معاصر جهان را، نه از حیث صنعتی، بلکه با یکی از ویژگی‌های انسانی، عنوان‌گذاری کنند، باید عصر جدید را، « #عصر_نفاق » بنامند.(مجموعه آثار شهید مطهری؛ ج۲۵؛ ص ۲۰۴) در چنین زمانه‌ای بیش از هر چیز، اسلام و جامعه‌ی ایمانی در #خطر نفاق قرار دارد. 🔸در گام اول انقلاب، دمل چرکین نفاق با تلاش‌های بی‌وقفه‌ی اندیشمندان انقلاب اسلامی نظیر #امام_خمینی (ره) و #شهید_مطهری کنترل شد تا اینکه در دهه ۶۰ به‌طور کلی #برچیده شد. با توجه به قوی‌تر شدن ساختار‌های دینی انقلاب اسلامی و پیچیدگی روزافزون جامعه و همراهی همیشگی خطر نفاق با هر جریان انقلابی، #گام_دوم_انقلاب نیز بیش از پیش در خطر نفاق است؛ نفاقی که پیچیده‌تر از گذشته است و راه مبارزه با آن سخت‌تر از قبل. 🔹به‌ نظر می‌رسد لازم است متناسب با نیاز روز و #گام_دوم_انقلاب_اسلامی، مفهوم قرآنی #نفاق بازتفسیر شود و با بررسی دقیق و موشکافانه، از حیث #جامعه_‌شناختی و #روان_‌شناختی تحلیل گردد تا بتوانیم متناسب با شرایط زمانه، با این #بزرگترین خطر اسلام و انقلاب، به بهترین شکل مبارزه کنیم. این وظیفه‌ای است که بیش از همه، بر دوش #عالمان_روشنفکر_محقق است. 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌ضرورت پرداختن پژوهشگران حوزه به اولویت های مطرح شده در بیانیه #گام_دوم ❇️ حجت الاسلام #اسلامی شناسایی اولویت های پژوهشی را برای جلوگیری از موازی کاری ضروری دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه #گام_دوم آنها را بیان کرده اند. 🔹 وی با اشاره به بایسته های پژوهشی در #حوزه_علمیه گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده اند وظیفه حوزه علمیه پاسخگویی به نیازهای جامعه است بنابراین پژوهش های حوزوی باید ناظر به نیازهای جامعه باشد. 🔸وی خاطرنشان کرد: در پژوهش های حوزوی باید از #موازی_کاری یا کارهای #تکراری پرهیز کرد که موجب می شود هزینه ها بی جهت مصرف نشوند و نیروی انسانی نیز به کارهای تکراری نبپردازند و برای چنین کاری باید اولویت های پژوهشی شناسایی شوند. 🔹حجت الاسلام اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه #گام_دوم انقلاب اظهار کرد: می توان گفت رهبر معظم انقلاب در این بیانیه با رصدی که از تحرکات علمی، نیروها و استعدادهای کشور دارند اولویت های پژوهشی را شناسایی کرده اند که مراکز علمی اعم از #حوزه و #دانشگاه باید در این راستا حرکت کنند و حوزه علمیه نیز براساس وظیفه خود که پاسخگویی به نیازهای دینی است باید از طریق منابع دینی به آن موارد بپردازد. 🔻وی تاکید کرد: امیدواریم طلاب جوان به این گونه عرصه ها وارد شوند و اولویت های بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی قرار دهند. 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
💠 #گام_دوم_انقلاب 👤استاد محمدجواد #اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه هفدهم: برکات انقلاب اسلامی (6) - سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور 🔻لینک فایل #تصویری در آپارات:👇👇 www.aparat.com/v/esN5n 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
💠 #گام_دوم_انقلاب 👤استاد محمدجواد #اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه هفدهم:
📝 گزیده هایی از کلاس «بررسی و تبیین بیانیه » - جلسه هفدهم 💠موضوع این جلسه: برکات بزرگ انقلاب اسلامی (6) -سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور 👤استاد محمدجواد 💢برکات بزرگ انقلاب اسلامی (6) - سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور 🔶فرآیند نوسازی یا مدرن سازی حدود صد سال در ایران آغاز شده است ولی این نوسازی به خصوص در دوران پهلوی یک نوسازی نامتقارن، نامتوازن و غیرعادلانه بوده است چه در حوزه و و چه در حوزه بهره برداری از و امکانات عمومی عادلانه و متوازن نبوده است . 🔷یکی از اسناد بالا دستی سازمان برنامه و بودجه رژیم شاهنشاهی است که درباره ی آمایش سرزمینی می باشد و در آنجا به تفصیل مطرح می شود که روند توسعه در دو دهه گذشته (ازسال چهل تا اواسط دهه پنجاه) روند نامتوازنی بوده است و اگر امکانات داده شده است صرفا در مرکز کشور بوده است. زمانی که ترکیب جمعیتی کشور را مطالعه می کنیم متوجه می شویم که در سال 1356 حدود 50درصد مردم ایران روستا نشین بوده اند و از بین شهرنشینان حدود 15 درصد جمعیت کل کشور در تهران ساکن بوده اند و از این جمعیت اقل آن در مناطق برخوردار تهران ساکن بودند و آن ها منتفع از اکثریت مواهب عمومی بودند. 🔶 آن چیزی که اکنون جریان رسانه ای نظام سلطه به عنوان زرق و برق توسعه پهلوی یاد می کنند دایره ضریب نفوذ اجتماعی آن محدود به جمعیت محدود ساکن درتهران بوده است و این موضوع سبب شد در دهه چهل تا پنجاه شاهد بیشترین درصد مهاجرت به سمت تهران را ما شاهد هستیم. . 🔷بعد از انقلاب شاهد تغییر در این مسئله هستیم؛ سال 1355 در سرشماری که اتفاق می افتد در سرفصل های مختلف مانند آب و برق و امکانات ارتباطات و... فقر و دوری از امکانات عمومی را در کشور مشاهده می کنیم 🔶در مقابل در کشور ما اینگونه نیست. مردم نسبت به تحولات سیاسی خود ، دانش سیاسی آن ها نسبتا بالاتر می باشد، مسائل سیاسی را خوب دنبال می کنند و در تیربون های مختلف بحث های سیاسی می کنند. فارغ از آن که این تحلیل ها چقدر صحیح می باشد علاقمندی مردم به این مسائل نشان می دهد که قدرت اندیشه ورزی و تحلیل گیری روبه رشد است و این به برکت انقلاب اسلامی می باشد زیرا زمانی مردم احساس می کنند که با سیاست باید آشنا باشدند که خودشان در روند سیاسی مشارکت داشته باشند. 🔹این که در آن زمان در مطلق بوده ایم به استناد بانک جهانی است که یک نهاد بین الملی می باشد. برآورد رسمی بانک جهانی این است که حدود 50 درصد مردم در فقرمطلق بوده اند. 🔶یکی از مصادیق ساده آن راه است. ساده ترین نیازمندی های یک روستا راه است میزان راه ساخته شده در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 12هزار کیلومتر است و میزان راه روستایی ساخته شده توسط جهاد سازندگی در فاصله یال58 تا 60 به همین اندازه است. یعنی برابر کل راه ساخته شده درایران این به این معناست که برای انقلاب محرومیت زدایی و تقسیم امکانات به صورت عادلانه یک اصل است. 🔷قبل از پیروزی انقلاب بیش از نیمی از مردم ایران خواندن و نوشتن نداشته اند. 🔶بخش عمده جمعیت کشور متولیدن سال های 60 به بعد می باشند وتصویر از قبل از انقلاب ندارند و ممکن است امروز ما را مقایسه کنند با کشورهای دیگر در حالیکه وضعیت کشورها و گذشته ها تفاوت کرده است . برخی کشور ما را با کشوری مقایسه می کنند و می گویند قبل از انقلاب وضعیت اقتصادی دو کشور مشابه بوده است ولی اکنون آن ها جلوتر هستند ولی دقت به این مسئله نمی شود که همان کشور در آن زمان اقتصادغیرنفتی داشته در حالیکه اقتصاد ایران کاملا نفتی بوده است. 🔴 به کانال بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
❇️ #پاورپوینت 🔻شماره ۳ 👈 آماده سازی و گرد آوری از آقای سعید #تشکری_زاده ♦️ #جریانات_سیاسی 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43 👇 👇 👇
جریانات سیاسی خلاصه.pptx
6.94M
❇️ #پاورپوینت 🔻شماره ۳ 👈 آماده سازی و گرد آوری از آقای سعید #تشکری_زاده ♦️ #جریانات_سیاسی 🔹چهار خطری که امام راحل هشدار دادند. 🔸سه جریان سیاسی 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
14.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید ♦️ #گام_اول_انقلاب به روایت ضد انقلاب خارج نشین 🔹خاطره مسعود بهنود (روزنامه نگار فراری) از اوریانا فالاچی و دو مصاحبه‌ متفاوتش با شاه و #امام_خمینی (ره) 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
❇️مصاحبه پژوهشی با؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی #سرلک ♦️بیانیه #گام_دوم_انقلاب 👈تمدن سازی نوین اسلامی چرایی؛ چگونگی؟ 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43 👇👇👇
RS-26091 تمدن سازی. بیانیه گام دوم(7).pdf
1.04M
❇️مصاحبه پژوهشی با؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی #سرلک ♦️بیانیه #گام_دوم_انقلاب 👈تمدن سازی نوین اسلامی چرایی؛ چگونگی؟ 🔹پژوهش خبری صدا وسیما: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه‌ی « #گام_دوم_انقلاب» با مرور تجربه‌ی ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی اعلام کردند: انقلاب «وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است». 🔸 #گام_دومی که باید در چارچوب «نظریه‌ی نظام انقلابی» و با «تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمانِ «ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه)» برداشته شود.[1] 🔹رهبر انقلاب اسلامی، تمدن[2] نوین اسلامی را به دو بخش تقسیم کرده اند: الف. بخش ابزاری یا سخت افزاری[3] ب. بخش نرم افزاری ـ حقیقی و اساسی ـ تمدن اسلامی[4] . تحقق هر دو بخش در تمدن نوین اسلامی ضروری است.[5] در اين چارچوب در مصاحبه پژوهشی با حجت الاسلام والمسلمين علي سرلک، عضو هیات علمی دانشگاه هنر، « تمدنسازی نوین اسلامی چرایی و چگونگی؟» را با طرح سئوالاتی مورد بررسي و واکاوي قرار داديم. 🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام دکتر راسخی
❇️ روش‌شناسی #امام_‌خمینی(ره) برای تحقق #گام_دوم_انقلاب 🔹جهت تحقق اهداف تعیین‌شده در بیانیه #گام_دو
❇️ روش شناسی (ره) برای تحقق ✍ آقای علی 👈 قسمت دوم 🔹اصلی‌ترین تفاوت و برجستگی امام راحل با مبارزان پیش از انقلاب که به مخالفت با رژیم پهلوی برخاسته بودند، ایشان به مبانی دینی و اسلام سیاسی بود که از یک سو امام راحل را از صف مبارزانی همچون چپ‌ها، ملی‌گراها و لیبرال‌ها جدا می‌کرد و از سویی دیگر میان خط امام با جریان‌های معتقد به اسلام‌گرایی غیرسیاسی فاصله ایجاد می‌کرد. اما نکته مهم‌تر و متمایزکننده امام خمینی(ره) با دیگر گروه‌های مبارز در کنار تفاوت فکری و ایدئولوژیکی، روش مبارزه با رژیم پهلوی بود که در این خصوص ایشان را از بسیاری علما متفاوت می‌کرد. 🔸روش‌شناسی امام(ره) برخلاف اکثریت این گروه‌ها که برپایه ارتباط با بخش کوچکی از جامعه به‌عنوان گروه‌های برگزیده شکل گرفته بود، با اعتقاد و اعتماد به عموم مردم و مبارزه مردمی بنیان نهاده شد و به تعبیر شهید ایمان به مردم درکنار ایمان به هدف و ایمان به راه جزء خصوصیت‌های برجسته ایشان در زمان مبارزه با طاغوت بود. سنجه اصالت ایمان به مردم در امام راحل این است که این شاخصه برجسته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رسیدن به قدرت نه‌تنها در امام و مکتب امام کمرنگ نشد، بلکه با قوت بیشتری دنبال شد و حتی در نظام سیاسی حاصل از انقلاب اسلامی، جمهوریت مردم به‌عنوان یک رکن اساسی به رسمیت شناخته شد؛ ضمن اینکه با تدبیر امام راحل از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جهت افزایش مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی، سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی و مردمی از قبیل جهاد سازندگی و بسیج مستضعفین جهت رفع محرومیت‌ها و همچنین پاسداری از اصول تغییر‌ناپذیر و پایه‌گذاری شدند و به مردم به‌جای نگاه تاکتیکی، موقعیت راهبردی دادند. به این معنا که انسان راهبردی برخلاف تاکتیکی که تحت‌تاثیر شرایط رفتار می‌کند و درنتیجه اگر موقعیت و شرایطی مناسب برایش فراهم نشود به یک فرد منفعل و بی‌عمل تبدیل می‌شود، منتظر بهبودی وضعیت و فراهم‌شدن شرایط نمی‌ماند و در هر موقعیتی براساس شرایط تصمیم می‌گیرد و اقدام می‌کند و در این میان امام(ره) تفاوتی میان آحاد جامعه قائل نبود و به مردم فهماند که هیچ محدودیتی نباید آنها را بیرون از صحنه نگه دارد؛ بلکه هرکس به اندازه توان و موقعیتش می‌تواند نقشی را ایفا کند؛ در نتیجه جبهه انقلاب، یک جبهه وسیع مردمی شد که در مسائل مختلف ازجمله جنگ و تحریم، کشور را به پیش برد و تا پیرزنی که در خانه‌اش برای جبهه‌ها مواد غذایی تهیه می‌کرد یا شال‌گردن می‌بافت را از موقعیت انفعال خارج می‌کرد. 🔹براساس این روش‌شناسی از امام بزرگوار ‌باید برای ادامه مسیر در از سوی گروه‌های مرجع، قاعده کار در نقطه‌ای قرار گیرد که همه یا عموم مردم توانایی فعالیت و انجام آن را داشته باشند. حال با توجه به این روش‌شناسی می‌توان یک‌بار دیگر بیانیه انقلاب را مطالعه کرد و فلسفه اینکه این بیانیه خطاب به ملت ایران است را بهتر متوجه شد و در جهت تعریف قاعده استراتژیک آن برای عموم مردم اعم از پیر و جوان، کم‌سواد و با‌سواد و نخبگان، روستایی و شهری برنامه‌ریزی کرد و منتظر ابلاغیه‌های رسمی فلان نهاد دولتی و حاکمیتی نیز نماند. 🔻 ادامه دارد... 🔴 به کانال بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43