فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
⭕️ نرم ولی ویران کننده 🔹 در مطالب گذشته قدرت نرم را تعریف کردیم، حالا باید بدانیم این قدرت در کجا و
⭕️ چند ویژگی نرم
🔹 برای مقابله به مثل باید ویژگی های جنگ نرم را بشناسی.
🔸 برخی از ویژگی های مهم جنگ نرم:
✔️ جنگ نرم جنگ تغییر باورها و ارزش ها است.
✔️ این جنگ با سربازهای نامرئی، آرام، تدریجی و نامحسوس عمل می کند.
✔️ برای ارائه تصویری مطلوب نماد سازی می کند (با بهره گیری از نمادهای تاریخی و گذشته)
✔️ برای مدیریت احساسات از هیجان استفاده می کند. (یک رکن مهم)
✔️ این جنگ، جنگ سوء استفاده از ناآگاهی هاست. طبیعی است که اگر شما سطح بالایی از آگاهی داشته باشید، این آگاهی مثل یک سپر از جان اعتقادات شما محافظت می کند.
✔️ در جنگ نرم از آسیب های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به شدت استفاده می شود.
✔️ علاوه بر آن نسبت به بسیاری از مسائل تردید و بدبینی ایجاد می کنند.
✔️ همه این فعالیت ها در محیطی به نام فضای مجازی و سایبری انجام می دهند.
✔️ لازم به ذکر است که نتایج آن در صورت موفقیت پایدار و با دوام است.
📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود
جنگ نرم، داوود رنجبران، ص ٢٩ و ٣٣
#مهدویت_و_رسانه ۵
ا___________________
سالروز شهادت سردار شهید یوسف رضا ابوالفتحی 🌹
باسمه تعالی
دنیا برایم خیلی کوچک شده است, دلم گرفته است ؛ بسیار ناراحتم ؛ آقا تنهاست ؛ امام ما خامنه ای عزیز تنهاست ؛ لیبرالها دارند مردم و جوانان را بی بند وباری هدایت می کنند ؛دوست آن هم دوستی که در خط ولایت باشد ؟ بعضی از آنها درخط اربابشان آمریکا قدم بر می دارند, تهاجم فرهنگی کشور را فراگرفته است . زحمات امام راحل و رهبر عزیز انقلاب را زیرپا گذاشتند ؛ هرروز فتنه جدیدی را برپا می کنند ؛ ازخدا نمی ترسند اینها نمی دانند که مسئله ولایت باراعتقادی دارد ,مبنای عقلایی شرعی و قرآنی دارد ؛ بار اعتقادی خاصی درمفهوم ولایت نهفته است . یک مشت مزدور درخدمت بیگانه هستند ؛ چطور یکدفعه دلسوز مردم شدید, این ممکلت صاحب دارد .رهبری فرزانه و دانا وشجاع دارد ؛ دیدید با یک اشاره چه شد وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ....
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
#به_روز_رسانی_نرم_افزار_نظام_اسلامی #بخش_سوم اما نکته بعدی اینکه خب حالا این دستگاه فکری انقلاب اسل
#به_روز_رسانی_نرم_افزار_نظام_اسلامی
#بخش_پایانی
پس اگر ما توقعِ بهروزرسانیِ نرمافزار انقلاب اسلامی را داریم از حوزههای علمیه، که قطعاً باید داشته باشیم و این مطالبه آقا مال الان هم نیست، از ابتدای دهه هفتاد آقا تشریف آوردن قم، در فیضیه سخنرانی کردند و مسأله تحول در نظام آموزشیِ حوزههای علمیه را مطرح کردند، این مطالبه بوده تا الان که میبینیم آقا در ۴ اسفند ۹۹ در دیدار با خبرگان دوباره از فضلای حوزههای علمیه این مطالبه بهحق و درست را دارند و این مطالبه محقق نمیشود مگر اینکه نظام آموزشی حوزههای علمیه برای آیندهی انقلاب اسلامی، نسبت به نیازهای انقلاب اسلامی متحول شود.
اما الان فضلای موجود میتوانند این کار را انجام بدهند کما اینکه آقا همین مطالبه را با بیان دیگر در ۲۵ مهر ۹۷ نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت که بنده اون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به تعبیری میخواهم تعبیر کنم به نرمافزار انقلاب اسلامی و ریل اصیل انقلاب اسلامی، نسبت به آن مسئله هم آقا همین مطالبه را از فضلای حوزههای علمیه داشتند البته و از نخبگان دانشجویی، آنجا آقا صرفاً از فضلای حوزه چنین مطالبهای را نکردند، از نخبگان دانشجویی هم بوده.
خب این مطالبه میطلبد که یک نهضت نرمافزاری برای تحول در حوزههای علمیه اتفاق بیفتد و این نهضت نرمافزاری در عین اینیکه تحولی مبتنی بر قواعد و اصول حوزههای علمیه با همان قواعدی که حضرت آقا و حضرت امام در سالهای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نسبت به حوزههای علمیه تراز گفتند اتفاق بیفتد در کنار آن، این نرمافزار انقلاب اسلامی هم به روزرسانی شود توسط همان فضلایی که این نهضت نرم افزاری را نسبت به حوزههای علمیه راه اندازی میکنند. من به نظرم میرسد هرچه پیش میرویم مطالبات آقا نسبت به دستگاههای مختلف، مطالبات جدیتری میشود که اگر آن مطالبات بهموقع انجام نشود آسیبهایی که دامن انقلاب اسلامی را میگیرد به این زودی جبران نخواهد شد. مثلاً شما نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به سبک زندگی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به جبههسازی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی از طرف انقلابیون انجام نشد، نسبت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی و ساماندهی جبهه حق برای مقابله با جبهه باطل در فضای مجازی باز هم این مطالبه محقق نشده و مطالبه جدی برای این مطالبه انجام نشده و دهها مسئله دیگری که ما میبینیم مطالبهاش بوده و الان هم هست اما باید آن کار جدیای که باید انجام میشده هنوز انجام نشده و یا در سند تحول نظام آموزش و پرورش اتفاقی که باید میافتاده هنوز نیافتاده و یا درباره اقتصاد مقاومتی آن نرم افزار اصلیش و گفتمانسازیش محقق نشد و اتفاق جدی نیفتاد اینها دهها مطالبهی به حق آقا در حوزههای مختلف است که ما میبینیم که آن کاری که باید انجام میشد انجام نشده، به خاطر این است که ما حرفهای آقا را در یک فرآیند زمانیِ کوتاه مدتی، بعضاً مرور میکنیم و براش تحلیلی مینویسیم اما بعد پیگیری نمیشود، چون جبهه پیگیری وجود ندارد که بتواند این فرمایشات آقا را تبدیل به گفتمان کند. این چند جملهای که به نظرم رسید که نسبت به مطالبه بهحق آقا که دیروز در سخنرانی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نسبت به فضلای حوزههای علمیه انجام شد به نظرم لازم بود که در موردش صحبت بشود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
#تبیین_اساس_کار_ماست
بخش پایانی از صوت حجهالاسلام و المسلمین فخریان
🔺گزارش تصویری
🔺با هدف بزرگداشت تلاش معلمان در ایام کرونا؛
🔺از مجاهدت پنهان معلمان در ایام کرونا در قالب پویش "لبخند رضایت" تجلیل شد
https://b2n.ir/j52335
اخبار فوری👇👇👇
#بسیج
#خبرگزاری_بسیج
@Basij_qazvin
#پیام_صبحگاهی
🔸علم برای یک ملّت مهمترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است.
۱۳۹۴/۸/۲۰
⭕️سرلشکر سلامی: غروب قدرتها را خواهیم دید/ بسیج جلوه ظهور فضائل اسلام در کالبد بشر است
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بر جبین انقلاب ما مکتوب است که ما غروب قدرتها را خواهیم دید، گفت: دشمن این واقعیت را دریافته که راز اصلی شکستهایش اتصال اسلام، ولایت و مردم است.
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
#به_روز_رسانی_نرم_افزار_نظام_اسلامی #بخش_سوم اما نکته بعدی اینکه خب حالا این دستگاه فکری انقلاب اسل
#به_روز_رسانی_نرم_افزار_نظام_اسلامی
#بخش_پایانی
پس اگر ما توقعِ بهروزرسانیِ نرمافزار انقلاب اسلامی را داریم از حوزههای علمیه، که قطعاً باید داشته باشیم و این مطالبه آقا مال الان هم نیست، از ابتدای دهه هفتاد آقا تشریف آوردن قم، در فیضیه سخنرانی کردند و مسأله تحول در نظام آموزشیِ حوزههای علمیه را مطرح کردند، این مطالبه بوده تا الان که میبینیم آقا در ۴ اسفند ۹۹ در دیدار با خبرگان دوباره از فضلای حوزههای علمیه این مطالبه بهحق و درست را دارند و این مطالبه محقق نمیشود مگر اینکه نظام آموزشی حوزههای علمیه برای آیندهی انقلاب اسلامی، نسبت به نیازهای انقلاب اسلامی متحول شود.
اما الان فضلای موجود میتوانند این کار را انجام بدهند کما اینکه آقا همین مطالبه را با بیان دیگر در ۲۵ مهر ۹۷ نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت که بنده اون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به تعبیری میخواهم تعبیر کنم به نرمافزار انقلاب اسلامی و ریل اصیل انقلاب اسلامی، نسبت به آن مسئله هم آقا همین مطالبه را از فضلای حوزههای علمیه داشتند البته و از نخبگان دانشجویی، آنجا آقا صرفاً از فضلای حوزه چنین مطالبهای را نکردند، از نخبگان دانشجویی هم بوده.
خب این مطالبه میطلبد که یک نهضت نرمافزاری برای تحول در حوزههای علمیه اتفاق بیفتد و این نهضت نرمافزاری در عین اینیکه تحولی مبتنی بر قواعد و اصول حوزههای علمیه با همان قواعدی که حضرت آقا و حضرت امام در سالهای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نسبت به حوزههای علمیه تراز گفتند اتفاق بیفتد در کنار آن، این نرمافزار انقلاب اسلامی هم به روزرسانی شود توسط همان فضلایی که این نهضت نرم افزاری را نسبت به حوزههای علمیه راه اندازی میکنند. من به نظرم میرسد هرچه پیش میرویم مطالبات آقا نسبت به دستگاههای مختلف، مطالبات جدیتری میشود که اگر آن مطالبات بهموقع انجام نشود آسیبهایی که دامن انقلاب اسلامی را میگیرد به این زودی جبران نخواهد شد. مثلاً شما نسبت به الگوی اسلامی_ایرانی پیشرفت آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به سبک زندگی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی انجام نشد، نسبت به جبههسازی آقا مطالبهی جدی داشتند اما کار جدی از طرف انقلابیون انجام نشد، نسبت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی و ساماندهی جبهه حق برای مقابله با جبهه باطل در فضای مجازی باز هم این مطالبه محقق نشده و مطالبه جدی برای این مطالبه انجام نشده و دهها مسئله دیگری که ما میبینیم مطالبهاش بوده و الان هم هست اما باید آن کار جدیای که باید انجام میشده هنوز انجام نشده و یا در سند تحول نظام آموزش و پرورش اتفاقی که باید میافتاده هنوز نیافتاده و یا درباره اقتصاد مقاومتی آن نرم افزار اصلیش و گفتمانسازیش محقق نشد و اتفاق جدی نیفتاد اینها دهها مطالبهی به حق آقا در حوزههای مختلف است که ما میبینیم که آن کاری که باید انجام میشد انجام نشده، به خاطر این است که ما حرفهای آقا را در یک فرآیند زمانیِ کوتاه مدتی، بعضاً مرور میکنیم و براش تحلیلی مینویسیم اما بعد پیگیری نمیشود، چون جبهه پیگیری وجود ندارد که بتواند این فرمایشات آقا را تبدیل به گفتمان کند. این چند جملهای که به نظرم رسید که نسبت به مطالبه بهحق آقا که دیروز در سخنرانی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان نسبت به فضلای حوزههای علمیه انجام شد به نظرم لازم بود که در موردش صحبت بشود.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
#تبیین_اساس_کار_ماست
بخش پایانی از صوت حجهالاسلام و المسلمین فخریان
#سواد_رسانه_ای
#قسمت_دوم
سواد رسانهای و عدالت اجتماعی
در گام اول باید گفت سواد رسانهای آمیزهای از تکنیکهای بهرهوری مؤثر از رسانهها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانهها از یکدیگر است. من بر این باورم که هدف اصلی سواد رسانهای بهخصوص وقتی دربارهی رسانههای جمعی حرف میزنیم، میتواند سنجش نسبت هر محتوا با "عدالت اجتماعی" باشد.
بنابراین هدف اصلی سواد رسانهای میتواند این باشد که بر اساس آن بتوان دید آیا بین محتوای یک رسانه- به مثابه محصول نهایی- با عدالت اجتماعی رابطهای وجود دارد یا خیر. به عبارت بهتر، خواننده یا بیننده یا شنوندهی یک مضمون رسانهای بهتر است رابطه و نسبت محتوای یک رسانه با عدالت را در نظر گرفته و نزدیکی یا دوری محتوای یک رسانه از عدالت را مورد توجه قرار دهد تا همیشه در ارتباط با رسانه به جای تسلیم بودن و یا تسلیم شدن به رابطهی یکسویه و انفعالی، رابطهای فعالتر و تعاملیتر داشته باشد.
باید به این گفته افزود که هر نظام رسانهای دارای یک سلسله مراتب است که اجزای آن قابل تجزیه و تحلیل و شناسایی است؛ همچنین همین سلسله مراتب است که محصول نهایی رسانه یا همان محتوای رسانه را میسازد. رفتار و بافت این سلسلهمراتب، شبیه یک کارخانه است. در کارخانه هم تمام اجزا- اعم از زیرساختها، نرمافزارها، نیروی انسانی و...- دست به دست هم میدهند تا محصول نهایی خود را با توجه به اهداف از پیش تعریف شده، تحویل مصرفکننده بدهند.
شاید یک تفاوت مهم در مقایسهی رسانهها و کارخانهها این باشد که در رسانهها کار بهگونهای صورت میگیرد که مصرفکننده گمان کند یک حقیقت محض را دریافت کرده که عاری از پیشداوری یا القاءگری است. البته شاید بعضی از کارخانهها هم مُهر استاندارد را به همین منظور بر کالای نامرغوب بزنند تا مصرفکننده گمان کند یک جنس مرغوب دریافت کرده است.
به این ترتیب میتوان گفت محصول نهایی یک رسانه الزاماً آینهی دنیایی که آن را پوشش میدهد نیست؛ محصول نهایی یک رسانه ممکن است بخشی از جهان یا شکل تحریف شدهای از آن باشد و یا حداقل در بازتاب دادن جهان ناموفق مانده باشد. محتوای رسانه میتواند در خدمت تثبیت یک جریان، گروه یا طبقه و یا در خدمت قدرت حاکمه باشد و آن طبقه و قدرت الزاماً عدالتجو، رهاییبخش و آزادیگرا نباشد.
چنین محصول رسانهایی نمیتواند در خدمت عدالت اجتماعی عمل کند، بلکه در خدمت نیروهایی است که درصدد عدم تأمین عدالت و یا سلب عدالت اجتماعی هستند. بنابراین میتوان این نکته را در نظر داشت که آگاهی و اطلاعاتی که از رسانهها به دست میآید، ممکن است لزوماً به صلاح اجتماع و یا عامهی مردم نباشد. به عنوا مثال در نظر بگیرید بازتاب تهاجم اسرائیل به غزه را در رسانههای گوناگون جهان که هر کدام از زاویهای به بازتاب آن پرداختند...
در اینجا لازم است دوباره به این نکته اشاره کنم که سواد رسانهای یک نوع درک متکی بر مهارت است و اگر قرار است از سفرهی رسانهها انتخابهای دقیق و درستی داشته باشیم، آنگاه میتوانیم بر نقش و جایگاه چنین مهارتهایی بهطور خاص تأکید کنیم.
📎دکتر یونس شکر خواه
📌برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)
-موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
⭕️ چند ویژگی نرم 🔹 برای مقابله به مثل باید ویژگی های جنگ نرم را بشناسی. 🔸 برخی از ویژگی های مهم جن
⭕️ شلیک؛ بدون تیر و خشاب
🔹 میزان اهمیت جنگ نرم برای دشمنان را در سخنان اندیشمندان و سیاست گذاران غربی به وضوح می توان درک کرد.
🔸 ژنرال آیزنهاور، رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله آنهاست. او در جایی اهمیت قدرت و جنگ نرم را اینگونه بیان کرده است: ما به هیچ وجه قصد نداریم در جنگ نرم از طریق فشار و اعمال زور، بر قلمرو و یا ناحیه ای مسلط گردیم. ما در تلاشیم تا جهان را از راه های مسالمت آمیز از آن خود گردانیم. ابزارهایی که برای گسترش این واقعیت استفاده می کنیم، به ابزارهای روانی مشهورند.
🔺 جنگ نرم در واقع ذهن ها و اراده افراد را مورد هدف قرار می دهد.
📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود
#مهدویت_و_رسانه ۶
ا_________________
سلام و عرض ادب خدمت همکاران و فرهیختگان گرامی
با احترام و صلوات بر محمد و آل محمد ،به اطلاع میرساند :
مسابقه ۶ جمله ( مهم ، ساده و روان )
از ساحتهای تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و
پرورش که به صورت ابتکاری و بدیع با برداشت
شخصی و بدون کپی از متن سند و ترجیحا به
شکل کاربردی باشد ، برگزار خواهد شد .
مهلت ارسال آثار : مورخه ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ به بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ .
به برگزیدگان بهترین جملات هدایا و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
مخاطبان : تمام همکاران فرهنگی
🌺🌼🌸🌺🌼🌸🌺🌼🌸
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
6 جمله کلیدی، ابتکاری و کاربردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ( ساحتهای ۶ گانه ) :
همکاران گرامی از طریق لینک زیر میتوانید ، جملات را بارگزاری بفرمایید .
https://digiform.ir/sanadtahavol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشمندان ایرانی در آزمایشگاه با پخش دعای 7 صحیفه سجادیه مشاهده توقف رشد ویروس کرونا شدن با پخش این دعا محیطمان را پاک کنیم. =========================
#پیام_صبحگاهی
🔸 ما باید علم را با همهی معنای کامل آن به عنوان یک جهاد دنبال کنیم.
۱۳۸۵/۰۱/۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥 داروی ضد کرونای محققان قزوینی راهی شبکه بهداشت و درمان شد
💢 توزیع داروی ایرانی آیورمِکتین که در پیشگیری و درمان بیماری کرونای مؤثر است، توسط شرکت پخش البرز در سراسر کشور آغاز شد.
📣 عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ 📣
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
#سواد_رسانه_ای #قسمت_دوم سواد رسانهای و عدالت اجتماعی در گام اول باید گفت سواد رسانهای آمیزهای
#سواد_رسانه_ای
#قسمت_سوم
سینما و هواپیما؛ دو مثال تبیین نقش مهارتها
مثال اول: اگر در یک فیلم پسرکی دهساله در حال دویدن باشد و در همان هنگام دویدن تبدیل به یک مرد چهلساله شود، برای کسی که فیلم زیاد دیده است، اتفاق عجیبی نیست. تماشاگر حرفهای سینما میداند که رجوع به آینده- در این مثال 40 ساله شدن فرد مورد بحث- یا بازگشت به گذشته یک فرد یا یک موضوع، احتیاج به چهل سال انتظار ندارد. این امری بدیهی در سینماست که میتواند در یک پلان رخ دهد (فلاش فوروارد و فلاشبک).
اما دیدن چنین صحنهای برای کسی که برای اولینبار است که فیلم میبیند، ممکن است ایجاد سردرگمی کند و لذا از خودش بپرسد آن پسرک چه شد؟ و این مرد چهلساله کیست؟ اما تماشاگر حرفهای سینما بهتدریج به دانش و مهارتهایی مسلط شده که لازمهی درک فیلم است و بر اثر آن، نمادهای و نشانههای دیداری در سینما را بهخوبی میشناسد.
مثال دوم: اگر بخواهیم در کابین خلبان یک هواپیما بنشینیم و آن را به پرواز درآوریم نیاز به مجموعهای از مهارتها داریم تا بتوانیم هواپیما را به حرکت درآورده، به پرواز کشانده، کنترل کرده و به مقصد برسانیم. مگر غیر از این است؟
مسلط شدن به سواد رسانهای هم مستلزم کسب آمیزهای از مهارتهاست. با این تفاوت که در دو مثال مربوط به سینما و هواپیما، زودتر به نقش مهارتهای خاص پی میبریم. نداشتن مهارتهای مربوط به زبان سینما به عدم درک فیلم میانجامد و نداشتن مهارتهای مربوط به پرواز، به سقوط و مرگ منجر خواهد شد.
ممکن است بر این گمان باشیم که در استفاده از رسانهها از مهارتهای کافی برخوردار هستیم، در حالیکه اینجا، موضوع سواد رسانهای میتواند به مهارتهای یک ملوان تازهکار و یا یک ملوان ماهر شبیه باشد. ملوان تازهکار هم به دریا میرود اما ممکن است دیگر رنگ ساحل را نبیند. برخلاف ملوان تازهکار، ملوان ماهر ممکن است حتی در شرایطی که دریا توفانی است اصلاً عزم آب نکند و اگر هم برود، بهخوبی میداند تا چه عمقی باید پیش
رفت و چگونه با امواج مقابله و از آنها عبور کرد و به ساحل بازگشت.
📎دکتر یونس شکر خواه
📌برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)
-موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
⭕️ شلیک؛ بدون تیر و خشاب 🔹 میزان اهمیت جنگ نرم برای دشمنان را در سخنان اندیشمندان و سیاست گذاران غر
⭕️ مغزت را هدف گرفته!
کلاه خودت کجاست؟!
🔹 «رسانه وسیله ایست که می تواند معنا و مفهوم مشخصی را در مغزها فرو کند و به عبارت دیگر ابزاری برای اطلاع رسانی است.»
🔸 کتاب، روزنامه، فیلم و عکس و شبکه های اجتماعی، نمونه هایی از رسانه هستند.
🔹 در یک تقسیم بندی، رسانه ها از جنبه ارتباطی، به دو گروه تقسیم می شوند:
✔️رسانه های شخصی:
که از مخاطبان محدودی برخوردارند و در گذشته کارایی بسیاری داشته اند. مانند تلفن و تلگراف
✔️رسانه های جمعی:
که در پیام های آینده به طور مفصل درمورد این نوع رسانه صحبت خواهیم کرد.
📚 مقاله مهدویت و رسانه، علیرضا #پورمسعود
#مهدویت_و_رسانه ٧
ا___________________