eitaa logo
سکوی گام🇮🇷دوم انقلاب
224 دنبال‌کننده
495 عکس
1هزار ویدیو
37 فایل
راه ارتباطی ادمین‌ها با مسئول کانال: @sarbaz_enqelab_ir علی رضا ولی‌ زاده طلبه حوزه قم لینک‌‌مستقیم:👌 @gamdovomenglab اینم ابرگروه گام دوم انقلاب 🌹👌 https://eitaa.com/joinchat/4268622053Cc61ebfadc8
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت_۱۷۸ ‼️‼️ 🔘تصورکن طرف(ضدانقلاب)باشه از ایران پا شه بره فرانسه یهو وسط پاریس ببینه تظاهراته خوشحال که تظاهرات ضدایرانیه اما می‌بینه ضدصهیونیستیه‼️ آچمز؛بدتر اینکه پرچم ایران رو؛ تو دست فرانسوی‌ها ببینه🤯 خونش بجوش میاد،،،،،،،😡 🤬اعتراض میکنه😤 💠ناگهان خودِ فرانسویها💠 سورپرایزش کنن! با یک کلمه فارسی! 👇کدوم کلمه؟👇 همون کلمه‌ای که تو اغتشاشات؛ 🔻داد میزدن🔻 بی‌شرف بی‌شرف بی‌شرف 😃 〰〰〰〰〰〰〰〰 تشکر از کانال روشنگر بیداری مدیا 🔻🔻ا🟣ا🔻🔻 سکوی‌گام‌دوم‌انقلاب
سلام‌علیکم برخی از کاربرانِ طلبه و دانشجو و ادمین‌های عضو در طول ۳ماه‌ گذشته درخواست ادامه مباحث کانال یعنی: (تولیدمحتوای‌معارفی‌انقلابی) در همان ۳۰ قالب و ساختار [۳ سنجاق‌بالا👆] داشتند و همچنان پیگیر از سرگیری محتوای سکو می‌باشند. 🔘 لذا به احترام کاربران عزیز،با وجود مشغله کاری برخی از تحلیل‌ها در کنار {مباحث اختصاصی فلسطین} به صورت روزانه تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود. 🔘دوستان می‌توانند مثل‌ گذشته سؤالات و شبهات را از طریق پی‌وی 👉 @sarbaz_enqelab_ir 👈 به دست ما برسانند. تشکر یاعلی
‏مُستَعملاً لِمحَبتك کاری کن که با دوست داشتنِ تو پیر بشیم خدا..
سکوی گام🇮🇷دوم انقلاب
#جهت_اطلاع سلام‌علیکم برخی از کاربرانِ طلبه و دانشجو و ادمین‌های عضو در طول ۳ماه‌ گذشته درخواست ادا
در پاسخ به درخواست مکرّر کاربران؛ مباحث سکوی‌گام‌دوم‌انقلاب را در قالب با طرح سؤالی پرتکرار در فضای‌ مجازی و حقیقی از سر می‌گیریم؛ سوال👈 ❓ ان‌شاءالله در ۱۰ قسمت (هرروز ۱ الی ۲ پیام) تقدیم می‌شود 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
قسمت_۲۷ صفحه ؛ (۱) 🔻سوال؟🔻 🔘از پرسشهای پرتکرار در ذهن جوانان مخصوصاً تاریخ پژوهان ؛ چرائیِ احکام ایجابی اسلام و قرآن درباب مسأله بردگی و چگونگی رفتار پیامبر و امامان معصوم با بردگان و کنیزان است. 🤔چرا اسلام که تداوم راه انبیا است بطور کلی[ ولو تدریجی ]مساله بردگی را مثل بسیاری از محرمات فردی و اجتماعی؛ نسخ و ملغی نکرد؟ و چرا اساساً معصومان مثل دیگر اغنیا آن عصر،برده و کنیز داشتند؟ چرا و چرا و چرا؟؟؟ 🔻ادامه دارد🔻
قسمت_۲۷ صفحه؛ (۲) 👇جواب:👇 💠البته هرکسی که منصفانه سیره ۱۴معصوم را مطالعه کرده باشد [و اسیر تحریفات وارد شده در دین توسط جاعلین حدیث و پیروان یهود و نصارای آن عصر نشده باشد!!] حتی اگر شیعه و مسلمان نباشد و جنبه الهی و ملکوتی حیات معصومان را در نظر نگیرد؛ 👇اعتراف خواهد کرد:👇 1⃣انسانی‌ترین رفتار و برخورد با برده و کنیز را پیامبر و ائمه داشتند. 🔻گواهی می‌دهد:🔻 2⃣اصل در زندگی معصومان خرید برده به نیت آزادسازی کنیز و غلام بوده است. 👇شهادت می‌دهد:👇 3⃣ده‌ها و صدها عبدوکنیز توسط ۱۴معصوم آزاد می‌شدند اما خود آن بردگانِ زن و مرد ،حاضر به ترک پیامبر و امام نبودند و بدلیل اخلاق ویژه معصومان، طاقت ۱لحظه دوری از اهل‌بیت علیهم‌السلام را نداشتند. 🔻خواهد دید:🔻 4⃣برخی کنیزان در محضر معصوم به جایگاهی رسیدند که در میان همسران ائمه،خداوند نقش مادری امام معصوم بعدی را به آنان عطا فرموده است 👇یقین خواهد کرد:👇 5⃣برخی غلامان به جایگاهی در منزل اهل‌بیت رسیدند که همنشین و هم‌سفره و حتی همچون(( جون شهید کربلا)) با اصرار و التماس؛همسفر بهشتی امام معصوم(سیدالشهدا ) شدند 🔻قطعا خواهد گفت:🔻 6⃣معصومان بالاتر از رفتار عادلانه، همان رفتار فاضلانه و کریمانه‌ای که با عُلیامُخدرات و فرزندان خود داشتند با بردگان و کنیزان نیز داشتند 👇منصفانه بیان خواهد کرد:👇 7⃣در احکام اسلامی برای مرتکبین گناه و حرام یا تارکین یک فعل واجب،از ارکان اساسی کفّارات جریمه : آزادسازی عبد و برده در کنار روزه و اطعام و ...تعیین شده است 👈و صدها فضیلت دیگر👉 🤔اما با این حال سخن اینجاست چرا با اصل مسأله بردگی ؛ مبارزه بعنوان نهی قطعی و الزامی نکردند ؟! ⏬ ادامه دارد
👉 ادامه مباحث 👇 (با کلیک هشتگهای زیر در همین گروه می‌توانیدقسمتهای قبل را مطالعه کنید) قسمت_۲۷ صفحه؛(۳) 🔘در صفحه قبل پرسیده شد: چرا اسلام با اصل بردگی مخالفت نکرد؟ 💠شاید اساس حکمت این موضوع مهم، به اصل وجود هزاران ساله مسأله بردگی برگردد... 👌یکی از آموزه های دین ذلت ناپذیر بودن + ظلم ستیزی تک تک انسان‌هاست ☑️لذا در بزرگترین واقعه و مبارزه تاریخی با ظلم یعنی عاشورا ؛ مهمترین و راهبردی‌ترین شعار ((هیهات من الذله)) شد و آشکارترین حرکت سپاه امام حسین سیدالشهدا ((عمل به تکلیف نه از سر اجبار بلکه از سرِ حُرّیت)) بود و بهترین درس و عبرت از آن واقعه برای همه انسان‌ها تا قیامت، ۱خروجیِ بابرکت بود و آن: (عزتمند باش حتی با پذیرش مرگ) 🟠اساسا انبیا و امامان نه تنها با ظالمین و ستمگران،مشکل دائمی داشتند بلکه از مظلومان غیرمتحرک و سکوت آنان [که از سر پذیرش ظلمِ حاکمان ابلیس‌صفت و قبول فسق‌وجور اَشراف بی‌شرف بود] نیز ؛ ناراحت بودند. 📖تا آنجا که در قرآن کریم و در آیه محاجّه برخی دوزخیان با خداوند: 👈قالُوا کُنّا مُسْتَضْعَفینَ فِی الأَرْضِ قالُوا أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللّهِ واسِعَةً فَتُهاجِرُوا فیها فَأُولئِکَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ ساءَتْ مَصیراً👉 عذاب دسته‌ای از گنهکاران مستضعف هم ردیف ظالمان قدرتمند قرار گرفته است!. 👈ادامه دارد...👈
قسمت_۲۷ صفحه؛ (۴) (✅البته مستضعفان <<منفی>> که بدون هیچ انتقاد و اعتراضی،ذلّت همراهی با ظالم عصر خویش را قبول کردند و در گناهان و جنایات او شریک شدند ❌نه مستضعفان مثبتی که در آیه 📖وَ نُرِیدُ اَن‌نَمُنَّ‌ عَلَی‌ الَّذِین‌َ استُضعِفُوا...📖 و مظلومان ناچاری که در آیه 📖إِلاَّ الْمُسْتَضْعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ لا یَسْتَطیعُونَ حیلَةً...📖 و ... ذکر شده است فتأملوا..)! 💠بهرحال آنچه انبیا بصورت عام و پيامبر اکرم و ائمه‌اطهار پس از اسلام بصورت خاص با آن مواجه بودند ذلت همگانی بود که تنها راه علاجش زنده کردن روح بلند انسانی بود که وجه تمایز آدمیان با دیگر موجودات همچون حیوانات است. 👌آن‌وقت برگشت اصل اختیار و انتخاب و حرّیت و آزادی و آزادگی به آدمی؛برای انسان معنا پیدا می‌کند وگرنه دسیسه ابلیس و دیگر شیاطین درباره بشریت تبدیل به واقعیت می‌شد! کدام مکر و دسیسه شیطان؟!👇 🟡فریبی به نام سران زر و زور و تزویز که با افتادن در دام ابلیس،خود برده شیطان می‌شدند و دیگر انسانهای ضعیف و مظلوم ؛ چاکران،نوکران و غلامان و در یک کلام بردگان و کنیزانِ حُکّامِ ظالم و اَشرافِ فاسق می‌گشتند و این یعنی: 👈زندگی انسان‌ها زیرسایه ذلّت!👉 حال انبیا و امامان با چنین وضعیتی از بردگی انسان روبرو بودند"چه کنند؟!! 👇ادامه دارد👇
ادامه سلسله مباحث ِتحلیلی 👇👇👇👇
👉 ادامه مباحث 👇 (با کلیک هشتگهای زیر در همین سکو؛ می‌توانیدقسمتهای قبل را مطالعه کنید) قسمت_۲۷ صفحه؛ (۵) 🔘خوب است برای تشریح این امر، مصداقی عینی از علوم ترکیبی: {{روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی}}را قریب به ذهن؛ تصور کرده تا به عمق و کُنه مسأله بردگی، بیشتر پی ببریم. آن‌وقت خواهیم دید نه تنها در نگاه حاکمیت الهی بلکه در میان عموم مردم نقش آزاده و برده دو چیز است: 🟣در یک محله؛دو فرد را در نظر بگیریم که اولی👈 یک عمر را با عزت‌نفس و جوانمردی و دست‌گیری از عموم مردم و خداباوری؛ روی پای خود ایستاده و گذران زندگی کرده است👉 اما دومی 👈به گدایی و دست دراز کردن نزد این و آن و خودتحقیری و کتک خوردن و توسری خوری معروف باشد... 🔹حال یک گروه ظالم و قلدر به محله حمله کنند و برای هتک حرمت به سراغ آن دو منزل بروند... 👌در نگاه مردم سلیم‌النفس؛ اگر صرفا به در خانه اولی بروند و تنها با تندی و بی‌حرمتی با او سخن بگویند‌، آنقدر آن شخص عزیز است که غوغایی بپا می‌شود ☑️اما اگر دومی را زیر مشت و لگد بگیرند و کل خانه‌اش را هم خالی کنند، نهایتاً مردم آهی از سر دلسوزی بکشند نه چیزی بیشتر تا انگیزه دفاع و حمایت شود از او شود... 🤔حال انتظار و اراده الهی ؛ از عموم آدمیان ، نقش‌آفرینی در هویت کدام یک از دو فرد مذکور است❓ 🔽ادامه دارد 🔽
قسمت_۲۷ صفحه؛ (۶) ♻️آنچه خداوند از خلقت آدمی می‌خواهد و انبیا و اولیای معصومش را برای هدایت‌گری آن فرستاده است:👈 تربیت انسان از نوع اول است، حال در هر کسوت حلالی که باشد👌 رفتگر و کارگر و باربر باشد یا 👌در جایگاه عالم دینی و مرجع تقلید ... هیچ فرقی نمی‌کند! 👌 بر اساس ظرفیت وجودی باید: 1⃣اولی باشد 2⃣با عزت باشد 3⃣اهل فتوت باشد ⛔️ نه آنکه دومی باشد و با توسری‌خوری و ذلّت پذیری، چشم به دست این و آن داشته باشد که اگر انسانی از این جنس شد{ولو در جایگاه عالم و قاضی القضات}می‌شود کسی مثل ابوهریره و شریح‌قاضی و ... !!! 🤔راستی!مردم عصر پیامبر و ائمه؛ از کدام جنس بودند❓ حُر و آزاده و اهل فتوت یا برده و خودتحقیر و تابع اراده ابلیس⁉️ ان‌شاءالله پاسخش درقسمت‌های آینده 👇ادامه دارد👇
قسمت_۳۰ ⁉️⁉️⁉️ 💠اولاً:رژیم‌صهيونيستی دلخوش نباشد! نابودیِ کامل و قطعی نزدیک است 💠ثانیاً:برخی در ۴۵سال انقلاب از محور قرار دادن مسأله فلسطین درجهان توسط امام و آقا متعجب و معترض بودند! 🔘اکنون اگر(فی‌قلوبهم‌مرض‌...نیست)! چشم👀باز کنند و خیزش جهانی علیه صهیونیسم در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین را ببینند آن هم در مقابل امپراطوری رسانه غرب!! 🤔حال <بَینِی‌ وَ بَین‌الله> وجدانشان را قاضی قرار دهند و بگویند:کدام واقعه در ۴۵ ساله انقلاب توانسته بود اینگونه پای میلیاردها انسان را 👈۷هفته‌متوالی👉در کل جهان به خیابان بکشاند⁉️ ✍علی‌رضاولی‌زاده قم‌المقدسه