eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
708 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
گام دوم انقلاب
📹 ببینید | دانشجوهای ما فعالیتهای بین‌المللی داشته باشند 🔺 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در
🔸با توجه به نهم اردیبشهت که روز قدس می باشد اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید 📎muslimna.ir 📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی 📎@akhbaremoqavemateislami 📌پایگاه اخبار مقاومت اسلامی 📎qodsna.com/fa 📌خبرگزاری بین المللی قدس 📎wikivahdat.com/ 📌ویکی وحدت 📎libaniran.com 📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان 📎iswnews.com 📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام 📎iccbso.ir 📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی 📎@mroshd_ir 📌گروه موسیقی بین المللی وتر 📎@VetrMusic 📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل 📎imt-center.ir 📌مرکز شعوبا 📎shouba.ir 📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه 📎fa.shafaqna.com 📌مرکز آموزش های بین الملل 📎homaam.ir 📌اندیشکده مرصاد 📎mersadcss.com 📎@HowzehMelalFars 📎tisri.org 📌مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی | | @gamedovomenghelab
مدرسه کسب و کار ویدا با مشارکت اندیشکده مرآت برگزار می کند: ♻️ کارگاه آموزشی (حضوری و مجازی ) 📑با تمرکز بر « نهادها، مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و تربیتی» 🕟 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مکان: حسینیه ارشاد 📌جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره ۰۹۳۶۸۸۲۳۸۰۶ مرتبط شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃اهمّیت شب بیست و هفتم🍃 آیةالله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی 🔸... در بعضی از روایات نیز شب بیست و هفتم شب قدر دانسته شده است که آن هم شب بسیار مهمّی است و آقایان از آن غافل نشوند! 🔸زید بن علیّ می گوید: پدرم امام زین العابدین علیه السلام در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان از اوّل تا آخر شب دائماً این دعا را می خواندند: 🔸اللَهُمَّ ارزُقنِی التَّجَافِیَ عَن دَارِ الغُرورِ و الإنَابَةَ إلَی دَارِ الخُلُودِ و الِاستِعدَادَ لِلمَوتِ قَبلَ حُلولِ الفَوتِ 📚«لیالی نور» ص ۱۵۰
🔶 آغاز ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب تهران 🔹اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌توانند از امروز با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب به آدرس ketab.ir نسبت به دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب اقدام کنند. 🔹سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار، ۱۵۰ هزار تومان توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود؛ اعضای هیئت علمی هم سهمیه‌ای ۶۰۰ هزار تومانی دارند که مبلغ ۳۰۰ هزار تومان آن توسط وزارت فرهنگ پرداخت می‌شود. 🔹این بن خرید، تنها در بخش مجازی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند و هر کد ملی تنها یک بار مجاز به دریافت یارانه کتاب خواهد بود.
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از متن تا حاشیه دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب
🔰 لوح | امروز «اراده‌ی شکست‌ناپذیر» در فلسطین، جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده است. 📝 بخشی از دستخط حضرت آیت الله خامنه‌ای مربوط به سخنرانی روز قدس ۱۴۰۱ 🏷 🔍 متن کامل سخنرانی را بخوانید👇 https://khl.ink/f/50116
🔰 اطلاع‌نگاشت | مقاومت 🔻مروری بر دستاوردها و مجاهدت‌های جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا 🔺مطرح شده توسط رهبر انقلاب در سخنرانی به مناسبت روز قدس. ۱۴۰۱/۲/۹
📚 بازهم توصیه به کتابخوانی 📌 متاسفانه کم کتاب میخوانند. من نمیدانم شماها در مورد استعمار و استعمار نو و مانند اینها چقدر کتاب خوانده‌اید، چقدر مطلب میدانید. خب اروپایی‌ها در یک بُرهه‌ای از زمان یعنی از قرن هفدهم ــ حدود ۱۶۰۰ میلادی؛ اوّل پرتغالی‌ها و بعد اسپانیایی‌ها و بعد دیگران ــ مشغول استعمار دنیا شدند؛ یعنی کشورها را تصرّف میکردند و با خون‌ریزی و با قهر و غلبه و مانند اینها اداره‌ی کشورهای ضعیف را به عهده میگرفتند و منافع آنها را میچاپیدند. در قرن بیستم یعنی بعد از حدود سه قرن، چهار قرن استعمار، به این نتیجه رسیدند که استعمارِ مستقیم دیگر جواب نمیدهد؛ یک سیاست جدیدی به وجود آمد و آن سیاست این بود که در کشورهای هدف، افرادی را تربیت کنند تا آن افراد، همان کاری را انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد، همان حرفی را بزنند که او بنا بود بزند، همان اقدامی را در کشور انجام بدهند که استعمارگر بنا بود انجام بدهد؛ اصلاً هدف این است. پس نگاه به دانشگاه و نخبه‌پروری و نخبه‌شناسی در کشورهای هدف برای غربی‌ها این بود که عرض میکنم؛ که اسم این، استعمار نو بود. در این زمینه کتابها نوشته‌اند، حرفها زده‌اند، مطالب تحقیقی زیادی افراد نوشته‌اند که خوب است نگاه کنید. ۱۴۰۱/۲/۶
💠 چنان رفیقم آرزوست 💥 یعنی مرحوم آقای نادر ✅ تشخیص نیازهای کلیدی و پیگیری مجاهدانه و مخلصانه درود و رحمت خدا بر ایشان دوستان فاتحه ای براشون قرائت کنند.
🔴آیا می‌شود امام جامعه به‌شیوۀ علی(ع) مدیریت کند اما غریب و مظلوم نماند؟ 🔴 تنها راه‌حل؛ وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است که بصیرت‌بخش و سازماندهی‌کنندۀ مردم هستند 📌 تاریخ بعثت و عصر ظهور(فصل دوم) – ج۲۰ 🔻 در مدیریت ولایی، اگر مردم احساس مسئولیت نکنند ولیّ جامعه دچار غربت و مظلومیت می‌شود 🔻 اگر امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) کریمانه برخورد کند و مردم سستی کنند، غربت و مظلومیت تکرار می‌شود 🔻 آیا امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ علی(ع) مدیریت می‌کند یا شیوۀ جدیدی می‌آورد؟ 🔻 امام‌زمان(ع) نیاز به یک حلقۀ میانی دارد که درواقع دولتِ حضرتند؛ اینها با فداکاریِ خود، راه را برای مولا باز می‌کنند ____ 🔘 گفتیم علّت غربت اولیاءخدا احساس مسئولیت نکردن مردم است. اگر مردم نخواستند احساس مسئولیت کنند و خواستند تنبلی و سستی کنند، ولایت هم به آنها زور نمی‌گوید و نمی‌خواهد با سیاست‌بازانه و فریبکارانه و بی‌تقوا عمل بکند و آنها را به مسیر درست وادار کند، در این‌صورت ولایت دچار غربت می‌شود. 🔘 ولیّ خدا کریمانه و بزرگوارانه برخورد می‌کند. دزدان قدرت و باندهای مافیایی هم که همیشه هستند، و همه‌چیز هم به مسئولیت‌پذیری مردم و امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم واگذار شده است حالا اگر مردم، آن بصیرت لازم و آن سازماندهی و عزم و انگیزه برای تحرک را نداشتند، طبیعتاً ولیّ جامعه مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 آیا امام‌زمان(ع) هم می‌خواهد مانند علی(ع) رفتار کند یا می‌خواهد روش را تغییر بدهد؟ اگر روش را تغییر بدهد که این خلاف قرآن است که فرمود «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» چون مردم خودشان باید به قسط قیام کنند. اگر امام‌زمان(ع) به همان شیوۀ بزرگوارانه و کریمانه رفتار بکند، ولی مردم سستی کنند و از آن‌طرف، دزدان قدرت هم به میدان بیایند، دوباره امام‌زمان(ع) هم مثل علی(ع) غریب می‌ماند. 🔘 پس راه‌حل چیست؟ راهش وجود یک «حلقۀ میانی بین امام و امّت» است؛ گروه برگزیده‌ای که قوی‌تر از مردم هستند، بهتر از مردم، امام را درک می‌کنند و بیشتر از مردم برای مردم فداکاری می‌کنند، اینها سازماندهی‌کننده و انگیزه‌بخش‌ به مردم هستند، اینها در مردم علاقه به دین ایجاد می‌کنند و در میان مردم، بصیرت را پخش و منتشر می‌کنند. 🔘 امیرالمؤمنین(ع) چنین یارانی داشت که البته آنها را دانه دانه از دست داد. نمونه‌اش مالک اشتر و عماریاسر است که نقش‌های هر کدام با همدیگر متفاوت بود و معاویه گفت امیرالمؤمنین(ع) دو دست داشت، دست راست و چپ او را قطع کردیم. 🔘 وقتی این دست‌ها قطع می‌شوند، هرچند علی(ع) بین مردم زندگی می‌کند، ولی انگار بین و ایشان مردم فاصله ایجاد می‌شود. حضرت کریمانه برخورد می‌کند؛ ولی ابهّت‌اش می‌ریزد و خیلی‌ها جرأت جسارت پیدا می‌کنند. ابهّت‌ و اقتدار این امام مهربان را چه کسی باید حفظ کند؟ اگر اقتدار نباشد، از طرف دزدها و قدرت‌طلب‌های زورگو که حرمت‌شکنی می‌کنند، ولیّ خدا و جامعه آسیب می‌خورد. 🔘 اگر کسی نباشد که حرمت ولیّ خدا را حفظ کند، ولیّ خدا تنها می‌ماند؛ چون بناست خودِ او کریمانه برخورد کند و ممکن است مردم بصیرت و عزم کافی نداشته باشند. 🔘 این حلقۀ میانی بین امام و امت، در واقع دولتِ حضرت هستند. اینها گاهی به‌خاطر دفاع از مولا، مظلوم واقع می‌شوند، حرف می‌شنوند، غریب می‌مانند و فدا می‌شوند اما راه را برای مولا باز می‌کنند. تیرها را این گروه به جان خود می‌خرند تا به مولا نخورد. 🔘 یک عده‌ای باید باشند که تیرها و ضربات را به جان بخرند تا به امام جامعه برخورد نکند. البته هر کسی توان این فداکاری را ندارد. کسی که سعۀ صدر ندارد، می‌بُرّد و نمی‌تواند امامش را از غربت بیرون بیاورد. 🔘 امام زمان(ع) باید یارانی داشته باشد که تحمل مظلومیت داشته باشند. یاران امام‌زمان(ع) هم مانند خودِ ایشان، با مردم کریمانه و باتقوا برخورد می‌کنند و این مدارا و تحمل را در اوج دارند. 🔘 در زمان امام‌زمان(ع) چنین یارانی هستند که دولت ایشان را تشکیل می‌دهند. به‌واسطۀ وجود این افراد، بصیرت برای همه فراهم می‌شود. اینها با رفتارشان، با منش‌شان و با گفتارشان، مسائل را تبیین می‌کنند. تبیین حق خیلی سخت است. امروز هم حرف حق زدن و نترسیدن از شماتت دیگران، خیلی دشوار است. 🔘 الآن خیلی از روشنفکران و علماء حوزه و دانشگاه در جامعۀ ما به‌خاطر ترس از دوقطبی‌های کاذبی که در جامعه درست شده، نمی‌توانند حرف بزنند، می‌گویند «اگر حرفی بزنم متهم می‌شوم به اینکه طرفدار این جناح یا آن جناح هستم» 👤علیرضا پناهیان 🚩 شبکه افق - ۱۴۰۱/۲/۳ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/7277
‼️ *دو وظیفه جدی دانشگاه* 🔰 دانشگاه علاوه بر وظیفه‌ای که نسبت به درون خود دارد، یک وظیفه‌ای هم درباره‌ی جامعه دارد. *وظیفه‌ی درونی،* همین * ،* پیشرفت علمی، تربیت علمی است؛ *وظیفه‌ی بیرونی،* * * در مجموع جامعه است. دانشگاه نمیتواند از مسائل جامعه منفک و منزوی باشد. این یک نکته‌ی بسیار مهمّی است که بنده به اساتید محترم، برادران و خواهران عرض میکنم: 💯 *سعی کنید دانشگاه را درگیر کنید؛* 💯 بیانات رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۹۸/۰۳/۰۸